Sorry wellicht kwam het verkeerd over, het was begonnen met wederzijdse instemming. Beide waren we aan het begin niet op zoek naar een relatie, maar wel tot elkaar aangetrokken. Vanuit haar kant is daar iets gigantisch gaan bloeien en van mijn kant is er eits gaan bloeien, maar met mindere mate dan bij haar. Als het een nep relatie was puur voor seks zou ik hier nu ook niet moeite mee hebben, toch is iets in mij wakker geschud en mis ik toch wel iets in haarquote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:19 schreef Tayu het volgende:
Je kunt het allemaal nu wel wijten aan haar keuze, maar in beginsel is het je eigen keuze geweest. Jij hebt in beginsel de relatie met je vriendin beschouwd als "friends with benefits". Wat niets meer of minder betekent, dat je haar wel wilde neuken maar verder geen enkele verantwoordelijkheid wilde dragen in deze neprelatie.
Want dat is wat "friends with benefits" inhoudt. Een neprelatie. Wel doen alsof je wat met elkaar hebt (neuken), maar als het erop aankomt vooral geen verantwoordelijkheid willen dragen.
Als jij haar echt zo leuk vond of nog steeds vindt, dan zou je die relatie wel anders benoemen. En je daden daar ook op afstemmen.
Je vindt vast wel weer een andere friend with benefits. Zonder verantwoordelijkheid natuurlijk.
Welk "iets" is het precies wat je mist?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:22 schreef boeraap het volgende:
[..]
Sorry wellicht kwam het verkeerd over, het was begonnen met wederzijdse instemming. Beide waren we aan het begin niet op zoek naar een relatie, maar wel tot elkaar aangetrokken. Vanuit haar kant is daar iets gigantisch gaan bloeien en van mijn kant is er eits gaan bloeien, maar met mindere mate dan bij haar. Als het een nep relatie was puur voor seks zou ik hier nu ook niet moeite mee hebben, toch is iets in mij wakker geschud en mis ik toch wel iets in haar
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:24 schreef Tayu het volgende:
[..]
Welk "iets" is het precies wat je mist?
Dit vind ik een sterke van jou Devil. We hadden de laatste 2,5 week al geen seks meer, ik had hier geen behoefte meer aan omdat ik gewoon echt niet goed in mijn vel zat. En wat ik precies mis is misschien inderdaad iemand die mij lief heeft en mij het gevoel geeft dat er liefde is. Misschien is zij inderdaad niet de ware, maar denkt mijn hoofd dat nu constant van wel. Er spelen ook constant "wat nou als ik niet die paniekstoornis kreeg" scenario's in mijn hoofd. Zouden we dan wel een relatie kunnen hebben of was ik er misschien wel klaar mee. Die vragen waar ik nu alleen maar naar kan speculeren maken mij kapot.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:24 schreef DevilOfExcitement het volgende:
Nu klink je alsof je vooral de sex mist. "Je voelde wel wat voor haar, maar minder dan zei voor jou". Volgens mij voel je je nu gewoon kut en heb je niemand om je heen. Uit je tekst komt niet over dat dit de vrouw van je dromen was/is, maar meer dat je nu ze er niet meer is, je haar mist. Niet echt het juiste fundament. (daarbij is er volgens mij nog steeds geen keuze, gezien zei er klaar mee is)
Ok, ik kan je daarin wel volgen. Ik heb PTSS. Mijn huidige partner is zo ontzettend lief en begripvol, dat hij nooit schrikt als ik ineens vele beren op de weg zie. En hij neemt het me ook nooit kwalijk, Hij begrijpt het, en dan stelt hij me gerust. Dat is ook alles wat ik nodig heb.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:28 schreef boeraap het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik een sterke van jou Devil. We hadden de laatste 2,5 week al geen seks meer, ik had hier geen behoefte meer aan omdat ik gewoon echt niet goed in mijn vel zat. En wat ik precies mis is misschien inderdaad iemand die mij lief heeft en mij het gevoel geeft dat er liefde is. Misschien is zij inderdaad niet de ware, maar denkt mijn hoofd dat nu constant van wel. Er spelen ook constant "wat nou als ik niet die paniekstoornis kreeg" scenario's in mijn hoofd. Zouden we dan wel een relatie kunnen hebben of was ik er misschien wel klaar mee. Die vragen waar ik nu alleen maar naar kan speculeren maken mij kapot.
Ja is dat dan niet gewoon DE definitie van een relatie? Dat je elkaar bijzonder laat voelen. Zo ervaar ik dat nu dus achteraf. Nu ik het niet heb weet ik pas wat ik mis, en nu ik weet wat er mis was tussen ons wil ik het juist proberen, maar ik denk ook dat ik gewoon eerst moet zorgen dat ik zelf stabiel ben.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok, ik kan je daarin wel volgen. Ik heb PTSS. Mijn huidige partner is zo ontzettend lief en begripvol, dat hij nooit schrikt als ik ineens vele beren op de weg zie. En hij neemt het me ook nooit kwalijk, Hij begrijpt het, en dan stelt hij me gerust. Dat is ook alles wat ik nodig heb.
Maar als jouw "friend with benefits" jou zo bijzonder liet voelen, dan is het denk ik ook wel noodzakelijk om dat uit te spreken naar haar toe. Want anders doe je haar, en ook jezelf, tekort.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:37 schreef boeraap het volgende:
[..]
Ja is dat dan niet gewoon DE definitie van een relatie? Dat je elkaar bijzonder laat voelen. Zo ervaar ik dat nu dus achteraf. Nu ik het niet heb weet ik pas wat ik mis, en nu ik weet wat er mis was tussen ons wil ik het juist proberen, maar ik denk ook dat ik gewoon eerst moet zorgen dat ik zelf stabiel ben.
Dankje, ik vind dit een mooie tip. Ongeacht wat de uitkomst zou zijn, vind ik inderdaad dat ik best mijn gevoel mag uitspreken naar haar toe. Wat er dan zou gebeuren neem ik voor lief.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar als jouw "friend with benefits" jou zo bijzonder liet voelen, dan is het denk ik ook wel noodzakelijk om dat uit te spreken naar haar toe. Want anders doe je haar, en ook jezelf, tekort.
Noem de dingen zoals ze zijn, wees eerlijk.
Op hoeveel kilometer afstand ook weer?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:35 schreef Tayu het volgende:
Ok, ik kan je daarin wel volgen. Ik heb PTSS. Mijn huidige partner is zo ontzettend lief en begripvol, dat hij nooit schrikt als ik ineens vele beren op de weg zie. En hij neemt het me ook nooit kwalijk, Hij begrijpt het, en dan stelt hij me gerust. Dat is ook alles wat ik nodig heb.
Ik ben 22 jaar. Hoe bedoel je precies angst van het leven?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 00:18 schreef Thezappa het volgende:
hoe oud ben je eigelijk? als ik dit lees , merk ik ook beetje angst van het leven
Dat maakt toch niet uit? Op dit moment leven we nog op afstand en kunnen we slechts 1 maand per jaar samen zijn, maar dat is tijdelijk. Mijn partner staat zelfs op afstand veel dichter bij me dan wie dan ook in mijn directe omgeving.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op hoeveel kilometer afstand ook weer?
Nou, lijkt mij qua ergernissen en begrip toch wel een verschil of je elkaar vaak of amper ziet.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:09 schreef Tayu het volgende:
Dat maakt toch niet uit? Op dit moment leven we nog op afstand en kunnen we slechts 1 maand per jaar samen zijn, maar dat is tijdelijk. Mijn partner staat zelfs op afstand veel dichter bij me dan wie dan ook in mijn directe omgeving.
Of juist niet. Het hebben van een relatie op afstand is ook niet erg gemakkelijk. Dan heb je ook te maken met angsten en ergernissen en behoeften. Ik vond het vooral het eerste jaar erg moeilijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou, lijkt mij qua ergernissen en begrip toch wel een verschil of je elkaar vaak of amper ziet.
Tuurlijk. Alleen je ziet elkaar niet constant, waardoor de dagelijkse ergernissen niet zo snel zullen doorsijpelen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:13 schreef Tayu het volgende:
Of juist niet. Het hebben van een relatie op afstand is ook niet erg gemakkelijk. Dan heb je ook te maken met angsten en ergernissen en behoeften. Ik vond het vooral het eerste jaar erg moeilijk.
Het zijn andere ergernissen die dan van dagelijkse aard kunnen zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alleen je ziet elkaar niet constant, waardoor de dagelijkse ergernissen niet zo snel zullen doorsijpelen.
Maar misschien is dit een ideaal onderwerp voor een nieuw topic?
Ik herken dit wel, ik kwam zelf tot deze conclusie toen ik een jaar of 27 was.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:09 schreef boeraap het volgende:
Samen met de therapist heb ik terug kunnen blikken naar mijn leven en was ik tot de conclusie gekomen dat ik leefde als een robot en zwaar ongelukkig was.
Ook al is je post met een aantal ferme steken omkleed, en niet echt sympathiek. Ben ik het in essentie met je eens.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:33 schreef fathank het volgende:
Zij wil jou. Jij wil haar niet, zij gaat weg jij doet huilie.
En dan je 'ziekte' als excuus gebruiken.
Zorg eerst maar dat je je eigen leven op de rit krijgt voordat je weer het leven van een ander gaat vergallen met je smoesjes.
Alcohol is dan ook funest bij paniekaanvallen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:52 schreef Monopoly het volgende:
iekaanvallen nemen bij mij al een tijdje af g
Daar kwam ik dus ook achter een tijdje terugquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:15 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Alcohol is dan ook funest bij paniekaanvallen.
Try sporten.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daar kwam ik dus ook achter een tijdje terug
Die dingen die jij opnoemt, daar ben ik nu ook inderdaad mee bezig en ik heb nu echt goede stappen gezet door het ritme om te gooien. Ik vind zelf juist een biertje op zn tijd wel lekker en ontspannend, alleen het probleem is dat vaak met bier drinken ook laat opblijven komt en dat is inderdaad funest voor vooruitgangquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:52 schreef Monopoly het volgende:
Herkenbaar TS. Ik heb precies hetzelfde als jou, zonder de kapotte relatie.
Ongezond leven en nachtdiensten of nachtbraken zijn naar mijn mening klote.
Ik sta nu elke dag om half 7 op als ik vrij ben, douchen, ontbijten. Daarna gezond fruit halen op de markt/winkel (ook om er even uit te zijn). Lekker gezond leven, voel me de laatste paar dagen echt fantastisch.
Paniekaanvallen nemen bij mij al een tijdje af gelukkig. Ik merk sinds ik geen alcohol meer drink dat ik steeds minder aanvallen krijg en ook minder 'vreemde' gedachtes heb.
Goede zaak, ritme en structuur is belangrijk. Blijf met je therapeut praten en houd jezelf elke dag een spiegel voor.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:50 schreef boeraap het volgende:
[..]
Die dingen die jij opnoemt, daar ben ik nu ook inderdaad mee bezig en ik heb nu echt goede stappen gezet door het ritme om te gooien. Ik vind zelf juist een biertje op zn tijd wel lekker en ontspannend, alleen het probleem is dat vaak met bier drinken ook laat opblijven komt en dat is inderdaad funest voor vooruitgang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |