Heb ik al geprobeerd, werkte voor geen meter. Blijkbaar zorgt Turks-Nederlands voor hele rare zinnenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:48 schreef Bucketlist het volgende:
En proberen een gesprek te hebben van mens tot mens ipv gelijk allerlei instanties erbij te halen?
Desnoods koop je 2 woordenboeken nl-turks/turks-nl, al is dat met internet niet eens nodig.
Iemand slaan en verkrachten is hier een misdrijf. Als iemand dat zo nodig wil doen, moet hij dat in een land doen waar het toegestaan is; niet hier.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:52 schreef vaneiges het volgende:
Of ze nou hier opgesloten zit en geslagen en verkracht wordt of op een berg in Turkije, dat maakt toch niet uit?
Spreek voor jezelf.quote:
omdat hij dat verteld heeft toen ik ze aansprak tijdens het verhuizen. Omdat ik ze welkom wilde heten. Hij wist niet hoe snel hij weer naar binnen moest gaan, met haar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:57 schreef zarGon het volgende:
Hoe weet je dat het om Turken gaat?
Hebben die reclames toch nog een nut, want 'het stopt niet vanzelf': http://www.vooreenveiligthuis.nl/ik-maak-me-zorgen-om-iemand/.
Ah, okay, geen aanname dus.quote:Op zondag 23 augustus 2015 00:01 schreef Saisai het volgende:
[..]
omdat hij dat verteld heeft toen ik ze aansprak tijdens het verhuizen. Omdat ik ze welkom wilde heten. Hij wist niet hoe snel hij weer naar binnen moest gaan, met haar.
En zo lelijk ben ik nu ook weer niet
Je zus heeft geen mail of telefoon?quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:11 schreef Saisai het volgende:
Ja. Ik vind het een prima idee. Heb er zelf ook al eens over nagedacht, papiertjes.
Mijn zus heeft sinds kort een Turkse vriend. Als ze langskomen (wonen aan de andere kant van het land, dus die zien we bijna nooit) dan kunnen we misschien ook iets betekenen. Maar het is lastig omdat ze niet met mannen wil/ mag praten. Misschien via een briefje inderdaad. Maar dan moet hij al niet thuis zijn
Klinkt als een prima idee. Maak een kort, onschuldig briefje, vertaald door de vriend van je zus, kan via mail geregeld worden. Buurmeisje kent jou van gezicht maar schrikt zich waarschijnlijk wild als je met zus en haar vriend voor de deur staat. Misschien feliciteren met de zwangerschap (voorzichtig, omdat ze zo ongelukkig lijkt), en laten weten dat je merkt dat ze zoveel alleen is, dat je in de buurt bent als ze hulp nodig heeft, dat ze altijd terug kan schrijven of aan mag kloppen als ze iets nodig heeft. Je zegt dat je de voordeur in de gaten kan houden, doe het briefje in de bus als je zeker weet dat de man er niet is en maak voldoende geluid met de brievenbus, zodat zij het zeker hoort en kan onderscheppen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:11 schreef Saisai het volgende:
Ja. Ik vind het een prima idee. Heb er zelf ook al eens over nagedacht, papiertjes.
Mijn zus heeft sinds kort een Turkse vriend. Als ze langskomen (wonen aan de andere kant van het land, dus die zien we bijna nooit) dan kunnen we misschien ook iets betekenen. Maar het is lastig omdat ze niet met mannen wil/ mag praten. Misschien via een briefje inderdaad. Maar dan moet hij al niet thuis zijn
Je kunt proberen contact te zoeken, maar als meneer erachter komt heb je een probleem. Je kunt beter anoniem melden ofzo, maar alleen als je heel zeker weet dat ze daar niet vrijwillig is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:11 schreef Saisai het volgende:
Dan komen de ingeschakelde hulpinstanties daar snel genoeg achter. Je wilt niet weten hoeveel leed er achter een burka of kopvod zit.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:08 schreef Mula het volgende:
Wie zegt dat er iets aan de hand is? Voor hetzelfde geld heeft die vrouw een paniekstoornis, durft ze gewoon niet naar buiten toe en al helemaal niet alleen en hebben ze geregeld ruzie omdat die man vindt dat ze het toch moet proberen. Wie weet heeft ze genoeg aan de sociale contacten die ze heeft binnen de moskee en hoeft ze helemaal niet continu mensen over de vloer te hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |