abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155700894
quote:
Aan de Oostenrijkse grens op de Hongaarse snelweg M1 is maandag een file van 20 kilometer ontstaan door verscherpte grenscontroles in Oostenrijk.
Dat meldt het Hongaarse persbureau MTI. Ook bij andere grensovergangen staan in Hongarije kilometerslange files.

Oostenrijk heeft afgelopen nacht speciale grenscontroles ingevoerd met de bedoeling mensensmokkelaars te dwarsbomen. Volgens Oostenrijkse media meldt de politie maandagmorgen ''al de eerste successen''.

De politie vond een uur na het begin van de acties dertien vluchtelingen in een Chrysler Voyager. Ze zouden uit Aleppo (Syrië) komen. De auto had een Frans kenteken.

Verdachte voertuigen
De Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken, Johanna Mikl-Leitner, kondigde zondag verscherpte controles aan van verdachte grote voertuigen. Maar een politieman zei maandag in Oostenrijkse media dat in principe alle voertuigen verdacht zijn.

Mikl-Leitner zei maandagmorgen dat aan de grens al tweehonderd vluchtelingen zijn onderschept en vijf smokkelaars gearresteerd. Wenen bestrijdt dat de grenscontroles indruisen tegen de Europese Verdragen van Schengen. Het zijn op de veiligheid gerichte controles van het verkeer, luidt de Oostenrijkse lezing.

Donderdag werd ten zuidoosten van Wenen langs de snelweg een vrachtauto met de stoffelijke resten van 71 vluchtelingen gevonden. De auto was uit Hongarije gekomen langs de snelweg die Boedapest met Wenen verbindt. Er zijn vijf arrestaties verricht in het onderzoek naar de gruwelijke dood van deze vluchtelingen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)oles-oostenrijk.html

Logische stap.
pi_155700968
Oostenrijk dus. Het is in ieder geval een mooi voorbeeld van hoe broodnodig intensieve controles zijn.
pi_155700982
Goede topictitel!

Verder is het vanzelfsprekend dat dit soort dingen gaan volgen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_155701035
Kut, Moet oostenrijk zijn :') faal.
pi_155701105
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:09 schreef Scorpie het volgende:
Kut, Moet oostenrijk zijn :') faal.
Het was wel de meest aandachttrekkende topictitel.
pi_155701108
Inderdaad logisch. Maar die buitengrens (van de EU) is zo groot, er is altijd wel ergens een gat is. Of het dus ook helpt is nog maar de vraag.
pi_155701169
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
Inderdaad logisch. Maar die buitengrens (van de EU) is zo groot, er is altijd wel ergens een gat is. Of het dus ook helpt is nog maar de vraag.
Natuurlijk helpt het. Is het een 100% oplossing? Nee, natuurlijk niet maar het is beter dan het Wilde Westen waar we nu mee te maken hebben.
pi_155701248
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt het. Is het een 100% oplossing? Nee, natuurlijk niet maar het is beter dan het Wilde Westen waar we nu mee te maken hebben.
Lol, natuurlijk nog wel. Dat ze er nu een paar hebben gepakt is alleen maar omdat niemand die controle had verwacht, morgen nacht gaan ze een paar kilometer verderop via een bospaadje de grens over.
pleased to meet you
pi_155701311
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, natuurlijk nog wel. Dat ze er nu een paar hebben gepakt is alleen maar omdat niemand die controle had verwacht, morgen nacht gaan ze een paar kilometer verderop via een bospaadje de grens over.
Het is niet zo makkelijk om elke dag honderden mensen binnen te smokkelen via het bos als er intensieve controles zijn, inclusief vanuit de lucht.

Het is echter lachwekkend makkelijk om met je auto gewoon een land illegaal binnen te rijden.
pi_155701436
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is niet zo makkelijk om elke dag honderden mensen binnen te smokkelen via het bos als er intensieve controles zijn, inclusief vanuit de lucht.

Het is echter lachwekkend makkelijk om met je auto gewoon een land illegaal binnen te rijden.
Intensieve controle in het bos? Het stikt er van de bospaden en landweggetjes, het maakt het iets omslachtiger maar veel moeilijker wordt het niet.
pleased to meet you
pi_155701438
quote:

[..]

Dat klopt. Maar Oostenrijk goed op slot betekent gewoon dat ze het in Tsjechië of Polen proberen. En van daaruit kan je weer heel de EU in.
pi_155701515
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar Oostenrijk goed op slot betekent gewoon dat ze het in Tsjechië of Polen proberen. En van daaruit kan je weer heel de EU in.
Denk je nou echt dat het mogelijk is om een land 'op slot' te doen? Dat is zelfs de Duitsers niet gelukt met brede stroken niemandsland, automatische schietinstallaties en weet ik hoeveel bemande wachttorens. Ze zijn er wel een beetje failliet aan gegaan, dat wel.
pleased to meet you
pi_155701631
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat het mogelijk is om een land 'op slot' te doen? Dat is zelfs de Duitsers niet gelukt met brede stroken niemandsland, automatische schietinstallaties en weet ik hoeveel bemande wachttorens. Ze zijn er wel een beetje failliet aan gegaan, dat wel.
Nee, dat denk ik helemaal niet. Zeg ik ook nergens. Maar dat het moeilijker is om via een bospaadje het land in te komen dan over de snelweg is natuurlijk evident. Daarom acht ik de kans groot dat ze liever een landje doorrijden.
pi_155701694
quote:

[..]

Leuk, maar dat kost klauwen met geld en of het wat oplevert is nog maar de vraag.
pi_155701699
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
Zo zag ik gisteren dat die afrastering tussen Hongarije en Servie eindelijk af is, alleen moet daarachter nog een muur komen. Het probleem is dat dat een beetje zonde van het geld gaat zijn, omdat die muur precies ophoudt daar waar er een spoorlijn vanaf Servisch grondgebied Hongarije inloopt en die vluchtelingen dus doodleuk over dat spoor naar binnen komen gewandeld. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155701742
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik helemaal niet. Zeg ik ook nergens. Maar dat het moeilijker is om via een bospaadje het land in te komen dan over de snelweg is natuurlijk evident. Daarom acht ik de kans groot dat ze liever een landje doorrijden.
Het is echt niet moeilijker hoor, alleen maar iets omslachtiger .. of je nou om moet rijden naar het volgende land of de afslag moet nemen voor de keur aan bospaadjes komt in principe op hetzelfde neer. Als ik in hun schoenen stond zou ik zo kiezen voor het bospaadje, dan weet ik tenminste zeker dat ik aan de volgende grens niet verrast wordt met controles.
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:40:13 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155701847
Ik zie dit niet als grens dichtgooien, maar eerder om iets te doen aan al die ranzige smokkelpraktijken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155702093
De smokkelaars zullen de snelwegen dus wel vermijden.
Ура для россии
pi_155702166
A. Het is dus effectief om intensieve controles te houden omdat smokkelaars gepakt worden.
B. Er ontstaan lange files bij intensieve controles.

Kortom, opsporingswerk moet vooral slim gebeuren, onverwachts, via inlichtingen moet er uitgezocht worden waar de smokkelaars werken, daar moet gecontroleerd worden.
pi_155702193
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:34 schreef Hathor het volgende:
Het probleem is dat dat een beetje zonde van het geld gaat zijn, omdat die muur precies ophoudt daar waar er een spoorlijn vanaf Servisch grondgebied Hongarije inloopt en die vluchtelingen dus doodleuk over dat spoor naar binnen komen gewandeld. :')
En daar kan niet gewoon worden gecontroleerd?
pi_155702541
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat het n en z korea aardig goed gelukt is.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:18:10 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155702596
Lekker nietsvermoedende burgers lastigvallen met controles, terwijl vluchtelingen toch wel weer een andere weg weten te vinden. Maar ja, op deze manier toon je wel "daadkracht", ofzo.
pi_155702679
Laat andere landen maar snel dit voorbeeld volgen.
pi_155702896
Ik Voorzie alweer dat de volgende stap is om ze per gewone auto of fiets te vervoeren. Vermomd als backpacker, lifter.
.
pi_155703705
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:35 schreef Fer het volgende:
Ik Voorzie alweer dat de volgende stap is om ze per gewone auto of fiets te vervoeren. Vermomd als backpacker, lifter.
Stikken ze iig niet in een laadruim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')