abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155720379
:* voor L-E
pi_155720476
:* LE
pi_155721774
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:35 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Wij hebben vorig jaar drie dagen Efteling gedaan met twee overnachtingen. Is echt een aanrader, dan heb je echt de tijd om alles te doen en te zien (en de laatste dag de leukste dingen nog een keer :P ). Hebben dat toen last minute geboekt met een aanbieding. Dus ook als je dus verder weg woont, is het geen gehaast. (Is het nog niet super goedkoop hoor maar het was ons wel echt heel goed bevallen). Of een weekend/midweek naar een vakantiepark in de buurt en dan een dagje gaan. Ik weet nog wel een mooi park (waar ik toevallig ook werk O-) )
Dat is ook een goede optie :Y Hier alleen niet haalbaar helaas.. Ik ben alleen en financieel is het ook niet zo best momenteel. We houden het voorlopig maar bij de kinderboerderij ;)

Wbt poetsen; hier ook vanaf dag 1 drama. Al gauw overgestapt op elektrisch en sindsdien is het dikke prima. Ik poets wel voor hem, dat geklungel en gesabbel heb ik niet zoveel zin in. Dat leert hij maar als 'ie 10 is ofzo.
pi_155723096
As wat fijn dat het nu beter gaat!

LE :*

Efteling wil ik ook eens heen. Het komt er steeds niet van.Maar zo te lezen gaat Luc het geweldig vinden.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155726570
Poetsen is hier eigenlijk helemaal geen probleem. Ik zing tanden poetsen op vader jacob en dat vindt ze prachtig :) 2 keer per dag word er hier fanatiek gepoetst.

LE ik ken je niet persoonlijk maar ik wil je wel even een virtuele knuffel geven! :*

En hier na een nachtje spoken aan de koffie en mij klaarmaken om een dagje mee te lopen in de plaatselijke slagerij!
pi_155726574
Klinkt goed toch As. Het zal echt nog ff wennen zijn, maar straks wil hij vast niet meer weg :)

Ik vind de Efteling dus echt wel leuk, maar ik heb er een hekel aan in de vakanties. Te druk!

LE :*

Tandenpoetsen gaat hier tegenwoordig goed. Hij mag eerst zelf poetsen en wij daarna ;)

Trouwens, die peuter van mij.... Slaapt nog :o
pi_155726663
De Efteling is best leuk, maar ik heb een hekel aan rijen. Misschien eens op een studiedag die kant op.. Denk dat Daan het wel leuk gaat vinden.

Afgelopen weekend waren we bij mijn ouders, lekker op de boerderij, ruimte om buiten te spelen. Daan wilde wel op de grote fiets fietsen, want de 12" daar had nog zijwieltjes. Dus ik zet hem op een 16" fiets. Hij fiets ook zo weg. Hij kon alleen niet zelf opstappen of afstappen, nog zeker 5 cm groeien voor dat gaat. We hebben zo'n lol gehad. Hij crosste steeds rondjes over het erf. Met 4 man hier en daar gevangen en weer op de fiets gezet. Zelfs een keer een heuvel opgereden en er op hoofd&elleboog weer naar beneden gekomen. En al huilend zegt hij "nog een keer". Kleine stuntkip..
pi_155731983
Ah! Maar wel stoer en leuk :)

Mijn peuter is hilarisch O+
Eerst vroeg ik net aan hem:
Heb je gepoept?
Zijn antwoord: nee joh gekkie :')
Hoe hij daar nou weer aan komt :D

En we zijn bezig zijn middagslaapje af te bouwen. We zijn 's avonds tegenwoordig zo twee uur bezig om hem naar bed te brengen (en ja, kan hem natuurlijk later naar bed gaan brengen... Maar ben stiekem zo gehecht aan m'n "vrije" avond :@ ).
Maargoed, hij was even verdrietig en riep vervolgens dat hij echt naar bed wou. Dus wij naar boven, leg hem in bed, vraag of ik weg mag. Dus ik loop weg, word ik meteen teruggeroepen. Zegt hij: grapje mama, ben niet moe! :D
pi_155733179
Hèhè, daar zijn we officieel! Sorry, geen spam, maar ze heeft een heerlijke verjaardag gehad en genoten van haar cadeautjes, pindakaas-banaancakejes en de pannenkoeken O+. Haar nieuwe keukentje is geweldig, ze is steeds met de pannen in de weer _O-

Efteling vind ik ook niks. Weet niet of Ellie het leuk zou vinden... Ze durfde vandaag al niet in een speelhuis omdat er andere kindjes in zaten.

Tandenpoetsen met de grote electrische doen we hier ook, en net als bij AA met het tandenpoetslied :Y.
We waren vandaag ook voor het eerst bij de tandarts maar dat vond ze eng, helaas.

As, klinkt bemoedigend! Zoals Ellie nu is, betwijfel ik of het gaat lukken op de psz.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:47:30 #110
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155733468
Welkom Cwen met Ellie *O*

Hier komen we langzaam weer in evenwicht. J. is al een beetje gewend aan zijn broertje (die afwisselend baby en F. heet), en is lief voor m. Hij reageert zijn 'ik wil meer aandacht van mama' gevoelens gelukkig af op mij + vriend, en niet op F. Die krijgt kusjes en aaitjes O+

Verder is J. gisteren voor het eerst naar 'school' geweest, peuterspeelzaal dus. Dat ging echt boven verwachting goed, hij vond het superleuk, en stond te springen toen papa hem weer kwam halen *O*

Nog 2 keer kinderdagverblijf, en dan stopt ie daar. Vind ik eigenlijk wel fijn, want de groep waar hij op zit heeft alleen maar kindjes van 3+, en daar is ie ook nog eens het enige jongetje...
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:51:01 #111
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155733532
Zo, nu is deze dame boos...
Kennen jullie het verhaal nog van Draak die naar de basisschool zou kunnen vóór haar 4e verjaardag? Dat gaat dus mooi niet door omdat een nieuwe kleuterjuf even heeft besloten dat Draak best nog wel 3 maandjes tussen de peuters van 2,5 jaar kan zitten, want 'wat zijn 3 maandjes nou?' :(.
Draak's hele psz-groepje is uitgedund, al haar leeftijdsgenootjes/vriendinnetjes zijn naar de basisschool. Ze is nu de oudste in van de 5 psz-kinderen, en de op één na oudste is gewoon net 2,5. Die kloof is veel te groot
Ik ben maar netjes gebleven op dat moment maar man, ik kook gewoon van binnen. Gisteren ging ze samen met haar vriendinnetjes naar school, dan ziet ze er 3 afdraaien naar groep 1 en zij moet met een beteutert gezicht richting psz. Toen ik haar op ging halen zei ze dat ze het saai vond en dat 'die kleine kindjes alles kapot maken.'. Daar sta je dan als ouder :'(. Ik twijfel of ik haar niet gewoon van de psz af ga halen tot ze naar school mag, want dit trek ik geen 3 maanden meer.
Ik ben nu TSO-moeder geworden om haar toch, al is het maar een uurtje per dag, de aansluiting met haar leeftijdsgenootjes te houden (eigen kinderen mogen mee naar de TSO). Samen eten en daarna spelen.
Kijk, als het echt een verzekeringskwestie zou zijn, daar kan ik mee leven, maar als één of andere snotbel die de school, zijn leerlingen en mijn kind nog niet kent, zo even een beslissing maakt, dan raak je een gevoelig punt.

/einde zeikpost
pi_155734212
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:51 schreef NotTheSame het volgende:
Zo, nu is deze dame boos...
Kennen jullie het verhaal nog van Draak die naar de basisschool zou kunnen vóór haar 4e verjaardag? Dat gaat dus mooi niet door omdat een nieuwe kleuterjuf even heeft besloten dat Draak best nog wel 3 maandjes tussen de peuters van 2,5 jaar kan zitten, want 'wat zijn 3 maandjes nou?' :(.
Draak's hele psz-groepje is uitgedund, al haar leeftijdsgenootjes/vriendinnetjes zijn naar de basisschool. Ze is nu de oudste in van de 5 psz-kinderen, en de op één na oudste is gewoon net 2,5. Die kloof is veel te groot
Ik ben maar netjes gebleven op dat moment maar man, ik kook gewoon van binnen. Gisteren ging ze samen met haar vriendinnetjes naar school, dan ziet ze er 3 afdraaien naar groep 1 en zij moet met een beteutert gezicht richting psz. Toen ik haar op ging halen zei ze dat ze het saai vond en dat 'die kleine kindjes alles kapot maken.'. Daar sta je dan als ouder :'(. Ik twijfel of ik haar niet gewoon van de psz af ga halen tot ze naar school mag, want dit trek ik geen 3 maanden meer.
Ik ben nu TSO-moeder geworden om haar toch, al is het maar een uurtje per dag, de aansluiting met haar leeftijdsgenootjes te houden (eigen kinderen mogen mee naar de TSO). Samen eten en daarna spelen.
Kijk, als het echt een verzekeringskwestie zou zijn, daar kan ik mee leven, maar als één of andere snotbel die de school, zijn leerlingen en mijn kind nog niet kent, zo even een beslissing maakt, dan raak je een gevoelig punt.

/einde zeikpost
Maar hoe kan 1 juf dat dan beslissen als er eerder met school een andere afspraak is gemaakt.

Aan de andere kant, 3 maanden zijn inderdaad zo voorbij, zit ook nog een week herfstvakantie tussen. Eventuele wen dagen. Yaro heeft het ook gehad, dat er een kloof zat tussen dat hij naar school ging en de kindjes die er zaten. Voornamelijk 2 jarige die amper praatte. Ondanks dat er minder uitdaging was, was het ook wel goed om dat zo te ervaren denk ik.
pi_155734683
Deep, wat knap van je peuter dat hij zo wegfietste O+

Loj, een peuter met humor :D

Jippie, Cwen is hier legaal *O*
Fijn dat ze zo genoten heeft van haar verjaardag en het keukentje (die van Ikea?) zo'n succes is O+
Zielig dat ze de tandarts wat eng vond.

MM, fijn dat jullie weer een beetje in evenwicht komen. Ik zag in het babytopic foto's van F O+

NTS, jeetje ik snap dat je boos bent zeg. Ga je nog vervolgstappen nemen nu je alles een beetje hebt kunnen laten bezinken? :*
pi_155736677
NTS, is een gesprek met de juf een optie? En heb je de eerdere afspraak op papier?
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:26:27 #115
348178 NotTheSame
pi_155738158
Nope, niets op papier. Volgens de basisschooljuf van vorig schooljaar (zij is nu vervangen) was het simpelweg nog even met de directeur om tafel voor de verzekeringskwestie en dan kon het wel. Er waren al kleuterwerkjes naar de psz gebracht om Draak te laten wennen.
De huidige juf van de psz was altijd al een haaibaai (zij waren vorig jaar ook met 2 en nu alleen zij nog), die vond dat ik daaar uit moest vechten met de basisschooljuf en de directeur (de andere juf steunde me wel, maarja, ook weg).

Nu ik wat helderder kan denken ben ik bang dat het geen 'niet willen' is, maar als Draak NU naar de basisschool zou gaan, is de groep nog maar 4 kindjes groot, wat te weinig is om het draaiende te houden en waardoor ze naar een ander dorp moeten. Ik weet dat er eind november weer een kindje bij komt en dat zou dan precies overlappen.

Ik ga hier nog eens goed over nadenken. Naar de basisschool is nu voorlopig geen optie, ik krijg toch geen poot aan de grond daar. Wil ik haar nog op de psz houden? Eigenlijk niet, ik betaal hun om Draak iets te leren en dat lukt zo al helemaal niet.
Misschien dat ik tijdelijk m'n TSO uren uit laat breiden tot december ofzo. Dan maar zelf wat meer tijd erin steken.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:44:48 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155744386
En wil je haar op die school nog plaatsen dan? Bedoel, begint niet leuk zo?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_155744655
Bah NTS, wat balen. Al denk ik niet dat het heel veel zin heeft om je "zin" (zo bedoel ik het niet maar weet niet hoe anders te verwoorden) door te drukken. Sneu ook voor je Draak, als haar vriendinnetjes elders zijn. Je alternatieven klinken wel als een goede oplossing?

Hier iets bijzonders: Billie heeft heimwee naar huis (op vakantie). Iedere morgen is de eerste vraag: gaan we naar huis? En vandaag heeft ie de ochtend heel zielig op de bank gelegen. Zo sneu! Krijg er zelf ook spontaan heimwee van :').

Wel handig dat op vakantie geen potje aanwezig is (ja in de auto voor geval dat) en we meneer mooi wc-zindelijk hebben gekregen. Thuis ook het potje naar zolder dus *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155751802
NTS, wat naar dat die juffen nu niet meer mee werken. Zeker als het beloofd is.
Ik denk dat Daan ook wel naar school zou willen, hij heeft het er elke dag over. Hij heeft er alleen geen last van op de PSZ. Dat is een grotere groep, dus genoeg leeftijdsgenootjes. Zo te horen is dat bij jullie ook een probleem. Ik zou haar er gewoon afhalen voor die maanden. Dan is er voor het geld wel iets anders te bedenken. Een knutsel woensdagmiddag in het buurthuis? Peuter/kleuterzwemles? Naar de buurtspeeltuin na schooltijd?
De tso, gaat dat goed? Kan me voorstellen dat draakje juist boos wordt als ze niet mee mag de klas in?
Ik zou nog wel even met de directeur gaan praten. Niet om het school-ga-plan door te zetten, maar wel om dit even uit te praten. Want dit geeft ook geen fijn gevoel over de juf lijkt me? Misschien is er nog een tussenweg te vinden met de herfstvakantie?

Ach kuuks, het heeft wel iets schattigs, maar hoop dat het niet meer wordt dan een beetje sippen..
  woensdag 2 september 2015 @ 08:48:56 #119
348178 NotTheSame
pi_155752130
Dat is nu het nadeel van in een gehucht wonen; er zijn geen andere faciliteiten voor jonge kinderen.

We zaten er gisteravond aan te denken om haar terug te plaatsen naar de psz waar ze in de vakanties zat. Daar zijn wel genoeg kinderen van haar leeftijd. Maar dan zit ik weer met de reistijd en geen auto. En Piranha zit nog niet stabiel genoeg om in een fietsstoeltje te zitten.
En datzelfde probleem heb ik als ik haar niet meer naar de basisschool in het dorp stuur.

Ik denk dat we gewoon eens beginnen met haar weghalen op de huidige psz. Want dat word in ieder geval niks meer.
pi_155752146
Nts wat rot dat het nu toch ineens anders is. Mag ik vragen wat tso is?

Wij hebben heerlijk uitgeslapen. Kaylee werd half 9 pas wakker!!

En ik zit met spierpijn op de bank, hard werken in de slagerij maar wel leuk!
  woensdag 2 september 2015 @ 08:54:54 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155752186
Wat vervelend NTS. Drie maanden is misschien niet zo heel lang, maar natuurlijk wel als je bijna-kleuter 3 maanden lang ergens heen moet waar ze het niet naar haar zin heeft.
Misschien dan maar bij de huidige psz weghalen en de 3 maanden overbruggen met alleen meenemen naar de TSO? (Waarvan ik trouwens geen idee heb wat het is :D :@ )

Heerlijk uitslapen Aapie! En fijn dat het werken voldoening geeft :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155752201
Met 4 ukkies in haar groepje, zou ik ook afhaken. Zeker als de juffen niks kunnen bieden. Je zit natuurlijk ook nog met piranha inderdaad.
Ik heb voor Chris destijds ook nog veel "werkjes" van internet gehaald. Op Pinterest staan best leuke dingen. Moet je alleen wel de tijd/energie voor hebben.

TSO=overblijf op basisschool
  woensdag 2 september 2015 @ 10:06:32 #123
348178 NotTheSame
pi_155753143
Sorry, wat Deepfreeze zegt, TSO is tussenschoolse opvang. Kun je dus merken hoever wij al in het basisschooltijdperk denken :').

Vanavond nog een keer met manlief om tafel gaan zitten, kijken of we tot een goede oplossing kunnen komen.
pi_155773660
Succes NTS, niet leuk dat het zo gaat. -O- Verder helemaal eens met DF, ook qua praten met school (zodat je straks ook gewoon met een goed gevoel draak naar school kan brengen en dat dit niet in het luchtledige blijft hangen).

En verder inderdaad van de psz af, kost alleen maar geld was verder weinig oplevert en dan thuis wat meer werkjes doen. Wat leerzame fieldtrips?

Hopelijk kun je het nog die paar maandjes uitzingen :*
pi_155773747
Oh en Kuuks, wat goed *O*

Ik heb mijn grote peuter gister voor de eerste keer in Smaland achtergelaten. En toen heb ik matrasjes en beddengoed voor de grote meisjesbedjes van mijn kleine peuters gekocht.

Het gaat hard.... heel hard.

Het nieuwe schooljaar is van start. Het schooljaar waarin mijn kind ook zal starten. Ook al is dat pas volgend kalenderjaar (voordeel van in januari jarig zijn.... dat is pas volgend jaar...). Met mijn meiden morgen even naar de psz om kennis te maken en dan 14 september echt starten.
pi_155773933
NTS, eens met Deep en Kyara. Sneu voor je meisje :*

Kyara, het gaat echt heel hard. Ik wil ook een peuterbedje, maar blijf die stap moeilijk vinden om over te gaan.
Ik ben benieuwd hoe je meiden het vinden morgen :*

Hier een peuter die vanmorgen niet naar het kdv wilde. Ze zei ook: "Niet bij S zijn. Met mama mee". En alles wat S aanbood (cracker, spelen, boekje, filmpje) werd ook met een nee geweigerd. En uiteraard met haar hoofd tegen mij aan, want negeren werkt altijd prima :D
Vanmiddag toen ik haar ophaalde had ze het duidelijk naar haar zin. Maar ze stopte midden op het trapje van de glijbaan. Toen een jufje haar van de glijbaan afhaalde, rende ze dolgelukkig naar me toe O+
pi_155774205
Nts ik hoop dat jullie gauw een passende oplossing hebben gevonden. Lastige situatie zeg!

En je grote gewoon al bijna naar school kyara, spannend!! En de meiden naar de psz leuk en ook spannend! Vind je het gek dat je straks wat uren per week alleen thuis bent?

Aaah riley, fijn dat ze toch een leuke dag heeft gehad!

Zijn er al peuters van net 2 die geen middagslaapje meer doen? Kaylee heeft nu regelmatig dat het toch wel even duurt voor ze uit gekletst is of gewoon helemaal niet gaat slapen. Rond etenstijd word ze dan wel iets jengelig maar met een beker water en een filmpje red ze het wel, om tijdens het eten dan weer helemaal op te leven en als het aan haar ligt tot half 10 rond te rennen...
pi_155775075
Nee, Rosalie is erg aan haar bedje gehecht. En vraagt er ook om. Die slaapt 's middags gerust 3 uur. En soms langer
pi_155775574
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:02 schreef aapieannie het volgende:
Nts ik hoop dat jullie gauw een passende oplossing hebben gevonden. Lastige situatie zeg!

En je grote gewoon al bijna naar school kyara, spannend!! En de meiden naar de psz leuk en ook spannend! Vind je het gek dat je straks wat uren per week alleen thuis bent?

Aaah riley, fijn dat ze toch een leuke dag heeft gehad!

Zijn er al peuters van net 2 die geen middagslaapje meer doen? Kaylee heeft nu regelmatig dat het toch wel even duurt voor ze uit gekletst is of gewoon helemaal niet gaat slapen. Rond etenstijd word ze dan wel iets jengelig maar met een beker water en een filmpje red ze het wel, om tijdens het eten dan weer helemaal op te leven en als het aan haar ligt tot half 10 rond te rennen...
Mijn kids zijn beide met 18 maandeb gestopt met middagslaapjes. Kyan slaapt soms alleen op vakantie nog.
pi_155775641
Kijk je uit naar de tijd alleen thuis kyara? Ik had dat wel.

Heerlijk in huis opruimen zonder kids.

Nu maar een poging tot slapen doen. Morgenochtend vroeg naar schiphol. Mijn broer gaat zaterdag trouwen en woont nu in Bulgarije. Had ik een paar jaar terug toch echt niet gedacht dat hij deze stap zou nemen.
pi_155778688
NTS, wat een vervelende situatie. Ik weet dat wij ook erg streng zijn over de leeftijd waarop ze naar school mogen. Maar dat het niet meer werkt op de psz snap ik ook (hier een zelfde soort probleem op t kdv. Ow zit nu in een groep met baby's/dreumessen tot 1,5 en 1 meisje van bijna 4. Hij heeft dus ook geen enkele aansluiting met z'n 2,5 terwijl hij nu juist wilt samenspelen. Daarbij hebben de leidsters ook geen tijd voor hem, want druk met verzorging. Dus ik weet ook niet zo goed wat te doen).

Gewoon doen hoor omen, een peuterbedje. Kan weinig mis gaan!

Oh Kyara is straks alleen thuis, wat lijkt mij dat raar!

Ow is nu net sinds 3 dagen gestopt met z'n middagslaapje. Hij had rond twee ook een korte periode dat hij niet meer sliep!

Veel plezier op de bruiloft as. Gaan de kids mee?
pi_155778773
Ja die gaan mee. Zijn nu op schiphol. Kids mogen oa bloemblaadjes strooien O+ O+ O+

Yaro was al boos dat wij al getrouwd zijn toen zij er nog niet waren :D
pi_155778942
Chris stopte met 3,5 met middagslaapjes, na een periode rond de 2 jaar dat hij mopperde, maar het echt wel nodig had.
Daan was 1,5 en had het ook niet meer nodig. Dus hij slaapt al heel lang niet meer inde middag. Alleen heel soms, stort hij nog in. Vaak eind van de middag en dan bij een langere autorit.

Kyara, vond hij het leuk in smaland? De ikea hier heeft geen ballenbak. Maar in onze vorige woonplaats wel. Dan ging Daan met grote broer mee. Na een uur maar hopen dat hij eruit wilde ;)
Heeft hij al zin in school? Daan wil erg graag. Hij is wel jarig in december, maar in de vakantie. Dus hij begint ook pas volgend jaar
:P
pi_155779009
AA, hier slaapt ze 's middags nog wel, heeft het ook nog nodig want ze geeft aan dat ze echt moe is.

As, gefeliciteerd!

NTS, hopelijk komen jullie eruit.

Kyara, de meiden naar de psz! Hebben ze er zin in?
pi_155779703
Hier heel wisselend met slaapjes. De ene keer wil ze echt niet, dan weer een half uur en soms ineens twee uur.

As, veel plezier :*

Loj, wat zielig voor Ow dat er totaal geen aansluiting is. :*

Riley was vanmorgen tien over vijf wakker :O
Gelukkig wilde ze nog wel tot 6 uur bij mij in bed met de uitleg dat het midden in de nach was. Maar geslapen hebben we helaas (voor mij, zij zat er niet mee) niet meer
pi_155788582
Aiden slaat sinds een paar weken zijn middagslaapjes over. ;( Best jammer want 2 uurtjes rust is heeeelijk!
Verder gaat zijn taal met sprongen vooruit, weer een stukje groter dus.
En ik ga volgende week met hem naar peutergym. :P
Eens kijken of dat leuk is voor hem. *O*
pi_155788840
Mijn peuter slaapt al maanden niet meer. Ik vind t heerlijk. In het begin mistte ik de slaapjes nog, maar nu ik er aan gewend ben is het top. We kunnen nu de dag gewoon indelen zoals we willen. Ook nu school een continu rooster heeft komt t mooi uit. School stopt om 14.15. En als hij nog geslapen zou hebben zou dat best onhandig zijn.

Hij maakt me een sprongen nu met z'n spraak. Zo fijn.
*poef* nu is het weg
pi_155792761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 16:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn peuter slaapt al maanden niet meer. Ik vind t heerlijk. In het begin mistte ik de slaapjes nog, maar nu ik er aan gewend ben is het top. We kunnen nu de dag gewoon indelen zoals we willen. Ook nu school een continu rooster heeft komt t mooi uit. School stopt om 14.15. En als hij nog geslapen zou hebben zou dat best onhandig zijn.

Hij maakt me een sprongen nu met z'n spraak. Zo fijn.
Dat met school hadden we hier ook. Chris zou, 2 jaar geleden, na de zomervakantie gaan beginnen met continurooster. Daarvoor tot 3 of 12 uur school. Dus ik vroeg me al of hoe dat zou gaan met de slaapjes. En spontaan gooit Daan dat slaapje er dus voor de zomervakantie nog uit.

Spraak is fijn, scheelt veel frustatie vaak.
pi_155792877
''Memmie? Grote bedje slapen? ;( ''

Flink uitgeslapen vanmorgen en om 14.00 lagen we samen alweer op bed. Hij hangt nu met koorts op de bank. Niet eten, slecht drinken.. meh.
  donderdag 3 september 2015 @ 22:05:36 #140
378192 -mandy-
I am who I am
pi_155800364
Aapieannie, D kan middagslaapjes overslaan als hij wil. Alleen komt dat zijn humeur aan het eind van de middag niet ten goede. En haalt hij slaapjes de volgende dag vaak nog wel in.

Wat een grote veranderingen zijn dat Kyara. M volgend jaar naar school, peuterbedjes, je meiden naar de psz. Het gaat heel snel nu!

De overgang naar een peuterbed in juni ging hier heel goed en zonder problemen. Hij komt 's ochtends zijn bed ook niet uit als hij al wakker is.

Praten gaat een stukje beter gelukkig. We zijn al aan de 2 woordzinnetjes. Zijn woordenschat is nog steeds niet voldoende en zijn eigen naam uitspreken lukt nog niet. Maar we merken langzaam al wel vooruitgang. Grote (half)broer is ook pas goed gaan praten op de psz.

Psz zijn we hier ook mee begonnen sinds een paar weken. Hij vind het maar wat stoer dat hij nu ook naar "school" gaat in hetzelfde gebouw als grote broer.
Die eerste dag psz 2 weken geleden zag hij er zo uit *;
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_155801616
Aiden kan trouwens tot 2 tellen. :P Ik bedoel, niet mij napraten wanneer ik voor hem tel, maar echt optellen.
Laatst plukte hij met een wandelingetje 1 bloem en kort erna nog 1. Toen ontdekte hij zelf dat ie er nu 2 heeft. En dat vind ik best knap. :D
De bloemen hield hij trouwens de hele tijd bij zich in zijn handje: in de auto, in de winkel.
Zo lief. O+
  donderdag 3 september 2015 @ 22:38:28 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155802459
E deed de afgelopen weken thuis nog maar zelden een middagslaapje, maar hier op vakantie is alles blijkaar zo anders en intensief dat ze gewoon zelf ergens gaat slapen! In de kinderstoel tijdens lunch in een cafeetje, of in de buggy :D

Vanmiddag gooide ze een fit toen we het strand verlieten, en toen zetten we haar in de buggy, en ze ging gelijk achterover liggen met dr hoofdje :') 10 minuutjes lopen en ze was vertrokken. En ze gaat er niet later om naar bed! Dat is thuis wel zo.
  donderdag 3 september 2015 @ 22:39:22 #143
378192 -mandy-
I am who I am
pi_155802529
Wat goed en fijn van de taalsprong KJ.

Beterschap Poes :*

10 over 5 wakker. :Z Da's echt vroeg...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_155808049
Das wel vroeg mandy. Hier slapen alle 3 de mannen nog na een geslaagde eerste dag van ons bruiloft weekend. Ze hebben het ook weer echt super gedaan gister. Weinig geslapen, laat naar bed en totaal geen last van een grote groep onbekende. Zo fijn.

Fijn kj en mandy van de taalsprongetjes. En bewust tellen tot 2, het gaat soms zo snel he
pi_155808363
Venco, tellen is zo tof! *O*
Ellie doet dat ook, die heeft ook steeds twee bloemen, of drie stokjes. Verder dan 5 ( en vaak 3) komt ze nog niet, maar het is grappig hoe ze daar mee bezig is :D

D ook al naar de psz. Stoere knul, mandy!

As, dat klinkt alsof het een heel geslaagd weekend gaat worden. Gefeliciteerd en veel plezier!
  vrijdag 4 september 2015 @ 08:48:36 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155808776
Wat knap Cwen! Hier telt ze ook maar tot 2. Tenminste; als ik 2 dingetjes neerleg en ik vraag hoeveel het er zijn zegt ze 2 en bij 1 zegt ze 1. Leg ik er 3 neer dan zegt ze ook 2 :P
Ze doet wel altijd alsof ze telt. Ze kan t/m 17, maar dat is echt als een versje opzeggen.
pi_155824203
Middag slaapje is er bij Eline bij ongeveer 22 maanden vanaf gegaan. Kreeg haar steeds moeilijker in bed smiddags en ze trok het dan redelijk goed door tot s avonds. Eerst zon beetje om de dag, later alleen als het echt echt nodig was. En momenteel (net twee) krijg ik haar met geen mogelijkheid meer s middags in bed, ook niet als het echt nodig lijkt (zoals vandaag) dan is het echt huilen en krijsen en drama..
Soms valt ze wel voor de tv even in slaap of in de auto (dan is ze vaak zo vertrokken).

Bij Jelle is het middag slaapje er bij 2,5 ongeveer afgegaan. Toen heb ik er al een tijd om gevochten om hem in bed te krijgen (en dan sliep hij altijd nog drie uur of zo). En met de carnaval gemerkt dat hij het er best goed op deed zonder slaapje en het dus maar zo gelaten.
Daardoor heb ik nu ook besloten dat die drama elke middag me niet waard is.
Ook zou het nu erg lastig geweest zijn met ophalen uit school dus daarom eigenlijk ook blij dat ik dan daar niet om heen hoef te plannen
pi_155824290
Billy slaapt gerust nog 3 uur 's middags na een nacht van 12/13 uur :o

Maar goed, die gebruikt z'n energie ook wel zullen we maar zeggen... :')
pi_155827365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Billy slaapt gerust nog 3 uur 's middags na een nacht van 12/13 uur :o

Maar goed, die gebruikt z'n energie ook wel zullen we maar zeggen... :')
Aiden ook, daarom slaapt ie niet meer. :P
pi_155827683
V. slaapt nog wel 's middags, maar als dat te lang is dan spookt ze 's avonds rustig tot een uurtje of 10 door... En zij is net 2. Ik zit er wel eens over te denken om het middagslaapje eraf te halen, maar inkorten is op dit moment toch net wat handiger.
pi_155827757
Hier slaapkopjes. De meiden slapen nog wel gewoon s middags. Maar als het zo uit komt net zo makkelijk niet. Maar dan wel als we weg zijn of zo. Gewoon thuis vragen ze er zelf ook om. M valt s middags vaak ook nog even in slaap. Op de grond tijdens het spelen, naast de IPad of gewoon in bed. Meestal maar max een uurtje maar hij heeft het dus wel even nodig. Ook op het kdv valt hij vaak nog even in slaap.

Tellen zat er bij M ook al snel in maar de meiden zijn nog all over the place wat dat betreft

"1, 2, 3, 4, 6, 8,9, 10. 2 koeien!"

tot 2 kunnen ze inderdaad wel tellen. Maar 2 en 3 is nog wel lastig. Snap ik ook wel een beetje met een tweeling en 3 kinderen. Wij gebruiken het ook nogal door elkaar.
pi_155827864
Luuk telt ook:" 2, 4, 6, 8...... veeeel"
*poef* nu is het weg
pi_155828594
Er is ook een verschil tussen kunnen tellen tot...... (Rosalie tot 12 ofzo) en inzicht in aantallen hebben.op de psz oefenen ze dat heel vaak. Dan tellen ze de kindjes in de kring. Maar als je dan na het laatste kindje vraagt hoeveel het er dan zijn, dan weten ze het niet.
Dat komt meestal pas echt goed op gang vanaf 3,5.
Rosalie 'ziet' het nu als er ergens 2 van zijn.
Maar pas vroeg ze om 2 van iets, zei ook duidelijk 'twee hè' maar stak 3 vingers op. En toen werd ze dus boos dat ze er maar 2 kreeg.
(Lange vingers waren het volgens mij).

Oh en weten jullie nog van dat drijfpakje dat zo'n fiasco was? Die is terug en ik heb netjes mijn geld terug. Prima geregeld.
Maar Rosalie was haar veilige gevoel helemaal kwijt.
In april dobberde ze nog ontspannen en los van ons in het water. Maar nu was het dikke paniek.
Tot vandaag: ze speelde 'glijbaantje' van mijn benen het zwembad in en daar heb ik ze heel voorzichtig losgeweekt. En zonder dat ze er erg in had, dreef ze los. En dat hebben we uitgebouwd. Trots dat ze was!!!
Het heeft dus slechts 9 vakantiedagen gekost voordat we weer zijn waar we waren, maar het is gelukt *O*
pi_155828667
Riley telt ook nog niet. Maar twee snapt ze wel. In zoverre dat ze echt twee hondensnoepjes geeft als ik haar zeg hoeveel ze er mag

Vanmorgen met haar naar de dokter geweest, omdat ze een naar hoestje heeft. Ze heeft pseudokroep. Huisarts herkende het meteen toen we binnenkwamen. Riley liet haar buik nog zien, zodat de dokter kon luisteren. En deed netjes haar mond open toen de dokter ook even naar haar keel wilde kijken
Net ook zo lief. Ze lag net op bed toen ze een beetje moest huilen. Dus ik naar boven en ze zei dat ze bij mij wilde slapen. Ik heb gezegd dat ze eerst nog even in haar eigen bedje moet slapen en als ze dan later wakker wordt mij mag roepen en dat ze dan verder bij mij mag slapen. Na een kusje ging ze liggen en draaide zich om en viel bijna meteen in slaap. Ik vind het zo ontroerend hoeveel die kleintjes gewoon snappen. Dat zo'n uitleg echt geruststellend is. O+
pi_155828808
Klopt Danic. M is cognitief best snel. Valt me eigenlijk vooral op nu de meiden dat niet zijn. Maar die zijn weer meer "street smart" en dat mist M weer. Hoewel M laatst wel zijn zusjes ging uitleggen en helpen om een banaan te pellen <3

En dat drijfpakje :X wel fijn dat jullie op vakantie zijn en dus veelvuldig zwemmen. Misschien dat ze er anders nog wel langer last van zou hebben gehouden?

Omen, beterschap voor riley. Klinkt heel lief <3 En inderdaad fijn dat het begrip zo goed is. Merk ook dat het geheugen steeds beter wordt.
pi_155835044
Danic, fijn dat ze het vertrouwde gevoel terug heeft!

Omen, fijn dat ze zo lekker in slaap viel!

Daan heeft dat tellen (bij ruim 3,5) wel door. Hij telt ook echt dingen op tot 5/6. Eentje eraf gaat tot 4 ook goed. Het getalsbesef zit er wel in.
Kyara, Ik had gedacht dat Daan ook wat meer van het "streetwise" zou zijn vergeleken met grote broer. En grote broer cognitief sterker. Maar Daan gaat ook cognitief toch wel heel hard.

Nu is Daan met papa weer naar zwemles. Hij wilde zo graag weer duiken. Het waterratje..
pi_155835366
Ellie telt ook alleen maar omdat ze dat wil. Ze is echt dol op cijfers en letters. Getalbegrip heeft ze in die zin dat ze kan zeggen wat ze net heeft geteld, maar dat is niet te vergelijken met een 3,5 jarige natuurlijk.

Streetsmart is ze niet; ze laat zich afbluffen door baby's. Dat wordt nog wat, maar hoe kun je aan de weerbaarheid van een net 2-jarige werken?
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:18:12 #158
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155835472
Oh, dat wil ik ook heel graag weten Cwen :Y
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:23:44 #159
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155835540
Beterschap voor Riley, Omen! Volgens mij klinkt pseudo kroep echt heel naar. Heeft ze er zelf ook last van?
pi_155835579
Oh, dat zie ik nu pas! Beterschap, Omen. Pseudokroep is niet fijn :N. Lekker stomen in de badkamer hielp Ellie toen ze er veel last van had.
pi_155835584
Dat antwoord zocht ik ook bij de oudste.. Het antwoord: tijd..
Ik heb hem genoeg meegenomen naar sociale situaties met andere kinderen, maar hem altijd de ruimte gegeven om vanaf mijn schoot te kijken hoe andere kinderen dat doen. Hem deels helpen bij die situaties, hem deels maar laten verzuipen (als je iets wil, kun je dat zelf oplossen zoals gisteren met xxx). Chris liet dingen al los als ze naar zijn speelgoed keken. Dat was zijn keuze, als hij aangaf het niet leuk te vinden, legde ik uit dat hij het vast had mogen houden, en dat ik dan geholpen had (dan zochten we samen iets nieuws uit). Later kwam hij dan met een speelgoedje naar me toe om hem te helpen. Dan legde ik het andere kindje uit dat Chris ermee aan het spelen was. Op een manier dat Chris ook kon herhalen, dat deed hij uiteindelijk maanden later ook ;)

Ik denk dat hij in de kleuterklas het al beter vond, omdat het gedrag van kleuters al iets voorspelbaarder is. Vanaf groep 3 ging dat nog beter. Nu bij 8 jaar heeft hij er weinig last meer van.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:19:57 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155836398
Thanks Deepfreeze. Dat is al een beetje hoe ik het ook doe idd.
En het helpt wel dat ze nu ook goed kan communiceren, dan zegt ze 'niet afpakken, jij die pakken' terwijl ze iets anders aanwijst. Maar dan moet het kindje wel luisteren anders laat ze het alsnog los.
En tijd en veel sociale interacties zal idd wel helpen :Y Ze had een tijdje dat ze als een kindje alleen al haar kant op keek ging schreeuwde 'niet afpakken!' om vervolgens heel hard te gaan huilen, terwijl de ander niet eens haar kant op kwam. Dus dat gaat al beter :P

Maar ze laat zich heel snel aan de kant schuiven. Als andere kindjes ook gewoon netjes op de ander wachten bij de glijbaan dan gaat het nu goed. Voorheen liet ze iedereen voorgaan en kwam er dus zelf nooit op. Maar als er een drukker/sneller kindje bij zit laat ze zich opzij schuiven.

Ik merk wel dat ze er mee bezig is. Dan speelt ze met de Little People glijbaan en zet ze de poppetjes in een rij: 'even wachten, jij eerst, dan jij. Niet duwen :( ' :+
pi_155837004
Riley kwam gisteren rond elf uur bij mij in bed. Ze heeft alleen de hele nacht liggen hoesten. Nu is ze wel redelijk vrolijk O+

Sylver, met die glijbaan. Dat doet Riley ook. Die laat soms andere kindjes voor. Maar ze lijkt het naar haar zin te hebben, dus ik laat het dan aan haar over.
pi_155838348
Sylver, je zou met de little people het ook samen kunnen spelen. Dat jij een poppetje gebruikt om iets voor te doen?
Ik heb een evenwicht proberen te vinden tussen stimuleren en een veiligheid. Niet altijd te doen, maar het heeft gewerkt. Het scheelt ook gewoon als je speelgenootjes regeltjes gaan leren. Dat is met (jonge) peuters gewoon nog lastig..
pi_155842464
Rosalie laat ook wel andere kindjes voor op de glijbaan. Maar die ziet ook het probleem niet zo. En als het lang genoeg geduurd heeft eist ze haar beurt wel op denk ik.

Ik vind het fijne van deze vakantie ook dat je elkaar op een andere manier meemaakt. Klinkt gek, maar Eva is enorm watervrij geworden deze vakantie dus die gaan we bij thuiskomst gelijk opgeven voor zwemles (waar ik eerst nog wilde wachten tot komend voorjaar). We willen dan voor Rosalie kijken of er peuterdans in de buurt is. Het is zo'n huppeltje O+
Alles moet wel passen binnen onze roosters. Of zodanig dat het niet veel extra belasting is voor opa en oma als zij oppassen.
Ik ben benieuwd. Ons idee is wel dat als eva het dansen van Rosalie erg leuk vindt en ook wil, ze ook mag. Dan vind ik het wel genoeg activiteiten voor zo'n kleintje. Maar ik denk dat het eva kan helpen in sociale vaardigheden.
pi_155843687
Ik ben even een tijdje wat afwezig geweest druk thuis en werk...

Jan heeft besloten dat hij geen middadgslaapje meer wil gevolg is dat ik einde van de dag eentje wakker moet houden of die is op terror tour dus dat is continu corrigeren (dus de hond en Teun redden van Jan)

Vandaag is hij plotseling uit logeren naar opa en oma en heb ik alleen Teun thuis jeetje zeg wat een rust! Geen ruzie de hond moet ik nu nog wel zo nu en dan redden van Teun. Dus even een dagje waar ik wel veel doe qua huishouden maar ook echt even geniet van de rust in huis en van hoe blij Teun is :) O+
pi_155843896
Cwen, ik herken veel van Eva in jullie E volgens mij. Eva is ook dol op cijfers, kan tellen tot vijftien en ook dingen noemen terwijl ze telt. Of heen en weer rennen en heen is dan 1 en terug is 2 en ga zo door, heel leuk vind ik dat :D
Ik vind dat ze best intelligent over komt voor een tweejarige, qua logisch denken en motorisch is ze ook best sterk (dat klinkt heel ego ;() Maar omgaan met andere kinderen kan ze dus gewoon niet. Als er een ander kindje in haar buurt komt raakt ze volledig in paniek en begint keihard te huilen. En als ze wat meer lef heeft die dag blijft ze in de buurt maar staat heel afwachtend te kijken en laat zich gewoon omver lopen als het zo uitkomt.
Mijn man heeft dat dus ook he, die is best wel intelligent maar kan totaal niet met andere mensen omgaan. Ik hoop dat Eva dat wat beter gaat doen :+

Omen, beterschap met Riley!
E.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:17:41 #168
348178 NotTheSame
pi_155850582
Omen, beterschap voor Riley!

Nou, vrijdag heeft iedereen kunnen zien hoe leuk ( :') ) Draak de peuterspeelzaal vind.
Het verhaal even onder een spoiler want het is nogal een lap tekst geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:28:52 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155853280
Heeft iemand hier ook tips voor een over-assertieve peuter? :')

Ik merk echt dat E compleet over 'zwakkere' kindjes heenwalst. Pakt dingen af, pikt dingen in, duwt ze aan de kant als het zo uitkomt... Terwijl als t andere kindje even 'sterk' of zelfs sterker is (dus mentaal gezien, niet fysiek), dan is ze poeslief en gaat ze alleen verbaal tekeer als t kindje haar duwt of voorkruipt ofzo. Op t kdv zeiden ze ook al dat E voornamelijk op lijkt te trekken met ofwel oudere, ofwel pittige kindjes.

Vriend en ik zijn allebei helemáál niet zo (en waren dat als kind volgens mij ook niet), en ik vind t echt vreselijk gedrag. En juist bij de kindjes van 2 vriendinnen doet ze dit... :{ :X

Kleine disclaimer: ik heb echt een heel lief en rustig kindje hoor, maar dit blijft me storen, en mijn uitleg over dat kindjes dat niet leuk vinden lijkt niet echt aan te komen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:30:19 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155853352
Oh Omen, wat sneu voor Riley :{
E heeft 1 avond zo'n aanval gehad, hoop voor Riley dat ze er ook snel weer af is.

NTS, wat een gedoe joh -O- Hopelijk mag ze naar de basisschool.
pi_155853722
Ik handel het ook voornamelijk verbaal af als ik iemand tegenover me heb die groter is ;)

Lijkt me vrij normaal hoor LB. Als het voornamelijk bij 2 bepaalde kindjes is, zou je kunnen kijken of daarin specifiek iets gebeurt? Oudste hier had nogal, eh, territoriumdrift :') toen hij jonger was. Kon poeslief spelen in de speeltuin of bij anderen, echt geen enkel probleem, maar als hier een kindje was veranderde hij in een bazige heks, serieus. Dit is zijn territorium, en hier is hij de baas, dat heeft hij gewoon heel sterk. Is een karakterding, want hij heeft het nog, hij is inmiddels wel oud genoeg om minder primair te reageren maar het zit er nog, zo veel is duidelijk. Ik heb nooit de behoefte gehad om iets dat zo onderdeel is van wie hij is, uit hem te krijgen op wat voor manier dan ook.

Voorleven, aangeven wanneer ze echt een grens over gaat, en soms ook gewoon een beetje de andere kant op kijken ;) en het komt wel goed. Ze is pas twee, moet nog Heel Veel leren :)
pi_155853905
Dat wat de oudste van L-E heeft, heeft Luuk hier. Heel erg territorium drift. Zeker als er andere kindjes bij ons zijn.

Hij moet ook echt tegen iedereen vertellen dat ik ZIJN mama ben. Als ik m ophaal bij de opvang is hij eerst blij dat ik er ben, daarna gaat hij langs alle kindjes met een priemend vingertje:" Isse mijn mama, niet jouw mama, MIJN mama!!"
*poef* nu is het weg
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:48:00 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155854038
Dat laatste heb je helemaal gelijk in LE, alleen ik ben een beetje bang dat het een karaktertrek is. En dus lastig af te leren. In dat geval zal ik inderdaad inzetten op kanaliseren.

Maar t is dus niet alleen thuis. Ze pakt rustig hun spullen af of houdt dwangmatig stoeltjes bezet in hun eigen huis! :@ En dat wil ik niet tolereren. Maar ik wil ook niet elke keer boos op haar worden, want dan wordt t steeds een negatieve ervaring daar.

In openbare speeltuinen staat ze ook te kijven naar andere kindjes dat zij niet op de schommel mogen! :X
pi_155854049
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:44 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat wat de oudste van L-E heeft, heeft Luuk hier. Heel erg territorium drift. Zeker als er andere kindjes bij ons zijn.

Hij moet ook echt tegen iedereen vertellen dat ik ZIJN mama ben. Als ik m ophaal bij de opvang is hij eerst blij dat ik er ben, daarna gaat hij langs alle kindjes met een priemend vingertje:" Isse mijn mama, niet jouw mama, MIJN mama!!"
Hehe dat doet Sticker soms ook ja. Als hij iets niet wil waarvan wij liever hebben dat het wel gebeurt (tanden poetsen, schone luier, schoenen aan) dan roept Oudste heel overdreven: Nou dan ga IK wel tandenpoetsen/schoneluieraandoen/schoenenaantrekken! en dan rent Sticker als een bezetene op hem af: NEE MIJN TANDENBOSSEL/SJGOONELUIER/SJGOENEN MIJNMIJNMIJNNNN!! en geen enkel probleem meer :')
pi_155854118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef LadyBlack het volgende:
Dat laatste heb je helemaal gelijk in LE, alleen ik ben een beetje bang dat het een karaktertrek is. En dus lastig af te leren. In dat geval zal ik inderdaad inzetten op kanaliseren.

Maar t is dus niet alleen thuis. Ze pakt rustig hun spullen af of houdt dwangmatig stoeltjes bezet in hun eigen huis! :@ En dat wil ik niet tolereren. Maar ik wil ook niet elke keer boos op haar worden, want dan wordt t steeds een negatieve ervaring daar.

In openbare speeltuinen staat ze ook te kijven naar andere kindjes dat zij niet op de schommel mogen! :X
Doet Sticker ook ja. En dan zeg ik: Jawel, en dan zegt hij: Egniet, en dan besluit de helft van ons (ik) dat ik toch gelijk heb en gaan we naar de glijbaan ofzo. Maarrr, ik heb sterk het gevoel dat meisjes daarin iets minder meegaand zijn dan mijn jommetjes ;(
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:50:53 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155854126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Hehe dat doet Sticker soms ook ja. Als hij iets niet wil waarvan wij liever hebben dat het wel gebeurt )(tanden poetsen, schone luier, schoenen aan) dan roept Oudste heel overdreven: Nou dan ga IK wel tandenpoetsen/schoneluieraandoen/schoenenaantrekken! en dan rent Sticker als een bezetene op hem af: NEE MIJN TANDENBOSSEL/SJGOONELUIER/SJGOENEN MIJNMIJNMIJNNNN!! en geen enkel probleem meer :')
Ideaal zo'n oudste!!! :D _O-

Het werkt hier ook zo als papa het doet :')
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:54:46 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155854256
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Doet Sticker ook ja. En dan zeg ik: Jawel, en dan zegt hij: Egniet, en dan besluit de helft van ons (ik) dat ik toch gelijk heb en gaan we naar de glijbaan ofzo. Maarrr, ik heb sterk het gevoel dat meisjes daarin iets minder meegaand zijn dan mijn jommetjes ;(
Als ik een heel, héul tof alternatief bied, dan gaat ze inderdaad wel mee ja.

Maar zodra ze dan t andere kindje op de schommel ziet klimmen wordt ze woest en gaat ze ofwel opnieuw kijven, ofwel erheen rennen :')

Ik heb hier vandeweek een briljante foto gemaakt van de-vakantie-met-een-peuter :') E ondersteboven met armen en benen alle kanten uit op papa's arm. Omdat ze niet in een stuk kasteel mocht waar we geen kaartje voor hadden :')
pi_155854291
Danic, super zo'n vakantie waarbij je elkaar op een andere manier meemaakt O+
Ik ben benieuwd hoe Rosalie het peuterdansen gaat vinden

Goitske :W

Spark, ik vind het knap van je tweejarige dat ze met tellen bezig is als ze heen en weer rent O+

NTS, jeetje wat een boosheid bij jouw moppie. Sneu dat ze er zo genoeg van heeft. Gelijk heb je dat je de keus aan haar laat of ze nog daarheen gaat. :*

LB, ik ben het met L-E eens.
Ben je weer terug van vakantie?

Riley heeft vandaag nog enorm lopen hoesten. Was ook erg moe en ze kwijlde heel veel. Dus ik keek even in haar mondje en ze krijgt dus ook een hoektand erbij.
Wel heel lief. Ze had een minuscuul wondje op haar vinger die ik moest maken van haar. Dus heb ik er een pleister opgedaan. Ze vond hem zo mooi dat ze zichzelf in de spiegel moest bekijken hoe mooi die wel niet stond :D
pi_155854432
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:50 schreef L-E het volgende:

[..]

De helft van ons _O-
En ook zo mooi hoe letterlijk je zijn uitspraken opschrijft. Ik kan het helemaal voor me zien O+

LB, ik ben heel benieuwd naar die foto nu :D
pi_155854523
En nog even mijn peuter spammen

pi_155854758
Sticker is zo leuk, zo onmogelijk in woorden uit te drukken-leuk O+ We waren vanmorgen ninja's aan het spelen met zijn allen, dan loopt hij met een theedoek voor zijn gezicht snelle bewegingen te maken in de woonkamer terwijl hij 'HOEJA-HOE!' roept en oudste als een of andere sensei over de grond heen en weer rolt en ons geluidloos van achter besluipt en mij een halve hartverzakking bezorgt omdat je hem echt niet aan hoort komen - want dat is wat ninja's doen - en echt middenin het spel smijt Sticker de theedoek op de grond - hij gooide de theedoek in de ring whehe :') - roept KLAAGGG (hij is niet goed met de R ;( ) en trekt zijn broek en luier een stuk omlaag om onze eenogige kat te moonen en misplaatst boos te worden dat de kat het NIET leuk vindt :D O+

En dan vragen mensen mij: Hoe kan het dat jullie nog overeind staan, na de dood van jullie dochter?

Zie boven :D O+
pi_155854847
Omen, ze lijkt wel vier! Wat is ze groot ineens! O+
pi_155854885
Oudste kunnen we dr niet voor inzetten. Daar is ze net wat te jong voor. Hij wordt dan echt boos op dr.

Regelmatig zitten ze op de achterbank van de auto:
L:Isse mijn mama
S:is ook mijn mama hoor
L:nee, ISSE MIJN MAMA!!!
S: nee toch mama, je bent toch ook mijn mama?
Ik:ja hoor schatje, ik ben de mama van jullie allebei
L:nee, mijn mama, niet jouw mama Siesje
S:oké dan,zucht,maar dan is papa alleen van mij.
L: nee, mijn papa
Etc etc
Dam zet ik maar een cdtje op en hoop heel hard dat Luuk even vergeet waar t over ging.
*poef* nu is het weg
pi_155854933
Klinkt zo fijn hoe het bij jullie er aan toe gaat Le.

Wat is ze groot zo omen.
*poef* nu is het weg
pi_155854956
En Ow roept dus altijd over mij (supermarkt, kdv, speeltuin) kijk dat is jouw mama!
(Hij snapt het verschil jouw/mijn niet :D :')
pi_155855021
L-E, wat een smeltverhaal O+
En wat fijn dat die fantastische zoons van jou de reden zijn dat jij overeind blijft staan :*

KJ, die ruzie :D
pi_155855479
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:08 schreef L-E het volgende:
Sticker is zo leuk, zo onmogelijk in woorden uit te drukken-leuk O+ We waren vanmorgen ninja's aan het spelen met zijn allen, dan loopt hij met een theedoek voor zijn gezicht snelle bewegingen te maken in de woonkamer terwijl hij 'HOEJA-HOE!' roept en oudste als een of andere sensei over de grond heen en weer rolt en ons geluidloos van achter besluipt en mij een halve hartverzakking bezorgt omdat je hem echt niet aan hoort komen - want dat is wat ninja's doen - en echt middenin het spel smijt Sticker de theedoek op de grond - hij gooide de theedoek in de ring whehe :') - roept KLAAGGG (hij is niet goed met de R ;( ) en trekt zijn broek en luier een stuk omlaag om onze eenogige kat te moonen en misplaatst boos te worden dat de kat het NIET leuk vindt :D O+

En dan vragen mensen mij: Hoe kan het dat jullie nog overeind staan, na de dood van jullie dochter?

Zie boven :D O+
Wat leuk geschreven. Zie het gewoon helemaal voor me! O+
pi_155856097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Oudste kunnen we dr niet voor inzetten. Daar is ze net wat te jong voor. Hij wordt dan echt boos op dr.

Regelmatig zitten ze op de achterbank van de auto:
L:Isse mijn mama
S:is ook mijn mama hoor
L:nee, ISSE MIJN MAMA!!!
S: nee toch mama, je bent toch ook mijn mama?
Ik:ja hoor schatje, ik ben de mama van jullie allebei
L:nee, mijn mama, niet jouw mama Siesje
S:oké dan,zucht,maar dan is papa alleen van mij.
L: nee, mijn papa
Etc etc
Dam zet ik maar een cdtje op en hoop heel hard dat Luuk even vergeet waar t over ging.
Hebben wij dezelfde kinderen :D
Bekende discussie :+

Door de peuter wordt ik aan echt iedereen voorgesteld. 'Ik heet Elise. Dat is mijn mama, mijn mama is Sonnetje'
Wel heel schattig :D binnenkort weet het hele dorp hoe ik heet denk ik :D
pi_155859677
Volgens Daan is papa van hem en mama hoort bij Chris. Chris gaat er gelukkig niet op in. En vanochtend mocht Daan ook echt niet naar papa toe. Het is echt een papa's kindje. Gelukkig heb ik ook een mama's kindje :P
En ik probeer dat zo gelijk mogelijk te houden. Alleen Daan gooit steeds de papa-kaart er tegenaan..

LB, als Daan eens te brutaal naar mijn zin is, dan geef ik hem 2 keer aan dat je samen moet spelen en hij niet de baas is. Als hij dan weer hetzelfde doet, haal ik hem uit de situatie. In de speeltuin even een minuutje bij me op de bank. Ik weet met oudere broer hoe vervelend het kan zijn dat er van die duiveltjes op de speeltuin rondlopen. Ze kunnen dit soort regels best leren, ook al is het moeilijk door het karakter. Als jij niet leuk speelt, dan speel je niet. En natuurlijk even uitleggen dat het andere kindje daar verdrietig van wordt en dat je samen moet spelen, of los, maar niet bazig..
pi_155862897
Jahoor...
Daar is hij dan:
De waarom fase!
Zo leuk! Maar stiekem ook zo vermoeiend :')
pi_155863901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef LadyBlack het volgende:

Mijn I van 19 maanden vertoont dit gedrag ook. Ze is ook assertief. Maar waar baseer je je conclusie op dat het 'over-assertief' is? Als ik het hierover met de leidsters van het kdv heb dan zeggen zij twee dingen:
1. Het is normaal op deze leeftijd, bijna alle kindjes hebben het, de een wat minder dan de ander;
2. Het is goed dat ze assertief is, in het begin liet ze alle speeltjes van zich afpakken. Kindjes onderling zijn echt niet altijd mals tegen elkaar. Nu verdedigt ze haar speelgoedjes, misschien soms wat heftig, maar ze komt wel voor zichzelf op. Dat is toch gezond?

Het is ook sociaal gedrag. Ze laat zien dat ze zich verhoudt tot anderen, ze zondert zich niet af en het is ook niet dat ze er geen raad mee weet. Het moet alleen nog wat worden 'gefinetuned'. Dat is logisch, zoals met al het sociale gedrag is het iets wat je grotendeels moet leren door te doen en door de reacties die je krijgt.

Als je een karaktertrek hieruit zou willen/kunnen halen, dan is het volgens mij alleen in het positieve: het is een meisje met pit (en dat lijkt me alleen maar goed en fijn, een meisje dat voor zichzelf kan opkomen?), en ze is bezig met sociaal gedrag leren dus ze is er kennelijk mee bezig, wat dat is etc. en ook waar haar grenzen liggen en waar die van een ander beginnen, mijn en dijn etc.

Wel sterkte ermee hoor, want het valt soms niet mee. Ik zie aan I dat ze enerzijds heel observerend is, heel goed alles in zich opneemt, en anderzijds zich ook helemaal in het groepsgebeuren met andere kindjes kan storten en dan zo enthousiast is dat ze ook niet altijd even subtiel is in haar uitingen.

Wij waren paar weken terug in het Museum in Utrecht bij de Nijntje tentoonstelling. Daar stond I kindjes van paar jaar ouder weg te duwen als ze ergens bij wilde. En dan met een intimiderende blik in haar ogen erbij. Die werden gewoon bang voor haar. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155864362
Ik was als kind heel passief, ik onderging alles (met hele vervelende gevolgen), dus ik juich heel hard als mijn kinderen voor zichzelf opkomen. Verder eens met Franny.

Deepfreeze, ik vind 'te brutaal' een term die niet past bij een kind van deze leeftijd. En ik denk dat je kind hierin begeleiden constructiever is dan je kind straffen omdat het voor zichzelf opkomt.
pi_155865704
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:16 schreef L-E het volgende:
Ik was als kind heel passief, ik onderging alles (met hele vervelende gevolgen), dus ik juich heel hard als mijn kinderen voor zichzelf opkomen. Verder eens met Franny.

Deepfreeze, ik vind 'te brutaal' een term die niet past bij een kind van deze leeftijd. En ik denk dat je kind hierin begeleiden constructiever is dan je kind straffen omdat het voor zichzelf opkomt.
Dit lange verhaal even onder de spoiler. Best een nadenk punt voor mij, zo op zondag middag ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 06-09-2015 15:51:22 ]
  zondag 6 september 2015 @ 17:45:51 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155869513
Dank voor jullie input alledrie! Het is inderdaad heel lastig om te bepalen of je kind gewoon pit heeft, of gemeen gaat doen.

Ik vind t ook fijn dat E niet zo'n zacht ei is als haar vader en ik ;) Maar ik wil dat ze de zachte eitjes van deze wereld gewoon hun gang laat gaan.

Als haar iets afgepakt wordt, mag ze pit tonen. Maar andere kindjes rondcommanderen en zich andermans spullen toeëigenen; nee :N
  zondag 6 september 2015 @ 17:47:40 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155869586
En er is dus in mijn ogen een behoorlijk verschil tussen 'voor jezelf opkomen', en '(over-)assertief zijn'.
pi_155874343
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:45 schreef LadyBlack het volgende:
Als haar iets afgepakt wordt, mag ze pit tonen. Maar andere kindjes rondcommanderen en zich andermans spullen toeëigenen; nee :N
Nee, dat is logisch. Hetzelfde als met het voorbeeld onder de spoiler. Dat je het op zich positief vind dat je kind weerbaar en assertief is, wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet moet opvoeden. Ik grijp ook in als ik zie dat I andere kindjes wegduwt en die kindjes bang van haar worden. Alle kinderen moeten gewoon opgevoed worden en leren wat je wel en niet kunt doen bij een ander. Het is alleen denk ik niet nodig je er zorgen over te maken, of bang te zijn voor een 'over-assertieve karaktertrek' op deze jonge peuterleeftijd. Dat is volgens mij ook heel moeilijk te voorspellen omdat veel kinderen als ze jong zijn 'asociaal' gedrag vertonen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 september 2015 @ 20:06:27 #197
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155875808
Ik vind dat altijd zo moeilijk met andere ouders en andere kindjes in speeltuinen..
En iedereen die dan maar heel hard samen spelen samen delen roept.

En wat voor andere onderdeel is van goed opgevoed is dat voor weer een ander helemaal niet. :D
Ik vind namelijk niet dat jantje direct de skelter aan pietje moet geven als pietje roept dat hij er NU op wil en dat jantje er al te lang op zit.. Maar genoeg ouders die dat weer heel anders zien, :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155876070
Hier en bij de gastouder is de regel dat ze mogen vragen of zij nu mogen, mag het niet heb je pech moet je wachten tot de ander klaar is
  zondag 6 september 2015 @ 20:21:29 #199
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155876410
Dat is ook wat ik mijn kinderen leer, ze kunnen het vragen en mag het niet dan niet.
Dan kan je een andere keer ergens mee spelen. Ik vind op je beurt wachten een beter iets dan samen spelen samen delen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 6 september 2015 @ 20:33:08 #200
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155876921
Onze peuter is ook een softijs. Op vakantie zag je het erg goed, maar hij groeit wel echt. Zijn speelgoed is van hem en mag ook niemand aanzitten (of degene die hij leuk vindt wel en als een kindje dat hij niet zo tof vindt er aan gaat zitten keihard huilen) .

Maar hij heeft wel met andere kinderen gespeeld (lees: hij zit alleen met een andere trekker te spelen, terwijl andere kinderen de auto van de buren aan het mollen waren).

Wat ik wel erg goed vindt is dat hij duidelijk tegen anderen zegt dat hij niet wil spelen. Hij speelt graag alleen of met ons en zegt dan ook gewoon doodleuk 'ik wil niet met jou spelen, ik wil alleen spelen'.

Assertief is hij allerminst. Dan komt hij huilend naar maaamaaaa :'( . Ach, dat zal wel over gaan voor hij 18 is :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')