abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:05:19 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155633528
Wat fijn dat ze toch goed is aangekomen! Zo naar van de reflux. Gedoe met de jbpm hoor. Enig idee waarom ze de afgelopen 2 dagen niet heeft gespuugd? En gaat het live voeden nu goed?
En wb je nagels, geen idee maar het klinkt wel alsof je weerstand echt heel laag is.

Ik heb het idee dat L nog ergere krampen krijgt van de jbpm en verstopt raakt. Hij heeft de hele nacht lopen kreunen en draaien en werd af en toe gillend wakker. Heb nog geen 3 uur in totaal geslapen dus ik was er zo klaar mee vanochtend. 4 uur lang geprobeerd hem te laten slapen in bed, maar hij wordt steeds na ca. 3 minuten wakker om meteen te gaan huilen. Dus maar weer in de draagdoek en geen slaap voor mij. Kijk enorm uit naar morgen, want dan neemt m'n man hem een nachtje mee naar z'n moeder. Hoef ik alleen maar wakker worden om even te kolven. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155633857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:00 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat van die nagels herken ik als je naast de nagels bedoeld. Ruk is dat.. ik ben van een naar drie nu, waar dat aan ligt.. vage sjizzle.

Wat goed 120 gram aangekomen!!

hier zoekenhuisbingokaart aan het vol maken. Huisarts vertrouwd het niet en daatom zitten we nu op de SEH neurologie.

And the story continues..
Oh jeetje, sterkte meid! Ik hoop dat alles goed is en je verdere narigheid bespaard blijft. Houd je me op de hoogte? Ik heb net Whatsapp weer geïnstalleerd, heb weer een leentelefoon omdat mijn andere toestel (weer) gerepareerd moet worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:05 schreef Mariposas het volgende:
Wat fijn dat ze toch goed is aangekomen! Zo naar van de reflux. Gedoe met de jbpm hoor. Enig idee waarom ze de afgelopen 2 dagen niet heeft gespuugd? En gaat het live voeden nu goed?
En wb je nagels, geen idee maar het klinkt wel alsof je weerstand echt heel laag is.

Ik heb het idee dat L nog ergere krampen krijgt van de jbpm en verstopt raakt. Hij heeft de hele nacht lopen kreunen en draaien en werd af en toe gillend wakker. Heb nog geen 3 uur in totaal geslapen dus ik was er zo klaar mee vanochtend. 4 uur lang geprobeerd hem te laten slapen in bed, maar hij wordt steeds na ca. 3 minuten wakker om meteen te gaan huilen. Dus maar weer in de draagdoek en geen slaap voor mij. Kijk enorm uit naar morgen, want dan neemt m'n man hem een nachtje mee naar z'n moeder. Hoef ik alleen maar wakker worden om even te kolven. *O*
Ja, het lijkt me gedoe met de jbpm, kijk er niet naar uit. Zal even op zoek moeten naar een papfles denk ik, het zal wel niet door een normaal speentje passen?

Ik heb echt geen idee waarom ze nu opeens zoveel minder spuugt en zoveel meer pijn lijkt te hebben. We kunnen haar nu ook amper wegleggen, het is constant huilen.

De KA zei dat ze zich misschien nu minder ziek voelt, dat ze zich niet lekker zou voelen omdat ik me niet lekker voelde ook al was ze niet daadwerkelijk ziek. Ik weet het niet hoor. Ik ben wel erg benieuwd hoe het zal gaan als ik straks klaar met met de antibiotica. Ze krijgt nu al bijna 2 weken dat spul binnen via de moedermelk. Ik hoop op in ieder geval minder spuitluiers...

Men, weer zo'n slechte nacht. -O- Hier heeft B_N gisteren het eerste deel van de nacht gedaan en ik de tweede. Na de voeding (die een uur duurt, bang als we zijn dat ze alles weer uitspuugt) heb ik er nog 2 uur over gedaan om haar te kunnen wegleggen. Dus toen kon ik een half uurtje mijn ogen dicht doen. :+ Wat fijn dat je morgen even een nachtje bij kunt komen zeg! Kan me voorstellen dat dat een prettige afwisseling is, een beetje rust en tijd voor jezelf.

Jbpm werkt verstoppend vertelde de KA, dat zal misschien de reden zijn dat hij er zo'n last van heeft? Hoe is zijn ontlasting?
pi_155634377
Wat een gedoe weer Stippel! Ik hoop dat ze een oorzaak vinden zodat ze je kunnen helpen!

Fijn dat Wolk toch flink aangekomen is LuDann! Dat is iig goed nieuws!

Hier vandaag voor het eerst even de stad in geweest met baby (en man). Wel een gedoe, de maxi-cosi en kinderwagen mee in de auto. Maar we hebben rustig alles kunnen doen wat nodig was, baby was uitgeput van een ochtendje druk op papa hangen en heeft de hele middag geslapen. En ik voel me fysiek ook steeds beter, dus zondag gaan we een tripje met draagdoek proberen!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:36:02 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155634501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:16 schreef LuDann het volgende:
Ja, het lijkt me gedoe met de jbpm, kijk er niet naar uit. Zal even op zoek moeten naar een papfles denk ik, het zal wel niet door een normaal speentje passen?
Bij J. was een papfles te groot toen we startten met JBPM. Wij hebben toen de 1-2-3 speen van difrax gebruikt. Die kan je draaien om het gat groter te maken (klinkt vaag, werkt prima). J dronk namelijk zo langzaam dat de voeding aan het eind van het flesje dikker was dan aan het begin.
pi_155635199
Groeiende Wolk *O*
pi_155635361
Fijn dat Wolk groeit LuDann!

En wat balen dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad Mariposas, hopelijk knap je op van een nachtje flink slapen!

Fijn he FF, weer wat bewegingsvrijheid! Ik ben vandaag ook weer met M op pad geweest, naar de markt en ergens wat drinken. Ze slaapt als een pro tot we thuis zijn :D
pi_155635922
quote:

Saar reageerde ook slecht op de jbpm... vloog tegen het plafond vd kramp...
S. 2014
J. 2016
pi_155636710
Hoi dames,

Jbpm hoeft geen gedoe te zijn, zo ervaar ik het niet.
Even een dag bekijken hoeveel je per flesje erin gooit maar als je eenmaal doorhebt hoeveel voor jouw kindje goed is dan is het zo gepiept.
Hier zaten wij op een max van 2,5 op 180cc water.

Jbpm van kruidvat thuismerk en Nutrilon deed hier nogal het verschil maken voor zijn darmpjes.
Dat zouden jullie nog kunnen proberen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:39:17 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155636940
Mja, ik geef borstvoeding dus dat is het meest lastige. Ik kolf niet dus moet er een papje van maken en naar bunnen lepelen bij hem. Net behanglijm. Maar ik moet zeggen dat ik het sinds vandaag niet meer heb gebruikt.
pi_155636986
Nutriton zorgde bij peuter ook voor heel veel krampen. Daarom wou ik bij Js er eigenlijk niet aam beginnen. Omdat hij zoveel spuugde (en (te) weinig aankwam) heb ik toen ook huismerk kruidvat geprobeerd. Dat ging prima.

Ik vond t ook niet heel vervelend (maar ik geef toe, ik gaf toen al half bv/kv en bij de bv deed ik het gewoon niet..... Kolftrauma :'( )

Verder ehmz hoi :@
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:42:43 #61
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155637063
quote:
Ik heb het idee dat L nog ergere krampen krijgt van de jbpm en verstopt raakt. Hij heeft de hele nacht lopen kreunen en draaien en werd af en toe gillend wakker.
Dat klopt ook, darmpjes en zeker borstvoeding darmpjes kunnen dat echt niet goed aan.

Mogelijk raadt iemand je aan om je melk af te kolven en te mengen met rijstebloem, johannesbroodboompitmeel of andere graanproducten, of om vóór de borstvoeding een papje hiervan met water te geven. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat dit werkt en het kan juist méér klachten geven. Dit komt doordat de ingedikte melk minder snel uit de maag van je kindje in de darm kan stromen. Hierdoor kan de inhoud van de maag gedurende langere tijd omhoog in de slokdarm komen en deze irriteren. Ook kan je kindje langere tijd een vol gevoel in zijn maagje hebben. Hierdoor kan hij minder vaak of lang aan de borst gaan drinken. Op den duur kan hij zo te weinig melk binnenkrijgen en kan jouw melkproductie teruglopen. Bovendien kunnen deze toevoegingen darmkrampen, diarree en verstopping veroorzaken.
Johannesbroodboompitmeel wordt ook afgekort als JBM of JBPM en is ook bekend als E410.

zie ook de rest op https://www.borstvoeding.(...)-bezig/spugen-2.html

Ik persoonlijk heb het niet gegeven bij mijn enorme reflux baby
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155637202
Wat jij noemt Moppert, dat baby's zich langer vol voelen met die JBPM is de reden dat wij eigenlijk nogal aarzelen om het te gaan geven. We zijn zo alert op gewichtsverlies dat we dat een nogal moeilijk idee vinden.

Maar ja, wat dan?
pi_155637253
Stippel, hoop dat het toch mee blijkt te vallen en je weer lekker naar huis mag!

LuDann wat fijn dat jullie weer thuis zijn, hopelijk voelen jullie je alle 2 snel beter!

Mariposas wat fijn dat je man hem een nachtje mee neemt zodat jij even bij kunt tanken!

Ik lig in bed want morgen eerste werkdag maar ik ben zo zenuwachtig als wat :{ ben er gewoon bijna misselijk van en m'n tieten lijken ervan opgedroogd, wou nog even een reserve flesje kolven maar kwam bijna niets terwijl ik normaal zo een flesje vol heb en nu heeft man natuurlijk ook net vannacht nachtdienst en dat vind ik nu helemaal niet fijn. Wil gewoon met hem kletsen voor de afleiding en knuffelend in slaap vallen :{
Hoop dat B vannacht weer gewoon lekker slaapt en niet zoals afgelopen nacht ineens weer elke 2uur ofzo komt.
/einde klaag..
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:52:46 #64
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155637495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef LuDann het volgende:
Wat jij noemt Moppert, dat baby's zich langer vol voelen met die JBPM is de reden dat wij eigenlijk nogal aarzelen om het te gaan geven. We zijn zo alert op gewichtsverlies dat we dat een nogal moeilijk idee vinden.

Maar ja, wat dan?
Draagdoek, veel vasthouden en hopen dat het snel overgaat?
Het is wel heel zwaar, -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155637854
Ik las laatst ook dat JBPM niet goed mengt met moedermelk? Dan heeft het toch sowieso al niet het eventueel beoogde effect?
Vaak kleine voedingen schijnt ook beter te zijn bij refluxkindjes dan elke 3/4 u een voeding.
En vaak zijn kindjes die eerst gediagnosticeerd worden met reflux stiekem kindjes met KMA. Dat zou je zelf prima kunnen uittesten door alle melkproducten te laten staan voor een paar week, ook de verborgen melkproducten.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_155637864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:52 schreef Moppert het volgende:

[..]

Draagdoek, veel vasthouden en hopen dat het snel overgaat?
Het is wel heel zwaar, -O-
Morgen komt een draagdoekconsulente langs voor het eerste. :Y

Veel vasthouden enzo vind ik verder geen probleem (en anders dan mijn man heb ik niet zo'n moeite met ondergespuugd worden) alleen begint maandag mijn studie weer...

Ik kan het allemaal aan, maar niet in combinatie met studeren vrees ik. Daar baal ik vreselijk van en ik zie geen oplossing. -O-
pi_155638025
KMA uitsluiten is het volgende wat ik van plan was te gaan doen ja. Ga vanaf nu koemelk vrij eten en drinken. Hoe lang duurt het voordat je daar wat van zou kunnen merken?

Ik heb haar net even live gevoed en dat gaat ook nog steeds niet van een leien dakje. Ze verslikt zich de hele tijd en alle tips en trucs die ik heb gelezen lijken niet te helpen. Rechtop voeden, eerst een beetje afkolven, dat soort dingen. Dus ja, dan zal het al met al toch voorlopig de kolf en de fles blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 28-08-2015 22:15:20 ]
pi_155638045
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

Morgen komt een draagdoekconsulente langs voor het eerste. :Y

Veel vasthouden enzo vind ik verder geen probleem (en anders dan mijn man heb ik niet zo'n moeite met ondergespuugd worden) alleen begint maandag mijn studie weer...

Ik kan het allemaal aan, maar niet in combinatie met studeren vrees ik. Daar baal ik vreselijk van en ik zie geen oplossing. -O-
Ik snap je echt, maar ik denk dat realistisch gezien studeren met een baby van vier weken sowieso al een hele kluif is. Je hebt niet voor niks normaal 10-12 weken verlof...
Kwak
pi_155638188
Ja, ik weet dat het gekkenwerk is Kwak. Mja, het is nu of nooit met deze studie. Nog een jaar uitloop kan ik niet betalen.

Ik heb maandag het eerste college, dan hoop ik even te overleggen met wat docenten. Sowieso heb ik een verzoek ingediend voor wat vrijstellingen (vooral van aanwezigheidsplicht) bij de examencommissie, maar ik heb nog niets terug gehoord. Wat dus ook inhoudt dat ik nu officieel helemaal nergens van vrijgesteld ben en dus zal moeten komen opdraven.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:14:02 #70
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155638272
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:01 schreef Morretje het volgende:
Ik las laatst ook dat JBPM niet goed mengt met moedermelk? Dan heeft het toch sowieso al niet het eventueel beoogde effect?
Vaak kleine voedingen schijnt ook beter te zijn bij refluxkindjes dan elke 3/4 u een voeding.
En vaak zijn kindjes die eerst gediagnosticeerd worden met reflux stiekem kindjes met KMA. Dat zou je zelf prima kunnen uittesten door alle melkproducten te laten staan voor een paar week, ook de verborgen melkproducten.
Klopt het mengt niet.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:16:32 #71
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155638353
Ik overweeg dit te proberen: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B007RAGALO?vs=1
Al houd ik helemaal niet zo van dit soort dingen, ik vind het ook altijd zo onprettig om te lezen als mensen met een thermometer in het kontje van de baby poeren om ze te laten poepen. :{ plus ik wil niets beschadigen of forceren.
Maar dit is ook geen doen, de hele dag door loop ik met m in de draagdoek, 's avonds uren huilen en dan 's nachts continu on de weer ermee. Het lijkt me heerlijk om gewoon 1 uurtje per dag geen baby bij me te hebben.
pi_155638411
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:11 schreef LuDann het volgende:
Ja, ik weet dat het gekkenwerk is Kwak. Mja, het is nu of nooit met deze studie. Nog een jaar uitloop kan ik niet betalen.

Ik heb maandag het eerste college, dan hoop ik even te overleggen met wat docenten. Sowieso heb ik een verzoek ingediend voor wat vrijstellingen (vooral van aanwezigheidsplicht) bij de examencommissie, maar ik heb nog niets terug gehoord. Wat dus ook inhoudt dat ik nu officieel helemaal nergens van vrijgesteld ben en dus zal moeten komen opdraven.
Kun je niet een half jaar uitschrijven dan? En voor dingen als tienjarentermijn bij prestatiebeurs kun je in veel gevallen ook via de uni een verlengimg krijgen evenredig aam de vertraging die je oploopt door bijvoorbeeld psychische/lichamelijke klachten.
Kwak
pi_155638508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:06 schreef LuDann het volgende:
KMA uitsluiten is het volgende wat ik van plan was te gaan doen ja. Ga vanaf nu koemelk vrij eten en drinken. Hoe lang duurt het voordat je daar wat van zou kunnen merken?

Ik heb haar net even live gevoed en dat gaat ook nog steeds niet van een leien dakje. Ze verslikt zich de hele tijd en alle tips en trucs die ik heb gelezen lijken niet te helpen. Rechtop voeden, eerst een beetje afkolven, dat soort dingen. Dus ja, dan zal het al met al toch voorlopig de kolf en de fles blijven.
Ken je de biological nurturing-houding? En is er al eens naar haar tong- en lipriempje gekeken?

Ik weet niet precies hoe lang het duurt voor de koemelkeiwitten uit je eigen lijf zijn, ik dacht dat dat wel een week of 2 kan duren.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_155638548
Jeetje Mariposas, denk je dat dat zou kunnen helpen? Ik denk dat het geen kwaad kan, maar het is wel echt een noodgreep. Al snap ik wel waarom je die doet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kun je niet een half jaar uitschrijven dan? En voor dingen als tienjarentermijn bij prestatiebeurs kun je in veel gevallen ook via de uni een verlengimg krijgen evenredig aam de vertraging die je oploopt door bijvoorbeeld psychische/lichamelijke klachten.
Deze studie gaat alleen per heel jaar helaas. En omdat ik al 30 ben heb ik na uitschrijving geen recht meer op studiefinanciering, het loopt op dit moment alleen door omdat ik eraan ben begonnen voor mijn 30e. De prestatiebeurs heb ik wel al 'terugverdiend' door mijn bachelor te halen. Bedankt voor het meedenken wel, dat stel ik op prijs. :Y
pi_155638781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:21 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ken je de biological nurturing-houding? En is er al eens naar haar tong- en lipriempje gekeken?

Ik weet niet precies hoe lang het duurt voor de koemelkeiwitten uit je eigen lijf zijn, ik dacht dat dat wel een week of 2 kan duren.
Ja, dat is wel wat ik probeer, die houding. Al is dat moeilijk met tepelhoedje, want die maait ze er vaak af. :P En mijn buik is nog vrij gevoelig na de ks en de ontsteking. De lk heeft deze houding voorgedaan en ook het tong- en lipriempje nagekeken, die zijn in orde.

2 weken is langer dan ik dacht. Maar goed, het proberen waard. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')