Dan zou ik ze ook persoonlijk aanschrijven.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Vraag dan niet om een nette aanhef.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Dan gewoon naam. Dus 'Beste Truus Keijzer'.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Dat gaat dus helaas niet. Ons boekhoud- en facturatieprogramma maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere klanten. Als ik een template aan zou maken waarin ik Beste mevrouw De Vries schrijf, komt er voor bedrijven Beste Makelaardij Huisje Boompje Beestje te staan.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zou ik ze ook persoonlijk aanschrijven.
Dan zou ik het programma aan (laten) passen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat gaat dus helaas niet. Ons boekhoud- en facturatieprogramma maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere klanten. Als ik een template aan zou maken waarin ik Beste mevrouw De Vries schrijf, komt er voor bedrijven Beste Makelaardij Huisje Boompje Beestje te staan.
Ik snap het.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat gaat dus helaas niet. Ons boekhoud- en facturatieprogramma maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere klanten. Als ik een template aan zou maken waarin ik Beste mevrouw De Vries schrijf, komt er voor bedrijven Beste Makelaardij Huisje Boompje Beestje te staan.
Als je ze persoonlijk kent dan zou ik geen algemene aanhef gebruiken.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Ja, leuk idee maar een beetje duur. Later als we groot zijn wil ik heel graag een prachtig, op maat gemaakt programma. Maar nu is dat geld er niet. Het moet dus een algemene aanhef worden.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan zou ik het programma aan (laten) passen.
'Beste klant' wil mijn vriend niet, het bedrijf is van ons samen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap het.
'Beste mevrouw, meneer' is dan lastig: 'beste' is informeler dan 'geachte', maar 'mervouw, meneer' is weer heel formeel en onpersoonlijk.
Is 'Beste klant' een optie?
Dit komt bovenaan onze mailingen en digitale facturen te staan. Het gaat dan om 4 mailingen per jaar aan 200 klanten. En 1200 geautomatiseerde mails met facturen. En een handjevol herinneringen en aanmaningen.quote:
quote:Op woensdag 2 september 2015 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
'Beste klant' wil mijn vriend niet, het bedrijf is van ons samen.
Het zal echt 'Beste mevrouw, meneer' moeten worden. Ik denk dat 'meneer' beter is dan 'heer' of 'mijnheer'. Maar zijn er nog regels of de mevrouw voor de meneer komt of andersom?
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/geachte-heer-mevrouwquote:In minder formele correspondentie kan Beste gebruikt worden in plaats van Geachte. In alle gevallen kunnen heer en mevrouw ook omgekeerd worden, maar de volgorde heer, mevrouw is gebruikelijker.
Dat vind ik ook. Het creëert afstand tussen klant en bedrijf. En als je de klant persoonlijk kent, is dat niet wat je wilt.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik blijf het een struikelblok vinden dat je de klanten wel persoonlijk kent, maar de naam niet in de aanhef zet. Mij zou het opvallen.
Mij ook. En het zou me ook irriteren. Maar ik snap wel dat je met 200plus klanten die je persoonlijk kent, geen doen is alle namen handmatig in te voeren.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/geachte-heer-mevrouw
Ik blijf het een struikelblok vinden dat je de klanten wel persoonlijk kent, maar de naam niet in de aanhef zet. Mij zou het opvallen.
Als dat een kwestie is van eenmaal handmatig invoeren, zou ik het wel doen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mij ook. En het zou me ook irriteren. Maar ik snap wel dat je met 200plus klanten die je persoonlijk kent, geen doen is alle namen handmatig in te voeren.
Ik ook, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het elke keer opnieuw moest.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Als dat een kwestie is van eenmaal handmatig invoeren, zou ik het wel doen.
Nou, tijd dus vooral. Mijn vriend en ik zijn slechts samen en runnen twee bedrijven. Klanten hebben sowieso bijna altijd voorrang op interne werkzaamheden, dan blijft er niet altijd tijd over. We hebben het afgelopen jaar al heel veel verbeteringen doorgevoerd om het werk op administratief gebied zo makkelijk mogelijk te maken, digitaal factureren is een van die verbeteringen. Daar is ongeveer een twintigtal uren in gaan zitten, uren die naast de normale werkzaamheden gedaan moeten worden. En lukt dus uiteindelijk wel, maar het is niet even binnen een dag geregeld en gestroomlijnd, daar gaat gewoon 2 maanden overheen. En zo kom je stapje voor stapje dichter bij je doel.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef craftyvirus het volgende:
Waarom zijn er zoveel bedrijven die hun CRM niet op orde hebben of daar geen prio voor hebben? No offence naar TS maar dit valt me gewoon op.
En het erge vind ik dan nog, dat ze de meest ingewikkelde oplossingen gaan verzinnen om, om te kunnen gaan met het halfbakken ingerichte CRM.
Natuurlijk snap ik dat het geld en tijd kost om je CRM opnieuw in te delen, maar je hebt er zoveel profijt van, nu en in de toekomst.
W.b. de automatische facturen. Flowmailerquote:Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, tijd dus vooral. Mijn vriend en ik zijn slechts samen en runnen twee bedrijven. Klanten hebben sowieso bijna altijd voorrang op interne werkzaamheden, dan blijft er niet altijd tijd over. We hebben het afgelopen jaar al heel veel verbeteringen doorgevoerd om het werk op administratief gebied zo makkelijk mogelijk te maken, digitaal factureren is een van die verbeteringen. Daar is ongeveer een twintigtal uren in gaan zitten, uren die naast de normale werkzaamheden gedaan moeten worden. En lukt dus uiteindelijk wel, maar het is niet even binnen een dag geregeld en gestroomlijnd, daar gaat gewoon 2 maanden overheen. En zo kom je stapje voor stapje dichter bij je doel.
Volgende project: terugkerende facturen (bijvoorbeeld abonnementen) automatisch aanmaken. Leuk als het af is, een bitch om alles in te voeren. Kost me weken. Dat is het uiteindelijk waard natuurlijk en ik kan niet wachten tot ik klaar ben daarmee. En die weken kosten wel geld want ik verdien met dat werk niet direct iets. Dat heeft zich misschien over 1,5 jaar pas terugbetaald.
We have a winner, best of the worst eigenlijk. Mijn vriend vond dat ik niet moest zeuren en heeft toegegevenquote:
Hier ben ik het ook mee eens, voor TS niet echt meer van toepassing, maar om het algemeen te houden.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:34 schreef Manono het volgende:
Nieuwe of vaste klanten, wat voor bedrijf?
Edit: Ok, voor bekende klanten altijd een naam. Simpelweg data ff in Excel pleuren (exporteren?) met apart veld voor voor - en achternaam.
Bv business to business/ prospects:
Geachte heer Jansen, beste Peter,
Toeleveranciers / abonnees:
Beste Peter Jansen,
'Beste mevrouw/ meneer' voor vaste klanten komt tamelijk lui en oubollig over mi.
EDIT: opgelost dus, prima
Als het mensen zijn waarmee regelmatig contact is dan volstaat voor mij alleenquote:Op donderdag 3 september 2015 22:09 schreef velvetunder het volgende:
Het interesseert mij bijzonder weinig hoe mijn leveranciers mij benaderen.
Krijg alle vormen wel, maar let er eigenlijk nooit op.
Alleen als er niets staat dat vind ik dan wel weer raar.
Bij LS heb ik dat dan minder als bij de rest.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grappig wel hoe veel verschillende manieren er zijn om iemand aan te spreken. En hoeveel voorkeuren mensen daar in kunnen hebben.
Ik vind het juist verschrikkelijk onbeschoft overkomen als ik met L.S., Hallo, Hoi of met mevr. aangesproken word.
Ik vind LS klinken alsof je geen zin hebt om tijd en letters aan me te besteden.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:19 schreef kree het volgende:
[..]
Bij LS heb ik dat dan minder als bij de rest.
Maar dat komt vooral omdat ik geleerd heb dat het wel een soort van beleefdheidsvorm is.
Alleen Hoi of Hallo is wel onprofessioneel ja
Nou ik niet echt, maar dan moet je het wel een soort van weten dat het voor beleefdheid staat.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind LS klinken alsof je geen zin hebt om tijd en letters aan me te besteden.
Ik weet ook niet precies wat ik heb tegen L.S., eigenlijk. Ik weet zeker wel dat het een van oudsher beleefde aanhef is maar toch stoort het me.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik niet echt, maar dan moet je het wel een soort van weten dat het voor beleefdheid staat.
Het is wel een beetje uit de tijd nu.
Maar ok voor de wat ouderen, denk ik dat het werkt.
Maar dan ga ik uit van dat er geen naam bekend is.
Het is altijd beter om die erbij te noemen namelijk, dat maakt het veel persoonlijker.
Te ouderwets denk.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies wat ik heb tegen L.S., eigenlijk. Ik weet zeker wel dat het een van oudsher beleefde aanhef is maar toch stoort het me.
Owh hier meer uit gemak even om te typen.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kree, ik zie jou meerdere malen mevrouw afkorten. Waarom is dat?
Dat kan ook zekerquote:Op donderdag 3 september 2015 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb goede contacten net onze verzekeringstussenpersoon, die schrijft mij aan met Goedemiddag Lucky_Strike, dat vind ik ook erg vriendelijk overkomen.
Haha ja eigenlijk wel.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind mevr ook wel lui en ongeinteresseerd overkomen om eerlijk te zijn. Die paar letters kunnen er toch wel vanaf?
Beste gebruik ik dan als ik het ook een beste vent of vrouw is.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:42 schreef CafeRoker het volgende:
Het lastige is dat er in onze taal nogal een gat tussen 'beste' en 'geachte' zit. Een nette, zakelijke maar niet stijve variant is er volgens mij gewoon niet. Al kan het aan mijn interpretatie van 'beste' liggen.
Dat laatste dus eigenlijkquote:Op donderdag 3 september 2015 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
Beste gebruik ik dan als ik het ook een beste vent of vrouw is.
Anders doe ik het maar formeler.
Het is een beetje tegen mijn zin om iemand beste te noemen als het een lul of trut is namelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |