Ditquote:Op woensdag 2 september 2015 18:35 schreef chriztiaan het volgende:
![]()
Tuurlijk mogen ze dan weigeren. Liters water en zeep door de broek spoelen, dan is hij toch niet meer in originele staat?
Dit. Kaartjes zijn er dan ook afquote:Op woensdag 2 september 2015 18:37 schreef Burdie het volgende:
Iets mogen retourneren is sowieso een gunst, geen recht.
Dat hoop ik wel voor TS, anders zit z'n broek ook nog eens onder de kleine witte papierpulp vlekjesquote:Op woensdag 2 september 2015 18:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit. Kaartjes zijn er dan ook af
Dat recht hebben ze zeker. Uit je verhaal begrijp ik dat er niets met de broek mankeert, je hebt gewoon niet opgelet toen je hem kocht en tot overmaat van ramp ook nog gewassen waardoor geen enkele winkel meer coulant zou willen zijn om hem te ruilen of weer terug te nemen. Koop is koop. Volgende keer beter opletten dus voor je iets koopt.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:26 schreef MeneerLogica het volgende:
Hebben ze dan wel recht om mijn retour te weigeren?
Dan nog is wassen een no-go.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je fysiek naar een winkel gaat en iets koopt mag een winkel altijd weigeren om het retour te nemen. Zelfs als je na 1 minuut al terug komt.
https://www.consuwijzer.n(...)ilen-of-terugbrengen
koop is koop. De enige uitzondering is als je iets koopt op internet. Daarom koop ik altijd op internet mijn kleding. Dan pas je het thuis en als het niks is breng je het terug of stuur je het weer terug. Dan kan je lekker op je eigen tijd passen en ben je niet afhankelijk van de antieke winkelwet met zijn antieke openingstijden.
Als je dan ook nog met je creditcard betaald hoef je ook niets voro te schieten en krijg je 3 maanden een verzekering kado![]()
klopt, wassen moet je nooit doen, zelfs niet bij twijfel.quote:
Er zijn altijd uitzonderingen. Heb een keer een kledingstuk mogen retourneren als een foundation-vlek van de vorige passer er niet uit ging na 1x wassen. Het werd wel netjes genoteerd op de kassabon.quote:
Uiteraard, uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:29 schreef Knitted het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen. Heb een keer een kledingstuk mogen retourneren als een foundation-vlek van de vorige passer er niet uit ging na 1x wassen. Het werd wel netjes genoteerd op de kassabon.
Wel als een winkel een retourregeling heeft. Als ze het aanbieden, moeten ze zich er aan houden.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Er hoeft helemaal niks in de voorwaarden te staan. Koop = koop, en dat is niet terug te draaien.
Niet als ze een retourregeling aanbieden (met b.v. "ruilen binnen xx dagen met originele kassabon" of woorden van die strekking).quote:Op woensdag 2 september 2015 23:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je fysiek naar een winkel gaat en iets koopt mag een winkel altijd weigeren om het retour te nemen. Zelfs als je na 1 minuut al terug komt.
WTF!quote:Op woensdag 2 september 2015 19:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Standaard in de algemene voorwaarden van elke winkel die ruilen en retourneren accepteert: "in originele staat en met originele kassabon binnen x dagen".
Mijn ervaring leert dat minstens 50% van de klanten hier niet aan voldoet. Termijn ruimschoots overschreden, gebruikte producten, beschadigde verpakkingen, beschadigde producten, oude producten verstopt in de gisteren nieuw gekochte verpakking en zelfs producten die elders gekocht zijn. Mensen proberen het allemaal te ruilen.
En dan gaan ze nog stampij staan maken voor je kassabalie dat je maar "coulant" moet zijn. Nee, ik moet zorgen dat er geld verdiend wordt.
Ik verzin het ook niet zelf. Het is wat ik regelmatig meemaak op de winkelvloer.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:40 schreef mime_negert het volgende:
[..]
WTF!
Sommige mensen gaan wel heel ver.
Dit gaat op bij klachten over zaken die je met een eenvoudig onderzoek in de winkel niet kunt vaststellen of wanneer het product niet voldoet aan de kwaliteit die je mag verwachten, en niet over eigenschappen van het product die in de winkel al kunt uitproberen.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:54 schreef Postbus100 het volgende:
Weet niet wat voor winkel het is, maar ze zouden je een stukje service kunnen bieden door het als een klacht te behandelen. Als de stof niet is wat je redelijkerwijs mag verwachten, dan kan je het daaronder scharen. Het is een gunst, geen recht. Maar wie weet hoe coulant ze zijn (krijg je wel een nieuw exemplaar, geen geld terug). Zijn de andere broeken in de winkel ook zo?
Maar dan ga je dus voor garantie, TS vind de broek gewoon niet mooi meer.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:58 schreef Queens het volgende:
Ik ben ooit met een top die ik 2x had gewassen, en waarvan de print eraf lag, terug naar de H&M gegaan. Ik mocht zonder gedoe een nieuwe meenemen![]()
Nu ik erover nadenk doen ze eigenlijk nooit moeilijk daar. Ik heb door de jaren heen altijd een nieuw exemplaar mogen meenemen wanneer het in korte tijd kapot/verwassen was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |