abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155361210
Men ziet vaak goede en slechte heksen, hoe de een vecht voor het "goede" en de ander alleen "kwaad" wil.
Verder gaat het vooral om: "yippieyayee happyhappyjoyjoy" als je er naar zoekt.
In hoeverre klopt dit. Wat als iemand niet wit of zwart is maar grijs.
Graag jullie mening.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_155361744
Nee dat is onmogelijk.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 21:26:44 ]
pi_155361792
quote:
8s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:24 schreef brojo het volgende:
Nee dat is onmogelijk.
Ik zat nog te wachten op een antwoord van je... Of een deel 2 van de discussie.
pi_155361811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:26 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik zat nog te wachten op een antwoord van je... Of een deel 2 van de discussie.
Gaat niet gebeuren helaas, maar wat wil je nu eigenlijk precies met dit topic?
pi_155361872
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:26 schreef brojo het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren helaas, maar wat wil je nu eigenlijk precies met dit topic?
Dan niet. Ik wil wel graag meer meningen/kennis horen/hebben dan alleen de jouwe.
pi_155361880
quote:
11s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:07 schreef Burner82 het volgende:
Men ziet vaak goede en slechte heksen, hoe de een vecht voor het "goede" en de ander alleen "kwaad" wil.
Verder gaat het vooral om: "yippieyayee happyhappyjoyjoy" als je er naar zoekt.
In hoeverre klopt dit. Wat als iemand niet wit of zwart is maar grijs.
Graag jullie mening.
volgens mij hdb je geen puur slechte en goede heksen. Het zijn net mensen, he? 😜
pi_155361900
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

volgens mij hdb je geen puur slechte en goede heksen. Het zijn net mensen, he? 😜
Al minimaal 1 iemand hier is het met je oneens :P
pi_155361928
Dat goede heks/slechte heks is vooral een tv iets. Er bestaat geen zwarte en witte magie, magie is gewoon, net zoals bv elektriciteit, dat kan dus voor verschillende zaken gebruikt worden.

Een heks zoals we dat hier kennen is iemand die harmonie en balans nastreeft, nare dingen veroorzaken hoort daar dus niet echt bij. Maar ook heksen zijn gewoon mensen, dus maken ook fouten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155361959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:30 schreef erodome het volgende:
Dat goede heks/slechte heks is vooral een tv iets. Er bestaat geen zwarte en witte magie, magie is gewoon, net zoals bv elektriciteit, dat kan dus voor verschillende zaken gebruikt worden.

Een heks zoals we dat hier kennen is iemand die harmonie en balans nastreeft, nare dingen veroorzaken hoort daar dus niet echt bij.
Maar balans is dus: iets goeds tegenover iets kwaads zetten? (in zoverre goed/kwaad bestaat)
pi_155362051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:31 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Maar balans is dus: iets goeds tegenover iets kwaads zetten?
Nee, meer het erkennen dat er meerdere kanten zijn. Bv in jezelf, als je de negatieve zaken wegdrukt ipv erkent en ermee om leert gaan zal je niet in balans zijn en er last van krijgen.
Een alleen maar goed mens bestaat niet. Maar over het algemeen genomen kent de gemiddelde heks maar 1 soort van geloofsregel(meer een advies) en dat is berokken geen kwaad.

Bij magisch werk geld dus dat je moet nadenken over consequentie's en dat alleen goede intentie's niet genoeg zijn. Net zoals dat in de natuur niet zo is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155362086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:28 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dan niet. Ik wil wel graag meer meningen/kennis horen/hebben dan alleen de jouwe.
Het is ook zo moeilijk niet. Je opent toch ook geen topic met de vraag: Zijn er bi-seksuelen :?
pi_155362132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:34 schreef brojo het volgende:

[..]

Het is ook zo moeilijk niet. Je opent toch ook geen topic met de vraag: Zijn er bi-seksuelen :?
Klopt. Want daarvan is het antwoord: JA. Er zijn biseksuelen. En homoseksuelen, transgenders en nog een heleboel andere....

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 21:27:59 ]
pi_155362166
Heksen bestaan niet. Klaar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_155362186
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:34 schreef brojo het volgende:

[..]

quote:
8s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:24 schreef brojo het volgende:
Nee dat is onmogelijk.
Ik open zo een topic idd niet, omdat er bi-seksuele zijn. En homoseksuelen, pan-seksuele, transgenders...

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 21:27:49 ]
pi_155362202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:36 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Klopt. Want daarvan is het antwoord: JA. Er zijn biseksuelen. En homoseksuelen, transgenders en nog een heleboel andere....
Correct, dus waarom zou dat voor heksen niet gelden dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:37 schreef Sigaartje het volgende:
Mensen die zich identificeren als heksen, die bestaan dan weer wel :+
pi_155362276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:37 schreef Sigaartje het volgende:
Heksen bestaan wel degelijk, je kan je afvragen of magie bestaat, maar dat is wat anders dan zeggen heksen bestaan niet.
Als heksen niet bestaan bestaan er ook geen christenen. Dat is iets onzinnigs om te zeggen, alhoewel je daar ook weer de vraag kan stellen bestaat de god van de christenen?
pi_155362278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, meer het erkennen dat er meerdere kanten zijn. Bv in jezelf, als je de negatieve zaken wegdrukt ipv erkent en ermee om leert gaan zal je niet in balans zijn en er last van krijgen.
Een alleen maar goed mens bestaat niet. Maar over het algemeen genomen kent de gemiddelde heks maar 1 soort van geloofsregel(meer een advies) en dat is berokken geen kwaad.

Bij magisch werk geld dus dat je moet nadenken over consequentie's en dat alleen goede intentie's niet genoeg zijn. Net zoals dat in de natuur niet zo is.
Ik vind dat dit zichzelf tegenspreekt. Je moet erkennen dat er meerdere kanten zijn, maar 1 kant mag dan weer niet.
En er zal inderdaad geen puur slecht of goed iemand bestaan. Maar om de natuur als een goed voorbeeld te stellen..
pi_155362300
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:38 schreef brojo het volgende:

[..]

Correct, dus waarom zou dat voor heksen niet gelden dan?

[..]

Mensen die zich identificeren als heksen, die bestaan dan weer wel :+
Omdat je zelf zei: Nee, dat is onmogelijk :+
pi_155362320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:40 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik vind dat dit zichzelf tegenspreekt. Je moet erkennen dat er meerdere kanten zijn, maar 1 kant mag dan weer niet.
En er zal inderdaad geen puur slecht of goed iemand bestaan. Maar om de natuur als een goed voorbeeld te stellen..
Hoe kom je erbij dat ik zeg dat die kant niet mag? Soms is het best goed om eens boos te zijn bv, is het helemaal niet erg om te kijken waar dat vandaan komt en of het rechtvaardig is.
Erken alle kanten in jezelf en kom tot een balans, dat is wat anders dan altijd iets slechts tegenover wat goeds.
pi_155362335
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:41 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Omdat je zelf zei: Nee, dat is onmogelijk :+
En kijk nu eens naar het icon dat ik gebruikte...
Denk dat dat een serieuze reactie was? Van sarcasme gehoord?
pi_155362359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:42 schreef brojo het volgende:

[..]

En kijk nu eens naar het icon dat ik gebruikte...
Denk dat dat een serieuze reactie was? Van sarcasme gehoord?
Nee
pi_155362448
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik zeg dat die kant niet mag? Soms is het best goed om eens boos te zijn bv, is het helemaal niet erg om te kijken waar dat vandaan komt en of het rechtvaardig is.
Erken alle kanten in jezelf en kom tot een balans, dat is wat anders dan altijd iets slechts tegenover wat goeds.
Ik denk dat dat precies is waar ik met brojo mee botste :P

Ik denk af en toe de andere kant op. Dan is het best goed om eens aardig en lief te doen. Kijken waar dat vandaan komt en te rechtvaardigen. Maar je zult dan een balans moeten vinden.

(dit is absoluut geen aanval richting jou of Brojo, meer om aan te geven, dat ik, naja... Af en toe niet helemaal hetzelfde denk..)
pi_155362535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:45 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat precies is waar ik met brojo mee botste :P

Ik denk af en toe de andere kant op. Dan is het best goed om eens aardig en lief te doen. Kijken waar dat vandaan komt en te rechtvaardigen. Maar je zult dan een balans moeten vinden.

(dit is absoluut geen aanval richting jou of Brojo, meer om aan te geven, dat ik, naja... Af en toe niet helemaal hetzelfde denk..)
De andere kant op denken is ook goed, hoort ook bij die balans. Soms is het idd goed om aardig en lief te doen, te kijken waar dat vandaan komt en of het rechtvaardig is. Je kan namelijk ook te lief zijn, een voetveeg worden die veel beter eens een keer goed op zijn strepen kan gaan staan dan weer de liefdevolle uit te hangen.

Balans, erken alle kanten in jezelf en kom tot iets dat goed is voor jou en je omgeving.
pi_155362583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:49 schreef erodome het volgende:

[..]

De andere kant op denken is ook goed, hoort ook bij die balans. Soms is het idd goed om aardig en lief te doen, te kijken waar dat vandaan komt en of het rechtvaardig is. Je kan namelijk ook te lief zijn, een voetveeg worden die veel beter eens een keer goed op zijn strepen kan gaan staan dan weer de liefdevolle uit te hangen.

Balans, erken alle kanten in jezelf en kom tot iets dat goed is voor jou en je omgeving.
Je hebt een goed punt :D Maar hoe vertaald zich dat bij jou tot hekserij? of zo.
pi_155362644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:50 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt :D Maar hoe vertaald zich dat bij jou tot hekserij? of zo.
Dat ik daarnaar probeer te streven, om in balans te zijn en harmonie te vinden met mezelf en de omgeving. Lukt de ene dag beter dan de andere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')