abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6825931
het gaat dus niet om folk, maar om Neofolk.
Als je wilt weten wat het is, luister eens naar Camerate Mediolanense,
Orplid, Rosa Crux, Hekate, Forseti, Backworld of Corvus Corax.
Wie kent dit soort muziek?
Wat zijn jullie meningen erover?
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_6836266
Zonder te weten wat het etiketje Neo Folk inhoudt heb ik
Camerate Mediolanense, Orplid en Corvus Corax thuis staan. Van de rest van je rijtje heb ik enkel van Hekate twee nummers gehoord.

Ik ben FAN van Corvus Corax
Het doet me denken aan een hardere versie van de Pogues en The men they couldn't hang. Muziek waar ik wat ideeen bij krijg van bijlzwaaiende krijgers in een veldslag...

Camarate Mediolanense en Orplid zou ik dan weer Gothic noemen maar kennelijk bestaat er voor dergelijke muziek een speciaal hokje.

Ik zal eens op pad om de andere bands die je noemde te gaan beluisteren. Het kan immers geen kwaad om mijn muzikale kijk wat te verbreden

salva cum reverentia
pi_6840293
Het is een erg breed begrip.
Ik denk dat er nog een aantal users hier zijn die weten wat het inhoudt.
Maar wat zijn de meningen over de teksten. Ze gaan vaak over de oude europese culturen.
Orplid heeft het bijvoorbeeld over Valhalla.
pi_6845921
Wat voor soort muziek is het dan ongeveer?
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_6846268
quote:
Op zondag 17 november 2002 09:37 schreef Pietjuh het volgende:
Wat voor soort muziek is het dan ongeveer?
Dat zou ik ook wel willen weten en ook wat de link met folk is.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 17 november 2002 @ 12:59:09 #6
36035 Night-guardian
One ring to rule them all!
pi_6847041
Corvus Corax is erg cool, van de rest heb ik nog nooit gehoord, ga gelijk ff wat downloaden
pi_6847283
Ik weet alleen dat Kafka een concert van Camerata Mediolanense heeft tegengehouden, hier in Nederland. Schijnt ook een extreem-rechtse band te zijn .

Ze willen met deze muziek hun roots in ere houden.
Bandleider schijnt een extreem-rechtse filosoof te zijn, uit Italie ofzo.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_6847363
"Julius Evola (1899-1974) is één van de belangrijkste wegbereiders van nieuw-rechts. Hij heeft nooit tot een politieke partij behoord. Evola had veel lof voor het Italiaanse fascisme van Mussolini, hij had echter ook kritiek op de elitaire houding van dit fascisme. Evola heeft vele boeken geschreven. Bekende boeken van hem zijn "Synthesen einer Rassenlehre", "Rivolta contro il mondo Moderno" en "Menschen inmitten von Runen". Veel van zijn boeken vinden weerklank in extreem- rechtse kringen. Zijn boeken gaan over de verbinding van esoterie, cultuur, paganisme en extreem-rechtse ideeën. Zo vindt hij dat elke staatsmacht een spirituele fundering moet hebben. Evola was betrokken bij "Il regime Fascista" (organisatie die trouw was aan het bewind Mussolini) en deelnemer aan de opbouw van "Scoula mistica del Fascismo" (kaderschool voor/van het Italiaanse fascisme). Het denkmodel voor zijn boek "Synthese einer Rassenlehre" is gebaseerd op de ideeën van H.F.K. Gunther (Hitler's favoriete rassen-expert). Evola was ook bewonderaar van Codreanu (zie (2)).
(2) Corneliu Zelea Codreanu begon zijn fascistische politieke carrière in 1919. Hij was studentenleider van een anti-semitische en anti-marxistische studentenbeweging. Van 1923 tot en met 1925 was hij secretaris van "Cuza's Party". Tijdens zijn leiderschap vermoorde hij een politie-agent die een anti-semitische campagne wilde tegenhouden. Hij werd hiervoor vrijgesproken."

Hmn, deze gast is hun inspiratie voor de teksten..
Hmn, er zit ergens toch een luchtje aan.. Alleen wel vooroordelen, ik mag hopen dat als hij iemand vermoord zou hebben, waarvan bewijs is, hij dan heus wel veroordeeld worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 17-11-2002 13:33]

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  maandag 18 november 2002 @ 10:58:05 #9
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6862977
Neo-folk, als je wat bands wil leren kennen, moet je maar even in mijn fotoboek kijken
De Codreanu Compilatie heb ik trouwens ook, weliswaar een kopie, omdat er zo ontzettend moeilijk aan te komen is.

Wat het is? Ik heb het hier en daar al enkele keren uitgelegd, maar zal het nog maar eens doen, aangezien dit er special een topic voor is

Wat is neo-folk

Neo-folk, ook wel dark-folk genoemd, is een muziekstijl van origine ontsproten uit de industrial/noise sector, hoe vreemd dat ook mag klinken. De muziekstijl is enigzins divers maar laat zich omschrijven door de volgende kenmerken: akoestisch, bombastisch, romantisch (textueel), het Derde Rijk, teruggrijpend op europese mythen sagen en indo-europese symboliek, runes en dromerig.

Akoestisch en bombastisch

Ja, dat hangt van de groep af. Collectieven als bijvoorbeeld Backworld, Darkwood, Von Thronstahl, Of The Wand And The Moon, The Days Of The Trumpet Call en het latere Death in June zijn voornamelijk georienteerd op akoestische gitaren, terwijl Kirlian Camera, Stalingrad en Der Blutharsch meer bombastisch zijn, met veel samples en stevig paukenwerk.

Hoe klinkt dat dan

Ik zou zeggen, gooi Soulseek eens open en zoek naar bands die ik heb beschreven. Het is dus vaak akoestisch, maar het meer bombastische kan erg militair aandoen, met diverse samples en ritmisch, monotoon pauken gedreun.

Wacht eens, runes en het Derde Rijk

Ja, het Derde Rijk is een veel voorkomend thema in neo-folk groepen, evenals het gebruik van runes. Runes omdat het nu eenmaal oude symbolen zijn, en er dikwijls erg interessante betekenissen achter zitten, bovendien stralen ze iets krachtigs en nostalgisch uit. Het Derde Rijk, omdat dit een periode was van minimalisme, misanthropie, afbraak van het oude en het begin van iets nieuws. Neo-folk is naast romantisch, vaak ook misanthropisch. De combinatie van deze twee zaken wil overginds niet zeggen dat neo-folk groepen nazi's of fascistisch zijn. Men dient verder te kijken dan de standaard vooroordelen over deze zaken, en ze in een ander daglicht zien. Daarom heb ik ook een hekel aan Kafka.

Is het Gothic

Nee, niet echt. Hoewel het ontstaan is uit een Gothic gerelateerde stijl, is het niet echt Gothic, alhoewel misanthropie en romantiek natuurlijk wel veel voorkomen in de Goff-scène
Desondanks is het een erg populair genre in de Goth-scène. Neo-folkers zien er trouwens ook vaak erg on-Gothic uit. Overhemden (bruin, zwart of groen), stropdassen(zwart), rijlaarzen en andere legerkleding zijn kenmerkend voor de neo-folker. Door deze kledingstijl worden ze vaak voor fascisten gehouden, iets wat ze over het algemeen niet zijn. Er is zelfs één groep, Ostara, die ook voor nazi's uitgemaakt zijn, en dat terwijl de frontman joods is... ja, sommigen kijken niet verder dan hun eigen gedachtengoed lang is.

Zou ik het wat vinden denk je

Dat weet ik niet, het is vrij ontoegangkelijke muziek, niet omdat het niet om aan te horen is, maar omdat de thematiek en symboliek niet voor iedereen is weggelegd. Ik vind het erg mooi.

Oké, dat klinkt wel interessant, heb je nog luistertips

Jazeker, kijk maar in mijn fotoboek
Bij deze nog een aantal namen: Der Blutharsch, Darkwood, Death in June, Von Thronstahl, Allerseelen, Of The Wand And The Moon, Kirlian Camera, Camerate Mediolanense, Dies Natalis, Dernière Volonté, NON, Backworld, Ostara, Sol Invictus, Current '93, Ordo Equilibrio, Blood Axis.

Plaatjes:

Der Blutharsch

Death in June

Backworld

Von Thronstahl

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 18-11-2002 12:29]

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 18 november 2002 @ 11:45:22 #10
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6863561
Trouwens, Rosa Crux en Corvus Corax zijn meer medieval georienteerd. Onlangs een concert van Rosa Crux gezien hier, erg, erg indrukwekkend, en zeer goed. Over twee weken treden ze weer op, voor slechts 250 man. Ga ik weer heen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 18 november 2002 @ 11:49:58 #11
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6863638
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:24 schreef Diverse_Reality het volgende:
"Julius Evola (1899-1974) is één van de belangrijkste wegbereiders van nieuw-rechts. Hij heeft nooit tot een politieke partij behoord. Evola had veel lof voor het Italiaanse fascisme van Mussolini, hij had echter ook kritiek op de elitaire houding van dit fascisme. Evola heeft vele boeken geschreven. Bekende boeken van hem zijn "Synthesen einer Rassenlehre", "Rivolta contro il mondo Moderno" en "Menschen inmitten von Runen". Veel van zijn boeken vinden weerklank in extreem- rechtse kringen. Zijn boeken gaan over de verbinding van esoterie, cultuur, paganisme en extreem-rechtse ideeën. Zo vindt hij dat elke staatsmacht een spirituele fundering moet hebben. Evola was betrokken bij "Il regime Fascista" (organisatie die trouw was aan het bewind Mussolini) en deelnemer aan de opbouw van "Scoula mistica del Fascismo" (kaderschool voor/van het Italiaanse fascisme). Het denkmodel voor zijn boek "Synthese einer Rassenlehre" is gebaseerd op de ideeën van H.F.K. Gunther (Hitler's favoriete rassen-expert). Evola was ook bewonderaar van Codreanu (zie (2)).
(2) Corneliu Zelea Codreanu begon zijn fascistische politieke carrière in 1919. Hij was studentenleider van een anti-semitische en anti-marxistische studentenbeweging. Van 1923 tot en met 1925 was hij secretaris van "Cuza's Party". Tijdens zijn leiderschap vermoorde hij een politie-agent die een anti-semitische campagne wilde tegenhouden. Hij werd hiervoor vrijgesproken."

Hmn, er zit ergens toch een luchtje aan.. Alleen wel vooroordelen, ik mag hopen dat als hij iemand vermoord zou hebben, waarvan bewijs is, hij dan heus wel veroordeeld worden.

Ja, je verwerkt een klein stukje text in één van je refreinen van een nummer, en meteen ben je een fascist...
Ik raad mensen aan eens wat meer info te zoeken over de betreffende band, dan meteen moord en brand te schreeuwen. Het baseren van je mening op basis van één stukje text is toch wel wat miniem.
pi_6863833
quote:
Op maandag 18 november 2002 10:58 schreef Elegy het volgende:
Wat het is? Ik heb het hier en daar al enkele keren uitgelegd, maar zal het nog maar eens doen, aangezien dit er special een topic voor is

...verhaaltje + foto's...

Kijk, hier heb ik wat aan! Bedankt voor de heldere uitleg en het lijkt me interessant genoeg om eens wat te gaaan luisteren.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 18 november 2002 @ 12:21:52 #13
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6864058
quote:
Neo-folk, als je wat bands wil leren kennen, moet je maar even in mijn fotoboek kijken
De Codreanu Compilatie heb ik trouwens ook, weliswaar een kopie, omdat er zo ontzettend moeilijk aan te komen is.

Wat is neo-folk

Neo-folk, ook wel dark-folk genoemd, is een muziekstijl van origine ontsproten uit de industrial/noise sector, hoe vreemd dat ook mag klinken. De muziekstijl is enigzins divers maar laat zich omschrijven door de volgende kenmerken: akoestisch, bombastisch, romantisch (textueel), het Derde Rijk, teruggrijpend op europese mythen sagen en indo-europese symboliek, runes en dromerig.

Akoestisch en bombastisch

Ja, dat hangt van de groep af. Collectieven als bijvoorbeeld Backworld, Darkwood, Von Thronstahl, Of The Wand And The Moon, The Days Of The Trumpet Call en het latere Death in June zijn voornamelijk georienteerd op akoestische gitaren, terwijl Kirlian Camera, Stalingrad en Der Blutharsch meer bombastisch zijn, met veel samples en stevig paukenwerk.

Hoe klinkt dat dan

Ik zou zeggen, gooi Soulseek eens open en zoek naar bands die ik heb beschreven. Het is dus vaak akoestisch, maar het meer bombastische kan erg militair aandoen, met diverse samples en ritmisch, monotoon pauken gedreun.

Wacht eens, runes en het Derde Rijk

Ja, het Derde Rijk is een veel voorkomend thema in neo-folk groepen, evenals het gebruik van runes. Runes omdat het nu eenmaal oude symbolen zijn, en er dikwijls erg interessante betekenissen achter zitten, bovendien stralen ze iets krachtigs en nostalgisch uit. Het Derde Rijk, omdat dit een periode was van minimalisme, misanthropie, afbraak van het oude en het begin van iets nieuws. Neo-folk is naast romantisch, vaak ook misanthropisch. De combinatie van deze twee zaken wil overginds niet zeggen dat neo-folk groepen nazi's of fascistisch zijn. Men dient verder te kijken dan de standaard vooroordelen over deze zaken, en ze in een ander daglicht zien. Daarom heb ik ook een hekel aan Kafka.

Is het Gothic

Nee, niet echt. Hoewel het ontstaan is uit een Gothic gerelateerde stijl, is het niet echt Gothic, alhoewel misanthropie en romantiek natuurlijk wel veel voorkomen in de Goff-scène
Desondanks is het een erg populair genre in de Goth-scène. Neo-folkers zien er trouwens ook vaak erg on-Gothic uit. Overhemden (bruin, zwart of groen), stropdassen(zwart), rijlaarzen en andere legerkleding zijn kenmerkend voor de neo-folker. Door deze kledingstijl worden ze vaak voor fascisten gehouden, iets wat ze over het algemeen niet zijn. Er is zelfs één groep, Ostara, die ook voor nazi's uitgemaakt zijn, en dat terwijl de frontman joods is... ja, sommigen kijken niet verder dan hun eigen gedachtengoed lang is.

Zou ik het wat vinden denk je

Dat weet ik niet, het is vrij ontoegangkelijke muziek, niet omdat het niet om aan te horen is, maar omdat de thematiek en symboliek niet voor iedereen is weggelegd. Ik vind het erg mooi.

Plaatjes:

Der Blutharsch

[afbeelding]

Death in June

[afbeelding]

Backworld

[afbeelding]

Von Thronstahl

[afbeelding]

Goed gedaan.
Ik moet toch zeggen dat ik ze er op de foto niet zo lekker vind zien, vooral die laatste gast niet. Ze doen me erg denken aan een zekere Russische Metalband, Korrozia Metalla, maar ja, ach...
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 18 november 2002 @ 12:33:38 #14
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6864193
Over Korrozia Metalia heb ik ook het één en ander gehoord, net zoals het poolse Graveland niet erg fris.

Ja, Von Thronstahl. Laat ik er eerlijk over zijn: Dat is de enige band die ook daadwerkelijk er voor uitkomen dat ze fascisten zijn.
De frontman zat trouwens ooit in een redelijk succesvolle synthpop band, had zelfs al bijna een platencontract van Sony op zak, maar toen kwamen zijn politieke voorkeuren dus aan het licht.

Dat maakt hun muziek niet minder goed trouwens. Het hangt dus van je persoonlijke principes af of je dit gaat beluisteren of niet. Beluister het eerst zou ik zeggen, en vel er daarna een oordeel over.

pi_6867530
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:49 schreef Elegy het volgende:
Ja, je verwerkt een klein stukje text in één van je refreinen van een nummer, en meteen ben je een fascist...
Ik raad mensen aan eens wat meer info te zoeken over de betreffende band, dan meteen moord en brand te schreeuwen. Het baseren van je mening op basis van één stukje text is toch wel wat miniem.
"In het Duitse fascistische blad Blood & Honour nr. 9 laat Camerata Mediolanense zich duidelijk uit over de bewondering voor Julius Evola en zijn ideeën."

Heb ik gelezen. Lekker stel ook, van dat blad

Ze staan er anders ook zeker niet afwijzend tegenover .
Ik schreeuwde zeker niet moord en brand, gaf zelfs al aan dat ook ik er mijn twijfels bij had. Ik raad mensen aan om toch eens wat minder te volharden in hun overtuiging, en ook open te staan voor misschien wat minder prettige informatie. Moet wel bekennen dat bands vaak te snel een stempel krijgen, maar dat ze zich inlaten met zo'n blad gaat mij te ver.

[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 18-11-2002 15:51]

pi_6867599
quote:
Op maandag 18 november 2002 12:33 schreef Elegy het volgende:

Dat maakt hun muziek niet minder goed trouwens. Het hangt dus van je persoonlijke principes af of je dit gaat beluisteren of niet. Beluister het eerst zou ik zeggen, en vel er daarna een oordeel over.

Mee eens, ik beluister ook Black Metal bands die niet helemaal koosjer zijn. Zolang de meesten met dit idee naar zulke bands luisteren, schuilt er ook weinig gevaar in.

maandag 18 november 2002 @ 16:11:15 #17
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6868237
quote:
Op maandag 18 november 2002 15:39 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

"In het Duitse fascistische blad Blood & Honour nr. 9 laat Camerata Mediolanense zich duidelijk uit over de bewondering voor Julius Evola en zijn ideeën."

Heb ik gelezen. Lekker stel ook, van dat blad
[afbeelding]
Ze staan er anders ook zeker niet afwijzend tegenover .
Ik schreeuwde zeker niet moord en brand, gaf zelfs al aan dat ook ik er mijn twijfels bij had. Ik raad mensen aan om toch eens wat minder te volharden in hun overtuiging, en ook open te staan voor misschien wat minder prettige informatie. Moet wel bekennen dat bands vaak te snel een stempel krijgen, maar dat ze zich inlaten met zo'n blad gaat mij te ver.

Ik doelde niet op jou met het moord en brand schreeuwen hoor, maar op Kafka en consorten. nofli dus
Ben me er ook zeer van bewust dat lang niet alles is goed te praten. In dit soort situaties is voorzichtigheid geboden, vooral voor mensen zoals ik, die wat "getinter" in het leven staan zeg maar.

Hmz, ik was afg. zaterdag op een feest, en daar zag ik een meisje met een shirt met het Blood & Honour logo lopen... bedenkelijk, maar dat zullen er vast ook wel een paar van mij denken.

Interessante site trouwens, Blood & Honour. Nummer 9 kan ik trouwens niet vinden.
Veel neo-folk collectieven distanciëren zich trouwens uitdrukkelijk van dit soort bladen en wordt keer op keer de nadruk gelegd op het feit dat ze NIET fascistisch/racistisch zijn. Edoch, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Maar laten we niet al te veel off-topic gaan. Heb je al wat geluisterd van de bands die ik genoemd heb?

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 18-11-2002 16:24]

pi_6874027
bands krijgen idd. veel te snel een stempel opgedrukt dat ze bijv. fascistisch zijn. natuurlijk is dit slechts in enkele gevallen waar. Maar extreme texten kunnen ook alleen bedoelt zijn om te shockeren, of om negatieve "reclame" te krijgen , wat uiteindelijk ook reclame is.

of je naar zulke bands luisterd moet je natuurlijk zelf bepalen. ik luister er wel naar. graveland bijv. is echt niet helemaal fris, maar het is wel goede muziek. en dat is toch het belangrijkste.
ook bij black metal zijn er veel artiesten die niet helemaal honderd zijn.. meerdere hebben bijvoorbeeld moorden gepleegd, zoals varg vikernis(burzum) en de onlangs vrijgekomen ex-drummer van emperor.

pi_6902669
quote:
Op maandag 18 november 2002 16:11 schreef Elegy het volgende:

Ik doelde niet op jou met het moord en brand schreeuwen hoor, maar op Kafka en consorten. nofli dus
Ben me er ook zeer van bewust dat lang niet alles is goed te praten. In dit soort situaties is voorzichtigheid geboden, vooral voor mensen zoals ik, die wat "getinter" in het leven staan zeg maar.

Sorry, en hier heb je zeker gelijk in. Ik heb het vermoeden dat toch het merendeel wat naar zo'n concert gaat toch voor de muziek gaat, en dat de ideologie van de band hun weinig zegt. Vooral bij Black Metal e.d weet ik het zeker .
quote:
uitdrukkelijk van dit soort bladen en wordt keer op keer de nadruk gelegd op het feit dat ze NIET fascistisch/racistisch zijn. Edoch, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Maar laten we niet al te veel off-topic gaan. Heb je al wat geluisterd van de bands die ik genoemd heb?
Jammer dat zoiets idd steeds weer nodig, zelfs punkbands kregen belachelijk genoeg (bijv. Dead Kennedys) dezelfde verwijten naar het hoofd geslingerd..

Met Camerate Mediolanense was ik al bekend, Corvus Corax is ook zeker een koele band, daar had ik ook al een nummer van . Ook die bombastische bands, zal ik nog eens goed beluisteren. Zijn allemaal niet even makkelijk te vinden :/.

pi_6903244
quote:
Op maandag 18 november 2002 12:33 schreef Elegy het volgende:
Over Korrozia Metalia heb ik ook het één en ander gehoord, net zoals het poolse Graveland niet erg fris.
De muziek van KM schijnt heel erg goed te zijn. Ze waren jaren lang de tweede band van Rusland (achter Aria, de Russische Maiden), maar op een moment begon de bandleiden te flirten met het nazisme en is bijna de gehele band opgestapt. De band verloor ook snel aanhang en werd zowel door het Sovjet als door het regime van Jetsin achterna gezeten. Echter, de band kon blijven bestaan door dat in Rusland men minder zwaar aan extreem-rechts weegt dan hier. Ik heb ooit foto's van een KM optreden gezien en daar loopt gewoon een 'Hitler-impersonator' rond en halfnaakte dames in SS-achtige uniformen en worden vlaggen verbrand en echt overal staan hakenkruizen op. Jaja, erg gezellig. Of het bij de groepen die jij noemde ook zo erg is weet ik niet. Misschien kan jij een beeld schetsen?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 20 november 2002 @ 13:10:09 #21
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6903857
Voor zover ik weet, ik heb zelf namelijk nog nooit een neo-folk optreden bezocht, valt het erg mee. Goed, sommige bandleden zien er af en toe wel redelijk 'apart' uit, maar het blijft meestal bij zwaaien met vlaggen en fakkels.

Voor een uitgebreide site met foto's verwijs ik je naar deze pagina:

http://www.funprox.com/concerts/

Onlangs was er trouwens in Lisse een neo-folk zondagmiddag, met Volksweerbaarheid, Of The Wand And The Moon en Ostara

woensdag 20 november 2002 @ 13:16:08 #22
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6903949
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:53 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Sorry, en hier heb je zeker gelijk in. Ik heb het vermoeden dat toch het merendeel wat naar zo'n concert gaat toch voor de muziek gaat, en dat de ideologie van de band hun weinig zegt. Vooral bij Black Metal e.d weet ik het zeker .

Ik denk toch, nee weet eigenlijk wel zeker, dat het merendeel van de mensen die naar een neo-folk optreden gaan erg goed weten waar de band voor staat (of juist niet voor staat). Neo-folkers hebben ook vaak een apart gevoel voor humor, iets wat niet door iedereen in dank wordt afgenomen. De mensen die ik ken die van neo-folk houden, zijn zonder uitzondering allemaal intelligente mensen die hun meningen goed kunnen onderbouwen en weten waar ze mee bezig zijn. Ik ken niemand die "die dingen doet gewoon om te shockeren". Doelbewust shockeren is ook niet neo-folk

Bij neo-folk gaat het ook om de sfeer die wordt opgeroepen, oa. dmv de muziek. Als je akoestisch mooi vindt, kan ik je Backworld en Darkwood aanraden Voor het bombastische werk zijn daar Stalingrad, Der Blutharsch, Blood Axis en NON bijvoorbeeld

quote:
Jammer dat zoiets idd steeds weer nodig, zelfs punkbands kregen belachelijk genoeg (bijv. Dead Kennedys) dezelfde verwijten naar het hoofd geslingerd..
Die hadden daarom toch speciaal een nummer gemaakt "Nazipunks fuck off"?

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 20-11-2002 14:45]

pi_6908651
Ik zie in veel posts toch dat iedereen denkt dat interesse in iets hebben sympathiseren is.
Zelf ben ik ook geinteresseerd in de denkbeelden die belangrijke politici in de vorige eeuw hadden. Maakt dat mij rechts?
Au contraire!
Dat deze bands deze onderwerpen gebruiken wil niet zeggen dat ze het ermee eens zijn.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:32:16 #24
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7178724
quote:
Op woensdag 20 november 2002 17:13 schreef leviathanfd het volgende:
Ik zie in veel posts toch dat iedereen denkt dat interesse in iets hebben sympathiseren is.
Zelf ben ik ook geinteresseerd in de denkbeelden die belangrijke politici in de vorige eeuw hadden. Maakt dat mij rechts?
Au contraire!
Dat deze bands deze onderwerpen gebruiken wil niet zeggen dat ze het ermee eens zijn.

Trouwens, voor wie wat tegengas (euh, beetje vreemde term...) wil hebben mbt het "rechtse" element, zoek of luister eens wat van Militia. Die hebben als centrale thema "ecologische anarchisme". In het zomernummer van Cynefeirdd zet hij groepen als DI6, Der Blutharsch en NON flink te kakken.

pi_7183071
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:32 schreef Elegy het volgende:

Trouwens, voor wie wat tegengas (euh, beetje vreemde term...) wil hebben mbt het "rechtse" element, zoek of luister eens wat van Militia. Die hebben als centrale thema "ecologische anarchisme". In het zomernummer van Cynefeirdd zet hij groepen als DI6, Der Blutharsch en NON flink te kakken.

Ah, die zal ik zeker eens opzoeken .
Corvus corax staat trouwens al een tijdje op mijn aanschaflijst, zelfs bij mijn vader ook.
  vrijdag 6 december 2002 @ 18:44:15 #26
33552 -Sophia-
Only faith can make you fly.
pi_7183077
Death in june kan ik wel waarderen, ik wist trouwens ook niet dat dat neo-folk is. Verder ken ik wel een paar van de genoemde bands maar daar heb ik niet veel intresse in. Ik ga liever voor wat zachter.
hoe irritant kun je zijn?
pi_7183277
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:44 schreef -Sophia- het volgende:
Death in june kan ik wel waarderen, ik wist trouwens ook niet dat dat neo-folk is. Verder ken ik wel een paar van de genoemde bands maar daar heb ik niet veel intresse in. Ik ga liever voor wat zachter.
Ik juist voor het hardere werk, iemand nog aanbevelingen?
  maandag 9 december 2002 @ 11:34:47 #28
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7219234
Zachter:

Of The Wand And The Moon, Darkwood, (latere) Death in June, The Days of The Trumpet Call, Ostara, Othal, Estampie, (latere)Kirlian Camera, Dies Natalis, Current 93, Ordo Equitum Solis, Backworld

Harder:

Der Blutharsch, Dernière Volonté, Von Thronstahl, NON, (eerdere)Death in June, Stalingrad, Ordo Rosario Equilibrium

Goede labels:

World Serpent Distribution, Tesco, WKN, Cynefeirdd, Cold Spring Records, Cold Meat Industries

pi_7372680
Vorige week een stukje Corvus Covax gehoord en dat klonk zeer interessant, daar ga ik zeker wat meer van zoeken.
pi_7389429
quote:
--groot verhaal met beschrijving van een subcultuur waarin een bepaald type muziek geluisterd wordt---
Ik begrijp er niks van dat mensen denken dat dit over muziek gaat.

Bij het woord Neo-folk denk ik aan folk waar ook moderne invloeden in zitten (kan op verschillende gebieden zijn, bijv instrumentgebruik, of mixen met andere muziekstijl).

De associatie van zo'n specieke cultuurtje met een bepaald type muziek geeft voor mij de relatieve zin/onzin van het indelen van muziek in verschillende genres aan, mensen gaan er nl. ook nog allerlei andere dingen aan vast koppelen.

pi_7401640
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:24 schreef Diverse_Reality het volgende:

Misschien moest je ook eens elders gaan rond hangen dan op de website van AFA en aanverwant. Dat voorkomt dat je enkel suggestief getint nieuws in je opneemt en biedt je de kans diverse vormen van berichtgeving te wegen op:
- sensatiegehalte
- waarschijnlijkheidsverwoording
- mate van suggestie in de berichtgeving
opdat je je een EIGEN oordeel kunt vormen inzake hetgeen plaatsvindt in onze maatschappij en welke uitleg je daaraan geven kunt. Al te eenzijdige nieuwsgaring leidt immers al vlot tot onbewuste indoctrinatie. Maar we leven in een vrij land en je kunt er natuurlijk voor kiezen om geïndoctrineerd te willen worden.

Niettemin waardeer ik je principes om zo min mogelijk van doen te willen hebben met mensen die er wat minder democratische ideeën op na houden over gelijkheid in onze samenleving.

Je stuk lijkt gekomen van:
http://www.xs4all.nl/~afa/alert/2_6/folk.html
Dat stuk is geschreven door John Postma van AFA - alert! en ging over het afgelaste "Thorns of Avalon" -festival op 8 februari 2002 in Doornroosje te Nijmegen.

Misschien open ik nog wel eens een topic over tendentieuze berichtgeving en kritisch lezen van teksten als daar een reden toe komt.

salva cum reverentia
  Admin maandag 23 december 2002 @ 18:20:52 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_7502941
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:49 schreef Seborik het volgende:
Vorige week een stukje Corvus Covax gehoord en dat klonk zeer interessant, daar ga ik zeker wat meer van zoeken.
Bij ons in de auto

Goed geschreven stuk trouwens, ik ga eens wat zoeken!!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_7503772
quote:
Op woensdag 18 december 2002 01:36 schreef hoppe het volgende:

[..]

Misschien moest je ook eens elders gaan rond hangen dan op de website van AFA en aanverwant. Dat voorkomt dat je enkel suggestief getint nieuws in je opneemt en biedt je de kans diverse vormen van berichtgeving te wegen op:
- sensatiegehalte
- waarschijnlijkheidsverwoording
- mate van suggestie in de berichtgeving
opdat je je een EIGEN oordeel kunt vormen inzake hetgeen plaatsvindt in onze maatschappij en welke uitleg je daaraan geven kunt. Al te eenzijdige nieuwsgaring leidt immers al vlot tot onbewuste indoctrinatie. Maar we leven in een vrij land en je kunt er natuurlijk voor kiezen om geïndoctrineerd te willen worden.

Snap hier het punt niet helemaal van, waar staat dat ik dit bericht als waarheid beschouw? Gaf alleen aan dat er dus ergens wel een luchtje aan zit, hoewel de berichtgeving van geen kant deugt. Ook omdat een der genoemde bands er echt nationalstische nationalistische ideeen op nahoud..
pi_7503806
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:59 schreef Seestar het volgende:

De associatie van zo'n specieke cultuurtje met een bepaald type muziek geeft voor mij de relatieve zin/onzin van het indelen van muziek in verschillende genres aan, mensen gaan er nl. ook nog allerlei andere dingen aan vast koppelen.

Idd, het hangt natuurlijk niet samen met het genre...
pi_7503935
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:34 schreef Elegy het volgende:
Harder:

Der Blutharsch, Dernière Volonté, Von Thronstahl, NON, (eerdere)Death in June, Stalingrad, Ordo Rosario Equilibrium

Goede labels:

World Serpent Distribution, Tesco, WKN, Cynefeirdd, Cold Spring Records, Cold Meat Industries

Aantal van deze bands heb ik al kennis mee gemaakt, zoals van Der Blutharsch: The Pleasures Received In Pain, Stalingrad een aantal nummers, deze staan samen met Corvus Corax op de aanschaflijst.

Kent iemand trouwens ook Omnia uit Nederland, hoorde wat positieve geluiden over hun muziek? Keltisch geloof ik...

pi_7504064
Militia is ook zeker een aanrader trouwens, maar neigt toch eerder richting Industrial vermoed ik .
pi_7551245
-edit: doe normaal-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-12-2002 20:19]

donderdag 26 december 2002 @ 20:20:17 #38
33552 -Sophia-
Only faith can make you fly.
pi_7551313
Doe niet zo grof Pope!

Ga maar lekker je der blutschars mps'tje opzetten.

hoe irritant kun je zijn?
  donderdag 2 januari 2003 @ 12:31:14 #39
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7663305
Onlangs cd's van Dernière Volonté, Darkwood, Dies Natalis en Defend the palace of worms aangeschaft. Prima cd's.

Darkwood en Dies Natalis zijn voornamelijk akoestisch en bij Dernière Volonté ligt het accent meer op "martial", stevig paukenwerk en dromerige soundscapes/samples.

Defend the palace of Worms is een compilatie cd met diverse medieval/neo-folk/dark-ambient collectieven. Zeer de moeite waard

pi_7671749
misschien ligt het aan mij, maar ik vind de meeste neofolk een beetje aan de langzame kant. corvus corax vind ik wel weer een geweldige band, maar niet echt neofolk en estampie die hier boven ggenoemd wordt al helemaal niet.
pizdabolkin.nl
  vrijdag 3 januari 2003 @ 10:39:49 #41
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7681167
quote:
Op maandag 23 december 2002 19:09 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Aantal van deze bands heb ik al kennis mee gemaakt, zoals van Der Blutharsch: The Pleasures Received In Pain, Stalingrad een aantal nummers, deze staan samen met Corvus Corax op de aanschaflijst.

Kent iemand trouwens ook Omnia uit Nederland, hoorde wat positieve geluiden over hun muziek? Keltisch geloof ik...

Stalingrad is idd erg goed, stevig vooral. Koop gewoon die cd, Court Martial, zal je geen spijt van hebben. TPRIP van Der Blutharsch heb ik ook. When all else fails! van ze is één van hun populairste albums, vooral ook omdat het wat meer "song" gericht is. Dit itt The track of the hunted.

Blood Axis kan ik je ook ten zeerste aanraden, ook bombastisch

vrijdag 3 januari 2003 @ 13:49:13 #42
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7684283
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:57 schreef ItsMeMB het volgende:
misschien ligt het aan mij, maar ik vind de meeste neofolk een beetje aan de langzame kant. corvus corax vind ik wel weer een geweldige band, maar niet echt neofolk en estampie die hier boven ggenoemd wordt al helemaal niet.
Zoals gezegd, hangt het "trage" af van welke band je beluistert. Het overgrote deel is idd akoestisch, dus met vrij weinig tempo. De wat meer "martial" en sample gerichte collectieven zijn doorgaans wat sneller en steviger (Blood Axis, Der Blutharsch, Dernière Volonté)

Corvus Corax is medieval, geen neo-folk. Deze twee genres worden nog wel eens door elkaar gehaald, evenals ethereal/heavenly voices en dark-ambient.

woensdag 22 januari 2003 @ 17:19:50 #43
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_8050740
Onlangs cd's gekocht van Camerate Mediolanense, Kutna Hora, Praedella Avant en Der Blutharsch

Nu heb ik alle albums van Der Blutharsch, op naar The Moon Lay Hidden Beneath A Cloud

Camerate Mediolanense is wat meer martial gerichte muziek, met erg veel opera achtige stukken erin.
Kutna Hora komt uit Argentinie en is erg akoestisch, te vergelijken met The Days Of The Trumpet Call, Death in June, Sol Invictus en Backworld.

Praedella Avant is geen neo-folk, maar medieval. Maakt niet uit, want het betreft hier een sterk martial en bombastisch geheel. De nummers hebben geen titels (Albin Julius, iemand?) en wie er achter zitten is ook in nevelen gehuld.
Een sterk album, en een aanrader voor iedereen die Engelsstaub, Gae Bolg en Die Verbannte Kinder Eva's

pi_8252810
Ligt er wel aan welke 'fase' je beluistert van Camerata Mediolanense. Hun eerste cd (meen ik) heet Musica Reservata en heeft meer medieval-achtige elementen, met veel clavecimbel. Wel zijn er veel trommels op te horen, en ook bij hun concerten presenteren ze zich meer als neofolk dan medieval. De daarop volgende albums laten een sterke ontwikkeling richting de wat meer 'no-nonsense' neofolk horen, met wat minder engelachtig zingende vrouwen en barokke clavecimbeltjes.
Het concert van Camerata die (door Kafka) is tegengehouden was in 1997 in Ekko te Utrecht- in ieder geval, daar had het moeten zijn. Ik stond er met een vriendin voor de deur toen we te horen kregen dat het gebeuren werd geboycot. Hetzelfde grapje werd een paar jaar laten uitgehaald met Dies Natalis, die een optreden tijdens de Inrichting zou komen geven.

Ik ben zelf meer aanhanger van de wat meer 'romantische' neofolk en voorzie de geinteresseerde luisteraar dan ook graag van enkele luistertips: (trouwens, de scheidslijn tussen medieval en neofolk is vaak bijzonder smal)
- Ain Soph
- Stille Volk
- Dark Sanctuary
- Cernunnos Woods
- Lucisferrato
- Empyrium
- Forseti
- Stoa (grensgeval medieval/ neofolk)
- Hekate
- Runes Order
- Sonne Hagal

Ik verklaar de rechtse sympathieen van bepaalde groepen trouwens meer uit een soort nostalgisch verlangen naar de eenvoudiger en rustiger wereld van een paar eeuwen terug en een vorm van niet-agressief antiglobalisme, dan een actuele bedreiging. Het moet allemaal wat gerelativeerd worden..

Make light of death and sorrow
  zaterdag 22 februari 2003 @ 14:06:48 #45
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_8647466
Gisteren aangeschaft in Lalaland in Den Haag:

In My Rosary - The shadow of cats

Ooit, tijdens een feestje in Parijs, werd er een nummer gedraaid van dit album, maar ik kon het toendertijd nergens vinden, zelfs niet bij Dysphorie. Het desbetreffende nummer was "Guardian Angel" een prachtig melancholisch stuk. Ook de andere nummers zijn stuk voor stuk erg sterk. Iedere keer als ik het draai krijg ik toch een beetje heimwee...

Ophelia's Dream - All beauty is sad

Mijn eerste kennismaking met dit neo-classical/heavenly voices collectief was de ep "Stabat Mater" die in de tweedehandsbakken lag bij Dysphorie. Na twee minuten geluisterd te hebben vroeg ik mij af wie in hemelsnaam dit soort muziek wil verkopen ?(
Op aanraden van Laetitia ben ik opzoek gegaan naar meer werk van ze, en ik vond deze schijf dus gisteren bij Lalaland. Het album is een soort compilatie van "All beauty is sad" uit 97, "Stabat Mater" uit 99 en twee demo recordings uit 02.
Bloedstollend mooi, sfeervol en droevig.

Wir Kapitulieren Niemals - Sampler

Ook bekend onder de naam "Zu neuen Ufern...in alter Frische!" vind je hier een 17 track sampler van het label van de frontman van Der Blutharsch.
Collectieven zijn onder andere: Novy Svet, Dernière Volonté, Tribe of Circle, Novo Homo en I-C-K.
Het geheel wordt aangevuld met, hoe kan het ook anders, stukken met samples van WO II geluiden en niet definiëerbaar (duits?) geschreeuw.

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 22-02-2003 14:12]

pi_8661523
als je opzoekt bent naar meer muziek/titels in oa dit genre
check eens:
http://www.funprox.com/judgment/reviewsabc.asp

in combinatie met soulseek
voor mij een spannend reisje langs nwe namen en nwe geluiden...
verbazing alom...
verwondering...
dat er zoveel muziek nog ligt...

tot nu toe mooiste:
Blood Axis & Les Joyaux de la Princesse - Absinthe

(en natuurlijk Elegy (en anderen) bedankt voor de vele info)

maandag 24 februari 2003 @ 12:15:53 #47
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_8682167
quote:
Op zondag 23 februari 2003 04:21 schreef MurW het volgende:
als je opzoekt bent naar meer muziek/titels in oa dit genre
check eens:
http://www.funprox.com/judgment/reviewsabc.asp

in combinatie met soulseek
voor mij een spannend reisje langs nwe namen en nwe geluiden...
verbazing alom...
verwondering...
dat er zoveel muziek nog ligt...

tot nu toe mooiste:
Blood Axis & Les Joyaux de la Princesse - Absinthe

(en natuurlijk Elegy (en anderen) bedankt voor de vele info)

Die site ken ik al Erg goede en uitgebreide site met veel info idd.

Voor nog een goede (link) site kan ik je hiernaartoe verwijzen: www.thermconduct.net

Aanstaande zaterdag weer War of Roses

En graag gedaan natuurlijk

zondag 13 april 2003 @ 15:49:19 #48
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_9751231
Conform wat Kama en ik gisteren afgesproken hebben (ja, hij was er ook ) een lijstje met goede/bekende neo-folk, medieval/neo-classical:

Helium Vola - Omnis mundi creatura
Qntal - Paestrinalied
Qntal - Ad mortem festinamus
Qntal - Entre moi et mon ami
Gae Bolg - La marche des morts
Gae Bolg - Lair of Fand
Engelsstaub - Faeryland
Die Verbannten Kinder Eva's - On a faded violet
Die Verbannten Kinder Eva's - In darkness let me dwell
In The Nursery - Engel
In The Nursery - A rebours (Flesh Field rmx)
Blood Axis - Reign I forever?
Der Blutharsch - Track #4 van de de "Der Blutharsch" (debut album)
Death in June - All pigs must die
Death in June - Roseclouds of Holocaust
Death in June - The calling (MKII)
Death in June - Brown book
Death in June - Little black angel
Current 93 - A gothic lovesong
Current 93 - A sadness song
Current 93 - Soft black stars
Von Thronstahl - Heimaterde, Mutterboden, Vaterland
Von Thronstahl - Wieder die Masse
Von Thronstahl - Sturmzeit (version)
Von Thronstahl - Das neue Reich
Von Thronstahl - Bells
Von Thronstahl - Fahnenträger
Dies Natalis - Rain
Dies Natalis - We stand
Dies Natalis - Der Stein weit im Korn
Darkwood - Der Falkenflug
Darkwood - Frost
Darkwood March
Darkwood - Conquer we shall
Darkwood - Im Norden
Camerate Mediolanense - La fine di Rosmunda Toccata in sol min.
Sol Invictus - Amongst the ruins
Sol Invictus - Heroes day
Sol Invictus - A ship is burning
Sol Invictus - Sawney Bean
Ordo Rosarius Equilibrio - Advancement and demoralization
Ordo Equitum Solis - The cursed sing its song
Ordo Equilibrio - Ouroboros, the serpent of the beginning nor end
Rasthof Dachau - Nun Volk steh auf!
Wappenbund - Blood & victory
Wappenbund - Zeitwende
Stalingrad - Slavonija
Stalingrad - The road on which you die
Stalingrad - Der letzte Flug
Kirlian Camera - Your face in the sun
Kirlian Camera - Wasted bridges
Siderartica - Night parade
Siderartica - Explosive die
Dernière Volonté - Ma foi est mon combat
Dernière Volonté - Der Zorn Göttes
Dernière Volonté - #? remix van Der Blutharsch
The Days of the Trumpet Call - Purification
The Days of the Trumpet Call - Young german mother

Download ze

donderdag 1 mei 2003 @ 22:52:24 #49
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_10144803
Onlangs weer een paar goede neo-folk/martial cd's gekocht:

Current 93 - Calling for vanished faces

Een dubbelaar voor de prijs van een enkele cd. Iets wat mij verbaasde, vooral omdat ik 'm bij Boudi$que aantrof.
Op deze twee cd's staat min of meer een totaal overzicht van de werken van dit colletief/eenmansband. Je vind er van een aantal albums wat tracks van terug, zodat je een beeld kan vormen hoe C93 zich in de loop der jaren ontwikkelt heeft.

Orplid - Nachtliche Jünger

Eén van de vele duitse neo-folk collectieven. Enigzins in de stijl van Darkwood en Dies Natalis, maar dan minder/geen samples of stevig tromgeroffel. Voornamelijk akoestische gitaren.

Fire & Ice - Birdking

Evenals Orplid leunt ook dit album zwaar op de akoestische gitaren. Als toegevoegde waarde treffen we hier en daar nog een zangeres. Verder is ook deze cd meer ingetogen en romantisch van aard.

Toriodh - Testament

Het derde album van Nordvargr, die naast Toriodh natuurlijk ook bekend is van MZ.42 en Folkstorm. Dit album is zwaarder dan de vorige twee van Toriodh. Er worden meer samples gebruikt en het accent ligt vooral op martial.
Zoals de vorige cd's is ook deze schijf voorzien van een mooi digipack, met een uiterst vaag, maar voor de kenners overduidelijk, oud propagandaposter plaatje.

Qntal - III

De derde cd van dit zeer populaire medieval/darkwave gezelschap. Hoewel zeker niet slecht, is het toch een wat minder album dan de eerste twee cd's. Dit heeft vooral te maken met het aantrekken van een nieuwe zangeres, die net niet zo goed kan zingen als mevrouw Lutzenberger. Maar goed, die heeft het maar druk met Helium Vola

pi_12815477
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-08-2003 20:55]

vrijdag 29 augustus 2003 @ 21:09:28 #51
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_12817043
Neofolk, best leuk en aardig maar...

Ik prefereer traditionele, middeleeuwse folk als Of the Wand of the Moon, The Soil Bleeds Black en In Gowan Ring.

dinsdag 16 december 2003 @ 12:15:21 #52
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15452158
Mijn meest recentelijke Neo-folk gerelateerde aankopen zijn:

Van Duytschen Bloet, een verzamelcd van Nederlandsche bodem
Hekate - Sonnentanz
Harvest Rain - A southern cross reflection
Pin van NON (Wolfsangel)
Pin van DI6
T-shirt van Der Blutharsch

pi_15455587
ben vorige maand op een feestje geweest waar o.a. dit soort muziek werd gedraaid. maar ook nog Dark Ambient en andere industrieele zaken. vond het wel een interessante ervaring, en heb me ook wel vermaakt.
alleen had het soms wel een beetje nationaal-socialistisch tintje, ook door het schreeuwerige duits wat er soms doorheen zat.
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:14:09 #54
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15456477
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 14:36 schreef Yorrit het volgende:
ben vorige maand op een feestje geweest waar o.a. dit soort muziek werd gedraaid. maar ook nog Dark Ambient en andere industrieele zaken. vond het wel een interessante ervaring, en heb me ook wel vermaakt.
alleen had het soms wel een beetje nationaal-socialistisch tintje, ook door het schreeuwerige duits wat er soms doorheen zat.
Was dat toevallig in Amsterdam? Naast de Durty Nellie's? Dan was het War of Roses. Ik was daar ook Veel stropdassen en overhemden.

En dat schreeuwerige duits valt vaak best mee hoor. Voor zover ik het weet was het voornamelijk bij de Derniere Volonte mix van Der Blutharsch, en wellicht nog wat met Haus Arafna

pi_15478725
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:14 schreef Elegy het volgende:

[..]

Was dat toevallig in Amsterdam? Naast de Durty Nellie's? Dan was het War of Roses. Ik was daar ook Veel stropdassen en overhemden.

En dat schreeuwerige duits valt vaak best mee hoor. Voor zover ik het weet was het voornamelijk bij de Derniere Volonte mix van Der Blutharsch, en wellicht nog wat met Haus Arafna

nee t was niet in A'dam. t was in Den Haag. een kennis van me draaide daar, anders was er er ook nooit opgekomen.
  woensdag 17 december 2003 @ 12:13:30 #56
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15478891
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:07 schreef Yorrit het volgende:

[..]

nee t was niet in A'dam. t was in Den Haag. een kennis van me draaide daar, anders was er er ook nooit opgekomen.

Dat zal dan Stahl/Fohrm geweest kunnen zijn
pi_15479072
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:13 schreef Elegy het volgende:

[..]

jawohl
pi_15479073
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:13 schreef Elegy het volgende:

[..]

Waar was dat in Den Haag?
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_15479085
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:21 schreef bartrid het volgende:

[..]

Waar was dat in Den Haag?

bazart
pi_15479317
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:21 schreef Yorrit het volgende:

[..]

bazart

thx! Gemist helaas.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 17 december 2003 @ 12:32:38 #61
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15479394
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:21 schreef Yorrit het volgende:

[..]

jawohl

Draaide Miss Poly-Esther daar ook?
pi_15479767
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:32 schreef Elegy het volgende:

[..]

Draaide Miss Poly-Esther daar ook?

ja. samen met N.I.M. en Inquisition (dat is die kennis).
  woensdag 17 december 2003 @ 12:49:44 #63
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15479945
Ah, da's leuk. Wellicht dat ik daar ook eens heenga.
pi_15481810
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:49 schreef Elegy het volgende:
Ah, da's leuk. Wellicht dat ik daar ook eens heenga.
ja ik ga denk ik ook wel weer als het ooit weer is.

ze hebben ook wel humor, t laatste nummer was de vorige keer 50 Cent - P.I.M.P.

woensdag 17 december 2003 @ 13:57:09 #65
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15481910
ghehehe, zoiets doen ze geloof ik wel vaker
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:17:11 #66
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31494969
Ben gisteren naar een concert van Hekate en Gae Bolg geweest. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo heb op mensen (zowel op podium als in publiek) die in uniformen rondlopen. Toch was Hekate erg goed, en Gae Bolg nogal 'bijzonder'. Een hele show, inclusief zweefteef die het hele optreden over het podium heeft lopen zweven en leprosenkappen. En bloot.
  zondag 30 oktober 2005 @ 00:01:07 #67
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_31796583
Mag ik jullie attenderen op een neofolk compilatie cd-box+boek?

Ja? http://www.folkforum.nl/content/view/5726/161/
pi_31797685
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ben gisteren naar een concert van Hekate en Gae Bolg geweest. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo heb op mensen (zowel op podium als in publiek) die in uniformen rondlopen. Toch was Hekate erg goed, en Gae Bolg nogal 'bijzonder'. Een hele show, inclusief zweefteef die het hele optreden over het podium heeft lopen zweven en leprosenkappen. En bloot.
Zweefteef bij gae bolg? Tis toch een soort van urker mannenkoor?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 30 oktober 2005 @ 00:45:37 #69
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31797822
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 00:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zweefteef bij gae bolg? Tis toch een soort van urker mannenkoor?
Jep, maar ook die hebben een choreografisch verantwoorde zweefteef nodig!
pi_31797853
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 00:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Jep, maar ook die hebben een choreografisch verantwoorde zweefteef nodig!
Jammer dat ik het gemist heb...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 30 oktober 2005 @ 00:48:29 #71
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31797884
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk andere gedachtes had over wat Neo-folk was. Meer de nieuwe heidense groepen en zo, zoals Omnia, Rapalje, Faun...

Dit is meer Metal-folk... Maar ja zo into al die stromingen ben ik dan ook niet echt.
  zondag 30 oktober 2005 @ 09:09:16 #72
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31802031
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 00:48 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk andere gedachtes had over wat Neo-folk was. Meer de nieuwe heidense groepen en zo, zoals Omnia, Rapalje, Faun...

Dit is meer Metal-folk... Maar ja zo into al die stromingen ben ik dan ook niet echt.
Rapalje heidens? Sinds wanneer

En Omnia, Rapalje en Faun metal-folk? Waar baseer je dat op?

Bij metal-folk denk ik toch meer aan bands als Cruachan...

[ Bericht 3% gewijzigd door TheSilentEnigma op 30-10-2005 12:53:47 ]
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:05:01 #73
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:53:03 #74
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31806219
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:05 schreef Sandraugiga het volgende:
Nee, wat jullie opnoemen vind ik meer metal folk.
Verklaar nader...
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:37:20 #75
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_34708463
Binnenkort de nieuwe Current 93 (Black ships ate the sky). Ik verheug me erop.

tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')