Voor kantoorpersoneel in Nederland is het beter geregeld.quote:daarom is mijn vraag of het voor kantoorpersoneel in Nederland nou beter of slechter is geregeld dan in Amerika.
De voorbeelden zijn toch wel aardig correct volgens mij, hier is het wel een stuk beter geregeld voor een werknemer.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:22 schreef Pap89 het volgende:
Het is een comedy serie he TS, niet alles is 100% hetzelfde als hoe het er echt aan toe gaat
maar is het dan ook niet veel makkelijker om ergens te worden aangenomen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:07 schreef Maax het volgende:
Wat ik van amerika weet is dat het op veel plekken een "at will employment" is.
Dat betekend dat als je werknemer morgen geen werk meer voor je heeft, ze je dit aan het eind van de dag kunnen laten weten.
Baangarantie heb je daar pas echt als je onmisbaar bent. Ben je vervangbaar, pas maar op met kritiek.
Voordat Obama er de zg. 'universal healthcare' doorheen wist te jassen (ook wel Obamacare genoemd) waren zorgverzekeringen een strikt particuliere aangelegenheid en kon je je of zelf verzekeren bij zo'n maatschappij (en betaalde je zelf ook de volle mep) of je werkgever sloot een contract af met een verzekeraar, bepaalden ze samen het pakket en betaalde jij het onderling afgesproken deel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:20 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
maar is het dan ook niet veel makkelijker om ergens te worden aangenomen?
En misschien een beetje offtopic, maar hoe zit dat dan met werkgevers en de ziektekostenverzekering? Hoezo bepaalt een werkgever dat?
Oh ok, want er stond me iets bij dat wanneer je geopereerd moet worden in de Verenigde Staten dat het dan een dure grap wordt omdat veel verzekeraars dat niet vergoeden ofzo. Maar dat is dus alleen als je heel arm bent en geen verzekering hebt afgesloten, net zoals hier?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:44 schreef Tja... het volgende:
[..]
Voordat Obama er de zg. 'universal healthcare' doorheen wist te jassen (ook wel Obamacare genoemd) waren zorgverzekeringen een strikt particuliere aangelegenheid en kon je je of zelf verzekeren bij zo'n maatschappij (en betaalde je zelf ook de volle mep) of je werkgever sloot een contract af met een verzekeraar, bepaalden ze samen het pakket en betaalde jij het onderling afgesproken deel.
Werknemer?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:07 schreef Maax het volgende:
Dat betekend dat als je werknemer morgen geen werk meer voor je heeft, ze je dit aan het eind van de dag kunnen laten weten.
Hier is het wettelijk niet mogelijk om onverzekerd te zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:01 schreef Ypmaha het volgende:
Maar dat is dus alleen als je heel arm bent en geen verzekering hebt afgesloten, net zoals hier?
Het is een arbeidsvoorwaarde. De werkgever heeft gewoon een ziektekostenverzekering voor alle werknemers afgesloten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:20 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
maar is het dan ook niet veel makkelijker om ergens te worden aangenomen?
En misschien een beetje offtopic, maar hoe zit dat dan met werkgevers en de ziektekostenverzekering? Hoezo bepaalt een werkgever dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |