abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155582971
Hello :)

Morgen heb ik mijn laatste dag op stage, en het aanbod is mij gedaan om na mijn stage in een fulltime dienstverband te treden.

Ik heb fiscaal recht gestudeerd, en ik verwacht mijn master in oktober af te ronden. De stage die ik heb gelopen vond ik niet bepaald denderend : Lieve collega's ( heb er verder echter niet zo veel mee, veel mensen tussen de 40-60 en een paar chicks van rond mijn leeftijd (25) die al kinderen blijken te hebben ). Het betreft een stage bij nota bene de belastingdienst, en naar ik achteraf merkte, niet echt in de ''hoogste regionen'' bij de belastingdienst. Ook niet zo gek voor een stagiair.

Nu ligt er dus in principe een fulltime dienstverband voor mij klaar, met een zeer bescheiden, doch keurig salaris. Niet wat veel startende fiscalisten verdienen, maargoed mijn CV is ook niet dermate denderend dat ik morgen bij Houthoff Buruma kan aankloppen of iets dergelijks.

Toch twijfel ik heel erg of ik nu voor dit dienstverband moet kiezen, of dat ik beter nog een jaartje kan kiezen voor het verbeteren van mijn CV / een tweede master / een buitenlandse master of noem het maar op.

Mijn huidige functie als stagiair (meewerkstage), merkte ik wel heel sterk dat ik het werk gewoon veel te saai vind. Om 3 uur 's middags sla ik gewoon elke dag weer dicht, heb ik geen zin meer om te praten, en zit ik half hersendood achter mijn computer mijn werk te doen. Sowieso vindt het werk -elke dag weer- alleen maar plaats achter een computer. Als ik de functie zou accepteren zou ik nooit extern gaan, of enige vorm van uitdaging hebben. Ik merk ook aan veel van mijn oudere collega's dat zij redelijk uitgeblust zijn..

Ik vraag me nu af waar ik goed aan doe. Accepteren betekent wel dat ik eindelijk een appartementje kan kopen, weg uit mijn huur studio. Genoeg geld, vakantiedagen, en zonder auto/vrouw/kinderen en met verder lage kosten zou ik zo om de 10 weken luxe op vakantie kunnen.

Anderzijds ken ik mijzelf, en als ik eenmaal fulltime werk, heb ik niet meer de drive om snel te gaan solliciteren op andere functies. Ik ben een beetje bang dat ik hier dan ga zitten wegrotten, terwijl ik misschien ook wel in aanmerking kan komen voor banen waar ik meer plezier in heb en meer passie uit haal... Want als ik iets het afgelopen jaar heb opgemerkt is dat ik wel enorm ben afgestompt : Om half 8 in de trein, de standaard flauwe opmerkingen bij de koffieautomaat, om 2 uur al denken ''fuck, nog 3,5 uur'', vervolgens naar huis, nog even TV kijken, en om 10 uur mijn nest in.

Natuurlijk bestaat werken daar voor een groot deel uit, maar als ik naar mijn sociale omgeving kijkt, heb ik wel echt één van de, zo niet de saaiste baan...

Wat zouden jullie doen? Kiezen voor de veiligheid van de inkomsten en deze baan accepteren, of kiezen voor ''openheid'' door bijvoorbeeld nog een stage te gaan lopen, nog een extra jaartje te blijven studeren, wat bijbaantjes te nemen, etc?
pi_155583008
Volgens mij weet je zelf het antwoord al.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:39:46 #3
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_155583041
Als ik het zo lees, ben je vooral op zoek naar redenen om daar weg te kunnen. Het enige wat een idee zou zijn is aannemen voor de vastigheid en dan verder zoeken vanuit die functie naar iets beters. Is er iig geen gat in je cv en kun je laten zien dat je stagebedrijf je heeft aangenomen. Maar dan moet je wel verder gaan zoeken en niet blijven hangen.
pi_155583061
Ik zou in ieder geval niet mijn geluk opofferen voor geld. Zorg dat je een baan vindt waaar je minstens enig plezier in hebt.
pi_155583084
De grootste fout die je hebt gemaakt is stage lopen bij de belastingdienst.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:45:23 #6
446713 Robin0342
Ik haat het als mensen hun zin
pi_155583157
Zo te horen vind je dit niks, doorstuderen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:46:54 #7
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_155583177
Je vindt het niets, ga dan weg.

Carriere technisch, is het met fiscaal recht niet juist interessant om alles te leren van de belastingdienst en om dan bij een grote firma daar van te profiteren? :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:50:18 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155583233
Lekker bij de Belastingdienst blijven. Evt. beetje als ZZP'er beetje bijbeunen. Weinig werken voor veel poen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:51:37 #9
157922 fathank
pi_155583254
Maar je kan er ook voor kiezen om als loonslaaf ergens onderaan de ladder te beginnen, 60u per week op kantoor te zwoegen om hogerop te komen en dan ook nog 's avonds thuis je mails moeten beantwoorden en geen sociaal leven meer overhouden. Ondertussen goed kontjelikken bij je chefs om een treetje hogerop de ladder te komen.

Ik had het wel geweten.
pi_155583269
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:39 schreef bioloogje het volgende:
Als ik het zo lees, ben je vooral op zoek naar redenen om daar weg te kunnen. Het enige wat een idee zou zijn is aannemen voor de vastigheid en dan verder zoeken vanuit die functie naar iets beters. Is er iig geen gat in je cv en kun je laten zien dat je stagebedrijf je heeft aangenomen. Maar dan moet je wel verder gaan zoeken en niet blijven hangen.
Inderdaad, maar ik denk dat de zoektocht naar een ''leuke'' baan natuurlijk sowieso vertraging gaat oplopen door het accepteren van deze baan... Het is toch al gauw een functie waar je 1/2 jaar in blijft zitten, als het al niet meer is.

In die 1/2 jaar kun je ook nog een of meerdere stages lopen, vrijwilligerswerk doen, nog een half jaartje naar het buitenland, een extra master.

Dat zijn sowieso opties die wegvallen als ik deze baan accepteer, en ook opties die ik over 2 jaar, als ik 27 ben en al 2 jaar geen student meer, niet meer voor in aanmerking kom...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:53:52 #11
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_155583299
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:52 schreef InterMilan het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik denk dat de zoektocht naar een ''leuke'' baan natuurlijk sowieso vertraging gaat oplopen door het accepteren van deze baan... Het is toch al gauw een functie waar je 1/2 jaar in blijft zitten, als het al niet meer is.

In die 1/2 jaar kun je ook nog een of meerdere stages lopen, vrijwilligerswerk doen, nog een half jaartje naar het buitenland, een extra master.

Dat zijn sowieso opties die wegvallen als ik deze baan accepteer, en ook opties die ik over 2 jaar, als ik 27 ben en al 2 jaar geen student meer, niet meer voor in aanmerking kom...
Dan is het duidelijk toch? ;)
pi_155583304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:41 schreef DuTank het volgende:
Klopt...

Ik liet me een half jaar geleden bij het solliciteren te veel beïnvloeden door al die geruchten over een slechte banenmarkt, en heb toen eigenlijk eieren voor mijn geld gekozen omdat ik graag wat ritme wilde in mijn leven (door fulltime werk)...

Ben toen maar gaan solliciteren bij de belastingdienst, omdat ik daar ''toch wel zou worden aangenomen als stagiair''..

En dat bleek ook, maar had al gauw door dat het niet echt werk was waar je nu een paar jaar voor gestudeerd moet hebben. Althans ; Niet het werk dat ik moest doen.
pi_155583371
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:54 schreef InterMilan het volgende:

[..]

Klopt...

Ik liet me een half jaar geleden bij het solliciteren te veel beïnvloeden door al die geruchten over een slechte banenmarkt, en heb toen eigenlijk eieren voor mijn geld gekozen omdat ik graag wat ritme wilde in mijn leven (door fulltime werk)...

Ben toen maar gaan solliciteren bij de belastingdienst, omdat ik daar ''toch wel zou worden aangenomen als stagiair''..

En dat bleek ook, maar had al gauw door dat het niet echt werk was waar je nu een paar jaar voor gestudeerd moet hebben. Althans ; Niet het werk dat ik moest doen.
Wat doe je dan wel graag?

Er zijn toch redenen geweest die maakte dat jij voot deze studie hebt gekozen?
pi_155583425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:34 schreef InterMilan het volgende:
Hello :)

Morgen heb ik mijn laatste dag op stage, en het aanbod is mij gedaan om na mijn stage in een fulltime dienstverband te treden.

Ik heb fiscaal recht gestudeerd, en ik verwacht mijn master in oktober af te ronden.
Gefeliciteerd!

quote:
De stage die ik heb gelopen vond ik niet bepaald denderend : Lieve collega's ( heb er verder echter niet zo veel mee, veel mensen tussen de 40-60 en een paar chicks van rond mijn leeftijd (25) die al kinderen blijken te hebben ). Het betreft een stage bij nota bene de belastingdienst, en naar ik achteraf merkte, niet echt in de ''hoogste regionen'' bij de belastingdienst. Ook niet zo gek voor een stagiair.
Heb je wel besproken in hoeverre je stage van de aangeboden functie verschilt? Doorgroeimogelijkheden aangekaart? Aan je collega's zal niet zoveel veranderen, maar misschien is dat ook niet het eerste en beste criteria om te hanteren voor het beoordelen van het aangeboden dienstverband. Misschien zelfs juist prettig dat je werk je werk je kan blijven zeg maar.

quote:
Nu ligt er dus in principe een fulltime dienstverband voor mij klaar, met een zeer bescheiden, doch keurig salaris. Niet wat veel startende fiscalisten verdienen, maargoed mijn CV is ook niet dermate denderend dat ik morgen bij Houthoff Buruma kan aankloppen of iets dergelijks.

Toch twijfel ik heel erg of ik nu voor dit dienstverband moet kiezen, of dat ik beter nog een jaartje kan kiezen voor het verbeteren van mijn CV / een tweede master / een buitenlandse master of noem het maar op.
Solliciteren gaat doorgaans beter vanuit een dienstverband, dus wat dat betreft en gezien het salaris ook geen slecht iets. Waarom klop je niet aan bij bemiddelaars en HR van grote toko's om te vragen hoeveel meerwaarde zij zien in een eventuele tweede al dan niet buitenlandse master ten opzichte van werkervaring zoals je nu aangeboden wordt.

quote:
Mijn huidige functie als stagiair (meewerkstage), merkte ik wel heel sterk dat ik het werk gewoon veel te saai vind. Om 3 uur 's middags sla ik gewoon elke dag weer dicht, heb ik geen zin meer om te praten, en zit ik half hersendood achter mijn computer mijn werk te doen. Sowieso vindt het werk -elke dag weer- alleen maar plaats achter een computer. Als ik de functie zou accepteren zou ik nooit extern gaan, of enige vorm van uitdaging hebben. Ik merk ook aan veel van mijn oudere collega's dat zij redelijk uitgeblust zijn..
Vraag na bij andere partijen hoe je het beste in aanmerking kan komen voor een meer dynamische functie. Indien werkervaring mee kan helpen, is dat een motivatie om dit toch even te slikken voor een verbeterde positie op de arbeidsmarkt..

quote:
Ik vraag me nu af waar ik goed aan doe. Accepteren betekent wel dat ik eindelijk een appartementje kan kopen, weg uit mijn huur studio. Genoeg geld, vakantiedagen, en zonder auto/vrouw/kinderen en met verder lage kosten zou ik zo om de 10 weken luxe op vakantie kunnen.
Dat zijn toch wel mooie motivators om het even vol te houden in de baan, lijkt me..

quote:
Anderzijds ken ik mijzelf, en als ik eenmaal fulltime werk, heb ik niet meer de drive om snel te gaan solliciteren op andere functies. Ik ben een beetje bang dat ik hier dan ga zitten wegrotten, terwijl ik misschien ook wel in aanmerking kan komen voor banen waar ik meer plezier in heb en meer passie uit haal... Want als ik iets het afgelopen jaar heb opgemerkt is dat ik wel enorm ben afgestompt : Om half 8 in de trein, de standaard flauwe opmerkingen bij de koffieautomaat, om 2 uur al denken ''fuck, nog 3,5 uur'', vervolgens naar huis, nog even TV kijken, en om 10 uur mijn nest in.
Dat doe je zelf hè, terwijl je het juist zou kunnen gebruiken om door te solliciteren. Probeer wat meer breaks tijdens je werk in te bouwen. Doe eens wat oefeningen tussendoor, ga tijdens je lunchpauze buiten uitwaaien en probeer ook na je werk iets te doen zoals een half uurtje fietsen ofzo. Als je dan ook nog regelmaat probeert te houden in het solliciteren naar banen die leuker lijken dan heb je iets van een wortel van je neus..

quote:
Natuurlijk bestaat werken daar voor een groot deel uit, maar als ik naar mijn sociale omgeving kijkt, heb ik wel echt één van de, zo niet de saaiste baan...
Als je toch gaat vergelijken, neem dan ook putjesscheppers en vuilnismannen mee ofzo. Of al die 50+ die er zonder pardon uitgebonjourd worden en feitelijk afgescheven zijn om ooit nog ergens aan de bak te komen ongeacht hun al dan niet aanwezige kennis en ervaring..

quote:
Wat zouden jullie doen? Kiezen voor de veiligheid van de inkomsten en deze baan accepteren, of kiezen voor ''openheid'' door bijvoorbeeld nog een stage te gaan lopen, nog een extra jaartje te blijven studeren, wat bijbaantjes te nemen, etc?
Oriënteren op de arbeidsmarkt en specifiek naar functies die je wel aantrekkelijk lijken zodat je daar naar toe kan werken. Verder een schop onder je reet geven, dat je best een luxepositie hebt en dat als je ergens weg blijft rotten je dat echt aan jezelf te danken hebt..
pi_155583727
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Wat doe je dan wel graag?

Er zijn toch redenen geweest die maakte dat jij voot deze studie hebt gekozen?
Uiteraard..

Oorspronkelijk heb ik Nederlands recht gestudeerd, omdat ik het leuk vind om veel te lezen, goed ben in taal, en altijd al interesse in het rechtssysteem heb gehad..

De master fiscaal recht heb ik uiteindelijk gekozen omdat dit de master was met de beste baankansen, omdat ik een beetje zenuwachtig werd van alle spookverhalen over jaren lang werkloos zijn na je studie.

Inmiddels heb ik wel door dat het wat dat betreft allemaal wel meevalt, ik ken eigenlijk geen mensen in mijn omgeving die (lang) tegen hun zin in werkloos zijn.

Maar verder hoeft het niet eens per se een beroep te zijn op gebied van (fiscaal) recht. Mijn pa heeft zijn eigen albert heijn, en daar heb ik ook jaren gewerkt. Om eerlijk te zijn gaf dat werk mij veel meer voldoening dan de hele dag achter een computer bezig zijn zonder zichtbaar resultaat, direct klantencontact en 0,0 lichamelijke inspanning. Ik weet na 5/6 uur werken echt niet meer hoe ik moet zitten, omdat mijn reet gewoon pijn doet..

Wat dat betreft zijn ook hele andere richtingen zoals verder gaan in de supermarktwereld of een traineeship bij ahold of een ander bedrijf wat verder niets met (belasting) recht te maken heeft, nog opties.
pi_155583829
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:14 schreef InterMilan het volgende:
Maar verder hoeft het niet eens per se een beroep te zijn op gebied van (fiscaal) recht. Mijn pa heeft zijn eigen albert heijn, en daar heb ik ook jaren gewerkt. Om eerlijk te zijn gaf dat werk mij veel meer voldoening dan de hele dag achter een computer bezig zijn zonder zichtbaar resultaat, direct klantencontact en 0,0 lichamelijke inspanning. Ik weet na 5/6 uur werken echt niet meer hoe ik moet zitten, omdat mijn reet gewoon pijn doet..
Al eens zo een zitbal geprobeerd ter afwisseling?

quote:
Wat dat betreft zijn ook hele andere richtingen zoals verder gaan in de supermarktwereld of een traineeship bij ahold of een ander bedrijf wat verder niets met (belasting) recht te maken heeft, nog opties.
Balletje opgooien bij Ahold dan..
pi_155583895
2e master, al dan niet in het buitenland, zou ik doen.

Als je eenmaal afgestudeerd en wel bent begonnen met fulltime werken is er geen houden meer aan tot je pensioen...... Elke dag dezelfde routine terwijl je meer dan de helft van je loon inlevert bij je geliefde belastingdienst.

Ik zou elke kans om nog iets avontuurlijks te doen aangrijpen. Dat doe ik ook nog steeds, maar het wordt wel lastiger als je eenmaal die vaste baan + koophuis hebt
pi_155583900
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:00 schreef Scary_Mary het volgende:
Waarom klop je niet aan bij bemiddelaars en HR van grote toko's om te vragen hoeveel meerwaarde zij zien in een eventuele tweede al dan niet buitenlandse master ten opzichte van werkervaring zoals je nu aangeboden wordt.

Dit is wel een goeie. Ga na wat je 'droombaan' zou zijn, vraag bij de recruiters hoe je hiervoor in aanmerking zou komen en ga eventueel een jaartje richting dit doel toewerken.
pi_155584009
Ik zou echt meteen wegwezen :)

De markt trekt weer aan (voor wat het waard is), en er zijn beroerdere studies dan fiscaal recht om de markt mee te betreden.

Je hebt stage gelopen, dus dat is mooi meegenomen..

Uiteindelijk moet je maar denken : Hoe zul je over twee jaar denken over deze beslissing? Uiteindelijk komt alles wel weer op zijn pootjes terecht, en sorry dat ik het zeg, maar ik denk niet dat je het veel slechter kan treffen dan werken bij (waarschijnlijk de administratieve afdeling van) de belastingdienst.

Geloof mij, het vooruitzicht van je eigen huis/ appartement is leuk, en je eigen appartement blijft leuk, tot alle inkoop / het inrichten is gedaan, en na een jaar is het gewoon je woning, waar je hypotheek voor moet betalen, naast je andere vaste lasten. Als je dit geld vervolgens moet verdienen met een chagrijnige baan waar je zoals je zegt ''hersendood'' bent, daar word je gewoon niet gelukkiger op.

Voor je het weet ben je 10 jaar verder, heb je een chagrijnige vrouw en 2/3 kinderen en rijd je in je skoda octavia en heb je het leven waar je aan het begin van je studententijd altijd grapjes over maakte, al zal dat in je andere baan ook wel zo lopen ; )

Stel dat kopen van je eigen huis dan beter nog even uit, tot dat je de rest op de rails heb, en daarna jezelf pas ''vast'' zetten met een hypotheek oid.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:29:36 #20
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_155584064
Plezier hebben in je werk is op langere termijn toch een stuk belangrijker dan nu een vaste vorm van inkomen, vooral als je nog jong bent en ongebonden heb je de mogelijkheid om verschillende banen, en werkomgevingen uit te proberen. Dit is altijd te prefereren boven vastigheid.

Ook zou ik gewoon nog verder studeren als je nu de kans heb. Ik zelf studeer naast me werk, maar het is eindeloos veel makkelijker om dat gewoon in één keer door te trekken...dus ga denken aan een 2de masters of een phd, als dat mogelijk is in je studierichting.

In het buitenland studeren of werken is ook gewoon een mogelijkheid en waarom niet...ben je zo gebonden aan je huidige leventje?

Het antwoord is dus simpel...niet ingaan op het aanbod. Je kan nog altijd een baan vinden waarin je kan "wegrotten". (Zoals je dat zo poëtisch omschreef...)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_155584126
Zat even uit interesse in TS' posthistorie te kijken.

quote:
Inmiddels ben ik alweer 24 jaar, bezig met het masterjaar van mijn studie bedrijfskunde, wonend in mijn studentenstad.
R&P / ''Het veilige leven'': afkappen, of accepteren?

:')
pi_155584169
Is dit niet meer iets voor WGR?
pi_155584252
Wollah jij mij gelt pikken jij vrrdiene herzenlose baan jou lange leve lang. Baan nemen smeerlap tfoe.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_155586539
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:51 schreef fathank het volgende:
Maar je kan er ook voor kiezen om als loonslaaf ergens onderaan de ladder te beginnen, 60u per week op kantoor te zwoegen om hogerop te komen en dan ook nog 's avonds thuis je mails moeten beantwoorden en geen sociaal leven meer overhouden. Ondertussen goed kontjelikken bij je chefs om een treetje hogerop de ladder te komen.

Ik had het wel geweten.
Dit dus.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:20:31 #25
157922 fathank
pi_155598697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:32 schreef ulq het volgende:

[..]

_O-
pi_155598989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:32 schreef ulq het volgende:

[..]

Alsof het raar is om wat details te veranderen omdat je weinig zin hebt om herkend te worden ..
pi_155601068
Baan aannemen, blij zijn met de centjes en ondertussen lekker verder kijken en alles behalve angstig zijn om een overstap te maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_155608028
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:27 schreef InterMilan het volgende:

[..]

Alsof het raar is om wat details te veranderen omdat je weinig zin hebt om herkend te worden ..
Aha, dus eigenlijk studeer je Lucht en ruimtevaarttechniek
pi_155608428
Kies voor je carrière. Je maakt de grootste sprongen in salaris/vrije tijd/plaats op de maatschappelijke ladder (omcirkel wat je belangrijk vindt), door vaker van werkgever te wisselen ipv te blijven zitten bij de huidige werkgever.
pi_155657203
Inter :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_155657463
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:41 schreef DuTank het volgende:
Haha :D was na een half jaar ook schreeuwend weggelopen bij de Belastingdienst.
Kan me overigens goed vinden in hetgeen je boven schetst over de situatie daar ... ;(
pi_155657535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:27 schreef InterMilan het volgende:

[..]

Is het nu bedrijfskunde of fiscaal recht?

Anyway, als je wel echt die vaste baan hebt: aannemen, ondertussen verder solliciteren
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')