abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 20 augustus 2015 @ 11:10:17 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155375358
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpg

Met de eerste uitzending op 23 november 1963, 34 seizoenen, 813 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.

The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

140527_725_p01qr0vd.jpg

Doctor Who heeft 34 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels twaalf regenerations gehad. De rol van de huidige Doctor wordt vertolkt door Peter Capaldi, die in de achthonderdste aflevering voor het eerst verscheen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft (bijna) jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2012/2013, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW7, was verspreid over het najaar van 2012 en voorjaar 2013. Dit vanwege het 50-jarige bestaan van Doctor Who op 23 november vorig jaar. Seizoen 8 startte in de herfst van 2014 en seizoen 9 start op 19 september 2015.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit en is het op Netflix te zien.

LET OP: Er zijn géén vaste uitzendtijden op de BBC. Let dus elke week goed op welke tijd het die week wordt uitgezonden!

Spinoffs

Doctor Who heeft twee officiële spin-offs: Torchwood en The Sarah Jane Adventures. Torchwood bestaat officieel nog, maar het vierde seizoen, uit 2011, is voorlopig het laatste. Bedenker Russell T Davies heeft de serie voorlopig on hold gezet om persoonlijke redenen. The Sarah Jane Adventures, een op kinderen gerichte serie, is gestopt toen hoofdrolspeelster Elizabeth Sladen in 2011 overleed.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 20 augustus 2015 @ 11:11:39 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155375383
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:09 schreef Breuls het volgende:
Hayley Atwell wil Doctor Who zijn

Wat denken jullie? Zou Hayley Atwell het leuk doen als Doctor?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_155375390
Topserie! David Tennant is nog altijd mijn favoriet.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:17:38 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155375492
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:11 schreef Breuls het volgende:

[..]

Doctor. Who. Is. Een. Man.

Oké, dat boeit niet. De juiste is de juiste maar Hayley zie ik niet echt als een Doctor Who eigenlijk. Laat haar gewoon een keer een special doen van een paar afleveringen, kijken hoe ze het doet :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:29:11 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155375703
Het karakter heet The Doctor, niet Dr Who
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155375716
Ik ben Capaldi nog niet zat
  Admin donderdag 20 augustus 2015 @ 11:32:50 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155375769
quote:
8s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Doctor. Who. Is. Een. Man.
Nu nog wel, ja. ;)
quote:
Oké, dat boeit niet. De juiste is de juiste maar Hayley zie ik niet echt als een Doctor Who eigenlijk. Laat haar gewoon een keer een special doen van een paar afleveringen, kijken hoe ze het doet :P.
Ik denk dat zij er gek genoeg voor is. Qua uitstraling, bedoel ik. Als je haar wel eens in setfoto's ziet, buiten haar rol als Carter, denk ik dat zij misschien wel de juiste toon kan raken. En ik ben na de geweldige zet om de Master door Michelle Gomez te laten spelen wel nieuwsgierig geworden naar een vrouwelijke Doctor.

Niet nu nog, overigens; ik vind dat een Doctor minimaal drie seizoenen moet doen voordat-ie weer opbokt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 20 augustus 2015 @ 11:32:59 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155375770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Nerd. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:35:53 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155375825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nu nog wel, ja. ;)
Ik weet het, het is en blijft optioneel. de eerste stap voor de realisatie dat een Timelord ook nog daadwerkelijk van sekse kan verwisselen is er best slim ingepropt om the master zo neer te zetten.

quote:
[..]

Ik denk dat zij er gek genoeg voor is. Qua uitstraling, bedoel ik. Als je haar wel eens in setfoto's ziet, buiten haar rol als Carter, denk ik dat zij misschien wel de juiste toon kan raken. En ik ben na de geweldige zet om de Master door Michelle Gomez te laten spelen wel nieuwsgierig geworden naar een vrouwelijke Doctor.

Niet nu nog, overigens; ik vind dat een Doctor minimaal drie seizoenen moet doen voordat-ie weer opbokt.
Laat capaldi inderdaad gewoon even lekker zijn ding doen. Ik vind het een leuke doctor, in het begin twijfelde ik een beetje maar die twijfel is nu volledig verdwenen, genot om naar te kijken :).
Vrijheid
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:36:19 #10
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_155375835
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nerd. :P
Is dit het moment om supernerd te spelen?
Een karakter is iemands inborst, The Doctor is een personage [/grammarnazimode]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
  Admin donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39:38 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155375907
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:36 schreef StefanW het volgende:

[..]

[..]

Ik ben inmiddels opgehouden me druk te maken over die vertaalfout. Ik hoor het zooooo vaak. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_155376550
Hm.... ik weet het nog niet. Een vrouw als Doctor........
Het zou natuurlijk prima kunnen ja.
Waarom niet....

Ik heb het alleen niet zo op vrouwen. Althans, laat ik het zo zeggen; er zijn eigenlijk maar heel weinig vrouwelijke karakters uit series of films die me echt hebben geraakt of van mijn stoel hebben geblazen.
Het waren toch vrijwel altijd de mannelijke karakters die bij mij veel meer indruk hebben gemaakt.
Wellicht komt dat ook omdat ik zelf een vrouw ben :@ :D .

Maar... The Doctor is wel een heel interessant personage. Dus op zich, als ze er echt een goede actrice voor weten te vinden, dan zou zij wel een uitzondering kunnen zijn. Ik zal eens kijken naar wat werk van diegene die jij noemde Breuls, ik herken haar ergens wel van maar kan het me niet echt voor de geest halen zo 1-2-3.

Voorlopig alleen echt nog even Capaldi. En als ze toch liever bij een man blijven, dan vind ik dat ook geen probleem. ;)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:47:31 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155377463
Ik kreeg al jeuk toen er opeens weer een oudere Doctor tevoorschijn kwam, daar ben ik overheen gekomen. Het zal wel iets langer duren als het een vrouw wordt maar ook dat is te overleven denk ik.

Toch leuk, één tweetje en je hebt de Who poppetjes al aan het dansen.
Vrijheid
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:53:57 #14
45206 Pietverdriet
pi_155377608
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:36 schreef StefanW het volgende:

[..]

[..]

Dr Who is Supernerds stuff
pi_155377822
Als er al een vrouw the Doctor moet spelen denk ik dat Billie Piper of Catherine Tate beide wel een hele goede zouden zijn :Y
  Admin donderdag 20 augustus 2015 @ 13:11:47 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155378003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Als er al een vrouw the Doctor moet spelen denk ik dat Billie Piper of Catherine Tate beide wel een hele goede zouden zijn :Y
Neeeeh, geen oud-companions als Doctor. Gewoon een fris gezicht. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:34:00 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_155378507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:09 schreef Candaasje het volgende:
Hm.... ik weet het nog niet. Een vrouw als Doctor........
Het zou natuurlijk prima kunnen ja.
Waarom niet....

Ik heb het alleen niet zo op vrouwen. Althans, laat ik het zo zeggen; er zijn eigenlijk maar heel weinig vrouwelijke karakters uit series of films die me echt hebben geraakt of van mijn stoel hebben geblazen.
Het waren toch vrijwel altijd de mannelijke karakters die bij mij veel meer indruk hebben gemaakt.
Wellicht komt dat ook omdat ik zelf een vrouw ben :@ :D .

Maar... The Doctor is wel een heel interessant personage. Dus op zich, als ze er echt een goede actrice voor weten te vinden, dan zou zij wel een uitzondering kunnen zijn. Ik zal eens kijken naar wat werk van diegene die jij noemde Breuls, ik herken haar ergens wel van maar kan het me niet echt voor de geest halen zo 1-2-3.

Voorlopig alleen echt nog even Capaldi. En als ze toch liever bij een man blijven, dan vind ik dat ook geen probleem. ;)
Nee, dat komt omdat vrouwelijke personages zelden de ruimte krijgen om net zo badass te zijn als hun mannelijke tegenhangers.

Met Moffat aan het roer wil ik geen vrouwelijke Doctor, maar als iemand anders het gaat proberen, ben ik wel benieuwd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:34:28 #18
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_155378522
Lijkrt me dat eerst de companion vernieuwd moet worden voor je weer een andere doctor introduceert. Clara heeft haar houdbaarheid zo langzamerhand wel bereikt wat mij betreft, ik wil weer een ander soort compagnion.
Van mij mag Clara wel een Time-lord blijken te zijn, zou een mooie wending zijn in de afleveringen waar Galigfrey weer gevonden wordt, maar dan daarna uit de verhaallijnen gehaald mogen worden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_155379229
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat vrouwelijke personages zelden de ruimte krijgen om net zo badass te zijn als hun mannelijke tegenhangers.

Met Moffat aan het roer wil ik geen vrouwelijke Doctor, maar als iemand anders het gaat proberen, ben ik wel benieuwd.
Hm, klopt wel enerzijds, maar er zijn tegenwoordig ook wel meer films waarin vrouwen meer de ruimte of zelfs de hoofdrol krijgen. Zelfs in heel gave karakters zoals Mystique uit X-men maken toch minder indruk op mij dan een aantal mannelijke medespelers, ondanks dat ze wel lef hebben, een geschiedenis bij zich dragen en karakterontwikkeling doormaken. Daar ontbreekt het natuurlijk nog wel eens aan bij vrouwelijke personages.

Het zijn bij mij toch vrijwel altijd de mannelijke karakters die me aan lachen en aan het huilen krijgen. Misschien omdat ik mezelf toch eerder naast een man zou zien staan - in het geval van The Doctor als companion - dan naast een vrouw. Je wil met hem meereizen, de wereld zien, maar toch ook ergens voor hem zorgen. (Hoeft niet gelijk een liefdesrelatie te zijn, maar iemand die zoveel bagage bij zich draagt zou ik willen helpen. En tja, dat gevoel is bij mij toch sterker bij een man.)

Maar een vrouw als Doctor zou best kunnen werken hoor :Y. Er zijn wel actrices die ik erg kan waarderen. (Ik vind bijvoorbeeld Rebecca Wisocky fantastisch om naar te kijken in Devious Maids. Heerlijk hoe ze die rol neerzet!) Ze zijn alleen wat zeldzamer, en dan moet er net de juiste voor gecast worden.
pi_155555145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, klopt wel enerzijds, maar er zijn tegenwoordig ook wel meer films waarin vrouwen meer de ruimte of zelfs de hoofdrol krijgen. Zelfs in heel gave karakters zoals Mystique uit X-men maken toch minder indruk op mij dan een aantal mannelijke medespelers, ondanks dat ze wel lef hebben, een geschiedenis bij zich dragen en karakterontwikkeling doormaken. Daar ontbreekt het natuurlijk nog wel eens aan bij vrouwelijke personages.
Ik heb soms het idee dat dat meer met de acteur/actrice te maken heeft. Er zijn, naar mijn mening, hele sterke actrices maar die worden dan weer niet in hele prominente rollen gecast...

quote:
Het zijn bij mij toch vrijwel altijd de mannelijke karakters die me aan lachen en aan het huilen krijgen. Misschien omdat ik mezelf toch eerder naast een man zou zien staan - in het geval van The Doctor als companion - dan naast een vrouw. Je wil met hem meereizen, de wereld zien, maar toch ook ergens voor hem zorgen. (Hoeft niet gelijk een liefdesrelatie te zijn, maar iemand die zoveel bagage bij zich draagt zou ik willen helpen. En tja, dat gevoel is bij mij toch sterker bij een man.)

[...]
Wat ik heel gaaf zou vinden om te zien, is een sterke compagnion die het gevoel heeft de vrouwlijke Doctor te moeten beschermen (beetje a la Jack Harkness, alleen dan gewoon een normaal niets vermoedende man). The Doctor is dan, als vrouw, wel de genie als altijd, maar wellicht wat onhandig op het fysieke deel (domme foutjes waar ze dan op het laatst uit gered moet worden etc). Dat geeft een hele andere draai aan het 'Damsel in distress' idee.

Ook het idee dat de Doctor als vrouw continu onderschat wordt (dat gebeurd in de huidige samenleving ook met vrouwen <-- zeer onterecht), kan hilarische plottwists opleveren.
  Admin woensdag 26 augustus 2015 @ 13:38:57 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155557244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:32 schreef Wild_Snake het volgende:

The Doctor is dan, als vrouw, wel de genie als altijd, maar wellicht wat onhandig op het fysieke deel (domme foutjes waar ze dan op het laatst uit gered moet worden etc). Dat geeft een hele andere draai aan het 'Damsel in distress' idee.
Ja leuk, laten we van de eerste vrouwelijke Doctor meteen een hulpeloos wezen maken. Dát is lekker feministisch. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_155558568
Ik had altijd de actrice die Missy speelt in gedachte als vrouwelijke Doctor. Maar dat wordt nu een beetje lastig :7
Spoilers!
pi_155560612
Ik ben vooral bang dat de Doctor-Companion verhouding heel anders wordt met een vrouwelijke Doctor.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_155560674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:39 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels opgehouden me druk te maken over die vertaalfout. Ik hoor het zooooo vaak. :)
Over niet al te lange tijd is het Nederlandse woord karakter ook gewoon een correcte vertaling denk ik. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Admin woensdag 26 augustus 2015 @ 15:33:22 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_155560882
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:26 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Over niet al te lange tijd is het Nederlandse woord karakter ook gewoon een correcte vertaling denk ik. :P
Ja, zo schijnt dat te werken, inderdaad. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_155561700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daarom vond ik Donna ook een van de betere companions. Geen love-interest, niet eens heel knap, maar verder goed uitgewerkt. Laten we eerlijk zijn, companions als Amy, Rose en Clara moeten het voor een belangrijk deel toch wel van hun looks hebben.

Van mij mag er een vrouwelijke doctor zijn, mits ze het goed aanpakken en dat gedoe met love-interest-companions eens droppen.
pi_155563406
Donna :r
pi_155600432
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:38 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja leuk, laten we van de eerste vrouwelijke Doctor meteen een hulpeloos wezen maken. Dát is lekker feministisch. :P
Neeeeee, zo bedoelde ik het niet! Meer dat ze zich ergens hals over kop in stort met een hoop briljante ideeen (beetje als Doctor/Donna) maar dat de mannelijke compagnion dan op het laatste in moet grijpen om gefrusteerde mannelijke 'vijanden' wat af te koelen ofzo.....
Geen idee hoe ik het anders moet omschrijven.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:27:35 #29
153506 Captain_Fabulous
pi_155663244
Donna :-) nog steeds een goudn greep indertijd
pi_155754268
The Doctor and River Song Reunite For A Spectacular Christmas

Zie bovenstaande link. Dat wordt echt interessant. Peter Capaldi én Alex Kingston :s)
pi_155754501
River O+
pi_155754553
Ja! River O+
Spoilers!
pi_155754595
River O+
Dat vind ik tot nu toe echt het leukste vrouwelijke personage.Tof dat ze nog een keertje terug komt!
  woensdag 2 september 2015 @ 11:49:51 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_155755094
Hai Sweetie!
pi_155755138
:r
pi_155834392
seizoen 8 is sinds augustus te koop met nl ondertiteling (waar seizoen 3-7 blijven geen idee)
  Admin zaterdag 5 september 2015 @ 12:19:34 #37
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_155837592
Seizoen 8 (bol.com) (deel opbrengst komt aan FOK! ten goede via deze link)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_156050149
Hebben jullie de proloog van seizoen 9 al gezien? :)

pi_156051628
Ik probeer nu de dvd-boxen van de Matt Smith seizoenen te bestellen, maar ik snap even niet hoe het nou zit met de christmasspecials. Het lijkt wel alsof ik er 2 mis als ik seizoen 5, 6 en 7 bestel. Want Capaldi heeft wel een heel seizoen gehad toch? Niet dat hij er halverwege seizoen 8 bij kwam. Of ben ik nu in de war door de gebroken seizoen?

Edit: laat maar ik zie het al. Door de gebroken seizoenen had seizoen 7 dus 2 christmasspecials.
  Admin maandag 14 september 2015 @ 19:04:22 #40
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156085206
Hier zijn de titels voor het komende seizoen:

Meer informatie over de afleveringen: http://www.bbc.co.uk/blog(...)24-862e-7ce282413e1c
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156085251
Mooie tegenstellingen :o O+ Ben benieuwd!
Ja doei.
pi_156093575
quote:
4s.gif Op zondag 13 september 2015 15:48 schreef Elvi het volgende:
Hebben jullie de proloog van seizoen 9 al gezien? :)

kijk, dat is hoe ik capaldi graag de doctor zie spelen. Serieus, met een cynisch humoristische ondertoon. Ik vond het schrijven van het vorig sezioen voor hem niet geschikt, te abrupt, te veel reagerend op. In het script werd hij geleid, daar waar tennant en matt smith meer aan het leiden waren. Terwijl het juist een doctor kan zijn die serieus en mysterieus kan zijn, waardoor als hij eens uit de bocht vliegt qua humor, het extra impact heeft.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_156096427
Ik wil geen vrouwelijke Doctor. :( Bok op met dat feministische geneuzel, The Doctor is gewoon een kerol en de companion is een vrouw. Basta. :(

Super benieuwd naar die proloog wel trouwens, morgen maar even bekijken tijdens het studeren. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  Designer dinsdag 15 september 2015 @ 00:19:33 #44
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_156096582
Nou ben ik niet helemaal up-to-date met de oudere afleveringen. Dus ik weet niet hoe "praktisch" het is. Maar is een nieuwe regeneratie van Romana in het leven roepen niet een leuk alternatief voor een vrouwelijke Doctor?
🐙
  Admin dinsdag 15 september 2015 @ 12:14:11 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156104228
  Designer dinsdag 15 september 2015 @ 12:18:16 #46
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_156104323
Oh shit dat is waar ook, ik moet het vorige seizoen nog afkijken. Dat gaat druk worden.
🐙
  Admin dinsdag 15 september 2015 @ 12:40:31 #47
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156104794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:14 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vroeg me al af wat er bij elkaar hoorde. De pagina van de BBC lijkt daar al duidelijkheid over te verschaffen, maar ook weer niet volledig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156106261
7+8 en 11+12
stop de tijd
pi_156135901
Jenna Coleman stopt met Doctor Who

http://www.denofgeek.com/(...)-has-quit-doctor-who

Bye :W
pi_156137736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:42 schreef Elvi het volgende:

Jammer

In die nieuwe rol kan ze zich vast inleven in het Royal live. Binnenkort zal ze wel bevestigen dat ze inderdaad iets heeft met Prince Harry, ze waren laatst weer ergens gespot. Hoewel ze daarna weer met haar ex(of toch nog vriend)) gespot was
pi_156138245
Ah, dat is prima nieuws wat mij betreft. Ik weet niet waarom maar op een of andere manier past de rol van companion haar niet helemaal wat mij betreft. En een kostuumdrama is (bijna) altijd goed nieuws :Y
Spoilers!
  woensdag 16 september 2015 @ 15:14:03 #52
153506 Captain_Fabulous
pi_156142589
Las net een artikel over Seventh Doctor companion Professor Bernice Surprise Summerfield als nieuwe compagnion, en moet zeggen, klinkt best okay. ^O^
http://www.warpedfactor.c(...)great-companion.html

Alleen kreeg ik een idiote gedachte tijdens het lezen...Emma Watson als compagnion!
Als ik denk aan al de steken onder water, woordgrapjes en andere dingen die een schrijver dan in de interactie tussen the Doctor en de compagnion kan stoppen over toverspreuken, op school gaan in Schotland etc...dan ben ik er helemaal voor.

Volkomen onrealistische gedachte natuurlijk, qua casting enz, en ergens heb ik het gevoel dat ze niet gaat werken in de actiescenes e.d.Al weet ik ook niet precies waarom. 1 ding is zeker, een romantische relatie tussen haar en Capaldi zit ik niet op te wachten(niemand, denk ik), en na een jonge compagnion als Coleman is het misschien meer tijd voor wat anders, een soort Catherine Tate achtige compagnion zou ik helemaal zien zitten....

Zaterdag, ik wil dat het zaterdag wordt!!!
  woensdag 16 september 2015 @ 15:23:59 #53
45206 Pietverdriet
pi_156142843
Heerlijk, zaterdag het is!
pi_156144040
BBC TARDIS Tracker!

Your Result
9/10
  Admin woensdag 16 september 2015 @ 17:48:12 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156146747
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:10 schreef Wild_Snake het volgende:
BBC TARDIS Tracker!

Your Result
9/10
Same here. Ik had nummer 7 fout. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156146961
8/10 nummer 3 en 7 fout
pi_156148901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:42 schreef Elvi het volgende:

Ein-de-lijk. *O* Al jammer genoeg twee jaar te laat.
pi_156151499
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:06 schreef Syntos het volgende:

[..]

Ik was de Clara-show behoorlijk zat. Terug naar een show over Doctor Who *O*
pi_156151712
JennaGODIN
pi_156163873
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:06 schreef Syntos het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik was de Clara-show behoorlijk zat. Terug naar een show over Doctor Who *O*
Ik hoor hier allemaal negatieve gevoelens bij Jenna Coleman als Clara Oswald. Vinden jullie haar dan zo'n slecht karakter? Of wordt de rol niet goed geacteerd?

Ik vind persoonlijk dat Amy een stuk sterker personage was met veel meer diepgang en interessante facetten, maar Clara vind ik ook wel interessant.
Wel moet er in komend seizoen dan iets bijzonders gebeuren, anders heeft het een heel kaal einde.

(PS, misschien omdat ik een man ben, maar ik vind het ook niet heel storend om naar haar te moeten kijken....)
pi_156163960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:04 schreef Wild_Snake het volgende:

[..]

[..]

Ik hoor hier allemaal negatieve gevoelens bij Jenna Coleman als Clara Oswald. Vinden jullie haar dan zo'n slecht karakter? Of wordt de rol niet goed geacteerd?

Ik vind persoonlijk dat Amy een stuk sterker personage was met veel meer diepgang en interessante facetten, maar Clara vind ik ook wel interessant.
Wel moet er in komend seizoen dan iets bijzonders gebeuren, anders heeft het een heel kaal einde.

(PS, misschien omdat ik een man ben, maar ik vind het ook niet heel storend om naar haar te moeten kijken....)
Ik heb niks tegen de actrice hoor ;)
Ik vind het karakter niet zo. Maar dat had ik ook wel met Amy. Ik vind de manier waarop Moffat de vrouwelijke karakters schrijft niet geweldig. Alsof de show echt alleen om hen draait: een mysterie dat moet worden opgelost ipv een assistent. Donna was bijvoorbeeld mijn favoriete assistent, omdat ze ook echt wat toevoegde qua oplossingen van problemen, er was geen 'romantische spanning' tussen haar en de doctor, en ze had een completere persoonlijkheid ipv alleen maar een plot-punt te zijn.
Ik hoop dus dat het na Clara weer vooral om de Doctor draait, en niet om 1 of andere mysterieuze assistent waar we 2 seizoenen naar moeten kijken voor het 'mysterie' opgelost wordt.
pi_156163985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind het karakter niet zo. Maar dat had ik ook wel met Amy. Ik vind de manier waarop Moffat de vrouwelijke karakters schrijft niet geweldig. Alsof de show echt alleen om hen draait: een mysterie dat moet worden opgelost ipv een assistent. Donna was bijvoorbeeld mijn favoriete assistent, omdat ze ook echt wat toevoegde qua oplossingen van problemen, er was geen 'romantische spanning' tussen haar en de doctor, en ze had een completere persoonlijkheid ipv alleen maar een plot-punt te zijn.
Ik hoop dus dat het na Clara weer vooral om de Doctor draait, en niet om 1 of andere mysterieuze assistent waar we 2 seizoenen naar moeten kijken voor het 'mysterie' opgelost wordt.
Als je het zo omschrijft, ben ik het wel met je eens! :)
pi_156164327
Ja, ook wel mee eens :Y .
Ik vind Clara wel erg sympathiek (naast natuurlijk erg mooi ;) ) maar als het volgende personage weer een 'doodnormale' vrouw is die zonder verdere bijzondere lotsbestemming mee mag reizen (zoals Roos of Donna) dan juich ik dat alleen maar toe. Mysteries kunnen best gaaf zijn (River's identiteit-tijdlijn-puzzel vond ik echt heel tof!) maar het werden op een gegeven moment wel erg veel bizarre raadsels en speciale karakters bij elkaar.

Verder geen problemen met een liefdesrelatie tussen The Doctor en zijn compagnon. Althans, het ligt er een beetje aan hoe en wie (en hoewel Martha door velen niet echt gewaardeerd werd, vond ik juist haar onbeantwoorde liefde eigenlijk best een leuke afwisseling), maar ik vind het eigenlijk wel iets waar ik me mee kan identifeceren. Ik zou geloof ik ook hartstikke geintigreerd en misschien wel verliefd raken. 't Is natuurlijk geen bepaald alledaagse man :D
pi_156190337
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_156191415
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  Admin vrijdag 18 september 2015 @ 10:30:20 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156193311
Voor wie nog twijfelde, Jenna Coleman was vanmorgen te gast bij BBC Radio 1 en bevestigde het nieuws: Jenna Coleman verlaat Doctor Who
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156195997
quote:
Ik ben ooit eens begonnen met het downloaden van al die oude Doctor Who afleveringen. Had het gros op een gegeven moment binnen. Installeer sickbeard en zet daar Doctor Who in. Heeft alles dat ik had er zo afgepleurd :( .
  zaterdag 19 september 2015 @ 10:13:09 #68
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_156216090
Vanavond! _O_
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 10:17:59 #69
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156216147
Uitzendtijd vanavond is 20.40 Nederlandse tijd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 19 september 2015 @ 10:21:20 #70
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_156216188
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:17 schreef Breuls het volgende:
Uitzendtijd vanavond is 20.40 Nederlandse tijd.
ah tnx, ik was alweer aan t twijfelen over t tijdsverschil. :P
  zaterdag 19 september 2015 @ 10:24:04 #71
243112 Roland_Deschain
pi_156216232
19 september 2015, 20:40 - 21:30 uur BBC 1
"The world moved on"
pi_156220662
In februari ben ik alles gaan herijken en begonnen met Rose, vanmorgen Last Christmas gekeken en zojuist de Prologue. Ik ben er helemaal klaar voor ^O^
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 15:06:57 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156220755

Schaamteloos gejat van Twitter. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 15:07:25 #74
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156220765
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:01 schreef WheeleE het volgende:
In februari ben ik alles gaan herijken en begonnen met Rose, vanmorgen Last Christmas gekeken en zojuist de Prologue. Ik ben er helemaal klaar voor ^O^
Ik wilde S8 nog een keer helemaal kijken, maar ik heb alleen de eerste zes gehad en moet de rest nog. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156222213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vond Donna dan weer helemaal niks. Leuk hoe iedereen er anders tegenaan kijkt :)
pi_156224213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik wilde S8 nog een keer helemaal kijken, maar ik heb alleen de eerste zes gehad en moet de rest nog. :P
Dat had ik vorig jaar met S7. Verkeerd gepland en uiteindelijk 2 afleveringen moeten skippen.
Ik heb nu in seizoen 2-3-4 wel een handje vol afleveringen gefastforward omdat ik ze al te vaak had gezien, maar strikt genomen heb ik ze toch wel nog een keer gekeken :P
pi_156226276
Weet iemand waar ik een stream kan kijken?? :o
pi_156226447
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:52 schreef Koettie het volgende:
Ik heb je een dm gestuurd. Mijn stream staat klaar, ik ben benieuwd naar het nieuwe seizoen. Ik heb de laatste tijd juist helemaal geen Doctor Who meer herkeken.
pi_156226507
Held!

Ik heb vanaf 2005 alles minstens al drie keer gezien. Sommige afleveringen (waters of mars, good men goes to war, Pandorica) minstens 6.:+
pi_156226623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:00 schreef Koettie het volgende:
Held!

Ik heb vanaf 2005 alles minstens al drie keer gezien. Sommige afleveringen (waters of mars, good men goes to war, Pandorica) minstens 6.:+
^O^ Held
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 20:17:36 #81
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156226967
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:03 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Dat had ik vorig jaar met S7. Verkeerd gepland en uiteindelijk 2 afleveringen moeten skippen.
Ik heb nu in seizoen 2-3-4 wel een handje vol afleveringen gefastforward omdat ik ze al te vaak had gezien, maar strikt genomen heb ik ze toch wel nog een keer gekeken :P
Ik heb net Dark Water, Death in Heaven en Last Christmas nog even gekeken, dus ik ben voldoende opgewarmd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 20:19:21 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156227017
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:52 schreef Koettie het volgende:
Van The Magician's Apprentice? Die is gewoon op tv te zien. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156227025
Ik heb geen tv.
pi_156227098
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:19 schreef Koettie het volgende:
Ik heb geen tv.
Uit religieuze overwegingen of omdat je toch al weinig tv kijkt en Netflix hebt?
pi_156227147
quote:
Ik heb geen tv.
Ik ook niet, ben expres even wat langer blijven hangen bij m'n ouders nu. :@ Mocht iemand een streamlink hebben voor het hele seizoen, kan 'ie ook in mijn DM? :)
pi_156227150
Ik kijk nooit tv om te zappen iig. Voor de rest heb ik Netflix
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 20:23:54 #87
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156227160
quote:
Ik heb geen tv.
Ah, dat kan natuurlijk. Dan zou je een proxy en iPlayer kunnen proberen, of wachten op de download. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156227182
Ik heb al een steam!
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 20:25:27 #89
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156227216
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:23 schreef Sarasi het volgende:

Mocht iemand een streamlink hebben voor het hele seizoen, kan 'ie ook in mijn DM? :)
Weet je wat, laten we hier geen onderhands handeltje in illegale kijkmethoden beginnen. We weten allemaal dat ze bestaan, maar ze vinden gaan we niet op het forum doen. Dus niet meer dergelijke oproepen doen aub.

Dan kunnen we dit topic over de inhoud zelf laten gaan. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 20:26:05 #90
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156227241
Over de inhoud gesproken: ik heb net wel weer helemaal genoten van Michelle Gomez. Misschien wel de beste Master/Mistress die er is. Zo heerlijk extreem. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156227291
Oh oeps, wist niet dat het niet mocht. Sowwy. Ik heb er zin in iig!
pi_156227698
Wat betekende die mandarijn ook alweer die ze lieten zien in dat laatste shot van de kerstspecial?
pi_156227781
Ik moet bij mandarijnen/sinaasappels altijd aan The Godfather denken, als hint dat er iemand dood gaat...
pi_156227788
heeft bbc one Engelse subs? zoja, hoe zet ik die aan?
pi_156227794
Het begint!!!!!!
pi_156227813
*O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156227827
Los _O_
pi_156227921
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:42 schreef TywinLannister het volgende:
heeft bbc one Engelse subs? zoja, hoe zet ik die aan?
Hangt af van je decoder. Mijn Humax heeft een knopje Subtitle.
pi_156227986
Wat een begin _O_
pi_156227995
Damn, scary.
pi_156228124
I am intrigued.
pi_156228474
Missy!! *O* _O_
pi_156229119
Daleks zijn stom.
pi_156229239
Neeeeeeee! Waarom?
PWBF
pi_156229274
Holy crap wat een aflevering!! :o
pi_156229298
goede aflevering _O_
pi_156229306
Ik snap er helemaal niks van _O-

Wat gaaf _O_
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:34:27 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156229452
Deze aflevering was beter dan heel seizoen 8 combined :Y
Veelbelovend voor de rest van het seizoen.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:34:40 #109
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156229461
Het ziet er goed uit. Dat is het eerste. Het tweede is dat ik helemaal verrast ben met hoe all out Moffat gaat door te openen met iets dat in een finale zou passen. Missy, Davros en de Daleks in één aflevering, en dan beginnen met zo'n shocker, zo'n scène met een jochie in een oorlog, de Doctor die wil helpen en dan die naam... erg goed. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:35:05 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156229474
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:34 schreef Danny het volgende:
Dat gaat wel ver, maar het is in ieder geval beter dan het gemiddelde niveau van 8. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:36:36 #111
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_156229530
Wat een aflevering _O_ Mooie aftrap van het nieuwe seizoen :)
pi_156229551
Het is een goed begin ja :Y ik word er meer in meegezogen dan in seizoen 8.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:37:27 #113
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156229574
En een hoop terugkerende gezichten, dat was ook erg leuk. Grappig ook dat de laatste keer dat we de Shadow Proclamation zagen, ook de laatste keer was dat we Davros zagen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156229608
goede aflevering , alleen waarom weer de tardis vernietigen , nu opeens gaat het zo makkelijk , en de tijd zal wel weer teruggedraaid worden zodat clara terug leeft
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:38:17 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156229612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:35 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat gaat wel ver, maar het is in ieder geval beter dan het gemiddelde niveau van 8. :)
In S8 kwam alleen Mummy on the Orient Express enigszins in de buurt qua niveau. Ik vond seizoen 8 echt heel slecht. Ook na de vierde viewing nog. Maar dinsdag (of woensdag) is-ie met NL subs op BBC First en dan kijken we 'm nog een keer zodat de kinderen 'm ook helemaal snappen. Die hadden nu nog wel wat puntjes die niet helemaal over kwamen. Kan best zijn dat ik dan toch vind dat 't een bout-aflevering was (maar dat betwijfel ik)
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:39:05 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156229641
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:38 schreef cva het volgende:
goede aflevering , alleen waarom weer de tardis vernietigen , nu opeens gaat het zo makkelijk , en de tijd zal wel weer teruggedraaid worden zodat clara terug leeft
uiteraard. Hij gaat terug om Davros alsnog te redden en de compassion te tonen die de oude Davros zo verfoeit.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:40:14 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156229684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:38 schreef Danny het volgende:

[..]

In S8 kwam alleen Mummy on the Orient Express enigszins in de buurt qua niveau.
Je vond Listen niet briljant? :o
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156229745
en skaro !
pi_156229815
Ik vond het niks eerlijk gezegd. Lekker vaagheid troef, maar goed. Weinig duidelijk, een hoop poeha maar waar ging dit nou eigenlijk over?

Gezien de overwegend positieve reacties zal het wel aan mij liggen :)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:45:19 #120
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156229853
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:40 schreef Breuls het volgende:

[..]

Je vond Listen niet briljant? :o
Listen vond ik achteraf redelijk, at best. Deze aflevering boeide me echter al meer dan elke andere aflevering van S8. De sfeer is beter, de nieuwe attitude van de Doctor bevalt me beter en zelfs Clara vond ik beter (en ik ben verre van een Clara fan). Deze aflevering maakt nu al goed was S8 fout deed, en imo was dat bijna alles. S8 vond ik echt heel slecht. Deze aflevering stemt me daarentegen bijzonder hoopvol over S9 :Y
pi_156229873
Jammer wel dat je ergens ook wel weet dat de oplossing timey wimey is :') wat dat betreft is de oplossing niet verrassend :P
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:45:52 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156229876
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vond het niks eerlijk gezegd. Lekker vaagheid troef, maar goed. Weinig duidelijk, een hoop poeha maar waar ging dit nou eigenlijk over?

Gezien de overwegend positieve reacties zal het wel aan mij liggen :)
Je beseft dat dit maar een halve aflevering was? S9 bestaat voor een groot deel uit two-parters.
pi_156229886
Ah heerlijk, zo'n seizoensintroductie met ineens twee grote vijanden en onverwacht (voor mij in ieder geval) een two-parter. Roept veel vragen op over hoe Missy kon overleven, waarom de The Doctor als een idioot aan het rocken was (wel geinige scène), maar vooral hoe het verder gaat en hoe zonder veel onlogische timey-whimey de TARDIS, Missy én Clara gerestaureerd gaan worden.
pi_156229905
ik heb de oude serie nooit echt gevolgd maar hebben davros en the master elkaar nooit eerder ontmoet of hoe zit dat juist ?
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:47:36 #125
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_156229933
Lekker begin van het nieuwe seizoen weer.

Baal alleen dat de Engelse ondertiteling op mijn Humax het niet meer doet.. Staat nu alleen een keuze voor NL in :(
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_156230029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:45 schreef Danny het volgende:

[..]

Je beseft dat dit maar een halve aflevering was? S9 bestaat voor een groot deel uit two-parters.
Dat was zo'n beetje het enige dat ik snapte vanavond :D

Nee hoor, dat was op zich prima duidelijk, maar bij mij kwam het een beetje binnen als style over substance. Laten we er een gekke bende van maken, van alles wat en dan volgende week met een timeywimey oplossing komen we er wel weer uit.

Maar goed, zoals ik zei, het zal wel te maken hebben met persoonlijke smaak ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_156230101
hoe vreselijk slecht was het bij unit niet toen dat grote missy hoofd er uitkwam
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:59:15 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156230236
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:47 schreef JaapB het volgende:
Lekker begin van het nieuwe seizoen weer.

Baal alleen dat de Engelse ondertiteling op mijn Humax het niet meer doet.. Staat nu alleen een keuze voor NL in :(
Teletekst 888 doet het prima op BBC One
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 21:59:37 #129
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156230252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:46 schreef cva het volgende:
ik heb de oude serie nooit echt gevolgd maar hebben davros en the master elkaar nooit eerder ontmoet of hoe zit dat juist ?
Davros toont de Doctor hun eerdere ontmoetingen
pi_156230836
Haaa was vet. Was na S8 beetje bang maar dit ziet er goed uit.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 22:37:35 #131
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156231220
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 19 september 2015 @ 22:50:06 #132
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156231532
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156231675
quote:
Ik ook. M'n geheugen werkt. Hoera! Omroep Max is trots op me.
pi_156232190
Ik ook 10/10. Maar de laatste was een gok. :P
pi_156237436
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:54 schreef cva het volgende:
hoe vreselijk slecht was het bij unit niet toen dat grote missy hoofd er uitkwam
heerlijk campy gewoon, nog even het schrikeffect van Missy is terug aanzetten.
Twitch.tv/bensel15
pi_156238234
moet het laatste seizoen nog kijken :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156238421
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Davros toont de Doctor hun eerdere ontmoetingen
Alleen die van Davros en de Doctor toch, niet die van Davros en de Master?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156238605
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156238616
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

ja mijn vraag was inderdaad of the master/missy ooit davros al eerder ontmoet heeft en of dit ook te zien was in de oude serie of dat er ooit over gesproken geweest is
  Admin zondag 20 september 2015 @ 12:18:36 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156238653
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, Davros en de master bedoelde je. Ik las verkeerd. Durf er geen sluitend antwoord op te geven omdat ik nog niet alle oude series heb bekeken :@
pi_156239832
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:16 schreef cva het volgende:

[..]

ja mijn vraag was inderdaad of the master/missy ooit davros al eerder ontmoet heeft en of dit ook te zien was in de oude serie of dat er ooit over gesproken geweest is
Ik lees hier van niet.
  zondag 20 september 2015 @ 15:13:35 #142
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156243907
Net eindelijk gekeken en zat aan het beeld gekluisterd :P
  zondag 20 september 2015 @ 18:22:01 #143
71919 wonderer
pi_156248248
https://www.facebook.com/digitalspyuk/videos/10153448339981072/

Ik wil Captain Jack terug.

Toffe aflevering trouwens, geeft me hoop voor de toekomst.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 21 september 2015 @ 00:38:48 #144
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_156261801
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:16 schreef cva het volgende:

[..]

Nee, The Master heeft Davros zelf nooit ontmoet maar heeft wel een keer met de Daleks samengespannen tegen The Doctor. Echter, dit was een paar jaar voordat Davros werd geïntroduceerd in de serie (en de acteur die The Master speelde was al omgekomen bij een auto ongeluk toen Davros verscheen; er was later wel een nieuwe master maar die heeft Davros ook niet ontmoet).

De enige andere time lord (of eigenlijk time lady) die Davros heeft ontmoet is Romana (II):

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_156263258
Flauwe grap bij Colony Sarff. 'Sarff' is Welsh voor Serpent.

Verder top begin van het nieuwe seizoen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_156264249
ohnee :'( ik kom r net achter dat netflix de laatste christmas special "Last Christmas" er niet op heeft staan. Die heb ik dus nog niet gezien, dus die ga ik nu meteen kijken :+
Gek? kan je dat eten?
pi_156277149
Waarom kan ik nergens een download van de laatste aflevering vinden? }:|
  Admin maandag 21 september 2015 @ 19:24:56 #148
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156277271
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:19 schreef Molurus het volgende:
Omdat we dat hier niet bespreken. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156277321
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:24 schreef Breuls het volgende:

[..]

Omdat we dat hier niet bespreken. ;)
Ja mijnheer. :P Was ook geen vraag om links ofzo. ;)
pi_156277346
En omdat er veel fans zijn weggevallen die normaal de downloads konden uploaden :P

Oh well... vorig seizoen was ook niet terugkijk-waardig.
pi_156277431
Och, ik kom er wel uit denk ik. O-)
pi_156277466
heb hem op een grote torrent site anders vrij snel kunnen vinden na uitzending. (ja, ik was vergeten direct te kijken. En zondag F1 gemist. Moet toch weer wat dingen in m'n agenda gaan zetten).
Twitch.tv/bensel15
pi_156280485
Is er afgezien van een regulier TV abonnement nog een andere wijze om doctor who legaal te volgen? De geoblocking van de iPlayer omzeilen hoort daar niet bij natuurlijk. :P
pi_156280625
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:00 schreef Monolith het volgende:
Is er afgezien van een regulier TV abonnement nog een andere wijze om doctor who legaal te volgen? De geoblocking van de iPlayer omzeilen hoort daar niet bij natuurlijk. :P
Bij vrienden of familie kijken? Of vragen of zij het voor je willen opnemen :P
pi_156283204
Die Doctor-op-een-tank-met-een-gitaar is wel een leuke cosplay eigenlijk. Cosplay in een rolstoel beperken tot Professor X wordt ook saai.
Na Ood on a Loo, Davros & Cybercontroller is Doctor-Tank weer een nieuwe op de lijst. ^O^
pi_156289774
De opmerking ; Ood on a Loo heeft mijn ochtend goedgemaakt.
Briljant WheeleE !
pi_156290380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:58 schreef cressisub het volgende:
De opmerking ; Ood on a Loo heeft mijn ochtend goedgemaakt.
Briljant WheeleE !
Dat was ook een erg leuke scene in een van die korte Pond Life fragmenten :)
Het is alleen jammer dat ik niet echt creatief ben dus of zo'n cosplay ooit realiteit wordt valt nog te bezien.
pi_156291771
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 22:06 schreef WheeleE het volgende:
Die Doctor-op-een-tank-met-een-gitaar is wel een leuke cosplay eigenlijk. Cosplay in een rolstoel beperken tot Professor X wordt ook saai.
Na Ood on a Loo, Davros & Cybercontroller is Doctor-Tank weer een nieuwe op de lijst. ^O^
Gitaar is makkelijk te regelen... tank zal iets lastiger zijn
PWBF
pi_156291820
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gitaar is makkelijk te regelen... tank zal iets lastiger zijn
Gewoon een kartonnen tankframe om je rolstoel hosselen!
Ja doei.
pi_156292151

PWBF
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:16:36 #161
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156296052
Ik hoop dat we nog wat meer van die handen te zien gaan krijgen. Ik kreeg een beetje een zelfde creeped-out-feeling als dat ik met de Weeping Angels kreeg, en dat is goed!
pi_156296067
Hand mines :') ;( *ril*
Ja doei.
pi_156296125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon een kartonnen tankframe om je rolstoel hosselen!
Psies. Het hoeft geen full size tank te zijn. Gewoon wat kartonnen dozen ductapen, kloddertje verf erover en klaar is de Doctor :+
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:06:29 #164
45206 Pietverdriet
pi_156297043
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:19 schreef Molurus het volgende:
Herhaling kan je opnemen
Friday
03:35
BBC2
pi_156304131
JAAA ik heb nu seizoen 5, 6, en 7 op DVD *O* Fuck yeah!
  zaterdag 26 september 2015 @ 19:27:07 #166
243112 Roland_Deschain
pi_156404329
Vanavond 20:45!

*O*
"The world moved on"
pi_156405108
Ik wilde nog wel aan m'n huiswerk haha. Gaat nu niets meer van komen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:03:13 #168
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156405166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:34 schreef Danny het volgende:
Veelbelovend voor de rest van het seizoen.
2x gezien nu en ik ben het hier wel mee eens. Controversieel standpunt dat wel :D
Maar S8 was NIET slecht. Zeker niet.

Dit was gewoon een extreem goede opening en voorspelt veels moois vanavond. Wat zit er veel in deze eerste eps van S9 in zeg.

20:45 en ik zit al klaar :X

[ Bericht 9% gewijzigd door wdn op 26-09-2015 20:08:27 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:44:26 #169
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156406296
'Get ready for an electrifying twist'
BBC 1
:D
pi_156407163
Mooi tot nu toe!
Ja doei.
pi_156407193
Ahhh zo goed. Missy <3
pi_156407227
Rugby gaat ff voor maar wordt opgenomen! Ben benieuwd.
PWBF
pi_156407353
Dit is zo dom, dat had die toch aan moeten zien komen :|W

Edit: _O-
pi_156407523
:9
Ja doei.
pi_156407720
O+ wearable technology O+
Ja doei.
  zaterdag 26 september 2015 @ 21:34:02 #176
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  zaterdag 26 september 2015 @ 21:34:05 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156407820
"Every miner needs a canary"
"And all we have is a pointy stick"

Missy krijgt goede one-liners :D

Weer een goede aflevering *O*
pi_156407850
Geen sonic screwdriver meer!? :o
pi_156407856
Nooo srewdriver :o

Maar verder vet vet vet!
  Admin zaterdag 26 september 2015 @ 21:35:17 #180
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156407873
Ik hoop toch wel dat de sonic gewoon terug komt. Verder goeie aflevering :Y
En Clara weer terug als Dalek, zoals we voor de eerste keer kennis met haar maakten als Soufflégirl :)
pi_156407931
Trouwens, de daleks hebben eerder 'mercy' geroepen. In de laatste aflevering van seizoen 5. River schoot toen een dalek neer, nadat hij haar scandde. Toen riep hij ook mercy.
pi_156407937
Ik dacht dat ze soufflé ging zeggen om hem te overtuigen. Maar toch niet. :P
pi_156408050
Sonic sunglasses? Tja.. Ging iets te makkelijk op het einde allemaal..
  Admin zaterdag 26 september 2015 @ 21:42:38 #184
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156408075
En toch kan een doctor zonder Sonic screwdriver niet. Een zonnebril is wel wat tacky en imo een beetje een geforceerde gimmick.
pi_156408628
Ik vind de bril cool 8-)
Ja doei.
pi_156409534
rot op Moffat
pi_156409615
nounou.
Ja doei.
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:16:50 #188
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156411111
Ik had even het idee dat hier een relatie zou worden gelegd met "Into the dalek" :P
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:17:20 #189
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156411128
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind de bril cool 8-)
Eens maar niet als vervanger van een sonic screwdriver :P
pi_156411603
een erg goede aflevering. Zeker het gesprek met Davros was erg goed. Wel weet hij nu van het bestaan van Gallifrey
Twitch.tv/bensel15
pi_156413397
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:34 schreef wdn het volgende:
"Every miner needs a canary"
"And all we have is a pointy stick"

Missy krijgt goede one-liners :D

Weer een goede aflevering *O*
Sowieso is dat een heerlijk karakter dat ook nog eens heel goed wordt neergezet door Michelle Gomez.
Verder vond ik de aflevering wel goed, maar niet geniaal. Na zo'n seizoensopener is het natuurlijk ook lastig om het niveau te behouden.
pi_156415051
misschien te veel de daleks gebruikt de afgelopen 3 seizoenen
  Admin zondag 27 september 2015 @ 07:12:41 #193
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156415164
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:16 schreef wdn het volgende:
Ik had even het idee dat hier een relatie zou worden gelegd met "Into the dalek" :P
eerder met Asylum of the Daleks. Daar is Clara Oswin tenslotte ook zelf een Dalek :)
  zondag 27 september 2015 @ 08:55:16 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156415924
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 07:12 schreef Danny het volgende:

[..]

eerder met Asylum of the Daleks. Daar is Clara Oswin tenslotte ook zelf een Dalek :)
damn. die bedoelde ik :X
pi_156416645
hij was tof! de Doctor als Dalek botsauto was toch wel mijn favoriete moment. Knettergek :D
Gek? kan je dat eten?
  zondag 27 september 2015 @ 10:26:10 #196
47102 Elvi
miemkwien
pi_156416715
Het was echt een spannende aflevering, maar ik merk dat het me nog steeds dwars zit dat de doctor zo verbaasd was dat de Dalek 'mercy' kon zeggen. Het was een belangrijke punt in het plot, maar dit is wat we al in seizoen 5, aflevering 13 zagen:

Het irriteert me mateloos _O- Verdorie Moffat, je hebt die aflevering toch ook geschreven?! Wat mij betreft haalt het wel wat weg van de impact die de scene in de aflevering van gisteren moest hebben.

Of ben ik nu echt zo'n zeurende Whovian geworden ;(

Edit: en ik was vergeten dat de Doctor zelf ook al eerder een Dalek om mercy heeft horen vragen. In seizoen 1, toen er een Dalek in het museum van Van Statten stond. De Dalek vroeg de doctor om mercy, en de doctor antwoordde "Why should I? You never did."

Dus waarom is het nu zo'n big deal?

EX-PLAIN! EX-PLAIN!

[ Bericht 12% gewijzigd door Elvi op 27-09-2015 11:11:53 ]
pi_156417458
Voor de mensen die de afleveringen nog niet gezien hebben (of, laten we eerlijk zijn, om te rewatchen): kwart over 4 komen allebei de afleveringen nog eens op BBC One! O+
Gek? kan je dat eten?
pi_156421928
Erg sterke twoparter. Dit had net zo goed een finale kunnen zijn van een seizoen. Ik geloofde Davros even. Ik vond de plotselinge oplossingen dit keer subtiel geïntroduceerd eerder in de aflevering, in tegenstelling tot andere keren waarin het ineens 180 graden draaide zo van 'ohja simpel ik doe dit.' Het voelt of dit een erg goed seizoen wordt.
  zondag 27 september 2015 @ 15:36:15 #199
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_156422429
Wow, na het vorige seizoen is dit wel heel erg veelbelovend! :D Wat een fantastische start van het seizoen. Het lijkt erop dat ze heel goed geluisterd hebben naar alle kritieken. Want juist alles wat mis was met veel afleveringen het vorige seizoen, was juist goed bij deze two-parter.
  zondag 27 september 2015 @ 15:38:31 #200
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_156422485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:35 schreef Danny het volgende:
Ik hoop toch wel dat de sonic gewoon terug komt. Verder goeie aflevering :Y
En Clara weer terug als Dalek, zoals we voor de eerste keer kennis met haar maakten als Soufflégirl :)
Soufflégirl was echt de beste versie van Clara. :Y
  maandag 28 september 2015 @ 11:14:16 #201
153506 Captain_Fabulous
pi_156444690
Dit wordt een mooi seizoen, Capaldi is of nu de rol goed aan het aanvoelen, of hij krijgt eindelijk scripts die bij zijn Doctor passen. Of beiden. In elk geval, een heerlijke ontknoping. En Missy is gewoonweg briljant...Mary Poppins gone very bad, eigenlijk. Briljant.
pi_156444785
quote:
11s.gif Op zondag 27 september 2015 10:26 schreef Elvi het volgende:
Het was echt een spannende aflevering, maar ik merk dat het me nog steeds dwars zit dat de doctor zo verbaasd was dat de Dalek 'mercy' kon zeggen. Het was een belangrijke punt in het plot, maar dit is wat we al in seizoen 5, aflevering 13 zagen:

Het irriteert me mateloos _O- Verdorie Moffat, je hebt die aflevering toch ook geschreven?! Wat mij betreft haalt het wel wat weg van de impact die de scene in de aflevering van gisteren moest hebben.

Of ben ik nu echt zo'n zeurende Whovian geworden ;(

Edit: en ik was vergeten dat de Doctor zelf ook al eerder een Dalek om mercy heeft horen vragen. In seizoen 1, toen er een Dalek in het museum van Van Statten stond. De Dalek vroeg de doctor om mercy, en de doctor antwoordde "Why should I? You never did."

Dus waarom is het nu zo'n big deal?

EX-PLAIN! EX-PLAIN!
Bij River was de Doctor niet bij, dus dat is verklaard. Die andere is wel zwak.
pi_156444807
How deep do you think it is?
Maybe throw a rock
Good idea!

I'd say 20 feet _O-
  maandag 28 september 2015 @ 11:38:06 #204
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_156445073
quote:
99s.gif Op maandag 28 september 2015 11:22 schreef stbabylon het volgende:
How deep do you think it is?
Maybe throw a rock
Good idea!

I'd say 20 feet _O-
:D Je zag het allang aankomen, zodra die eerste vraag werd gesteld, maar was alsnog _O-
pi_156494781
Zo, ook weer bijgekeken. Ik had de eerste twee afleveringen nog niet gezien. Ergens was ik wel blij dat ik direct aflevering twee kon kijken! :Y
  woensdag 30 september 2015 @ 11:57:57 #206
153506 Captain_Fabulous
pi_156494828
Ik ben met m'n dochter seizoen 1 aan het bekijken, voor haar was Dr Who begonnen met Mat Smith, dus ze kijkt een beetje door elkaar heen. Maar goed, ze is nu 8, dus ze was met S01 nog iets te klein voor de monsters, vond ik En terugkijkend, besef ik weer hoe goed Ecclestone was als Dr.
  Admin woensdag 30 september 2015 @ 12:41:48 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156495529
Doctor. }:|
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 30 september 2015 @ 12:48:43 #208
45206 Pietverdriet
pi_156495619
Missy is wel heel erg goed als the master
  Admin woensdag 30 september 2015 @ 13:21:25 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156496150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Missy Michelle Gomez is wel heel erg goed als the master Missy
;)

En helemaal mee eens. Geweldige vertolking. ^O^
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:24:30 #210
153506 Captain_Fabulous
pi_156496210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:41 schreef Breuls het volgende:
Doctor. }:|
Pietje precies. Gisteren de aflevering weer gezien met de Dalek in het museum, dat blijft een sterke. Emoties zijn een ziekte, als je een inktvis in een rijdende tank bent. Uiteraard.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:24:50 #211
153506 Captain_Fabulous
pi_156496218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

;)

En helemaal mee eens. Geweldige vertolking. ^O^
Dat huppeltje van d'r, meesterlijk.
pi_156527556
Huh, van de ene op de andere dag kan ik de nieuwe afleveringen nergens meer op de torrents vinden. Whatsup? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Admin donderdag 1 oktober 2015 @ 19:53:46 #213
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156529303
Doctor Who kijken we gewoon braaf op de BBC. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 19:55:08 #214
47102 Elvi
miemkwien
pi_156529351
Blijkbaar komt er vanavond groot nieuws over doctor who. Misschien aankondiging wie de nieuwe companion gaat worden?
  Admin donderdag 1 oktober 2015 @ 19:56:38 #215
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156529406
bbcdoctorwho twitterde op donderdag 01-10-2015 om 19:53:43 Time frame for MASSIVE #DoctorWho news: hours, not days.And it’s much bigger news than some people are guessing… reageer retweet
Massive? Ben benieuwd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156529433
Als ze stoppen, ga ik huilen. :{
  donderdag 1 oktober 2015 @ 19:57:42 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_156529451
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:56 schreef Breuls het volgende:
bbcdoctorwho twitterde op donderdag 01-10-2015 om 19:53:43 Time frame for MASSIVE #DoctorWho news: hours, not days.And it’s much bigger news than some people are guessing… reageer retweet
Massive? Ben benieuwd.
Nieuwe doctor? Nieuwe companion? Geen Moffat meer?
pi_156529507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:57 schreef Sarasi het volgende:
Als ze stoppen, ga ik huilen. :{
Volgens mij is daar geen enkele aanleiding toe.
pi_156529668
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is daar geen enkele aanleiding toe.
Volgens mij ook niet, maar ik zou wel huilen. :')
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:14:51 #220
47102 Elvi
miemkwien
pi_156529983
Nee het schijnt goed nieuws te zijn, dus stoppen zal het wel niet zijn ;)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:47:25 #221
47102 Elvi
miemkwien
pi_156531197
Oeh misschien is het wel een film! *O*
pi_156533424
bbcdoctorwho twitterde op donderdag 01-10-2015 om 21:38:23 We’ll bring you the BIG announcement as soon as we can... It will be some time tonight and PLEASE don’t worry… It’s great news!!! #DoctorWho reageer retweet
  Admin donderdag 1 oktober 2015 @ 22:11:19 #223
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156534434
Terugkeer van Rose? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156535254
moffat weg aub !
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:38:09 #225
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_156535540
Massive, big, great... Veel woorden over groot.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:39:08 #226
47102 Elvi
miemkwien
pi_156535577
Ik denk film of missing episodes die zijn gevonden :)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:40:32 #227
243112 Roland_Deschain
pi_156535636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:11 schreef Breuls het volgende:
Terugkeer van Rose? :P
Dat zou zooo cool zijn! Rose O+
"The world moved on"
pi_156535645
big finish die nieuwe audio avonturen gaat uitbrengen maar omdat nu zo groot te brengen

misschien alle oude afleveringen eindelijk terug gevonden
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:46:22 #229
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:04:23 #230
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_156536692
Een game? :Z
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:01:32 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_156538404
Moffat :')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:06:12 #233
47102 Elvi
miemkwien
pi_156538456
Volgend jaar al op tv. Geen wonder dat ze Doctor Who volgend jaar willen skippen. Moffat krijgt het druk met 3 intensieve series (spinoff, doctor who, en Sherlock).

Meh, ik ben een beetje teleurgesteld maar dat komt omdat het gebracht werd als groot Doctor Who nieuws en dit vind het dan weer net niet... Torchwood was ook een spinoff; breng dat anders terug.
  Admin vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:10:13 #234
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156538563
Okay, leuk. Denk ik. Een goeie nieuwe serie is altijd welkom. Ben benieuwd wat het als een spinoff kenmerkt. Bekende personages? Inhaken op verhaallijnen uit Doctor Who?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:12:39 #235
47102 Elvi
miemkwien
pi_156538623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:10 schreef Breuls het volgende:
Okay, leuk. Denk ik. Een goeie nieuwe serie is altijd welkom. Ben benieuwd wat het als een spinoff kenmerkt. Bekende personages? Inhaken op verhaallijnen uit Doctor Who?
De locatie alleen denk ik :')
  Admin vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:13:32 #236
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156538642
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

De locatie alleen denk ik :')
Ja, maar dat vind ik niet echt voldoende voor een spinoff. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 05:07:01 #237
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_156541497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:10 schreef Breuls het volgende:
Meest logische zou het zijn als Clara daar de hoofdrol in krijgt, die is immers al lerares.
pi_156542029
waarom luistert de mof niet naar mij !!!! breng torchwood terug
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:30:11 #239
45206 Pietverdriet
pi_156542473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 07:34 schreef cva het volgende:
breng torchwood terug
Dit!
  Admin vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:55:49 #240
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156542674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 07:34 schreef cva het volgende:
waarom luistert de mof niet naar mij !!!! breng torchwood terug
Dat is niet aan de Moff, maar aan Davies, en die gaat dat wellicht niet meer doen. Het is al jaren "mogelijk", maar hij is intussen allemaal andere dingen aan het doen, dus mogelijk is hij er gewoon klaar mee.

Al hoop ik nog wel op een leuk afsluitend vijfde seizoen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156543177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:55 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat is niet aan de Moff, maar aan Davies, en die gaat dat wellicht niet meer doen. Het is al jaren "mogelijk", maar hij is intussen allemaal andere dingen aan het doen, dus mogelijk is hij er gewoon klaar mee.

Al hoop ik nog wel op een leuk afsluitend vijfde seizoen. :)
was zijn man/vriend niet ziek ?
  Admin vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41:23 #242
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156543231
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:37 schreef cva het volgende:

[..]

was zijn man/vriend niet ziek ?
Ja, en daarvoor is hij in ieder geval vanuit de VS teruggekomen naar de UK, maar hij heeft intussen wel weer andere tv-series gedaan, dus het is niet zo dat-ie geen werk meer doet. Heb verder ook niet gevolgd hoe het hen verder is vergaan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156543584
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:53 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who kijken we gewoon braaf op de BBC. ;)
Mijn BBC doet het niet / Ik ben zaterdag nooit thuis / ik lig 1 aflevering achter dus dat werkt ook niet :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_156551351
Ja leuk, zo'n Spin-off. Erg onverwacht in ieder geval. Maar wat ik erover las in het BBC-bericht klonk vooral als enthousiasme over de schrijver wiens naam te vaak valt in het artikel. Er zijn de laatste jaren zoveel potentiële spin-offs geweest: paternoster, Eighth Doctor. Ik vraag me dan ook af waarom deze en wat het echt in gaat houden, want ik voel de noodzaak nog niet.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:44:05 #245
47102 Elvi
miemkwien
pi_156569896
Fuck, ik wil deze dvd-box maar hij is en duur en niet meer te krijgen :')

http://www.amazon.co.uk/D(...)dition/dp/B00M40F018

Het is echt stom dat je 'Time of the doctor' en 'Day of the doctor' apart moet kopen. De special staat wel apart op een dvd (maar dan wel weer zonder 'An adventure in time Space ' en zonder 'the five(ish) doctors'
En de kerstspecial waarin Matt Smith regenerates staat ook niet op een gewone seizoens dvdbox maar moet je apart kopen met nog wat andere kerstspecials. Maar die heb ik dus al dus waarom zou ik extra betalen :')

Waarom is het zo moeilijk om de specials normaal uit te brengen zodat het ook nog eens overzichtelijk blijft? :{w
pi_156569989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:44 schreef Elvi het volgende:
Fuck, ik wil deze dvd-box maar hij is en duur en niet meer te krijgen :')

http://www.amazon.co.uk/D(...)dition/dp/B00M40F018

Het is echt stom dat je 'Time of the doctor' en 'Day of the doctor' apart moet kopen. De special staat wel apart op een dvd (maar dan wel weer zonder 'An adventure in time Space ' en zonder 'the five(ish) doctors'
En de kerstspecial waarin Matt Smith regenerates staat ook niet op een gewone seizoens dvdbox maar moet je apart kopen met nog wat andere kerstspecials. Maar die heb ik dus al dus waarom zou ik extra betalen :')

Waarom is het zo moeilijk om de specials normaal uit te brengen zodat het ook nog eens overzichtelijk blijft? :{w
waarom brengen ze het eerste en tweede seizoen uit met nl ondertitels , dan tussendoor nog eens de 50 special en dan het 8ste seizoen met nl ondertitels , en de rest niet ? logica ?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:54:13 #247
47102 Elvi
miemkwien
pi_156570025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:51 schreef cva het volgende:

[..]

waarom brengen ze het eerste en tweede seizoen uit met nl ondertitels , dan tussendoor nog eens de 50 special en dan het 8ste seizoen met nl ondertitels , en de rest niet ? logica ?
Ik heb bij geen enkele dvdbox nederlandse ondertitels :P Maar ik vind het wel vervelend dat ze vanaf seizoen 5 ineens de boxsets anders hebben vormgegeven ;)
pi_156570049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb bij geen enkele dvdbox nederlandse ondertitels :P Maar ik vind het wel vervelend dat ze vanaf seizoen 5 ineens de boxsets anders hebben vormgegeven ;)
ja het 3de en 4de seizoen en de specials van david tennant zijn prachtige dvd boxen , vanaf seizoen 5 weet ik het niet
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:00:52 #249
47102 Elvi
miemkwien
pi_156570138
Oh de kerstspecial van vorig jaar moet je ook apart kopen? Ja zo kan ik ook extra inkomsten genereren :')
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:14:13 #250
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_156570376
^Als de uitgaves zo blijven gaan als de afgelopen seizoenen komt de kerstspecial van vorig jaar erbij op de complete box van Serie 9 ;)

Oh, en als je geen bezwaar hebt tegen een Italiaanse verpakking - die dvd-box is hier nog goedkoop te vinden: http://www.amazon.it/Doct(...)&keywords=doctor+who :)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:28:07 #251
47102 Elvi
miemkwien
pi_156574211
Komt Doctor Who vanavond pas om 21.25 ?
  Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:56:15 #252
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156574680
Yup. Je moet zelf even wat te doen zoeken in de eerste helft van de avond. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:19:43 #253
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156576140
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:28 schreef Elvi het volgende:
Komt Doctor Who vanavond pas om 21.25 ?
Ja best wel laat zeg _o-
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:21:27 #254
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156576181
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:02 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn BBC doet het niet / Ik ben zaterdag nooit thuis / ik lig 1 aflevering achter dus dat werkt ook niet :(
Dit seizoen wordt het op de zondag erna ook uitgezonden.
Eps 1 en 2 achter elkaar zelfs afgelopen zondag.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:46:05 #255
47102 Elvi
miemkwien
pi_156576701
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:56 schreef Breuls het volgende:
Yup. Je moet zelf even wat te doen zoeken in de eerste helft van de avond. ;)
Ik ga Day of the Doctor opnieuw kijken *O*
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 20:16:46 #256
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156577398
BBC entertaiment. Nu :)

[ Bericht 22% gewijzigd door wdn op 03-10-2015 20:33:05 ]
pi_156580831
Spannend! :o
  Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:13:10 #258
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156580928
Deze aflevering _O_
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:13:16 #259
47102 Elvi
miemkwien
pi_156580931
Ik ben superbenieuwd naar de aflevering van volgende week :o ik denk dat die spannender is dan deze :P
pi_156581071
de muziek was ook weer top (goed tempo)
  Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:19:48 #261
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156581121
Bijzondere aflevering. Weet niet zo goed wat ervan te maken, maar ik ben wel nieuwsgierig zo. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:36:26 #262
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156581535
Mooie poster, trouwens:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156582848
Hij was gaaf!! O+ Er zaten wat leuke uitspraken van the doctor in en goed spannend weer een keer. Nu wachten tot volgende week }:|
pi_156583105
doet me wat denken aan the satan pit qua verhaal. expeditie op een dodelijke plek, groep mensen die het met elkaar moet redden, the doctor die eens een echt msterie voor hem moet oplossen, en echte tegenstand.

Mogelijk verhaal: in het verleden komt de tardis vast te zitten, doctor heeft geen mogelijkheid tot communicatie, laat zichzelf ghostificeren (nieuw woord) om een boodschap over te brengen naar de toekomst zodat clara met de tardis (die nog ergens op de bodem staat) the doctor kan redden met behulp van de boodschap van the doctor.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 4 oktober 2015 @ 00:20:24 #265
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_156584277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:19 schreef Breuls het volgende:
Bijzondere aflevering. Weet niet zo goed wat ervan te maken, maar ik ben wel nieuwsgierig zo. :)
Ik vond hem ingewikkeld. Iet wat chaotisch.
pi_156585057
Ik ben in de war. Ze hebben al soort van uitgevogeld dat de boodschap 'imprint' en dat je die dan als geest uitzendt. En dat zonder die gast mee te nemen die de boodschap niet gelezen heeft en (dus) niet vermoord werd. Ergens heb ik het idee dat daar dus meer achter zit. Waarom is die dove vrouw zo heftig op het feit dat haar tolk niet dat schip binnen gaat?
  Admin zondag 4 oktober 2015 @ 13:02:59 #267
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156590327
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156598800
Tof! Ik wist niet dat dit een tweeparter zou zijn, en het voelde ook of de episode al bijna af was. Leuk en verrassend dus. Leuk concept dat ze terug gaan in de tijd. Ik was bang dat deze derde aflevering zou tegenvallen na het geweldige begin, maar ik ben erg tevreden!
pi_156600017
Holy shit ik vond het spannend.
pi_156601430
quote:
Het idee van de opbouwaflevering had ik inderdaad ook erg sterk. Moest wel lachen om de Doctor die het briefje met empathische tekst oplas.
pi_156604686
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 18:34 schreef Koettie het volgende:
Holy shit ik vond het spannend.
Zo, echt wel. Zat op het puntje van m'n stoel :D
pi_156613502
Wha ik ben zo positief verrast door dit seizoen! Vond 8 echt niets.

Tevens, Capaldi gaat misschien wel m'n favo Doctor worden.
pi_156635424
LEGO_Group twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 10:01:41 Available in December, @LEGOIdeas @bbcdoctorwho! Construct a stunningly detailed LEGO version of the iconic TARDIS! http://t.co/KnCMgFX515 reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:43:28 #276
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_156638342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:15 schreef Young_David het volgende:
LEGO_Group twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 10:01:41 Available in December, @LEGOIdeas @bbcdoctorwho! Construct a stunningly detailed LEGO version of the iconic TARDIS! http://t.co/KnCMgFX515 reageer retweet
SPOILER
Leuk leuk! Misschien een klein setje aanschaffen voor op mijn bureau
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:46:55 #277
2738 Knut
Loyal Dog
pi_156638430
Stom instagram laat me niet hotlinken. Maar hier een foto van de doctor who instagram, met een still uit de volgende aflevering!
https://instagram.com/p/8fWNmQDqZA/?taken-by=bbcdoctorwho
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  Admin dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:55:39 #278
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156638628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:46 schreef Knut het volgende:
Stom instagram laat me niet hotlinken. Maar hier een foto van de doctor who instagram, met een still uit de volgende aflevering!
Wow, cool.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156638648
quote:
"o hai" :o
Ja doei.
pi_156639404
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:43 schreef KaMo het volgende:

[..]

Leuk leuk! Misschien een klein setje aanschaffen voor op mijn bureau
Dat is 1 set, vaak komt er uit die Lego ideas serie ook maar 1 set. Dus alles of niets :P
pi_156639444
Geen Tim Wonnacott UI. I am disappointed.
Ja doei.
pi_156639469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Tim Wonnacott UI. I am disappointed.
Die heb ik wel, maar al tijdje terug vervangen :P
pi_156640240
quote:
Oh hallo nieuwe nachtmerrie :D
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:30:31 #284
71919 wonderer
pi_156640380
quote:
Zou dat ook Paul Kasey zijn? ;)
pi_156741367
Hoelaat begint ie? Ben bijna thuis!
pi_156741452
20:25 volgens mij.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:21:21 #287
47102 Elvi
miemkwien
pi_156741492
Nee 21:25 toch?
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:21:25 #288
153506 Captain_Fabulous
pi_156741494
21:15 toch? Kan nirt wachten op de Fisher King's schreeuw. Is ingebruld door Corey Taylor van Slipknot, 1 van mijn favo bands!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:22:11 #289
153506 Captain_Fabulous
pi_156741519
21:25 inderdaad
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:22:49 #290
47102 Elvi
miemkwien
pi_156741535
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
21:25 inderdaad
Ik was al aan het dubbelchecken op tvgids.nl :P

Wel irritant steeds die andere tijdstippen.
pi_156741617
Kut zo laat.
pi_156741738
En mn site ligt er ook uit. Grr. Dat wordt niets vanavond.
pi_156741767
Oeps sorry.
pi_156744643
*O*
Ja doei.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:59:58 #295
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_156745027
Hello nightmares. Jeez. Episch wezen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:22:24 #296
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156749163
Nice. Leuk ook die intro. Zet je wel even aan het denken :P
Twitch.tv/bensel15
pi_156750481
Erg toffe tweeparter met een aantal onverwachte maar dit seizoen gelukkig weer geloofwaardige plotwendingen. Geinig hoe zo'n klassieke SF-paradox wordt verwerkt met speciale intro en al.
pi_156753382
de nieuwe intro was geweldig O+
Gek? kan je dat eten?
pi_156753593
Prima aflevering. Zag Maisie Williams uit GoT voorbij komen in de promo voor volgende week wat gezien de setting wel toepasselijk leek. :P
  zondag 11 oktober 2015 @ 12:34:18 #300
153506 Captain_Fabulous
pi_156755393
Het gaat dit seizoen weer over de Doctor,ipv de compagnion. Heerlijk. En Capaldi begint een epische doctor te worden!
  zondag 11 oktober 2015 @ 15:17:41 #301
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156759419
Cybervikings, daar kan ik wel mee leven ja :D

Ik ben fan van de two-parters, als je het verhaal niet in drie kwartier hoeft te proppen kun je er zoveel meer mee.
pi_156767866
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')