Mijn klacht in deze is dat ik een vuile gore natnek als broer heb!
Zoals degenen die mijn topics volgen weten heeft mijn vader een kringloopzaak.
Nu loopt die zaak erg goed, zelf zo goed dat ie in korte tijd flink is gegroeid met bijbehorende voorzieningen.
Compleet met ophaaldienst en vrijwilligers als personeel.
Mijn broer die werkeloos is is er ook de hele dag te vinden.
Nu staan er achter de kringloopwinkel ook recycle-containers voor het afgedankte spul wat niet aan de eisen voldoet en verkocht kan worden
Te weten, algemeen afval, hout, plastic, kapotte electra en oud ijzer.
Nu heeft het verwerkingsbedrijf gisteren de plasticcontainer verwisseld maar de container die er voor in de plek kwam bleek gebruikt te zijn voor mestverwerking en dat was te ruiken ook.
De stank uit dat ding ging het hele terrein over en was zelfs in de winkel te ruiken, de koffiecorner ging compleet over zijn nek.
Omdat de container niet gelijk omgeruild kon worden en dichtgooien volgens die ouwe geen optie was besloot ie er met een spuitbus doorheen te lopen die geuren neutraliseert.
Mijn broer echter was van mening dat het aanbod van plastic zo gering was dat de container wel gesloten kon worden.
Dat deed ie dus, zonder te merken dat die ouwe daar net binnen bezig was.
Mijn broer heeft dat niet opgemerkt en was al weg voordat die ouwe begon te bonken.
Hij had zijn mobiel op kantoor laten liggen dus dat was ook een reddende optie minder.
Nu was dat zo halverwege de dag en omdat die ouwe wel eens vaker weg is voor zaken zonder aankondiging hebben mijn broer en de rest van dat volk daar de dag afgerond en om vijf uur de boel op slot gedaan zonder vragen te zetten bij zijn afwezigheid.
Dat kwam s'avonds pas toen mijn moeder bij mij aan de telefoon hing toen ik net thuis was van de betoncentrale.
Wij rondgebeld met zijn zakenconnecties en toen dat niets opleverde het hek opengemaakt en op het terrein rondgekeken en toen hoorden we gebonk uit de container komen, bij het openmaken kwam die ouwe er uit rollen zo grauw als een vaatdoek en onder zijn eigen kots.
Naar huis gebracht en aldaar badend in het zweet en rood van de koorts en terwijl mijn moeder zijn voorhoofd bewerkte met een nat washandje vroeg ie wie er op de helft van de dag die container op slot gedaan had.
Omdat ik al een vermoeden had (ik zag dat hij de sleutels op zak had) gaf ik hem antwoord terwijl ik mijn broer strak aankeek dat het vast één van de verstandelijk gehandicapten was die er loopt als dagbesteding.
[ Bericht 1% gewijzigd door Werkman op 28-08-2015 20:33:31 ]