Wat ben ik toch ook niks aan het doen om op dit soort tienertjes te reageren maar goedquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:20 schreef 0548 het volgende:
Hoi ik zit op de havo 4e jaars
En ik wou al sinds m'n 11e advocaat worden.
Nou nu begrijp ik dus dat ik hbo rechten moet studeren? Hoelang duurt dat?
En daarna moet ik ook nog naar de universiteit ( hoe lang duurt dat)
Ik ben nu 16 dus op welke leeftijd ben ik
Klaar en mag ik aan het werk?
Alvast bedankt voor de reacties
Misschien moet je de jaren nog even optellen voor TS.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat ben ik toch ook niks aan het doen om op dit soort tienertjes te reageren maar goed
Havo afmaken: nog 2 jaar
Daarna VWO doen: nog 2 jaar
Daarna WO rechten: 3 jaar
Daarna nog een master: tel er 1 of 2 jaar bij
Daarna mag je misschien eens in een klein prut advocatenkantoortje werken of stage lopen. Veel succes ermee.
gr gr
Je bent nog geen advocaat als je je master hebtquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat ben ik toch ook niks aan het doen om op dit soort tienertjes te reageren maar goed
Daarna mag je misschien eens in een klein prut advocatenkantoortje werken of stage lopen. Veel succes ermee.
gr gr
Zeg alsjeblieft nooit alstjeblieft meer.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:31 schreef Blijdoener het volgende:
Hbo advocaat?
Zeg dat alstjeblieft nooit meer. De oren van menig jurist bloeden nu.
Okquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:32 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft nooit alstjeblieft meer.
Maar het is ook mogelijk om naar de universiteit te gaan als je hbo rechten hebt gestuurd (met propedeuse) of zit ik mis?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
gr gr
Rechten op het WO is een veredelde HBO studie, te makkelijk vergeleken met een echte WO studie, maar wel moeilijker dan HBO Rechtenquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:31 schreef Blijdoener het volgende:
Hbo advocaat?
Zeg dat alstjeblieft nooit meer. De oren van menig jurist bloeden nu.
7 jaar stage lopen 😭quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:38 schreef jatochneetoch het volgende:
Hbo bachelor is 4 jaar
Daarna een premaster is 1 jaar
Daarna een master is 1 jaar.
Daarna nog 7 jaar stagelopen ofzo?
Je kunt ook hbo propedeuse halen dat is 1 jaar
Daarna wo bachelor is 3 jaar
En dan de master en stage.
3 jaar...quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:40 schreef 0548 het volgende:
[..]
7 jaar stage lopen 😭
Krijg je daar wel betaald voor? 😂😅
Ja natuurlijkquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:40 schreef 0548 het volgende:
[..]
7 jaar stage lopen 😭
Krijg je daar wel betaald voor? 😂😅
waar wil je je hbo rechten heen sturen?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:39 schreef 0548 het volgende:
[..]
Maar het is ook mogelijk om naar de universiteit te gaan als je hbo rechten hebt gestuurd (met propedeuse) of zit ik mis?
Je kunt ook je havo afmaken, dan HBO rechten propedeuse, dan naar de universiteit (bachelor plus master). Dat maakt qua aantal jaren dat je bezig bent volgens mij niet uit. Maar ik denk dat het qua studiefinanciering voordeliger is om meteen met het WO te beginnen als dat kan (?).quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:39 schreef 0548 het volgende:
[..]
Maar het is ook mogelijk om naar de universiteit te gaan als je hbo rechten hebt gestuurd (met propedeuse) of zit ik mis?
Welke studiefinanciering?quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kunt ook je havo afmaken, dan HBO rechten propedeuse, dan naar de universiteit (bachelor plus master). Dat maakt qua aantal jaren dat je bezig bent volgens mij niet uit. Maar ik denk dat het qua studiefinanciering voordeliger is om meteen met het WO te beginnen als dat kan (?).
Het vwo biedt een veel betere voorbereiding op de universiteit dan een hbo-p, zeker hbo-rechten dien je te vermijden, aangezien de arbeidsperspectieven vrij slecht zijn. De meesten eindigen dan als incasso-medewerker oid.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:39 schreef 0548 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je HBO-Rechten volgt. Er zit een wereld van verschil in kwaliteit als je de HAN met de Juridische Hogeschool vergelijkt, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het vwo biedt een veel betere voorbereiding op de universiteit dan een hbo-p, zeker hbo-rechten dien je te vermijden, aangezien de arbeidsperspectieven vrij slecht zijn. De meesten eindigen dan als incasso-medewerker oid.
Vertel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:48 schreef Blijdoener het volgende:
Er zit een wereld van verschil in kwaliteit als je de HAN met de Juridische Hogeschool vergelijkt, bijvoorbeeld.
Beta-hater gespot?quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:42 schreef Buitendam het volgende:
Advocaten zijn in den regel het afvoerputje der maatschappij.
Gewoon een leuke studie gaan doen, joh. Al die jaren tussen dat volk gaan zitten is masochisme.
Lekker moertjes draaien.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Weet ik veel wat jij spot. Vind ik niet erg interessant ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |