abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155547071
Wat is de meest efficiënte manier om dit traject enkele keren (2 a 3 keer) per week te overbruggen zonder elke keer weer een kaartje te moeten kopen?

Zelf heb ik onderstaande wijze al gevonden:
http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspx

Klinkt als een goede oplossing, niets mis mee, echter is het probleem dat de kosten niet te achterhalen zijn omdat ik een foutmelding krijg bij het invullen van Roosendaal: http://www.belgianrail.be(...)jdse-treinkaart.aspx

Vragen:
- Is er iemand die weet waar ik de kosten van deze kaart dan wel zou kunnen achterhalen of de kosten misschien weet?
- Is deze kaart daadwerkelijk de meest geschikte methode of zijn er misschien nog betere / goedkopere oplossingen?

Ib4: ''Vraag het aan de NS.''.
- Helaas gaat die vlieger niet op, bij vragen over grensoverschrijdende reizen steken ze bij de NS gewoon hun middelvinger naar je op, lachen ze je uit en verwijzen ze je vervolgens door naar dat waardeloze NS International.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_155547090
School zeker? Ga er wonen :P
Zie!
pi_155547179
Hoe oud ben je?
pi_155547281
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 01:22 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je?
26, ik heb inderdaad ook over meerdere opties voor jongeren gelezen, maar daar staat telkens bij vermeld dat het geldt voor jongeren tot 26.
En ik neem aan dat ze met ''tot 26'' tot en met 25 bedoelen?
pi_155547360
Ze zijn in Vlaanderen nogal op hun taal, dus ik denk inderdaad dat jij buiten de boot valt.
pi_155547417
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 01:17 schreef johnson555 het volgende:
School zeker? Ga er wonen :P
Ik ben gewoon afgestudeerd hoor.
Maar inderdaad, het behalen van een tweede master in Antwerpen t.o.v. Rotterdam is wel heel aantrekkelijk. (leve Rutte en de rest van de graaiende boevenbende)
pi_155547579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 01:35 schreef Bitlord het volgende:
Ze zijn in Vlaanderen nogal op hun taal, dus ik denk inderdaad dat jij buiten de boot valt.
pi_155997252
Mijn eerste vraag is nog steeds relevant:
quote:
- Is er iemand die weet waar ik de kosten van deze kaart dan wel zou kunnen achterhalen of de kosten misschien weet?
http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspx

De prijs is nog steeds nergens te achterhalen, en als ik het hier ( http://www.belgianrail.be(...)jdse-treinkaart.aspx ) invoer dan krijg ik een foutmelding.
  vrijdag 11 september 2015 @ 14:28:20 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155998637
Het probleem is dat die kaarten allemaal voor Belgisch binnenlandse trajecten zijn, Roosendaal geldt nog altijd als buitenland ondanks de aanwezigheid van een NMBS-automaat.

Wat je zou kunnen doen is een HTT-kaart nemen voor Essen - Antwerpen, en daarnaast een los vervoerbewijs voor Roosendaal - Essen. Niet ideaal, maar helaas is er nog altijd geen grensoverschrijdend abonnement :(
  Redactie Sport vrijdag 11 september 2015 @ 14:50:54 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155999240
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:28 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dat die kaarten allemaal voor Belgisch binnenlandse trajecten zijn, Roosendaal geldt nog altijd als buitenland ondanks de aanwezigheid van een NMBS-automaat.

Wat je zou kunnen doen is een HTT-kaart nemen voor Essen - Antwerpen, en daarnaast een los vervoerbewijs voor Roosendaal - Essen. Niet ideaal, maar helaas is er nog altijd geen grensoverschrijdend abonnement :(
Er is gewoon een Halftijdse Treinkaart naar Roosendaal te koop, zie de eerste link in de post boven je. De vraag is alleen hoeveel dat ding kost... Ik denk dat je het beste gewoon bij het loket in België daarvoor terecht kunt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:02:17 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155999511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er is gewoon een Halftijdse Treinkaart naar Roosendaal te koop, zie de eerste link in de post boven je. De vraag is alleen hoeveel dat ding kost... Ik denk dat je het beste gewoon bij het loket in België daarvoor terecht kunt.
Ah, inderdaad. Ook @NMBS op Twitter verwijst me door naar een loket.

Je hebt denk ik ook een moederkaart nodig?
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:22:37 #12
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155999956
Roosendaal is toch binnenland voor de NMBS James? Als ik bij de NS een kaartje koop betaal ik die schijt toeslag en bij de NMBS niet (vanaf zone brussel)
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:26:25 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156000086
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:02 schreef James1988 het volgende:
Je hebt denk ik ook een moederkaart nodig?
Het is een abo op naam, dus dat lijkt me logisch...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_156014411
Grensabbonement Roosendaal - Roosendaal grens, eigenlijk een traject vrij abonnement maar dan van begin stations tot aan de grens. Echter alleen in jaarabonnement vorm beschikbaar
https://www.ns.nl/product(...)grensabonnement-jaar

In jaarvorm kost dit traject ¤49,40 per maand

Antwerpen centraal - Essen
Invullen in deze link:

http://www.belgianrail.be(...)ajecttreinkaart.aspx

[ Bericht 28% gewijzigd door dan13lv op 11-09-2015 23:48:20 ]
  Redactie Sport vrijdag 11 september 2015 @ 23:49:53 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156014767
Dan mis je alleen het stuk Essen-Roosendaal Grens. Weliswaar maar een paar honderd meter, maar genoeg voor een boetem...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:50:01 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156014774
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:39 schreef dan13lv het volgende:
Grensabbonement Roosendaal - Roosendaal grens, eigenlijk een traject vrij abonnement maar dan van begin stations tot aan de grens. Echter alleen in jaarabonnement vorm beschikbaar
https://www.ns.nl/product(...)grensabonnement-jaar

In jaarvorm kost dit traject ¤49,40 per maand

Antwerpen centraal - Essen
Invullen in deze link:

http://www.belgianrail.be(...)ajecttreinkaart.aspx

Dan mis je nog het stukje Roosendaal-Grens - Essen. En ja, daar controleren ze op... ;(

De Halftijdse Treinkaart is denk ik the way to go voor TS - hij moet alleen wel een keertje langs het loket voor de prijs en zo'n moederkaart. NMBS geeft die tegenwoordig uit als MOBIB-kaart geloof ik.
pi_156014898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:49 schreef dennistd het volgende:
Dan mis je alleen het stuk Essen-Roosendaal Grens. Weliswaar maar een paar honderd meter, maar genoeg voor een boetem...
Dat was mij nog niet bekend! Weer wat geleerd dus

Toch raar dat twee treinvervoerders dit niet op elkaar af kunnnen stemmen
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:59:46 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156015100
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:53 schreef dan13lv het volgende:

[..]

Toch raar dat twee treinvervoerders dit niet op elkaar af kunnnen stemmen
Ja, eens.

NS heeft het nu redelijk op orde met dat grensabonnement, maar aan de andere kant mist er wat -O-
pi_156025672
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, eens.

NS heeft het nu redelijk op orde met dat grensabonnement, maar aan de andere kant mist er wat -O-
Heb het even doorgegeven, zelf werkzaam bij klantenservice NS. Het wordt doorgezet in ieder geval..
pi_156037954
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan mis je nog het stukje Roosendaal-Grens - Essen. En ja, daar controleren ze op... ;(

De Halftijdse Treinkaart is denk ik the way to go voor TS - hij moet alleen wel een keertje langs het loket voor de prijs en zo'n moederkaart. NMBS geeft die tegenwoordig uit als MOBIB-kaart geloof ik.
De Halftijdse Treinkaart van Antwerpen Centraal - Essen kost 32,00 euro, ik verwacht niet dat de Halftijdse Treinkaart naar Roosendaal heel veel meer dan dat zal kosten maar ik wil dat toch eerst wel even zeker weten want als het wel veel duurder blijkt te zijn dan is een andere oplossing misschien wel beter.
Ik zal inderdaad op korte termijn naar het loket moeten voor een MOBIB-kaart, maar gezien de rijen en chaos die ik er laatst zag, regel ik mijn informatievoorziening liever vooraf.
Dus ik zal morgen dan maar eens bellen met de NMBS over de prijs voor een Halftijdse Treinkaart naar Roosendaal, ik neem aan dat de klantenservice wel over die informatie beschikt.
  FOK!fotograaf zaterdag 12 september 2015 @ 23:31:39 #21
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156038333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:50 schreef James1988 het volgende:

Ik ben als student wel eens naar Brussel geweest met vrienden. Op mijn OV naar Roosendaal, kaartje Roosendaal Grens - Essen en vanaf daar met een Go-Pass(?) (zo'n ding van 5 euro per enkele reis).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156061556
Ik heb zojuist gebeld met de NMBS, de Halftijdse Treinkaart voor Antwerpen Centraal - Roosendaal kost 48,00 euro.
Er zit zo te zien wel een aardige grenstoeslag o.i.d. in verwerkt aangezien de Halftijdse Treinkaart voor Antwerpen Centraal - Essen 32,00 euro kost, maar alsnog lijkt het mij wel de beste oplossing.

Binnenkort dus maar eens een bezoekje brengen aan het loket.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')