abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155607359
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:23 schreef Saisai het volgende:
Ik hoorde ze net. Hij was aan het schreeuwen en zij was écht keihard aan het huilen. Hard genoeg om door het gewapende beton te horen. Ik vind dit niet fijn. Ik ga morgen veilig thuis bellen, dit is niet normaal.
Wrm bel je niet aan?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:27:28 #102
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155607459
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wrm bel je niet aan?
Omdat ik denk dat het verstandiger is om hulp te vragen bij mensen die er verstand van hebben. Als ik aanbel en vraag of alles goed gaat, heb ik kans dat zij de volle laag krijgt en dat wil ik voorkomen.
O+
pi_155607518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:27 schreef Saisai het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat het verstandiger is om hulp te vragen bij mensen die er verstand van hebben. Als ik aanbel en vraag of alles goed gaat, heb ik kans dat zij de volle laag krijgt en dat wil ik voorkomen.
Ik snap jou. Maar dit soort mensen zijn manipulatief en als je ze op die momenten aanspreekt zal hij misschien rekening met jullie houden en dus ook met haar.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:30:44 #104
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155607603
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:28 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik snap jou. Maar dit soort mensen zijn manipulatief en als je ze op die momenten aanspreekt zal hij misschien rekening met jullie houden en dus ook met haar.
Hij voelt zich nog te goed om je aan te kijken/ hallo te zeggen in de trappenhal, dus dat betwijfel ik ten zeerste.
O+
pi_155608153
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:28 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij?
Als hij haar echt mishandelt of emotioneel verwaarloost zal hij daar niet mee stoppen als een ander ernaar vraagt. Dan zoekt hij wel andere (stille) manieren om haar te treiteren.
Al kun je dat beschouwen als 'rekening houden met' ja :')

Goed dat je Veilig Thuis belt TS ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:13:37 #106
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155616223
Ik heb veiligthuis net gebeld. Ik werd vriendelijk geholpen en heb gevraagd of ze iets in het Turks hadden wat ik aan mijn buurvrouw kan geven, aangezien ik niet kan communiceren.

Omdat ik niet kon aangeven hoe vaak ik ze hoor schreeuwen en huilen (woonkamer grenst aan onze slaapkamer, dus hoor het alleen als ik daar toevallig ben), kon ze me nog geen hulp bieden. Logisch natuurlijk. Aangezien de andere buurvrouw ze wél hoort, kan ik beter met haar bellen. Dus ik ga haar aan de mouw trekken.

Hetgeen wat ze wel in het Turks hebben, is de tekst met wat veilig Thuis voor je kan betekenen. Echter, staat daarop geschreven dat de medewerkers alleen Nederlands spreken en dat je iemand moet zoeken die vóór je belt als je deze taal niet spreekt.

Voor mij klinkt dat een beetje krom, door deze tekst zou ik me nog meer gevangen voelen áls er iets aan de hand is. :{
O+
pi_155616564
Goed dat je dit doet!

Inderdaad met even met de buurvrouw babbelen.

quote:
Omdat ik niet kon aangeven hoe vaak ik ze hoor schreeuwen en huilen (woonkamer grenst aan onze slaapkamer, dus hoor het alleen als ik daar toevallig ben), kon ze me nog geen hulp bieden.
Schrijf de momenten dat je geschreeuw en gehuil hoort op op een briefje. Vraag je buurvrouw dat ook te doen. Na een week of 2 vergelijken en dan opnieuw bellen.
pi_155616762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:23 schreef Saisai het volgende:
Ik hoorde ze net. Hij was aan het schreeuwen en zij was écht keihard aan het huilen. Hard genoeg om door het gewapende beton te horen. Ik vind dit niet fijn. Ik ga morgen veilig thuis bellen, dit is niet normaal.
Ik vind het lief dat je je zo om haar bekommert. Maar als je dit hoort, wat let je om dan de politie te bellen op het moment zelf? Dan kan de politie achter de voordeur kijken (en er zijn genoeg Turkse agenten die met haar kunnen communiceren die ze mee kunnen sturen).
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:44:23 #109
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155616785
Het valt niet mee om in haar taal hulp te vinden. Instanties zijn inmiddels opgedoekt door geldgebrek en dergelijke. Als ik al geen hulp kan vinden in Nederlands, hoe moet een Turkse dan hulp vinden in haar taal in dit land? -O-
O+
pi_155616850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:44 schreef Saisai het volgende:
Het valt niet mee om in haar taal hulp te vinden. Instanties zijn inmiddels opgedoekt door geldgebrek en dergelijke. Als ik al geen hulp kan vinden in Nederlands, hoe moet een Turkse dan hulp vinden in haar taal in dit land? -O-
Klopt, er is m.i.v. januari flink gesneden in de hulpverlening voor mishandelde vrouwen (en voor chronisch zieken en mensen met psychische beperking). Blijkbaar heeft de overheid liever meer gevallen van familiedrama's, psychoten die willekeurige mensen neersteken en jaren dood in huis liggende bejaarden dan dat ze er meer geld naartoe doen. :r
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:23:37 #111
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155617536
Er zijn tientallen hulpverleningssites voor allochtonen, in het Nederlands...
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen :{
O+
pi_155617580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kunt de wijkagent aanspreken
:') Wat dacht je ervan om gewoon lekker met je eigen zaken te bemoeien?
pi_155627856
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Saisai het volgende:
Gewoon online aangifte doen van geluidsoverlast :)

Komt de politie eens langs :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155630332
Ik ken een soortgelijke situatie. Marokkaanse man haalt vrouw (25 jaar jonger) uit Marokko. Zij moet wel de inburgeringscursus doen, en ik denk dat deze vrouw dat ook moet. Huwelijk is geen reden om dat niet te hoeven doen. Zij mag niet de deur uit, alleen met hem samen. Hij is namelijk zeer bang dat zij (die inmiddels beter NL spreekt dan hij - 20 jaar hier) al snel doorkrijgt hoe het werkt in NL, erachter komt dat hij haar niet mag beperken in vrijheid, zelf een baantje zoekt, en foetsie is. Dus ze hebben veel ruzie, hij dreigt met scheiding (waardoor ze terug naar M zou moeten), zij trickt hem en wordt zwanger, hij baalt. Het is allemaal onvoorstelbaar voor ons, de gemiddeld redelijk opgeleide en van redelijk verstand voorziene medemens, maar dit gebeurt denk ik in heel NL. Verwacht overigens niet dat de minder slimme autochtone Nederlander het zoveel beter doet.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:44:40 #115
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155632810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Saisai het volgende:
iets met VVD en in Nederland spreken we Nederlands. |:(
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:30:03 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155655641
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:26 schreef Saisai het volgende:
Ja, was er al bang voor. Ik vind het maar naar. Hopelijk krijgt ze snel een inburgeringscursus. Dat krijgt iedereen nu toch?
Turken zijn niet inburgeringsplichtig, dat hebben we aan de EU te danken...

quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Bel de vreemdelingenpolitie, zo'n meisje is waarschijnlijk niet legaal hier.
Net alsof ze illegalen ook maar een stroobreed in de weg leggen...
censuur :O
pi_155658119
Je kent toch wel een turks iemand? Vraag die persoon om met je mee te gaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')