heywoodu | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
![]() ![]() Etappes: Etappe 1: ![]() ![]() ![]() ![]() Etappe 5: ![]() ![]() ![]() ![]() Etappe 9: ![]() ![]() ![]() ![]() Etappe 13: ![]() ![]() ![]() ![]() Etappe 17: ![]() ![]() ![]() ![]() Etappe 21: ![]() Deelnemende teams: ![]() Televisie: ![]() ![]() ![]() Officiële website (met o.a. liveticker): lavuelta.com De favorieten: ![]() Nieuws sport.fok.nl wielerupdate.nl Scorito/Cyclingmaster: http://www.scorito.com/cy(...)6f-9522-413ebbe09334 http://cyclingmaster.nl/subleague.php?id=10 ww: Miguel | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
Juichen voor PotloodVenter | |
Houtenbeen | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
Dan maar Dagenkolb | |
VASND | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
Goeden TT. | |
heywoodu | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
José komt snoeihard klaar | |
OProg | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
Er komt een stukje Giant trein los. | |
Nattekat | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
Massasprint! ![]() | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:33 |
Alle hoop is voorbij | |
Mani89 | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
JAAAAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAA | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
VAN POPPEL JAJAJAJA | |
Houtenbeen | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Poppeltje | |
Nattekat | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
JAJAJA | |
Sked | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
GENOT | |
heywoodu | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Jaaaaaaaaa ![]() | |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
WIJ ZIJN DE BESTE | |
IbanMayo | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
DANNYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY | |
Dale__Cooper | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Jaaaaaaaaaaaa | |
Mani89 | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
DANNNYYYY HIJ DOET HEEEEEEEEEEEEEEEEEEET | |
Urb | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
![]() | |
Aguero | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
VAAAAAN POPPEL | |
Mani89 | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
DEGENFAAL! | |
KaheemSaid | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Keurig van van Poppel | |
Dale__Cooper | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Degenkolb was weer mad. | |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Waar is Big John? | |
Ambrosius | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Netjes ![]() | |
IbanMayo | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
GENOT 3 ETAPPEZEGES BESTE WIELERLAND DIT DAT | |
OProg | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
JAAAAAAAA ![]() | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
![]() Reteknappe zege | |
VASND | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Joooo dat juichen van v Poppel was wel heel zelfverzekerd. Dacht dat OGE deze ging pakken. | |
Nattekat | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
BobW | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
NEDERLAND | |
VXXLL | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
POPPELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mani89 | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Die Giant sprinttrein weer. ![]() | |
IbanMayo | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
BONTEMPI HERMANS | |
JopJuh | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Wat een teringzooi, al die ploegen die voor niks hebben gereden | |
Nattekat | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
En dat na die lekke band ![]() | |
Belgosome | donderdag 3 september 2015 @ 17:34 |
Van Poppel held !!ç | |
Blik | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Mooi! | |
BobW | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Wat een master! | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Meer dan keurig zelfs. Op 10km nog volle toeren vanwege lek. | |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
WIJ ZIJN DE BESTE VAN SPANJE EN OOK VAN FRIESLAND EN VAN PARAGUAY | |
wimderon | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Leuke ploegmaat van Degenkolb, die daar op rechts zat ![]() | |
Felagund | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
3e ritzege al. ![]() ![]() | |
DeeBee | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
WIJ ZIJN NEDERLANDSE WIELRENNERS, WIJ ZIJN DE BESTE! @Knutt | |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
iK ZIE EEN BOZE jOHN | |
OProg | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Met hulp van Terpstra! ![]() | |
Cavaliers | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
tadadadadadem | |
Blik | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Nederland domineert ![]() | |
Aguero | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
https://soundcloud.com/user804643981/mart | |
Slobeend | donderdag 3 september 2015 @ 17:35 |
Jaaaaa ![]() | |
opgebaarde | donderdag 3 september 2015 @ 17:36 |
Ik zei het de hele dag al, Poppeltje gaat hem pakken
| |
VASND | donderdag 3 september 2015 @ 17:36 |
![]() | |
JopJuh | donderdag 3 september 2015 @ 17:36 |
Haha john die op z'n stuur slaat | |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:36 |
Wat een goed account. | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:36 |
Wanneer voor het laatst drie etappezeges voor de Nederlanden in een grote ronde? #durftevragen | |
Houtenbeen | donderdag 3 september 2015 @ 17:36 |
| |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:37 |
Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik. ~ José Been | |
VASND | donderdag 3 september 2015 @ 17:37 |
#niemandmagjou | |
johannes_vermeer | donderdag 3 september 2015 @ 17:37 |
Van Asbroek sprint ook nog wat extra meters naar links en naar rechts. | |
Houtenbeen | donderdag 3 september 2015 @ 17:38 |
#dankjewel | |
Felagund | donderdag 3 september 2015 @ 17:38 |
2000 Tour? Toen waren het er zelfs vier. | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:39 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:39 |
3x doping toch? | |
TLC | donderdag 3 september 2015 @ 17:39 |
Ik heb zijn vader verschillende tourettape's zien winnen en nu wint zijn zoon een massasprint in een grote ronde... zucht, en dan besef je je dat je leven aardig aan het opschieten is ![]() ![]() Danny !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:40 |
my father is 25 | |
0ne_of_the_few | donderdag 3 september 2015 @ 17:41 |
Mooi interview ![]() | |
Aguero | donderdag 3 september 2015 @ 17:41 |
Zijn Engels klinkt nu een stuk beter. | |
TLC | donderdag 3 september 2015 @ 17:42 |
Nu heeft Jeroen Blijlevens tenminste ook een opvolger ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:42 |
Mag ook wel na 2 jaar in Amerikaanse dienst. | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:43 |
Ja, Max van Heeswijk. | |
Evertjan | donderdag 3 september 2015 @ 17:44 |
2013 in de ronde van Hainan of telt die niet mee als grote ronde?? | |
TLC | donderdag 3 september 2015 @ 17:44 |
Die heeft nog nooit een massasprint in een grote ronde gewonnen, naar mijn weten althans. | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:44 |
Stevige boy Van Poppel | |
Slobeend | donderdag 3 september 2015 @ 17:45 |
Danny is een stevige Boy ![]() ![]() | |
Evertjan | donderdag 3 september 2015 @ 17:45 |
Was niet echt een massasprinter toch?? | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:45 |
Vuelta 2005 | |
Urb | donderdag 3 september 2015 @ 17:45 |
haha ES presentator verontschuldigd zich voor Frank's F bomb ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:46 |
Fles in de kliko ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 17:49 |
Lekker nummertje hoor. | |
TLC | donderdag 3 september 2015 @ 17:49 |
Ah ok, naja dan mag het na 10 jaar ook wel eens ![]() Ook een pluim voor BJL trouwens, die rijdt ook ijzersterk deze ronde ![]() | |
Ajacied422 | donderdag 3 september 2015 @ 17:49 |
Ik vond het vrolijke muziekje met de negroïde medemens leuker. | |
VASND | donderdag 3 september 2015 @ 17:49 |
She's after my pianoooo | |
Van_Poppel | donderdag 3 september 2015 @ 17:52 |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Van_Poppel | donderdag 3 september 2015 @ 17:54 |
Danny staat ook op TT101. ![]() | |
Dale__Cooper | donderdag 3 september 2015 @ 17:54 |
een sprint van 600 meter ongeveer ![]() | |
TLC | donderdag 3 september 2015 @ 17:55 |
Toch leuk dat je voorafgaand weinig illusies had mbt Nederlands succes (uitgezonderd de tijdrit voor Dumoulin) en dat ze het ineens zo goed doen ![]() | |
Chiappucci | donderdag 3 september 2015 @ 17:56 |
Poppeltje ![]() ![]() Wat een luxe voor Nederland. | |
Van_Poppel | donderdag 3 september 2015 @ 17:57 |
Klopt...maar drie verschillende winnaars moet van de jaren '80 zijn geweest. | |
Arcee | donderdag 3 september 2015 @ 18:00 |
Van Poppel ![]() | |
Felagund | donderdag 3 september 2015 @ 18:02 |
Wat ik zo snel kan checken waren er in 1997 in de ronde van Spanje ook drie verschillende Nederlandse winnaars: https://nl.wikipedia.org/(...)ars_Ronde_van_Spanje | |
Max23 | donderdag 3 september 2015 @ 18:02 |
Sked vindt dit leuk ![]() | |
Pino112 | donderdag 3 september 2015 @ 18:30 |
Thijs met z'n medaillespiegel ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 3 september 2015 @ 18:34 |
Waarom doet hij de i met een kleine letter? Fascinerende materie. | |
TargaFlorio | donderdag 3 september 2015 @ 19:08 |
Poppeltje wat doe je nu ![]() ![]() 3 etappes gewonnen, wat een weelde voor Nederland. ![]() | |
Marcoss | donderdag 3 september 2015 @ 19:13 |
http://nos.nl/artikel/205(...)uelta-deze-eeuw.html Dat was echt bizar ja, ongelofelijk wat een sprint ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 3 september 2015 @ 19:15 |
NEDERLAND BOVEN ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TargaFlorio | donderdag 3 september 2015 @ 19:17 |
"Die kent u niet"? Schippers? Zo maar wat redenen. | |
TargaFlorio | donderdag 3 september 2015 @ 19:18 |
Buiten de A-renners (Vanmarcke, Gesink, Ten Dam, Kelderman, Kruijswijk) vind ik dat sowieso de leukste renner bij Lotto-Jumbo. Rijdt altijd lekker aanvallend. | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 20:15 |
Dus, we hebben eindelijk weer eens een sprinter die een etappe in een grote ronde kan winnen en er is eindelijk eens een WK waar sprinters een goede kans maken. En dan zit die sprinter niet in de selectie voor het WK. ![]() | |
VASND | donderdag 3 september 2015 @ 20:20 |
van Poppel zal wel een bekende naam zijn bij de hoge (wat oudere) heren idd. | |
TheArt | donderdag 3 september 2015 @ 20:31 |
Dit WK kan Danny niet aan. Het is een eendagskoers van dik 250 km. Dat heeft ie nog nooit bewezen aan te kunnen. Daarnaast zitten er wat venijnige klimmetjes in de laatste paar kilometer van het circuit, waardoor het wel uitgedund zal worden. Ik verwacht maximaal een sprint van 30 man. Als het al een sprint wordt. Dan heb je aan Van Poppel gewoon niet veel, want die is na 200 kilometer gelost. Laat hem nog een paar jaartjes sterker worden en je hebt op zo'n soort parcours een echte kopman die het af kan maken ja, maar dit is te vroeg. | |
Van_Poppel | donderdag 3 september 2015 @ 20:39 |
Dit jaar reed hij wel een goede Parijs-Roubaix. Eindigde op dik 3 minuten van de winnaar. Ik had hem wel meegenomen. Al is het alleen maar op hem ervaring te laten opdoen in zulke wedstrijden. | |
Marcoss | donderdag 3 september 2015 @ 20:44 |
Ik had sowieso een sprinter meegenomen ja, Hofland had ook nog gekund.. En ik ben er niet zo zeker van dat er een kleine groep gaat sprinten eigenlijk, zie ook nog een peloton van een man of 70 voor de zege sprinten. En daar had 1 van de Nederlandse sprinters best bij kunnen zitten dan. | |
TheArt | donderdag 3 september 2015 @ 20:52 |
In Parijs-Roubaix zitten geen steile klimmetjes. Dit parcours lijkt veel meer op de Ronde van Vlaanderen dan op Parijs-Roubaix. En idd, daar bewees hij dat hij steeds sterker wordt, maar dit is echt nog wat teveel. En je neemt in een land als Nederland niemand mee om ervaring op te doen. Dat is een motie van wantrouwen naar de rest. En 5 jaar geleden kon dat misschien, maar nu absoluut niet meer vind ik. | |
DeeBee | donderdag 3 september 2015 @ 20:53 |
Gave zege en eigenlijk ook gewoon knap voor een 22-jarige. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 20:55 |
Die klimmetjes in het WK parkoers zijn maar een paar honderd meter lang. Die in de RVV een kilometer of meer. Dat is nogal een verschil. De klimmetjes zijn in het WK zijn van het niveau van de Posbank (bij Arnhem). Toen het NK een paar jaar lang in Rheden was, in de jaren 80/90, werd het steeds een massasprint. Peter Pieters werd toen eens NK. Dat was nou niet een klimmer. | |
DeeBee | donderdag 3 september 2015 @ 20:57 |
Toch, de lengte en het aantal keer dat ze over die klimmetjes moeten wordt wel onderschat denk. Paar rondjes eroverheen is wel prima, maar 16x en na 270 kilometer dan gaan mannen van de tweede rang en echte sprinters niet mee doen lijkt mij. Al kunnen rappe mannen als Degenkolb en Kristoff vast wel mee over die hellinkjes ja de hele wedstrijd. | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 21:14 |
Het ging me er meer om dat wmb het parkoers niet meer lijkt op de RVV dan op PR. Het is qua klimmen misschien zwaarder dan PR, maar zeker lichter dan de RVV. Het zit er dus tussenin, waarbij ik denk dat het dichter bij PR ligt dan bij de RVV. Dat kan de gok rechtvaardigen om een Van Poppel of Hofland mee te nemen, als die goed in vorm zijn. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 21:15:44 ] | |
Godshand | donderdag 3 september 2015 @ 22:32 |
Nouja, om even de chauvinisten een hak te zetten: een hoop deelnemers waren al uitgeschakeld. Tegen een Bouhanni doet van Poppel ook niet veel... Net zoiets als Nibali in de Tour kon winnen door de uitval van Froome en Contador... | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 22:46 |
Je kunt niet verslagen worden door degenen die er niet waren. Valverde zat in 2015 5'25 (3e)achter Froome, maar in 2014 9'40 (4e) achter Nibali. De Nibali van dit jaar was niet die van vorig jaar. De Valverde van dit jaar was beter dan die van vorig jaar. Je kunt niet zomaar concluderen dat Froome wel ff gewonnen had als 'ie niet was gevallen. | |
Godshand | donderdag 3 september 2015 @ 22:47 |
Eens mbt de vorm van Froome.. Maar goed, minder deelnemers, betekent minder diverse concurrenten... | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 22:51 |
Winnen is winnen. Een etappe in de Vuelta is een etappe in de Vuelta. Van degenen die de slotetappe in de Tour wonnen, werd ook nooit gezegd dat het een mindere overwinning was, omdat Cipollini al voor de bergen naar huis was gegaan. In elke grote ronde zijn er verderop in de ronde minder renners aan de start. In deze Vuelta zijn er sowieso al weinig sprintetappes, dus waren er minder kansen voor sprinters en dus ook minder (top)sprinters aanwezig dan normaal. Neemt niet weg dat Degenkolb, die al een aantal etappes in de Vuelta gewonnen heeft in het verleden, er wel gewoon bij was. | |
Godshand | donderdag 3 september 2015 @ 22:54 |
Klopt, maar Degenkolb heeft deze Vuelta net niet zijn topvorm. Ik gun van Poppel verder de overwinning wel hoor, ik wilde gewoon even tegendraads zijn en stof tot nadenken geven ![]() | |
SaintOfKillers | donderdag 3 september 2015 @ 22:55 |
Het is bizar hoe de meeste sprinters gewoon de Vuelta al jaren blijven negeren, terwijl de betere klassementsrenners tegenwoordig wel terug aan de start verschijnen (weliswaar ook niet in allerbeste vorm) | |
Van_Poppel | donderdag 3 september 2015 @ 22:59 |
In deze Vuelta zijn er nauwelijks kansen voor de echte sprinters. Logisch dus dat ze deze ronde links laten liggen. | |
SaintOfKillers | donderdag 3 september 2015 @ 23:02 |
Tegenwoordig zijn er in alle grote rondes nauwelijks kansen voor echte sprinters. | |
Van_Poppel | donderdag 3 september 2015 @ 23:08 |
Tour is prestigieuzer dan de Vuelta. Bovendien waren daar toch een paar echt vlakke etappes. In de Giro waren er volgens mij ook 5/6 kansen voor de echte sprinters. Het is geen toeval dat Van Poppel vandaag voor het eerst in de top 80 rijdt. De overige etappes waren te zwaar voor hem. | |
Syntix | donderdag 3 september 2015 @ 23:24 |
Toch jammer. Froome had duidelijk de Vuelta ook gewonnen als hij niet had gevallen. | |
Chiappucci | vrijdag 4 september 2015 @ 00:04 |
Onzeker of Quintana morgen nog van start gaat. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 03:56 |
Etappe 13: Calatayud - Tarazona, 178 km Het kan niet op voor Nederland. Weer een ritoverwinning, de derde al deze ronde. Ongekende luxe, normaal moeten we jaren wachten op zoveel overwinningen. De rit was nog spannender dan gedacht, de kopgroep bleef lang vooruit en leek het zelfs nog even te gaan halen. Pas in de laatste kilometer kwam het peloton terug en was Danny van Poppel duidelijk de snelste. Knap, omdat hij op een kilometer of 10 van de finish nog last had van een leegloper. In 1991 won Jean-Paul van Poppel zijn eerste rit, zijn laatste ritoverwinning boekte hij in 1994. Nu, 21 jaar later, wint er weer een Van Poppel in de Vuelta. Voor Danny van Poppel is het hopelijk zijn definitieve doorbraak. Hij staat al jaren bekend als een groot talent, maar erg veel progressie leek hij de afgelopen jaren niet te boeken. Dit is toch wel een stap in de goede richting, na pech in de slotfase nog terugkomen en dan overtuigend winnen. Goed, de tegenstand was bepaald niet denderend, maar dat maakt niet uit. Toch mooi Degenkolb verslagen, die het weer voor elkaar kreeg om gruwelijk te falen. Ook Tom Van Asbroeck bakte er weer niets van. Lotto Djumbo had nochtans een prima lead out, maar het niveau in de Vuelta is duidelijk te hoog voor Van Asbroeck. Aangezien wij Nederlanders toch alles winnen stel ik voor om Dennis van Winden maar te laten sprinten. Alles kan voor Nederland in deze Vuelta. Met drie ritoverwinningen op zak gaan we door naar een echte overgangsetappe. Een rit voor vluchters, jammer dat Breakaway Bert zijn kruit al heeft verschoten in de verkeerde rit. ![]() ![]() We hebben Catalonië verlaten en zitten nu in de regio Aragón. De startplaats van de deze rit is Calatayud en dat is een plaats in de provincie Zaragoza met 20.000 inwoners. Niet echt een grote stad dus, maar wel een stad met wat mooie gebouwtjes. Vooral de kerk, Santa María la Mayor, mag er zijn. Staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO, dan moet het wel heel ver gaan wil het niet de moeite waard zijn. Voor zo'n klein stadje heeft Calatayud nog best wat historie in de Vuelta, hoewel het al een tijd geleden is dat de Vuelta er nog eens langskwam. In 1995 eindigde er een rit in deze stad, die rit werd gewonnen door Adriano Baffi. In een verder verleden waren er vooral Nederlanders succesvol in Calatayud. In 1970 won Rini Wagtmans in de straten van Calatayud en vier jaar eerder was Jo de Roo de beste in deze stad. In die jaren won Nederland met enige regelmaat een ritje, daar was de laatste jaren weinig sprake van. Nu is ineens weer alles mogelijk. Calatayud is verder vooral een stad geweest waar nog wel eens een rit vertrok. Zo won de Nederlander Cees Haast nog eens een rit die uit Calatayud vertrok. In 1970 ging er een rit van Calatayud naar Madrid en die rit werd gewonnen door Johny Schleck, de vader van. Nu gaan we niet naar Madrid, we gaan naar het noorden. ![]() Direct na de start begint het al een beetje omhoog te lopen. Een kilometer of 10 omhoog, dat is vast een lekker begin van de dag. De renners beginnen met de Puerto Cavero, waar geen punten te verdienen zijn. Vijf kilometer omhoog, waarvan drie nog best lastige kilomers. Kilometer aan 6%, twee kilometer aan 5%, dat werk. Na deze puerto is het even wat vlakker, maar daarna klimt het rustig verder richting El Fresno, nog een paar kilometer omhoog aan 4%. Extreem brede wegen hier, zelfs nog een stukje snelweg. Daardoor lijkt het niet veel, maar het is meer dan vals plat. In El Fresno slaan de renners linksaf en verlaten ze de snelweg weer. Het wordt nu wat vlakker, het gaat zelfs even naar beneden. Pas na 30 kilometer gaat het weer even omhoog. Een kort pukkeltje, met een korte afdaling, waarna het langzaam omhoog loopt richting de eerste klim van de dag waar punten te verdienen zijn. De renners passeren dorpjes als Illueca en Jarque de Moncayo, waar nog een mooie kasteelruïne staat. Een paar kilometer na Jarque begint de Alto Collada de Oseja. Deze beklimming van de derde categorie is ongeveer acht kilometer lang en maar 4,5% gemiddeld. Niet echt de lastigste klim ooit, veel zwaarder dan 6% wordt het nooit. ![]() Na bijna 54 kilometer koers zijn de renners boven op deze klim. Er volgt een korte afdaling, van amper vijf kilometer. Deze afdaling is nog best technisch, omdat de renners over een smal weggetje af moeten dalen. Omhoog was de weg ook al smal, maar dan is dat minder interessant. In de afdaling wordt het daardoor een beetje lastig, vooral in het begin zitten een paar bochten die niet heel makkelijk lijken. Gelukkig is het niet zo'n lange afdaling, al vrij snel wordt er weer een wat grotere weg bereikt en daar begint het bijna meteen weer omhoog te lopen, richting de volgende klim van de dag. Na 61 kilometer wordt er begonnen aan de Alto de Beratón, een beklimming van de eerste categorie. Dat deze klim er eentje van de eerste categorie is mogen we gerust best apart noemen. De klim is 11 kilometer lang en 4,7% gemiddeld, dat is niet echt heel erg lastig. Enkele beklimmingen in Andorra waren ook van de eerste categorie, maar die waren beduidend zwaarder. Hoe dan ook, de klim naar Beratón begint makkelijk met wat kilometers aan twee procent. Pas na vier kilometer klimmen begint de klim echt. Het wordt steeds een beetje zwaarder, van 4,5% loopt het in een paar kilometer op naar 7%. Na de kilometer aan 7% moet er nog drie kilometer geklommen worden, maar die kilometers zijn makkelijker. Drie kilometer aan 6% tot de top in Beratón. Volgens het officiële profiel is het een stuk zwaarder, volgens andere profielen die je serieuzer mag nemen is het een stukje minder zwaar. ![]() ![]() Met het bereiken van de Alto de Beratón hebben we ook een nieuwe regio bereikt. Aragón laten we snel achter ons voor Castilla y León. Na 72 kilometer zijn we boven in Beratón en gaat er een lange tijd afgedaald worden. In totaal gaat het bijna 50 kilometer naar beneden. Daar zit niet veel daalwerk tussen, het grootste gedeelte van de tijd loopt het zachtjes naar beneden. Er zit ook met enige regelmaat een stuk tussen waar het weer wat omhoog loopt. Net na de top in Beratón gaat het even echt naar beneden, maar dat is maar van korte duur. De renners zitten nu ook op een enorm slechte weg, het is maar goed dat er geen echte afdaling is. Er wordt door een behoorlijk kale omgeving gefietst, dorre Spaanse toestanden. Na 81 kilometer wordt het dorpje Cueva de Ágreda bereikt en tot die tijd hebben de renners eigenlijk nog meer moeten klimmen dan dat er gedaald kon worden. Tien kilometer verder fietsen de renners door Ólvega en zitten we amper 300 meter lager. Dan kan je zelf wel berekenen dat dit niet echt de steilste afdaling ooit is. In de buurt van Ólvega komen we wel weer op een normale, brede weg terecht. Tien kilometer na Ólvega wordt Ágreda gepasseerd en dit dorpje ligt amper 100 meter lager. Deze kilometers zijn gewoon vlak dus. In Ágreda staat een kicken kerkje. ![]() Na Ágreda hebben de renners al 100 kilometer gehad en begint het volgens het profiel wat serieuzer te dalen. Valt in de praktijk ook wel mee. Er wordt over een brede weg met amper bochten gefietst, veel gedoe hoeven we dus niet te verwachten. Na 118 kilometer wordt Torrellas gepasseerd en mag er weer wat geklommen worden. In Torrellas zit je op een paar kilometer van Tarazona, maar er wordt nog even een extra rondje gereden in de buurt van Tarazona. In dit rondje zitten nog twee klimmetjes. Het eerste klimmetje, net na Torrellas, is niet echt serieus. Het loopt even een kilometertje omhoog, niet echt spannend. We zitten ondertussen weer in Aragón, het uitstapje in Castilla y León duurde niet echt lang. We zijn nu bijna in de buurt van de tussensprint, die net buiten Vera de Moncayo ligt. Een kilometer buiten Vera de Moncayo ligt een klooster, Monasterio de Santa Maria de Veruela. Dit zou een aantal renners bekend voor moeten komen. Binnen de muren van dit klooster startte vorig jaar de tiende etappe, een tijdrit richting Borja. Deze tijdrit werd gewonnen door Tony Martin. ![]() Direct na de tussensprint begint de laatste klim van de dag, de Alto del Moncayo. Een beklimming van de derde categorie die acht kilometer lang is. Eigenlijk mag deze klim de naam Alto del Moncayo niet dragen. In totaal is deze Alto 24 kilometer lang vanaf het Monasterio. Als je er daar maar acht van meepakt moet je eigenlijk toch nadenken over een andere naam. In ieder geval, die acht kilometer zijn nog wel redelijk lastig. Het begint met een makkelijke kilometer aan 4%, gevolgd door een kilometer die nog makkelijker is. Daarna wordt het wat lastiger, kilometer aan 5,5%, kilometer aan 7%, nog een kilometer aan 6%. Richting de top wordt het weer wat vlakker, van 5% zwakt het af naar 3%. Op de top van de klim is het twee kilometer vlak, maar daarna loopt het nog even twee kilometer vals plat omhoog, procentje of twee. Na die kilometers begint de afdaling richting Tarazona. Bij het onderstaande profiel moet je stoppen met kijken na Agramonte. Daar ligt de top, bij een oud ziekenhuis in de buurt. Sanatorio de Agramonte, waar vroeger vooral mensen met tuberculose werden weggestopt. Tegenwoordig is er niets meer te doen en is het een beetje een spookgebouw geworden. ![]() ![]() Na 143 kilometer worden de bergpunten al verdeeld, maar de afdaling begint pas een paar kilometer later. Er wordt een kilometer of 12 gedaald richting Tarazona, maar dit is bepaald geen lastige afdaling. De afdaling kent bijna geen bochten en is ook nooit echt steil. Na 159 kilometer bereiken de renners Santa Cruz de Moncayo en zijn we bijna in Tarazona. De rit had nu al kunnen eindigen, maar iemand vond het nog wel een goed idee om nog een lus rond Tarazona te fietsen. Nog wat totaal overbodige vlakke kilometers en niemand weet waarom. Na 163 kilometer wordt Tarazona voor het eerst gepasseerd en moet er nog een rondje van 14 kilometer worden gefietst. Dit rondje is niet echt spannend, op een paar rotondes na is er niet veel te beleven. Het is grotendeels vlak. De renners mogen weer eens over brede wegen fietsen. Op drie kilometer van de streep is er een korte afdaling, waarna het anderhalve kilometer licht omhoog loopt. Het is niet steil, maar ieder stuk vals plat zal nu al zwaar aanvoelen. In de laatste kilometer wordt het vlak en dat blijft zo tot de finish. In de laatste kilometer zitten ook nog een paar flauwe bochten, maar deze kilometer is verder geen probleem. Weg is wel wat minder breed in de slotkilometers. De renners finishen in een buitenwijk van Tarazona, op het industrieterrein zo'n beetje. Romantische locatie. ![]() Tarazona is een dorp met 11.000 inwoners in de provincie Zaragoza, regio Aragón. Het is een mooi dorpje, met enkele fraaie gebouwen. Daar merken we morgen niet veel van, de finish is zo'n beetje bij de lokale Peugeotdealer voor de deur. In Tarazona zijn zo'n beetje alle volkeren die ooit in Spanje hebben geleefd geweest. Romeinen, Visigoten, Arabieren, Joden, Christenen, allemaal ooit hier geweest. Daar merk je allemaal niet zoveel meer van, er zijn eigenlijk alleen nog maar gebouwen uit de middeleeuwen over. Een mooie kathedraal, dat dan weer wel. Verder vooral een centrumpje met allemaal smalle straatjes, waar je prima kan verdwalen. Tarazona beschikt ook over een arena waar er aan stierenvechten kan worden gedaan. Wel een mooi gebouw, hoewel dat hele stierenvechten natuurlijk wel een dubieus gebeuren is. Tarazona heeft niet veel geschiedenis in de Vuelta. Twee jaar geleden was er een rit in dit dorp. De elfde rit was een tijdrit van 38 kilometer en vond plaats in Tarazona. Na een rondje door de omgeving kwamen de renners weer terug naar dit dorp. De tijdrit werd gewonnen door Fabian Cancellara, voor Tony Martin. ![]() Het is bijna niet te geloven, maar het wordt tijdens deze rit niet warm. Amper 20 graden, best ongekend voor deze tijd van het jaar. Als de renners van start gaan is het zelfs maar 16 graden, dat is eigenlijk best fris. Er is een kleine kans op neerslag, maar het zal verder wel droog blijven. In de buurt van Tarazona schijnt het een beetje te gaan waaien. Die voorspellingen zijn alleen altijd een beetje twijfelachtig, komt in de praktijk vaak niet veel van terecht. Er zit ook redelijk wat klimwerk in deze etappe, dus het is ook maar de vraag hoeveel een beetje wind uit gaat maken. Om 13:13 vertrekken de renners uit Calatayud. Om 16:00 zal de uitzending weer beginnen, dan fietsen de renners zo'n beetje rond Torrellas, op een kilometertje of 60 van de streep. De finish wordt verwacht tussen 17:27 en 17:54. Dit is een typische overgangsetappe en dat soort etappes zijn vaak een prooi voor vluchters. Dat lijkt me nu niet anders, ik zie niet in wie hier gaat controleren. Best een lastige rit, te lastig voor de meeste sprinters. Een Danny van Poppel heeft hier bijvoorbeeld niet echt iets te zoeken. Degenkolb zou het wel kunnen en hij zal ook gemotiveerd zijn, maar als alleen Giant gaat rijden zal het niet uit gaan draaien op een massasprint. Nee, dit gaat iets voor een kopgroepje worden. Zoveel etappes zijn er ook nog niet geweest voor vroege vluchters. Eigenlijk hebben alleen Lindeman en Landa gewonnen na een vroege vlucht. Beetje karig, daar mag wel een rit voor een vluchter bij. Tijd om vijf behoorlijk willekeurige namen te noemen. 1. Madrazo. Die ene lelijke knul van Caja Rural met de bril. Kan stiekem best een aardig eindje fietsen en heeft dat dit jaar ook al laten zien. Alleen in deze Vuelta nog niet echt, dat is dan weer jammer. Slechts een keer in de aanval geweest, dat is natuurlijk veel te weinig voor een god van Caja Rural. Tijd om daar iets aan te doen, bijna al zijn ploeggenoten hebben meer laten zien. Dat kan Angel natuurlijk niet zomaar laten gebeuren. Klimt vrij behoorlijk en is in een klein groepje ook nog eens snel. Als Caja Rural deze rit niet wint weet ik het ook niet meer. 2. Hansen. Bezig aan zijn 800e grote ronde op een rij en tot nu toe nog niet echt heel erg opvallend. Wel een paar keer in beeld gezien, maar van Adam verwacht je toch meer. Keertje in een grote kopgroep en daar dan flink losgaan, dat werk. Kan tijdens deze rit zomaar. 3. Zoidl. Te lang bij Zubeldia in de ploeg rijden is niet goed voor je, Riccardo is praktisch onzichtbaar. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, onzichtbare renners heeft Trek al genoeg. Zoidl mag wel een keer zichtbaar worden. 4. Roosen. Timo is bezig aan een sterke Vuelta. In zijn eerste grote ronde in zijn eerste jaar als prof heeft hij al wel wat leuke dingen laten zien. In beeld gereden, dat is al heel wat. Misschien dat hij tijdens deze rit nog een keer in beeld kan rijden. Een keertje meegaan in de vroege vlucht is geen slecht idee. Alleen maar goed voor de ontwikkeling. 5. Thomson. Een of andere Zuid-Afrikaan van MTN-Qhubeka. Sowieso dat er een jongen van die ploeg in de vroege vlucht zit. Thomson is een van die jongens die ik tot nu toe nog niet echt heb gezien, terwijl het wel een sterke renner is. Mag wel eens wat laten zien. | |
Reya | vrijdag 4 september 2015 @ 06:27 |
Wederom hulde voor je dagelijkse etappebeschrijvingen. | |
Houtenbeen | vrijdag 4 september 2015 @ 10:10 |
| |
Blik | vrijdag 4 september 2015 @ 10:13 |
Yeah right | |
Marcoss | vrijdag 4 september 2015 @ 10:43 |
Paulinho vs motor | |
Mani89 | vrijdag 4 september 2015 @ 11:00 |
Ik had echt geen idee dat Wynants mee deed. | |
Houtenbeen | vrijdag 4 september 2015 @ 11:13 |
#samenonzichtbaar zijn | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 4 september 2015 @ 13:45 |
Ik heb een tegeltje besteld. | |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2015 @ 14:31 |
na 50 kilometer nog alles bijeen. Tempo zit er wel goed in. | |
Zelva | vrijdag 4 september 2015 @ 14:34 |
Het lijkt meer op de Arnhem-Veenendaal Classic. Vergelijken met de Ronde van Vlaanderen is hilarisch. Elke klim daar is al honderd keer lastiger dan die miniheuveltjes. | |
TheArt | vrijdag 4 september 2015 @ 14:37 |
Quintana moet lossen. | |
Felagund | vrijdag 4 september 2015 @ 14:41 |
Als dat zo is, lijkt mij dat ook hij gaat opgeven. | |
Principia | vrijdag 4 september 2015 @ 14:44 |
Begint nu toch een redelijk sterk groepje te vormen met oa. Oliviera, Plaza, Chavanel, Coppel en De Marchi. Geen LTJ. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 14:53 |
Brambilla en Sicard ![]() ![]() | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 14:55 |
Juichen voor De Marchi | |
Chiappucci | vrijdag 4 september 2015 @ 15:24 |
Sergio Henao y Nicolas Roche (Team Sky), Mikael Cherel y Rinaldo Nocentini (Ag2r-La Mondiale), Alessandro de Marchi (BMC), David Arroyo (Caja Rural-Seguros RGA), Yohan Bagot y Julien Simon (Cofidis), Niki Terpstra y Gianluca Brambilla (Etixx-Quick Step), Kenny Elissonde y Kevin Reza (FDJ), Sylvain Chavanel y Jerome Coppel (IAM Cycling), Rubén Plaza, Valerio Conti y Nelson Oliveira (Lampre-Merida), Maxime Monfort (Lotto-Soudal), José Joaquín Rojas (Movistar), Stephen Cummings (MTN-Qhubeka), Cameron Meyer (Orica-GreenEdge), Yukiya Arashiro y Romain Sicard (Europcar) y Pawel Poljanski (Tinkoff-Saxo). 24 koplopers. | |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2015 @ 15:24 |
Terpstra zit er ook bij. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2015 @ 15:24 |
Hij is ook weer een paar jaar ouder geworden. ![]() | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 15:27 |
Wat ziet die er beroerd uit | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 15:41 |
Ik zie en hoor nu pas dat hysterische geschreeuw van José Been ![]() | |
Chiappucci | vrijdag 4 september 2015 @ 15:47 |
Is ze gisteren voor de 3e keer deze Vuelta klaargekomen? | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 15:48 |
Dit keer met dubbele penetratie ![]() | |
johannes_vermeer | vrijdag 4 september 2015 @ 15:51 |
Ziet er uit alsof hij 50+ is. | |
Mani89 | vrijdag 4 september 2015 @ 15:51 |
Nice. | |
Mani89 | vrijdag 4 september 2015 @ 15:52 |
Nou, misschien wel 60+ zelfs. | |
Slobeend | vrijdag 4 september 2015 @ 15:58 |
Psychiatrisch gebral. | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 16:01 |
![]() ![]() | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:03 |
Waar blijft Sporza? Wegwezen met deze B-sport | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:05 |
Nou, hehe | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 16:05 |
Voor wie gaan we juichen? Onsympathieke Niki of sympathieke Japannertje? | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:06 |
De Marchi | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 16:06 |
Die heeft vorig jaar al gewonnen. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:07 |
Ja, dus? | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 16:08 |
Weinig origineel. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:08 |
Ik ben hier ook niet om origineel te doen | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 16:08 |
Goede TV-beelden. | |
Tagliano | vrijdag 4 september 2015 @ 16:08 |
Iemand anders ook last van slechte beelden of ligt het aan mij? | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:08 |
Nee, het ligt niet aan jou | |
Tagliano | vrijdag 4 september 2015 @ 16:09 |
Ah, dat scheelt voor de verandering ![]() | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:10 |
Eurosport heeft ook alleen maar beeld van de aankomst | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 16:18 |
Laat Trek maar gaan rijden, daar hebben ze toch niemand die ze moeten sparen. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:20 |
LollerGPS | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 16:48 |
Poljanski denkt het in z'n eentje te kunnen... | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 16:50 |
Niet onderschatten die Pooltjes | |
Principia | vrijdag 4 september 2015 @ 16:51 |
Terpstra keurig zijn krachten aan het sparen. ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 16:51 |
Toch denk ik dat dit jammerlijk gaat mislukken. ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 16:56 |
4,5 minuut. Het peleton is ook wel afgeschreven ![]() | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 16:59 |
Parcours is te makkelijk, helemaal niemand gelost. | |
Scorpion_17 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:00 |
Hey jongens, is het jullie al opgevallen dat Monfort dit jaar in een grote ronde eens niet tussen positie 14 en 20 gaat fietsen? | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 17:03 |
Astana geeft geen neuk zolang de achterstand niet boven de 6 minuten komt | |
DeeBee | vrijdag 4 september 2015 @ 17:04 |
Ben benieuwd hoe Rojas dit weer gaat verkloten voor Movistar. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:05 |
Wat met het huidige tempo gewoon gaat gebeuren. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 17:06 |
Vanotti rijdt dan ook al 120km op kop | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:06 |
Als eenling tussen duo's en trio's valt er weinig te verkloten. Kwestie van gokken. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:08 |
Oliveira gaat het ook proberen ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:12 |
Hij heeft er zin in ![]() | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 17:13 |
Die gaat gewoon winnen. | |
Chiappucci | vrijdag 4 september 2015 @ 17:13 |
In zo'n grote kopgroepen kun je het beste maar op tijd weg zijn. | |
OProg | vrijdag 4 september 2015 @ 17:14 |
Die gaat dit redden zo. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:16 |
Het laatste stuk loopt nog een beetje omhoog, ook niet te vergeten. Zou zomaar kunnen dat hij daar tegen de lamp loopt. | |
Tagliano | vrijdag 4 september 2015 @ 17:17 |
Zelfs volgens Herbert zou hij het moeten kunnen halen | |
OProg | vrijdag 4 september 2015 @ 17:18 |
Een minuut met 10 km, dus logisch dat Herbert dat denkt. | |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2015 @ 17:18 |
eerste zege in zijn loopbaan buiten nationale kampioenschappen. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 17:19 |
Net op het moment dat hij te horen heeft gekregen dat hij geen nieuw contract krijgt. Goede timing! | |
Slobeend | vrijdag 4 september 2015 @ 17:19 |
De snelheidscontroles in Spanje vallen erg mee. | |
Tagliano | vrijdag 4 september 2015 @ 17:19 |
Precies, Herbert heeft er kijk op | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:20 |
9km, er moet 5km/h verschil zijn om dat gat nog te overbruggen. Dat verschil is er niet, dit is beslist ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:21 |
Ah, dat scheelt. | |
DeeBee | vrijdag 4 september 2015 @ 17:21 |
De nummer 2 krijgt de zege dus over een maand over 3, lijkt de Ronde van Turkije wel! | |
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2015 @ 17:23 |
Wat een gruwelijk saaie kutetappe zo. | |
Pino112 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:23 |
José kan in de toekomst kijken: Dumoulin heeft de tijdrit al gewonnen. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 17:25 |
Tinkoff trekt de boel nog even op de kant | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:26 |
Lampre's laatste zege in de World Tour was Plaza naar Gap. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 17:27 |
Goede beelden. | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:27 |
Wel spannend of Rojas de sprint gaat winnen zo. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 17:27 |
Nee, hij wordt nooit eerste of tweede. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 4 september 2015 @ 17:28 |
Die Bobby blijft niet overtuigd van de overwinning | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:29 |
DE VOD. | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:29 |
Wie gaat hem er dan opleggen? | |
IbanMayo | vrijdag 4 september 2015 @ 17:29 |
Bobbie is gek | |
Tagliano | vrijdag 4 september 2015 @ 17:29 |
Puike beeldkwaliteit vandaag | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 17:29 |
Terpstra. | |
johannes_vermeer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:30 |
Ik vond de kwaliteit van het beeld niet zo goed deze etappe. | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:30 |
Kan wel retegoed sprinten. Zie NK. | |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2015 @ 17:30 |
Hup Arashiro | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2015 @ 17:31 |
Rojas 5e ![]() | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 17:31 |
Rojas ![]() | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:31 |
Rojas begint veel te laat aan die sprint. | |
showtimer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:31 |
Goed gezien ![]() | |
johannes_vermeer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:32 |
Simon de enige die punten pakt bij scorito voor mij gok ik zo. | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:32 |
Leuk, maar niet hier. | |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2015 @ 17:34 |
je kapot rijden voor een 25e plek in een vlakke rit ![]() | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 17:34 |
Nu demarreren ja toch | |
johannes_vermeer | vrijdag 4 september 2015 @ 17:34 |
Oh ja, verdorie. Hopelijk rapporteer je me niet. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 17:34 |
![]() | |
Ajacied422 | vrijdag 4 september 2015 @ 17:35 |
Meintjes en Quintana dus uit de top 10. | |
Sked | vrijdag 4 september 2015 @ 17:36 |
Morgen begint het echte feest weer | |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2015 @ 17:48 |
Eerst van Parijs-Brussel genieten. | |
Cavaliers | vrijdag 4 september 2015 @ 18:25 |
Quintana zal binnenkort toch wel afstappen, die ziet er echt niet uit. | |
Nattekat | vrijdag 4 september 2015 @ 18:29 |
Beelden botsing Paulinho vrijgegeven | |
Zelva | vrijdag 4 september 2015 @ 19:01 |
Post 124... | |
Principia | vrijdag 4 september 2015 @ 20:29 |
Voor de verandering dan maar, beelden van de crash van Sagan. Deze is wel bizar!! Crash op 0:44 | |
Sjoerd102 | vrijdag 4 september 2015 @ 20:50 |
Motor had in eerste vrij baan, tot de groep naar links ging | |
Marcoss | vrijdag 4 september 2015 @ 21:01 |
Groep zwenkt aardig uit ja, maar die motor rijdt sowieso veel te hard.. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2015 @ 21:02 |
Klopt, maar die motoren en auto's halen vaak wel met flinke snelheidsverschillen in, terwijl ze dan ook nog eens relatief dicht langs de groep rijden. | |
Principia | vrijdag 4 september 2015 @ 21:08 |
Het peleton zwenkt aardig uit inderdaad. Echter is dat in mijn ogen niet de kern van het probleem. Er zijn simpelweg te veel motoren rondom de renners, waardoor ongevallen als dit kunnen gebeuren. Bovendien zouden de motorbestuurders (beter) geïnstrueerd moeten worden. Elke wielerliefhebber weet dat de kans bestaat dat renners uitzwenken om in het kielzog van een motor of auto te komen. Daarop zou je moeten anticiperen. | |
TargaFlorio | vrijdag 4 september 2015 @ 21:26 |
Motoren en auto's in het peloton is iets van alle tijden. Zijn er vergeleken met 10 jaar terug meer van in het peloton? | |
Sjoerd102 | vrijdag 4 september 2015 @ 21:30 |
Aantal motoren en auto's IN het peloton valt echt wel mee. Hoogstens enkele jurymotards en aan voor en achterkant tv ploeg. fotograven rijden er meestal een stuk vor (of achter) en steken parcours af. Die komen echt niet tussen de renners. Pech bij dit ongeval is simpelweg dat peloton op een brede weg naar links kom, juist als daar een motor (zo te zien neutrale service) inhaalt. Motards zijn overigens ook vaak oud renners (Paul Herygers zie ik bv tijdens koersen in België altijd meerijden) | |
JopJuh | vrijdag 4 september 2015 @ 21:48 |
Op Eurosport zeiden ze dat er in totaal meer dan 200 auto's of motors waren ... | |
Sjoerd102 | vrijdag 4 september 2015 @ 21:53 |
Goed mogelijk.... Als je de voorrijders van de politie en de reclamekaravaan meetelt. Als ik even kijk naar bv een Amstel Gold Race. -25 politiemotoren. -25 teams x 2 ploegleiderauto's = 50 auto's (en dan heb ik de extra wagens die bv bij bevoorrading staan niet meegeteld) -jurywagens/motoren/ koersdirecteur circa 5 tot 10 auto's -doktorsauto, ambulance, auto van politie met reservemotor, bezemwagen 5 auto's. -Neutrale wagen/motoren. 5 stuks. Dan zit ik al op zo'n 90 voertuigen. En dan heb ik nog niet meegeteld. -Motards (van verkeersregelaars) -Gastenauto's -Reclamekaravaan -Wagens van ploegen die in bevoorrading staan -Teambussen. -TV motoren -motoren met fotografen. -Commando wagen van politie Deze foto heb ik dit jaar gemaakt tijdens een etappe van de Eneco tour. en dan is dit pas een klein deel wat voorop rijdt! http://forum.fok.nl/templ(...)nypic.com/1fck0o.jpg en dan heb je het hier dus over een eendagskoers! Bij de tour is het nog een flink stuk meer. [ Bericht 22% gewijzigd door Sjoerd102 op 04-09-2015 22:06:36 ] | |
Dale__Cooper | zaterdag 5 september 2015 @ 00:00 |
Bijzonder dat die slotklim morgen van de buitencategorie is, terwijl er zoveel zwaardere bergen van de eerste categorie beklommen worden. | |
hhh38 | zaterdag 5 september 2015 @ 00:03 |
Die indelingen slaan überhaupt helemaal nergens op | |
VASND | zaterdag 5 september 2015 @ 00:05 |
Snelheidsverschil is wel bizar ja als je bedenkt hoe hard zo'n groepje al rijdt. | |
Van_Poppel | zaterdag 5 september 2015 @ 00:07 |
Gaat Aru morgen tijd op Dumoulin pakken? Zo ja, hoeveel?![]() Zelf denk ik 50 seconde ofzo. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 03:17 |
Etappe 14: Vitoria-Gasteiz - Alto Campoo (Fuente del Chivo), 215 km De dertiende etappe was zoals verwacht een prooi voor een vroege vluchter. Het duurde vrij lang voor een groepje weg was, maar toen er uiteindelijk een groepje vertrok was het ook meteen een groep. 24 man, dan weet je al dat de samenwerking in zo'n groep niet ideaal gaat zijn en dat je maar beter vroeg kan demarreren. Op de laatste klim van de dag waagden een aantal renners een poging, maar de poging van Nelson Oliveira was met afstand de beste. Hij had bovendien het geluk dat hij twee ploeggenoten in de kopgroep had, die goed stoorwerk deden. Er was weinig overleg verder in de kopgroep en al snel had Nelson een grote voorsprong. Die voorsprong gaf hij niet meer weg en zo boekte hij zijn eerste echte overwinning. Wel al een paar keer Portugees kampioen tijdrijden geworden en zelfs een keer Portugees kampioen op de weg, maar nog nooit een echte koers gewonnen. Dat hij nu wel wint komt hem goed uit, hij heeft van Lampre te horen gekregen dat hij geen nieuw contract krijgt en is derhalve op zoek naar een nieuwe ploeg. Die gaat hij nu vast wel vinden. In het peloton gebeurde verder niet veel, maar dat is logisch met het oog op de komende etappes. We krijgen nu drie bergetappes achter elkaar. De eerste van die drie gaat in het mooiste land beginnen, het Baskenland. Het is ook meteen de langste etappe van deze Vuelta. ![]() ![]() 33 jaar lang ontweek de Vuelta het Baskenland. Door politieke spanningen, om het maar even kort door de bocht uit te leggen. In 2011 was er eindelijk weer eens een rit in het Baskenland en dit werd de mooiste rit ooit aller tijden ter wereld. Igor Antón won glorieus in zijn Baskenland. Na het passeren van zijn geboortedorp reed hij weg op zijn trainingsklim waar hij luid werd aangemoedigd door vrienden en familie. Met een grote voorsprong bereikte hij Bilbao, waar hij een ererondje mocht rijden. Die rit was echt perfect. Een jaar later was er weer een rit in Baskenland, er was een aankomst op een van de bekendste klimmen van de regio, de klim die start in Eibar en naar Arrate gaat. Vooral bekend van de Vuelta al Pais Vasco. Valverde was daar de sterkste. Nu, drie jaar later, keren we weer terug naar het Baskenland. Helaas zitten we wel helemaal in het zuiden van de regio, waar net wat minder bergen zijn. We zitten in Vitoria-Gasteiz, de hoofdstad van de regio Baskenland en de provincie Álava. Vitoria is de geboortestad van Mikel Landa, de renner die een paar dagen geleden op Cortals d'Encamp won. Een stad met 230.000 inwoners die vroeger met enige regelmaat voorkwam in de Vuelta. In 1972 kwam er een rit aan, die werd gewonnen door Agustín Tamames, een renner die ooit nog de Vuelta heeft gewonnen. In 1970 was er een overwinning voor de Belg Willy In 't Ven. Een jaar eerder won de Spanjaard Gregorio San Miguel dan weer. Dezelfde San Miguel won twee jaar daarvoor ook al in Vitoria. In die tijd kwam de stad ieder jaar voor in de Vuelta. Andere winnaars hier zijn Raymond Poulidor en Rik Van Looy, om er maar een paar te noemen. Vitoria heeft best wel een grote geschiedenis in de Vuelta. In die jaren was de Vuelta sowieso altijd meerdere dagen in het Baskenland, mooie tijden. Vitoria-Gasteiz is een belangrijk industrieel centrum. Het schijnt een van de hoogste levensstandaarden van Spanje te hebben, en het is ook een van de groenste steden van Europa. Veel parkjes en vooral veel lanen. Prima stadje lijkt me. ![]() Helaas zit er maar weinig Baskisch genot in deze etappe, amper 50 Baskische kilometers. Behoorlijk vlakke kilometers ook nog eens, in het zuiden van Euskadi is het allemaal wat vlakker dan in het noorden. Na de start in een buitenwijk van Vitoria fietsen de renners nog even een rondje door de stad om daarna naar het westen te fietsen. Ze gaan op weg naar Castilla y León, om uiteindelijk aan het eind van de rit Cantabria te bereiken. Na een kilometer of 15 krijgen we te maken met het eerste pukkeltje van de dag, een beetje vals plat. Dat duurt niet lang, een paar kilometer later is er alweer een korte afdaling richting Gesaltza. De renners passeren nog een paar kleine Baskische dorpjes, voor ze na 38 kilometer eventjes Baskenland verlaten voor Castilla y León. Een paar kilometer later zijn we echter weer terug in Euskadi. Tien kilometer later verlaten we het Baskenland dan echt. Na 52,5 kilometer zijn we definitief in Castilla y León, provincie Burgos. Om Castilla y León te bereiken moet er nog wel even wat geklommen worden, na het passeren van het dorpje Bóveda. Niet echt een spannend klimmetje, weer een beetje vals plat, met nog een wat lastigere kilometer op de grens tussen de twee regio's. In Castilla y León is het lange tijd behoorlijk vlak. Echt spannend is het verder niet, brede en rechte wegen. Na 80 kilometer bereiken we Medina de Pomar, waar we het kastelenboek tevoorschijn kunnen toveren. Tien kilometer na Medina de Pomar fietsen de renners door Barcenillas del Ribero, waar de ravitaillering is. Hier begint de weg langzaam een beetje omhoog te lopen, richting de eerste echte klim van de dag. Deze klim begint na 107 kilometer en is 11 kilometer lang. De Puerto Estacas de Trueba is een beklimming van de derde categorie. Niet echt een lastige beklimming, de zwaarste kilometer is 4,3% gemiddeld. Er zitten een paar kilometers tussen waar het praktisch vlak is. Gemiddeld is de klim amper 3%. De klim brengt de renners over een smal weggetje richting Cantabria. Op de top bereiken we de derde regio van de dag. Het verschil tussen de regio's is wel heel duidelijk te merken. Direct na de top wordt de weg ineens gigantisch slecht. In Castilla y León hechten ze blijkbaar meer waarde aan goede wegen dan in Cantabria. Mag hopen dat deze weg ondertussen opgeknapt is. De omgeving is in ieder geval wel mooi, dat is dan nog een pluspunt. De afdaling richting Vega de Pas is 14 kilometer lang en deze kant van de klim is een stuk lastiger. Een paar kilometer aan 7%, dat is nog eens wat anders. Dat maakt het nog best een lastige afdaling. De weg is redelijk smal, het wegdek lijkt nergens op en er zijn wat bochten. Gelukkig valt het aantal lastige bochten nog wel mee, maar verder is dit niet de beste afdaling van de week. ![]() ![]() Na 132 kilometer bereiken de renners Vega de Pas en zijn ze praktisch beneden. Het blijft nog wel een beetje verder naar beneden in de vallei van de Rio Pas. De renners volgen een bochtige weg langs deze rivier, voor een kilometer of 10. Na 143 kilometer bereiken ze een wat grotere weg en begint het gelijk omhoog te lopen. De volgende beklimming van de dag begint, die in totaal 15 kilometer lang is. De Puerto del Escudo is een beklimming van de eerste categorie en is in twee delen op te splitsen. Het eerste deel, het begin van de klim, is behoorlijk makkelijk. Bijna acht kilometer vals plat. Paar kilometer aan drie procent, nog een vlakke kilometer, dan weer wat kilometers aan twee procent. Na acht kilometer klimmen wordt het interessant en krijgen we 7,6 kilometer aan 8,4% gemiddeld. Vooral na het passeren van San Miguel de Luena wordt het zwaar, er komt dan een kilometer aan 9%. Daarna zelfs een kilometer aan 10%, waarna het weer wat afzwakt naar 7%. De drie kilometer richting de top wordt het weer veel lastiger, bijna continu boven de 10%, met zelfs stroken aan 15%. Behoorlijk lastige klim. Op de top is een tombe in de vorm van een piramide te vinden. Dit voor Italiaanse soldaten die om zijn gekomen tijdens de Spaanse burgeroorlog. ![]() Op de top bereiken de renners ook weer de regio Castilla y León. Dit verblijf in Castilla y León zal niet lang duren, vijf kilometer later fietsen we weer Cantabria in. De renners fietsen nu langs het stuwmeer van Ebro. Na 163 kilometer zijn we weer in Cantabria en is het nog 50 kilometer tot de streep. Na de Puerto del Escudo is er niet echt een afdaling. Het gaat maar een paar kilometer naar beneden en dan ook nog eens zonder echte bochten. De afdaling is ook nog eens over een brede weg, een stuk beter te doen dan de eerdere afdaling. Na amper vijf kilometer afdaling is het bijna 30 kilometer vlak tot de slotklim. Na heel wat kilometers langs het Embalse de Ebro komen de renners na 186 kilometer uit in Reinosa, waar de tussensprint is. Ondertussen fietsen we ook langs een klein gehucht dat Quintana heet, da's toch leuk voor Nairo. Misschien dat hij zich daar wat beter van gaat voelen. Na de tussensprint begint het al langzaam een klein beetje vals plat omhoog te lopen, maar de echte klim begint pas 10 kilometer na Reinosa. ![]() Van Reinosa rijden de renners naar Salces, waar ze al op de weg terecht komen die ze naar de slotklim brengt. Van Salces gaat het naar Fontibre en een paar kilometer later begint na het passeren van Espinilla de slotklim echt. De slotklim naar Alto Campoo is 18 kilometer lang en 5,5% gemiddeld. Categoría especial, maar geen idee waarom. We hebben al beklimmingen van de eerste categorie gehad die zwaarder waren. In totaal is de klim zelfs 21 kilometer lang, als je de drie kilometer vals plat na Espinilla ook nog meetelt. Als de klim echt begint gaat het om 3,5% omhoog, om daarna heel wat kilometers aan 6% te krijgen. Behoorlijk regelmatige klim, tussen kilometer 7 en 15 van de klim blijft het schommelen tussen vijf en zes procent. Na 15 kilometer klimmen, op zes kilometer van de streep, is er even een kilometer vals plat. Na die kilometer wordt de klim eigenlijk pas echt lastig. Vooral op drie kilometer van de streep begint het interessant te worden, een kilometer aan 6,8%. Daarna een kilometer aan 7,9% en de slotkilometer is zelfs aan 8,9%. Er zitten pieken bij aan 16%, het venijn zit hier echt in de staart. Dat wil dus zeggen dat iedereen waarschijnlijk gaat wachten tot de laatste kilometers van de klim, dat is dan weer een nadeel. ![]() De klim naar Alto Campoo is er een over een brede weg, met relatief weinig bochten. Alleen in de slotkilometers zitten een aantal bochten. Verder gaat het toch vooral vaak rechtdoor, met wat flauwe bochten her en der. De renners kunnen elkaar dus goed zien, als er verschillen ontstaan. Alleen in de laatste, ontzettend lastige, kilometers is dat anders. De weg is tegen die tijd ook wat minder breed geworden. Alto Campoo is een skiresort en met 28 kilometer aan pistes ook meteen een van de grootste van Cantabrië. De renners passeren tijdens de klim het dorpje Brañavieja, waar alle hotels zitten. Net na dit dorp zitten de skiliften. Dit is Alto Campoo eigenlijk al. We finishen nu een stuk verder, helemaal op de top van Fuente del Chivo. Ideale plek om een etappe te laten finishen, boven op deze klim ligt een enorm grote parkeerplaats. Er is een prachtig uitzicht op de top. Alle aankomsten bergop deze Vuelta zouden voor het eerst voorkomen, maar dat gaat in dit geval niet helemaal op. De Vuelta is al drie keer aangekomen op Alto Campoo, zo onbekend is het hier dus niet. Enige verschil is dat er nu nog een paar kilometer verder wordt geklommen richting Fuente del Chivo. ![]() In Vitoria-Gasteiz zal het niet echt warm worden tijdens deze rit. Slechts een graad of 15 tijdens de start, dat is niet veel. In de buurt van de slotklim zal het niet veel warmer worden, maximaal 18 graden. Dit soort temperaturen zijn we niet gewend in Spanje, beetje frappant allemaal. Klein kansje op neerslag, maar het zal wel droog blijven. Klein beetje wind ook, maar dat zal vast geen rol spelen tijdens deze rit. Het is de langste rit van deze Vuelta, dus vertrekken de renners ook zo'n beetje voor het eerst behoorlijk vroeg. Om 11:52 zal de rit echt beginnen. Om 16:00 begint de uitzending op Eurosport. Sporza zal er pas later bij zijn, die besteden eerst nog tijd aan de Brussels Cycling Classic. Eigen koersen eerst blijkbaar. De finish wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00, als je rond 5 uur pas inschakelt zijn de renners waarschijnlijk al bezig met de slotklim. Een drieluik bergritten, dan gaat er minstens één rit tussenzitten die voor de vluchters is. Er is één man in het peloton die hoopt dat het deze rit gaat worden. Dat is Angel Madrazo, een van de twee Cantabriërs in het peloton. Hij leeft al weken naar deze rit toe en wil in zijn eigen Cantabrië laten zien wat hij kan. Hij gaat hoe dan ook in de ontsnapping van de dag zitten, dat kan eigenlijk niet anders. Toch verwacht ik niet dat deze rit echt iets voor de vluchters gaat worden. Ik heb zo het vermoeden dat Astana deze rit wil gaan gebruiken om Dumoulin definitief uit te schakelen. Er komen nog meer kansen om dat te doen, maar je kan er maar beter op tijd bij zijn. In principe is dit van de bergritten de rit die Dumoulin nog het beste zou moeten liggen, het is lange tijd niet echt steil. Toch gaat hij het lastig krijgen als er vol wordt gevlamd op deze slotklim. Dat vol vlammen kan je wel aan Astana overlaten. Ik neem aan dat Aru hier een poging wil doen om zijn leidende positie te verstevigen, ook om daarmee een mentale klap uit te delen aan zijn overgebleven concurrenten. 1. Aru. De beste klimmer in deze ronde, dat is na de rit in Andorra wel duidelijk. Zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn. Dit soort klimwerk ligt Fabio ook wel. Behoorlijk lang, niet verschrikkelijk steil. Dan is hij eigenlijk op z'n best. Als hij z'n ploeg op kop zet zie ik hem de overwinning wel pakken. 2. Rodriguez. De beste van de rest, hoewel hij moeite had om ploeggenoot Dani Moreno te volgen op de laatste klim in Andorra. Misschien is Dani Moreno dus stiekem wel sneller, maar die lolbroek heeft altijd wel slechte dagen en die gaan nu zo'n beetje komen. Rodriguez gaat voor de tweede plek, eerste plek lijkt me onhaalbaar met de rit in Andorra in het achterhoofd. 3. Nieve. Er kan zowaar iets bijzonders gaan gebeuren. Mikel stond bekend als de man die altijd rond de tiende plaats rijdt, maar hij staat nu warempel op de achtste plaats en kan zelfs nog naar boven kijken. Weer een renner die de Tour niet heeft gereden, dat blijkt toch wel een beter idee te zijn als je wil presteren in Spanje. Was sterk in Andorra en gaat waarschijnlijk alleen nog maar sterker worden. 4. Majka. Deze Lollerpool is best goed bezig. Na onzichtbaar te zijn in de Tour piekt hij nu behoorlijk. Dan blijkt toch wel dat het lastiger wordt om twee grote rondes achter elkaar volle bak te rijden. Majka is een grote concurrent voor Dumoulin, Tom moet hem een beetje in de gaten houden. Wordt lastig alleen, Majka is een veel betere klimmer. 5. Dumoulin. Best apart, Tom noemen op zo'n aankomst. Eigenlijk kan het allemaal niet, maar toch is het zo. Het wordt weer schade beperken voor Dumoulin. Zo weinig tijd mogelijk proberen te verliezen en dan in de tijdrit toeslaan. Als hij deze ritten een beetje kan overleven zit er een podiumplaats in. Bizar. Deze klim is nog wel een beetje gunstig voor hem. Op de laatste kilometers na is het niet zo steil. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 08:00 |
Ziet er niet lastig genoeg uit voor grote tijdsverschillen. Wordt denk ik secondenwerk. | |
TargaFlorio | zaterdag 5 september 2015 @ 08:46 |
Zet m'n geld op Robbie McEwen. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 09:10 |
Vandaag weer tijdverlies voor Tom. Hopelijk kan hij het beperken. We moeten niet vergeten dat hij in de ronde van Zwitserland naar het einde toe al wat vermoeid begon te raken, met een voor zijn doen matige tijdrit. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 11:12 |
Kan die Aru eigenlijk een beetje tijdrijden? | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 11:13 |
Ik verwacht dat Astana gewoon gaat beuken en Aru dansend een minuutje wegrijdt | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 11:14 |
Nee niet echt. | |
baggerbaas | zaterdag 5 september 2015 @ 11:29 |
Daarom vind ik die verhalen dat hij wel even 3 minuten gaat pakken op de overige klassementsrenners nogal overdreven. Denk dat het eerder richting 1m30/2m00 zal zijn. | |
Van_Poppel | zaterdag 5 september 2015 @ 11:30 |
Hij verloor in de girotijdrit (60km) 3 minuten op Contador. Tov Dumoulin zal die woensdag toch wel 2 minuten verliezen. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 11:31 |
Ik heb even gekeken naar de uitslag van vorig jaar. Veel meer dan twee minuten zal Dumoulin niet snel pakken afgaand op vorig jaar. Een plek in de top vijf, misschien zelfs top drie lijkt toch wel haalbaar als Dumoulin de komende dagen goed doorkomt. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 11:32 |
Ja, de tijdrit is eigenlijk wat te kort om echt veel tijd terug te pakken. | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 11:35 |
Is ook wel een beetje moeilijk te vergelijken, deze tijdrit ligt bijna een week later bijvoorbeeld en ik vraag me af hoe Dumoulin dan rijdt met echt een heel lastige week achter de kiezen | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 12:15 |
Iedereen lijkt alleen de tijdrit van dit jaar in de Giro te herinneren, maar vorig jaar werd hij 16e en 2e in de tijdritten in de Giro. Die tweede plek was wel grotendeels een klimtijdrit. In de vlakke tijdrit verloor hij erg veel tijd op Uran (3 minuten), maar een stuk minder op de rest; bijvoorbeeld 1.20 minuut op nummer 3 Evans. Ik verwacht geen extreem verschil met Dumoulin, denk onder de twee minuten. Op het NK na de TdS eindigde Dumoulin nog achter Rick Flens, dus het blijft afwachten hoe hij herstelt. Er is nog maar een écht zware rit geweest, rest was toch helemaal vlak en dan 20 minuten vlammen, dat is over het algemeen wat beter te verteren. Ik hoop dat Dumoulin vandaag wint, dan ontploft The Clinic en dat is altijd genot. | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 12:18 |
Ik probeer onze Tom nog enigszins te beschermen tegen die enge zure mensen in The Clinic. Tom houdt gewoon heel erg van broodjes pindakaas. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 12:21 |
Classicomano? | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 12:22 |
Inderdaad ja. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 12:23 |
Ik moest hier wel om glimlachen:
| |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 12:27 |
Als je dit op Wielerflits had gezet had je een permban gekregen | |
TheArt | zaterdag 5 september 2015 @ 12:28 |
Opgave SamSan. Ja die reed mee. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 12:30 |
In dit geval was het ironisch bedoeld, volgens mij. Ik kijk nooit op Wielerflits, maar is kritiek daar op Dumoulin een beetje als kritiek hier op Max Verstappen? ![]() | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 12:31 |
Inderdaad, een paar posts daarvoor gingen mensen vergelijkingen maken met Indurain. Ze leven daar in een hele andere realiteit. | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 12:32 |
Met het verschil dat op Wielerflits alles meteen wordt verwijderd buiten het dopingtopic om | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 12:39 |
Op WF zitten allemaal .. ehh .. hoe heet die wetenschapper ook alweer die beweerde dat EPO helemaal geen effect heeft? Nou dat soort mensen dus. | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 12:41 |
Kingstown zit ook op Wielerflits Altijd lachen om zijn posts | |
showtimer | zaterdag 5 september 2015 @ 12:41 |
Zelfde voor De Gendt, zelden zo anoniem als hier. | |
baggerbaas | zaterdag 5 september 2015 @ 12:41 |
Harm Kuipers ![]() | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 12:46 |
Bedankt. | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 12:56 |
Het peloton wil in gestrekte draf naar de eerste col ofzo ![]() | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 13:01 |
Wielerflits ![]() | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 13:02 |
Goede post | |
TargaFlorio | zaterdag 5 september 2015 @ 13:20 |
De Losse Veter van het wielrennen? | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 13:21 |
De Marchi ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 13:23 |
Waarom word dit nergens op TV uitgezonden? Ronde van Brussel op 1 ![]() | |
Ereinion | zaterdag 5 september 2015 @ 13:25 |
Vooral wat 16-jarige die hard fans die nog teveel in de chauvinistische fase zitten en teveel tijd en energie in discussies steken. | |
TargaFlorio | zaterdag 5 september 2015 @ 13:27 |
Ronde van Brussel? Parijs-Brussel bedoel je zeker? En wordt die nou wel of niet uitgezonden? | |
Dale__Cooper | zaterdag 5 september 2015 @ 13:27 |
Goede voorbeschouwing weer zoals altijd RR. Benieuwd of Mexianobakker het ook gelezen heeft en die nu mad is? | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 13:28 |
Sporza: Brussels cycling classic | |
Mani89 | zaterdag 5 september 2015 @ 13:30 |
Ja, vanaf 14:30 | |
TargaFlorio | zaterdag 5 september 2015 @ 13:31 |
Ja okay dat is de nieuwe koers wat vroeger Parijs-Brussel was. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 13:32 |
Wist ik niet he. | |
TLC | zaterdag 5 september 2015 @ 13:38 |
Oh pas om 5 uur op den Belg ![]() | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 13:40 |
Eigen koers eerst | |
Dale__Cooper | zaterdag 5 september 2015 @ 13:41 |
Bij de NOS kijken ze ook goed naar het parcours:
![]() | |
Sked | zaterdag 5 september 2015 @ 13:47 |
Wat ontiegelijk simpel gedacht man ![]() | |
uithangbord | zaterdag 5 september 2015 @ 14:51 |
Er wordt pas vanaf 1600 uitgezonden op Eurosport en pas rond 1700 op Sporza, jammer zeg. | |
Van_Poppel | zaterdag 5 september 2015 @ 14:52 |
Onze vrienden van de NOS zenden het ook vanaf 4 uur uit. | |
Marcoss | zaterdag 5 september 2015 @ 15:36 |
Toen was hij wel ziek (en twijfelde zelfs nog lang over deelname), dat lijkt me geen heel goed voorbeeld. De Giro-tijdritten van dit jaar en vorig jaar waren wel flink lastig, de tijdrit in deze Vuelta lijkt op het oog wat makkelijker.. De vraag zal vooral zijn hoe goed het herstelvermogen van Dumoulin is ja, niet enkel voor deze tijdrit trouwens, sowieso voor wat allemaal nog komen gaat. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 05-09-2015 15:49:47 ] | |
Max23 | zaterdag 5 september 2015 @ 15:49 |
Wat de tijdrit betreft is het denk ik wel iets gunstiger dat hij precies na de rustdag komt | |
TheArt | zaterdag 5 september 2015 @ 15:55 |
Stelletje lamzakken, ga eens rijden in het peloton. | |
Ajacied422 | zaterdag 5 september 2015 @ 15:57 |
De Sterke Stijnshow op Sporza ![]() Kiezen tussen José Been en het olijke duo. | |
Ajacied422 | zaterdag 5 september 2015 @ 16:01 |
Lluis Mas doet een abandonnetje. Caja Rural met zeven door | |
Chiappucci | zaterdag 5 september 2015 @ 16:01 |
Astana vuelve a dar ritmo en el tramo de subida y reduce la ventaja de los fugados a 9 minutos. | |
Ajacied422 | zaterdag 5 september 2015 @ 16:04 |
Joris van den Berg en Maarten ![]() | |
Urb | zaterdag 5 september 2015 @ 16:05 |
Oh boy | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:11 |
Reed vorig jaar toch behoorlijk in beeld, maar deze Vuelta echt totaal niet gezien. Deze kopgroep trouwens ![]() | |
Pedroso | zaterdag 5 september 2015 @ 16:13 |
Volgens Jose Been is de laatste klim geen enkel probleem voor Dumoulin. We kunnen dus gerust zijn. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:14 |
Jose is niet geheel objectief. Wel geheel vies dik. | |
DeeBee | zaterdag 5 september 2015 @ 16:20 |
Ik dacht vandaag staat er een Bask bovenaan de prono, omdat we daar starten, staat die prutser van een Aru bovenaan. Kom op Rellende_Rotscholier, waar is het vertrouwen in de Baskische goden?! | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:22 |
Al mijn voorspellingen zijn een jinx, dus ik durf absoluut geen Bask meer bovenaan te zetten. ![]() | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:23 |
Ik vrees met grote vrezen dat Rojas gaat winnen. Dan ga ik echt met dingen gooien. | |
DeeBee | zaterdag 5 september 2015 @ 16:25 |
Ja, dat is ook wel weer waar. Rojas die wat wint is wel een keer leuk, maar dat waardeloze Movistar gun ik ook niks. | |
showtimer | zaterdag 5 september 2015 @ 16:26 |
Zóó makkelijk is die slotklim toch ook niet? | |
Ajacied422 | zaterdag 5 september 2015 @ 16:27 |
Nairito fietst rond als een aidspatiënt in zijn laatste levensdagen. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:27 |
Het is nooit leuk als die Francofapper wint. Weg met die gozer, uit dat licht. | |
TheArt | zaterdag 5 september 2015 @ 16:28 |
De Marchi of Cherel wint toch gewoon.... | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:28 |
Zijn vluchtgenoten zijn ook bepaald geen goddelijke klimmers. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 5 september 2015 @ 16:29 |
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. | |
VASND | zaterdag 5 september 2015 @ 16:30 |
Dat die kerel niet gewoon afstapt is me een raadsel |