abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155623040
Subsidie om kennis Marokko te vergroten

DEN HAAG -
Het Nederlands Instituut Marokko (Nimar) krijgt een subsidie van bijna 2,5 miljoen euro om de kennis van elkaars cultuur te verdiepen en verbreden. Het geld komt van de ministers Jet Bussemaker van Onderwijs en Bert Koenders van Buitenlandse Zaken.
Minister Bussemaker (Onderwijs) wil dat er meer ruimte komt voor werkgroepjes.
Minister Bussemaker (Onderwijs) wil dat er meer ruimte komt voor werkgroepjes.
Foto: Ferry de Kok
Bussemaker zei vrijdag op BNR Nieuwsradio dat „het instituut met zijn kennis over de Arabische taal en cultuur een belangrijke rol kan spelen bij maatschappelijke vraagstukken, waaronder integratie.” Het Nimar kan volgens de minister ook helpen gezagsvol, gematigd islamitisch kader op te leiden dat een tegenwicht biedt aan radicale geluiden binnen de islam.
Bovendien dient het instituut als centrum voor onderwijs en onderzoek in en met Marokko. Studenten, onderzoekers, docenten en andere instellingen kunnen daar terecht.
De Universiteit Leiden wordt verantwoordelijk voor het onderzoek en het onderwijs dat het Nimar gaat verzorgen. De subsidie is bestemd voor vier jaar.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ennis_Marokko__.html

Men is al zo goed geïntegreerd. Toch moet er weer geld heen. Raar.
pi_155623147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:54 schreef mastertephon het volgende:
om de kennis van elkaars cultuur te verdiepen en verbreden
Geld stoppen in dit soort vaagheden :')
pi_155623179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Geld stoppen in dit soort vaagheden :')
En het weer eenzijdig
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:58:37 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155623183
Dit kabinet. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155623271
Als je het wikipedia lemma leest over Marokko, dan weet je vaak al meer over Marokko dan menig Marokkaan, is mijn ervaring...
I´m back.
pi_155623322
Triest weer dit.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_155623333
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:58 schreef mastertephon het volgende:

[..]

En het weer eenzijdig
Het betekent natuurlijk eigenlijk dat Nederlanders weer te weinig weten over de Arabische cultuur, waardoor er spanningen ontstaan. Zomaar een vrouw groeten als man, dat kan dus echt niet. Dat soort dingen leer je dan. Alle gekheid op een stokje, zelfs al zou het een nuttige cursus zijn, er zijn wel betere zaken om op dit moment geld in te stoppen.
pi_155623354
Goed plan! Het zijn tenminste wel mensen waar we het over hebben!
Ik weet er alles van omdat ik ooit wel eens in Marokko ben geweest.
pi_155623386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het betekent natuurlijk eigenlijk dat Nederlanders weer te weinig weten over de Arabische cultuur, waardoor er spanningen ontstaan. Zomaar een vrouw groeten als man, dat kan dus echt niet. Dat soort dingen leer je dan. Alle gekheid op een stokje, zelfs al zou het een nuttige cursus zijn, er zijn wel betere zaken om op dit moment geld in te stoppen.
Dat is vast waar het om gaat. Wij begrijpen iets niet.
pi_155623471
Verkeerde topic
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:12:24 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155623539
Spoel dat geld dan gewoon door de wc, heeft hetzelfde effect namelijk.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_155623561
http://www.ru.nl/nimar_english/

Zo te zien is het een wetenschappelijk instituut, met doelstellingen waar iedereen achter kan staan.

quote:
Main objectives of NIMAR
The objectives of NIMAR can be defined as follows:

- NIMAR will promote the internationalisation of the Dutch higher education and scientific research by intensifying existing contacts and developing new relations in the broadest sense.

- NIMAR will promote the Dutch higher education in a generic way in order to attract highly talented Moroccan students to continue their study in the Netherlands or to start scientific research activities in this country.

- NIMAR will supply Moroccan students and graduates with all necessary information and documentation in order to successfully continue their studies or execute their research in the Netherlands.

- As an intermediary, NIMAR will encourage and support the cooperation between higher educational institutes in the Netherlands and Morocco in order to improve the international orientation in higher education.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:30:43 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155624030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:13 schreef Stranger het volgende:

Zo te zien is het een wetenschappelijk instituut, met doelstellingen waar iedereen achter kan staan.

[..]

Dat lijkt me bewonderenswaardig ja. Wel jammer dat je dit moest posten, men kwam in dit topic net lekker op gang :(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_155624100
Tja, naar mijns inzien ook onzin. We kunnen beter stoppen de dictatuur in Marokko te steunen. Is ook direct een bezuiniging.

Fok zal wel weer hard los gaan hierop, ookal is het maar een zeer klein bedrag. Kun je toch zo een paar echte wetenschappers een jaar van laten werken.
pi_155624558
quote:

[..]

Nobele doelen, maar waarom zouden de Nederlandse universiteiten deze informatie niet zelf kunnen verschaffen. Waarom moet er speciaal voor Marokko een instituut worden opgericht? Zat internationale studenten die geen eigen instituut hebben waartot ze zich kunnen wenden.
pi_155624664
Als nimar het stopt in de ontwikkeling van de mocro's hier om de kennis over de omgangsregels, vrijheid en onderling respect in NL te verbeteren, prima.

Maar ik wil wel resultaat zien na afloop. En dat betwijfel ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155624956
Ik word zo moe van altijd maar subsidie naar van alles en nog wat.

Hebben de ambtenaren werkelijk geen idee dat daar mensen voor moeten werken die geen cent krijgen van wie dan ook?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_155625017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:48 schreef Red_85 het volgende:
Als nimar het stopt in de ontwikkeling van de mocro's hier om de kennis over de omgangsregels, vrijheid en onderling respect in NL te verbeteren, prima.

Maar ik wil wel resultaat zien na afloop. En dat betwijfel ik.
Het wordt eens tijd dat subsidies worden afgeschaft en worden aangeboden als een lening. Als er geen resultaat is dan is het geld voor eigen rekening. Moet je zien hoe snel al die onzinprojecten worden afgeschaft.
pi_155625184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nobele doelen, maar waarom zouden de Nederlandse universiteiten deze informatie niet zelf kunnen verschaffen. Waarom moet er speciaal voor Marokko een instituut worden opgericht? Zat internationale studenten die geen eigen instituut hebben waartot ze zich kunnen wenden.
Het is niet echt een informatiepunt, maar meer een Nederlands wetenschappelijk instituut in het buitenland, welke ondersteund worden door een groot aantal Nederlandse universiteiten.

Hier een lijst van alle instituten

quote:
Koninklijk Nederlands Instituut in Rome (KNIR)

Nederlands Interuniversitair Kunsthistorisch Instituut in Florence (NIKI)

Nederlands Instituut in Athene (NIA)

Nederlands Instituut in Sint Petersburg (NIP)

Nederlands Instituut in Marokko (NIMAR)

Nederlands Vlaams Instituut in Cairo (NVIC)

Nederlands Instituut voor Hoger Onderwijs Ankara (NIHA)

Nederlands Instituut in Turkije (NIT)
pi_155625245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:59 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het wordt eens tijd dat subsidies worden afgeschaft en worden aangeboden als een lening. Als er geen resultaat is dan is het geld voor eigen rekening. Moet je zien hoe snel al die onzinprojecten worden afgeschaft.
Opeens geen infuus meer.

Prima punt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155625361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:02 schreef Stranger het volgende:

[..]

Het is niet echt een informatiepunt, maar meer een Nederlands wetenschappelijk instituut in het buitenland, welke ondersteund worden door een groot aantal Nederlandse universiteiten.

Hier een lijst van alle instituten

[..]

En wat zijn de resultaten van die instituten?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:24:34 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155636338
AIVD moet z'n marokko kenners ergens vandaan halen... Lijkt me logisch dat je zulke instituten subsidieert.
are we infinite or am I alone
pi_155639139
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:03 schreef Godtje het volgende:
Goed plan! Het zijn tenminste wel mensen waar we het over hebben!
Ik weet er alles van omdat ik ooit wel eens in Marokko ben geweest.
Ik ben ook in Marokko geweest maar weet in principe maar weinig van dat land.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155640296
quote:

[..]

Doelstellingen die nooit gehaald worden en jaarlijks nieuwe subsidies vereisen. Als ze nu nog niets weten over Marokko vraag ik me af wat al die ambtenaren de afgelopen 40 jaar hebben lopen doen. Er gaan nogal wat reisjes die kant op op kosten van de belastingbetaler dus de kennis lijkt me toch reeds aanwezig te moeten zijn. Zou, want zo rolt men helaas niet in overheidsland.. (Gezien de vele snoepreisjes over de hele overheid gezien, kennis delen en centraliseren is niet hun sterkste punt)
pi_155640661
Wel een goed initiatief, dan snapt men in elk geval de achtergrond als je in elkaar geslagen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')