Dan zou ik ze ook persoonlijk aanschrijven.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Vraag dan niet om een nette aanhef.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Dan gewoon naam. Dus 'Beste Truus Keijzer'.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Dat gaat dus helaas niet. Ons boekhoud- en facturatieprogramma maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere klanten. Als ik een template aan zou maken waarin ik Beste mevrouw De Vries schrijf, komt er voor bedrijven Beste Makelaardij Huisje Boompje Beestje te staan.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zou ik ze ook persoonlijk aanschrijven.
Dan zou ik het programma aan (laten) passen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat gaat dus helaas niet. Ons boekhoud- en facturatieprogramma maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere klanten. Als ik een template aan zou maken waarin ik Beste mevrouw De Vries schrijf, komt er voor bedrijven Beste Makelaardij Huisje Boompje Beestje te staan.
Ik snap het.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat gaat dus helaas niet. Ons boekhoud- en facturatieprogramma maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere klanten. Als ik een template aan zou maken waarin ik Beste mevrouw De Vries schrijf, komt er voor bedrijven Beste Makelaardij Huisje Boompje Beestje te staan.
Als je ze persoonlijk kent dan zou ik geen algemene aanhef gebruiken.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, geen geachte. We kennen de klanten persoonlijk.
Ja, leuk idee maar een beetje duur. Later als we groot zijn wil ik heel graag een prachtig, op maat gemaakt programma. Maar nu is dat geld er niet. Het moet dus een algemene aanhef worden.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan zou ik het programma aan (laten) passen.
'Beste klant' wil mijn vriend niet, het bedrijf is van ons samen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap het.
'Beste mevrouw, meneer' is dan lastig: 'beste' is informeler dan 'geachte', maar 'mervouw, meneer' is weer heel formeel en onpersoonlijk.
Is 'Beste klant' een optie?
Dit komt bovenaan onze mailingen en digitale facturen te staan. Het gaat dan om 4 mailingen per jaar aan 200 klanten. En 1200 geautomatiseerde mails met facturen. En een handjevol herinneringen en aanmaningen.quote:
quote:Op woensdag 2 september 2015 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
'Beste klant' wil mijn vriend niet, het bedrijf is van ons samen.
Het zal echt 'Beste mevrouw, meneer' moeten worden. Ik denk dat 'meneer' beter is dan 'heer' of 'mijnheer'. Maar zijn er nog regels of de mevrouw voor de meneer komt of andersom?
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/geachte-heer-mevrouwquote:In minder formele correspondentie kan Beste gebruikt worden in plaats van Geachte. In alle gevallen kunnen heer en mevrouw ook omgekeerd worden, maar de volgorde heer, mevrouw is gebruikelijker.
Dat vind ik ook. Het creëert afstand tussen klant en bedrijf. En als je de klant persoonlijk kent, is dat niet wat je wilt.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik blijf het een struikelblok vinden dat je de klanten wel persoonlijk kent, maar de naam niet in de aanhef zet. Mij zou het opvallen.
Mij ook. En het zou me ook irriteren. Maar ik snap wel dat je met 200plus klanten die je persoonlijk kent, geen doen is alle namen handmatig in te voeren.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/geachte-heer-mevrouw
Ik blijf het een struikelblok vinden dat je de klanten wel persoonlijk kent, maar de naam niet in de aanhef zet. Mij zou het opvallen.
Als dat een kwestie is van eenmaal handmatig invoeren, zou ik het wel doen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mij ook. En het zou me ook irriteren. Maar ik snap wel dat je met 200plus klanten die je persoonlijk kent, geen doen is alle namen handmatig in te voeren.
Ik ook, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het elke keer opnieuw moest.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Als dat een kwestie is van eenmaal handmatig invoeren, zou ik het wel doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |