abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155767421

De eerste wedstrijd van het Nederlands Elftal zonder onze grootvader en geldwolf Guus Hiddink. Na maanden Guus neersteken, koos Bert van Oostveen er dan voor om Guus uit de laan te sturen. Never forget Guus, never. Nu is onze nieuwe bondscoach voor 't eerst aan zet. Is Danny een eckte jood? Wie zal het zeggen.

Donderdag 3 september
20:00 Live-uitzending NOS
20:45 Nederland - IJsland

quote:
Bondscoach Danny Blind, morgen voor het eerst hoofdverantwoordelijke bij een interland van het Nederlands elftal, wilde vandaag nog geen mededelingen doen over de opstelling. "Maar als je goed hebt opgelet dan heb ik daar niet geheimzinnig over gedaan", zei hij op de persconferentie voorafgaand aan het EK-kwalificatieduel met IJsland.

Blind doet het wat dat betreft dus weinig anders dan zijn voorgangers, niet ingaan op vragen over de opstelling. Want op de vraag of het middenveld morgen bestaat uit Wijnaldum, Klaassen en Sneijder antwoordde hij "zou kunnen." En dat Anita op de afsluitende training ineens opdook in een hesje werd afgedaan met een simpel "klopt."

Niet zenuwachtig

Over wat voor wedstrijd het tegen IJsland gaat worden, wilde de nieuwe bondscoach wel wat meer kwijt. "We zullen met geduld moeten spelen, maar wel in een hoog tempo, de zaak stukspelen", zei Blind. "Dat moeten we op een bepaalde manier doen, omdat zij ook heel goed georganiseerd zijn. Dan kan het pas laat beslist worden, maar ik heb het natuurlijk liever eerder voor elkaar."

Nederland ging in het vorige duel op IJsland met 2-0 onderuit, maar zenuwachtig is Blind niet voor zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach. "Nee dat ben ik niet zo gauw. Ik heb er een goed gevoel over. Ik zie een ploeg die deze wedstrijd graag wil spelen en weet waar de moeilijkheden zitten."

Later lichtte Blind toch een klein tipje van de opstellingssluier op "We gaan spelen in een 4-3-3-opstelling met de opdrachten die daarbij horen. De individuele kwaliteit zal naar voren moeten komen", aldus Blind. "4-3-3, met de punt naar achter, maar dat kan in de wedstrijd natuurlijk veranderen."

Dezelfde Robben

Ook de nieuwe aanvoerder Arjen Robben zat achter de tafel bij de persconferentie. "Precies dezelfde Robben als altijd", zo verzekerde hij. "Ik ga me niet anders voordoen omdat ik nu de aanvoerdersband draag. Het enige verschil is dat het nu officieel is."

Ook hij is in zijn hoofd al een tijdje bezig met de cruciale wedstrijd tegen IJsland. "Van Gaal verwoordde het altijd mooi, imagineren. Je merkt in de groep dat iedereen er wel mee bezig is. Maar iedereen is goed voorbereid, weet wat er verwacht wordt. We zullen alles geven, maar het blijft oppassen dat je niet te enthousiast wordt. Gewoon de taken uitvoeren, met veel passie."

Er was ook nog ruimte voor een grapje bij Robben. Op de vraag of hij nu een andere verhouding heeft met Blind dan met Guus Hiddink antwoordde hij lachend. "Ik heb de opstelling gemaakt en de trainer was het daarmee eens."

[ Bericht 0% gewijzigd door Ajacied422 op 02-09-2015 19:41:40 ]
  woensdag 2 september 2015 @ 19:39:30 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
  woensdag 2 september 2015 @ 19:45:51 #3
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_155767805
Nou, dat gaat wat worden.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_155767887
WE GAAN ERAAN
  woensdag 2 september 2015 @ 19:49:07 #5
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_155767912
quote:
6s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:48 schreef Rickertman96 het volgende:
WE GAAN ERAAN
Nee man, we winnen met 3-0, Blind meteen allemaal krediet, bah.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_155768529
3-0. Eerste van Anita en de andere 2 goals van de invallers Tete en Riedewald.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 2 september 2015 @ 20:10:22 #7
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_155768560
7-1 voor IJsland, gegarandeerd.
Helemaal super.
pi_155772974
Met Blind aan het roer interesseert Oranje me geen moer
pi_155773653
Op Anita na ziet het er prima uit. De aanval is idd goed :9
pi_155774014
Prima opstelling. Hopen dat Anita er wat van kan, hij wordt achteraf vast voor een reden opgesteld
pi_155774113
Robben eet ze op
graag op anoniem
  donderdag 3 september 2015 @ 00:10:58 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_155776313
Als je die selectie van IJsland ziet stelt dat eigenlijk ook helemaal niets voor, maar ze zijn in vorm en wij niet. Een nipte overwinning denk ik ^O^
pi_155777004
Messi man of the match
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 3 september 2015 @ 08:31:50 #14
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_155779208
Robben _O_ Memphis _O_ The hunter _O_
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_155779591
Het AD zegt dat Anita niet speelt. Middenveld = Sneijder + Wijnaldum + Klaassen

Verder Riedewald en De Vrij in het centrum.

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_155779628
Lekkere aanval hoor :9~
pi_155779789
7-1
pi_155780334
quote:
99s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
Riedewald :')
Jij kijkt nooit naar Ajax begrijp ik?

Gastje speelt echt goed de laatste tijd.
Sowieso beter dan BMI lijkt me.
pi_155780370
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:02 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Jij kijkt nooit naar Ajax begrijp ik?

Gastje speelt echt goed de laatste tijd.
Sowieso beter dan BMI lijkt me.
Ik wil grote sterke meedogenloze verdedigers hebben die aanvallers in tweeën schoppen. Ik denk aan Stam, Koemen, enz.. Niet zo'n iel gastje.

Maar goed, besef ook dat er niet veel beters is.
pi_155780373
Hoeveel sson's hebben ze wel niet in fucking Ijsland :')
pi_155780392
Die keeper is toch van NEC? Die heb ik tegen Ajax en Heracles zien keepen, die kan er niet veel van :D
pi_155780405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ja elke jongen is iemands zoon. Dan krijg je dat.
pi_155780499
quote:
99s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:07 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ja elke jongen is iemands zoon. Dan krijg je dat.
Tuurlijk, maar hebben ze in Ijsland niet wat meer fantasie? Een achternaam zoals Næktgébørèn ?
pi_155780507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Gutanoth het volgende:
De achternaam wordt door gevormd door de voornaam van de vader +sson.

Als Ajax dus over een jaar of 20 ene Kolbeisson scout, moeten ze dat vooral niet doen.
pi_155780532
IJslandse namen zijn patroniemen waarbij de naam van de vader (soms de moeder) van een persoon wordt verbogen in de genitief en gevolgd wordt door son (zoon) of dóttir (dochter). Het zijn dus geen echte familienamen of (post-Napoleonistische) achternamen.

Bijvoorbeeld: als in IJsland een man die Jón Einarsson heet een zoon Ólafur heeft, dan krijgt Ólafur niet "Einarsson" achter zijn naam, net als zijn vader, maar Jónsson — wat letterlijk "zoon van Jón" betekent (vergelijk het Nederlandse: Janszoon/Janssen). Hetzelfde geldt voor vrouwen: een dochter van Jón, bijvoorbeeld Sigríður, zal achter haar naam het achtervoegsel Jónsdóttir krijgen, "Jónsdochter".
pi_155780550
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:12 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

De achternaam wordt door gevormd door de voornaam van de vader +sson.

Als Ajax dus over een jaar of 20 ene Kolbeisson scout, moeten ze dat vooral niet doen.
Altijd? Dus de vader en zoon hebben altijd een andere achternaam daar?

In mijn geval zou ik dus Gutanoth Nicosson heetten en mijn kind Egbert Gutanothsson ?
pi_155780561
quote:
99s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:13 schreef Nikooos het volgende:
IJslandse namen zijn patroniemen waarbij de naam van de vader (soms de moeder) van een persoon wordt verbogen in de genitief en gevolgd wordt door son (zoon) of dóttir (dochter). Het zijn dus geen echte familienamen of (post-Napoleonistische) achternamen.

Bijvoorbeeld: als in IJsland een man die Jón Einarsson heet een zoon Ólafur heeft, dan krijgt Ólafur niet "Einarsson" achter zijn naam, net als zijn vader, maar Jónsson — wat letterlijk "zoon van Jón" betekent (vergelijk het Nederlandse: Janszoon/Janssen). Hetzelfde geldt voor vrouwen: een dochter van Jón, bijvoorbeeld Sigríður, zal achter haar naam het achtervoegsel Jónsdóttir krijgen, "Jónsdochter".
Ik was net te laat :')
pi_155780569
och komen familienamen wel voor in IJsland en deze zijn volwaardige achternamen. Tussen 1913 en 1925 bestond er een wettelijke mogelijkheid om een familienaam aan te nemen. Wie daar gebruik van maakte, mag zijn naam houden; hun afstammelingen erven hem. Het bekendste voorbeeld daarvan is voetballer Eiður Guðjohnsen. Hij erfde deze familienaam van zijn vader Arnór Guðjohnsen, een oud-voetballer. Alle IJslanders bezitten een patroniem, maar velen met een familienaam gebruiken die niet. Doet men dat wel, dan is de volgorde: voornaam, familienaam, patroniem. Bijvoorbeeld: Ragnheiður, de dochter van Magnús Blöndal, heet dus voluit Ragnheiður Blöndal (Magnúsdóttir).
pi_155780586
Rare jongens.. die IJslanders.
pi_155780592
Er wonen daar zo weinig mensen dat ze toch bijna iedereen bij de voornaam kennen. Zelfs de minister-president wordt met de voornaam aangesproken.
pi_155780597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:14 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Altijd? Dus de vader en zoon hebben altijd een andere achternaam daar?

In mijn geval zou ik dus Gutanoth Nicosson heetten en mijn kind Egbert Gutanothsson ?
Jep. En als het meisje is wordt het dottir ipv son.
pi_155780613
Het is mij helemaal duidelijk, best nostalgisch landje dus
pi_155780630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:16 schreef Saysem het volgende:
Er wonen daar zo weinig mensen dat ze toch bijna iedereen bij de voornaam kennen. Zelfs de minister-president wordt met de voornaam aangesproken.
Dat ligt dan weer niet aan de hoeveelheid mensen die er wonen..

De achtervoegsels, zowel patroniemen als familienamen, zijn van secundaire betekenis. Het achtervoegsel kan niet los van de "voornaam" worden gebruikt; men kan niet spreken van meneer Gíslason of mevrouw Gunnarsdóttir. Om die reden spreken IJslanders elkaar aan bij de voornaam, ook indien het om hoger geplaatsten, gezagsdragers of ouderen gaat.
pi_155780680
Nostalgisch inderdaad.. Dus gewoon helemaal wezenloos tikken en met 8-0 naar dat gekke IJsland terugsturen! Potverdulleme!! :(
pi_155780685
Kijk, ik leer hier ook nog wat :D
pi_155780717
Nutteloze feitjes.. Die onthou ik dan weer wel ja :')
pi_155780743
quote:
99s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:18 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Dat ligt dan weer niet aan de hoeveelheid mensen die er wonen..
Maar het is wel een klein wereldje daar. Ik sprak er dit jaar een meisje wiens vriend de zoon van de bondscoach is en wiens neefje net gekocht is door AZ (Jónatan Ingi Jónsson)
pi_155780794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:24 schreef Saysem het volgende:

[..]

Maar het is wel een klein wereldje daar. Ik sprak er dit jaar een meisje wiens vriend de zoon van de bondscoach is en wiens neefje net gekocht is door AZ (Jónatan Ingi Jónsson)
Oh ja, dat is niet zo moeilijk met zo'n kleine gemeenschap op een eilandje. Dan krijg je als snel dat benauwde gevoel dat je op Texel ook krijgt :')

In een interview zei zo'n voetballer ook dat 1% van de IJslandse bevolking naar deze wedstrijd toe kwam. Tja, dan zit er toch gewoon 'maar' 3.000 man :D
  donderdag 3 september 2015 @ 10:29:15 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_155780827
Waar is de tijd gebleven dat de discussie moest gaan over of je met 4-0 of 6-0 van ze zou winnen.
Waar de bondscoach juist wat tweederangs voetballers opriep om de vedettes rust te geven.
Dat hij gewoon eens spelers als Riedewald, Martins Indi en Anita kon oproepen... oh wacht.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 3 september 2015 @ 10:31:18 #42
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_155780864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:29 schreef avotar het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat de discussie moest gaan over of je met 4-0 of 6-0 van ze zou winnen.
Waar de bondscoach juist wat tweederangs voetballers opriep om de vedettes rust te geven.
Dat hij gewoon eens spelers als Riedewald, Martins Indi en Anita kon oproepen... oh wacht.
Prima spelers! We spelen IJsland vanavond gewoon weg met 6-0 :)
  donderdag 3 september 2015 @ 10:31:38 #43
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_155780867
quote:
99s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:31 schreef Nikooos het volgende:
Welke vedettes? ;(
Depay is momenteel wel een beetje vedette.
pi_155780891
Maar die denkt dat we in IJsland spelen...

pi_155780894
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:31 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Prima spelers! We spelen IJsland vanavond gewoon weg met 6-0 :)
Ik denk dat we vandaag wel eenvoudig gaan winnen ja. Turkije uit wordt een ander verhaal vrees ik.
pi_155780963
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik denk dat we vandaag wel eenvoudig gaan winnen ja. Turkije uit wordt een ander verhaal vrees ik.
Neh, komt wel goed, een mooie groep spelers hebben we
pi_155781080
Is willems trouwens niet een betere keuze als back wanneer hij weer fit is? Zeker met een afmaker als Huntelaar in de spits?

Blind is natuurlijk wel veel verder als verdediger, maar de voorzetten van Jetro zijn ook van ongekende waarde. Zeker bij een spits als Huntelaar, die eigenlijk leeft op afmakertjes
pi_155781974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:47 schreef Gutanoth het volgende:
Is willems trouwens niet een betere keuze als back wanneer hij weer fit is? Zeker met een afmaker als Huntelaar in de spits?

Blind is natuurlijk wel veel verder als verdediger, maar de voorzetten van Jetro zijn ook van ongekende waarde. Zeker bij een spits als Huntelaar, die eigenlijk leeft op afmakertjes
Blind op linksback is ook gewoon een debiele keuze.
Groot fan van User Wotte
pi_155782672
Als je vandaag niet scoort tegen die grabbelaar van NEC moet je je echt diep schamen
  donderdag 3 september 2015 @ 12:05:44 #50
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_155782866
als oranje vanavond achter komt te staan

"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')