Zie OP ;-).quote:
Oeps, maar dan nog snap ik niet wat daar mis mee is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:20 schreef Susi het volgende:
[..]
Zie OP ;-).
Verder: de Hema-bonen misschien? Schijnen ook erg lekker te zijn.
Ik ken overigens geen koffiewinkeltjes in Amsterdam, so peace out.
Nee.quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij kun je koffie ook in de vriezer bewaren.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:36 schreef Stompzinnig het volgende:
Mij is het opgevallen dat goede koffie altijd in een blauwe verpakking zit. Gele verpakkingen moet je absoluut links laten liggen want dat is troep.
Toegegeven, wel leuke gaRp van 'm.quote:
Ook al ben ik TS niet, thx!quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:09 schreef NoralyZ het volgende:
Het Hofje van Wijs, in de bocht op de Zeedijk! Een klein en wat kneuterig aandoend zaakje met flinke geschiedenis en vooral goeie bonen. Je kan d'r van weet ik het hoeveel bonen een kopje koffie drinken in hun café-gedeelte, als je wil.
Ze dragen het predikaat 'hofleverancier', in de winkel hangt ergens aan de muur ook een brief van de koningin, waarin ze bedankt voor de poezenpootjesthee(ook leuk om te proberen, want lekkere thee).
Koffie gaat in verschillende prijzen, 't is natuurlijk duurder dan supermarktkoffie, beetje afhankelijk van welke je kiest. En het hoeft zeker niet per kilo te worden gekocht.
Goegel naar een koffiebranderij bij jou in de buurtquote:Op zaterdag 5 september 2015 09:21 schreef _Newman_ het volgende:
Het gaat mij erom dat het een zaakje is waar de bonen echt vers zijn. Laten we zeggen minder dan een week geleden gebrand.
Ik wil wel eens proeven hoeveel verschil dat maakt met Simon Levelt koffie bijvoorbeeld. Die is soms ook wel goed maar niet altijd. Als ik dan veel verschil proef dan wil ik best vaker verse bonen via internet bestellen.
Nu heb ik meestal bonen van Segafredo en is best aardige koffie maar is gewoon van de supermarkt. Het smaakt in elk geval lekkerder dan de koffie die ik doorgaans krijg aangeboden bij de meeste mensen thuis of veel horeca.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:36 schreef Stompzinnig het volgende:
Mij is het opgevallen dat goede koffie altijd in een blauwe verpakking zit. Gele verpakkingen moet je absoluut links laten liggen want dat is troep.
Ja een proefpakket is ook altijd goed om te proberen. En ik heb een baratza virtuoso preciso maler met 440 maalstaanden. Maar ik heb wel is online gekeken en dan zijn de proefpakketten 5 x 1 kilo. daar kan ik echt niks mee.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zeg, loop je eigen topic eens niet zo te verkutten!
Is een proefpakketje van roast ofzo wat voor je? Daar heb ik best goede ervaring mee
Heb je zelf een goede maler?
De grote Kquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:49 schreef liedetector het volgende:
dus dan moet je iemand in elkaar meppen en het K* woord gebruiken? triest wel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |