Die trekt over Spanje heen. De middelandse zee in.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
Voor welke hoogte geldt dat dan?
Joaquin zal volgens mij geen invloed gaan uitoefenen op oost, west en centraal Europa
Kraakhelder met een witte wereld en vrieskou.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan zomaar.. Van mij mag het een stuk kouder worden dan die winter.
Jaaaaquote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Kraakhelder met een witte wereld en vrieskou.
Koud in Finland actueelquote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Die trekt over Spanje heen. De middelandse zee in.
Die 0 graden-grens komt wel heel akelig dichtbij Nederland...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:36 schreef aloa het volgende:
Vooral in Polen kan het behoorlijk gaan sneeuwen. Een lagedrukgebiedje trekt richting het noorden, waarbij de neerslag van regen overgaat in sneeuw.
[ afbeelding ]
Mooi, toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die 0 graden-grens komt wel heel akelig dichtbij Nederland...
Klopt. Negatieve AO index betekent een grotere kans op winterweer. (blokkade).quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:15 schreef winterapfel het volgende:
[..]
En dat is positief als je van winter houdt, toch?
Ik ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:32 schreef Grutsk het volgende:
Mooi topic, aloa! Ik kijk regelmatig even hier hoe het weer zich ontwikkelt.
Ik had niet anders verwacht, zoals normaal.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:16 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.accuweather.co(...)italy-alps/52871620#
dank jequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:32 schreef Grutsk het volgende:
Mooi topic, aloa! Ik kijk regelmatig even hier hoe het weer zich ontwikkelt.
Zag er voorgaande jaren niet zo positief uit als nu voor Nederland/Europaquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht, zoals normaal.
Lekker tot midden Maart zo houden en dan weer vol de zomer inquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, het lijkt nu al winter..... maximumtemperaturen ver onder normaal, snachts al rond het vriespunt..... en zelfs kans op natte sneeuw morgen in de limburgse heuvels?
Doe ff normaal zeg het is pas half oktober!!!
Ja behalve dat je met landklimaat in de zomer ook echt stabiel warm weer krijgt minimaal wekenlang, en dat krijg je hier in NL toch niet...... je mag in je handjes klappen als het nét drie dagen achter elkaar 30 graden wordt, en zelfs dat is al vrij uitzonderlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:25 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Lekker tot midden Maart zo houden en dan weer vol de zomer in
Sneeuw
Echte winters
Echte zomers
Landklimaat dus eigenlijkZit ik goed hier in Den Haag
Begin December vind ik wel een mooie tijd voor sneeuwquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja behalve dat je met landklimaat in de zomer ook echt stabiel warm weer krijgt minimaal wekenlang, en dat krijg je hier in NL toch niet...... je mag in je handjes klappen als het nét drie dagen achter elkaar 30 graden wordt, en zelfs dat is al vrij uitzonderlijk.
En overigens, het is nog geen winter, maar (nog maar net) herfst dus bewaar deze temperaturen maar tot 21 december ajb
Dat is een mooi begin van de winter idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Begin December vind ik wel een mooie tijd voor sneeuw
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben pas tevreden als er maatschappijlijk ontwrichtend weer optreedt. Fikse sneeuwbuien en strenge vorst ftwen dan als een bikkel op de fiets de 20km naar je werk afleggen en daar als enige op tijd zijn en heel verbaasd kijken als de rest na een paar uur eindelijk binnen komt strompelen
![]()
![]()
Nee maar serieus, vind dat altijd machtig mooi als het weer het voor elkaar krijgt dat mensen weer eens even met beide benen op de grond gezet worden en eens even uit die dagelijkse treurnis gehaald worden en weer eens met elkaar praten, de buren weer eens zien etc. Net als bij bv stroomuitval e.d.
De hefst mag wmbt direct worden afgeschoten, zolang het koud maar mooi weer is zoals vandaag en gisteren prima, heerlijk die kaal wordende bomen, het geluid van kraaien en de stille aankondiging van naderende de winter =maar al die natte dagen zoals vorig jaar met elke dag hoosbuien kan me gestolen worden
Stormquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij snapt het.![]()
Een winter die verloopt als een herfst met storm en regen
Misschien leuk tijdens een zomerstorm.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Storm
Met 40km/h op een stadsfiets
Wind tegen
Kou
Beperkt worden in je buitenactiviteiten
In een sneeuwstorm ben ik niet zo gek om op de fiets te springen, in een herfststorm welquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien leuk tijdens een zomerstorm.![]()
Sneeuwstorm dan maar
In een echte sneeuwstorm kom je ook niet ver met een fiets.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In een sneeuwstorm ben ik niet zo gek om op de fiets te springen, in een herfststorm wel
Daarom ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:57 schreef aloa het volgende:
[..]
In een echte sneeuwstorm kom je ook niet ver met een fiets.
Dit vind mijn tante niet leuk.., die woont daar in omgevingquote:
Volgens de radar is het inmiddels overgegaan in natte sneeuw.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:51 schreef WEST het volgende:
[..]
Dit vind mijn tante niet leuk.., die woont daar in omgeving
Zolang die troep daar blijft vind ik het best.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Volgens de radar is het inmiddels overgegaan in natte sneeuw.
twitter:marcopverhoef twitterde op woensdag 14-10-2015 om 12:12:40In het Sauerland is het al echt winters! #Willingen http://t.co/FVfOoZwcQ3 reageer retweet
Mooi plaatjequote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:30 schreef Dven het volgende:
Op het centrale balkangebergte in Bulgarije deze ochtend sneeuw op 1500 meter hoogte
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |