Das dus geen 4 takt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wallaroo
[ afbeelding ]
Immens populair zo rond helft van de jaren '90.
Heb ook een tijdje op zo'n ding gereden. Alleen niet zo'n stoere SS of C, maar een Honda Novio. Alleen bleek toen dat " Novio" Spaans is voor "vriend" als in "boyfriend"quote:
zou ik zo kopen, gewoon omdat het een vet ding is.quote:
De enige mooie scootersquote:
Vaak wel, toevallig had ik een goed exemplaar die 1 L op 10.000 km deed. Maar 9 vd 10 lusten een slokje olie. Maar hé kijk ook eens naar het vermogen en toerental, zon blok doet 8 á 9000 rpm en dat doet de gemiddelde auto niet. En die doen ook geen 180 pk uit een 1.8 en 160 pk uit een 1.6 (standaard). Beetje tuning en de 1.8 zit zo op 210 pk en de 1.6 rond de 180. Vind het nog steeds erg indrukwekkende techniek en wordt hedendaags bijna overal toegepast.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Olie boten![]()
Maar rijd wel leuk ja
Een Novio, die had ik ook vroeger toen ik 16-17 was, briljant apparaat. Sterker nog, ik heb hem nog steeds, staat alleen al jaren stilquote:Op vrijdag 4 september 2015 19:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heb ook een tijdje op zo'n ding gereden. Alleen niet zo'n stoere SS of C, maar een Honda Novio. Alleen bleek toen dat " Novio" Spaans is voor "vriend" als in "boyfriend"
Snel verkocht natuurlijk, als opgroeiende puber in de bible belt kan je dat gewoon niet hebben.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:27 schreef SemPai het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand toevallig bekend met deze VTEC liefhebber?
Wut?! CBR's zijn bijna niet weg te géven manquote:Op vrijdag 4 september 2015 22:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
De enige mooie scooters![]()
Heb zelf een replica honda blok (ook wel bamiblok genoemd) onder een van mijn brommers hangen. Geweldig spul voor een viertakkert![]()
Jammer alleen dat die Honda's zo duur zijn, zou het best leuk vinden om er een SS bij te hebben.
Maar hij heeft het over een SSquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:01 schreef Sounddragon het volgende:
Wut?! CBR's zijn bijna niet weg te géven man
Ah, ik dacht meer aan SuperSport motoren, en daarom kwam ik op een CBRquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over een SS
[ afbeelding ]
kan ook zijn dat 'ie dit bedoeld met z'n SS maar da's geen Honda
[ afbeelding ]
Lekker zuinigquote:Op vrijdag 4 september 2015 20:02 schreef penny-wise het volgende:
Hier ook 1 staan...
Alleen de vtec-e helaas....
Nou ja, liefhebber.. Hij heeft zijn VTEC weggedaan voor een oude Miniquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:27 schreef SemPai het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand toevallig bekend met deze VTEC liefhebber?
Honda Zoomer of Ruckus (in de VS)quote:
25 jaar en ouder is max. ¤120 per jaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:10 schreef virl3 het volgende:
...
Als de oldtimer regeling niet strenger was gemaakt dan had ik er weer 1 gekocht. Een 89'er zou nou 26 jaar oud zijn en onder de oldtimer regeling vallen, maar dat hebben ze in den haag helaas ook weer de nek om gedraaid.
En ...
Nope..28 tot 40 jaar kwart tarief en dat verschuift niet. Overgangs regeling. Ouder dan 40 gratis.. oftewel auto's van het jaar 87 en ouder. Het model CRX wat ik leuk vind was er vanaf het jaar 88. Dus in 2028 ga ik er een kopen. ;-)quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
25 jaar en ouder is max. ¤120 per jaar.
Dat is meer dan gratis, zoals tot voor kort, maar tov. de overige kosten die je aan zo'n oude bak hebt te verwaarlozen. Toch?
OK. Wat ingewikkelder dan ik dacht. Hoor zelf gelukkig wel bij de ¤120 clubquote:Op zaterdag 5 september 2015 18:03 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nope..28 tot 40 jaar kwart tarief en dat verschuift niet. Overgangs regeling. Ouder dan 40 gratis.. oftewel auto's van het jaar 87 en ouder. Het model CRX wat ik leuk vind was er vanaf het jaar 88. Dus in 2028 ga ik er een kopen. ;-)
Voor nu heb ik al een oldtimer die wel onder het kwart tarrief valt. Mijn soviet banaan.
en niet te vergeten het feit dat je er vanaf 1 December tot 1 Maart niet mee mag rijden op kwarttarief. Kán wel, als je gewoon de volle mep MRB betaalt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
OK. Wat ingewikkelder dan ik dacht. Hoor zelf gelukkig wel bij de ¤120 club
Koop je toch wat nieuws? Ook al is het geen Honda
http://jalopnik.com/just-(...)-singer-9-1728563398
Met een ouwe Honda mag je blij zijn dat je in zout-seizoen niet buiten mag komen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en niet te vergeten het feit dat je er vanaf 1 December tot 1 Maart niet mee mag rijden op kwarttarief. Kán wel, als je gewoon de volle mep MRB betaalt.
Goed bijhouden hé....quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met een ouwe Honda mag je blij zijn dat je in zout-seizoen niet buiten mag komen.Dingen rotten weg waar je bij staat.
Dat is inderdaad wel aan de prijs. En helaas zie ik dat de meeste ook nog een achteraf verlaagd zijn. Het lijkt me toch juist dat het feit dat ze hoger op de wielen staan het comfort ten goede komt. Ik heb geen zin in een laag bij de gronds trildring.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Honda Zoomer of Ruckus (in de VS)
Prima dingen. Maar niet goedkoop.
http://www.marktplaats.nl(...)omer&categoryId=1432
Gelukkig niet. Rij nog steeds liever op een hasjPuch dan op een Honda.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, ik dacht meer aan SuperSport motoren, en daarom kwam ik op een CBR![]()
En idd; een sticker maakt van een Puch geen Honda
Dit is alleen maar mooi. Betekend dat de originele exemplaren steeds schaarser wordenquote:Op vrijdag 4 september 2015 22:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk dat de meeste oude vtec hokken wel op deze manier zijn geëindigd.
inclusief sneue gast met tranen aan zijkant/achtergrond
[ afbeelding ]
En anders zijn ze wel verkracht zodat niemand ze nog wil hebben.
[ afbeelding ]
Die ziet er goed uit! maar deze heb je niet meer begrijp ik?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:11 schreef -Richard- het volgende:
Had er een als eerste auto. Loopt fantastisch zo'n motor!
[ afbeelding ]
en het mooie is dat het vtec system gepattenteerd isquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:20 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Vaak wel, toevallig had ik een goed exemplaar die 1 L op 10.000 km deed. Maar 9 vd 10 lusten een slokje olie. Maar hé kijk ook eens naar het vermogen en toerental, zon blok doet 8 á 9000 rpm en dat doet de gemiddelde auto niet. En die doen ook geen 180 pk uit een 1.8 en 160 pk uit een 1.6 (standaard). Beetje tuning en de 1.8 zit zo op 210 pk en de 1.6 rond de 180. Vind het nog steeds erg indrukwekkende techniek en wordt hedendaags bijna overal toegepast.
crxjes waren leuke autootjes 10 jaar geleden ja! nu vind ik ze er een beetje te gedateerd uitzien helaas.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:10 schreef virl3 het volgende:
Ik heb een CRX gehad. Een 89'er. Wat was dat een leuk bakje.![]()
Nee, niet versjonniet met grote blulpuup e.d. Netjes origineel (op andere velgen na moet ik toegeven..)
Enfin.. En toen kwam het grote roestmonster.![]()
Als de oldtimer regeling niet strenger was gemaakt dan had ik er weer 1 gekocht. Een 89'er zou nou 26 jaar oud zijn en onder de oldtimer regeling vallen, maar dat hebben ze in den haag helaas ook weer de nek om gedraaid.
En daarna 10 jaar in dezelfde Honda Prelude gereden.. Die kon ook goed roesten maar dat was nog te behappen. Hele fijne auto. Eentje uit 94.
Ben je bekend met VANOS?quote:Op maandag 7 september 2015 16:15 schreef scoober het volgende:
[..]
en het mooie is dat het vtec system gepattenteerd is
bovendien halen ze n/a 200 pk uit een 1.8
Ohja, is ook zo. Zat met mijn hoofd bij wiel pk'squote:Op maandag 7 september 2015 16:14 schreef scoober het volgende:
[..]
Die ziet er goed uit! maar deze heb je niet meer begrijp ik?
wat voor modificaties had je gedaan. met name motorisch
Vanos is anders, de positie van de nokkenas wordt veranderd om het vermogen op verschillende toerentallen ten gunste te komen, maar de klep zelf gaat niet verder of sneller open, dat is bij VTEC wel zo.quote:
Je doelt op de BMW-kopie, jaren nadat Honda ermee op de markt kwam?quote:
Net als VVT-i van Toyota. VW en Opel hebben ook dergelijke systemen.quote:Op maandag 7 september 2015 17:06 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Je doelt op de BMW-kopie, jaren nadat Honda ermee op de markt kwam?
Ben ik bekend mee ja, BMW heft net als een heleboel andere merken ooit getracht een soortgelijk system te ontwikkelen. m.i. evenaart geen van allen het VTEC system.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |