Keurige mail met duidelijke uitleg!quote:Op dinsdag 8 september 2015 02:35 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een mail van GvE ontvangen betreffende dat de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl operationeel is. Ook is er nu een nieuw rekeningnummer dat gekoppeld is aan deze stichting. Mooi dat dit nu eindelijk ook goed geregeld is! We moeten wel eenmalig wat papieren ondertekenen maar dat heb ik er graag voor over.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Onze inspanningen om GVE te "stimuleren"zijn dus niet voor niets geweest!
Meneer Adams nu doorpakken met de andere veranderingen die we besproken hebben!
Als ik het goed lees is het Campersafe bedrijf naar de toekomst toe op 4 manieren gefinancierd,quote:Op dinsdag 8 september 2015 03:18 schreef Horsemen het volgende:
Ik begrijp die rating ook zelden maar dat is eigenlijk niet zo vreemd omdat het niets meer is dan natte vinger werk. Ook zo iets wat ze moeten veranderen wat mij betreft, het zou een vast omlijnd gegeven moeten zijn. Ook KoM moet, zoals GvE nu wel ietsje beter doet, veel beter luister naar de crowd en misschien eens een paar mensen uitnodigen om mee van gedachten te wisselen, en er vervolgens natuurlijk wel iets mee doen.
KoM zou eigenlijk een dubbele score toe moeten gaan passen. Een kwantitatieve (gebaseerd op cijfers) en een kwalitatieve (gebaseerd op de ervaring van een professional)quote:Op dinsdag 8 september 2015 03:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik begrijp die rating ook zelden maar dat is eigenlijk niet zo vreemd omdat het niets meer is dan natte vinger werk. Ook zo iets wat ze moeten veranderen wat mij betreft, het zou een vast omlijnd gegeven moeten zijn. Ook KoM moet, zoals GvE nu wel ietsje beter doet, veel beter luister naar de crowd en misschien eens een paar mensen uitnodigen om mee van gedachten te wisselen, en er vervolgens natuurlijk wel iets mee doen.
Ik heb het er ook prima voor over om deze papieren te ondertekenen, maar snap eigenlijk niet waarom ze deze documenten niet nu al naar de meest actieve groep gebruikers heeft verstuurd... Bij de volgende leningen gaat het nu zeker langer duren voordat alle administratie gedaan is en de lening dus loopt... Dit hadden ze kunnen spreiden door alvast een overeenkomst aan te bieden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 02:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vandaag een mail van GvE ontvangen betreffende dat de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl operationeel is. Ook is er nu een nieuw rekeningnummer dat gekoppeld is aan deze stichting. Mooi dat dit nu eindelijk ook goed geregeld is! We moeten wel eenmalig wat papieren ondertekenen maar dat heb ik er graag voor over.
Ik zou zeggen vragen staat vrij! Dus ga je gang. Volgens mij staat er al een vraag over Deutsche Bank met betrekking tot het terugtrekken van de NL markt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:31 schreef bleyenburg het volgende:
@ naregendezon: Zou jij dat eens aan KoM willen voorleggen?
indien jij dat niet wil/kan, vind je het goed dat ik je post "kaap" en zelf die vraag aangaande de financieringsopbouw bij KoM neerleg?
Eens met Murene. Voorbeelden voor verbetering:quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:21 schreef Murene het volgende:
[..]
Ben er wat minder mee eens dat GvE zo goed bezig is. Ze lopen op een aantal punten gewoon achter op de concurrentie. Het is eigenlijk schandalig dat de derdegeldstichting nu pas wordt toegepast. Maar goed beter laat dan nooit
Als we dan toch bezig zijn met het maken van een feature-lijstje...quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:57 schreef djh77 het volgende:
[..]
Eens met Murene. Voorbeelden voor verbetering:
Een .ics bestand lijkt me niks. Dan komen er voor de komende 4 maanden alleen al 330 'afspraken' bij in m'n agenda. Dat wordt veel te onoverzichtelijk...quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:06 schreef gongoozle het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn met het maken van een feature-lijstje...
Ik zou graag bij het totstandkomen van een lening een .ics bestand ontvangen, met daarin de naam van de lening, het volgnummer van de betaling en het bedrag.
Dat bestand kun je dan in een (desnoods aparte) agenda importeren, zodat je een mooi overzicht krijgt wanneer je welk bedrag ontvangt.
Voor mij is één van de grootste pleziertjes van het crowdfunden dat je continu kleine bedragjes terug krijgt, en zo kun je dat prima volgen
GvE was al operationeel toen de andere platformen nog niet bestonden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:21 schreef Murene het volgende:
Ze lopen op een aantal punten gewoon achter op de concurrentie
Zoals ik al schreef, in dat geval kun je er een aparte agenda op nahouden die je naar believen kunt zien of weer weglaten. Het gaat mij erom dat je een goed inzicht hebt wat wanneer binnenkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:13 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Een .ics bestand lijkt me niks. Dan komen er voor de komende 4 maanden alleen al 330 'afspraken' bij in m'n agenda. Dat wordt veel te onoverzichtelijk...
aparte agenda aanmaken?quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:13 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Een .ics bestand lijkt me niks. Dan komen er voor de komende 4 maanden alleen al 330 'afspraken' bij in m'n agenda. Dat wordt veel te onoverzichtelijk...
Wat ik persoonlijk heb gedaan is in excel iedere betaling per maand overzichtelijk neergezet. Aan het begin van de regel geef ik de periode aan waarin het binnen zou moeten komen (1=begin, 2=medio, 3=eind) en deze verkleurd als het die periode van de maand is. Daardoor kan ik zelf eenvoudig zien welke betalingen binnen zouden moeten zijn en welke er wel of niet binnen zijn. Hierdoor hou ik ook alles administratief bij elkaar.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:30 schreef gongoozle het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, in dat geval kun je er een aparte agenda op nahouden die je naar believen kunt zien of weer weglaten. Het gaat mij erom dat je een goed inzicht hebt wat wanneer binnenkomt.
Eens!quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:56 schreef bleyenburg het volgende:
Overzicht bij GvE is de beste die ik ken. Dat er daar dingen nóg beter kunnen, ok. Maar qua dashboard zijn zij m.i. koploper hoor
Goed bezig, ik heb met deze classificatie en rente gewoon blind geïnvesteerd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:41 schreef rockenfeller het volgende:
Hmm dacht dit is een leuke. Standaard procedure bij mij is dan ff de holding checken. Solvabiliteit per eind 2014 is 29%. Na inbreng lening is deze dan 12,7%. Moeten ze dit jaar wel enorm veel winst maken om de genoemde 32% te halen.
Hoef niet meer te denken; bijna vol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dus heef hij al zijn aandelen verkocht op het slechtste moment van de beurs...
Mijn aandelen op de beurs zijn ook zo'n 20K minder waard dan een paar maanden geleden (op een bedrag van zo'n 200K), maar die ga je toch niet verkopen nu? Juist een goed moment om bij te kopen... :-)
Als je de voorziening bij het ev telt komen ze wel op de 32%. Weet iemand of dat mag? Het is toch een verplichting naar de toekomst ook als het een pensioenvoorziening betreft.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:43 schreef Murene het volgende:
[..]
Goed bezig, ik heb met deze classificatie en rente gewoon blind geïnvesteerd.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:46 schreef vonragnor het volgende:
Nou ja, als je in derivaten zat, door de bank verzocht bent bij te storten en/of te sluiten, dan houdt het gewoon op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dus heef hij al zijn aandelen verkocht op het slechtste moment van de beurs...
Mijn aandelen op de beurs zijn ook zo'n 20K minder waard dan een paar maanden geleden (op een bedrag van zo'n 200K), maar die ga je toch niet verkopen nu? Juist een goed moment om bij te kopen... :-)
Dat zou kunnen maar gewoon paniek lijkt me ook wel waarschijnlijk, ik heb voornamelijk dividend aandelen dus ik blijf rustig zitten altijd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:52 schreef gongoozle het volgende:
[..]
Nou ja, als je in derivaten zat, door de bank verzocht bent bij te storten en/of te sluiten, dan houdt het gewoon op.
Dat doe ik dus niet!quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:43 schreef Murene het volgende:
Goed bezig, ik heb met deze classificatie en rente gewoon blind geïnvesteerd.
Dan nog, als je na een daling van 20% 15.000euro kwijt ben dan ben je met 75.000euro begonnen. Waar is dan die andere 60.000euro gebleven? Of is de beurs 100% gedaald.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar gewoon paniek lijkt me ook wel waarschijnlijk, ik heb voornamelijk dividend aandelen dus ik blijf rustig zitten altijd.
Totaal of per maand?quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:36 schreef CaLeX het volgende:
Klein mijlpaatje vandaag, door de 1k aan terugbetalingen binnen.
totaal, per maand wordt wat lastig (dan zit je wel aan de 40k max input)quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:39 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Totaal of per maand?Ik heb nog niets van gve gezien deze maand.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:23 schreef Scooper het volgende:
Ik heb een VBA-script die alle betalingen van alle projecten chronologisch onder elkaar zet. Ik zie dus exact welke projecten op welke dag terug moeten komen. Vervolgens hoef ik alleen een kruisje te zetten achter de betaling om aan te geven dat de betaling daadwerkelijk binnen is gekomen. Dit wordt door de rest van de sheet weer gebruikt om rendementen en verloop van projecten en totalen vast te leggen. Appeltje-eitje dus!
Je loopt al een tijdje mee hier. Heb je er toch niet gek veel in zitten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
totaal, per maand wordt wat lastig (dan zit je wel aan de 40k max input)
Ik hou het ook niet heel precies bij, ik hou vooral de gve output aan als leidraad wat wanneer ongeveer binnen zou moeten komen.
dan heb jij leningen die niet zo lang lopen of met hoge rente.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:33 schreef bleyenburg het volgende:
bij 40K, zit je aan ongeveer 2K per maand terug
Neuh. Ik zit over de 20k geïnvesteerd en krijg nog geen ¤ 600,- p/m terug.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:33 schreef bleyenburg het volgende:
bij 40K, zit je aan ongeveer 2K per maand terug
1.000 per maand haal ik niet. Stel de gemiddelde looptijd per project is 50 (dat zal bij mij ongeveer kloppen), dus dat is 800 euro gemiddeld, plus de rente. Ik heb denk ik veel lange en 'veilige' projecten zonder extreme rentes.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
dan heb jij leningen die niet zo lang lopen of met hoge rente.Bij een gemiddelde portefeuille zal het net boven de 1000 per maand liggen schat ik in.
Nee, valt mee 41 projecten lopend nu (net 5k).quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je loopt al een tijdje mee hier. Heb je er toch niet gek veel in zitten.
Met zoveel overwaarde op het huis moet dat toch een vrij safe project zijn... Jammer dat ik (nog) niets doe bij investormatch...quote:De advocaat op investormatch gaat vrij aardig. al 73% is toegezegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |