Je krijgt sowieso eerst een gesprek als ze je uitnodigen, TS heeft zelf al aangegeven erg veel moeite te hebben met communicatie en je mag aannemen dat de mensen die die gesprekken afnemen toch ook wel enige kennis van zaken bezitten, dus ja, de kans lijkt mij dan gewoon niet zo heel erg groot dat het gaat lukken. Ik wil niet zeggen dat hij het niet moet proberen, maar we moeten wel een beetje realistisch blijven.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die tests voornamelijk bloedprikken en dergelijke, maar TS zou even kunnen bellen en vragen wat ze precies inhouden.
Asjeblieft zeg, als je nou niet weet wat autisme inhoudt, zwijg er dan aub over.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Je zou het kunnen vragen, maar ik zou het gewoon lekker niet zeggen.
Ik vind het nl zowieso schandalig dat mensen met autisme in het hoekje 'ziek' worden gedouwd. Het zijn gewoon verlegen wat minder sociaal vaardige mensen, ze zijn niet 'ziek' of minder dan andere mensen.
quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:14 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik kan je dit zeggen over mij:
Ik klap gelijk dicht als een sitatuie begint over iets wat niet neutraal/negatief/met emoties te maken heeft,kan met moeite meeleven met anderen,tenzij ik ze heel goed ken en nooit wat negatiefs met ze heb meegemaakt en ben slechts bereid een beetje te kunnen communiseren/fanatiek te zijn bij situaties met of weinig mensen of in situaties waar niks hectisch kan beginnen(bvb een paar uur na een verjaardagsfeestje)
Ik weet niet waarom ik zo ben helaas,maar dit heb ik mijn hele leven al.
Emoties tonen lukt mij online wel direct(soort van) geen idee waarom
Voenoot:
Als sinds ik klein was zeiden ze al bij huisartstestjes/kindpsycholoog dat ik nooit oogcontact maak met mensen in onbekende/onaangename/onrustige situaties
Yep alles is normaal
quote:
Dit is vrij normaal bij autistische mensen. Ik zeg niet dat je 100 procent normaal bent, niemand is 100 procent normaal. Jij kunt bepaalde dingen beter en bepaalde dingen slechter dan andere mensen net als iedereen en jij hebt je eigen kwaliteiten. Je moet jezelf niet in de put laten praten dat je ziek bent of een aandoening hebt.quote:
Weet ik meer van dan jij zo te zienquote:Op zondag 23 augustus 2015 13:26 schreef verita het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg, als je nou niet weet wat autisme inhoudt, zwijg er dan aub over.
Ik heb hier geen verstand van?quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Sorry mijn vorige reactie was half weggevallen dus heb ik maar even weggehaald (kut telefoon).
Maar dit is dus onzin. Kijk maar op de site, de dingen die je kunnen uitsluiten van deelname zijn:
te veel roken/alcohol dan voor dat onderzoek is toegestaan
drugs
medicijnen ge bruiken (ts gebruikt geen medicijnen voor autisme, tenminste dat heeft hij niet verteld. ook geen Ritalin TS?)
bloed hebben gedoneerd binnen 3 maanden voor en na het onderzoek
en nog wat extra dingen die ze met je doorspreken als je ze op belt.
Geen dingen zeggen waar je geen verstand van hebt
TS is dakloos, heeft geen inkomen. Dan is er een aanbieding om een grote som geld te kunnen verdienen (kan zelfs 2000 euro zijn) en ook nog eens een tijdje onderdak te krijgen. Ik zou het wel weten als ik TS was. Ik zou liever de eventueel negatieve gevolgen van zo een onderzoek riskeren dan nog een onnodig extra nacht tussen de junkies.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb hier geen verstand van?
Ik weet waarschijnlijk meer van dit soort onderzoek dan jij. Of je moet dit zelf uitvoeren?
Behalve dat medicatie bij mensen met autisme soms heel anders uitwerkt dan bij mensen zonder, wat je vaak al uitsluit voor onderzoek. Is het ook gewoon niet aan te raden dit te doen als je even niet zo sterk in je schoenen staat. Het kan zowel lichamelijk als geestelijk een aanslag zijn, zowel de medicatie, als de hele setting waarin je je begeeft. Dat lijkt me in deze situatie vragen om ellende.
Ja, heel verstandig. Lekker je medische geschiedenis en geestelijke toestand verzwijgen als ze experimentele medicatie op je los gaan laten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Je zou het kunnen vragen, maar ik zou het gewoon lekker niet zeggen.
Ik vind het nl zowieso schandalig dat mensen met autisme in het hoekje 'ziek' worden gedouwd. Het zijn gewoon verlegen wat minder sociaal vaardige mensen, ze zijn niet 'ziek' of minder dan andere mensen.
Ja, moedig het lekker aan. Heel verstandig. Potentieel zelfs levensgevaarlijk wat je aan het doen bent. Maar ga vooral lekker door.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
TS is dakloos, heeft geen inkomen. Dan is er een aanbieding om een grote som geld te kunnen verdienen (kan zelfs 2000 euro zijn) en ook nog eens een tijdje onderdak te krijgen. Ik zou het wel weten als ik TS was. Ik zou liever de eventueel negatieve gevolgen van zo een onderzoek riskeren dan nog een onnodig extra nacht tussen de junkies.
Het beste lijkt me dat TS eerst even belt naar het bedrijf om zeker te weten of hij in aanmerking komt of niet. Zo niet dan is het natuurlijk jammer maar helaas.
quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, heel verstandig. Lekker je medische geschiedenis en geestelijke toestand verzwijgen als ze experimentele medicatie op je los gaan laten.
En behalve dat je met je eigen gezondheid gaat spelen: je verpest ook nog eens een onderzoek. De resultaten kunnen zo de prullenmand als men dit soort dingen niet weet van de testpopulatie en er lopende het onderzoek achterkomt. Of men komt er niet achter en er worden straks verkeerde conclusies getrokken uit het onderzoek waardoor er een fout medicijn misschien wel op markt komt, of een goed medicijn misschien juist niet.
Alsjeblieft, je bent een gevaar voor anderen en het onderzoek als je zo lichtzinnig dit loopt te verkondigen. Hou gewoon je mond.
Daarnaast is autisme wel een ziekte. Geen somatische, maar een psychische. Dat men mensen die het hebben niet moet stigmatiseren ben ik met je eens. Maar dat doe je ook door de ziekte te ontkennen. Ik kan me niet voorstellen dat jij iemand met een lichamelijke ziekte ook zomaar gaat vertellen dat ie eigenlijk niet ziek is. Doe dat dan ook niet met een psychische ziekte, dat is alleen maar minachten, help je niemand mee.
Autisme is trouwens een verzamelnaam voor verschillende stoornissen. Sommige vormen zijn mild en dan is er inderdaad licht sociaal afwijkend gedrag. Sommige vormen zijn heel heftig en maken het je heel moeilijk in het leven. Ik weet niet welke vorm TS heeft, maar afgaande op wat hij verteld lijkt het mij niet een van de mildste vormen. Daar moet hij zeker rekening mee houden en hulp bij zoeken als hij verstandig is.
QFT.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, moedig het lekker aan. Heel verstandig. Potentieel zelfs levensgevaarlijk wat je aan het doen bent. Maar ga vooral lekker door.
@sirdanilot : je weet dus geen f*ck van autisme, getuige je reacties. En ja, toevallig weet ik er meer van dan jij.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Weet ik meer van dan jij zo te zien
Even deze nog onder de aandacht brengen bij TSquote:Op zondag 23 augustus 2015 09:02 schreef verita het volgende:
Vacatures voor je gevonden die je misschien zelf nog niet gezien hebt :Tijdelijke baan in Haaksbergen. Inpakker.
Misschien is dit wat? In de ICT - helpdesk maar dan aan telefoon - geen face to face contact Hengelo
Productie in opdracht van gemeente Almelo voor jongeren 18-27 jr. En ook Almelo: Algemeen medewerker
Ik denk dat het verpesten van een onderzoek wel redelijk meevalt. Als hij geen medicijnen gebruikt en medicijnen voor hemofilie of nierziekte gaat testen zal het geen probleem zijn. Pas als hij zich in gaat schrijven voor onderzoeken naar parkinson of alzheimer kunnen er wat problemen ontstaan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, heel verstandig. Lekker je medische geschiedenis en geestelijke toestand verzwijgen als ze experimentele medicatie op je los gaan laten.
En behalve dat je met je eigen gezondheid gaat spelen: je verpest ook nog eens een onderzoek. De resultaten kunnen zo de prullenmand als men dit soort dingen niet weet van de testpopulatie en er lopende het onderzoek achterkomt. Of men komt er niet achter en er worden straks verkeerde conclusies getrokken uit het onderzoek waardoor er een fout medicijn misschien wel op markt komt, of een goed medicijn misschien juist niet.
Alsjeblieft, je bent een gevaar voor anderen en het onderzoek als je zo lichtzinnig dit loopt te verkondigen. Hou gewoon je mond.
Daarnaast is autisme wel een ziekte. Geen somatische, maar een psychische. Dat men mensen die het hebben niet moet stigmatiseren ben ik met je eens. Maar dat doe je ook door de ziekte te ontkennen. Ik kan me niet voorstellen dat jij iemand met een lichamelijke ziekte ook zomaar gaat vertellen dat ie eigenlijk niet ziek is. Doe dat dan ook niet met een psychische ziekte, dat is alleen maar minachten, help je niemand mee.
Autisme is trouwens een verzamelnaam voor verschillende stoornissen. Sommige vormen zijn mild en dan is er inderdaad licht sociaal afwijkend gedrag. Sommige vormen zijn heel heftig en maken het je heel moeilijk in het leven. Ik weet niet welke vorm TS heeft, maar afgaande op wat hij verteld lijkt het mij niet een van de mildste vormen. Daar moet hij zeker rekening mee houden en hulp bij zoeken als hij verstandig is.
Solliciteer bij een een supermarkt. Avondploeg (waar ze dus ook geen jongeren aannemen van onder de 18)quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:05 schreef annosniemos het volgende:
[..]
ik heb nu dus een baan nodig met op zijn minst 25+ uren in de week bezorgers en centras komen (hier teminste) alleen met bijbaantjes
ja,blijkt het nu dat de wachttijd naar 3(was eerst 2) maanden is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:10 schreef Ouder1 het volgende:
En TS.. al een stap verder gekomen? Al instanties gebeld?
ik verblijf in een nachtverblijf,na een bepaalde tijd(rond 11 uur s'avonds) kom je er niet meer inquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:57 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Solliciteer bij een een supermarkt. Avondploeg (waar ze dus ook geen jongeren aannemen van onder de 18)
avondploegen zijn vaak maar tot 11 uur dus net goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:27 schreef annosniemos het volgende:
[..]
ik verblijf in een nachtverblijf,na een bepaalde tijd(rond 11 uur s'avonds) kom je er niet meer in
Maar je bent dus nog niet achter begeleid kamerwonen of instanties die dakloze jongeren helpen aangegaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:26 schreef annosniemos het volgende:
[..]
ja,blijkt het nu dat de wachttijd naar 3(was eerst 2) maanden is.
ik heb me reeds ingeschreven voor alle banen in de omgeving van 10km die flexibiliteit niet als must hebben en voor banen als fulltime,kans is echter zeer klein hierop aangezien het niet veel banen zijn en de vraag ook groot is.
tevens aangemeld voor een medisch onderzoek waarvoor ik me voglende week moet laten keuren.
ik moet maar hopen dat ik jongerenhulp krijg met een pro deo advocaat aangezien ik 1) geen inkomen heb 2) mijn ouders nog heel veel in de schuld bij me staan 3)al mijn spullen nog daar staan(heb al zowat een maand maar 2 tshirts onderbroeken en maar 1 set kleding mee gedragen)
4) ze niet mogen en mij onderhoudsplicht moeten betalen tot mijn 21e,voor o.a onderdak/eten/schoolkosten(ik heb het maar >1jaar nodig tot ik mijn vavo heb afgerond)
wachtrij is zonder reden van 2 naar 3 maanden gegaan daarvoorquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar je bent dus nog niet achter begeleid kamerwonen of instanties die dakloze jongeren helpen aangegaan?
Dat was toch alleen de GGZ? Er zijn veel meer organisaties die je kunnen helpen. Waarom zoek je daar geen contact mee?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:33 schreef annosniemos het volgende:
[..]
wachtrij is zonder reden van 2 naar 3 maanden gegaan daarvoor
zowel op de wachtrij geplaatst voor ggz t-act f-act etc,alle instanties voor jongeren en daklozen hulp dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat was toch alleen de GGZ? Er zijn veel meer organisaties die je kunnen helpen. Waarom zoek je daar geen contact mee?
Ik zie bv Stichting WBJV (Twente) er niet bijstaan:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:39 schreef annosniemos het volgende:
[..]
zowel op de wachtrij geplaatst voor ggz t-act f-act etc,alle instanties voor jongeren en daklozen hulp dus.
enige wat ik nog kan doen is uit eigen zak een pro deo advocaat nemen mochten ze me tot en met eind volgende week niet kunnen helpen
quote:"Stichting WBJV is een kleine organisatie. Je hoeft dus niet lang op ons te wachten of langs allerlei loketten te gaan. Neem gewoon contact op en we kunnen binnen enkele dagen met je in gesprek. Tijdens dat gesprek kun je vertellen waar je mee zit, vragen stellen en ontdekken wat wij voor je kunnen doen."
Ik weet het niet hoor... Ik vind dit in nog geen minuut googlen.... Ik heb steeds meer het gevoel dat je wel erg gemakkelijk het bijltje erbij neergooit.quote:"Direct contact? Bel ons: 074-2914505"
voor begeleidend wonen heb ik een paar weken alle instanties gecontacteerd,je moet inkomen hebben om je daarvoor aan te meldenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie bv Stichting WBJV (Twente) er niet bijstaan:
[..]
[..]
Ik weet het niet hoor... Ik vind dit in nog geen minuut googlen.... Ik heb steeds meer het gevoel dat je wel erg gemakkelijk het bijltje erbij neergooit.
Ben je al bij de gemeente geweest?quote:
Waaruit bestaat die 'schuld' en hoe is die ontstaan?quote:2) mijn ouders nog heel veel in de schuld bij me staan
Waarom ga je je spullen/kleren niet halen? Heb je dat al geprobeerd?quote:3)al mijn spullen nog daar staan(heb al zowat een maand maar 2 tshirts onderbroeken en maar 1 set kleding mee gedragen)
Ehum. Ja..quote:4) ze niet mogen en mij onderhoudsplicht moeten betalen tot mijn 21e,voor o.a onderdak/eten/schoolkosten(ik heb het maar >1jaar nodig tot ik mijn vavo heb afgerond)
quote:Het inkomen van de jongmeerderjarige of het inkomen dat hij of zij redelijkerwijs kan verdienen, is daarbij van invloed op 'de behoefte'. Vervolgens zal de rechter, rekening houdend met alle omstandigheden, de hoogte van het bedrag bepalen.
Reken je dus niet rijk. Het is dus niet zo dat jouw ouders voor jouw kosten (huur, school, g/w/l, eten en drinken e.d.) op moeten draaien. Zij hoeven alleen een bijdrage te geven en daar kan jij niet mee rondkomen.quote:Redenen voor een rechter om de onderhoudsplicht te matigen (of op nul te stellen) kunnen zijn:
•als het kind zijn of haar studie niet serieus neemt;
•als de studiekeuze niet realistisch is;
•of als het kind zich zo misdraagt dat een bijdrage in het levensonderhoud moreel niet van de ouders kan worden gevergd.
meerdere psychologen hebben beweert dat ik niet verslaafd ben aan wat dan ook en ik mentaal echter niet sterk gesteld ben(enige die beweren dat ik gameverslaaf ben zijn mijn ouders dus en mening gaat boven feiten bij hen wanneer dan ook)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben je al bij de gemeente geweest?
[..]
Waaruit bestaat die 'schuld' en hoe is die ontstaan?
[..]
Waarom ga je je spullen/kleren niet halen? Heb je dat al geprobeerd?
[..]
Ehum. Ja..
http://www.ouders.nl/arti(...)rderjarigen-18-21-jr
[..]
[..]
Reken je dus niet rijk. Het is dus niet zo dat jouw ouders voor jouw kosten (huur, school, g/w/l, eten en drinken e.d.) op moeten draaien. Zij hoeven alleen een bijdrage te geven en daar kan jij niet mee rondkomen.
Overigens duurt het maanden voor een zaak voor de rechter komt en daarna kan je nog maanden op een uitspraak wachten. En dan is het nog maar afwachten of je ouders dan met geld over de brug komen of dat je via het LBIO aan je geld moet komen wat ook weer maanden gaat kosten.
Je gameverslaving kan dus ook invloed hebben op de onderhoudsplicht..
Waar ik op doel, en dat weet je best, is dat je ouders niet voor niets zeiden dat je gameverslaafd was.. tel dat op bij tweemaal je examens niet halen en een rechter kan maar zo oordelen dat jij je school onvoldoende serieus neemt en dat dus de onderhoudsplicht gematigd zal worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:19 schreef annosniemos het volgende:
[..]
meerdere psychologen hebben beweert dat ik niet verslaafd ben aan wat dan ook en ik mentaal echter niet sterk gesteld ben(enige die beweren dat ik gameverslaaf ben zijn mijn ouders dus en mening gaat boven feiten bij hen wanneer dan ook)
Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag ipv er weer omheen te draaien? Hoe, wat en waarom hebben zij geld van je 'afgenomen'?quote:en meer keus zie ik nu niet aangezien ze ook veel geld van mij hebben afgenomen
Of ze iets moeten betalen is dus nog maar de vraag en jij bent niet degene die dat bepaalt, zeker het bedrag ook niet. Het zal ook niet afhankelijk worden van je huur; dat zou een mooie zaak wezen, ga je zeker een huis van ¤700.- huren.quote:en mochten ze toch niet kunnen betalen(wat ik zeer sterk betwijvel aangezien ik wel weet wat ze hebben) zullen ze op zijn minst huur kosten moeten betalen vanaf daar vogel ik het dan wel zelf uit
Dat in het ieder geval.quote:maar dit gaat nog wel een tijdje duren idd
Hier wil ik wel even op reageren. Als iemand 2 uur per dag gamed en de ouders vinden dat verslaafd zijn dan wil dat nog niet zeggen dat iemand game verslaafd is (geweest)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef Ouder1 het volgende:
Waar ik op doel, en dat weet je best, is dat je ouders niet voor niets zeiden dat je gameverslaafd was..
Het gaat er in dit geval ook niet om of het nu echt een verslaving was of niet alleen in hoeverre het een reden is om zwaar (zijn eigen woorden) te zakken voor zijn eindexamen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op reageren. Als iemand 2 uur per dag gamed en de ouders vinden dat verslaafd zijn dan wil dat nog niet zeggen dat iemand game verslaafd is (geweest)
Het is niet zo dat ouders altijd de wetenschap hebben om te weten wat wel of niet een verslaving is.
maar nu geef je aan dat je het niet weet. In je post die ik quote zeg je stellig dat zijn ouders niet voor niets zeiden dat.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat er in dit geval ook niet om of het nu echt een verslaving was of niet alleen in hoeverre het een reden is om zwaar (zijn eigen woorden) te zakken voor zijn eindexamen.
Het lijkt mij ook heel erg sterk dat ouders met zo'n bewering komen bij slechts 2 uur per dag, wat het niet uitsluit natuurlijk.
Dit daagt uit om verder in discussie te gaan over de reden dat hij niet meer thuis woont... maar dat helpt TS niet verder.
Ik hoop alleen dat hij niet al zijn geld op één paard zet en nu gaat afwachten tot hij een woning/kamer krijgt en zijn ouders verplicht worden in zijn volledige levensonderhoud te gaan voorzien want dan kan hij nog weleens met lege handen komen te staan.
Wie weet doet hij er nog wel het beste aan om te proberen nog ingeschreven te worden op een hbo opleiding zodat hij geld kan krijgen/lenen van het DUO. Desnoods dat ene vak voor gymnasium er dan via het LOI naast doen.
Dat zeg ik nog steeds. Ouders roepen zoiets toch niet voor niets.. of het nu echt een verslaving is of niet? Daar is toch een aanleiding voor?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar nu geef je aan dat je het niet weet. In je post die ik quote zeg je stellig dat zijn ouders niet voor niets zeiden dat.
Ik ben zelf psychisch mishandeld door mijn ouders en ik kan je zo vertellen dat ze geen aanleiding nodig hebben. Als psychologen bij TS aangetoond hebben dat hij niet verslaafd is, dan is hij niet verslaafd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zeg ik nog steeds. Ouders roepen zoiets toch niet voor niets.. of het nu echt een verslaving is of niet? Daar is toch een aanleiding voor?
1) geen recht op stufi als cursistquote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar ik op doel, en dat weet je best, is dat je ouders niet voor niets zeiden dat je gameverslaafd was.. tel dat op bij tweemaal je examens niet halen en een rechter kan maar zo oordelen dat jij je school onvoldoende serieus neemt en dat dus de onderhoudsplicht gematigd zal worden.
[..]
Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag ipv er weer omheen te draaien? Hoe, wat en waarom hebben zij geld van je 'afgenomen'?
[..]
Of ze iets moeten betalen is dus nog maar de vraag en jij bent niet degene die dat bepaalt, zeker het bedrag ook niet. Het zal ook niet afhankelijk worden van je huur; dat zou een mooie zaak wezen, ga je zeker een huis van ¤700.- huren.
Het gaat ook niet alleen om wat ze kunnen betalen maar om wat een rechter vind dat iemand in jouw situatie nodig heeft, verminderd met wat iemand in jouw situatie zou kunnen verdienen en dan gematigd met jouw eigen aandeel in deze situatie; Het waarom je je gymnasium nog niet afhebt, je niet kiest voor een hbo opleiding waarbij je stufi zou krijgen e.d.
Vavo is geen fulltime opleiding, al helemaal niet als het, zoals jij beweert, gaat om maar één vak. Dan gaat het om een uurtje of twee per week? Best kans dus dat een rechter oordeelt dat je fulltime zou kunnen werken naast je Vavo en dus zelfstandig instaat moet zijn om in je levensonderhoud te voorzien.
[..]
Dat in het ieder geval.
1400 uur in de afgelopen 4.5 jaar,waarbij de vrienden van mij dit makkelijk in een jaar (vaak minder ) halen,mijn ouders meer aan bvb voetbal per jaar besteden(volgen niet spelen) en ze zelfs weten dat klasgenotn/vrienden zoveel spelen maar aangezien die niet blijven zitten ze niet verslaafd zijn(had je maar meer aan school moeten werken,ja 4 tot 6 uur de dag aan school thuis besteden is echt te weinig blijlbaar)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op reageren. Als iemand 2 uur per dag gamed en de ouders vinden dat verslaafd zijn dan wil dat nog niet zeggen dat iemand game verslaafd is (geweest)
Het is niet zo dat ouders altijd de wetenschap hebben om te weten wat wel of niet een verslaving is.
Heb zelfs gezegd dat ik in de hele regio naar passende banen heb gesollicteerdquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:04 schreef BlueMage het volgende:
Ouder1 schei eens uit met topicvervuiling. Als de banen volgens jou voor het oprapen liggen waarom heb jij dan nog geen werk? Of heb ik iets gemist?
Weet ik, was ook aan Ouder1 gericht. Bekende troll hier, reageer er maar niet meer op is mijn advies, heb 't ook ff in 't feedback topic hier gegooid.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:06 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Heb zelfs gezegd dat ik in de hele regio naar passende banen heb gesollicteerd
Twee uur is al teveel als je twee keer je examen verneukt, hoe meer ts post hoe meer ik die ouders begrijp. TS doe iets met de tips die mensen je geven, voor iemand in jouw situatie ben je veel te afwachtend bezig. Beetje zelfreflectie zou je ook geen kwaad doen gok ik zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik volg dit topic al even zonder te reageren maar ouder1 heeft m.i. wel terecht een kritische toon en daarnaast een paar goede tips of aanvullingen. Ik ben bekend met de geschiedenis van ouder1 maar als een kritische toon al te ver gaat, dan moet TS zijn borst nat maken want dat gebeurd "offline" ook en zeker als je iets van de ander wiltquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:11 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Weet ik, was ook aan Ouder1 gericht. Bekende troll hier, reageer er maar niet meer op is mijn advies, heb 't ook ff in 't feedback topic hier gegooid.
Een kritische toon is niet erg maar om nou te zeggen dat een kind altijd een probleem heeft als de ouders dit beweren gaat mij te ver.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik volg dit topic al even zonder te reageren maar ouder1 heeft m.i. wel terecht een kritische toon en daarnaast een paar goede tips of aanvullingen. Ik ben bekend met de geschiedenis van ouder1 maar als een kritische toon al te ver gaat, dan moet TS zijn borst nat maken want dat gebeurd "offline" ook en zeker als je iets van de ander wilt
TS heeft geen diploma. Dus hij kan geen hbo/uni gaan doen. En je krijgt geen stufi bij het LOI. (Alleen bij NTI hbo-rechten en toegepaste psychologie uit mijn hoofd.) Verder hoeft hij maar een vak te doen op de vavo, dus krijgt hij ook geen tegemoetkoming scholieren. Eventueel tegemoetkoming deeltijders maar dat is een heel klein bedrag en ik betwijfel of hij daar erg ver mee komt. Hij is jonger dan 27 en heeft geen startkwalificatie dus geen recht op bijstand. En sinds 1 januari 2015 kan je alleen nog maar de WAJONG in als je volledig afgekeurd (80-100% dus) bent. Het is nu alles of niets voor de nieuwe aanmeldingen. En ze zijn enorm aan het mierenneuken dus TS kan het proberen maar de kans is klein. Wat ik wel weet is dat als je samen met een maatschappelijk werker een aanvraag doet dat het dan een stuk soepeler loopt, maar dat was onder de '10-'14 regels dus geen idee hoe dat nu gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef Ouder1 het volgende:
Wie weet doet hij er nog wel het beste aan om te proberen nog ingeschreven te worden op een hbo opleiding zodat hij geld kan krijgen/lenen van het DUO. Desnoods dat ene vak voor gymnasium er dan via het LOI naast doen.
Perfecte beschrijving(behalve dat het vavo mij al kent,ik zou hier nog nieuwe mee zijn indien ik nog thuis was)quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
TS heeft geen diploma. Dus hij kan geen hbo/uni gaan doen. En je krijgt geen stufi bij het LOI. (Alleen bij NTI hbo-rechten en toegepaste psychologie uit mijn hoofd.) Verder hoeft hij maar een vak te doen op de vavo, dus krijgt hij ook geen tegemoetkoming scholieren. Eventueel tegemoetkoming deeltijders maar dat is een heel klein bedrag en ik betwijfel of hij daar erg ver mee komt. Hij is jonger dan 27 en heeft geen startkwalificatie dus geen recht op bijstand. En sinds 1 januari 2015 kan je alleen nog maar de WAJONG in als je volledig afgekeurd (80-100% dus) bent. Het is nu alles of niets voor de nieuwe aanmeldingen. En ze zijn enorm aan het mierenneuken dus TS kan het proberen maar de kans is klein. Wat ik wel weet is dat als je samen met een maatschappelijk werker een aanvraag doet dat het dan een stuk soepeler loopt, maar dat was onder de '10-'14 regels dus geen idee hoe dat nu gaat.
Verder werd hij thuis geestelijk mishandeld en duidelijk ook enorm overvraagd omdat ik zo het gevoel heb dat zijn ouders autisme niet begrijpen, en ook op school was het waarschijnlijk hartstikke zwaar omdat je tegenwoordig allerlei sociale lulkoek moet doen om je diploma te halen. Hij vertelde al dat hij flink gezakt is door persoonlijke omstandigheden, wat iig de problematiek met zijn ouders inhoud en misschien zelfs wel meer. Kan gebeuren, ook mensen met een prachtig leven en mooie cijfers en alles helemaal yay-jippie-woeh kunnen gewoon random door domme pech zakken. Het afgelopen jaar is hij dan nog een keer gezakt, dit keer maar een heel klein beetje op een vak. Dat is zuur en een beetje stom, maar kom op hij heeft toch nog wel een kans verdient?
Sorry als ik nu een beetje bot overkom en dit is ook vooral in het algemeen bedoelt, want ik werd een beetje iebelig van veel posts.
---
Nou dan naar TS. Je hebt al hulp gevraagd aan de gemeente, super! Daar dus zeker op wachten. Eventueel nog wat extra dingen proberen die al eerder genoemd zijn. Verder stug door blijven solliciteren. Het is echt even naar en lastig maar gewoon blijven proberen, het hoeft maar een keer te lukken en dan zit je goed.
Wat je verder zou kunnen proberen is hulp vragen bij het ROC. Daar kennen ze je al van afgelopen jaar op de vavo-afdeling dus dat is fijn. Wie weet kan je nog bij een mbo opleiding instromen. Dan heb je gelijk recht op stufi en kan je lenen, dus heb je een inkomen. En een dagbesteding. Je mag naar het mbo als je een overgangsbewijs hebt van 4 naar 5 havo of vwo, dus je kan daar gelijk beginnen. Maar eerst maar eens vragen of er nog ergens een plekje is en hoe de school daar tegenover staat. En of je een opleiding kan vinden waarvan je denkt, dat houd ik wel een jaartje vol! Naast die opleiding kan je dan komend jaar nog je ene vak op vwo niveau halen bij de vavo en daarna lekker naar de uni of hbo toe. (Die mbo opleiding is dan even puur voor de centjes en dat je wat te doen hebt, maar je vavo-vak gaat dan natuurlijk voor. Tenzij je natuurlijk helemaal happy bent op die opleiding)
Hopelijk heb je hier wat aan
geen OUDERE gezinsleden nee,tevens heb ik mij al bij alle instanties aangemeld zoals eerder beschrevenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
Neemt niet weg dat ik het oprecht rot voor jou vind dat jouw ouders jou uit huis hebben gezet. W
afgelopen maand 6 keer,voor het laatst afgelopen dinsdagquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:26 schreef computergirl het volgende:
wanneer ben je voor het laatst bij een uitzendbureau binnen gestapt TS?
Leuk dat je op mijn suggestie bent in gegaan, hopelijk brengt het je tijdelijk op de railsquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:01 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Perfecte beschrijving(behalve dat het vavo mij al kent,ik zou hier nog nieuwe mee zijn indien ik nog thuis was)
Ja mbo zou ik stufi kunnen krijgen maar dan extra diep in de schulden moeten staan,dit zie ik als mijn laatste optie.
Ik heb al reeds gesollicteerd in alle mogelijke full time banen in <25km en het ziet er niet goed uit,aankomende maand als proefpersoon onderdak/inkomst krijgen na een hopelijk goede medische keuring is mijn enige houdvast op dit moment
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |