Het zou GODVERDOMME eens tijd worden ook. Dat volk mag al dankbaar zijn dat ze gewoon een dak boven hun hoofd hebben en een warm maaltijd.quote:Woningzoeker krijgt voorrang boven asielzoeker
door Inge Lenton
DEN HAAG -
Nederlandse woningzoekenden mogen niet langer van de huurwoningenmarkt worden verdrongen door de instroom van asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen. Dat vindt een Kamermeerderheid van VVD en PvdA.
De coalitiepartijen denken aan containerwoningen en andere tijdelijke huisvesting voor de asielzoekers. Gemeenten, bouwers en woningcorporaties zijn aan zet om zulke woningen te leveren. Laten ze dat na, dan is de PvdA bereid om de noodwet in te roepen. De huurmarkt wordt momenteel bemoeilijkt door mensen die asielzoekerscentra verlaten en voorrang krijgen bij het vinden van een huurwoning. Huurders die soms al jaren op de wachtlijst staan hebben het nakijken.
Schaarste
PvdA-Kamerlid Monasch vindt dat het tijd wordt voor corporaties en gemeenten om oplossingen te bieden. Volgens hem frustreren zij de markt voor goedkope huurwoningen en doen zij dit uit eigen belang. „Ze zijn gebaat bij schaarste. Corporaties kunnen dan meer huur vangen en voor gemeentes is het fijn dat de grondprijs omhoog gaat.” Hij wil dan ook dat ze de handen uit de mouwen steken. „De tijd van vrijblijvendheid is voorbij. Nu boter bij de vis. Desnoods door noodwetgeving moet dit worden afgedwongen.” Corporaties moeten ook minder huurwoningen slopen, vindt de sociaal-democraat.
Het felle PvdA-geluid valt in goede aarde bij coalitiegenoot VVD. „Ik krijg het een beginnend leraar uit Coevorden niet uitgelegd dat hij acht jaar op een wachtlijst moet staan, terwijl statushouders voorkruipen”, aldus Kamerlid Van der Linde.
Kan een leraar in Nederland geen huis bouwen? Wat een pauperland...quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:44 schreef Confetti het volgende:
„Ik krijg het een beginnend leraar uit Coevorden niet uitgelegd dat hij acht jaar op een wachtlijst moet staan, terwijl statushouders voorkruipen”
Gefeliciteerd TS met dit heugelijke nieuws!quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zou GODVERDOMME eens tijd worden ook. Dat volk mag al dankbaar zijn dat ze gewoon een dak boven hun hoofd hebben en een warm maaltijd.
We moeten af van het taboe op de slogan 'eigen volk eerst' . Daar is namelijk helemaal niets maar dan ook niets mis mee.
Dat was ook mijn eerste gedachte!quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Komen zeker weer iets van verkiezingen aan?
Uit de prestatieafspraken 2014-2018 (pagina 6) van de gemeente Coevorden met de woningcorporaties Domesta en Woonservice:quote:„Ik krijg het een beginnend leraar uit Coevorden niet uitgelegd dat hij acht jaar op een wachtlijst moet staan, terwijl statushouders voorkruipen”
quote:... Er is op dit moment een overschot aan ééngezins-huurwoningen ...
quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:52 schreef luxerobots het volgende:
Gemeenten moeten vluchtelingen binnen drie maanden een huis aanbieden, een autochtoon mag jaren op een wachtlijst staan. Het beleid van de overheid is in deze zo krom als een banaan.
Ik vind er van alles mis mee. Om te beginnen: definieer 'eigen'...quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:44 schreef Confetti het volgende:
We moeten af van het taboe op de slogan 'eigen volk eerst' . Daar is namelijk helemaal niets maar dan ook niets mis mee.
Iedereen met een Nederlands paspoort. En nee, gelukszoekers krijgen geen paspoort.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind er van alles mis mee. Om te beginnen: definieer 'eigen'...
Ja ja, interessant... dus iedereen zonder Nederlands paspoort is gelukszoeker. Gek eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:12 schreef Confetti het volgende:
Iedereen met een Nederlands paspoort. En nee, gelukszoekers krijgen geen paspoort.
Iedereen met een Nederlands paspoort is gelijk maar iedereen zonder Nederlands paspoort is minder. Dat is de hele basis van onze welvaart.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:16 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja ja, interessant... dus iedereen zonder Nederlands paspoort is gelukszoeker. Gek eigenlijk.
Is voor jou iedereen mét een Nederlands paspoort gelijk, of heb je ook weer 'meer' en 'minder' eigen?
Laatste vraag: hoe lang wacht jij al op een huurwoning?
Ik geloof dat je wat delen van de basis van onze welvaart over het hoofd zietquote:Op dinsdag 1 september 2015 23:19 schreef Confetti het volgende:
Iedereen met een Nederlands paspoort is gelijk maar iedereen zonder Nederlands paspoort is minder. Dat is de hele basis van onze welvaart.
Dan begrijp ik je blijkbaar verkeerd.quote:En je stelling dat ik zou zeggen dat iedereen zonder NL paspoort een gelukszoeker is slaat natuurlijk nergens op. Ik zeg alleen dat mensen met een paspoort een bijzonder voorrecht hebben dat boven het recht van mensen zonder paspoort staat. En daar is helemaal niets mis mee.
Ik wacht niet op een huurhuis en ik begrijp ook niet waarom dat van belang zou zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik geloof dat je wat delen van de basis van onze welvaart over het hoofd ziet
[..]
Dan begrijp ik je blijkbaar verkeerd.
Hoelang wacht je al op een huurhuis?
En dat doet ertoe precies waarom als ik vragen mag?quote:
En alle mensen die een Nederlands paspoort verkrijgen zijn ineens superduper? Toch zo'n 25.000 mensen per jaar.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iedereen met een Nederlands paspoort is gelijk maar iedereen zonder Nederlands paspoort is minder. Dat is de hele basis van onze welvaart.
En je stelling dat ik zou zeggen dat iedereen zonder NL paspoort een gelukszoeker is slaat natuurlijk nergens op. Ik zeg alleen dat mensen met een paspoort een bijzonder voorrecht hebben dat boven het recht van mensen zonder paspoort staat. En daar is helemaal niets mis mee.
Helemaal niet, maar die kunnen vervolgens gewoon netjes achter in de rij aansluiten. Zoals het hoort. En niet voorkruipen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
En alle mensen die een Nederlands paspoort verkrijgen zijn ineens superduper? Toch zo'n 25.000 mensen per jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |