SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil mijn studie niet uitstellen tot volgend jaar, ik heb alles ingesteld op dit jaar verder studeren. Ik open dit topic om advies te vragen over hoe dit verder aan te pakken. Volgens mij heb ik het recht wel om dit jaar gewoon door te studeren? Ook al is mijn verzoek afgewezen en gaan ze ervan uit dat de kous hiermee af is, ik ben van plan om maandag gewoon op te komen dagen. Dan maar zonder bijzondere regeling.
Mailen dat ik het jammer vind dat ze mij geen bijzondere regeling willen aanbieden maar dat ik desondanks maandag gewoon zal starten, zal dat voldoende zijn? Of kan ik nog protest aantekenen (ik weet dat een dergelijke mogelijkheid er is, maar mijn vraag is denk ik meer of zoiets zin zal hebben).
Dat men niet voldoende rekening houdt met jouw persoonlijke situatie en dat door het tegemoetkomen van jou er geen anderen worden benadeeld. Dus dat de beslissing (zonder horen van jou in persoon neem ik aan) onzorgvuldig is genomen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:57 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik weet niet goed op welke grond ik dat zou kunnen doen.
Als je bezwaar indient mag je in ieder geval tijdens de behandeling doorstuderen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:01 schreef LuDann het volgende:
Ik begrijp overigens ook niet goed of ik nu dit studiejaar helemaal geweigerd ben (ik betwijfel namelijk of dat mag) of dat deze mail betekent dat ik geen recht heb op de dingen die ik heb aangevraagd en dat ze er daarom gemakshalve maar vanuit gaan dat ik dit jaar niet zal komen opdagen.
Weet iemand of dat mag, een studente de toegang tot studie ontzeggen na ontvangst van bewijs van inschrijving en betaling?
Ah oke, dat is waar ook. Dat scheelt. Het voelt alleen nogal last-minute, nu een bezwaar indienen en dan toch maandag in de collegebanken plaatsnemen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je bezwaar indient mag je in ieder geval tijdens de behandeling doorstuderen.
Ik was liever pas na 10 weken gegaan, vandaar dat ik een verzoek had ingediend om de eerste weken thuis te mogen studeren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:23 schreef Ticootje het volgende:
Je kind is nog geen 4 weken oud ?
Vind je het niet een beetje onverantwoord om naar school te gaan zo kort na je bevalling?
En je kind dan? Die neem je mee de klas in?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah oke, dat is waar ook. Dat scheelt. Het voelt alleen nogal last-minute, nu een bezwaar indienen en dan toch maandag in de collegebanken plaatsnemen.
[..]
Ik was liever pas na 10 weken gegaan, vandaar dat ik een verzoek had ingediend om de eerste weken thuis te mogen studeren.
Nu zal ik wel moeten. Als ik er een jaar tussenuit ga heb ik geen recht meer op studiefinanciering en zal ik helemaal niet meer kunnen studeren (ik ben namelijk 30 en na je 29e heb je geen recht meer op studiefinanciering bij een nieuwe of onderbroken studie).
Nee, mijn man neemt vrije dagen op en die zal samen met mijn moeder op mijn dochter letten als ik twee ochtenden in de week weg ben.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En je kind dan? Die neem je mee de klas in?
Ik denk dat het een vrij kansloze onderneming is.
Op de werkvloer word je de eerste 42 dagen na je bevalling niet eens toegelaten...quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:09 schreef ingee het volgende:
En als je een baan hebt en je kind is ziek of moet naar de dokter? Hoezo is dit relevant?
LuDann, uit de tekst die je noemt lijkt het mij inderdaad dat je regeling gewijzigd is en niet je inschrijving, maar dat ze er voor het gemak wel vanuit gaan dat je het nevernooitniet gaat halen.
Ik blijf het vreemd vinden dat zwangere en bevallen vrouwen niet dezelfde rechten lijken hebben tijdens een studie als op de werkvloer.
Heb je al onderzocht of er mogelijkheden zijn om de regeling voor studiekosten een jaar langer te rekken op grond van de zwangerschap / andere klachten?
Maar dan zeggen we hetzelfde toch? Op je werk mag je niet eens verschijnen en bij een studie zal je wel moeten of anders weer achteraan aansluiten en op naar de volgende ronde.quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Op de werkvloer word je de eerste 42 dagen na je bevalling niet eens toegelaten...
Nou nee, eigenlijk niet. Bij een studie krijg je in ieder geval de kans om mee te doen. Een studiejaar is nou eenmaal verdeeld in semesters, dingen komen eens per jaar voorbij. Kan de universiteit niets aan doen. Ik vind het het goed recht van een opleiding om te zeggen: wij hebben de ervaring dat het niet gaat lukken wanneer in de eerste weken vrijstelling wordt verleend en de aandacht niet volledig bij de opleiding kan zijn, dus we werken daar niet aan mee. Ik lurk een beetje mee in het babytopic en als ik zie wat ts allemaal voor haar kiezen heeft gehad, lijkt me dat zeker een goed te verdedigen standpunt.quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:49 schreef ingee het volgende:
[..]
Maar dan zeggen we hetzelfde toch? Op je werk mag je niet eens verschijnen en bij een studie zal je wel moeten of anders weer achteraan aansluiten en op naar de volgende ronde.
Er zijn duizenden studerende moeders (en vaders), hoe doen die het dan? Ik kan me niet voorstellen dat het toegestaan is het hebben van kinderen als selectiecriterium te gebruiken bij het bepalen van wie er wel of niet toegelaten wordt tot een studie. Bovendien acht ik mijn man ook prima in staat om met zijn dochter naar de dokter te gaan. Maar goed, daar gaat het niet om in deze, het argument wat ze gebruiken is mijn gezondheidssituatie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:46 schreef karr-1 het volgende:
En als het kind ziek is of naar de dokter moet of wat dan ook? Je kunt niet elke keer weg rennen als er iets aan de hand is, dus ik snap die school wel.
Dat is zeker jammer en het valt me nogal rauw op mijn dak.quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Op de werkvloer word je de eerste 42 dagen na je bevalling niet eens toegelaten...
Ik zou inderdaad contact opnemen met DUO om de mogelijkheden te bespreken. Jammer dat ze pas zo laat met een antwoord komen, dat ontneemt je ook de mogelijkheid om naar een andere universiteit uit te zien.
Vooraf over de gevolgen nadenken en daarop anticiperen misschien?quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Er zijn duizenden studerende moeders (en vaders), hoe doen die het dan?
Ja, ik kan gewoon inloggen. Ik weet alleen van een telefoontje dat ik vrijdag gepleegd heb dat mijn studieadviseur me nog niet voor de individuele vakken had ingeschreven. Maar goed, hij is verplicht dat te doen aangezien ik ben toegelaten tot de studie.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:40 schreef silliegirl het volgende:
Ludann, wat stom dat ze niet mee willen werken.
In ieder geval ben je ingeschreven, want je hebt je bewijs van inschrijving. Zomaar weer uitschrijven mag niet. Wellicht kun je inloggen in je digitale leeromgeving? Als dat allemaal werkt is je inschrijving in orde.
Verder lees ik het ook alsof ze je verzoek tot kwijtschelden aanwezigheidsplicht afwijzen. Ze gaan er vanuit dat je daardoor de eerste vak(ken?) niet gaat halen, en stellen voor dat je daarom een jaar later weer instroomt.
Zoals je zegt heeft dat financiele consequenties voor jou en dat ansich lijkt me al weer genoeg reden voor bezwaar tegen dit besluit. Zoals al eerder gezegd; neem contact op met een decaan voor aanvraag extra stufi. Ik heb destijds om medische redenen ook een volledig jaar extra gehad.
Los daarvan; zijn alle vakken met aanwezigheidsplicht ? Anders kan je misschien de eerste weken enkel naar de verplichte vakken en dan, als de kleine naar het kdv kan, de rest ook mee gaan volgen?
Is dat niet voor ehh ... ziekten waar je niets aan kan doen? Iit iets waar je zelf voor kiest?quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:46 schreef LuDann het volgende:
Mogelijk dat ik inderdaad in aanmerking kom voor extra studiefinanciering, ik ga daar vandaag niet met zekerheid achter komen. Daar zal ik morgen even het DUO voor bellen.
Financiele consequenties lijken me niet genoeg reden voor bezwaar.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:40 schreef silliegirl het volgende:
Ludann, wat stom dat ze niet mee willen werken.
In ieder geval ben je ingeschreven, want je hebt je bewijs van inschrijving. Zomaar weer uitschrijven mag niet. Wellicht kun je inloggen in je digitale leeromgeving? Als dat allemaal werkt is je inschrijving in orde.
Verder lees ik het ook alsof ze je verzoek tot kwijtschelden aanwezigheidsplicht afwijzen. Ze gaan er vanuit dat je daardoor de eerste vak(ken?) niet gaat halen, en stellen voor dat je daarom een jaar later weer instroomt.
Zoals je zegt heeft dat financiele consequenties voor jou en dat ansich lijkt me al weer genoeg reden voor bezwaar tegen dit besluit. Zoals al eerder gezegd; neem contact op met een decaan voor aanvraag extra stufi. Ik heb destijds om medische redenen ook een volledig jaar extra gehad.
Los daarvan; zijn alle vakken met aanwezigheidsplicht ? Anders kan je misschien de eerste weken enkel naar de verplichte vakken en dan, als de kleine naar het kdv kan, de rest ook mee gaan volgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |