Geld stoppen in dit soort vaaghedenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:54 schreef mastertephon het volgende:
om de kennis van elkaars cultuur te verdiepen en verbreden
En het weer eenzijdigquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Geld stoppen in dit soort vaagheden
Het betekent natuurlijk eigenlijk dat Nederlanders weer te weinig weten over de Arabische cultuur, waardoor er spanningen ontstaan. Zomaar een vrouw groeten als man, dat kan dus echt niet. Dat soort dingen leer je dan. Alle gekheid op een stokje, zelfs al zou het een nuttige cursus zijn, er zijn wel betere zaken om op dit moment geld in te stoppen.quote:
Dat is vast waar het om gaat. Wij begrijpen iets niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het betekent natuurlijk eigenlijk dat Nederlanders weer te weinig weten over de Arabische cultuur, waardoor er spanningen ontstaan. Zomaar een vrouw groeten als man, dat kan dus echt niet. Dat soort dingen leer je dan. Alle gekheid op een stokje, zelfs al zou het een nuttige cursus zijn, er zijn wel betere zaken om op dit moment geld in te stoppen.
quote:Main objectives of NIMAR
The objectives of NIMAR can be defined as follows:
- NIMAR will promote the internationalisation of the Dutch higher education and scientific research by intensifying existing contacts and developing new relations in the broadest sense.
- NIMAR will promote the Dutch higher education in a generic way in order to attract highly talented Moroccan students to continue their study in the Netherlands or to start scientific research activities in this country.
- NIMAR will supply Moroccan students and graduates with all necessary information and documentation in order to successfully continue their studies or execute their research in the Netherlands.
- As an intermediary, NIMAR will encourage and support the cooperation between higher educational institutes in the Netherlands and Morocco in order to improve the international orientation in higher education.
Dat lijkt me bewonderenswaardig ja. Wel jammer dat je dit moest posten, men kwam in dit topic net lekker op gangquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:13 schreef Stranger het volgende:
http://www.ru.nl/nimar_english/
Zo te zien is het een wetenschappelijk instituut, met doelstellingen waar iedereen achter kan staan.
[..]
Nobele doelen, maar waarom zouden de Nederlandse universiteiten deze informatie niet zelf kunnen verschaffen. Waarom moet er speciaal voor Marokko een instituut worden opgericht? Zat internationale studenten die geen eigen instituut hebben waartot ze zich kunnen wenden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:13 schreef Stranger het volgende:
Zo te zien is het een wetenschappelijk instituut, met doelstellingen waar iedereen achter kan staan.
[..]
Het wordt eens tijd dat subsidies worden afgeschaft en worden aangeboden als een lening. Als er geen resultaat is dan is het geld voor eigen rekening. Moet je zien hoe snel al die onzinprojecten worden afgeschaft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:48 schreef Red_85 het volgende:
Als nimar het stopt in de ontwikkeling van de mocro's hier om de kennis over de omgangsregels, vrijheid en onderling respect in NL te verbeteren, prima.
Maar ik wil wel resultaat zien na afloop. En dat betwijfel ik.
Het is niet echt een informatiepunt, maar meer een Nederlands wetenschappelijk instituut in het buitenland, welke ondersteund worden door een groot aantal Nederlandse universiteiten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nobele doelen, maar waarom zouden de Nederlandse universiteiten deze informatie niet zelf kunnen verschaffen. Waarom moet er speciaal voor Marokko een instituut worden opgericht? Zat internationale studenten die geen eigen instituut hebben waartot ze zich kunnen wenden.
quote:Koninklijk Nederlands Instituut in Rome (KNIR)
Nederlands Interuniversitair Kunsthistorisch Instituut in Florence (NIKI)
Nederlands Instituut in Athene (NIA)
Nederlands Instituut in Sint Petersburg (NIP)
Nederlands Instituut in Marokko (NIMAR)
Nederlands Vlaams Instituut in Cairo (NVIC)
Nederlands Instituut voor Hoger Onderwijs Ankara (NIHA)
Nederlands Instituut in Turkije (NIT)
Opeens geen infuus meer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:59 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het wordt eens tijd dat subsidies worden afgeschaft en worden aangeboden als een lening. Als er geen resultaat is dan is het geld voor eigen rekening. Moet je zien hoe snel al die onzinprojecten worden afgeschaft.
En wat zijn de resultaten van die instituten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:02 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het is niet echt een informatiepunt, maar meer een Nederlands wetenschappelijk instituut in het buitenland, welke ondersteund worden door een groot aantal Nederlandse universiteiten.
Hier een lijst van alle instituten
[..]
Ik ben ook in Marokko geweest maar weet in principe maar weinig van dat land.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:03 schreef Godtje het volgende:
Goed plan! Het zijn tenminste wel mensen waar we het over hebben!
Ik weet er alles van omdat ik ooit wel eens in Marokko ben geweest.
Doelstellingen die nooit gehaald worden en jaarlijks nieuwe subsidies vereisen. Als ze nu nog niets weten over Marokko vraag ik me af wat al die ambtenaren de afgelopen 40 jaar hebben lopen doen. Er gaan nogal wat reisjes die kant op op kosten van de belastingbetaler dus de kennis lijkt me toch reeds aanwezig te moeten zijn. Zou, want zo rolt men helaas niet in overheidsland.. (Gezien de vele snoepreisjes over de hele overheid gezien, kennis delen en centraliseren is niet hun sterkste punt)quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:13 schreef Stranger het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |