Wrm bel je niet aan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:23 schreef Saisai het volgende:
Ik hoorde ze net. Hij was aan het schreeuwen en zij was écht keihard aan het huilen. Hard genoeg om door het gewapende beton te horen. Ik vind dit niet fijn. Ik ga morgen veilig thuis bellen, dit is niet normaal.
Omdat ik denk dat het verstandiger is om hulp te vragen bij mensen die er verstand van hebben. Als ik aanbel en vraag of alles goed gaat, heb ik kans dat zij de volle laag krijgt en dat wil ik voorkomen.quote:
Ik snap jou. Maar dit soort mensen zijn manipulatief en als je ze op die momenten aanspreekt zal hij misschien rekening met jullie houden en dus ook met haar.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:27 schreef Saisai het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat het verstandiger is om hulp te vragen bij mensen die er verstand van hebben. Als ik aanbel en vraag of alles goed gaat, heb ik kans dat zij de volle laag krijgt en dat wil ik voorkomen.
Hij voelt zich nog te goed om je aan te kijken/ hallo te zeggen in de trappenhal, dus dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik snap jou. Maar dit soort mensen zijn manipulatief en als je ze op die momenten aanspreekt zal hij misschien rekening met jullie houden en dus ook met haar.
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik snap jou. Maar dit soort mensen zijn manipulatief en als je ze op die momenten aanspreekt zal hij misschien rekening met jullie houden en dus ook met haar.
Schrijf de momenten dat je geschreeuw en gehuil hoort op op een briefje. Vraag je buurvrouw dat ook te doen. Na een week of 2 vergelijken en dan opnieuw bellen.quote:Omdat ik niet kon aangeven hoe vaak ik ze hoor schreeuwen en huilen (woonkamer grenst aan onze slaapkamer, dus hoor het alleen als ik daar toevallig ben), kon ze me nog geen hulp bieden.
Ik vind het lief dat je je zo om haar bekommert. Maar als je dit hoort, wat let je om dan de politie te bellen op het moment zelf? Dan kan de politie achter de voordeur kijken (en er zijn genoeg Turkse agenten die met haar kunnen communiceren die ze mee kunnen sturen).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:23 schreef Saisai het volgende:
Ik hoorde ze net. Hij was aan het schreeuwen en zij was écht keihard aan het huilen. Hard genoeg om door het gewapende beton te horen. Ik vind dit niet fijn. Ik ga morgen veilig thuis bellen, dit is niet normaal.
Klopt, er is m.i.v. januari flink gesneden in de hulpverlening voor mishandelde vrouwen (en voor chronisch zieken en mensen met psychische beperking). Blijkbaar heeft de overheid liever meer gevallen van familiedrama's, psychoten die willekeurige mensen neersteken en jaren dood in huis liggende bejaarden dan dat ze er meer geld naartoe doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:44 schreef Saisai het volgende:
Het valt niet mee om in haar taal hulp te vinden. Instanties zijn inmiddels opgedoekt door geldgebrek en dergelijke. Als ik al geen hulp kan vinden in Nederlands, hoe moet een Turkse dan hulp vinden in haar taal in dit land?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kunt de wijkagent aanspreken
Gewoon online aangifte doen van geluidsoverlastquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Saisai het volgende:
Er zijn tientallen hulpverleningssites voor allochtonen, in het Nederlands...
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen
iets met VVD en in Nederland spreken we Nederlands.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Saisai het volgende:
Er zijn tientallen hulpverleningssites voor allochtonen, in het Nederlands...
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen
Turken zijn niet inburgeringsplichtig, dat hebben we aan de EU te danken...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:26 schreef Saisai het volgende:
Ja, was er al bang voor. Ik vind het maar naar. Hopelijk krijgt ze snel een inburgeringscursus. Dat krijgt iedereen nu toch?
Net alsof ze illegalen ook maar een stroobreed in de weg leggen...quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Bel de vreemdelingenpolitie, zo'n meisje is waarschijnlijk niet legaal hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |