Kennelijk vragen ze gewoon standaard de maximale vergoeding, misschien onder het mom van ''administratieve kosten'' ofzo, dat heb ik niet onthouden. Het gaat alleen om het bevalverslag inderdaad. Ik vind het ook te belachelijk voor woorden maar met zo'n telefonische medewerkster heeft in discussie gaan weinig zin, die heeft verder geen mogelijkheden om van de standaard procedure af te wijken denk ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:35 schreef Mariposas het volgende:
Belachelijk !ik kreeg het zo mee, vk ging het even uitprinten voor me! Trouwens ze mogen maar ¤0,23 per kopie vragen en maximaal ¤5,- (art 2 Besluit kostenvergoeding rechten betrokkene WBP), dus zijn ze nu van plan je volledige dossier van je zwangerschap uit te printen? Mijn bevalverslag is namelijk maar 4 pagina's. En 3 weken voor een bevalverslag noem ik ook niet 'zo spoedig mogelijk'.
En je staat nog wel twee keer in de OPquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:46 schreef coccinelle het volgende:
Je was me net voor![]()
Hier geen baby hoor, ik ben niet zo van de meldplicht.
En ik kruip steeds verder in mijn coconnetje. Ik wil de baby....NU! Maar helaasch, hij laat zich nu al niet commanderen.
Ik had papieren van de gynaecoloog meegekregen voor de verloskundige, dus die heb ik uiteraard zelf ook even gelezen, maar daar stonden ook dergelijke fouten in. Volgens zijn verslag was de baby een half uur eerder geboren dan volgens de ziekenhuisverloskundige en zijn babykaartje (en mijn man) En die drie uur persweeen was ook maar 1:15 uur... Waar de rest van de tijd is gebleven, geen idee. Ik hoop maar dat iig het aantal hechtingen wel klopt met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Da's echt debiel zeg LuDann... hier zat het standaard in de ontslagpapieren van het ziekenuis, in tweevoud (een voor de vk en een voor de kraamhulp, die laatste mochten we na de kraamtijd zelf houden).
Er stonden trouwens wel fouten in; ze hadden de datum van het breken van de vliezen fout genoteerd, zodat het leek dat die 88 uur gebroken waren voor de geboorte i.p.v. 64 uur. Nouja...
Dat ís ook gewoon raarquote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik zie net dit op Blendle:
[ afbeelding ]
Dus een goed gefundeerd wetenschappelijk artikel dat waarschuwt dat zelfs één glas alcohol schadelijk kan zijn wordt door een mevrouw van Blendle geintroduceerd als "vreemde conclusie" want "1 glas alcohol per week is een veilige norm
voor zwangeren"Ik vind dit raar.
Dat is inderdaad wel erg raar. Er is mij namelijk geen eenduidige literatuur bekend die stelt dat 1 glas per week okay is. Daarom is het advies ook 0, juist omdat er geen veilige ondergrens te stellen die voor iedereen geldt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik zie net dit op Blendle:
[ afbeelding ]
Dus een goed gefundeerd wetenschappelijk artikel dat waarschuwt dat zelfs één glas alcohol schadelijk kan zijn wordt door een mevrouw van Blendle geintroduceerd als "vreemde conclusie" want "1 glas alcohol per week is een veilige norm
voor zwangeren"Ik vind dit raar.
Of arrogant genoeg om te denken dat het voor jou niet geldtquote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ik trouwens zo gek vond: Onderzoek wijst uit dat vooral hoogopgeleide vrouwen blijven drinken terwijl ze zwanger zijn (56% t.o.v. 8% van laagopgeleide vrouwen). Dus dan ben je slim genoeg om informatie tot je te nemen en dan negeer je het
Maar hoogopgeleiden drinken uberhaupt meer dan laagopgeleiden toch? Het percentage drinkers dat dan nog doordrinkt kan er wel iets anders uitzien? Of zeg ik nou iets geks. Overigens was het onderzoek nav dit artikel volgens mij al afgerond toen ik ook zwanger was vorig jaar, toen heb ik ook zulke internetnieuws dingen gezienquote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ik trouwens zo gek vond: Onderzoek wijst uit dat vooral hoogopgeleide vrouwen blijven drinken terwijl ze zwanger zijn (56% t.o.v. 8% van laagopgeleide vrouwen). Dus dan ben je slim genoeg om informatie tot je te nemen en dan negeer je het
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 16:31 schreef Bloesem. het volgende:
TOP 20?! WAT IS DIT?! WAT GEBEURT HIER?!![]()
![]()
Je let HEEL EVEN niet op en je staat in de top 20
Edit, ik vergeet waar ik eigenlijk voor kwam. Het voelt alsof mijn schaambot in stukken ligt. Ik weet dat jullie geen medische hulp bieden, maar: herkenbaar?
Het hoort er helaas bij, door de hormonen verslapt alles daar beneden en gaan je schaambeenderen verder uit elkaar staan om de baby straks door te kunnen laten. Als het te erg wordt zou je naar de fysio kunnen gaan. Verder zorgen dat je je gewicht gelijk verdeelt; niet met 1 been van de bank of uit bed opstaan, maar eerst de benen bij elkaar brengen, op de grond zetten en dan opstaan. Traplopen niet met te grote stappen doen, dat soort dingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Yup! Soort steken, ook in m'n.. eh.. juweeltje..Herkenbaar dus? Ok! Fijn dit te kunnen delen
![]()
Hè lekker.. Nou, dan wordt 't toch tijd dat ik gewoon ga dealen met de lichamelijke veranderingen die horen bij de zwangerschap i.p.v. huppelend door het leven te gaan. Bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 19 augustus 2015 16:57 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het hoort er helaas bij, door de hormonen verslapt alles daar beneden en gaan je schaambeenderen verder uit elkaar staan om de baby straks door te kunnen laten. Als het te erg wordt zou je naar de fysio kunnen gaan. Verder zorgen dat je je gewicht gelijk verdeelt; niet met 1 been van de bank of uit bed opstaan, maar eerst de benen bij elkaar brengen, op de grond zetten en dan opstaan. Traplopen niet met te grote stappen doen, dat soort dingen.
Ik mis altijd de hoeveelheid die dan gedronken wordt. Als je altijd 1 keer per jaar een wijntje doet (bij wijze van) kan je wel "blijven" drinken als je zwanger bent..quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |