abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155765439
Dag allemaal,

11 augustus heb ik een broek gekocht die bij thuiskomst van vreemd materiaal bleek te zijn. Het is gewoon katoen maar de broek valt erg vreemd. Bij de winkel niet doorgehad.

Eerst dacht ik dat het door het stijfsel kwam en heb hem daarom een keer gewassen. Dit bleek helaas niet het geval en wilde hem daarom ook terug brengen. Nu is dat geweigerd door de winkel medewerker. Deze meldde dat gewassen kleding niet terug mag

Nu is mijn vraag. Als dit niet op de site staat bij de voorwaarden en niet op de bon. En ik val binnen de omruil periode met het originele kaartje. Hebben ze dan wel recht om mijn retour te weigeren?
pi_155765515
Als je het in de wasmachine hebt geflikkerd dan lijkt het me niet dat ze hem terug hoeven te nemen. Artikel is dan niet in de oorspronkelijke staat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155765689
:D

Tuurlijk mogen ze dan weigeren. Liters water en zeep door de broek spoelen, dan is hij toch niet meer in originele staat?
pi_155765731
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:35 schreef chriztiaan het volgende:
:D

Tuurlijk mogen ze dan weigeren. Liters water en zeep door de broek spoelen, dan is hij toch niet meer in originele staat?
Dit :D _O-
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 2 september 2015 @ 18:37:46 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155765744
Iets mogen retourneren is sowieso een gunst, geen recht :D.
KuikenGuppy
pi_155766291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:37 schreef Burdie het volgende:
Iets mogen retourneren is sowieso een gunst, geen recht :D.
Dit. Kaartjes zijn er dan ook af :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155766835
Dat ko
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit. Kaartjes zijn er dan ook af :')
Dat hoop ik wel voor TS, anders zit z'n broek ook nog eens onder de kleine witte papierpulp vlekjes :P
pi_155767608
Standaard in de algemene voorwaarden van elke winkel die ruilen en retourneren accepteert: "in originele staat en met originele kassabon binnen x dagen".

Mijn ervaring leert dat minstens 50% van de klanten hier niet aan voldoet. Termijn ruimschoots overschreden, gebruikte producten, beschadigde verpakkingen, beschadigde producten, oude producten verstopt in de gisteren nieuw gekochte verpakking en zelfs producten die elders gekocht zijn. Mensen proberen het allemaal te ruilen.

En dan gaan ze nog stampij staan maken voor je kassabalie dat je maar "coulant" moet zijn. Nee, ik moet zorgen dat er geld verdiend wordt.
pi_155769405
Er hoeft helemaal niks in de voorwaarden te staan. Koop = koop, en dat is niet terug te draaien.
pi_155770892
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:26 schreef MeneerLogica het volgende:
Hebben ze dan wel recht om mijn retour te weigeren?
Dat recht hebben ze zeker. Uit je verhaal begrijp ik dat er niets met de broek mankeert, je hebt gewoon niet opgelet toen je hem kocht en tot overmaat van ramp ook nog gewassen waardoor geen enkele winkel meer coulant zou willen zijn om hem te ruilen of weer terug te nemen. Koop is koop. Volgende keer beter opletten dus voor je iets koopt.
pi_155773921
Weet niet wat voor winkel het is, maar ze zouden je een stukje service kunnen bieden door het als een klacht te behandelen. Als de stof niet is wat je redelijkerwijs mag verwachten, dan kan je het daaronder scharen. Het is een gunst, geen recht. Maar wie weet hoe coulant ze zijn (krijg je wel een nieuw exemplaar, geen geld terug). Zijn de andere broeken in de winkel ook zo?
Somebody that I used to know
pi_155774536
Als je fysiek naar een winkel gaat en iets koopt mag een winkel altijd weigeren om het retour te nemen. Zelfs als je na 1 minuut al terug komt.

https://www.consuwijzer.n(...)ilen-of-terugbrengen

koop is koop. De enige uitzondering is als je iets koopt op internet. Daarom koop ik altijd op internet mijn kleding. Dan pas je het thuis en als het niks is breng je het terug of stuur je het weer terug. Dan kan je lekker op je eigen tijd passen en ben je niet afhankelijk van de antieke winkelwet met zijn antieke openingstijden.
Als je dan ook nog met je creditcard betaald hoef je ook niets voro te schieten en krijg je 3 maanden een verzekering kado ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 2 september 2015 @ 23:14:39 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_155774669
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je fysiek naar een winkel gaat en iets koopt mag een winkel altijd weigeren om het retour te nemen. Zelfs als je na 1 minuut al terug komt.

https://www.consuwijzer.n(...)ilen-of-terugbrengen

koop is koop. De enige uitzondering is als je iets koopt op internet. Daarom koop ik altijd op internet mijn kleding. Dan pas je het thuis en als het niks is breng je het terug of stuur je het weer terug. Dan kan je lekker op je eigen tijd passen en ben je niet afhankelijk van de antieke winkelwet met zijn antieke openingstijden.
Als je dan ook nog met je creditcard betaald hoef je ook niets voro te schieten en krijg je 3 maanden een verzekering kado ^O^
Dan nog is wassen een no-go.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155774691
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan nog is wassen een no-go.
klopt, wassen moet je nooit doen, zelfs niet bij twijfel. :N
Dat lijkt me meer dan logisch trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_155775238
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan nog is wassen een no-go.
Er zijn altijd uitzonderingen. Heb een keer een kledingstuk mogen retourneren als een foundation-vlek van de vorige passer er niet uit ging na 1x wassen. Het werd wel netjes genoteerd op de kassabon.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 2 september 2015 @ 23:31:01 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_155775297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:29 schreef Knitted het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen. Heb een keer een kledingstuk mogen retourneren als een foundation-vlek van de vorige passer er niet uit ging na 1x wassen. Het werd wel netjes genoteerd op de kassabon.
Uiteraard, uitzonderingen bevestigen de regel.
In overleg vooraf kan er veel.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155776197
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Er hoeft helemaal niks in de voorwaarden te staan. Koop = koop, en dat is niet terug te draaien.
Wel als een winkel een retourregeling heeft. Als ze het aanbieden, moeten ze zich er aan houden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_155776229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je fysiek naar een winkel gaat en iets koopt mag een winkel altijd weigeren om het retour te nemen. Zelfs als je na 1 minuut al terug komt.
Niet als ze een retourregeling aanbieden (met b.v. "ruilen binnen xx dagen met originele kassabon" of woorden van die strekking).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 3 september 2015 @ 08:29:45 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155779191
Jeetje man, wat denk je zelf? Natuurlijk neemt die winkel geen gewassen kleding meer terug.
  donderdag 3 september 2015 @ 09:23:45 #20
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_155779810
Als je het niet had gezegd hadden ze het misschien niet door gehad.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 3 september 2015 @ 09:40:31 #21
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_155780082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Standaard in de algemene voorwaarden van elke winkel die ruilen en retourneren accepteert: "in originele staat en met originele kassabon binnen x dagen".

Mijn ervaring leert dat minstens 50% van de klanten hier niet aan voldoet. Termijn ruimschoots overschreden, gebruikte producten, beschadigde verpakkingen, beschadigde producten, oude producten verstopt in de gisteren nieuw gekochte verpakking en zelfs producten die elders gekocht zijn. Mensen proberen het allemaal te ruilen.

En dan gaan ze nog stampij staan maken voor je kassabalie dat je maar "coulant" moet zijn. Nee, ik moet zorgen dat er geld verdiend wordt.
WTF! :|W
Sommige mensen gaan wel heel ver.
pi_155780732
Bedankt voor de reacties! En hij rook gelijk aan de broek en vroeg of het gewassen was. Ga daarop niet liegen.

Heb de broek gister een dagje aan gehad en kan er mee leven (zal wel moeten :P). Inderdaad is het bij nader inzien wel logisch dat ze dit niet terug nemen.
pi_155794263
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 09:40 schreef mime_negert het volgende:

[..]

WTF! :|W
Sommige mensen gaan wel heel ver.
Ik verzin het ook niet zelf. Het is wat ik regelmatig meemaak op de winkelvloer.

Een grote denkfout van veel mensen is ook dat een bankafschrift met een pin-betaling géén kassabon is en niet geldt als aankoopbewijs bij garantie-gevallen. Op een bankafschrift staat immers niet welke producten zijn gekocht, maar slechts dat een bepaald bedrag is betaald aan het bedrijf.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:54 schreef Postbus100 het volgende:
Weet niet wat voor winkel het is, maar ze zouden je een stukje service kunnen bieden door het als een klacht te behandelen. Als de stof niet is wat je redelijkerwijs mag verwachten, dan kan je het daaronder scharen. Het is een gunst, geen recht. Maar wie weet hoe coulant ze zijn (krijg je wel een nieuw exemplaar, geen geld terug). Zijn de andere broeken in de winkel ook zo?
Dit gaat op bij klachten over zaken die je met een eenvoudig onderzoek in de winkel niet kunt vaststellen of wanneer het product niet voldoet aan de kwaliteit die je mag verwachten, en niet over eigenschappen van het product die in de winkel al kunt uitproberen.

Dus alleen wanneer de andere broeken van exact hetzelfde type afwijken van dit exemplaar, heeft TS hier helemaal niks aan. De kleur, textuur en pasvorm van kledingstukken kun je immers prima in de winkel beoordelen.
  donderdag 3 september 2015 @ 20:58:37 #24
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_155796322
Ik ben ooit met een top die ik 2x had gewassen, en waarvan de print eraf lag, terug naar de H&M gegaan. Ik mocht zonder gedoe een nieuwe meenemen :s)

Nu ik erover nadenk doen ze eigenlijk nooit moeilijk daar. Ik heb door de jaren heen altijd een nieuw exemplaar mogen meenemen wanneer het in korte tijd kapot/verwassen was.
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_155796859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:58 schreef Queens het volgende:
Ik ben ooit met een top die ik 2x had gewassen, en waarvan de print eraf lag, terug naar de H&M gegaan. Ik mocht zonder gedoe een nieuwe meenemen :s)

Nu ik erover nadenk doen ze eigenlijk nooit moeilijk daar. Ik heb door de jaren heen altijd een nieuw exemplaar mogen meenemen wanneer het in korte tijd kapot/verwassen was.
Maar dan ga je dus voor garantie, TS vind de broek gewoon niet mooi meer.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')