abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155530973
Hallo allemaal!

Ik heb een beetje een lastige vraag betreffende dof wordende zwarte kleding. Ik ben namelijk op zoek naar een middeltje om dit effect tegen te gaan, of in ieder geval de zwarte kleur weer netjes te krijgen. Nu zijn hier zat spullen voor maar het probleem is dat ik maar 2 zwarte shirts heb, 1 zwarte jeans en 1 zwarte korte broek. Een heel klein wasje dus wat ergens ook wel zonde is om te doen. Witte kleding was ik altijd bij wit, zwart bij (donker) gekleurde was.

Heb ik nu gewoon vette pech of zou het geen kwaad kunnen om de wasmiddel voor zwarte kleding bij m'n donkere was te doen?
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_155531145
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:48 schreef RickHD90 het volgende:
Heb ik nu gewoon vette pech of zou het geen kwaad kunnen om de wasmiddel voor zwarte kleding bij m'n donkere was te doen?
Kan in elk geval geen kwaad, doe ik ook altijd.
pi_155531259
Een nachtje in het azijn laten staan schijnt ook te werken.

quote:
Nieuwe kleding blijft kleurvast door het een nachtje te laten weken in een emmer water met Schoonmaakazijn, daarna uitspoelen en in de wasmachine. Wat oudere kleren komen wat kleur betreft ook weer tot leven na een nachtje weken in de Schoonmaakazijn. U kunt Schoonmaakazijn ook gebruiken als wasverzachter, de geur van het wasmiddel dat u gebruikt heeft blijft u ruiken. De Schoonmaakazijn maakt de was lekker zacht en lost achtergebleven zeepresten op. Dat dit veel voordeliger is dan wasverzachter hoef ik u niet te vertellen.
pi_155531302
Fijne tips! Heel erg bedankt :D
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:03:11 #5
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_155531315
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:48 schreef RickHD90 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik heb een beetje een lastige vraag betreffende dof wordende zwarte kleding. Ik ben namelijk op zoek naar een middeltje om dit effect tegen te gaan, of in ieder geval de zwarte kleur weer netjes te krijgen. Nu zijn hier zat spullen voor maar het probleem is dat ik maar 2 zwarte shirts heb, 1 zwarte jeans en 1 zwarte korte broek. Een heel klein wasje dus wat ergens ook wel zonde is om te doen. Witte kleding was ik altijd bij wit, zwart bij (donker) gekleurde was.

Kost hetzelfde als wasmiddel voor de gewone bonte was, dus waarom zou je het niet gebruiken.
Daarbij kan je ook 'gewone' bonte was met wasmiddel voor zwart wassen.
Ik weet niet eens of dat wasmiddel voor zwart überhaupt werkt, ik koop het omdat ik zwarte kleding heb, maar als je me vraagt helpt het? Dan zeg ik, geen idee.........laat ik het hopen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:04:29 #6
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_155531345
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:00 schreef Mylene het volgende:
Een nachtje in het azijn laten staan schijnt ook te werken.

[..]

Dat heb ik indd ook wel eens gelezen, en ik dacht dat zout ook kan helpen.
pi_155531347
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:03 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Kost hetzelfde als wasmiddel voor de gewone bonte was, dus waarom zou je het niet gebruiken.
Daarbij kan je ook 'gewone' bonte was met wasmiddel voor zwart wassen.
Ik weet niet eens of dat wasmiddel voor zwart überhaupt werkt, ik koop het omdat ik zwarte kleding heb, maar als je me vraagt helpt het? Dan zeg ik, geen idee.........laat ik het hopen.
Ergens zit er toch de bijgelovigheid dat mn lichtere bonte was dan donkerder worden :')
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:05:19 #8
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_155531365
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:04 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

Ergens zit er toch de bijgelovigheid dat mn lichtere bonte was dan donkerder worden :')
Dat lijkt me erg sterk.
Het zit tussen de oren. 8-)
pi_155531388
Dof? Bedoel je vaal?

Zwartwasmiddel schijnt wel degelijk te werken. En het is belangrijk dat je de kleding binnenstebuiten wast.

Het schijnt dat spijkerbroeken het best apart gewassen kunnen worden. Niet zozeer voor de broek zelf, maar spijkerbroeken zijn dermate grof dat ze voor slijtage van andere kleding kunnen zorgen.

En je kan zwart heel makkelijk bijkleuren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155531412
quote:
Uitslag gebruikerstest:

1) Sendil Black (1,49 per liter)
2) Dobbelman Donker (3,99 per liter)
3) Albert Heijn Zwart en Donker (?3,99 per liter)
4) Ariel Color, dit is geen zwartwasmiddel. (?3,26 per liter)
5) Robijn Black Velvet* (?5,59 per liter)
6) Dreft Donkerwas (? 5,32 per liter)
7) Fleuril Black Magic (?3,79 per liter)
Test: Black Wasmiddelen
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:10:50 #11
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_155531471
quote:
Frapant dat de goedkoopste op plaats 1 staat.
Ik gebruik zelf gewoon dat spul van de Aldi > Una.
pi_155531508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:06 schreef Jordy-B het volgende:
Dof? Bedoel je vaal?

Zwartwasmiddel schijnt wel degelijk te werken. En het is belangrijk dat je de kleding binnenstebuiten wast.

Het schijnt dat spijkerbroeken het best apart gewassen kunnen worden. Niet zozeer voor de broek zelf, maar spijkerbroeken zijn dermate grof dat ze voor slijtage van andere kleding kunnen zorgen.

En je kan zwart heel makkelijk bijkleuren.
Dof, vaal, beetje een vintage look haha

Het binnenstebuiten wassen was ik bekend mee, alleen in het begin vaak gedaan en nu luier in geworden :( maar goed m'n shirts haal ik vaak bij New Yorker en dat kost me ook niks (2 euro per shirt).

Reden dat ik nog niet veel was scheid is dat ik over een paar maanden op mezelf woon, dan is het beter te doen. Nu heb ik 2 wasmanden (bont voor eigen kleding en wit gaat alles gezamenlijk), maar dan zal ik wel meer wit-zwart-kleur apart houden.

Ik ga mn aankomende was eens doen met de zwarte middel en binnenstebuiten gewassen, zal ergens eind volgende week zijn dus zal dan m'n ervaring delen :)
pi_155531540
quote:
Jeetje wat een prijsverschillen, ik heb nog nooit van Sendil gehoord :@ waar koop je dat vraag
ik mezelf dan meteen af :D , maar ik zal opletten in de supermarkten waar ik kom, geen idee of ze dat daar verkopen, ik gebruik altijd Robijntje, nog wel de duurste ook en niet eens de beste :')

Ruikt wel lekker, dat dan weer wel :+
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:29:54 #14
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_155531905
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:13 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

Dof, vaal, beetje een vintage look haha

Het binnenstebuiten wassen was ik bekend mee, alleen in het begin vaak gedaan en nu luier in geworden :( maar goed m'n shirts haal ik vaak bij New Yorker en dat kost me ook niks (2 euro per shirt).

Reden dat ik nog niet veel was scheid is dat ik over een paar maanden op mezelf woon, dan is het beter te doen. Nu heb ik 2 wasmanden (bont voor eigen kleding en wit gaat alles gezamenlijk), maar dan zal ik wel meer wit-zwart-kleur apart houden.

Ik ga mn aankomende was eens doen met de zwarte middel en binnenstebuiten gewassen, zal ergens eind volgende week zijn dus zal dan m'n ervaring delen :)
Ik was kleding altijd binnenstebuiten, dat helpt zeker.
pi_155532593
Vind het juist wel leuk als zwarte kleding doffer wordt, zolang het maar meer zwart dan grijs is. Draag altijd zwart en was het zonder binnenstebuiten te keren, maar wel met zwartewasmiddel.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:01:00 #16
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_155532679
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:57 schreef Gray het volgende:
Vind het juist wel leuk als zwarte kleding doffer wordt, zolang het maar meer zwart dan grijs is. Draag altijd zwart en was het zonder binnenstebuiten te keren, maar wel met zwartewasmiddel.
Zelfde als ik dus. Zwarte kleding wordt nu eenmaal valer, ik vind echt zwart ook meteen zo nieuw uitzien.
Ik doe wel af en toe met bepaalde stukken een keertje met zwarte kleding verf (Dylon te verkrijgen bij o.a. Kruidvat).
pi_155545293
Je hebt meerdere kledingstukken die vaal zijn begrijp ik. Zelf gebruik ik dus meestal een pakje Dylon textielverf van de kruidvat. Daar moet verder dan wel nog zout bij. Volgens de voorschriften zou je ongeveer 1 spijkerbroek met een pakje kunnen wassen, maar ik houd dat alleen aan als ik een kledingstuk in een totaal andere kleur verf. Als kleding gewoon vaal is (en dezelfde kleur als de verf die ik ga gebruiken), gooi ik gewoon meerdere kledingstukken met 1 pakje verf in de trommel. Gaat prima. Tot nu toe heb ik er drie kledingstukken (shirt, broek en hemd) mee opgefrist op die manier.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_155546176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 00:10 schreef Nyan het volgende:
Je hebt meerdere kledingstukken die vaal zijn begrijp ik. Zelf gebruik ik dus meestal een pakje Dylon textielverf van de kruidvat. Daar moet verder dan wel nog zout bij. Volgens de voorschriften zou je ongeveer 1 spijkerbroek met een pakje kunnen wassen, maar ik houd dat alleen aan als ik een kledingstuk in een totaal andere kleur verf. Als kleding gewoon vaal is (en dezelfde kleur als de verf die ik ga gebruiken), gooi ik gewoon meerdere kledingstukken met 1 pakje verf in de trommel. Gaat prima. Tot nu toe heb ik er drie kledingstukken (shirt, broek en hemd) mee opgefrist op die manier.
Op zich een idee als het met donkere wasmiddel niet lukt.. Vervelende is nu alleen dat het om 2 broeken gaat. Om nou een was te draaien voor 2 broeken is dan ook weer onzin
pi_155569400
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 00:39 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

Op zich een idee als het met donkere wasmiddel niet lukt.. Vervelende is nu alleen dat het om 2 broeken gaat. Om nou een was te draaien voor 2 broeken is dan ook weer onzin
Eenmalig een klein wasje draaien is toch geen drama?
pi_155571394
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:06 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Eenmalig een klein wasje draaien is toch geen drama?
voor mij niet maar voor diegene waar ik nu onder het dak zit wel :')
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:55:10 #21
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_155571553
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:14 schreef FANN het volgende:

[..]

Jeetje wat een prijsverschillen, ik heb nog nooit van Sendil gehoord :@ waar koop je dat vraag
ik mezelf dan meteen af :D , maar ik zal opletten in de supermarkten waar ik kom, geen idee of ze dat daar verkopen, ik gebruik altijd Robijntje, nog wel de duurste ook en niet eens de beste :')

Ruikt wel lekker, dat dan weer wel :+
Ik gebruik ook Robijn omdat die het lekkerste ruikt O+
Sendil is van de Lidl.
吴 曼 迪
pi_155573050
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:51 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

voor mij niet maar voor diegene waar ik nu onder het dak zit wel :')
Oké, duidelijk. :) Stiekem wasje doen als persoon in kwestie van huis is?
pi_155574175
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:29 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Oké, duidelijk. :) Stiekem wasje doen als persoon in kwestie van huis is?
wat ondeugend! maar dat zal het worden ja
pi_155631558
Zorg dat je badhanddoeken of je beddegoed ook zwart zijn, zodat je meer zwarte was per week hebt.
pi_155659480
quote:
17s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:55 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik gebruik ook Robijn omdat die het lekkerste ruikt O+
Sendil is van de Lidl.
Ik zag het merk bij de Action, alleen niet Sendil Black. Volgens medewerkster wordt Subliem Prenium Black wasmiddel die wel door hen wordt verkocht ook door fabrikant Sendil geproduceerd, 2 euro kost een fles.

Verder verkopen ze Citin renovator textielkleur in het zwart voor ook 2 euro waardoor doffe zwarte kleding weer zwart wordt.

Bij de Action moet je dus zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')