abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155515213
Even een kort elektra vraag. In onze woning zit standaard een cai aansluiting op de plek waar wij de televisie willen. Aangezien we glasvezel gaan aanvragen komt een utp kabel beter uit. We kunnen natuurlijk een gat door de vloer boren en een extra kabel trekken maar aangezien de Cai toch niet gebruikt gaat worden lijkt mij een betere oplossing om eventueel de cai aansluiting weg te halen en de loze leiding die er dan loopt opnieuw te bedraden met een utp kabel. Is dit goed mogelijk (vraag ik als leek in elektra en bedraden). Draadloos lijkt mij geen goede oplossing omdat het signaal vaak meer dan de helft minder sterk is en juist met de opkomst van Netflix en andere streaming een goede internet verbinding wel aan te raden is.

Ik hoop dat hier toevallig iemand mee leest die hier ervaring mee heeft of weet of dit wel/niet kan.
pi_155516033
wat je het beste kunt doen is een ethernet naar coax converter gebruiken.
dus gewoon op het beginpunt je ethernet naar caox omzetten en dan kun je bij je tv gewoon weer van coax naar ethernet.

http://www.allekabels.nl/(...)vXwscCFUUcGwodpBMHag
'She is lighter than a feather, I am heavier than lead.'
pi_155516052
'She is lighter than a feather, I am heavier than lead.'
pi_155516530
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:44 schreef Faltaux het volgende:
wat je het beste kunt doen is een ethernet naar coax converter gebruiken.
dus gewoon op het beginpunt je ethernet naar caox omzetten en dan kun je bij je tv gewoon weer van coax naar ethernet.

http://www.allekabels.nl/(...)vXwscCFUUcGwodpBMHag
En Noisiv dit is dus niet het beste wat je kunt doen maar juist de slechtste nood oplossing als het echt moet. Het beste wat je kunt doen is kabels trekken

Is het cai punt het de enige op de begane vloer? Of een verlengde van uit meterkast? Als het de hoofdaasluiting in je woonkamer is mag je er niks aan doen.

Je kan ook eerst proberen de UTP naast cai te trekken.
pi_155519179
Hoe oud is de woning?
dag
pi_155519383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:03 schreef Peter het volgende:
Hoe oud is de woning?
Doet dat ertoe??

Haal een trekveer, bind die aan je CAI kabel, trek die trekveer je leiding in. Knoop er UTP aan en trek deze terug in je buis.

Klaar!

Nooit lopen kloten met converters, UTP over spanningsnet etc.
Laat die handjes wapperen!
pi_155519521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:47 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Doet dat ertoe??

Haal een trekveer, bind die aan je CAI kabel, trek die trekveer je leiding in. Knoop er UTP aan en trek deze terug in je buis.

Klaar!

Nooit lopen kloten met converters, UTP over spanningsnet etc.
pi_155535524
De grote vraag is en blijft: Waar komt die CAI kabel vandaan? Loopt die naar dezelfde plek als de glasvezel aansluiting?

Zo ja: Dan is het simpel even de CAI kabel vervangen voor een UTP kabel.

Zo nee: Succes met het aanleggen van nieuwe leidingen en trekken van kabels.

UTP over COAX is leuk als noodoplossing, maar als het enigszins mogelijk is moet je een signaal met zo min mogelijk tussenstappen op de plek van bestemming krijgen. Elke tussenstap zorgt voor vermindering van kwaliteit.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10:06 #9
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155536156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:47 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Doet dat ertoe??
Indirect wel, in veel oude huizen bevindt het officiële aansluitpunt van CAI zich niet in de meterkast maar in de woonkamer. Dan mag je er officieel niet aankomen.

Aangezien TS het al over een loze leiding heeft zou ik de coax kabel vervangen door utp. Mocht je ooit weer kabel willen gebruiken, ook daarbij is volledig utp achter je modem de toekomst.
pi_155543188
Het gaat om een nieuwbouw woning. Ik heb nog niet kunnen controleren waar de kabels beginnen. Ik zie alleen op de bouwtekeningen waar ze uiteindelijk uitkomen. Aangezien er vloerverwarming in de vloer ligt is het nogal een klus om door de vloer te boren. Moet er eerst een gat in de muur gemaakt worden en dan in een bepaalde hoek naar beneden boren om langs de vloerverwarming te komen. Aangezien COAX toch achterhaald is en over een tijd toch alles via internet gaat lijkt het mij juist een goede oplossing om de CAI kabel hiervoor te gebruiken. Het zou mooi zijn als ik de leiding waar de CAI kabel doorheen gaat kan gebruiken voor een UTP kabel. Bedankt voor de tips tot nu toe ik zal even informeren of het wel aangepast mag worden.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:18:31 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_155543497
Trek voorzichtig aan de coaxkabel om te kijken of er aan de andere kant beweging te zien is. De meest simpel oplossing is om de UTP-kabel met ducttape aan de coaxkabel vast te maken. Wel met de uiteinden tegen elkaar en slechts 1 slag ducttape zodat het niet te dik wordt. Met 19mm pvc-buizen gaat het erg makkelijk.

Je zou ook kunnen overwegen om de telefoonkabel te vervangen als die aanwezig is. In nieuwbouwhuizen wordt voor de telefoonkabel vaak UTP gebruikt waardoor je zelfs helemaal geen kabel hoeft te trekken. Het vervangen van de wandcontactdoos volstaat. Aan de andere kant krimp je een rj45-stekker.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_155551836
Oh en bij het verwijderen van de COAX kabel, de schroefconnector die eventueel al aan je kabel zit, knip die eraf voordat je hem eruit trekt.

Hij past vaak wel door het rechtdoorgaand stuk buis, maar niet door de bocht. en als je dan net zoals deze sjaak gewoon hard aan de kabel gaat hangen met je volle gewicht, breekt ie halverwege de buis af en krijg je hem er dus nooit meer uit }:|
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:49:28 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_155552047
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:40 schreef Nixxor het volgende:
als je dan net zoals deze sjaak gewoon hard aan de kabel gaat hangen met je volle gewicht
_O- Zo eerlijk en tegelijk ook gewoon goeie tip :Y

Trek meteen UTP die geschikt is voor 10 GbE.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:58:42 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155552249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:06 schreef bartos het volgende:

[..]

Je kan ook eerst proberen de UTP naast cai te trekken.
Succes :') Dat gaat je niet lukken.
  Moderator woensdag 26 augustus 2015 @ 17:04:36 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155563293
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:58 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

in één keer twee kabels door een buis (coax + utp) wil vaak nog wel.
Maar als er eenmaal een kabel in de buis zit krijg je er bijna geen andere kabel bij in diezelfde leiding ;)
pi_155565268
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:58 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dit.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')