Waarom? Er moet genoeg vorst komen voor schaatsen op natuurijs. Sneeuw geeft alleen maar ongemak op de wegen.quote:Op zondag 13 september 2015 15:25 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar "halfbakken winter" betekent toch niet zo koud? Hoe minder koud, hoe beter toch?
Ik heb liever 5 graden ofzo dan -5 graden
[..]
Ik vind dat er gewoon geen temperaturen onder nul moeten komen. En als het er toch moet komen, liever mčt sneeuw, dan is er nog wat leuks aan
pffffffquote:Op zondag 13 september 2015 19:28 schreef WEST het volgende:
[..]
Waarom? Er moet genoeg vorst komen voor schaatsen op natuurijs. Sneeuw geeft alleen maar ongemak op de wegen.
Onder nul is het meestal droge neerslag. Net boven nul met b.v. natte sneeuw is echt niet te doen.quote:Op zondag 13 september 2015 17:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik voel echt wel een verschil tussen 1 en -1 op de fiets
Onder nul is het te koud, erboven is het te nat. Is het overdag -5 dan is het koud maar prachtig weer, is het gewoon netjes 5 is het te doen maar bagger. Er is een reden dat ik een gigantische hekel heb aan de winterquote:Op zondag 13 september 2015 20:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Onder nul is het meestal droge neerslag. Net boven nul met b.v. natte sneeuw is echt niet te doen.
ik wel, alleen de mede weggebruikers die niet kunnen rijden ben ik meer bang voor.quote:Op zondag 13 september 2015 20:08 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
pffffffJij hebt zeker nog nooit met achterwielaandrijving gereden in de sneeuw
Dat is geen winter maar daar gewoon herfstquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:50 schreef aloa het volgende:
Lange termijn laat winter zien in Scandinavie. Met een hogedrukgebied boven de oceaan en lagedruk boven het vasteland stroom poollucht richting Europa. Ook overdag blijft de temperatuur plaatselijk onder nul.
[ afbeelding ]
quote:Strong El Nino could bring Big Freeze to UK
With the strongest El Niņo weather pattern since 1950 predicted, the United Kingdom could be in for an extremely cold and snowy winter, meteorologists there are saying.
Conditions could match the winter of 2009-2010, the say, a season so cold and long-lasting it has been dubbed "The Big Freeze."
During that winter heavy snowfall, up to 19 inches in some areas, threw the country's transport system into chaos, closing airports and requiring train service to be suspended.
An average temperature across the country of 30 degrees Fahrenheit was the coldest ever recorded since record-keeping began, the U.K. Met Office says.
Forecasters are predicting the strongest El Niņo since 1950, which was also one of the snowiest years on record for the U.K.
In an El Niņo event, warming areas of ocean water in the central and east-central equatorial regions of the Pacific Ocean release vast amounts of heat into the atmosphere, causing changes in weather patterns around the world.
One of those effects sees the polar jet streams move further south, increasing snowfall in the Northern Hemisphere's winter.
"This time round El Niņo could be the strongest in decades," says Met Office meteorologist Thomas Shafernaker.
"In Europe sometimes winters end up much colder and drier and last much into spring" with a strong El Niņo, he explains. "In 2010, the El Niņo played a part in bringing huge amounts of snow to the U.K."
The developing El Niņo – the phenomenon occurs around every 2 to 7 years – will likely bring drought to Australia and Asia while the west coasts of North and South America could see huge increases in rainfall over the next few months as the weather pattern peaks between October and January, forecasters say.
twitter:hansterbraak twitterde op woensdag 23-09-2015 om 10:19:26Ja....nu...10.20 uur.....start van de herfst. #Mittelberg http://t.co/kCbbgQeMBA reageer retweet
25 cm las ikquote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
http://www.wintersporters(...)te-dump-van-het-jaar
Ook het hooggebergte op de Balkan gaat sneeuw ontvangen. De Musala krijgt zo'n 25 cm deze week.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:11 schreef aloa het volgende:
De winter kruipt dichterbij. Veel sneeuw voor Rusland en ook Lapland krijgt sneeuw.
[ afbeelding ]
Dat pak sneeuw op Ijsland.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:11 schreef aloa het volgende:
De winter kruipt dichterbij. Veel sneeuw voor Rusland en ook Lapland krijgt sneeuw.
[ afbeelding ]
Is dat normaal of vroeg? Het is in Rusland en Lapland vrij vroeg volgens mij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook het hooggebergte op de Balkan gaat sneeuw ontvangen. De Musala krijgt zo'n 25 cm deze week.
Ah dat wist ik niet. Heeft dat met de hoogte te maken op dat punt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ligt er altijd. Eeuwige sneeuw.
Het heeft volgens mij nog niet veel gesneeuwd op IJsland.
Zou het niet durven zeggenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Is dat normaal of vroeg? Het is in Rusland en Lapland vrij vroeg volgens mij.
Het is eerder gebeurt...13 oktober 1975quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:28 schreef Adrie072 het volgende:
Las van de week, dat winterplaza ook n heel klein kansje voor Nederland gaf...
En dan moet Joaquin nog langskomenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:46 schreef aloa het volgende:
Vroeg sneeuw in Polen. In 2009 was dit ook het geval. Waarna een sneeuwrijke winter volgde. In delen van Europa was het een barre winter.
WKN / Winter in Europa (2009/2010)
Zijn patronen op die manier te vergelijken? Dat de kans op een relatief koude winter dan groter is?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:46 schreef aloa het volgende:
Vroeg sneeuw in Polen. In 2009 was dit ook het geval. Waarna een sneeuwrijke winter volgde. In delen van Europa was het een barre winter.
WKN / Winter in Europa (2009/2010)
Ik zit meer aan de Snow Advance Index te denken (staat in de OP). Er ligt veel meer sneeuw als voorgaande jaren. Dan is die kans groter lijkt mij...blijft afwachten uiteraard.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:37 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zijn patronen op die manier te vergelijken? Dat de kans op een relatief koude winter dan groter is?
quote:De Snow Advance Index beschrijft het tempo waarin het sneeuwdek in Siberië zich, ten zuiden van de 60ste breedtegraad, opbouwt gedurende globaal de oktobermaand. Er wordt nog een beetje gesteggeld over de vraag of je nu de weken 39 tot en met 44 of 40 tot en met 44 moet nemen. Onderzoek moet uitwijzen welk van de periodes uiteindelijk het beste resultaat biedt. Op basis van een relatief korte meetperiode (van 1997 tot en met 2010) is Cohen tot de conclusie gekomen dat zijn aan het einde van iedere oktobermaand bepaalde Snow Advance Index (SAI) ongeveer 75 procent van de variaties in de AO-index tijdens de winters erop beschrijft. Dat mag je gerust een spectaculair resultaat noemen. Breid je de periode verder in het verleden uit (maar door gebrek aan meetgegevens moet dan met een beperktere SAI worden gewerkt), dan is het resultaat overigens wat minder goed, maar volgens Cohen en de zijnen nog steeds ruimschoots goed genoeg.
Oftewel herhaling van dit:quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zit meer aan de Snow Advance Index te denken (staat in de OP). Er ligt veel meer sneeuw als voorgaande jaren. Dan is die kans groter lijkt mij...blijft afwachten uiteraard.
[..]
Kan zomaar.. Van mij mag het een stuk kouder worden dan die winter.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Oftewel herhaling van dit:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)09-2010-sneeuwwinter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |