1)Dan zullen ze weinig financiële ruimte hebben om jouw in je levensbehoeftes te voorzien wat dan ook weer de aanleiding kan zijn dat je het nu maar zelf uit moet zoekenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:19 schreef annosniemos het volgende:
[..]
1)tussen laag en normaal in
2)geen connecties/te hoge opleiding/geen ervaring
3)nee gewoon een plek voor mezelf met mogelijkheden voor redelijk internet aangezien ik het nu als online cursus moet volgen omdat ik niet op de intake kon wegens deze situatie,na het vavo kan ik dan een stufi aanvragen om te kunnen studeren.
Mn ouders hebben geld zat ze weigeren het echter uit te gevenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
1)Dan zullen ze weinig financiële ruimte hebben om jouw in je levensbehoeftes te voorzien wat dan ook weer de aanleiding kan zijn dat je het nu maar zelf uit moet zoeken
2) Dat hebben de jongeren hier ook niet en toch banen bij de vleet voor 18 tot 20 jarigen.. die zijn lekker goedkoop. Ik ken trouwens geen afwijzingen voor dat soort baantjes voor jongeren wegens een 'te hoge opleiding' wat dan niet meer is dan overgang 5-6 gymnasium.
3) Probeer toch die google antwoorden eens. De vraag over bijzondere eisen ging overigens over werk.
Wat heeft dat er mee te maken? Als je googled op de door mij gegeven zoekwoorden kom je allerlei hulpinstanties tegen voor jongeren in jouw situatie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:56 schreef annosniemos het volgende:
3) geloof me ik heb redelijk wat verstand van computers en het web, ik loop tegen een dooie muur aan.
Ik zal hiernaar kijkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:58 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Er bestaat ook stichting Mee, die helpen jongeren die vanwege problemen niet mee kunnen komen op de arbeidsmarkt. Maar maken ook vaker dit soort situaties mee, wellicht dat zij je kunnen helpen.
Ik heb in de afgelopen 2 weken meer dan 100 uur besteed aan het zoeken naar help enzovoorts,geloof me als je de situatie wist zou je mij 100% gelijk hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Als je googled op de door mij gegeven zoekwoorden kom je allerlei hulpinstanties tegen voor jongeren in jouw situatie.
Organisaties die helpen met begeleid kamerwonen in Twente..
Organisaties die hulp bieden aan dakloze jongeren in Twente..
Zoveel dat het mij handiger leek je de zoekwoorden te geven dan ze hier allemaal voor je te linken.
Tegen welke muur loop je dan aan en wat heeft dat met computers te maken?
Of zoek je iets heel anders.. een manier om je ouders op korte termijn te dwingen zonder advocaat of zo?
Ik zou zeggen.. laat dat voorlopig even liggen en kijk eerst naar hoe je een dak boven je hoofd krijgt. Tussen jouw en je ouders speelt meer dan het eenvoudig niet halen van je examen dus dat los je niet in een paar dagen op.
neem idd eens contact op met stichting Mee en stop met je ouders terugpakken. Leef je eigen leven en laat hun achter je.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:25 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen 2 weken meer dan 100 uur besteed aan het zoeken naar help enzovoorts,geloof me als je de situatie wist zou je mij 100% gelijk hebben.
In de afgelopen 2 weken heb ik maar iets van 10 uur slaap gehad, ik durf geen ongemakkelijke gesprekken 1 op 1 te voeren en heb zojuist uit wanhoop voor het eerst in mijn leven een halve liter wodka gedronken aangezien ik niet durf tr praten zowel irl als in chat zonder dat ik drank op heb(ik geef toe ik ben een Zeare autist met commincatie problemen daarom vermeld ik dit) ik ben thuis jaten lang venederd en meer vanwege situaties zials slechte cijfers en schuld krijgen voor dingen waar ik 0% schuld aan haf(hoe zou jij je voelen als je ouders jouw slechte cijvers de schuldt geven voor e.g een hartaanval wat door symptomen als kalkaanslag niet eens kon als reden stress.
Tldr: ouders schuiven makkelijk mij de schuldt af voor hun eigen problemeb, zware autist die ik ben accepteert dat enn durf alleen zo te spreken aangezien ik nu niet nuchter ben(ja mijn ouders liegen dat ze barsten, sluit ons beide een leugendetector aan voer me dronken en je zult zien zijn liegen,ik spreek 100% de aarheid) ik ben jarenlang als vuil behandelt en wil gewoon mijn studie afmaken. Is dat het waard op deze manier hell no ,ze verdienen gestraft te worden en niet ik
Het probleem is dat ze jaren lang huhnproblem op mij afschoven, wetende dat ik communucatie problemen heb en nu weigeren mij een jaar te onderhouden tot ik mijn vavo heb afgerond,sober zou ik dit nooit gedurfd hebben te typen en vooral spreken maar zij hebben een bagger leven en proberen het makkelijker te maken door het op anderen af te schuivenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
neem idd eens contact op met stichting Mee en stop met je ouders terugpakken. Leef je eigen leven en laat hun achter je.
Na jaren lang mentale en fysieke mishandeling zit ik niet meer te wachten op terugkomen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je bent dus ook erg bezig met het 'terugpakken' van je ouders, maar ik hoop dat je beseft dat zij jou moeten helpen met onderdak, niet met het geld geven zodat jij zelfstandig kan wonen.
Stel dat zij aanbieden dat je weer thuis mag komen, dan heb jij echt geen geld te eisen voor een kamertje.
Door maandag met alle instanties contact op te nemen, met hun te overleggen welke potjes je recht op hebt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:46 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze jaren lang huhnproblem op mij afschoven, wetende dat ik communucatie problemen heb en nu weigeren mij een jaar te onderhouden tot ik mijn vavo heb afgerond,sober zou ik dit nooit gedurfd hebben te typen en vooral spreken maar zij hebben een bagger leven en proberen het makkelijker te maken door het op anderen af te schuiven
En mijn eigen leven leiden? 200-300 sollicitaties, geen baan geen werk geen huis geen geld voor de studie voor 1 vak en inkomen hoe moet ik dat doen he?
Ik zal wel proberen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
Door maandag met alle instanties contact op te nemen, met hun te overleggen welke potjes je recht op hebt.
Als zij er op uit komen dat je bij je ouders iets kunt halen dan kun je daarna mee bezig.
Niet nu alleen op rancune blijven zitten.
Herken ik een beetje, na mijn master wou ik verder studeren en mijn ouders vonden dat het goed geweest was en daardoor ook geen contact meer met hun. Ik zou zoals vermeld de instanties contacteren en een weekend job zoeken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:54 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik zal wel proberen.
Het online zeggen is 1 ding maar ik heb slaapgebrek,ben omgeven door addicts en crimnelen en het feit dat ik hier 1) niet hoor en 2) alleen zo durf te spreken met al die drank in (wederom herhalend: zware autist die ik ben durf sober niet met anderen in dergelijke situaties sober te praten) zegt genoeg over de situatie
ik moet nog 1 ja maar 1 vak op vwo niveau afronden voordat ik mag deelnemen aan de universiteit,ik kom uit twentequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:10 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Herken ik een beetje, na mijn master wou ik verder studeren en mijn ouders vonden dat het goed geweest was en daardoor ook geen contact meer met hun. Ik zou zoals vermeld de instanties contacteren en een weekend job zoeken.
vertel eens voor wat studeer je en vanwaar ben je ?
zorgloket twente is alleen een paar uur op 1 dag per week aanwezig,waaroor je verpicht bent meerdere weken vooruit te plannen en tijd/geld heb ik daarvoor nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:20 schreef kree het volgende:
En het zorgloket van de gemeente dan? Lijkt me ook wel dat ze je daar verder kunnen helpen?
Als je al een master hebt afgerond moet je toch ook wel oud genoeg zijn om voor jezelf te zorgen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:10 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Herken ik een beetje, na mijn master wou ik verder studeren en mijn ouders vonden dat het goed geweest was en daardoor ook geen contact meer met hun. Ik zou zoals vermeld de instanties contacteren en een weekend job zoeken.
ik ben autistisch in de vorm dat ik niet met nieuwe/vreemde mensen 1 op 1 kan praten tot ik ze heel lang en goed ken,en ik ben nog maar 19 jaar oud en heb nog geen gymnasium diploma(2x blijven zitten door het valen van mijn examens: eerste keer zwaar gefaalt,2e keer met een paar tienden voor maar 1 vak waardoor ik dat vak maar voor een jaar 1x moest halen(dit jaar dus) ik zei later pas dat ik zwaar autistisch was omdat ik met een paar shotjes op de waarheid durf te spreken(ja noem me maar een alcoholist maar ik kwam na 3 a 4 keer achter dat ik de waarheid durft te spreken nadat ik wat drank op heb(ik drink alleen bij feestjes dus zo kwam ik erachter,en ik ga niet vaak naar feestjes)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je al een master hebt afgerond moet je toch ook wel oud genoeg zijn om voor jezelf te zorgen?
En TS, ben je nou licht autistisch of zwaar autistisch? Op pagina 1 heb je het nog over een lichte vorm van autisme, en later ben je ineens zwaar autistisch.
ik was getest op gameverslaafing(naast mijn 6-8 uur per dagen besteding aan school besteede ik 1 a 2 uur gaan gamen en mijn ouders vonde mij toen al gameverslaafd) ik werd getest op autisme en gamverslaving, en de tactus mensen zeiden dat ik op zn mnst een lichte danwelnietzware vorm van autisme had omdat ik nooit iemand die ik pas kende ,in slechte situatie/nare situaties dan,durfde aan te spreken(en nee geen medicatie hiervoor gehad)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ben je gediagnosticeerd met autisme? En je zegt tegen anderen dat je een lichte vorm hebt, maar als je dronken bent zeg je de waarheid, dan zeg je dat je een zware vorm hebt?
STOP MET DRINKEN het helpt niets integendeel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:01 schreef annosniemos het volgende:
[..]
ik ben autistisch in de vorm dat ik niet met nieuwe/vreemde mensen 1 op 1 kan praten tot ik ze heel lang en goed ken,en ik ben nog maar 19 jaar oud en heb nog geen gymnasium diploma(2x blijven zitten door het valen van mijn examens: eerste keer zwaar gefaalt,2e keer met een paar tienden voor maar 1 vak waardoor ik dat vak maar voor een jaar 1x moest halen(dit jaar dus) ik zei later pas dat ik zwaar autistisch was omdat ik met een paar shotjes op de waarheid durf te spreken(ja noem me maar een alcoholist maar ik kwam na 3 a 4 keer achter dat ik de waarheid durft te spreken nadat ik wat drank op heb(ik drink alleen bij feestjes dus zo kwam ik erachter,en ik ga niet vaak naar feestjes)
ik drink nooit,behalve soms op feestjes(ga ik maar 1 a 2 jaar heen)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:18 schreef 9h05t het volgende:
[..]
STOP MET DRINKEN het helpt niets integendeel.
Ik heb zelf ook autisme maar eerder in de vorm van dat ik mensen niet ga benaderen en een vreemde denkwijze. Beschouw het niet als een handicap maar probeer het positief te gebruiken.
Autisme komt mij zelf ten goede in mijn werk en de sociale vaardigheden....die kan je leren ( niet dat je sociaal gaat worden maar wel zo dat je met vreemde mensen gaat durven praten )
Op een of andere manier moet je ergens beginnen. Op welke manier kun je dit wel voor elkaar krijgen? Misschien kunnen mensen hier je helpen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:41 schreef annosniemos het volgende:
[..]
zorgloket twente is alleen een paar uur op 1 dag per week aanwezig,waaroor je verpicht bent meerdere weken vooruit te plannen en tijd/geld heb ik daarvoor niet
daarmee stoppen en het gewoon online zetten ( kost mischien meer tijd ) zou al een goed begin zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:23 schreef annosniemos het volgende:
[..]
ik drink nooit,behalve soms op feestjes(ga ik maar 1 a 2 jaar heen)
ik dronk gewoon om moed op te bouwen het online te zettten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |