quote:Bondscoach Danny Blind, morgen voor het eerst hoofdverantwoordelijke bij een interland van het Nederlands elftal, wilde vandaag nog geen mededelingen doen over de opstelling. "Maar als je goed hebt opgelet dan heb ik daar niet geheimzinnig over gedaan", zei hij op de persconferentie voorafgaand aan het EK-kwalificatieduel met IJsland.
Blind doet het wat dat betreft dus weinig anders dan zijn voorgangers, niet ingaan op vragen over de opstelling. Want op de vraag of het middenveld morgen bestaat uit Wijnaldum, Klaassen en Sneijder antwoordde hij "zou kunnen." En dat Anita op de afsluitende training ineens opdook in een hesje werd afgedaan met een simpel "klopt."
Niet zenuwachtig
Over wat voor wedstrijd het tegen IJsland gaat worden, wilde de nieuwe bondscoach wel wat meer kwijt. "We zullen met geduld moeten spelen, maar wel in een hoog tempo, de zaak stukspelen", zei Blind. "Dat moeten we op een bepaalde manier doen, omdat zij ook heel goed georganiseerd zijn. Dan kan het pas laat beslist worden, maar ik heb het natuurlijk liever eerder voor elkaar."
Nederland ging in het vorige duel op IJsland met 2-0 onderuit, maar zenuwachtig is Blind niet voor zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach. "Nee dat ben ik niet zo gauw. Ik heb er een goed gevoel over. Ik zie een ploeg die deze wedstrijd graag wil spelen en weet waar de moeilijkheden zitten."
Later lichtte Blind toch een klein tipje van de opstellingssluier op "We gaan spelen in een 4-3-3-opstelling met de opdrachten die daarbij horen. De individuele kwaliteit zal naar voren moeten komen", aldus Blind. "4-3-3, met de punt naar achter, maar dat kan in de wedstrijd natuurlijk veranderen."
Dezelfde Robben
Ook de nieuwe aanvoerder Arjen Robben zat achter de tafel bij de persconferentie. "Precies dezelfde Robben als altijd", zo verzekerde hij. "Ik ga me niet anders voordoen omdat ik nu de aanvoerdersband draag. Het enige verschil is dat het nu officieel is."
Ook hij is in zijn hoofd al een tijdje bezig met de cruciale wedstrijd tegen IJsland. "Van Gaal verwoordde het altijd mooi, imagineren. Je merkt in de groep dat iedereen er wel mee bezig is. Maar iedereen is goed voorbereid, weet wat er verwacht wordt. We zullen alles geven, maar het blijft oppassen dat je niet te enthousiast wordt. Gewoon de taken uitvoeren, met veel passie."
Er was ook nog ruimte voor een grapje bij Robben. Op de vraag of hij nu een andere verhouding heeft met Blind dan met Guus Hiddink antwoordde hij lachend. "Ik heb de opstelling gemaakt en de trainer was het daarmee eens."
Nee man, we winnen met 3-0, Blind meteen allemaal krediet, bah.quote:
Jij kijkt nooit naar Ajax begrijp ik?quote:
Ik wil grote sterke meedogenloze verdedigers hebben die aanvallers in tweeën schoppen. Ik denk aan Stam, Koemen, enz.. Niet zo'n iel gastje.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:02 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Jij kijkt nooit naar Ajax begrijp ik?
Gastje speelt echt goed de laatste tijd.
Sowieso beter dan BMI lijkt me.
Ja elke jongen is iemands zoon. Dan krijg je dat.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Gutanoth het volgende:
Hoeveel sson's hebben ze wel niet in fucking Ijsland
Tuurlijk, maar hebben ze in Ijsland niet wat meer fantasie? Een achternaam zoals Næktgébørèn ?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja elke jongen is iemands zoon. Dan krijg je dat.
De achternaam wordt door gevormd door de voornaam van de vader +sson.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Gutanoth het volgende:
Hoeveel sson's hebben ze wel niet in fucking Ijsland
Altijd? Dus de vader en zoon hebben altijd een andere achternaam daar?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De achternaam wordt door gevormd door de voornaam van de vader +sson.
Als Ajax dus over een jaar of 20 ene Kolbeisson scout, moeten ze dat vooral niet doen.
Ik was net te laatquote:Op donderdag 3 september 2015 10:13 schreef Nikooos het volgende:
IJslandse namen zijn patroniemen waarbij de naam van de vader (soms de moeder) van een persoon wordt verbogen in de genitief en gevolgd wordt door son (zoon) of dóttir (dochter). Het zijn dus geen echte familienamen of (post-Napoleonistische) achternamen.
Bijvoorbeeld: als in IJsland een man die Jón Einarsson heet een zoon Ólafur heeft, dan krijgt Ólafur niet "Einarsson" achter zijn naam, net als zijn vader, maar Jónsson — wat letterlijk "zoon van Jón" betekent (vergelijk het Nederlandse: Janszoon/Janssen). Hetzelfde geldt voor vrouwen: een dochter van Jón, bijvoorbeeld Sigríður, zal achter haar naam het achtervoegsel Jónsdóttir krijgen, "Jónsdochter".
Jep. En als het meisje is wordt het dottir ipv son.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:14 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Altijd? Dus de vader en zoon hebben altijd een andere achternaam daar?
In mijn geval zou ik dus Gutanoth Nicosson heetten en mijn kind Egbert Gutanothsson ?
Dat ligt dan weer niet aan de hoeveelheid mensen die er wonen..quote:Op donderdag 3 september 2015 10:16 schreef Saysem het volgende:
Er wonen daar zo weinig mensen dat ze toch bijna iedereen bij de voornaam kennen. Zelfs de minister-president wordt met de voornaam aangesproken.
Maar het is wel een klein wereldje daar. Ik sprak er dit jaar een meisje wiens vriend de zoon van de bondscoach is en wiens neefje net gekocht is door AZ (Jónatan Ingi Jónsson)quote:Op donderdag 3 september 2015 10:18 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Dat ligt dan weer niet aan de hoeveelheid mensen die er wonen..
Oh ja, dat is niet zo moeilijk met zo'n kleine gemeenschap op een eilandje. Dan krijg je als snel dat benauwde gevoel dat je op Texel ook krijgtquote:Op donderdag 3 september 2015 10:24 schreef Saysem het volgende:
[..]
Maar het is wel een klein wereldje daar. Ik sprak er dit jaar een meisje wiens vriend de zoon van de bondscoach is en wiens neefje net gekocht is door AZ (Jónatan Ingi Jónsson)
Prima spelers! We spelen IJsland vanavond gewoon weg met 6-0quote:Op donderdag 3 september 2015 10:29 schreef avotar het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat de discussie moest gaan over of je met 4-0 of 6-0 van ze zou winnen.
Waar de bondscoach juist wat tweederangs voetballers opriep om de vedettes rust te geven.
Dat hij gewoon eens spelers als Riedewald, Martins Indi en Anita kon oproepen... oh wacht.
Ik denk dat we vandaag wel eenvoudig gaan winnen ja. Turkije uit wordt een ander verhaal vrees ik.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Prima spelers! We spelen IJsland vanavond gewoon weg met 6-0
Neh, komt wel goed, een mooie groep spelers hebben wequote:Op donderdag 3 september 2015 10:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik denk dat we vandaag wel eenvoudig gaan winnen ja. Turkije uit wordt een ander verhaal vrees ik.
Blind op linksback is ook gewoon een debiele keuze.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:47 schreef Gutanoth het volgende:
Is willems trouwens niet een betere keuze als back wanneer hij weer fit is? Zeker met een afmaker als Huntelaar in de spits?
Blind is natuurlijk wel veel verder als verdediger, maar de voorzetten van Jetro zijn ook van ongekende waarde. Zeker bij een spits als Huntelaar, die eigenlijk leeft op afmakertjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |