abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:21:25 #1
862 Arcee
Look closer
pi_155431178
stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 19:34:43 BREKEND: Man met vuurwapens en messen verwondt drie personen in #Thalys van Amsterdam naar Parijs. Overmeesterd bij Arras (N-Frankrijk) reageer retweet
quote:
Aanslag in Thalys uit Amsterdam

In een Thalys van Amsterdam naar Parijs is vrijdag een terreuraanslag gepleegd. Een zwaarbewapende man probeerde in een van de wagons met een kalasjnikov het vuur te openen op zijn medepassagiers. Drie mensen raakten gewond. Een van hen is er ernstig aan toe, maar verkeert buiten levensgevaar.

De schietpartij gebeurde ter hoogte van Arras, in Noord-Frankrijk. Twee Amerikaanse militairen, die door de trein langs het toilet liepen, hoorden hoe achter de deur een zwaar wapen werd doorgeladen. Toen de dader uit de wc kwam, overmeesterden zij hem, maar zij konden niet verhinderen dat hij schoten loste. Bij de schietpartij raakten twee mensen gewond. De schutter gebruikte zowel zijn vuurwapen als een mes. Ook de Franse acteur Jean-Hugues Anglade raakte lichtgewond. Hij bezeerde zich toen hij het glas van een alarmknop insloeg.

De dader is een 26-jarige man van Marokkaanse komaf. De Franse politie denkt aan een terroristisch motief.

Volgens een woordvoerster van Thalys opende de dader om 17.50 het vuur, een half uur nadat de trein station Brussel-Zuid/Midi had aangedaan. Dat was de laatste stop voor Parijs.De trein werd daarna omgeleid naar het station van Arras, waar de man is ingerekend door de Franse politie. De Thalys was om 15.17 uur uit Amsterdam vertrokken. Het gaat om de trein met het nummer 9364, die om 18.35 uur in Parijs aan had moeten komen.

De Thalys, die zo vlak voor het weekend altijd helemaal vol zit, is een zeer gevoelig doelwit. Na Amsterdam Centraal stopt de trein op Schiphol, Rotterdam Centraal, Antwerpen, Brussel, Lille en Parijs.

Bron: Telegraaf
quote:
Helden verijdelen bloedbad in Thalys

Drie mannen die betrokken waren bij de overmeestering van een 26-jarige Marokkaan die in de Thalys een aanslag wilde plegen, hebben naar eigen zeggen geluk gehad dat ze nog leven. Ze wisten de dader te overmeesteren terwijl hij al had geschoten en nog met het geweer in zijn handen stond.

Deze video is afkomstig van de Facebook-pagina van Skarlatos en later op YouTube gezet. Daarop is te zien dat de schutter inmiddels is geboeid.

De mannen deden zaterdag hun verhaal tijdens een persconferentie in Arras. Het zijn de Amerikaanse student Anthony Sadler, de Amerikaanse militair Alek Skarlatos en de Britse zakenreiziger Chris Norman. Daarnaast was ook de Amerikaanse militair Spencer Stone erbij betrokken. Hij ligt gewond in het ziekenhuis.

De mannen zaten vrijdag met elkaar in hetzelfde treinstel toen ze opeens een man met ontbloot bovenlijf uit de wc zagen komen met een geweer over zijn schouder. Een treinmedewerker rende door de coupé nadat er al was geschoten, vertelt zakenman Norman. ,,Ik zag de man met de kalasjnikov en dook naar beneden in mijn stoel."

De militairen Skarlatos en Stone grepen daarna meteen in. ,,Mijn vriend Alek schreeuwde: pak hem. Mijn vriend Spencer stond meteen op om die man te pakken, gevolgd door Alek en mijzelf", zegt student Sadler tegen CNN. ,,Wij sloegen hem met zijn drieën in elkaar."

Stone is volgens de drie de grote held in het verhaal. Hij rende 10 meter richting de verdachte en pakte het geweer van hem af. Samen met de drie anderen wist de militair hem te overmeesteren en tegen de grond te drukken. De man haalde echter een mes tevoorschijn en stak Stone.

Sadler heeft de verdachte daarna met hulp van Norman weten vast te binden. Volgens de student raakte Stone gewond aan zijn hoofd, nek en duim. Desondanks bleef hij helpen. ,,Zelfs toen hij gewond was, heeft hij een andere man geholpen die ook was gestoken", vertelt Sadler.

Stone ligt nog in het ziekenhuis en maakt het volgens de mannen naar omstandigheden goed. ,,Maar als er iemand was doodgeschoten, was het Spencer geweest. We hebben geluk gehad."

Bron: Telegraaf
Verhaal over Spencer Stone

[ Bericht 28% gewijzigd door Arcee op 22-08-2015 09:26:46 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_155431192
Meer bekend over Thalys-dader

Er wordt steeds meer bekend over de man die vrijdag een aanslag wilde plegen in de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Volgens de Spaanse krant El País is het de 26-jarige Marokkaan Ayoub El Kahzzani. Hij woonde in 2014 in Spanje en zou daarna naar Frankrijk zijn verhuisd. Ook zou hij recent in Syrië zijn geweest.
El Kahzzani was bij de Spaanse veiligheidsdiensten in beeld om zijn radicaal-islamitische overtuigingen, schrijft El País.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155431219
We zullen in de toekomst nog veel vaker doorgedraaide Syrie-gangers mee gaan maken. Die wel succesvol zijn. Hopelijk niet in Nederland, maar de kans is groot dat dat ook hier gaat gebeuren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:29:18 #4
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155431269
quote:
Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Dat horen die Amerikanen wel. Toch nog iets positiefs aan legaal wapenbezit in de VS..
pi_155431285
Mooi dat er geen doden zijn gevallen door deze dwaas.
Zonder wrijving geen glans
pi_155431299
Was het maar zo dat ze die gast op het toilet hoorden, dan was er geen schot gelost want dan waren ze er meteen bij geweest. Nee, eentje is 10 meter door het gangpad gerend.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:33:56 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_155431303
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:29 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat horen die Amerikanen wel. Toch nog iets positiefs aan legaal wapenbezit in de VS..
laden van een AK is het typische geluid wat ook in games gebruikt wordt.
pi_155431311
Bij het toilet hou je zo'n gast meteen tegen zodra ie uitstapt.
pi_155431336
Zolang stations niet beter beveiligd zijn dan een Aziatische 7-11, moeten we niet raar opkijken voor dit soort fratsen.
pi_155431365
Hij is geen echte islamiet want in de koran staat niets over treinen en ak-47's.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_155431371
Het doet me denken aan die actie in het vliegtuig van die Nederlander. Ook zo dapper. Ik denk dat een bepaalde mannen het niet willen afwachten totdat ze iedereen afgeslacht zien worden en dan maar denken: gaan met die banaan.
pi_155431379
Ik lees hier pas het bericht van de persconferentie, dus de discussie of een doorladende kalashnikov hoorbaar is door een deur is overbodig.

.
pi_155431437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:43 schreef Fer het volgende:
Ik lees hier pas het bericht van de persconferentie, dus de discussie of een doorladende kalashnikov hoorbaar is door een deur is overbodig.

Ook als je 10 meter door het gangpad moet rennen om bij die knaker te komen?

Schei toch uit zeg. :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155431448
Drie mannen die betrokken waren bij de overmeestering van de 26-jarige man die vrijdag in de Thalys een aanslag wilde plegen, hebben op een persconferentie in Arras hun verhaal gedaan. Het gaat om een Amerikaanse student, een Amerikaanse militair en een Britse zakenreiziger.
De drie zeggen dat ze opgelucht en trots zijn dat de terrorist door hun tussenkomst geen bloedbad heeft kunnen aanrichten. Ze hebben van de burgemeester van Arras een medaille gekregen.

De mannen zaten in hetzelfde eersteklasrijtuig van de Thalys, toen ze plotseling een conducteur zagen rennen, zo meldt Reuters. 'Dat was na het eerste schot', zegt Chris Norman, een 62-jarige Britse consultant. 'Ik keek op en zag een man met een AK-47, of in elk geval een soort van machinegeweer', zei hij. 'Hij zou echt een bloedbad hebben aangericht, daarover is geen twijfel mogelijk.'

Worsteling met de schutter
Alek Skarlatos, een 22-jarige militair van de Amerikaanse National Guard uit Oregon, vertelde dat zijn vriend gewond raakte tijdens de worsteling met de schutter. Uiteindelijk kregen ze de aanvaller onder controle. 'Ik ben net vorige maand teruggekeerd uit Afghanistan. Dit was mijn vakantie', aldus Skarlatos.

Een tweede Amerikaanse militair, met de naam Spencer, raakte bij de actie in de Thalys gewond en kon niet bij de geïmproviseerde persconferentie aanwezig zijn. Hij ligt in het ziekenhuis, maar volgens zijn collega gaat het goed met hem, zo meldt de NOS.

'We bonden de schutter vast, maar toen pakte hij ineens een mesje en begon hij te steken', zegt Norman. Daarbij raakte Spencer gewond.

De mannen krijgen van alle kanten lof toegezwaaid voor hun optreden. President Obama spreekt van een heldendaad en de Franse minister Cazeneuve zegt dat ze waarschijnlijk de levens van veel mensen hebben gered.
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)lucht-en-trots.dhtml

De helden zelf aan het woord:
http://nos.nl/artikel/205(...)elucht-en-trots.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 22-08-2015 09:59:43 ]
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:00:55 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_155431524
Die medailles werken op één of andere manier enorm op mijn lachspieren. Niet dat die gasten geen onderscheiding verdienen of geen helden zijn, maar blijkbaar heeft die burgemeester dus een la vol medailles klaarliggen om op elk gewenst moment direct uit te kunnen delen aan burgers die een goede daad verrichten. Zoals je vroeger op school van de juf een plaatje of een sticker kreeg als je iets goed had gedaan. Dat is tenminste het beeld dat ik erbij krijg. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_155431549
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:00 schreef Jane het volgende:
Die medailles werken op één of andere manier enorm op mijn lachspieren. Niet dat die gasten geen onderscheiding verdienen of geen helden zijn, maar blijkbaar heeft die burgemeester dus een la vol medailles klaarliggen om op elk gewenst moment direct uit te kunnen delen aan burgers die een goede daad verrichten. Zoals je vroeger op school van de juf een plaatje of een sticker kreeg als je iets goed had gedaan. Dat is tenminste het beeld dat ik erbij krijg. :')
Ik krijg het beeld van een burgemeester die meteen inzag dat hier een heldendaad was verricht.
pi_155431572
quote:
In Nederland had die burgemeester eerst zes maanden moeten polderen of ze uberhaupt wel een medaille verdienden, dan had de gemeente een adviesbureau in moeten huren om te adviseren over het ontwerp, om daarna offertes op te vragen bij drie of meer bedrijven waarvan een dan uiteindelijk die medailles zou gaan maken. Anderhalf jaar later zouden deze mannen dan misschien uiteindelijk iets krijgen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:08:14 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_155431575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik krijg het beeld van een burgemeester die meteen inzag dat hier een heldendaad was verricht.
Uiteraard. Zoals bijna iedereen. Dat 'ie die medailles direct voor gebruik klaar had liggen vind ik grappig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_155431595
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Uiteraard. Zoals bijna iedereen. Dat 'ie die medailles direct voor gebruik klaar had liggen vind ik grappig.
Misschien wist ie toevallig waar ze lagen en waren ze binnen een uur beschikbaar. Heel bizar is dat niet.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:25:41 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155431744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We zullen in de toekomst nog veel vaker doorgedraaide Syrie-gangers mee gaan maken. Die wel succesvol zijn. Hopelijk niet in Nederland, maar de kans is groot dat dat ook hier gaat gebeuren.
Ik ben zo langzamerhand voor interneren ipv. "verdachtenlijstjes".
-terug van langdurige verdachte vakantie in Turkije en omstreken.
-geen kinderen
-geen werk
=oppakken

De rechten van die paar honderd (tientallen?) idioten kunnen mij gestolen worden. Als jij jezelf buiten de maatschappij plaatst; kan de maatschappij hetzelfde doen wat mij betreft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:32:14 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155431800
Sjieke actie hoor! Het lijkt allemaal dat het toevallig goed afgelopen is, maar zo'n Fc Bayern-shirtje doet me vermoeden dat de Amerikaanse soldaten iets te veel low-profile zich willen voordoen en dat ze in feite de moslim al een tijdje aan het schaduwen waren. Dat wordt natuurlijk nooit naar buiten gebracht, maar goed al met al mooi dat er geen slachtoffers zijn gevallen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:34:33 #22
862 Arcee
Look closer
pi_155431824
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:08 schreef Jane het volgende:
Inderdaad, is wel erg snel. Je zou als je die foto ziet niet denken dat het over een incident gaat van diezelfde dag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:36:46 #23
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155431846
quote:
Die hebben ze daar al jaren liggen joh..
Frankrijk wachtte al decennia lang op zulke oorlogs(helden)....

[ Bericht 0% gewijzigd door penny-wise op 22-08-2015 11:24:24 ]
pi_155431865
Als je hun facebook bekijkt, lijkt het wel te kloppen. Alek maakt tijdens waarschijnlijk een tussenstop vanuit Afghanistan in frankfurt de opmerking, waarom ze hem er niet gelijk kunnen laten, scheelt weer 1100$ reiskosten.

Anthony was bij Ajax - Jablonec afgelopen donderdag in Amsterdam.
.
pi_155431948
I'm afraid of Moroccans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')