abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155584602
[Dieetclub] is bedoeld voor mannen en vrouwen met (ex)overgewicht die nog steeds moeite hebben met wat ze wel of niet willen/moeten/kunnen eten.

Hallo allemaal! Wees welkom en post zoals je altijd gedaan hebt :-)

Lijstjes, slechte dagen en momenten waarop je trots bent op jezelf, bijna alles mag. Ook je nieuwe huis, je lieve kat en je toffe buurman kan besproken worden, als het belangrijkste onderwerp maar het gezamenlijke afvaldoel is.

Mensen die denken dat ze dé manier gevonden hebben en geen ruimte laten voor andere interpretaties/fouten/mislukkingen lezen we hier liever niet.

We adoreren jullie wel in [lif]the GYM of in [spt]BODYBUILDING

Einde dienstmededeling.

Laten we het gezellig houden! Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld of ideale levenswijze.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155584617
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D wat denk je dat in die tacosaus zit? (naast suiker.. :P ) ;) ;)
Verdacht weinig zout?

AH Taco Saus Mild

Voedingswaarde per 100g (100 g)
Energie 45 kcal
Eiwitten 1 g
Koolhydraat 9,5 g
Suiker 5,5 g
Vet 0,2 g
Verzadigd Vet 0,1 g
Vezels 2 g
Natrium 0,7 mg
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155584646
Ah die valt mee idd ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalte :{ Zo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf iets ;) Vind kant en klare sausdingen gewoon niet zo heel lekker vaak namelijk, kwestie van smaak :P
pi_155584672
Lijst voor vandaag:

O: 2 toast met hummus
T: 2 gekookte eitjes
L: oats met banaan
T: yoghurt
S: 5km hardlopen
D: half kippetje met zoete aardappel en broccoli
Ja doei.
pi_155584685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah die valt mee idd ^O^

[..]

Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf iets ;) Vind kant en klare sausdingen gewoon niet zo heel lekker vaak namelijk, kwestie van smaak :P
Zelfgemaakte kerriesaus :9
Kerriesaus uit een pakje :r

Kip Tandoori van Knorr vind ik dan wel weer lekker, maar die van Honig is smerig.
My salvation lies in your love..
pi_155584914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalte :{ Zo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.

Wat bij mij helpt:
- voordat ik op de fiets stap om naar huis te gaan nog iets eten zodat ik thuis niet gelijk alles naar binnen wil proppen
- zorgen dat ik een paar dagen iets eerder van kantoor wegga zodat ik (gevoelsmatig) veel meer avond heb en dus ook de tijd heb om te koken.
- voor een paar avonden tegelijk koken, zodat ik het vaak alleen nog maar hoef op te warmen.
- voldoende groente en vlees in de vriezer hebben liggen zodat ik niet met honger naar de supermarkt hoef en daar gegarandeerd troep in mijn mandje gooi en thuis snel iets in elkaar kan draaien.

Voorbereiding is alles!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_155584943
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.

Wat bij mij helpt:
- voordat ik op de fiets stap om naar huis te gaan nog iets eten zodat ik thuis niet gelijk alles naar binnen wil proppen
- zorgen dat ik een paar dagen iets eerder van kantoor wegga zodat ik (gevoelsmatig) veel meer avond heb en dus ook de tijd heb om te koken.
- voor een paar avonden tegelijk koken, zodat ik het vaak alleen nog maar hoef op te warmen.
- voldoende groente en vlees in de vriezer hebben liggen zodat ik niet met honger naar de supermarkt hoef en daar gegarandeerd troep in mijn mandje gooi en thuis snel iets in elkaar kan draaien.

Voorbereiding is alles!
Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werken :Y) Doet het best goed :Y
pi_155584996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werken :Y) Doet het best goed :Y
Dan komt het vast goed. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_155585212
*O* fitbit charge is gearriveerd ^O^ mooi ding. Wel wat groot voor mijn kleine polsje (is qua maat wel goed gelukkig, S) maar dat is een horloge ook. Ben het niet meer gewend :D

Dus mocht er nog iemand interesse hebben in de flex..
pi_155585244
Misschien. Wat is de flex ook al weer?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_155585278
Dun armbandje waarmee je stappen en slaap trackt. https://www.fitbit.com/nl/flex
pi_155585288
En wat vond je de voor en nadelen daarvan?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:26:06 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_155585313
Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met fruit en muesli
T: de overgebleven dropjes van gisteren (en nu koop ik ze écht niet meer :'))
L: ik denk roggebrood met 30+ kaas :9
T: appeltje
D: geen idee, afhankelijk van wat ik nog over heb.

Donderdag is mijn vrije dag en dan eet ik aanzienlijk minder merk ik :')
disclaimer
pi_155585316
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:24 schreef Lonaa het volgende:
En wat vond je de voor en nadelen daarvan?
Dat ie geen horlogefunctie heeft vooral eigenlijk. Als ik dan toch iets om mijn arm heb.. en gezien aankomende baan en zo.. (had vroeger een klok in mijn lokaal dus geen horloge nodig)
Verder een prima dingetje eigenlijk :Y
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:28:15 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_155585365
Word je daar niet enorm neurotisch van, alles wat je doet zo bijhouden?
(Geen idee hoor! Maar ik zou er niet goed mee om kunnen gaan :'))
disclaimer
pi_155585367
Daarom twijfel ik ook :P
pi_155585383
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Word je daar niet enorm neurotisch van, alles wat je doet zo bijhouden?
(Geen idee hoor! Maar ik zou er niet goed mee om kunnen gaan :'))
haha nou een klein beetje wel ;)
Ohja dat is nog een voordeel van de nieuwe: die heeft een klein schermpje waar iets meer info op kan, zodat ik niet steeds zit te syncen met mijn foon :+
pi_155585561
Ik heb een ontsteking bij m'n kiezen, krijg een wortelkanaalbehandeling en heb nu al iets preventiefs gehad. Jongens jongens wat een pijn heb ik ni de verdoving begint uit te werken. Ik kan gewoon niet eten, moet echt gaan kijken wat makkelijk te eten en niet te kauwen is. Kom je al gauw uit op yoghurt etc en daar heb ik weer geen zin in. Heb überhaupt geen zin in eten. :'(
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:39:17 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_155585582
Ahh kiespijn is zó verschrikkelijk kut ;( sterkte, hopelijk kun je snel worden geholpen :*
disclaimer
pi_155585618
Oh wat balen Rucola!!
Soepje maken oid?? Wat je de hele dag door kunt pakken zodra je wél trek krijgt..
pi_155585814
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:38 schreef Rucola het volgende:
Ik heb een ontsteking bij m'n kiezen, krijg een wortelkanaalbehandeling en heb nu al iets preventiefs gehad. Jongens jongens wat een pijn heb ik ni de verdoving begint uit te werken. Ik kan gewoon niet eten, moet echt gaan kijken wat makkelijk te eten en niet te kauwen is. Kom je al gauw uit op yoghurt etc en daar heb ik weer geen zin in. Heb überhaupt geen zin in eten. :'(
Ik snap je helemaal -O- Had ik een paar weken geleden ook :{ Sterkte :*
pi_155586240
ik moet binnenkort ook maar weer eens naar de tandarts :@

hier is het gister ondanks de 12067 stappen en 20 km fietsen toch niet goed gegaan, maar dat was ook een beetje de bedoeling :)

dus vandaag weer een beetje strikter..
dus.. lijstje:

O: kwark met blauwe bessen
t: 3 snack komkommers
L: salade, soep, brood
t: bites 37 & een fruitje
D: marokaanse salade zonder vijgen -O-

S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vinden :Pmisschien dan toch maar eens de body pump proberen?? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_155586281
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:
S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vinden :Pmisschien dan toch maar eens de body pump proberen?? :o
^O^ doen! :Y
pi_155587834
Barreltje, bodypump is heel leuk en keigezond! Eerste les vooral héél weinig gewicht aan de stang doen en niet de anderen proberen na te doen ;) (qua gewicht dus, wel qua oefeningen)

Rucola sterkte! Kiespijn is zo erg pijnlijk :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155587893
En vooraf aangeven waar je eventueel last van hebt/minder goed kunt nog, en om alternatieve oefeningen vragen.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')