Oh jeetje, sterkte meid! Ik hoop dat alles goed is en je verdere narigheid bespaard blijft. Houd je me op de hoogte? Ik heb net Whatsapp weer geïnstalleerd, heb weer een leentelefoon omdat mijn andere toestel (weer) gerepareerd moet worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:00 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat van die nagels herken ik als je naast de nagels bedoeld. Ruk is dat.. ik ben van een naar drie nu, waar dat aan ligt.. vage sjizzle.
Wat goed 120 gram aangekomen!!
hier zoekenhuisbingokaart aan het vol maken. Huisarts vertrouwd het niet en daatom zitten we nu op de SEH neurologie.
And the story continues..
Ja, het lijkt me gedoe met de jbpm, kijk er niet naar uit. Zal even op zoek moeten naar een papfles denk ik, het zal wel niet door een normaal speentje passen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:05 schreef Mariposas het volgende:
Wat fijn dat ze toch goed is aangekomen! Zo naar van de reflux. Gedoe met de jbpm hoor. Enig idee waarom ze de afgelopen 2 dagen niet heeft gespuugd? En gaat het live voeden nu goed?
En wb je nagels, geen idee maar het klinkt wel alsof je weerstand echt heel laag is.
Ik heb het idee dat L nog ergere krampen krijgt van de jbpm en verstopt raakt. Hij heeft de hele nacht lopen kreunen en draaien en werd af en toe gillend wakker. Heb nog geen 3 uur in totaal geslapen dus ik was er zo klaar mee vanochtend. 4 uur lang geprobeerd hem te laten slapen in bed, maar hij wordt steeds na ca. 3 minuten wakker om meteen te gaan huilen. Dus maar weer in de draagdoek en geen slaap voor mij. Kijk enorm uit naar morgen, want dan neemt m'n man hem een nachtje mee naar z'n moeder. Hoef ik alleen maar wakker worden om even te kolven.
Bij J. was een papfles te groot toen we startten met JBPM. Wij hebben toen de 1-2-3 speen van difrax gebruikt. Die kan je draaien om het gat groter te maken (klinkt vaag, werkt prima). J dronk namelijk zo langzaam dat de voeding aan het eind van het flesje dikker was dan aan het begin.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:16 schreef LuDann het volgende:
Ja, het lijkt me gedoe met de jbpm, kijk er niet naar uit. Zal even op zoek moeten naar een papfles denk ik, het zal wel niet door een normaal speentje passen?
Saar reageerde ook slecht op de jbpm... vloog tegen het plafond vd kramp...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:05 schreef Mariposas het volgende:
Wat fijn dat ze toch goed is aangekomen! Zo naar van de reflux. Gedoe met de jbpm hoor. Enig idee waarom ze de afgelopen 2 dagen niet heeft gespuugd? En gaat het live voeden nu goed?
En wb je nagels, geen idee maar het klinkt wel alsof je weerstand echt heel laag is.
Ik heb het idee dat L nog ergere krampen krijgt van de jbpm en verstopt raakt. Hij heeft de hele nacht lopen kreunen en draaien en werd af en toe gillend wakker. Heb nog geen 3 uur in totaal geslapen dus ik was er zo klaar mee vanochtend. 4 uur lang geprobeerd hem te laten slapen in bed, maar hij wordt steeds na ca. 3 minuten wakker om meteen te gaan huilen. Dus maar weer in de draagdoek en geen slaap voor mij. Kijk enorm uit naar morgen, want dan neemt m'n man hem een nachtje mee naar z'n moeder. Hoef ik alleen maar wakker worden om even te kolven.
Dat klopt ook, darmpjes en zeker borstvoeding darmpjes kunnen dat echt niet goed aan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb het idee dat L nog ergere krampen krijgt van de jbpm en verstopt raakt. Hij heeft de hele nacht lopen kreunen en draaien en werd af en toe gillend wakker.
Draagdoek, veel vasthouden en hopen dat het snel overgaat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef LuDann het volgende:
Wat jij noemt Moppert, dat baby's zich langer vol voelen met die JBPM is de reden dat wij eigenlijk nogal aarzelen om het te gaan geven. We zijn zo alert op gewichtsverlies dat we dat een nogal moeilijk idee vinden.
Maar ja, wat dan?
Morgen komt een draagdoekconsulente langs voor het eerste.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:52 schreef Moppert het volgende:
[..]
Draagdoek, veel vasthouden en hopen dat het snel overgaat?
Het is wel heel zwaar,
Ik snap je echt, maar ik denk dat realistisch gezien studeren met een baby van vier weken sowieso al een hele kluif is. Je hebt niet voor niks normaal 10-12 weken verlof...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:01 schreef LuDann het volgende:
[..]
Morgen komt een draagdoekconsulente langs voor het eerste.
Veel vasthouden enzo vind ik verder geen probleem (en anders dan mijn man heb ik niet zo'n moeite met ondergespuugd worden) alleen begint maandag mijn studie weer...
Ik kan het allemaal aan, maar niet in combinatie met studeren vrees ik. Daar baal ik vreselijk van en ik zie geen oplossing.
Klopt het mengt niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:01 schreef Morretje het volgende:
Ik las laatst ook dat JBPM niet goed mengt met moedermelk? Dan heeft het toch sowieso al niet het eventueel beoogde effect?
Vaak kleine voedingen schijnt ook beter te zijn bij refluxkindjes dan elke 3/4 u een voeding.
En vaak zijn kindjes die eerst gediagnosticeerd worden met reflux stiekem kindjes met KMA. Dat zou je zelf prima kunnen uittesten door alle melkproducten te laten staan voor een paar week, ook de verborgen melkproducten.
Kun je niet een half jaar uitschrijven dan? En voor dingen als tienjarentermijn bij prestatiebeurs kun je in veel gevallen ook via de uni een verlengimg krijgen evenredig aam de vertraging die je oploopt door bijvoorbeeld psychische/lichamelijke klachten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:11 schreef LuDann het volgende:
Ja, ik weet dat het gekkenwerk is Kwak. Mja, het is nu of nooit met deze studie. Nog een jaar uitloop kan ik niet betalen.
Ik heb maandag het eerste college, dan hoop ik even te overleggen met wat docenten. Sowieso heb ik een verzoek ingediend voor wat vrijstellingen (vooral van aanwezigheidsplicht) bij de examencommissie, maar ik heb nog niets terug gehoord. Wat dus ook inhoudt dat ik nu officieel helemaal nergens van vrijgesteld ben en dus zal moeten komen opdraven.
Ken je de biological nurturing-houding? En is er al eens naar haar tong- en lipriempje gekeken?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:06 schreef LuDann het volgende:
KMA uitsluiten is het volgende wat ik van plan was te gaan doen ja. Ga vanaf nu koemelk vrij eten en drinken. Hoe lang duurt het voordat je daar wat van zou kunnen merken?
Ik heb haar net even live gevoed en dat gaat ook nog steeds niet van een leien dakje. Ze verslikt zich de hele tijd en alle tips en trucs die ik heb gelezen lijken niet te helpen. Rechtop voeden, eerst een beetje afkolven, dat soort dingen. Dus ja, dan zal het al met al toch voorlopig de kolf en de fles blijven.
Deze studie gaat alleen per heel jaar helaas. En omdat ik al 30 ben heb ik na uitschrijving geen recht meer op studiefinanciering, het loopt op dit moment alleen door omdat ik eraan ben begonnen voor mijn 30e. De prestatiebeurs heb ik wel al 'terugverdiend' door mijn bachelor te halen. Bedankt voor het meedenken wel, dat stel ik op prijs.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kun je niet een half jaar uitschrijven dan? En voor dingen als tienjarentermijn bij prestatiebeurs kun je in veel gevallen ook via de uni een verlengimg krijgen evenredig aam de vertraging die je oploopt door bijvoorbeeld psychische/lichamelijke klachten.
Ja, dat is wel wat ik probeer, die houding. Al is dat moeilijk met tepelhoedje, want die maait ze er vaak af.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:21 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ken je de biological nurturing-houding? En is er al eens naar haar tong- en lipriempje gekeken?
Ik weet niet precies hoe lang het duurt voor de koemelkeiwitten uit je eigen lijf zijn, ik dacht dat dat wel een week of 2 kan duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |