abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:39:59 #1
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155348415
2015

23 augustus: Coccinelle (jongen)

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t..
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot.
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
24 maart: Lamb29

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via quote of een DM :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Mariposas op 19-08-2015 14:06:21 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:41:16 #2
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155348451
Kak, sluit ik het topic. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155348558
Da's echt debiel zeg LuDann... hier zat het standaard in de ontslagpapieren van het ziekenuis, in tweevoud (een voor de vk en een voor de kraamhulp, die laatste mochten we na de kraamtijd zelf houden).
Er stonden trouwens wel fouten in; ze hadden de datum van het breken van de vliezen fout genoteerd, zodat het leek dat die 88 uur gebroken waren voor de geboorte i.p.v. 64 uur. Nouja...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155348559
Je was me net voor :D

Hier geen baby hoor, ik ben niet zo van de meldplicht.
En ik kruip steeds verder in mijn coconnetje. Ik wil de baby....NU! Maar helaasch, hij laat zich nu al niet commanderen.
pi_155348647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:41 schreef Mariposas het volgende:
Kak, sluit ik het topic. :')
Mag ik op 4 maart? :)
pi_155349918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:35 schreef Mariposas het volgende:
Belachelijk ! :D ik kreeg het zo mee, vk ging het even uitprinten voor me! Trouwens ze mogen maar ¤0,23 per kopie vragen en maximaal ¤5,- (art 2 Besluit kostenvergoeding rechten betrokkene WBP), dus zijn ze nu van plan je volledige dossier van je zwangerschap uit te printen? Mijn bevalverslag is namelijk maar 4 pagina's. En 3 weken voor een bevalverslag noem ik ook niet 'zo spoedig mogelijk'.
Kennelijk vragen ze gewoon standaard de maximale vergoeding, misschien onder het mom van ''administratieve kosten'' ofzo, dat heb ik niet onthouden. Het gaat alleen om het bevalverslag inderdaad. Ik vind het ook te belachelijk voor woorden maar met zo'n telefonische medewerkster heeft in discussie gaan weinig zin, die heeft verder geen mogelijkheden om van de standaard procedure af te wijken denk ik.

Ik moet dus maar afwachten.
pi_155350055
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:46 schreef coccinelle het volgende:
Je was me net voor :D

Hier geen baby hoor, ik ben niet zo van de meldplicht.
En ik kruip steeds verder in mijn coconnetje. Ik wil de baby....NU! Maar helaasch, hij laat zich nu al niet commanderen.
En je staat nog wel twee keer in de OP :P (wij allemaal zie ik nu ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155354030
Ik zie net dit op Blendle:

Dus een goed gefundeerd wetenschappelijk artikel dat waarschuwt dat zelfs één glas alcohol schadelijk kan zijn wordt door een mevrouw van Blendle geintroduceerd als "vreemde conclusie" want "1 glas alcohol per week is een veilige norm
voor zwangeren" :? Ik vind dit raar.
pi_155354117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Da's echt debiel zeg LuDann... hier zat het standaard in de ontslagpapieren van het ziekenuis, in tweevoud (een voor de vk en een voor de kraamhulp, die laatste mochten we na de kraamtijd zelf houden).
Er stonden trouwens wel fouten in; ze hadden de datum van het breken van de vliezen fout genoteerd, zodat het leek dat die 88 uur gebroken waren voor de geboorte i.p.v. 64 uur. Nouja...
Ik had papieren van de gynaecoloog meegekregen voor de verloskundige, dus die heb ik uiteraard zelf ook even gelezen, maar daar stonden ook dergelijke fouten in. Volgens zijn verslag was de baby een half uur eerder geboren dan volgens de ziekenhuisverloskundige en zijn babykaartje (en mijn man) En die drie uur persweeen was ook maar 1:15 uur... Waar de rest van de tijd is gebleven, geen idee. Ik hoop maar dat iig het aantal hechtingen wel klopt met de werkelijkheid.

Maar wat een omschakeling zo met baby! Ik ben blij als ik even tien minuten m'n eigen ding kan doen... Ik hoop dat als de borstvoeding straks echt goed loopt ik weer wat meer kan dan alleen melkkoe spelen.
pi_155354151
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[ afbeelding ]

Dus een goed gefundeerd wetenschappelijk artikel dat waarschuwt dat zelfs één glas alcohol schadelijk kan zijn wordt door een mevrouw van Blendle geintroduceerd als "vreemde conclusie" want "1 glas alcohol per week is een veilige norm
Dat ís ook gewoon raar :')
Was me ook aan het verbazen over de reacties onder een artikel dat roken in de auto verboden moet worden als er kinderen op de achterbank zitten. Echt, iq van een pinda.
pi_155354189
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is inderdaad wel erg raar. Er is mij namelijk geen eenduidige literatuur bekend die stelt dat 1 glas per week okay is. Daarom is het advies ook 0, juist omdat er geen veilige ondergrens te stellen die voor iedereen geldt.
:)
pi_155354224
MouseMickey, gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat het een voorspoedige bevalling was, ik hoop dat jullie vandaag lekker naar huis kunnen! Geniet ervan!
pi_155354255
Wat ik trouwens zo gek vond: Onderzoek wijst uit dat vooral hoogopgeleide vrouwen blijven drinken terwijl ze zwanger zijn (56% t.o.v. 8% van laagopgeleide vrouwen). Dus dan ben je slim genoeg om informatie tot je te nemen en dan negeer je het -O-
pi_155354331
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ik trouwens zo gek vond: Onderzoek wijst uit dat vooral hoogopgeleide vrouwen blijven drinken terwijl ze zwanger zijn (56% t.o.v. 8% van laagopgeleide vrouwen). Dus dan ben je slim genoeg om informatie tot je te nemen en dan negeer je het -O-
Of arrogant genoeg om te denken dat het voor jou niet geldt ;)
Overigens hebben hoogopgeleide vrouwen ook vaker een alcohol-probleem dan laagopgeleide vrouwen. En komt daarbij dat dit vaker een alcoholprobleem is wat niet door de vrouw zelf erkend wordt. In hoogopgeleide kringen is het vaak sociaal heel goed geaccepteerd dat voor iedere natte scheet een fles wijn open getrokken wordt.

Mijn buurman vroeger (type kon niet lezen en schrijven, heus ze bestaan, hij was een slagje ouder dan ik), zat 's morgens om 11 uur al aan het bier. Mijn buurvrouw echter heb ik alleen bij feestjes en dergelijke op een drankje kunnen betrappen. Maar nooit in haar eentje buiten met een glaasje wijn "voor de lekker" zeg maar.
:)
pi_155354489
quote:
Maar hoogopgeleiden drinken uberhaupt meer dan laagopgeleiden toch? Het percentage drinkers dat dan nog doordrinkt kan er wel iets anders uitzien? Of zeg ik nou iets geks. Overigens was het onderzoek nav dit artikel volgens mij al afgerond toen ik ook zwanger was vorig jaar, toen heb ik ook zulke internetnieuws dingen gezien :7
pi_155355909
Ik mis wat mensen in de OP !

kijk je even een paar dagen niet :@

Ik ben vergeten wie boven aan stonden en zal eens terug gaan loeren (binnenkort) ^^,
Terugwerkende kracht feliciteren en zulks ;)
Schudden voor gebruik
pi_155356152
TOP 20?! WAT IS DIT?! WAT GEBEURT HIER?! :o :o :o Je let HEEL EVEN niet op en je staat in de top 20 :%

Edit, ik vergeet waar ik eigenlijk voor kwam. Het voelt alsof mijn schaambot in stukken ligt. Ik weet dat jullie geen medische hulp bieden, maar: herkenbaar?

[ Bericht 14% gewijzigd door Bloesem. op 19-08-2015 16:43:44 ]
pi_155356542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:31 schreef Bloesem. het volgende:
TOP 20?! WAT IS DIT?! WAT GEBEURT HIER?! :o :o :o Je let HEEL EVEN niet op en je staat in de top 20 :%

Edit, ik vergeet waar ik eigenlijk voor kwam. Het voelt alsof mijn schaambot in stukken ligt. Ik weet dat jullie geen medische hulp bieden, maar: herkenbaar?
:Y Hele scherpe pijn?
pi_155356680
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

:Y Hele scherpe pijn?
Yup! Soort steken, ook in m'n.. eh.. juweeltje.. O-) Herkenbaar dus? Ok! Fijn dit te kunnen delen O+ ;)
pi_155356868
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Yup! Soort steken, ook in m'n.. eh.. juweeltje.. O-) Herkenbaar dus? Ok! Fijn dit te kunnen delen O+ ;)
Het hoort er helaas bij, door de hormonen verslapt alles daar beneden en gaan je schaambeenderen verder uit elkaar staan om de baby straks door te kunnen laten. Als het te erg wordt zou je naar de fysio kunnen gaan. Verder zorgen dat je je gewicht gelijk verdeelt; niet met 1 been van de bank of uit bed opstaan, maar eerst de benen bij elkaar brengen, op de grond zetten en dan opstaan. Traplopen niet met te grote stappen doen, dat soort dingen.
pi_155357411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:57 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het hoort er helaas bij, door de hormonen verslapt alles daar beneden en gaan je schaambeenderen verder uit elkaar staan om de baby straks door te kunnen laten. Als het te erg wordt zou je naar de fysio kunnen gaan. Verder zorgen dat je je gewicht gelijk verdeelt; niet met 1 been van de bank of uit bed opstaan, maar eerst de benen bij elkaar brengen, op de grond zetten en dan opstaan. Traplopen niet met te grote stappen doen, dat soort dingen.
Hè lekker.. Nou, dan wordt 't toch tijd dat ik gewoon ga dealen met de lichamelijke veranderingen die horen bij de zwangerschap i.p.v. huppelend door het leven te gaan. Bedankt voor de tips :* Hoe gaat 't met jou en mini?
pi_155357509
Ooooh MM, wat een prachtig mooi babietje heb je daar. Van harte.
pi_155357632
Succes ermee, Bloesem. :)

Met mij en mini gaat het wat minder, ik heb een blaasontsteking en ben aan de antibiotica en Wolk is sinds gisteren begonnen met projectielbraken tijdens elke voeding, soms zelfs 2 keer per voeding. Dus ja. -O- Hopen dat het snel beter gaat maar!
pi_155357786
quote:
Ik mis altijd de hoeveelheid die dan gedronken wordt. Als je altijd 1 keer per jaar een wijntje doet (bij wijze van) kan je wel "blijven" drinken als je zwanger bent..
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:18:07 #25
447465 Haxatoi
workin' hard, hardly work
pi_155359756
Hoezee!!! 3 augustus was het dan zo ver.. Na acht rondes proberen eindelijk een positieve test!!

Ik was aan het werk, en mijn vriendin zat thuis met het gevoel niet ongesteld te gaan worden (normaal heeft ze een week tevoren al flinke buikpijn, kort lontje etc..) en deed "stiekem" een test. Toen kreeg ik een telefoontje en een foto van een test over de pp. "Is dit nu een streepje? of is dit niet hét streepje?? Ik weet het niet..."

Snel via t kruidvat naar huis gegaan met een tas vol testen (hoe moet ik nu weten wat voor test ik hebben moet? Ik wilde in ieder geval eentje die niet met een streepje werkt, maar met een "yes" of "no". Dan heb je in ieder geval geen geklooi met "is het nu wel of geen streepje.. Als echte man zijnde van alle tests er één meegenomen en al thuisgekomen in har handen geduwd. "Plassen jij" ;)

Na het plasje één test met streepje gepakt en één met digitaal venster. De test met streepje liet al snel een vaag tweede streepje zien, mijn vriendin werd zenuwachting. "is dit nu wel hét streepje, of moet hij donkerder? We zijn natuurlijk wel vroeg". In halve paniek maakte ze foto's van het streepje om te appen naar haar vriendinnen om zo te kunnen vergaderen of het wel of geen goed streepje is, toen ik de "YES" op het andere testje zag staan.

"euh, schat... Kijk hier eens.."
"nee, echt? Serieus? Echt?"
"Ja, het staat er toch..."

Toen vlogen we elkaar in de armen.Holy Fuck (letterlijk..).. Het is zover! Het gaat eindelijk beginnen...

Nog nooit zo zeker gevoeld dat ik iets echt wilde en tegelijk direct een realisatie dat we iets begonnen zijn dat we beiden nooit eerder gedaan hebben. Wat spannend, wat leuk, wat spannend, wat leuk... Wat leuk... Wat leuk...

[ Bericht 0% gewijzigd door Haxatoi op 19-08-2015 19:29:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')