abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 april 2016 @ 15:58:23 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_161375812
Heus ja? Vandaar het gejank om ieder slotje, tot aan Feedback aan toe. En het is rinse & repeat. Bezemen terwijl je weet dat het er morgen weer staat. Stukje feedback voor jullie; doe dáár eens wat aan en het wordt een stuk gezelliger. Dit is gewoon een stukje symptoombestrijding om de bron maar niet aan te hoeven pakken.

Tegenwoordig verschijnen er al magische slotjes zonder sluitpost op z'n topics, aangezien wss een van je collega's geen zin heeft in het persoonlijke gemiep wat hier ongetwijfeld verschijnt van hem als je één van z'n 'pareltjes' sluit.

Maar nee hoor, van Tong hebben we allemaal écht geen last, het zijn vooral z'n fans. Keep telling yourself that.

:T

Haal eens recente topics naar boven die terecht zijn gesloten.

Mijn 1 april topic was erg leuk. Mijn Ronaldo topic in zijn geposeerde houding in onderbroek was met een leuke OP. In elke krant en TV programma's was het nieuws. Hier wordt het gesloten nadat er geklaagd werd over de TT, waar ik gekscherend het woord homo had ingezet.
Ze deden voorkomen alsof ik een homofoob zou zijn. :D Ze hadden op een gegeven moment hun zin. Leuk topic naar de klote en een slotje. Konden ze verder met het achter gesloten deuren schelden met Aids Kanker en Vieze Homo.

Jij volgt me niet alleen in VBL ook in MuZ weet je me te vinden. En topics naar je jhand te zetten of te verkloten. Jij bestaat niet voor me totdat je me weer eens komt stalken en probeert me te kleineren. Ik ben je de baas. Dat kun je moeilijk accepteren. Leer er mee leven. Verder ben je een bloeiende bloesem in het met cactussen vervuilde FOK!landschap. Een genot om naar je te kijken, een werelds genoegen steeds weer met je geconfronteerd te worden. Vincent van Gogh heeft jouw aardse, stralende aura, vaak vast gelegd. De akkers komen tot leven, de aardappelen koken spontaan van vreugde over, de lucht schijnt in alle kleuren terwijl het wolkendek verdwijnt achter de regenboog. De sprankelende regendruppels onder de felle zon, zetten jouw persoonlijkheid precies neer zoals je verdient. Een aanbeden zonnegod, gloeiend aan het firmament, ééndrachtig van geest en aards wel vinden. De ploegende boer is verguld van vreugde als ie merkt dat je zijn leven verblijdt met potige, edoch smaakvolle, ranke levensvruchten. Iedere avond bid ie tot het hoogste wezen dat jij zijn leven blijft stimuleren, zijn vibrerende energie onderhoudt en de smaakvolle messias blijft in zijn bestaan. Ik zou ook niet meer zonder jou kunnen. Het FOK!en zou doelloos worden, mijn leven decimeren tot oneindig verdriet. Ik hoop dat het licht uit jouw tunnel nog lang op mijn pad blijft komen. Dat we samen het eindeloze bestaan rekken en ons onsterfbaar wanen. Bedankt vriend. Ik heb geen woord gelogen van het voorgaande. Hier en daar de waarheid aangepast. Anders wordt het onleesbaar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 april 2016 @ 16:01:12 #252
7889 tong80
Spleenheup
pi_161375866
Je bent een werkeloze 50er, met een kwakkelende gezondheid en geen baan, vrouw, kinderen of eigen woning. Je leeft bij de gratie van de maatschappij. Misschien moet je eens ophouden je superieur voelen t.o.v. anderen omdat je 600k posts op een forumpje hebt.

:D

Je kent me beter dan ik zelf :D Waar zeg ik dat ik me superieur voel ? Ik voel me superieur ten opzichte van jou. Deze post van je getuigt weer van een ontzettende zelfoverschatting. Je denkt te weten hoe mijn leven is en hoe ik geleefd heb. Als ik zeg dat Frénk van der Linden me wil interviewen voor zijn radio-1 programma kunstuur en daarna eventueel op NPO1 op tv. Moet ik niet zo pochen. Als ik zegt dat er een column aan mij gewijd is in het Streekblad "De Toren" moet ik niet zo stoer doen. Als op de vraag van Interviewer Dr Paul van Dijk wie zijn favoriete hedendaagse schrijvers zijn de recensent en schrijver Jan Schouten antwoord, de Franse Filosoof Fauceout en de Bommelse Columnist Herman van Tongerlo, die op treffende wijze situaties en personen uit Zaltbommel beschrijft, geloof je me niet. Als ik zeg dat ik 15 jaar op redelijk niveau in het eerste van NIVO-Sparta heb gespeeld, vind je het niveau niks. Als ik mel;d dat ik op tv was in een kwis en uit alle kandidaten 2e werd mag ik het er niet over hebben en een tweede plaats wordt gebaggataliseer.

Het belangrijkste van mijn privé leven is voor mij persoonlijk. Is cruciaal. Maar heb jij nis mee te maken. Het is al absurd genoeg dat ik me op internet verantwoord tegenover een nobody die een lachwekkend zeg maar schrijnend gebrek aan zelf kennis heeft en het woord megalomaan eens moet opzoeken in de Dikke van Dalen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 17 april 2016 @ 08:29:04 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_161485361
M'n clubje gaat na 60 jaar verhuizen.

Dit net geplaatst op de site van NIVO-Sparta en de site van de gemeente Zaltbommel....

Het gaat ook over VV Zaltbommel, die niet meer bestaat. Je bereikte ze door een klein tunneltje.

De Oude Bosscheweg....van de dingen die voorbijgaan. [1957-2016]

neutraal voetbal kijken....helft zo leuk
partij kiezen, de ene helft verloren
minder teleurstelling slikken, minder te bekoren
hoogtepunten, euforie ook zo schaars

op zaterdag Sjaak, op zondag Kees
rood en groen, klaroen geschal, rode kaart bestond nog niet
beiden derde helft gewonnen
ieder weekend feest, ieder feest clublied gezongen

bij Bommel voetballen, door pa en ome Sijm, rood
aan te trekken, ongerijmd gekleurd
groen bleef bij me, groene laken geen keus, droom nooit gedood
toekomst aan je voeten, dribbelend langs de lijn

NIVO werd mijn club, Henk van Rooyen de eerste trainer
rood wit zwarte hart, vijf man in de aanval
pingelen verplicht, Robbie in de spits, lichtend vuur
in de sloffen, jong al grote daden verricht

Lex, Robbie, Basje, René en Jack, Waldie pronkte al met veren
Met kerst liet Henk de teugels vieren, stond Loek aan het roer
John de Mol, concept gejat, fortuin mee verdiend
draaien aan het rad, tegenwoordig Ratje, petje op petje af

tas op de rug, snel de bocht door, tunnelvisie gezien
ied're voetballer heeft gezucht, berucht, omhoog bovendien
van afstand het fluitje, een scheids die floot
wedstrijd werd gespeeld, straks de wei in, zoals beloofd

Rombeek, Blanken, Appeldoorn en de twee besten.....
de Beun en vader van Cees en Johan, de ballen op wenkbrauw neergelegd en bediend, tegenstanders fronsten
schutters aan het front hoefden niets te bewijzen, trekker overgehaald

Zie de Snor op z'n horloge kijken, Toon attenderen
dat Riet op de snorfiets moet stappen, de kantine stroomt vol
spelers aan tafel, lappen, lootjes kopen en broodje bal vereren
zie Rien Hein lopen, lange pass van Wout, stropdas, goal

van Eurosportpark naar De Watertoren, terugkijken naar de toekomst
uit zien naar vervlogen tijden, de vleugels uitslaan
blik vooruit, verleden niet verlogenen, achterstand omgebogen
ieder nadeel heb zijn voordeel, 'NIVO Sparta....naar vóóóren!'

De Oude Bosscheweg.......van wat ooit was

Trouwste user 2022 zondag 17 april 2016 @ 18:24:27 #254
7889 tong80
Spleenheup
pi_161500815
De genade voorbij

brutale, besnorde, megalomane Turk,
schurkend tegen ISlSlationisme
systematisch reinigend onvermogen, medogenloze
tiran, onverbiddelijke schurk, niet de moeite genomen
zijn bloemetjesjurk te verbergen, blowjob,
zo diep hij kan, die Erdogan

zuigende proleet, pisnicht in kwadraat,
zittend pissen
gehaat door Ali, Jan en alleman,
witheet in staat journalisten te knechten, wat heet
kerkers vol verstand
de vrije pers onthand, niet kunnen terugvechten

staatsbezoek uit Nederland, parmantig hand in hand
Erdogan, nog pijn in balzak, afgedaald als homopaling
in de reet van de schandknaap gegleden, knappend van geilheid
ook om het randje koning, slurp me, trek aan mijn cockring

uitgemerkelde chanteur, charlatan, de can-can dansend
beentjes van de vloer, hoerenlopende sleutelhanger, hangzak
hangbuik zwijn, het varken penetreren,
knorrend van vreugde
europa in zijn krultang houdend, geen slag om de arm

vreemd van ironie, bevreemdende wereldvreemdheid
spijt is wat een geit schijt, diaréé na Duitse woordenvloed
bloeden zal de geit, bloeden de joligheid, de anus
van het beest
geest uit de fles, cabaretier die boeten moet

zwevend boetekleed, later de jurk voor de schurk
pump me up, pimp me down, ha ha said the clown
the crown van de keizer, koningsbier, niet veel wijzer
hij is een beetje dom geweest, aber
immer ehren wir Bachus, aan het spit dat beest

de rechter zal beslissen, dissende woorden
Hans Teeuwen boorde het aan, dieper kon Erdogan niet gaan
beentjes te kort, armpjes te klein,
tenen te lang, keffend befhondje, getackled door
hoogmoed, het vrije westen gewonnen, tot knielen gedwongen

Trouwste user 2022 maandag 18 april 2016 @ 12:19:11 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_161518392
Jan Schouten is behalve ondernemer ook schrijver.

Aanvankelijk bestond zijn schrijverschap uit het publiceren van non-fictie op het gebied van training, coaching en opleiding binnen bedrijven en organisaties, boeken en artikelen die allemaal zijn gericht op gedragsverandering bij mensen. De boeken verschenen bij de uitgeverijen Thema en Boom. Thema is de eigen uitgeverij van Schouten Nelissen.
Grote inspirator was professor Frans Rutten, de latere minister van onderwijs.

later krijgt Jan de gelegenheid om via de televisie (AVRO) in een 14 tal uitzendingen het grote publiek te interesseren voor zijn assertiviteitsprogramma.

Op de vraag wat zijn favoriete schrijvers zijn zegt Jan dat hij net de laatste romans van de Franse schrijver Michel Houellebecq (‘Onderworpen’en ‘Platform’) heeft aangeschaft.

Verder is hij een fan van Herman van Tongerlo, een Bommelaar die op authentieke wijze en zonder franje lokale situaties en personen beschrijft. Zijn literaire producten zijn te lezen op de Facebookpagina ‘Een echte Bommelaar’.

Niet slecht voor FOK!'s grootste zolderkamerautist. :)

:7

7889.jpg?time=1104408867

Trouwste user 2022 woensdag 20 april 2016 @ 13:05:42 #256
7889 tong80
Spleenheup
pi_161572767
Goeiemorgen........

Ik heb her en der kritiek gekregen op mijn "gedicht" over Erdogan. Heb er over nagedacht en tot de conclusie gekomen, dat het te gemakkelijk scoren was. Het kwam wel degelijk recht uit m'n hart. Maar ik betrad te veel geplaveide paden. Te veel choqueren om het effect. Te veel grof voor het gescheiden afval. Daarom deze herkansing. Ik hoef niemand te pleasen.
Ik probeer me wel te revancheren, zonder mezelf te verliezen.

La grâce au-delà ....

brutal, moustachue, mégalomaniaque Turk,
Abrasive reconnu au ISlSlationisme
nettoyage systématique incapacité impitoyable
tyran méchant sinistre, pas dérangé
pour cacher sa robe fleurie, pipe,
aussi profond que possible, ce qui Erdogan

sucer plébéienne, pisnicht carré,
pisse assis
haï Ali, tout le monde,
blanc chaud capable d'asservir les journalistes, qui est appelé
donjons pleins d'esprit
la presse libre gêné, ne se battent pas en arrière

Visite d'Etat des Pays-Bas, la main dans la main guillerette
Erdogan douleur dans le scrotum encore, descendu comme l'anguille gay
glissé dans le cul de la prostituée, crépitement de horniness
également au roi de bord, slurp moi, tirer mon cock ring

blackmailer uitgemerkelde, charlatan, le can-can danse
jambes sur le sol, clé whore terme, hangzak
porc ventru, pénétrer le porc,
grognements de joie
Europe comme un bigoudi dans, aucun coup au bras

étrange ironie, étrange unworldly
regret est ce une merde de chèvre, diarrhée après verbiage allemand
saignement, la chèvre, la jovialité des saignements, de l'anus
de la bête
génie de la bouteille, les amendes de comédien devrait

cilice flottant, plus tard, la robe pour le méchant
pompe me up, pimp-moi, ha, ha! dit le Clown
la couronne de l'empereur, le roi de la bière, pas beaucoup plus sage
il a été un peu idiot, aber
jamais Ehren wir Bachus, cracher la bête

le juge décidera, mots diss
Hans Teeuwen foré au plus profond Erdogan ne pouvait pas aller
jambes courtes, de petit calibre,
orteils trop long, befhondje jappements, abordé par
fierté, a gagné l'Occident libre, contraint de se mettre à genoux

Trouwste user 2022 donderdag 28 april 2016 @ 15:20:32 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_161776581
Weet je wat zo leuk is ? Na het koekhappen, zaklopen en opgetuigd koningshuis. Je zapt naar Jeroen Pauw, en ziet Adje Visser. Het oranje gevoel uit de jaren 70, in levende lijve. De oranje Philips-platenspeler-box. Het WK-74. 'We leiden.''Zijn we er toch ingetuind ?' De bal op de paal van Robbie. Ding a Dong. Koningin Juliana die spruitjes pelt bij Wim t. Schippers. De autoloze zondag. En dan rolschaatsen op de A2. De rust die er heerste. Penny de Jager. Ik kijk dus naar Pauw. De meiden aan tafel ratelen zo snel dat het niet te volgen is. Eén of andere tatoe-zanger spreekt nog sneller. Er zou maar eens iemand tussen kunnen komen.

Ik moet aan Broer Dirks denken. Die won nooit. Maar was wel een held in het oranje, tijdens de pinksteren zijspancross. Net zoals Ad Visser onze harten stal, met Iggy Pop in de coniferen. De schreeuwers aan tafel zijn we morgen weer vergeten. De bril van Ad Visser is nooit beslagen geweest. Die zag door een oranje beslagen bril, Jan Bols een extra buitenbocht rijden. En Corrie ? Die was de koningin. Want huilen is voor jou te laat. En voor nu een mooie herinnering.

Trouwste user 2022 vrijdag 29 april 2016 @ 21:15:50 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_161808908
Het boek is straks gedicht......

1989, 26-jarige Herman werd uit huis geschopt. Niet letterlijk, dat kwam pas later. Eénmaal bij zinnen, zorgden mijn liefkozende ouders en ik zelf voor een mooi plaatsje in de stad. Er was voor mij geen andere keus. Ik moest en zou na de grijze Buitentuin en Steenweg, waar de vroegere inloop ook niet meer uit Bommelsen bestond, laat staan binnenstadters, op eigen benen gaan staan in de Stad. Geboren in het Sophiastraatje en opgegroeid in de Vogelenzang. liep ons spoor naar schoenmaker Schaapherder. Bleek de schoenmaker zijn leest ergens anders te hebben gezocht. Geen moeite. Even de hoek om in de Koningsstraat. Even alles op de juiste rails krijgen.

Flatje van Pim Smit gevonden. Twee hoog. 'Kom nou naar boven!' 'Neehee' Bleek de Jan Haeckenhof te heten. Geen bezwaarlijk gezucht. Aart van Hees, Cor Wijkhuizen hielpen me als buurmannen verhuizen.
Eénmaal gesettled, fris en fruitig een frisse wind gehaald, of gelaten. Om het even. Keek ik naar links, zag ik Hans Keser, poëzie in het verschiet.
Keek ik vooruit uit het raam, de Bommelse toren, 's avonds uitgelicht.
Keek ik naar rechts, als puber al van gedroomd, boekhandel Kaasjager.

Als prooi, van de jager, onschuldig gegrepen en geraakt door de overdaad aan pennenvrucht. Vergeef me mijn woordspelingen.
Arjo, dat je maar mag genieten. Wie kocht zijn agenda niet bij Kaasjager ? Een viltstift niet te dik. Dit verhaal is voor boekhandel Kaasjager.
Een kleine grootheid. Straks uit het zicht.
Weer een klein bietje Bommel dicht.

Trouwste user 2022 vrijdag 6 mei 2016 @ 08:38:47 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_161957160
Ik was toch in de buurt, dus even bij m'n oude-voetbalvriend Anton van Tiel naar binnen TIGO-en. Zondag Feyenoord-NEC. Dus een hart onder de riem gaan steken. Word ik bij de deuropening staande gehouden door een kale man, z'n riem strak om de buik, de tatoo's zichtbaar intimiderend.
Johnnie, of te wel de Sambo. Z'n haren kwijt, maar niet z'n streken, naar bleek. Heerlijk ouwe jongens krentenbrood geluld. Ge moet toch een beetje gezond blijven voor een cafetaria.

'Ben zo terug Sambo.' 'Hé Anton.' 'Wa denkt te zondag?' 'Heb er een hard hoofd in Herm.' 'Mag ik wel veur oe duimen Anton?' 'Graag Herm.'
Eenmaal weer buiten wees Johnnie me op het busje van de TIGO. Helemaal in het groen-zwart en beletterd met NEC. De gootspook spuugde waalwater, kunde mee over de brug komen. Nog een tijdje met Sambo staan kleppen. Over dat we voor Ajax zijn en de Tigo een plaatselijke held is, tevens in Gelderland bekend. Gezien de prijs die hij met z'n friettent won. Al 40 jaar uit de muur etend. Kroket eruit, klep weer dicht.

Nog een arm om Sambo z'n schouders gelegd. Handen geschud, net niet gaan tossen. Afgesproken met Johnnie dat we deze zomer voor Italië gaan zijn. Dat België te hoog van de toren blaast tegenwoordig.
Kunnen niet tippen aan het Nederlandse voetbalverleden. Gaf Anton geen tipgeld. Sambo wel getipt over het EK-17 dat morgen begint met Nederland als favoriet. De voetballertjes die daarna gratig patatjes krijgen van Anton, moeten zich niet laten afschrikken door de tatoo's van Sambo.
Sambo is de goedheid zelve. Blaast je weg met z'n ronkende motor, net zoals Anton met z'n busje. Blaasvoetbal, zelfs voor Max kinderspel.

Trouwste user 2022 vrijdag 6 mei 2016 @ 13:25:45 #260
7889 tong80
Spleenheup
pi_161961265
Ik heb een uitgever. Zichzelf aangeboden. :)

Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 13:30:46 #261
249559 crew  Lavenderr
pi_161961347
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:25 schreef tong80 het volgende:
Ik heb een uitgever. Zichzelf aangeboden. :)

Gefeliciteerd! Dan ga je het druk krijgen. Succes!
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 mei 2016 @ 13:34:30 #262
7889 tong80
Spleenheup
pi_161961408
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij heeft een eigen uitgeverij. Prominent iemand. :)

Trouwste user 2022 vrijdag 6 mei 2016 @ 13:35:39 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_161961423
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vooral de moderne geschiedsgeschrijving uit Bommel. De rest komt later wel. Ha ha ha :D ;)

Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 13:36:56 #264
249559 crew  Lavenderr
pi_161961444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij heeft een eigen uitgeverij. Prominent iemand. :)

Ga je het doen? En kan je onthullen welke uitgeverij het is?
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 mei 2016 @ 13:41:50 #265
7889 tong80
Spleenheup
pi_161961518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ga je het doen? En kan je onthullen welke uitgeverij het is?
Ik ga het zeker doen. Hij is oprecht en noemde me al als één van z'n favoriete schrijvers. Als je terug leest zie je wie het is. Heerlijk om monden te gaan snoeren straks. Niet dat ik het daar voor doe. Maar je begrijpt me.

Moet nu weg. Nog een dekhengst beschermen als verdedigende middenvelder.

pi_161962494
Jan Schouten, nooit van gehoord
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 mei 2016 @ 15:34:31 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_161963984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
Jan Schouten, nooit van gehoord
Ik kan je onder sneeuwen met namen die je niet kent.

Kan ook m'n handtekening in de sneeuw pissen.

Ik prefereer het laatste.

Trouwste user 2022 zondag 8 mei 2016 @ 11:01:21 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_162004130
dag dat de zon schijnt
eerste zomerse dag
alsof het niet eerder
eerste zomerse dag was

tweede zomerse dag
in de rij staan
alarmbellen
schaam je schellen

dat de ogen pas openen
je moeder zichtbaar wordt
de dag dat je denkt
je denkt, aan de dag

je denkt aan de dag
aan de moederdag
die er ooit was
dat je nog kon zeggen

moeke ik hou van je
kom even gedag zeggen
morgen ben ik er weer
de dag die nooit meer kwam

Trouwste user 2022 donderdag 19 mei 2016 @ 19:04:14 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_162330714
De laatste dribbelaars

laatste langs de lijn
bezijden het publiek
raspaardjes bestaan niet meer
dartelen nu met een pijl

verdediger ontdaan, kalk aan schoenen
bal die dribbelt, Marco als een beest
niet te veel naar binnen
kampioenen geboren, groot feest

binnendoor dreigen, rechts omheen
krijtje gooien, hinkelend gepasseerd
verdediger, verkeerde been
jong geleerd, held op sokken

eenzaam staat de spits
wachtend op de bal
zal nooit meer komen
midvoor voor niks

Nelis kon het, net als de Pang
bang waren ze voor Michael
Jordi sprak mooie woorden
zoals NIVO's Jordy iedereen bekoorde

Trouwste user 2022 dinsdag 24 mei 2016 @ 04:07:23 #270
7889 tong80
Spleenheup
pi_162453095
ik stond stil
open raam
tocht
de bries blies
naar binnen

buiten was mooier
beschutting warmer
veilig
koesterde de wind
van binnen

Trouwste user 2022 dinsdag 24 mei 2016 @ 04:17:44 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_162453120
Nu maar hopen dat Mourinho de coach wordt en het opbouwwerk van van Gaal teniet doet.
Kan ik Manchester United nog meer gaan haten. Ben een grote fan van Louis, overal waar ie de kans krijgt hebben ze succes, en profiteren ze jarenlang van de jonge spelers die hij door laat breken.

Dit seizoen een 18jarige debutant als international afgeleverd. FA cup gewonnen, dat is een mooie prijs hoor. De landstitel, of anders, zat er door blessures niet in. Ben zo'n beetje de enige die baalde dat Bayern München de CL-Finale in de laatste minuten verloor van Manchester United. Manchester United is het Heerenveen van het mondiale voetbal. Opgelegd pandoer. Ik maak zelf wel uit welke clubs ik mooi en aantrekkelijk vind.

Iedereen moet ze leuk en traditioneel vinden. Liverpool echter, is groter qua traditie, status en prestaties. Dan kun je zeggen dat Liverpool al zo lang geen landskampioen is geweest. Manchester United moest er in de jaren 70/80 30 jaar op wachten, ze degradeerden zelfs.

Manchester City is helaas in de handen van het gross kapital gevallen. Dat was het Sparta van Engeland. De echte club van de stad. Ik ben een Gunner, toch Chelsea altijd kunnen waarderen. Die sympathie verdwijnt door de munten. Trouwens over munten gesproken, in 1968 werd het EK gespeeld met vier landen en beslist door het opgooien van een muntje. Nu regeert het grote geld uit het Midden-Oosten. Speelt Nederland geen rol tussen 24 landen.

De Nederlandse ex topvoetballers gaan aan de hand van huichelende oud-bondscoaches afbouwen in de woestijn. Ze zoeken namelijk een nieuwe uitdaging. Zoek je zelf broeder. Zong het Simplistisch verbond. Ons Lowieke huichelt nooit. Die zegt waar het op staat. Geen blad voor de mond en geen truukjes. Louis kun je mogen of niet mogen. Je weet wel wat je aan hem hebt.

Wie sprong er hoger dan Dessayie ? Wie gleed er sierlijker over de grasmat ? Wie was er beter dan Rotterdam en Eindhoven ? Wie wilde ooit nog eens bondscoach zijn op een WK ?
Wie lag er Löffeltje löffeltje ? Wie oh wie, heeft er de laatste 20 jaar als coach meer geschiedenis geschreven dan ons Lowie ? In Steen gemetseld. Met de neus vooruit.

Trouwste user 2022 donderdag 26 mei 2016 @ 10:58:37 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_162510583
Ik leerde, als begin twintiger, snotaap, Chris kennen in het Torentje.
Killing Joke, TC Matic, Waterboys en andere goeie muziek werd er gedraaid. iedere week nieuwe singeltjes. Herinner me ook Alphaville met 'Forever Young' Moest ik net aan denken toen Chris voorbij demarreerde op zijn fiets. Hij reed zo hard dat ik hem niet kon feliciteren met z'n 70ste verjaardag. 'Hey Chris!' 'Hé herm!' En weg was ie weer. Een fietsend icoon uit de binnenstad. Chris kwam in 1988 in de Spin terecht. Hij was barman, uitsmijter, uitbater en plaatjesdraaier in één. De kroeg begon te draaien en de uitdrukking van Chris: 'Een kleinigheidje houde toch.' werd een begrip. Nooit hommeles, nooit heibel, een stamkroeg gevonden.

De Spin is weer in goede handen. na meer dan dertig jaar geleden een beginnende Chris, is het nu dikke mik met Dickie Dick. Even uitbesteed geweest aan één of andere Jos. Zeg maar een estafettestokje dat viel, de scheidsrechter liet de kouwekak race overlopen, wegens te veel rukwind van schijters op het startblok. Chris ken ik nu bijna 40 jaar. Geen spat veranderd, zeggen we in Bommel. Chris heeft ook geen spatjes. De enige spatjes die Chris ooit heeft gehad is als geweldige waterpolo-speler.

Ik woon 50 meter van Chris vandaan. Soms een vluchtige groet, af en toe een goed gesprek, altijd joviaal. Chris is de uitvinder van de lobbes, de goeie peer met een hart van goud. Daar zoekt ie ook z'n honden op uit. Als Olie B. Bommel een hond zou zijn geweest, mocht Chris hem uitlaten.
Zo baasje zo hond. Kan me Chris niet voorstellen met een tekkel.
De enige tekkel waar ik Chris mee associeer is de tackle van Wim Suurbier. Ook een Ajacied met een hart van goud. Wat heet goud ? Drie europa-cups-1 op rij. De enige cup waar Nederland nog groot in is zijn de verbouwde tietels van Katja, Georgina, Patty en Vanessa.

Ik had ook gewoon kunnen zeggen: 'Chris van Brakel wordt vandaag 70, gefeliciteerd Chris.' Dat zou hem onrecht aan doen. Sommige Bommelaars verdienen meer, sommige Bommelaars zijn echte Bommelaars, sommige Bommelaars horen bij het meubilair zonder te verstoffen, sommige Bommelaars moet je koesteren. Chris is er één van.
Forever Young Chris.

Trouwste user 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 08:40:54 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_162532639
'Heb je nog iets geobserveerd vandaag Dick ?'

'Ik zal je vertellen dat ik gisteren minder heb geobserveerd. Vandaag is echt zo'n dag dat je aan het observeren slaat. Dat je denkt, als ik nu niet ga observeren, wanneer dan wel?'

'Dat was de vraag niet Dick. Ik vroeg wat je hebt geobserveerd.'

'Daar heb je gelijk in, kan ik niet omheen. Zou wel willen, maar dat zou objectief gezien niet eerlijk zijn. Dan ben je niet goed met je vak bezig. Want hetgeen je observeert mag niet verborgen blijven. Je houdt me wel van m'n werk af trouwens. Was net lekker aan het observeren. Maar goed. Wat was de vraag ook al weer?'

'Of je al iets hebt geobserveerd?'

'Oh ja, ik dwaal soms te veel af. Vooral als ik aan het werk ben. Aan het observeren zeg maar. Had ik bij Feyenoord al een beetje last van. Was ik te nadrukkelijk aanwezig. Werd me vriendelijk gevraagd of ik iets meer wilde observeren dan ageren. Dus ik aan het observeren geslagen, tot ze vroegen of ik iets minder wilde observeren. Ha ha ha, dat krijg je dan als observeren in je bloed zit.'

'U antwoord nog steeds niet op mijn vraag.'

'Oh ja, of ik al iets heb geobserveerd? Wel degelijk mijn vriend. Hier en daar, uit m'n ooghoeken en zijdelings. Van uit een bepaald standpunt en er boven op. Buiten dat nog op een afstandje en de ruimte gevend. Onverwachts en plotseling. Aangekondigd en actief. Me niet met de zaken bemoeiend en berustend. Stimulerend en actief. Competatief en strijdend. Verder analiserend en ontledend observerend.'

'Dank u wel Dick Advocaat. Succes verder met het observeren.'

'Tot uw observice.'

Trouwste user 2022 dinsdag 31 mei 2016 @ 13:40:57 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_162643107
100 onbekende Nederlanders hebben de petitie vóór Zwarte Piet ondertekend.....

Ans van der Groot, Henk Slucht, Bianca Bijtenbeens, Bert van der Wetering, Hendrik Ido Ambacht, de broer van Henk de Vries, Hans in de Sloot, Bert Buitengesloten, Trudie van der lieg, Zoef de Schele, De Bums, Gerard de Haan, Brian Klop, Broer van Dinges, Gé Witwel, de Blauwe boon van Enschede, Suzanne Vanderniet, de halfzus van Suzanne Vanderniet,
Mari van der Linden, John Doetdeugt, Karel van der Plas, Henk die een Plasdeed, de gehele Gisbert Schaarsweg, Veur dat ze verdween, Ollie B. Bommel, Wim Deedie, Truus de Waal, Chris de Korte, de buren van de geluidsoverlast, de burgemèster van Bommel, de christelijke gemeenschap van Poederoyen, Jan van Trigt en Ad van Trigt, de Hurnse Kil, Maarten van Rossum, Herman van Tongerlo, loek van Grutjes, Janus zoet, Wim Warm, Aad Koudijzer, de gemeentelijke postzegelsverzamelingsvereniging Kerkwijk, Bianca Schout, Broer Dirxs, Zuster Klivia, Maarten Fonk, Frits van der Naad, Ob Stakel, Theo van der Quak, Jiel Kuintjens, Bas de Gaay Fortuinman, Brutil Overzees, Hermien Hermans, Spankie Esem, Martin Conrads, De zoon van Martin Conrads, of z'n dochter, Boven Gemiddeld, Guus Flater, Leo Overdediepte, Gijs Arends, Arend Gijszoon, Bobbie Geluk, Bas Sotthewes, Niet Vanderwijs, Steven Hangmeernietaanop, Lut van den Hoek, Bennie Goed, Ivo de wijs, Robin van Beieren, Robin van Barenswee, Roel de Oudste, Makkie van Krijswijck, Peer 'm Erin, Joop de Vlieg, Walter Waaldekros, Boebie Bummel, Jan Janszoon, de dochter van de broer van Jan Janszoon, Kwetter Nest, Leo Geelonthouder, Yourie Muts, Diana Westlander, Philips School, Ivo Niehiel, Bert van Bruchem, Gé Scheiden en Geert Bruijgom, Marc Overlast, James Fluit, Dik de Achterlijke, Simon Smak, René van Rijen, Theo Plankgas en Paul de Remmer, José van der Goor, Grutje Mut, Marian van der Sloot, Corrie Kortwater, Zware Nel Drum, Luci Ver,

Het wordt nog vechten of ie in de Carilion, Kompas of Toren komt.

Als ie maar op de mat valt, zou de vroegere inwoner van Bommel, Anton Geesink zeggen.

Trouwste user 2022 woensdag 1 juni 2016 @ 21:16:15 #275
7889 tong80
Spleenheup
pi_162677619
In Gelderland en Noord-Brabant zijn rond hetzelfde tijdstip klokmeldingen gedaan. De klok hoorde de klepel luiden, zonder verstand van zaken te hebben. Omroep Transmedia/Dijkland meldt dat de kroegen in Tiel en Zaltbommel zijn ontsmet. In Brabant, lees Den Bosch, is bij cafetaria Kees Kroket een patatje oorlog binnengekomen, weet stadsomroeper Cor de Gram.

De hoofdgast, Marcel van Mourik, werd met drumstel en al opgetrommeld. Van het drumstel is sindsdien niets meer vernomen. De slagman heeft last van z'n bekken, dus loopt een beetje uit de pas. De Rat, zoals Marcel ook wel wordt genoemd, deed met draaiend hoofd en petje-op-petje-af een gillende sirene na. Hij heeft zelfs zijn berenlul laten staan, om indruk te maken. Op de Pim Pam Pet, zoals Marcel ze altijd noemt. Hij moest onderweg één keer zijn hoofd intrekken. Anders werd zijn niet aanwezige rijbewijs ingetrokken.

Het is niet duidelijk of het drumstel, Marcel en de meldingen iets met elkaar te maken hebben. In Vught gaat het vermoedelijk om loos alarm. Kan iets te maken hebben met voetbalvereniging FC GGZ. Echter wordt er Fred Teevens ontsmet. Niet duidelijk is om welke Fred het gaat. Volgens woordvoerder Aki van Hees stinkt het zaakje, en kunnen er bonnen worden uitgeschreven. Wel zijn alle kinderen die op dat moment zwemles hadden uit het water gehaald. De zwemlessen van later op de avond zijn afgeblazen. Ad gaat verder in Trigt. Marcel in een café. Niet duidelijk is of ie alsnog in het pijpje moet blazen.

Mocht u Marcel signaleren, schroom dan niet om de plaatselijke slijterij op de hoogte brengen. Anders de nationale telefoonnummers van Bavaria of Heineken te gebruiken. Iedere informatie is welkom. Ook de nutteloze, zoals Marcel zichzelf altijd omschrijft. Mocht de Rat zichzelf niet goed kunnen beschrijven is ie echt van het padje af. Gelieve hem dan met zachte hand naar huis te begeleiden, hem in te stoppen, kusje-kroel te doen, zachtjes weg te gaan, de voordeur voorzichtig te sluiten. Achterom te kijken en denken. 'Wan kulleke bleft het toch.'

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')