En dat allemaal voor 6000 euro natuurlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:19 schreef Tyfuszooi het volgende:
Voorkeur gaat uit naar rondreis, liefst auto huren. En werkvakantie is geen optie, maar iig bedankt hoor.
Met een RV een optie?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:19 schreef Tyfuszooi het volgende:
Voorkeur gaat uit naar rondreis, liefst auto huren. En werkvakantie is geen optie, maar iig bedankt hoor.
Wij redden dat makkelijkquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dat allemaal voor 6000 euro natuurlijk..
400 euro per persoon, in de zomer... Waar?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
Houd er rekening mee dat supermarkten in de VS serieus vaker duurder zijn dan uit eten bij bijv. dennies of wendies. En daarnaast hebben ze vaak alleen maar grootverpakkingen voor vlees. Best wel een nadeel als je geen koeling hebtquote:s avonds magnetronmaaltijd of brood en groente uit de supermarkt.
Als je dit serieus gaat doen terwijl je voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaat, kan je net zo goed niet gaanquote:Dure parken en attracties Links laten liggen maar op zoek gaan naar onverwachte ervaringen
Behalve als er evenementen in de stad zijn of het een feestdag is. Dan rijzen de prijzen de pan uit. Ook is het in het weekend vaak duurder dan van pak hem beet maandag t/m donderdag.quote:In Las Vegas kan je ook goedkoop slapen.
Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:37 schreef polariteit het volgende:
Houd er rekening mee dat supermarkten in de VS serieus vaker duurder zijn dan uit eten bij bijv. dennies of wendies. En daarnaast hebben ze vaak alleen maar grootverpakkingen voor vlees. Best wel een nadeel als je geen koeling hebt
Zal best. Ik heb een voorkeur voor de het noord-oosten van de VS. Laatste keer dat we in NY waren wel zo'n toeristenkaart genomen. We haalden het er maar net uit. En vond het minder leuk dan hoe we normaal op vakantie gaan.quote:Als je dit serieus gaat doen terwijl je voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaat, kan je net zo goed niet gaan
Alternatief: neem een America The Beautiful pass. Hiermee kan je voor 80 dollar naar alle Nationale Parken in de VS. Als je naar meer dan 3 parken in het westen heb je dat er al uit.
Klopt. Al is een grote auto wel heel tof en hoef je vaak niet meer te betalen (gratis upgrade).quote:Behalve als er evenementen in de stad zijn of het een feestdag is. Dan rijzen de prijzen de pan uit. Ook is het in het weekend vaak duurder dan van pak hem beet maandag t/m donderdag.
Mocht je niet voor een camper gaan maar voor gewone auto: huur een auto die je echt nodig hebt, en geen grotere klasse auto simpel en alleen 'omdat het kan en hoort in Amerika' om in een full-size SUV te rijden... Zolang jullie niet met tent op pad gaan heb je aan een grote sedan meer dan genoeg voor 4 personen.
Denk overigens dat het zeker wel moet lukken met 6000 euro. Houd overigens ook rekening met de wisselkoers. Ik heb al een paar keer gehad dat de reis honderden euro's goedkoper uitpakte dan van te voren begroot simpel alleen omdat de dollar lager stond dan waar ik vanuit gegaan was. Let op: dit kan ook de andere kant opslaan
In stuk of 6/7 keer auto huren in de VS nog nooit een gratis upgrade gehad. Wat doe ik verkeerdquote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.
[..]
Zal best. Ik heb een voorkeur voor de het noord-oosten van de VS. Laatste keer dat we in NY waren wel zo'n toeristenkaart genomen. We haalden het er maar net uit. En vond het minder leuk dan hoe we normaal op vakantie gaan.
In Main en de naastliggende staten is low budgetvakantie vieren prima te doen.
[..]
Klopt. Al is een grote auto wel heel tof en hoef je vaak niet meer te betalen (gratis upgrade).
In de zomer naar de westkust van de VS?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
Of Imoova.com voor relocations. Al moet je dan natuurlijk wel geluk hebben dat ze in jouw periode een relocation hebben. In het hoogseizoen komt dit al een stuk minder voor en vaak is dit ook pas kort van tevoren bekendquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:59 schreef Fleauris het volgende:
Als je op een goede deal wacht voor vliegtickets kan je best voor 600-700 euro retour naar San Fransisco of daar in de buurt.
Via http://www.apollorv.com/reloc.aspx ,of een dergelijke RV rental die aan relocation doet, kun je een RV erg betaalbaar huren (Onder de voorwaarde dat je deze voor een bepaalde, voorafgestelde, datum inlevert op de eindbestemming.
Als je hier omheen kunt plannen kan je in ieder geval vervoer en verblijf van de rondreis makkelijk betalen, met nog ruimte voor vliegtickets + andere uitgaven
Nee. Niet naar de westkust. Wel ooit tickets gevonden voor 459 euro naar noord westen in de zomermaanden. Helaas was ik toen blut.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
In de zomer naar de westkust van de VS?
Dat lijkt mij heel sterk.
Ik zou wachten tot de jongste 21 is, heb je meer tijd om te sparen en minder gedoe met een biertje aan tafel voor de kids. Bovendien heb je dan ook meer "chauffeurs", dan kan je nog eens van bestuurder wisselen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:07 schreef Tyfuszooi het volgende:
Wij zouden graag met gezin (4 pers., kinderen 17 en 18 jaar) volgende zomer naar Amerika gaan. Voorkeur gaat dan uit naar het westen. Probleem is helaas wel dat budget hiervoor waarschijnlijk niet voldoende zal zijn (ca. 6000 euro).
Is er msschn wel een mogelijkheid door bv de vliegtickets ruim van te voren apart te boeken, overnachtingen apart etc.? Wie heeft ervaring om de kosten zoveel mogelijk te beperken en toch op een goeie manier daar vakantie te kunnen houden?
Weet je zeker dat je het niet verward met het oosten? Tickets voor 459 voor het Westen lijkt me heel sterk, in welk seizoen dan ookquote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Niet naar de westkust. Wel ooit tickets gevonden voor 459 euro naar noord westen in de zomermaanden. Helaas was ik toen blut.
Overigens ga ik zelf liever met Pasen (wij hebben hier 2 weken paasvakantie) naar de VS.
Nee. Vergis me zeker niet. Was twee zomers geleden.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het niet verward met het oosten? Tickets voor 459 voor het Westen lijkt me heel sterk, in welk seizoen dan ook
Dan heb je het over Seattle ofzo?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Vergis me zeker niet. Was twee zomers geleden.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef Tinkepink het volgende:
In Main en de naastliggende staten is low budgetvakantie vieren prima te doen.
Je hebt gelezen dat TS in de zomer naar het westen wil?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ga ik zelf liever met Pasen (wij hebben hier 2 weken paasvakantie) naar de VS.
Nadeel van relocations is onder andere natuurlijk wel weer dat je vanaf een andere plek terugvliegt en dat dat vaak weer duurdere tickets zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:59 schreef Fleauris het volgende:
Als je op een goede deal wacht voor vliegtickets kan je best voor 600-700 euro retour naar San Fransisco of daar in de buurt.
Via http://www.apollorv.com/reloc.aspx ,of een dergelijke RV rental die aan relocation doet, kun je een RV erg betaalbaar huren (Onder de voorwaarde dat je deze voor een bepaalde, voorafgestelde, datum inlevert op de eindbestemming.
Als je hier omheen kunt plannen kan je in ieder geval vervoer en verblijf van de rondreis makkelijk betalen, met nog ruimte voor vliegtickets + andere uitgaven
Ja. Maar TS wil ook voor ¤ 6000 op vakantie. Soms kan niet alles wat je wil.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:17 schreef manifold het volgende:
[..]
[..]
Je hebt gelezen dat TS in de zomer naar het westen wil?
Ik zie graag het goedkope voorbeeld tegemoet met eindbestemming Las Vegas, LA of SF.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:32 schreef Jaden het volgende:
Dat gaat prima lukken met een RV als een hotel op wielen. Wij hebben dat meerdere keren gedaan en het bevalt super. De vrijheid, de ruimte en je kunt gaan en staan waar je wilt. Ben je ergens uitgekeken dan is het inpakken en doorrijden.
Vliegen is ook prima te doen wanneer je bijvoorbeeld op de oostkust vliegt en dan verder gaat met binnenlandse vluchten. Die zijn vaak spotgoedkoop, zoals Virgin America of Jet Blue. Eventueel combineren met een stop over, dan zie je gelijk New York, Boston of Philadelphia.
Goede voorbereidingstip: http://forum.allesamerika.com/
[ afbeelding ]
Overnachten in NY is wel een flink pak duurder dan in het westen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je kan ook naar New York gaan voor een tijdje en dan kleine tripjes (kan met bus) inplannen naar Washington en/of Boston. Je kan je daar ook erg fijn vermaken. Ook goedkoper om te komen.
De natuur daar is minder indrukwekkend dan gebieden rondom LA of Las Vegas, maar je budget zal daar waarschijnlijk echt wat te laag voor zijn helaas.
Als je tickets voor een redelijke prijs weet te krijgen, dan kan je het prima redden met dat geld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:41 schreef Tyfuszooi het volgende:
Bedankt zover voor de reacties! De meningen verschillen dus nogal of ik hiervoor voldoende budget heb. Misschien is het nog een optie om het gebied van de bestemming wat te beperken. Dus bijv. Las Vegas en omgeving i.p.v. LA, SF en de bekende parken. Of een andere bestemming in VS die meer betaalbaar is en toch ook zeer de moeite waard...
Cheaptickets, of wtc.nl zijn leuke sites daarvoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Tyfuszooi het volgende:
Is dus duidelijk dat de vliegtickets de grootste kostenpost zijn en daar dus veel vanaf gaat hangen. Zal me daarop dan nu eerst orrienteren. Vanaf welke luchthaven in Europa moet ik me dan in principe op richten? En welke in de VS (waarop over het algemeen de voordeligste tarieven van toepassing zijn)?
En bij welke websites kan ik het beste zoeken en in de gaten houden om tickets te boeken?
matrix.itasoftware.com ;quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Tyfuszooi het volgende:
Is dus duidelijk dat de vliegtickets de grootste kostenpost zijn en daar dus veel vanaf gaat hangen. Zal me daarop dan nu eerst orrienteren. Vanaf welke luchthaven in Europa moet ik me dan in principe op richten? En welke in de VS (waarop over het algemeen de voordeligste tarieven van toepassing zijn)?
En bij welke websites kan ik het beste zoeken en in de gaten houden om tickets te boeken?
Je kan ook campers huren! Is dat misschien een optie? Zijn best luxe campers namelijk die ze daar hebben. Dan heb je en je auto èn je 'hotel' bij je. Mijn ouders zijn van Chicago naar Mexico (oa ook naar Grand Canyon, Las Vegas en Los Angeles geweest) gereden met een camper.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:48 schreef Tinkepink het volgende:
Hotels in ny zijn erg duur. Voor de prijs van 2 - 3 overnachtingen huur je 3 weken een auto. Hotels kosten onderweg de helft tot een derde.
Wij vliegen meestal wel op ny en stappen dan in een huur auto.
Als je het prima vindt om er moeite voor te doen kan je bijvoorbeeld vanaf Scandinavië vliegen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Tyfuszooi het volgende:
Kijk, de eerste met een concreet voorbeeld waarmee het ook echt zou kunnen. Al gaat er op deze manier wel een flink pak van de 2 weken reizen af, maar misschien dat dat opgerekt kan worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:59 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Als je het prima vindt om er moeite voor te doen kan je bijvoorbeeld vanaf Scandinavië vliegen.
Als ik nu al ga kijken staat er bijvoorbeeld voor 11 tm 25 juli 2016 van Oslo naar Los Angeles 400,-!
Naar New York juli en augustus zelfs maar 300,-
Daar komt natuurlijk nog wel een retourtje naar Oslo bij en 1 a 2 hotelovernachtingen maar dat kost je verder ook maar 100,- pp ticket + 50,- pp ofzo aan hotel.
Zo kom je volgend jaar al voor 550,- pp naar Los Angeles of 450,- naar New York. Vliegen is met British Airways.
(Vlieg zelf in december voor maar 230,- naar Miami)
Ik denk dat de meesten niet verwachten dat je voor 650 op lax kunt vliegen in het hoogseizoen. Tickets zijn de bottleneckquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:18 schreef Roger_ het volgende:
ik snap niet de reacties hier dat het niet te doen is !?
Zolang je er voor zorgt dat je een beetje flexibel bent ;
2600,- Ticket 650,- pp direct van Düsseldorf op LAX ;
2000,- hotel kamer in een super8 of gelijkwaardig 50,- tot 75,- self catered
400,- auto huur ( kleine formaat VW Golf
300,- brandstof
heb je nog 700,- over relatief krap, maar het moet te doen zijn, naar mijn idee.
eerste zoekopracht via Chaser, over morgen ; ¤ 570,- pp; twee weken LAX met een overstap van 3 uur in Philly. en terug 4 van uit Schiphol.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten niet verwachten dat je voor 650 op lax kunt vliegen in het hoogseizoen. Tickets zijn de bottleneck
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |