Het begint zorgwekkender te wordenquote:Op donderdag 26 november 2015 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat die member voor een vreemde dingen verwacht
Fijne kaart om te zienquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:15 schreef aloa het volgende:
De winter dendert Europa in.
[ afbeelding ]
Wat denken die dingen dan? Een laag scandihoog?quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Het begint zorgwekkender te worden
[ afbeelding ]
Die ziet er weer heel anders uit.quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Het begint zorgwekkender te worden
[ afbeelding ]
Welke dingen? Bovenste lijn is de pluimverwachting voor de temperatuur hier. Onderste is de neerslag. Steeds meer members gaan voor de LT richting koud weer. En dat baart mij zorgenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat denken die dingen dan? Een laag scandihoog?
Betekent iig mooi weer voor Nederland.
Heel anders? De controlerun heeft gewoon die ene member die uitschiet overgenomenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Die ziet er weer heel anders uit.
Het is maar afwachten of het gaat uitkomen.
Eerst kwam het Canadese model er mee, daarna GFS...nu EC nog
Dat is een hoogtelaag. Apart gebied met koude lucht.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:45 schreef Dven het volgende:
Gelijk nog even een vraagje. Dit soort bellen zie ik bijzonder vaak over oost-Europa en zeker de Balkan onstaan. Veel vaker dan boven andere regio's. Iemand een idee wat daar een oorzaak van is?
[ afbeelding ]
Een late koude periode zou niet vreemd zijn nu inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2015 20:11 schreef aloa het volgende:
Winter forecast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://londonwx.wordpress.com/winter-1516/
Wat een ballenvoorapelling. Het is hier op 2 daagjes gemiddeld na ook al de hele maand 5 tot ruim 10 graden boven gemiddeld en daar lijkt voorlopig geen verandering in te komenquote:Op zondag 13 december 2015 20:11 schreef aloa het volgende:
Winter forecast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://londonwx.wordpress.com/winter-1516/
Na al die warmte slaat de winter keihard toe. Meteen een ijsdag op 1 januari.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:26 schreef Nattekat het volgende:
Mooi? Na al die warmte zou op z'n minst een warme jaarwisseling wel fijn zijn, de vriezer die daarna open lijkt te gaan maakt me dan wat minder uit.
Vooral die enorme overgangen neem ik met een korreltje zout iig. Zoiets gebeurt gewoonweg niet zo makkelijk in de winter.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Na al die warmte slaat de winter keihard toe. Meteen een ijsdag op 1 januari.
Moet het wel uitkomen uiteraard, dat weet je tegenwoordig niet meerVooral in de winter zijn de kaarten niet betrouwbaar.
[ afbeelding ]
Kan snel gaan, vooral als het daar dan gaat sneeuwen. Dan komt die kou in raptempo Europa in.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:37 schreef WEST het volgende:
lijkt me ook wel raar aangezien het Moskou ook nog geen echt winter is.
Voor een collega is het wel raar dan die zit nu op de Dominicaanse republiek en stapt ze dan het vliegtuig weer uit en dan is het onder 0
Vorig jaar was het hier met kerst 19 graden. Nieuwsjaar vroor het 16 graden... Later in februari hetzelfde. 1 februari -13. 11 februari +23quote:Op donderdag 24 december 2015 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vooral die enorme overgangen neem ik met een korreltje zout iig. Zoiets gebeurt gewoonweg niet zo makkelijk in de winter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |