abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155485349
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:19 schreef robin007bond het volgende:
Microsoft geeft voortaan geen informatie meer vrij over kleine updates. :')
Zo lijkt het alsof er minder beveiligingslekken zijn dan dat er zijn. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155485374
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gewoon een fatsoenlijke GNU/Linuxdistributie proberen.

Ik merk steeds meer ontevredenheid bij Windowsgebruikers. Kom op mensen, join the revolution. :7
Linux heb ik gehad hoor :)
Trouwens gebruik het nog stees op een server.
Heel lang multiboot ook gehad, en hoewel het voor een paar dingen handig is.
Zie ik linux nog steeds als meer geschikt voor server toepassingen. Niet zo zeer voor dagelijks gebruik.

Apple lijkt me ook niet helemaal geweldig, maar ze hebben wel een paar programma's dus waarvoor ik voor PC geen goed alternatief kan vinden.
Do what you love, love what you do!
pi_155485424
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:41 schreef redboyke het volgende:
specifieke slow hardware kopen en nog een andere apple nodig om gewoon wat software te installeren het moet niet gekker worden :')
Nouja neem toch aan dat er wel wat met torrents te vinden is ofzo om onder een andere apple uit te komen.
Maar heb me hier nooit in verdiept ook, maar zoals ik zie in het filmpje moet het dus toch mogelijk zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_155485569
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo lijkt het alsof er minder beveiligingslekken zijn dan dat er zijn. ;)
Ook. En privacyonvriendelijke updates kunnen makkelijker worden doorgevoerd. Denk aan die laatste Telemetry update voor Windows 7 en 8, die de Windows 10 spyware gewoon als update meebrengt.
pi_155486066
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ook. En privacyonvriendelijke updates kunnen makkelijker worden doorgevoerd. Denk aan die laatste Telemetry update voor Windows 7 en 8, die de Windows 10 spyware gewoon als update meebrengt.
Ja.


quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gewoon een fatsoenlijke GNU/Linuxdistributie proberen.

Ik merk steeds meer ontevredenheid bij Windowsgebruikers. Kom op mensen, join the revolution. :7
De dag dat ik al mijn programma's onder Linux kan draaien is de dag dat ik Windows verwijder van mijn computer.

[ Bericht 37% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-08-2015 00:19:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155486118
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:41 schreef redboyke het volgende:
specifieke slow hardware kopen en nog een andere apple nodig om gewoon wat software te installeren het moet niet gekker worden :')
Laten we hier vooral geen fanboydiscussie starten maar we kunnen er kort over zijn dat juist de Apple-hardware relatief weinig krachtig is gerelateerd aan wat je ervoor betaalt. De telefoontjes van Apple zijn trouwens crap in vergelijking met die van Samsung en veel Androids.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155486280
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laten we hier vooral geen fanboydiscussie starten maar we kunnen er kort over zijn dat juist de Apple-hardware relatief weinig krachtig is gerelateerd aan wat je ervoor betaalt. De telefoontjes van Apple zijn trouwens crap in vergelijking met die van Samsung en veel Androids.
ja robin is ook zo'n stokertje he zou automatisch geband moeten worden uit alle windows related topics :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 00:19:22 ]
pi_155486311
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:33 schreef kree het volgende:

[..]

Werkt dat ook echt?
Ik zou het namelijk wel eens willen proberen en dan denk ik vooral aan Mainstage, nog geen zelfde alternatief gevonden voor een PC.

Maargoed of ga ik tegen een miljoen problemen aanlopen als ik dit ga proberen op m'n laptop?
Ja, het werkt en het wordt steeds wat gemakkelijker. Zeker als je net een nieuw systeem hebt en hiervoor populaire hardware neemt, dan hebben anderen al voor je uitgezocht hoe het werkt. :)
Je moet natuurlijk niet OS gebruiken in plaats van Windows maar OS naast Windows. Maak een aparte partitie aan op je harde schijf, installeer daarop OS en dubbelboot. Wanneer je een programma van Apple wil gebruiken boot je OS en anders boot je Windows. Je kan eventueel Windows op default zetten en OS laten booten als je die zelf kiest bij het opstarten waarbij je zelf bepaalt hoeveel seconden het systeem wacht alvorens het ofwel de default neemt ofwel wat jij kiest (als het goed is kan je dat zelf instellen). Je kan ook eventueel een andere schijf gebruiken voor Apple als je twee interne harde schijven hebt. Dat heeft als voordeel dat je bij een crash van je ene schijf in ieder geval nog je systeem normaal kan opstarten met een van de twee. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155486360
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:18 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja robin is ook zo'n stokertje he zou automatisch geband moeten worden uit alle windows related topics :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deel Robin zijn sentiment m.b.t. open standaarden, helaas is het voorlopig geen haalbare kaart. Bij Robin wint het idealisme het van het pragmatische met betrekking tot dit. Min of meer want hij gamet dan wel weer met consoles waarvoor gesloten standaarden worden gebruikt als ik het goed begrijp. Ik discussieer daar graag eens verder over in een andere draad maar voor hier is het te offtopic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155486649
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik deel Robin zijn sentiment m.b.t. open standaarden, helaas is het voorlopig geen haalbare kaart. Bij Robin wint het idealisme het van het pragmatische met betrekking tot dit. Min of meer want hij gamet dan wel weer met consoles waarvoor gesloten standaarden worden gebruikt als ik het goed begrijp. Ik discussieer daar graag eens verder over in een andere draad maar voor hier is het te offtopic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben voor gebruiksvriendelijkheid en gemak. ik bedoel windows kan mss niet open zijn maar het bied wel veel mogelijkheden op gebied van gaming. moest er een windows handheld uitkomen zou ik het ook kopen als ik daarop ook emulators kan installeren gewoon een alles in 1 device zoals de pc dat is.

als je naar robin luistert verander je elk jaar van mediaplayer :P
gebruik al jaren vlc en buiten die fontbuffer ding ben ik wel tevreden
omdat het ook snel opstart in tegenstelling tot een kodi ofzo.
pi_155487166
Hoeveel zou het per jaar kosten (extra 'stroom'gebruik, eventueel snellere slijtage van hardware) voor een Windows-gebruiker dat Windows de hele tijd naar huis belt? Ik begrijp dat het niet om kleine beetjes data gaat. Wat als je op de grens zit van wat je aan data kan uploaden? Gaat Windows 10 dan doodleuk uploaden terwijl je upload-capaciteit al maximaal wordt gebruikt? Met als gevolg dat het downloaden stroef verloopt (je moet een klein beetje uploaden alvorens je kan downloaden).
Ik vind deze zin over Microsofts privacyschending mooi: The NSA can go straight to hell, as can any company slurping up my info into data centres where that data can be easily "requisitioned". I may not be able to keep the NSA out of my data, but I do intend to make the poxy whoresons work for it!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155487214
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:36 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik ben voor gebruiksvriendelijkheid en gemak. ik bedoel windows kan mss niet open zijn maar het bied wel veel mogelijkheden op gebied van gaming.
Dat en bepaalde andere software die ik moet gebruiken. Als ik die afhankelijkheid niet zou hebben dan zou ik Windows direct dumpen. Eigenlijk zou de Europese Commissie Microsoft moeten verplichten om een interface gratisch beschikbaar te stellen waarmee niet-Windowsgebruikers alle programma's die Windows-software gebruiken kunnen draaien. Zo hoort het, je betaalt immers voor het besturingssysteem zelf en niet voor dit soort bullshit. Helaas zal dat niet gebeuren zolang politici digibeten zijn en zolang ze in de zakken van de grote bedrijven zitten.

quote:
als je naar robin luistert verander je elk jaar van mediaplayer :P
gebruik al jaren vlc en buiten die fontbuffer ding ben ik wel tevreden
omdat het ook snel opstart in tegenstelling tot een kodi ofzo.
Bij mij wel nog steeds MPC-HC (dat blijft voor mij de beste speler tot nu toe qua interface en defaultinstellingen en aangezien het open software is kan je superieure software combineren met MPC-HC) maar dus met MadVR en LAV-splitter. VLC heb ik ook gebruikt maar het had voor mij een aantal tekortkomingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155487253
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:36 schreef redboyke het volgende:
als je naar robin luistert verander je elk jaar van mediaplayer gebruik al jaren vlc en buiten die fontbuffer ding ben ik wel tevredenomdat het ook snel opstart in tegenstelling tot een kodi ofzo.
kodi vs vlc is ook nogal een verschil, kodi gebruik je om bibliotheken van media bestanden aan te leggen, en daarbij extra functionaliteit te krijgen voor een volwaardige media center setup

VLC is een kale speler die voor de rest niet zo enorm veel kan
pi_155487399
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:07 schreef mschol het volgende:

[..]

kodi vs vlc is ook nogal een verschil, kodi gebruik je om bibliotheken van media bestanden aan te leggen, en daarbij extra functionaliteit te krijgen voor een volwaardige media center setup
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen daar behoefte aan hebben. Hoe is dat handiger dan het kiezen vanuit je folders? Je zet een map met films, een map met series en een map met albums bij de favoriete mappen, je klikt een paar keer en je laadt direct de speler met wat je wil afspelen. Het ziet er leuker uit als je er een leuk plaatje bij hebt maar praktischer is het niet. Als zo'n software je op basis daarvan series, films en albums zou aanbevelen (op een soort van Netflixachtige manier) of je verbindt PC met de televisie dan zie ik het nut in, maar hoeveel mensen doen dat laatste? Wat dat betreft vind ik het prima dat Windows Media Centre niet meer standaard in Windows zit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155487594
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen daar behoefte aan hebben. Hoe is dat handiger dan het kiezen vanuit je folders? Je zet een map met films, een map met series en een map met albums bij de favoriete mappen, je klikt een paar keer en je laadt direct de speler met wat je wil afspelen. Het ziet er leuker uit als je er een leuk plaatje bij hebt maar praktischer is het niet. Als zo'n software je op basis daarvan series, films en albums zou aanbevelen (op een soort van Netflixachtige manier) of je verbindt PC met de televisie dan zie ik het nut in, maar hoeveel mensen doen dat laatste? Wat dat betreft vind ik het prima dat Windows Media Centre niet meer standaard in Windows zit.
Ìk gebruik kodi vooral om te streamen de genesis plugin werkt prima.
beter als netflix etc :)
Do what you love, love what you do!
pi_155487630
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:07 schreef mschol het volgende:

[..]

kodi vs vlc is ook nogal een verschil, kodi gebruik je om bibliotheken van media bestanden aan te leggen, en daarbij extra functionaliteit te krijgen voor een volwaardige media center setup

VLC is een kale speler die voor de rest niet zo enorm veel kan
enige wat ik zou willen is een plugin voor vlc dat kan synchen met trakt.tv ofzo
of een andere website die ook dingen bij kan houden wat ik gezien heb

ja ik deed maar overdreven vergelijking maar laten we eerlijk zijn de meeste mediaplayers moet je echt naast elkaar gaan leggen voor je duidelijke verschillen ziet.
vroeger had ik last van die grey screen in vlc
en na iets aan te passen was dat opgelost.
de kleuren zijn voldoende voor mij en meestal verschilt het toch maar of je van brightness hebt veranderd of niet. ik hoef het ook niet te fel hebben. rood is meestal zo'n killerkleur waar je van denkt ok dat ziet er te overdreven uit bij andere mediaplayer maar vind dat vlc goed in het midden zit niet te cool en niet te warm.

btw ik zie net dat windows mediaplayer nog in windows zit
is het de bedoeling dat het binnen een paar service packs vervangen word voor die groove music?

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen daar behoefte aan hebben. Hoe is dat handiger dan het kiezen vanuit je folders? Je zet een map met films, een map met series en een map met albums bij de favoriete mappen, je klikt een paar keer en je laadt direct de speler met wat je wil afspelen. Het ziet er leuker uit als je er een leuk plaatje bij hebt maar praktischer is het niet. Als zo'n software je op basis daarvan series, films en albums zou aanbevelen (op een soort van Netflixachtige manier) of je verbindt PC met de televisie dan zie ik het nut in, maar hoeveel mensen doen dat laatste? Wat dat betreft vind ik het prima dat Windows Media Centre niet meer standaard in Windows zit.
kodi zoekt wel automatisch plaatjes en je kan het ook instellen dat die automatisch de volgende aflevering afspeelt en ook dat die subs zoekt enzo. die suggesties weet ik niet maar de mogelijkheden met kodi zijn eindeloos alleen is het een kanker om op te starten en af te sluiten vooral als je iptv simple client hebt.

dan klik je soms om op te starten doet die 10sec niks en start die op en gaat je muis helemaal laggen tot die al die zenders heeft gescanned.met kodi 15 zijn er ook veel EPG instellingen verdwenen
soms blijft de EPG bij een zender happeren en stopt die met scannen ipv over te slaan als het te lang duurt ofzo. kodi is alleen goed voor je htpc of besluit om de hele avond tv te kijken of series om dan in kodi te blijven zitten want als je het afsluit dan krijg je soms ook de melding dat die niet reageert.

anyway back to windows is me eigenlijk niet helemaal duidelijk welke windows updates home hebben en welke opties windows 10 pro hebben want ik heb pro en ik kan geen updates selecteren
pi_155487818
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:26 schreef redboyke het volgende:
kodi zoekt wel automatisch plaatjes en je kan het ook instellen dat die automatisch de volgende aflevering afspeelt en ook dat die subs zoekt enzo. die suggesties weet ik niet maar de mogelijkheden met kodi zijn eindeloos alleen is het een kanker om op te starten en af te sluiten vooral als je iptv simple client hebt.

dan klik je soms om op te starten doet die 10sec niks en start die op en gaat je muis helemaal laggen tot die al die zenders heeft gescanned.met kodi 15 zijn er ook veel EPG instellingen verdwenen
soms blijft de EPG bij een zender happeren en stopt die met scannen ipv over te slaan als het te lang duurt ofzo. kodi is alleen goed voor je htpc of besluit om de hele avond tv te kijken of series om dan in kodi te blijven zitten want als je het afsluit dan krijg je soms ook de melding dat die niet reageert.
Die plaatjes is leuk en aardig maar functioneel voegt het weinig toe. Ondertiteling laad ik op MPC-HC met de d-knop (dan krijg je op een popupschermpje een lijst waaruit je kan kiezen), meestal werkt het goed, soms even niet omdat de server het niet goed doet. De volgende aflevering laad je met pagedown als de afleveringen in dezelfde folder staan (niet als folder in dezelfde folder). Het aantrekkelijke van MPC-HC vind ik dat de opties vrij gemakkelijk te vinden zijn, dat het design minimalistisch is en gemakkelijk is aan te passen, dat de balk direct verdwijnt als de muisknop er niet meer op staat (en de cursor gemakkelijk buiten beeld te plaatsen is, niet alle software doet dat correct). Bij VLC had ik wat problemen met de GUI, daarnaast ergerde ik me bij VLC aan het belachelijk hoge defaultvolume en de grote stappen waarmee je het volume verandert. Dat laatste kan je gelukkig gemakkelijk zelf anders instellen maar de GUI bleef mij afstoten.
Ik kan me voorstellen dat je graag de gids hebt geïntegreerd in de software als je nog via de televisiekabel kijkt, het is verrassend lastig om via websites de gids te raadplegen (weinig gebruiksvriendelijk), dat is toch best wel vreemd anno 2015.

quote:
anyway back to windows is me eigenlijk niet helemaal duidelijk welke windows updates home hebben en welke opties windows 10 pro hebben want ik heb pro en ik kan geen updates selecteren
Bedoel je dit?
http://www.cnet.com/news/(...)ll-you-get-for-free/
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155487878
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen daar behoefte aan hebben. Hoe is dat handiger dan het kiezen vanuit je folders? Je zet een map met films, een map met series en een map met albums bij de favoriete mappen, je klikt een paar keer en je laadt direct de speler met wat je wil afspelen. Het ziet er leuker uit als je er een leuk plaatje bij hebt maar praktischer is het niet. Als zo'n software je op basis daarvan series, films en albums zou aanbevelen (op een soort van Netflixachtige manier) of je verbindt PC met de televisie dan zie ik het nut in, maar hoeveel mensen doen dat laatste? Wat dat betreft vind ik het prima dat Windows Media Centre niet meer standaard in Windows zit.
meer dan genoeg mensen die een aparte pc hebben staan voor puur en alleen media..
ik heb er in princiepe ook 1 aan mijn tv hangen: vanuit de luie stoel of desnoods bed series, films e.d. kijken zonder een toetsenbord/muis nodig te hebben..
pi_155488071
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die plaatjes is leuk en aardig maar functioneel voegt het weinig toe. Ondertiteling laad ik op MPC-HC met de d-knop (dan krijg je op een popupschermpje een lijst waaruit je kan kiezen), meestal werkt het goed, soms even niet omdat de server het niet goed doet. De volgende aflevering laad je met pagedown als de afleveringen in dezelfde folder staan (niet als folder in dezelfde folder). Het aantrekkelijke van MPC-HC vind ik dat de opties vrij gemakkelijk te vinden zijn, dat het design minimalistisch is en gemakkelijk is aan te passen, dat de balk direct verdwijnt als de muisknop er niet meer op staat (en de cursor gemakkelijk buiten beeld te plaatsen is, niet alle software doet dat correct). Bij VLC had ik wat problemen met de GUI, daarnaast ergerde ik me bij VLC aan het belachelijk hoge defaultvolume en de grote stappen waarmee je het volume verandert. Dat laatste kan je gelukkig gemakkelijk zelf anders instellen maar de GUI bleef mij afstoten.
Ik kan me voorstellen dat je graag de gids hebt geïntegreerd in de software als je nog via de televisiekabel kijkt, het is verrassend lastig om via websites de gids te raadplegen (weinig gebruiksvriendelijk), dat is toch best wel vreemd anno 2015.

[..]

Bedoel je dit?
http://www.cnet.com/news/(...)ll-you-get-for-free/
ik bedoel dit:


ziet het er bij home gebruikers net hetzelfde uit?

en kodi komt alleen maar goed tot z'n recht als je idd zoals mschol zegt in je luie zetel zit
met afstandediening. heb zelf een FLIRC dat je in laptop kunt steken en eender welke afstandbediening kunt gebruiken en daarop knoppen kunt instellen

het is zelfs zo simpel dat mijn moeder nog steeds de muis wilt gebruiken :')
echt waar die verkiest nog altijd via windows gewoon een vaste folder en bestanden een per een af te gaan dan kodi te gebruiken. mijn zus daarintegen die snapt het nut van de afstandbediening.
maar die kijkt dan liever netflix :')

als man heb je een zwaar leven hoor om vrouwen in het jaar 2015 te brengen en mee te evolueren
mijn moeder maakt al gebruik van windows 8 met start 8 dus die gaat niet zoveel merken als ik haar laptop update naar 10

en mijn zus heeft een sony vaio en ik weet niet of dat ondertussen al kan updaten naar 10
aangezien ik maand geleden nog las dat de drivers nog niet klaar waren ofzo op tweakers
ze heeft een laptop met touchescreen wat ik irritant vind want soms wijs ik waar ze moet klikken en klik verplaats ik de muis met de vinger :')
  maandag 24 augustus 2015 @ 10:05:04 #120
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_155490456
Gebruikt er iemand hier die mail App? Ik heb 3 accounts toegevoegd maar hij synct de mail niet. In het begin nog wel, dus misschien een instelling.. Alleen ik kan niet vinden welke. Ook de store opent niet als ik er op klik.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 augustus 2015 @ 10:40:57 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155490969
Vroeger deed ik alles met m'n PC, die ook al meer dan 10 jaar is aangesloten op m'n TV. Tegenwoordig heb ik een TV box die ik gebruik om gedownloade films op af te spelen e.d. (draait kodi op). Dat betekent dat de eisen aan mijn PC zijn veranderd. Dat is nu eigenlijk vooral email, internet browsen, foto editen, Excel, Word e.d. Daarom kom ik ook nog steeds uit met een PC uit 2003 op XP.

Al die dingen die automatisch gedeeld worden enzo in modernere OS-en dat vind ik helemaal niets, ook al kun je dat misschien uit zetten met 20 verschillende settings die overal zitten verstopt. Een PC is een privé iets en elke share of keystroke logger of andere backdoor is iets wat ik alleen wil als ik er expliciet in drievoud toestemming voor heb gegeven en niet iets dat standaard enabled hoort te zijn. Elke software die dat doet is imo een virus/ trojan. Windows 10 is dus zelf een virus/ trojan die automatisch zou moeten worden verwijderd door je virussscanner.

Ik heb weinig zin om ingewikkeld te gaan kloten met Linux want een PC is voor mij een gebruiksvoorwerp dat vooral makkelijk moet zijn. Maar ik zie gewoon geen ander alternatief meer. En dat is jammer, want ik ben geen Microsoft hater zoals veel van die Linux fanboys. Ik heb Windows 10 nog niet geprobeerd en ik wil best geloven dat het fijn werkt, maar dat is het punt dus niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155491366
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:40 schreef SeLang het volgende:
Ik heb weinig zin om ingewikkeld te gaan kloten met Linux want een PC is voor mij een gebruiksvoorwerp dat vooral makkelijk moet zijn. Maar ik zie gewoon geen ander alternatief meer. En dat is jammer, want ik ben geen Microsoft hater zoals veel van die Linux fanboys. Ik heb Windows 10 nog niet geprobeerd en ik wil best geloven dat het fijn werkt, maar dat is het punt dus niet.
Tegenwoordig zijn de Linuxdistributies wel een stuk gebruiksvriendelijker dan vroeger. Linux Mint is wel een aardige voor een beginner als je net van Windows overstapt. Zit ook al Flash Player en dergelijke bij en LibreOffice. Gewoon gebruiksklaar na installatie dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 11:02:35 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 augustus 2015 @ 18:06:17 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155503717
quote:
Torrent tracker bans Windows 10 over 'terrible privacy policy'

Windows 10 is facing some fierce resistance from a few of the most dedicated torrenting communities. As TorrentFreak reports, the private torrent tracker iTS has banned its members from using the operating system over what it considers to be "terrible" new anti-privacy policies. These stem largely from a new Microsoft services agreement which covers select Windows 10 apps and services such as Cortana, Skype and Xbox Live: "We may automatically check your version of the software and download software updates or configuration changes, including those that prevent you from accessing the Services, playing counterfeit games, or using unauthorized hardware peripheral devices."

Many fear this passage will allow Microsoft to scan and ban Windows 10 users from playing pirated games and, perhaps, using modded controllers. While that hasn't come to fruition just yet, the fear alone seems to have put many piracy enthusiasts on edge. iTS says it's worried Microsoft will now monitor "the contents of your local disks" and share them directly with MarkMonitor, a partnered anti-piracy company. To combat the perceived privacy intrusions, it's decided to ban Windows 10 entirely for now. Furthermore, according to TorrentFreak, fellow torrent trackers BB and FSC are considering the same. It's probably just a case of privacy paranoia -- once the services agreement is explained in greater detail, we suspect these groups will become a little more receptive to the OS.

http://www.engadget.com/2(...)kers-ban-windows-10/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155503825
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

:D
pi_155504122
Dat een website die leeft van het verspreiden van illegaal spul het argument van privacy gebruikt is natuurlijk niet heel erg geloofwaardig. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')