Lil Kleine is gewoon de hype van de dag. Hij scoort nu wat hits en is binnen no-time weer vergeten. Maar meneer loopt nogal graag naast z'n schoenen. Heeft heeft er alle schijn van dat het een verwend rotjoch is dat door z'n ouders niet al te best is opgevoed: Moeder Lil' Kleine roept zoon tot de ordequote:Op dinsdag 1 september 2015 16:49 schreef riazop het volgende:
Als het zo'n kleine artiest is, waarom wordt de overheid dan zo vreselijk zenuwachtig? Tot en met arrestaties aan toe..
Laten we het hopen. Voor behoud van volk en vaderlandquote:Op dinsdag 1 september 2015 21:53 schreef Casiotone het volgende:
Begint ie zijn hand te overspelen?
[..]
Daar kan je deels gelijk in hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lil Kleine is gewoon de hype van de dag. Hij scoort nu wat hits en is binnen no-time weer vergeten. ...
Die term hoorde ik Humberto Tan gebruiken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook al probeer jij er een soort wereldster van te maken ..
Sterker nog: "fuck tha police" is letterlijk zelfs een van de oudste/beroemdste zinnen/tracks binnen de hip-hop (N.W.A. in 1988). En hoewel die nogal platte zin anders doet vermoeden gaat dat nummer overigens veel dieper dan alleen politie haten om het politie te haten en te rellen, het sloeg op discriminatie onder agenten richting zwarte jongeren. En daar viel wat voor te zeggen, het is bijna 30 jaar later zelfs nog steeds een hyper-actueel thema/probleem. Niet dat dit verder veel met Lil' Kleine's toepassing van die zin te maken had, maar ter info.quote:Op woensdag 2 september 2015 03:34 schreef MakkieR het volgende:
Volgens mij gebeurt zoiets wel vaker in de artiesten wereld zeker onder rappers.
Hij heeft op zich wel de juiste mensen (qua beats/producties) om zich heen verzameld en heeft schijt aan wat er over hem gezegd/gevonden wordt, dat spreekt dan weer in z'n voordeel als artiest vind ik. Soms erg zelfs, want dat extreem betuttelende toontje gisteren dat Kwalbert Verlinde en z'n theekransje aansloegen toen ze het over hem hadden: werkelijk nog walgelijker dan zijn eigen toontje/gedragquote:Op woensdag 2 september 2015 01:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Daar kan je deels gelijk in hebben.
Een muziekcarriere kan erg kort duren. En misschien dat hij geen hits meer weet te schrijven.
Aan de andere kant zie ik gewoon 2 klassiekers, die, of je het leuk vindt of niet, nog lange tijd in ons gemeenschappelijke canon zullen blijven. Al zou LIL Kleine morgen dood neervallen.
Er is ook nog zoiets als belediging van een ambtenaar in functie. Sowieso rek je de grenzen van de vrijheid wel érg ver op wanneer je doet alsof het normaal is om je publiek op te hitsen tegen de politie.quote:Op woensdag 2 september 2015 09:11 schreef starla het volgende:
Goed verwoord
Die muziek kan me geen ene reet boeien en vind die hele gast maar gehyped, maar dat laat ik niet
mijn mening over vrijheid van meningsuiting vertroebelen.
Maar dan zou je als 'onderdeel van de show' alles kunnen zeggen.quote:Op woensdag 2 september 2015 10:48 schreef starla het volgende:
Dat snap ik, maar dat neemt niet weg dat het een gigantisch zwaktebod is om iemand hiervoor te arresteren als diegene een artiest is en het een onderdeel is van de show.
Als hij naar een agent was gelopen en dat had gezegd dan vond ik het prima. Maar tijdens een concert een instituut te kakken zetten, dus niemand persoonlijk, en dan gearresteerd worden voor belediging is gewoon triest.
Dat doet Hans Teeuwen toch al jaren?quote:Op woensdag 2 september 2015 11:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar dan zou je als 'onderdeel van de show' alles kunnen zeggen.
Was het ook niet meer omdat hij en passant ook een enorme groep ophitste tegen de aanwezige politie?quote:Op woensdag 2 september 2015 11:36 schreef starla het volgende:
Nou ja, ik vind dat daar natuurlijk wel grenzen aan verbonden zitten. Het argument van het hellende vlak daar ben ik nooit zo kapot van.
Bij publiekelijk discrimineren trek ik de grens, niet bij 'banale' beledigingen.
Ik zie in dat de wet daar anders over denkt, maar de wet is mijns inziens niet zaligmakend. Sommige artikelen zijn gewoon waardeloos. Zo staat in hetzelfde artikel waarin het beledigen van een ambtenaar in functie strafbaar wordt gesteld, dat je ook niet een regeringsleider van een 'bevriende' staat mag beledigen. Dit zijn toch gewoon oorlogse wetten?
Alsof iemand gearresteerd wordt omdat diegene Merkel voor een hoer uitmaakt...
Ik vind iemand arresteren omdat diegene op de keper beschouwd 'de politie' voor een hoer uitmaakt bijna net zo triest.
Want dan heeft de burgemeester van Hilversum inmiddels het nummer Drank & Drugs definitie verboden ?quote:Op woensdag 2 september 2015 12:23 schreef de_boswachter het volgende:
Lil Kleine
Maar gelukkig zal niemand hem meer over een paar jaar herinneren
Je hebt serieus de illusie dat we dat nummer over een jaar nog met regelmaat op de radio horen?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Want dan heeft de burgemeester van Hilversum inmiddels het nummer Drank & Drugs definitie verboden ?
Fascisme in Nederland. Zo ver hoeven we niet terug kennelijk....
Niet als het aan de burgemeesters ligtquote:Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je hebt serieus de illusie dat we dat nummer over een jaar nog met regelmaat op de radio horen?
Als het aan mij ligt ook niet, maar ik heb er net zoveel over te zeggen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Niet als het aan de burgemeesters ligt
Ik vind het juist een enorm zwaktebod om het om die reden maar op z'n beloop te laten. Voor de wet is iedereen gelijk. Dat je met een baggernummer een hit scoort, betekent niet dat je ineens meer rechten hebt dan een ander.quote:Op woensdag 2 september 2015 10:48 schreef starla het volgende:
Dat snap ik, maar dat neemt niet weg dat het een gigantisch zwaktebod is om iemand hiervoor te arresteren als diegene een artiest is en het een onderdeel is van de show.
Als hij naar een agent was gelopen en dat had gezegd dan vond ik het prima. Maar tijdens een concert een instituut te kakken zetten, dus niemand persoonlijk, en dan gearresteerd worden voor belediging is gewoon triest.
A: een verwend, iets te hard omhooggevallen blank jochie met Justin Bieber-achtige looks dat de stoere streetrapper uithangt en momenteel een grote hit heeft met een nogal seniel nummer.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:53 schreef TLC het volgende:
A. wie de neuk is Lil Kleine ?
B. waarom zou me een antwoord op vraag A uberhaupt interesseren ?
Voor de wet is dus niet iedereen gelijk. Je buurman mag je beledigen, maar niet als hij bij de politie zit. Kim Jong Un mag je ook net iets meer beledigen dan Angela Merkel en die mag je weer meer beledigen dan Koning Willem, en als je tegen een neger zegt 'hey nigga' is het discriminatie, behalve als je zelf zwart bent.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het juist een enorm zwaktebod om het om die reden maar op z'n beloop te laten. Voor de wet is iedereen gelijk. Dat je met een baggernummer een hit scoort, betekent niet dat je ineens meer rechten hebt dan een ander.
Hier overigens nog wat beelden van de moeder van Lil Kleine bij RTL Boulevard:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |