Beetje flauw om mensen zo aan te vallen. Denk je dat hij met zo'n gefrustreerd wereldbeeld geboren is? Een mens wordt zo gemaakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Poeheej, daar moet meteen denken aan die post hierboven over beeld van anderen over jou en jouw zelfbeeld.
Heb op dit moment heel veel respect voor de mods hier...
Inderdaad. Alsof je kiest voor de problemen die je ervaart.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:59 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Beetje flauw om mensen zo aan te vallen. Denk je dat hij met zo'n gefrustreerd wereldbeeld geboren is? Een mens wordt zo gemaakt.
Bovendien: wat hij online schrijft over zijn manier van denken hoeft geen verband te houden met wat hij offline doet.
Daarentegen kan hij er wel wat aan doen om er beter mee om te gaan. Alleen wijzen borderliners niet graag het vingertje naar zichzelf. Normale mensen ook niet trouwens.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:59 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Beetje flauw om mensen zo aan te vallen. Denk je dat hij met zo'n gefrustreerd wereldbeeld geboren is? Een mens wordt zo gemaakt.
Bovendien: wat hij online schrijft over zijn manier van denken hoeft geen verband te houden met wat hij offline doet.
Dat is nog maar de vraag. Zelfs de psychiaters weten het niet altijd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Daarentegen kan hij er wel wat aan doen om er beter mee om te gaan. Alleen wijzen borderliners niet graag het vingertje naar zichzelf. Normale mensen ook niet trouwens.
Ik kan geen uitspraken doen over offline, want daar ken ik 'm niet. Alleen wat ik hier observeer reflecteer ik.
Nou eigenlijk wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof je kiest voor de problemen die je ervaart.
Je snapt er helemaal niks van. CGT werkt niet voor alles.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:07 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Waar zijn al die gedragstherapieën goed voor als het toch niet werkt?
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, zullen we weer even ontopic? Hoe vreemd is het om op 25-jarige leeftijd nog maagd te zijn zonder te focusen op één enkele user.
"Ik gebruik geen facebook. Heb je whatsapp?"quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:57 schreef syndroom het volgende:
Het probleem is ook als je contact probeert te maken met mensen dat ze al gauw naar je Facebook vragen, deze heb ik niet. Wat moet ik daarop antwoorden?
Ik wil best wel een profiel aanmaken maar zonder vrienden lijkt me een beetje sneu.
Je neemt nu wel de groep aan aseksuelen op in je statistiek en die domineren dan. Dus je laat het hopelozer klinken dan het is.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:41 schreef Gijlebeer het volgende:
De oorspronkelijke vraagstelling verlangt een kwantitatief antwoord. Dat terzijde, hoe ouder je wordt, hoe kleiner de kans op ontmaagding wordt. Het is dus pas vreemd als een 25 jarige die op die leeftijd nog maagd is, niet als maagd sterft. Ervan uitgaande dat iemand niet op zijn 25ste sterft en prostitutie niet beschouwde als ontmaagding.
Indien aseksualiteit bestaat, ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je neemt nu wel de groep aan aseksuelen op in je statistiek en die domineren dan. Dus je laat het hopelozer klinken dan het is.
Dat is eigenlijk het ergste, dat men blijkbaar de druk voelt om een excuus te moeten hebben voor hun maagd-zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:03 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Mogelijk lijkt dit off topic, maar aseksualiteit wordt vaak gebruikt als excuus voor maagd-zijn.
Gast, aseksualteit komt zelfs voor in het onderzoek van Kinsey en bovendien hoeft masturbatie niet te betekenen dat je geïnteresseerd bent in een sekspartner, zoals dat je ook niet masturberende vrouwen hebt met sekspartners, dus die twee dingen zijn niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:03 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Indien aseksualiteit bestaat, ben ik het met je eens.
Maar wetenschappelijk is aseksualiteit niet bewezen. Op fora zoals reddit heb ik wel eens een discussie verziekt zien worden omdat iemand opperde dat aseksualiteit maar een containerbegrip is, waar allerlei verschillende oorzaken aan ten grondslag kan liggen, zoals libido, apathie, seksueel misbruik, weinig opleiding, depressie, autisme, overgewicht, maagd zijn voor langere tijd. Meestal reageren deze aseksuelen furieus en weinig rationeel hierop, door zich als groep op te werpen tegen de seksuele buitenwereld. Enige zelfkritiek ontbreekt bij de meesten. Ook is het binnen deze groep algemeen aanvaard om aseksueel te zijn, maar wel te masturberen. Waar komt deze (hedonistische) drang dan opeens vandaan?
Al die fora zijn gevuld met mensen die aseksueel willen zijn, maar eigenlijk in ontkennende fase zitten om gewoon toe te geven dat ook zij seksueel zijn. Deze mensen houden zich opvallend veel bezig met seks gezien hun veronderstelling dat zij aseksueel zijn omdat ze geen interesse hebben in seks. Ook is er een groep aseksuelen die denkt aseksueel te zijn omdat ze kieskeurig zijn met betrekking tot het aantal bedpartners en relaties, alsof dit voorbehouden is aan aseksuelen alleen en alsof niet-aseksuelen alles neuken dat los en vast zit en zich tot iedereen aangetrokken voelen.
Mogelijk lijkt dit off topic, maar aseksualiteit wordt vaak gebruikt als excuus voor maagd-zijn.
Is inderdaad best kwalijk om dergelijke excuses te zoeken en ik heb dit dus ook gedaan. Ik heb me ook aangepraat dat het maagd-zijn kwam door mijn aseksualiteit. Dit excuss heb ik snel laten varen aangezien de argumenten niet erg gegrond overkwamen, vind ik althans.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:16 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het ergste, dat men blijkbaar de druk voelt om een excuus te moeten hebben voor hun maagd-zijn.
Nu zal het overgrote deel ongewild maagd zijn omdat het nu eenmaal stoer en 'normaal' is om zoveel mogelijk wisselende seksuele contacten te hebben, zeker als man, en zullen zij daar zelf ook in meegaan en daar achter staan. Als dat dan niet lukt is er een gevoel van falen, en daarvoor wil je het liefst een excuus hebben en dat zal vervolgens ook in alles wel gezocht worden.
Maar er zal ook een deel zijn die eigenlijk liever wacht op de ware (een factor waar je aanzienlijk minder invloed op hebt), maar vanuit de omgeving voelen ze toch de druk, want dat is schijnbaar geen gerechtvaardigde reden om nog maagd te zijn, al is het op je 40ste.
Is geen empirisch onderzoek. Het is een normatieve benadering die door respondenten zelf wordt ingevuld dmv een schaal. Hier een studie waaruit blijkt dat aseksuelen niet discreet te scheiden zijn van seksuelen. http://link.springer.com/article/10.1007/s10508-008-9434-xquote:Op dinsdag 1 september 2015 14:24 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Gast, aseksualteit komt zelfs voor in het onderzoek van Kinsey en bovendien hoeft masturbatie niet te betekenen dat je geïnteresseerd bent in een sekspartner, zoals dat je ook niet masturberende vrouwen hebt met sekspartners, dus die twee dingen zijn niet hetzelfde.
Nog een ander artikel omschrijft het als volgens:quote:There is no ‘test.’ The scale is purely a method of self-evaluation based on your individual experience, and the rating you choose may change over time.
Niet echt wetenschappelijk dus en ook geen diagnose. Kijk voor de grap eens op asexuality.org en zie hoe diffuus dit begrip wordt gedefinieerd door verschillende mensen.quote:Alfred Kinsey’s 0–6 (heterosexuality–homosexuality) scale, first published in 1948, has become a method for Internet users to mark and to discuss their sexuality with others in forums and through quizzes.
Indien uit context gerukt, maar haar woorden staan haaks op de toch al brede definitie van aseksualiteit. Hier de link naar het topic: http://www.asexuality.org(...)d-myself-on-fetlife/ Ze gaat er blijkbaar vanuit dat non-aseksuelen de hele dag ubergeil zijn, elk lichaam als seksueel beschouwen en met alle mensen seks hebben.quote:My body sometimes is just not sexually susceptable to certain things, nor is my brain... When I would see a naked body, it almost made me jealous that I could not see any sexualized nature of said photo.... I like sex. I am pro sex. I enjoy sex with the right people. I may even CRAVE sex, heaven forbid. But that does not make me any less asexual.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |