abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155746625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:49 schreef riazop het volgende:
Als het zo'n kleine artiest is, waarom wordt de overheid dan zo vreselijk zenuwachtig? Tot en met arrestaties aan toe..
Lil Kleine is gewoon de hype van de dag. Hij scoort nu wat hits en is binnen no-time weer vergeten. Maar meneer loopt nogal graag naast z'n schoenen. Heeft heeft er alle schijn van dat het een verwend rotjoch is dat door z'n ouders niet al te best is opgevoed: Moeder Lil' Kleine roept zoon tot de orde

Ook al probeer jij er een soort wereldster van te maken met je management-achtige praktijken, het is gewoon een iets te hard omhooggevallen snotjoch met een grote bek. En omdat -ie nogal last heeft van grootheidswaanzin gaat -ie bij optredens lekker "stoer" lopen schelden op de politie. Alles voor de aandacht.
pi_155749454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:53 schreef Casiotone het volgende:
Begint ie zijn hand te overspelen?

[..]

Laten we het hopen. Voor behoud van volk en vaderland w/ dat gedrag van hem is zooooo achterhaald. Opbokken met die klapjosti.
pi_155750860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lil Kleine is gewoon de hype van de dag. Hij scoort nu wat hits en is binnen no-time weer vergeten. ...
Daar kan je deels gelijk in hebben.

Een muziekcarriere kan erg kort duren. En misschien dat hij geen hits meer weet te schrijven.

Aan de andere kant zie ik gewoon 2 klassiekers, die, of je het leuk vindt of niet, nog lange tijd in ons gemeenschappelijke canon zullen blijven. Al zou LIL Kleine morgen dood neervallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook al probeer jij er een soort wereldster van te maken ..
Die term hoorde ik Humberto Tan gebruiken.
Ten onrechte. LIL Kleine is een ster in Nederland, Belgie en Suriname.
In Duitsland of Frankrijk is hij net zo onbekend als Booba of Bushido hier.
pi_155750887
En alweer een onbenullige moraalridder

,,We hebben geen behoefte aan problemen,'' reageert Hans van Beek, voorzitter van de jaarmarkt. ,,Stel je voor dat het Rijnplein ontruimd moet worden. Daarmee benadeelt hij het publiek, de horeca-ondernemers en de andere artiesten die daar gaan optreden.'' Vooraf voorwaarden stellen aan de rapper heeft geen zin, meent hij. ,,Hij is een ongeleid projectiel op het podium en wij kunnen niet ingrijpen als hij toch weer de fout ingaat.''

En nog meer publiciteit....!!!
pi_155751199
Begrijpt Politie en Justitie niet dat het hier alleen maar draait om de imago building?
Wel ongelooflijk dom als politie hier met beide benen in tuint. Met een beetje mensenkennis weet je dat Lil kleine dit nooit meent, maar is hij bezig aan een soort PR stunt. Volgens mij gebeurt zoiets wel vaker in de artiesten wereld zeker onder rappers.
pi_155751228
Dat mensen hier meer vallen over die Lil' Kleine dan over het feit dat zo'n ervaren politicus in zo'n functie zo incapabel blijkt in handelen en vooral in 'debat'.
Toch even advocaat van de duivel spelen... Mensen verwarren iets 'smakeloos' doen/zeggen en geen sympathie voor iemand hebben met iets wettelijks verboden doen. "Ja hij zei Pietertje, wat respectloos van die snotneus! dus dan heeft ie inhoudelijk ook sowieso vast ongelijk". Nee, hij zette Broertjes (zij het met een nogal onrespectvolle toon) gewoon op basis van argumenten opzij.

- Broertjes sloeg een flater door z'n feitenkennis totaal niet op orde te hebben. Hij heeft kennelijk dus een grote beslissing genomen terwijl ie blijkbaar dus zelfs niet eens wist dat Lil Kleine wel degelijk gearresteerd was. Lijkt me nogal een salliant detail.. :{ Regel 1 (feiten op orde) en regel 2 (degene die hem eerst liet uitpraten zelf vervolgens niet laten uitpraten, over respect gesproken) van een debat verloor hij van een 20-jarige rapper. Toen ie daarin gecorrigeerd werd begon ie duidelijk geschrokken snel over iets heel anders.

- De politie van Hilversum heeft het laten escaleren, er was (behalve misschien dat het voor de politie niet heel prettig is als je op zo'n manier 'bedankt' wordt voor je inzet) weinig aan de hand bleek. Hoewel het idd van weinig smaak getuigd wat hij riep: zoals hij zelf wederom terecht aanhaalde dat het zolang het geen discriminatie, racisme of oproepen tot geweld was het binnen artistieke vrijheid viel. Hans Teeuwen over de Koningin was een goed voorbeeld.

- Tot slot had hij in plaats van een 'verbanning' ( wtf :') los van dat ie dat deed op basis van feitenkennis mag een burgemeester dat zonder tussenkomst uberhaupt van een rechter bepalen?) gewoon vandaag die jongen uit moeten nodigen. Nu moest Lil' Kleine zelf bijna het initiatief nemen om dat te doen, notabene via een TV-programma. En, zoals vandaag dus bleek, na een goed gesprek bleek die jongen bereid om z'n show wat aan te passen en toonde hij ook gewoon (op z'n eigen wijze) respect terug door het uit te praten en het zo af te handelen. Zie dus: https://www.facebook.com/pages/Lil-Kleine/409339582456268?fref=ts

Ik durf zelfs bijna te zeggen dat hij daarmee de redelijk gênant geworden situatie voor Broertjes een beetje gered. Voor zijn eigen imago had die jongen het niet hoeven doen hoor, integendeel zelfs.

[ Bericht 6% gewijzigd door erik013 op 02-09-2015 04:24:39 ]
pi_155751262
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 03:34 schreef MakkieR het volgende:
Volgens mij gebeurt zoiets wel vaker in de artiesten wereld zeker onder rappers.
Sterker nog: "fuck tha police" is letterlijk zelfs een van de oudste/beroemdste zinnen/tracks binnen de hip-hop (N.W.A. in 1988). En hoewel die nogal platte zin anders doet vermoeden gaat dat nummer overigens veel dieper dan alleen politie haten om het politie te haten en te rellen, het sloeg op discriminatie onder agenten richting zwarte jongeren. En daar viel wat voor te zeggen, het is bijna 30 jaar later zelfs nog steeds een hyper-actueel thema/probleem. Niet dat dit verder veel met Lil' Kleine's toepassing van die zin te maken had, maar ter info. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 01:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Daar kan je deels gelijk in hebben.

Een muziekcarriere kan erg kort duren. En misschien dat hij geen hits meer weet te schrijven.

Aan de andere kant zie ik gewoon 2 klassiekers, die, of je het leuk vindt of niet, nog lange tijd in ons gemeenschappelijke canon zullen blijven. Al zou LIL Kleine morgen dood neervallen.
Hij heeft op zich wel de juiste mensen (qua beats/producties) om zich heen verzameld en heeft schijt aan wat er over hem gezegd/gevonden wordt, dat spreekt dan weer in z'n voordeel als artiest vind ik. Soms erg zelfs, want dat extreem betuttelende toontje gisteren dat Kwalbert Verlinde en z'n theekransje aansloegen toen ze het over hem hadden: werkelijk nog walgelijker dan zijn eigen toontje/gedrag :r j
Plus jezelf elke keer zo in de media weten te spelen door de randjes van het fatsoen of zelfs de wet af te tasten is ook een kwaliteit natuurlijk. Daarom zit ie ook bij elke serieuze talkshow, want wat je er ook van vindt: hij is toch redelijk authentiek.

[ Bericht 12% gewijzigd door erik013 op 02-09-2015 04:57:26 ]
pi_155752362
Goed verwoord ^O^

Die muziek kan me geen ene reet boeien en vind die hele gast maar gehyped, maar dat laat ik niet
mijn mening over vrijheid van meningsuiting vertroebelen.
I feel kinda Locrian today
pi_155753457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:11 schreef starla het volgende:
Goed verwoord ^O^

Die muziek kan me geen ene reet boeien en vind die hele gast maar gehyped, maar dat laat ik niet
mijn mening over vrijheid van meningsuiting vertroebelen.
Er is ook nog zoiets als belediging van een ambtenaar in functie. Sowieso rek je de grenzen van de vrijheid wel érg ver op wanneer je doet alsof het normaal is om je publiek op te hitsen tegen de politie.
pi_155753813
Dat snap ik, maar dat neemt niet weg dat het een gigantisch zwaktebod is om iemand hiervoor te arresteren als diegene een artiest is en het een onderdeel is van de show.

Als hij naar een agent was gelopen en dat had gezegd dan vond ik het prima. Maar tijdens een concert een instituut te kakken zetten, dus niemand persoonlijk, en dan gearresteerd worden voor belediging is gewoon triest.
pi_155754447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:48 schreef starla het volgende:
Dat snap ik, maar dat neemt niet weg dat het een gigantisch zwaktebod is om iemand hiervoor te arresteren als diegene een artiest is en het een onderdeel is van de show.

Als hij naar een agent was gelopen en dat had gezegd dan vond ik het prima. Maar tijdens een concert een instituut te kakken zetten, dus niemand persoonlijk, en dan gearresteerd worden voor belediging is gewoon triest.
Maar dan zou je als 'onderdeel van de show' alles kunnen zeggen.

Want ja, het is onderdeel van de show.
pi_155754790
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar dan zou je als 'onderdeel van de show' alles kunnen zeggen.

Dat doet Hans Teeuwen toch al jaren?

Maar dat zitten de burgemeesters en andere graaiers in de zaal en klappen driftig mee.
pi_155754804
Nou ja, ik vind dat daar natuurlijk wel grenzen aan verbonden zitten. Het argument van het hellende vlak daar ben ik nooit zo kapot van.
Bij publiekelijk discrimineren trek ik de grens, niet bij 'banale' beledigingen.

Ik zie in dat de wet daar anders over denkt, maar de wet is mijns inziens niet zaligmakend. Sommige artikelen zijn gewoon waardeloos. Zo staat in hetzelfde artikel waarin het beledigen van een ambtenaar in functie strafbaar wordt gesteld, dat je ook niet een regeringsleider van een 'bevriende' staat mag beledigen. Dit zijn toch gewoon oorlogse wetten?

Alsof iemand gearresteerd wordt omdat diegene Merkel voor een hoer uitmaakt...

Ik vind iemand arresteren omdat diegene op de keper beschouwd 'de politie' voor een hoer uitmaakt bijna net zo triest.
pi_155754865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:36 schreef starla het volgende:
Nou ja, ik vind dat daar natuurlijk wel grenzen aan verbonden zitten. Het argument van het hellende vlak daar ben ik nooit zo kapot van.
Bij publiekelijk discrimineren trek ik de grens, niet bij 'banale' beledigingen.

Ik zie in dat de wet daar anders over denkt, maar de wet is mijns inziens niet zaligmakend. Sommige artikelen zijn gewoon waardeloos. Zo staat in hetzelfde artikel waarin het beledigen van een ambtenaar in functie strafbaar wordt gesteld, dat je ook niet een regeringsleider van een 'bevriende' staat mag beledigen. Dit zijn toch gewoon oorlogse wetten?

Alsof iemand gearresteerd wordt omdat diegene Merkel voor een hoer uitmaakt...

Ik vind iemand arresteren omdat diegene op de keper beschouwd 'de politie' voor een hoer uitmaakt bijna net zo triest.
Was het ook niet meer omdat hij en passant ook een enorme groep ophitste tegen de aanwezige politie?
pi_155754974
Hmmm...dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Als je een groep ophitst tegen AANWEZIGE politie, dan had hij van mij betreft nog wel langer in zijn cel mogen zitten. Dat is namelijk een gevaar creëren voor de desbetreffende agenten.

Ik dacht dat hij alleen zei: 'steek je middelvinger op naar de politie'.
pi_155755143
Precies, in het kader van het nummer dat hij op dat moment aan het zingen was. De aanwezige politie heeft hij waarschijnlijk niet eens gezien. Dus geen directe belediging, maar een hoop gezeik om niks.
pi_155755168
A. wie de neuk is Lil Kleine ?
B. waarom zou me een antwoord op vraag A uberhaupt interesseren ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_155755710
Lil Kleine _O-

Hopelijk krijgt hij snel een blikje Bullit van een jaloerse collega wrapper, wat een blaaskaak zeg :r
Maar gelukkig zal niemand hem meer over een paar jaar herinneren _O_
U MAD?
pi_155757502
quote:
3s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:23 schreef de_boswachter het volgende:
Lil Kleine

Maar gelukkig zal niemand hem meer over een paar jaar herinneren
Want dan heeft de burgemeester van Hilversum inmiddels het nummer Drank & Drugs definitie verboden ?

Fascisme in Nederland. Zo ver hoeven we niet terug kennelijk....
pi_155757632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Want dan heeft de burgemeester van Hilversum inmiddels het nummer Drank & Drugs definitie verboden ?

Fascisme in Nederland. Zo ver hoeven we niet terug kennelijk....
Je hebt serieus de illusie dat we dat nummer over een jaar nog met regelmaat op de radio horen?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155757692
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je hebt serieus de illusie dat we dat nummer over een jaar nog met regelmaat op de radio horen?
Niet als het aan de burgemeesters ligt
pi_155757766
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Niet als het aan de burgemeesters ligt
Als het aan mij ligt ook niet, maar ik heb er net zoveel over te zeggen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155758220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:48 schreef starla het volgende:

Ik vind het juist een enorm zwaktebod om het om die reden maar op z'n beloop te laten. Voor de wet is iedereen gelijk. Dat je met een baggernummer een hit scoort, betekent niet dat je ineens meer rechten hebt dan een ander.

Hier overigens nog wat beelden van de moeder van Lil Kleine bij RTL Boulevard:
pi_155758404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:53 schreef TLC het volgende:
A. wie de neuk is Lil Kleine ?
B. waarom zou me een antwoord op vraag A uberhaupt interesseren ?
A: een verwend, iets te hard omhooggevallen blank jochie met Justin Bieber-achtige looks dat de stoere streetrapper uithangt en momenteel een grote hit heeft met een nogal seniel nummer.
B: geen idee
pi_155758921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het juist een enorm zwaktebod om het om die reden maar op z'n beloop te laten. Voor de wet is iedereen gelijk. Dat je met een baggernummer een hit scoort, betekent niet dat je ineens meer rechten hebt dan een ander.

Hier overigens nog wat beelden van de moeder van Lil Kleine bij RTL Boulevard:
Voor de wet is dus niet iedereen gelijk. Je buurman mag je beledigen, maar niet als hij bij de politie zit. Kim Jong Un mag je ook net iets meer beledigen dan Angela Merkel en die mag je weer meer beledigen dan Koning Willem, en als je tegen een neger zegt 'hey nigga' is het discriminatie, behalve als je zelf zwart bent.

Vrouwe Justitia is lang niet zo blind als men ons doet geloven. De huidige wet is grotendeels een farce omdat veel artikelen decennia oud zijn. Mag een keer flink de schop doorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')