abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155908315
Nieuwe mensen *O*.
జ్ఞ‌ా
  maandag 7 september 2015 @ 21:49:54 #142
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155908376
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hallo gve74,

Heb je volgens mij niet eerder gezien hier op dit forum. Nieuw hier? Heb je veel investeringen?
74?
Welkom hoor, gve74.
Dagje vertraging, moet kunnen.
pi_155908638
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:59 schreef snoopy40 het volgende:
Ja die is het, heb de mail echt met verbazing gelezen, dit soort mails bij de 3e aflossing? Wat is an je relatie met die klanten? Hij is 5 dagen te laat en er wordt al met een deurwaarder gedreigd. Ze zullen nu binnenkort het werkelijke gezicht van kom wel zien.
Dit is een standaard brief van KoM als er niet op tijd betaald is. Dit is dus niet nieuw. Zelf heb ik er overigens geen enkele moeite mee dat ze er bovenop zitten en het niet laten door etteren. Korte termijnen en er op tijd bij zijn. Afspraak is afspraak.
pi_155908837
En volgens mij heeft de wijnhandel nog steeds geen winkel en in elk geval geen website. Ik weet niet of ik de vraag op KOM heb gesteld, maar het antwooord (of het ontbreken ervan) was voor mij de rede om niet te investeren.

[ Bericht 9% gewijzigd door RavigotteSaus op 07-09-2015 22:07:13 ]
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_155908846
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef gve74 het volgende:

[..]

Valt mij ook op dat de betalingen wat moeizaam lopen de laatste tijd. Ten op zichte van vorige maand wordt er een paar dagen later betaald. Beetje vreemd. Het valt me trouwens ook op dat er weinig nieuwe projecten zijn. Rustig geweest vanwege de zomervakantie?
Bij GvE zijn ze de laatste periode druk geweest met de perikelen rondom de derdenrekening. Als het goed is dan is dit deze week eindelijk allemaal goed geregeld.
pi_155909104
gve74, 5 minuten voor je post ben je op het forum aangemeld, ben je nu al weer weggevlogen?
pi_155910117
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:59 schreef RavigotteSaus het volgende:
En volgens mij heeft de wijnhandel nog steeds geen winkel en in elk geval geen website. Ik weet niet of ik de vraag op KOM heb gesteld, maar het antwooord (of het ontbreken ervan) was voor mij de rede om niet te investeren.
Verbaasde mij eerlijk gezegd ook hierover. Als je op google het pand invult waar ze inzitten kom je uit bij een of ander uitzendbureau. Daarnaast valt er niets over het bedrijf zelf te vinden.

Heb zelf ook geïnvesteerd in Vinovat en ben wel benieuwd hoe het verder afloopt. Vandaar dat ik ook een account heb aangemaakt op fok na al maanden mee te lurken op dit forum.
pi_155910133
....
pi_155910135
Horseman, ze kunnen er nu wel,dicht op zitten maar het was beter geweest om dit te doen voordat het contract getekend was, ik weet dat je tegen fraudeurs weinig kunt doen maar we hebben al een paar van die gevallen gehad en 500 euro down the drain hakt er wel in op het rendement en geeft zeker geen fijn gevoel naar de toekomst, wetende dat het gros van de projecten op < 50% zit.
pi_155912118
Ik zie tot mijn genoegen dat de toetsing door Agium is aangepast, ze vermelden o.a. nu twee volledige jaren naast elkaar bij de toetsing aflossingscapaciteit, zoals hier op Fok is voorgesteld.

Ik neig voorzichtig naar een investering in Campersafe.
Ik begrijp niet helemaal waarom het slechts een C+ is gezien de ruime aflossingscapaciteit.
Bestaand bedrijf met goed management lijkt mij.

[ Bericht 17% gewijzigd door obligataire op 07-09-2015 23:43:47 ]
Pecunia non olet
pi_155914444
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij GvE zijn ze de laatste periode druk geweest met de perikelen rondom de derdenrekening. Als het goed is dan is dit deze week eindelijk allemaal goed geregeld.
Vandaag een mail van GvE ontvangen betreffende dat de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl operationeel is. Ook is er nu een nieuw rekeningnummer dat gekoppeld is aan deze stichting. Mooi dat dit nu eindelijk ook goed geregeld is! We moeten wel eenmalig wat papieren ondertekenen maar dat heb ik er graag voor over.
pi_155914503
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:34 schreef snoopy40 het volgende:
Horseman, ze kunnen er nu wel,dicht op zitten maar het was beter geweest om dit te doen voordat het contract getekend was.
Ja, dat spreekt voor zich lijkt mij.
Mij reactie was ook bedoeld op jou verbazing waarmee je de mail gelezen hebt en dat dit soort mails al bij de 3e aflossing verzonden worden. Ook verbaasde het je dat, als je 5 dagen te laat bent, er al gedreigd wordt met een deurwaarder. Nou die verbazing deel ik niet en dat is prima wat mij betreft.
En nogmaals, dit staat er natuurlijk los van dat KoM vooraf zijn huiswerk goed moet doen en daar ontbreekt het natuurlijk vaak aan lijkt het. Daarnaast heeft het er alle schijn van dat ze te weinig naar de crowd luisteren als deze opmerkingen maakt. Als de oorzaak eventueel zit bij verwijten / opmerkingen die de crowd vooraf gemaakt heeft en waar KoM niet of niet voldoende aktie op heeft genomen hebben ze natuurlijk wel een probleem denk ik.
pi_155914531
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:37 schreef obligataire het volgende:
Ik begrijp niet helemaal waarom het slechts een C+ is gezien de ruime aflossingscapaciteit.
Ik begrijp die rating ook zelden maar dat is eigenlijk niet zo vreemd omdat het niets meer is dan natte vinger werk. Ook zo iets wat ze moeten veranderen wat mij betreft, het zou een vast omlijnd gegeven moeten zijn. Ook KoM moet, zoals GvE nu wel ietsje beter doet, veel beter luister naar de crowd en misschien eens een paar mensen uitnodigen om mee van gedachten te wisselen, en er vervolgens natuurlijk wel iets mee doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 08-09-2015 03:23:47 ]
pi_155914824
Ben nu ook benieuwd hoe het met onze botenman af gaat lopen, gezien de perikelen met vinovat
pi_155915189
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 02:35 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een mail van GvE ontvangen betreffende dat de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl operationeel is. Ook is er nu een nieuw rekeningnummer dat gekoppeld is aan deze stichting. Mooi dat dit nu eindelijk ook goed geregeld is! We moeten wel eenmalig wat papieren ondertekenen maar dat heb ik er graag voor over.
Keurige mail met duidelijke uitleg!
Ik voel me een stuk prettiger nu de Stichting Derdengelden Geldvoorelkaar.nl in orde lijkt te zijn. Heb er behoorlijk wat centjes ondergebracht en deze zijn nu toch veiliger bij calamiteiten. Je weet het maar nooit in deze snel veranderende markt!

Onze inspanningen om GVE te "stimuleren" :) zijn dus niet voor niets geweest!

Meneer Adams nu doorpakken met de andere veranderingen die we besproken hebben!
pi_155915452
Ja prima idd @ GVE. Nu wat meer projecten :9.
జ్ఞ‌ా
pi_155915605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 08:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Onze inspanningen om GVE te "stimuleren" :) zijn dus niet voor niets geweest!

Meneer Adams nu doorpakken met de andere veranderingen die we besproken hebben!
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
pi_155915918
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 03:18 schreef Horsemen het volgende:
Ik begrijp die rating ook zelden maar dat is eigenlijk niet zo vreemd omdat het niets meer is dan natte vinger werk. Ook zo iets wat ze moeten veranderen wat mij betreft, het zou een vast omlijnd gegeven moeten zijn. Ook KoM moet, zoals GvE nu wel ietsje beter doet, veel beter luister naar de crowd en misschien eens een paar mensen uitnodigen om mee van gedachten te wisselen, en er vervolgens natuurlijk wel iets mee doen.
Als ik het goed lees is het Campersafe bedrijf naar de toekomst toe op 4 manieren gefinancierd,
Een achtergestelde lening vanuit de Holding
Een externe financier
Een rekening courant van Deutsche Bank
De nieuwe KOM lening.

Waarbij Deutschebank geen Pandrecht toestaat. Dus vermoedelijk zelf de zekerheden heeft.

Veel verschillende partijen waarbij Deutschebank, als ik me goed herinner, aangegeven heeft zich van de NL markt terug te willen trekken. :? O-)
Daar moet ik nog eens verder over nadenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-09-2015 09:20:27 ]
pi_155916209
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 03:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

KoM zou eigenlijk een dubbele score toe moeten gaan passen. Een kwantitatieve (gebaseerd op cijfers) en een kwalitatieve (gebaseerd op de ervaring van een professional)

Ben er wat minder mee eens dat GvE zo goed bezig is. Ze lopen op een aantal punten gewoon achter op de concurrentie. Het is eigenlijk schandalig dat de derdegeldstichting nu pas wordt toegepast. Maar goed beter laat dan nooit
pi_155916327
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 02:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb het er ook prima voor over om deze papieren te ondertekenen, maar snap eigenlijk niet waarom ze deze documenten niet nu al naar de meest actieve groep gebruikers heeft verstuurd... Bij de volgende leningen gaat het nu zeker langer duren voordat alle administratie gedaan is en de lening dus loopt... Dit hadden ze kunnen spreiden door alvast een overeenkomst aan te bieden.
pi_155916399
@ naregendezon: Zou jij dat eens aan KoM willen voorleggen?
indien jij dat niet wil/kan, vind je het goed dat ik je post "kaap" en zelf die vraag aangaande de financieringsopbouw bij KoM neerleg?
pi_155916541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:31 schreef bleyenburg het volgende:
@ naregendezon: Zou jij dat eens aan KoM willen voorleggen?
indien jij dat niet wil/kan, vind je het goed dat ik je post "kaap" en zelf die vraag aangaande de financieringsopbouw bij KoM neerleg?
Ik zou zeggen vragen staat vrij! Dus ga je gang. Volgens mij staat er al een vraag over Deutsche Bank met betrekking tot het terugtrekken van de NL markt. :)
pi_155916777
Al mijn KoM betalingen nu binnen. Zojuist LED en Tailor Mates.

Dus ik ben weer up-to-date met alle betalingen. Hopelijk was dit een eenmalige "hick-up".

En Lendico heeft ook weer een flink aantal leningverzoeken, waarvan de helft op het randje van bedelen is...
pi_155916914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:21 schreef Murene het volgende:

[..]

Ben er wat minder mee eens dat GvE zo goed bezig is. Ze lopen op een aantal punten gewoon achter op de concurrentie. Het is eigenlijk schandalig dat de derdegeldstichting nu pas wordt toegepast. Maar goed beter laat dan nooit
Eens met Murene. Voorbeelden voor verbetering:
• Wijze van administratie: Vreemde codes als betaalkenmerk. Heel veel handmatig werk door administratie. Nog steeds geen Ideal of AcceptEmail
• Mijn betaalschema wat niet geschikt is voor Ipad
pi_155917078
ik sluit me aan bij djh77 wat betreft mobiele versie en voor Ipad m.b.t. betaalschema in mijn dashboard :)
pi_155917112
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Eens met Murene. Voorbeelden voor verbetering:
Als we dan toch bezig zijn met het maken van een feature-lijstje...

Ik zou graag bij het totstandkomen van een lening een .ics bestand ontvangen, met daarin de naam van de lening, het volgnummer van de betaling en het bedrag.

Dat bestand kun je dan in een (desnoods aparte) agenda importeren, zodat je een mooi overzicht krijgt wanneer je welk bedrag ontvangt.

Voor mij is één van de grootste pleziertjes van het crowdfunden dat je continu kleine bedragjes terug krijgt, en zo kun je dat prima volgen :)
pi_155917288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:06 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn met het maken van een feature-lijstje...

Ik zou graag bij het totstandkomen van een lening een .ics bestand ontvangen, met daarin de naam van de lening, het volgnummer van de betaling en het bedrag.

Dat bestand kun je dan in een (desnoods aparte) agenda importeren, zodat je een mooi overzicht krijgt wanneer je welk bedrag ontvangt.

Voor mij is één van de grootste pleziertjes van het crowdfunden dat je continu kleine bedragjes terug krijgt, en zo kun je dat prima volgen :)
Een .ics bestand lijkt me niks. Dan komen er voor de komende 4 maanden alleen al 330 'afspraken' bij in m'n agenda. Dat wordt veel te onoverzichtelijk...
pi_155917357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:21 schreef Murene het volgende:
Ze lopen op een aantal punten gewoon achter op de concurrentie
GvE was al operationeel toen de andere platformen nog niet bestonden.
Nooit gehoord van de wet van de remmende voorsprong?

Het is nu zaak om ze te helpen de remmen los te gooien en de zaken die wat achter zijn gaan lopen te verbeteren. Ze staan daar voor open en zijn nu goed bezig te transformeren.

Men luistert de laatste maanden naar de investeerder en dat zie ik bij veel andere platformen nog te weinig gebeuren,

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-09-2015 10:23:39 ]
pi_155917742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:13 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Een .ics bestand lijkt me niks. Dan komen er voor de komende 4 maanden alleen al 330 'afspraken' bij in m'n agenda. Dat wordt veel te onoverzichtelijk...
Zoals ik al schreef, in dat geval kun je er een aparte agenda op nahouden die je naar believen kunt zien of weer weglaten. Het gaat mij erom dat je een goed inzicht hebt wat wanneer binnenkomt.
pi_155917810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:13 schreef najra1990 het volgende:

[..]

aparte agenda aanmaken?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_155917857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:30 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, in dat geval kun je er een aparte agenda op nahouden die je naar believen kunt zien of weer weglaten. Het gaat mij erom dat je een goed inzicht hebt wat wanneer binnenkomt.
Wat ik persoonlijk heb gedaan is in excel iedere betaling per maand overzichtelijk neergezet. Aan het begin van de regel geef ik de periode aan waarin het binnen zou moeten komen (1=begin, 2=medio, 3=eind) en deze verkleurd als het die periode van de maand is. Daardoor kan ik zelf eenvoudig zien welke betalingen binnen zouden moeten zijn en welke er wel of niet binnen zijn. Hierdoor hou ik ook alles administratief bij elkaar.
pi_155917904
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:33 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

aparte agenda aanmaken?
ik heb er al genoeg ;)
pi_155918209
ik zit zelf niet bij GVE , slechts op KOM, AGD en LAH. Zijn de overzichten op gve zo slecht dat je het zelf in elkaar moet bakken?
Ik log geregeld op bovengenoemde sites in en kijk of alles bij is.
Het doorsluizen van platform naar mijn eigen rekening, dat geloof ik wel. (is een kwestie van stortingen tellen.)

Alleen AGD heeft nog geen overzicht. Maar ik neem aan dat dat geen jaren meer gaat duren.

Wat wil iedereen nog in spreadsheetjes uitrekenen?
pi_155918340
Overzicht bij GvE is de beste die ik ken. Dat er daar dingen nóg beter kunnen, ok. Maar qua dashboard zijn zij m.i. koploper hoor
pi_155918542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:56 schreef bleyenburg het volgende:
Overzicht bij GvE is de beste die ik ken. Dat er daar dingen nóg beter kunnen, ok. Maar qua dashboard zijn zij m.i. koploper hoor
Eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')