Bij mij doet de video het niet. Wat is de kern dan?quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:17 schreef JortK het volgende:
Ok, welke Fokker is dit?
Crowd funding: kijk naar de vent en de tent
nu afwachten of iedereen zijn toezegging gestand doet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:26 schreef CRWD het volgende:
Zo bespreken wij hier het advocaten project van Investormatch, en zo wordt in een paar minuten de resterende 16.1K erin gegooid.
Er is een max van 5K pp, dus moeten toch verschillende mensen geweest zijn.
ik heb ook meegedaan. Je krijgt binnenkort een investeringsverzoek en als iedereen heeft gestort het contract/bewijs.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:15 schreef CRWD het volgende:
Naar mijn mening is dat advocatenproject op investormatch ook vrij solide, maar kennelijk denkt niet iedereen er zo over. Hij loopt alweer twee weken...
Heeft iemand trouwens meegedaan met die zonnepanelen op Greencrowd? Dat project is zondag vol gekomen maar ik heb (nog) geen email notificatie oid. ontvangen.
https://greencrowd.nl/pro(...)aradius-in-hoofddorp
Iemand ervaring met het afronden en tot stand koming van een project bij Greencrowd?
Zie het bedrag bij IM vaker op- en weer teruglopen inderdaad...quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:34 schreef Camogli het volgende:
[..]
nu afwachten of iedereen zijn toezegging gestand doet.
Dat ging inderdaad hard. Wat een invloed heeft het Fok forum!quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:26 schreef CRWD het volgende:
Zo bespreken wij hier het advocaten project van Investormatch, en zo wordt in een paar minuten de resterende 16.1K erin gegooid.
Er is een max van 5K pp, dus moeten toch verschillende mensen geweest zijn.
Ah, oke. Ik ben aan al die automatische e-mailtjes gaan wennen van GVE e.d. Dan is het ineens verdacht stil als je via een ander platform inlegt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:36 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik heb ook meegedaan. Je krijgt binnenkort een investeringsverzoek en als iedereen heeft gestort het contract/bewijs.
lol, zo zie je maar weer. Dan is het wel echt een crap systeemquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:04 schreef djh77 het volgende:
Advocaat staat weer open: Nog 15,8K te gaan
Geeft mij in ieder geval de mogelijkheid om ook nog mee te doen... Mijn eerste project op investormatch!quote:Advocaat staat weer open: Nog 15,8K te gaan
Als je gelijk 15,8 stort zijn we klaarquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:17 schreef vonragnor het volgende:
[..]
Geeft mij in ieder geval de mogelijkheid om ook nog mee te doen... Mijn eerste project op investormatch!
Hij zit echt vol, mits alle toezeggingen overboeken komende 72 uur. Laatste grote investering is direct gedaan en geen toezegging overigens.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:25 schreef CRWD het volgende:
Er zit gewoon iemand te trollen. Hij zit nu weer zogenaamd vol
Mooi! Netjes gedaan. Gefeliciteerd met het succesvolle project Peter! 60K voor een wat nieuw platform blijkt dit in de praktijk toch een behoorlijk hoog bedragquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:28 schreef Investormatch het volgende:
[..]
Hij zit echt vol, mits alle toezeggingen overboeken komende 72 uur. Laatste grote investering is direct gedaan en geen toezegging overigens.
- grote investeerder verbrak eerst per ongeluk het proces, waardoor het bedrag weer vrijkwam... -
Groet,
Peter
automatische mail is ook binnenquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:58 schreef CRWD het volgende:
[..]
Ah, oke. Ik ben aan al die automatische e-mailtjes gaan wennen van GVE e.d. Dan is het ineens verdacht stil als je via een ander platform inlegt.
Ik heb hier voor 15 jaar ingelegd tegen 8%. Het zal mij benieuwen.
Ik vond 300,- wel een leuk bedragje voor dat project... 15.8K is me iets teveel voor mijn eerste IM project... Ik hoef geen premium investor te worden daar :-)quote:Of heb je wel even 15.8 K gestort vonragnor![]()
Mooi zo, dan staat mijn geld niet meer niks te doen op jullie rekening.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:28 schreef Investormatch het volgende:
[..]
Hij zit echt vol, mits alle toezeggingen overboeken komende 72 uur. Laatste grote investering is direct gedaan en geen toezegging overigens.
- grote investeerder verbrak eerst per ongeluk het proces, waardoor het bedrag weer vrijkwam... -
Groet,
Peter
Ja precies. Vanuit investormatch had ik er al ervaring mee. Ik doelde met name op een project waar ik mij op had ingeschreven via Greencrowd.quote:
E 349 is best fors of niet?quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:36 schreef bleyenburg het volgende:
De meneer van de kampeerkluisjes slaat een vraagje over
Dat lijkt mij ook ja, het is immers niet meer dan een erg groot handschoenenkastje met een wat beter slot erop. Zou je dat echt willen hebben als fervent campeerder? Als je op pad gaat neem je toch je fotocamera en telefoon gewoon mee.quote:
't Is het idéé van veiligheid waar behoorlijk wat geld voor uitgegeven wordt. Misschien keert de verzekering ook makkelijker uit als je kunt aantonen dat je er echt alles aan gedaan hebt om je spullen veilig op te bergen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef MSR het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja, het is immers niet meer dan een erg groot handschoenenkastje met een wat beter slot erop. Zou je dat echt willen hebben als fervent campeerder? Als je op pad gaat neem je toch je fotocamera en telefoon gewoon mee.
Jazeker, bij Investormatch is 7% bruto gelijk aan 7% netto rendementquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:39 schreef CRWD het volgende:
Greencrowd en Investormatch werken beide zonder Fee. Dat is ook wel positief.
Is, samen met de bank, aangepast. Vanaf de volgende uitbetaling staat er "stg derdengeld. Aygodutch". Rabobank heeft daadwerkelijk een beperkt aantal tekensquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Leuk!
Vandaag de eerste betaling van AGD binnen!
Wel even zoeken hoe het gedocumenteerd is. Begint al met de rekening houder die ik niet had herkend: Stichting Derdengelden A.
Maar ja bij AGD kunnen ze ook niet weten dat de Rabobank maar een beperkt aantal letters van de bedrijfsnaam weergeeft. Heb ze bij AGD geadviseerd om de Rabo te vragen Stichting Derdengelden af te korten. Kunnen we tenminste zien waar het geld vandaan komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In ieder geval nu uit de problemen.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:45 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Er waren klachten dat Kom dit niet zo moest doen, maar ik vind het prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In ieder geval nu uit de problemen.జ్ఞా
Keurig KoM!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In ieder geval nu uit de problemen.
Snel opgepakt. Primaquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:10 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..]
Is, samen met de bank, aangepast. Vanaf de volgende uitbetaling staat er "stg derdengeld. Aygodutch". Rabobank heeft daadwerkelijk een beperkt aantal tekens
Ik wilde het net posten. Deze ondernemer snapt het.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef crowd-fundi het volgende:
Leuk bericht van Faja Lobi in de nieuwsbrief van KOM:
Hoe gaat het met Faja Lobi?
Onlangs ontvingen wij een super bericht van Faja Lobi. Jay B. Laigsingh: "Beste Pim, Faja Lobi heeft een haast onmogelijke ambitie mogelijk gemaakt. Albert Heijn neemt 1 volle plank Faja Lobi producten op in haar schappen in 900 filialen, met de mogelijke verdere uitrol in de toekomst in de Delhaize supermarkten (België). Zonder de crowdfunding hadden wij dit nimmer kunnen realiseren. Graag delen wij dit goede nieuws ook met jou en onze crowd." Waarvan akte!
Je mag 'm delen hoorquote:Op dinsdag 8 september 2015 13:23 schreef Scooper het volgende:
Ik heb een VBA-script die alle betalingen van alle projecten chronologisch onder elkaar zet. Ik zie dus exact welke projecten op welke dag terug moeten komen. Vervolgens hoef ik alleen een kruisje te zetten achter de betaling om aan te geven dat de betaling daadwerkelijk binnen is gekomen. Dit wordt door de rest van de sheet weer gebruikt om rendementen en verloop van projecten en totalen vast te leggen. Appeltje-eitje dus!
Cool.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef crowd-fundi het volgende:
Onlangs ontvingen wij een super bericht van Faja Lobi. Jay B. Laigsingh: "Beste Pim, Faja Lobi heeft een haast onmogelijke ambitie mogelijk gemaakt. Albert Heijn neemt 1 volle plank Faja Lobi producten op in haar schappen in 900 filialen, met de mogelijke verdere uitrol in de toekomst in de Delhaize supermarkten (België). Zonder de crowdfunding hadden wij dit nimmer kunnen realiseren. Graag delen wij dit goede nieuws ook met jou en onze crowd." Waarvan akte!
Geweldig en helemaal gegund!quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef crowd-fundi het volgende:
Die Paul Bakx is mij er wel eentje. Eind 2014 - begin 2015 heeft hij er ook 4 maanden over gedaan om mensen hun geld terug te betalen voor kaartjes voor een feest dat hij heeft gecanceld. Hij had eerder aangegeven binnen een week iedereen terug te betalen. Ook heeft hij winkel zijn Vinovat toen gesloten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In ieder geval nu uit de problemen.
http://www.bndestem.nl/re(...)annulering-1.4641129
Uiteindelijk schijnt hij iedereen na 4 (!) maanden terugbetaald te hebben, maar ik blijf het zeker na deze recente late betaling een onbetrouwbaar figuur vinden.
KoM geeft aan dat de communicatie fors moet verbeteren, maar komt hier natuurlijk veel te laat mee. Het ontbreekt blijkbaar aan een goede screening.
Welke wil je verkopen en wat wil je ervoor hebben?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:38 schreef µ het volgende:
Kan je nou nog steeds nergens je leningen verkopen?
Ik gok op iets met wijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Welke wil je verkopen en wat wil je ervoor hebben?
Ik ben het met je eens dat dat een handige optie zou zijn, maar administratief zal het een ramp worden. In het geval van GvE staan de investeerders ook in het contract, dus iedere keer dat een lening wordt overgenomen, zal het contract aangepast moeten worden...quote:Op woensdag 9 september 2015 08:16 schreef namliam het volgende:
Je kan ook niet een dag niet kijken, weer een leuke investering gemist
Edit:
Zou wel een aardige optie zijn als je de mogelijkheid had om gedane investeringen te verkopen, omstandigheden kunnen zomaar tegen zitten.
Of bijvoorbeeld de investeerder zelf overlijd en de nabestaanden willen er zo snel mogelijk vanaf....
Dat lijkt mij niet toch, je koopt of verkoopt dan als het ware per datum X het investeerdersnummer waar alle leningen naar verwijzen.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:25 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat dat een handige optie zou zijn, maar administratief zal het een ramp worden. In het geval van GvE staan de investeerders ook in het contract, dus iedere keer dat een lening wordt overgenomen, zal het contract aangepast moeten worden...
Dit is inderdaad een min-punt. Deposito's en spaarverzekering komen vrij na overlijden. Aandelen kan je verkopen. Dit probleem zal gelden bij alle soorten leningenquote:Op woensdag 9 september 2015 09:11 schreef CRWD het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet toch, je koopt of verkoopt dan als het ware per datum X het investeerdersnummer waar alle leningen naar verwijzen.
Het 'vervelende' van CF vind ik dat wanneer mij iets gebeurd, mijn nabestaanden misschien fors erfbelasting moeten betalen terwijl het vermogen niet liquide is.
Ik heb ook niet meegedaan. Lening zit wel vol. Is toch erg snel gegaanquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:07 schreef bleyenburg het volgende:
uit het antwoord op KOM van de kluisjesman maak ik op dat, als het fout gaat, de crowd noppes heeft/krijgt.
m.i. zijn de zekerheden boterzacht, voor zover ze al aanwezig zijn voor de laatste in de rij (wij dus).
anyway. schiet er maar op.
Valt mee denk ik. Aangifte successie/erfbelasting doe je 8 maanden na overlijden. Daarna heb je nog zoveel weken tijd om te betalen. Tegen die tijd heb je genoeg liquiditeit terugontvangen op de leningen om de belasting te betalen. Het tarief is voor kinderen max. 20%.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:11 schreef CRWD het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet toch, je koopt of verkoopt dan als het ware per datum X het investeerdersnummer waar alle leningen naar verwijzen.
Het 'vervelende' van CF vind ik dat wanneer mij iets gebeurd, mijn nabestaanden misschien fors erfbelasting moeten betalen terwijl het vermogen niet liquide is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |