quote:Ik streef naar off-grid te kunnen leven. Dat is dus zonder electriciteit, gas en water toch comfortabel blijven.
Zonnepanelen leveren toch elektriciteit? Die grondwaterpomp pompt toch water omhoog?quote:Binnenkort komen er zonnepanelen, vandaag heb ik mijn grondwaterpomp geïnstalleerd
Zonder electriciteit van het net, of water van de waterleiding bedoel ik uiteraard.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Zonnepanelen leveren toch elektriciteit? Die grondwaterpomp pompt toch water omhoog?
Ik heb alleen kippen, dat bos heb ik voor het hout. Genoeg voedsel zelf verbouwen (qua calorieën) is in Nederland jaar rond eigenlijk niet te doen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:42 schreef Geralt het volgende:
Tevens wat heb je allemaal in dat bos van je rondlopen qua wat grotere beesten dat je denkt daar "langere tijd" van te kunnen leven?
Het rendement van de panelen is voldoende voor mijn jaargebruik. De opbrengst en het verbruik zijn echter niet gesynchroniseerd. Dus in de winter en 's avonds heb ik een hoog verbruik en lage opbrenst, terwijl het in de zomer overdag precies andersom is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:46 schreef Geralt het volgende:
Ow ok, duidelijk.
Leveren die zonnepanelen genoeg dan om alles in je huis van stroom te voorzien? Of wil je ook je mobiel en computers en alles loskoppelen? Als je off the grid wilt dan moet internet ook de deur uit natuurlijk he
Na filtratie en snel koken kan het prima drinkbaar zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:50 schreef Geerd het volgende:
Dat water blijft toch nooit goed ? En blikken zijn ook maar 1 of 2 jaar houdbaar
Is een accubank een idee om energie op te slaan voor de avonden en eventueel langere periodes? Een simpele schakelaar die je omzet bij uitval van het lichtnet moet niet zo heel moeilijk zijn. Dan laad je de accu's verder bij en gebruik je gelijkertijd de panelen voor algemeen verbruik.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het rendement van de panelen is voldoende voor mijn jaargebruik. De opbrengst en het verbruik zijn echter niet gesynchroniseerd. Dus in de winter en 's avonds heb ik een hoog verbruik en lage opbrenst, terwijl het in de zomer overdag precies andersom is.
Daarom ben je ook aangesloten op het electrciteitsnet, dan kun je leveren bij overschot en terugkrijgen bij tekort.
Nadeel is dat een standaard systeem uitvalt als er geen netspanning is (beveiliging). Dan heb je dus 35KWH zonnepanelen op je dak liggen, schijnt de zon optimaal en heb je 0 vermogen!! Er zijn systemen op de markt die dit omzeilen, ben ik aan het uitzoeken.
Dat ligt eraan. Mijn erf is van de openbare weg af niet te zien, het is net alsof het een doodlopend paadje de bossen in is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:58 schreef I-care het volgende:
Preppen is leuk voor korte perioden, zodra we echte rampen krijgen die alles platleggen, dan ben je een sitting duck als je denkt op je erf alles te hebben geregeld.
Accu's wil ik eigenlijk liever niet, dat is teveel onderhoud. Wanneer ik wat stroom heb overdag is dat genoeg. In de VS zijn er wel van dat soort systemen te koop, in Nederland nog niet gevonden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:06 schreef I-care het volgende:
[..]
Is een accubank een idee om energie op te slaan voor de avonden en eventueel langere periodes? Een simpele schakelaar die je omzet bij uitval van het lichtnet moet niet zo heel moeilijk zijn. Dan laad je de accu's verder bij en gebruik je gelijkertijd de panelen voor algemeen verbruik.
In nood gaat iedereen zoeken. Maar daar kun je niet op voorbereiden realistisch gezien. Bebossing is dan een logische plaats om te gaan zoeken naar voedsel en beschutting om de steden te ontlopen waar het helemaal een zooitje zal zijn, daar moet je al helemaal niet zijn namelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Mijn erf is van de openbare weg af niet te zien, het is net alsof het een doodlopend paadje de bossen in is.
Accu's zijn wel een mooie oplossing en veel onderhoud heb je er niet aan in principe. Alles loopt via een omvormer naar 220 en dus ook de lader van de accu's. Heel simpel verhaal op zich.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Accu's wil ik eigenlijk liever niet, dat is teveel onderhoud. Wanneer ik wat stroom heb overdag is dat genoeg. In de VS zijn er wel van dat soort systemen te koop, in Nederland nog niet gevonden.
Bij veel van die preppers zit een steekje los. Ik twijfelde ook tussen GC en BNW om dit topic te openen. Maar onafhankelijk zijn van het systeem is nooit verkeerd denk ik. Het hangt er vanaf hoe ver je gaat.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:24 schreef highender het volgende:
Een vriend van mij doet dat, niet omdat het een hobby is maar hij vertrouwt het niet (eindtijd gelover, creationist, niburu, complottheorieën, enzovoorts). Heeft bergen blikvoer, water en wapens, gelukkig kan hij er wel eens om lachen.
Volgens mij ook, en inderdaad, onafhankelijk van het systeem worden lijkt me an sich een prima ambitie.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:30 schreef LXIV het volgende:
Bij veel van die preppers zit een steekje los. Ik twijfelde ook tussen GC en BNW om dit topic te openen. Maar onafhankelijk zijn van het systeem is nooit verkeerd denk ik. Het hangt er vanaf hoe ver je gaat.
In Nederland zit je dan al in de lik alvorens de onrusten uitbreken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:25 schreef Thezappa het volgende:
Gewoon Shotgun en een paar extra wapens , jatten van de rijke tattas
ja ok , daarvoor nogmaals de shotgun hequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
In Nederland zit je dan al in de lik alvorens de onrusten uitbreken.
Oke Henk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:01 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ja ok , daarvoor nogmaals de shotgun he
oke fritsquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:05 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ligt eraan of ik in Engeland ben of niet.
ik heb recent voor een project in een land in afrika een zeecontainer omgebouwd / laten ombouwen naar een ict container. zonnepanelen op het dak en accu's die voor 3 dagen genoeg stroom leveren. was gewoon allemaal in de handel verkrijgbaar. tesla is ook bezig met accu's voor thuis.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Accu's wil ik eigenlijk liever niet, dat is teveel onderhoud. Wanneer ik wat stroom heb overdag is dat genoeg. In de VS zijn er wel van dat soort systemen te koop, in Nederland nog niet gevonden.
Bedoel je niet toevallig Burundi?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
ik heb recent voor een project in burundu een zeecontainer omgebouwd / laten ombouwen naar een ict container. zonnepanelen op het dak en accu's die voor 3 dagen genoeg stroom leveren. was gewoon allemaal in de handel verkrijgbaar. tesla is ook bezig met accu's voor thuis.
Nee, vroeg me vooral of waar burundu lag. Lijkt me verder wel een interessant project.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
oooh een typefout. krijg ik nu stokslagen?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:01 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb eten voor 7 dagen, een groot zakmes, waterfilter, tentje, kogelvrij vest, waterdichteslaapzak, radio, een paar strips waterzuiveringstabletten, Paracetamol, een wonden hecht setje en een EHBO set. Daarnaast diverse middelen om een vuurtje te maken en een pannetje met snijplankje en roerdingen .Alles past in een enkele rugzak ik kan als het moet mijn rugzak pakken en meteen er vandoor. als het moet kan ik het eten verdelen over 14 dagen.
[ afbeelding ]Vooral groepen mensen moet je zo ver mogelijk bij wegblijven, want dan ben je namelijk je hele kostbare voorraad meteen kwijt.
Als er veel agressie is buiten, dan neem ik ook mijn aluminium honkbalknuppel en kapmes mee(echt gebruikt in de jungle en vlijm scherp)
Na-aper.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:45 schreef PausNicolaas het volgende:
Heb wat extra zakjes noodles achter liggen?
DayZ 2.0quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:58 schreef Roces18 het volgende:
Het enige wat je nodig hebt als prepper is een kapmes en wat wapens met genoeg munitie.
In NL heeft bijna niemand een wapen, dus kan je gewoon stelen van mensen wat je nodig hebt.
Dus hoef je je ook niet voor te bereiden
inderdaad, op dit moment heb ik wel een bescheiden voorraad voor 2maand staan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij veel van die preppers zit een steekje los. Ik twijfelde ook tussen GC en BNW om dit topic te openen. Maar onafhankelijk zijn van het systeem is nooit verkeerd denk ik. Het hangt er vanaf hoe ver je gaat.
Wat heb je dan zoal en hoe voorkom je dat het over datum gaat?quote:Op woensdag 2 september 2015 14:58 schreef 9h05t het volgende:
[..]
inderdaad, op dit moment heb ik wel een bescheiden voorraad voor 2maand staan.
Niet dat ik echt "prep" maar gewoon voor het geval dat...
blikken met soep en groenten of vis in, gevriesdroogde maaltijden of noodles.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heb je dan zoal en hoe voorkom je dat het over datum gaat?
Ga alvast maar brandstof inslaan. Dat zal 1 van de eerste dingen zijn waar een run op komt naast eten. Die staat dus zo weer stil.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:40 schreef Metalfrost het volgende:
Mocht je in de buitengebieden wonen en het systeem faalt, daarnaast nog geen Bug Out Vehicle:
[ afbeelding ]
In stadse gebieden zou ik kiezen voor een kleinere en goedkopere auto, een Dacia Sandero of zoiets.
Nadeel is dat brandstof volgens mij ook aardig beperkt houdbaar is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga alvast maar brandstof inslaan. Dat zal 1 van de eerste dingen zijn waar een run op komt naast eten. Die staat dus zo weer stil.
Een fiets, reparatiemateriaal en een karretje lijkt mij ook duurzamer.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nadeel is dat brandstof volgens mij ook aardig beperkt houdbaar is.
Waar je meer aan hebt is een degelijke mountainbike met geveerde aanhanger zodat je zowel off, als onroad je weg kan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |