en als de elektriciteit het dan niet doet, kom je dan je kamer nog uit of fakkel je dan gewoon weg bij brand?quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:33 schreef Makrolon het volgende:
En zo'n electrische opener die hem in het kozijn ontgrendeld?
Er zijn twee soorten deuropeners, bij de ene moet de deuropener spanning krijgen om open te kunnen, maar in jullie geval staat de opener continu onder spanning en kan de deur geopend worden door onderbreken van de spanning of bij stroom uitvalquote:Op zaterdag 31 december 2016 18:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en als de elektriciteit het dan niet doet, kom je dan je kamer nog uit of fakkel je dan gewoon weg bij brand?
Ah okee, dat stelt gerustquote:Op zaterdag 31 december 2016 18:10 schreef exlurker het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten deuropeners, bij de ene moet de deuropener spanning krijgen om open te kunnen, maar in jullie geval staat de opener continu onder spanning en kan de deur geopend worden door onderbreken van de spanning of bij stroom uitval
Wij hebben 2,80 meter gevuld met 3 kasten van 1meter (kasten van 75cm bestonden toen nog niet). De buitenste hebben we zelf smaller gemaakt zodat hij exact past. Wanneer je zelf deuren ervoor wilt zetten is dat geen enkel probleem. Voor jou zo 2,75 maar een kleine aanpassing betekenen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 17:01 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie kast! Ben zelf ook aan het denken om een PAX te kopen en daarna zelf deuren ervoor zetten.
Alleen ff kijken gezien wij 2650 ruimte hebben.
Hoe groot is jullie kast? 2500?
dat werkt alleen als je planken in je kast wil. Met alle andere kastinrichting is het bal.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben 2,80 meter gevuld met 3 kasten van 1meter (kasten van 75cm bestonden toen nog niet). De buitenste hebben we zelf smaller gemaakt zodat hij exact past. Wanneer je zelf deuren ervoor wilt zetten is dat geen enkel probleem. Voor jou zo 2,75 maar een kleine aanpassing betekenen.
Roede werkt ook prima (dat hebben wij) en inmiddels heb ik ook schoenenrekken van 75cm en dan een plankje aan de zijkant past ook. Maar roedes en planken is idd het handigste, houd je nog 2 meter over voor alle andere kastinrichting.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat werkt alleen als je planken in je kast wil. Met alle andere kastinrichting is het bal.
Ik denk dat Makrolon deze bedoeld:quote:Op zaterdag 31 december 2016 12:56 schreef bleiblei het volgende:
Aan wat voor iets moet ik denken bij elektrische openers?
Dat is ongeveer het idee inderdaad. Voor de deur heb ik magneten besteld, ga ik testen of die de deur dicht genoeg kunnen houdenquote:Op woensdag 4 januari 2017 21:19 schreef popvette het volgende:
Je zou de muur waar de deur zich in bevindt kunnen bekleden met panelen waar ietsje ruimte rond elk paneel zit. Het paneel wat dan op de deur zit kun je dan een wat schuine rand geven waar je je vingers achter kunt zetten. Beetje zoals de greeploze keukenkastjes van keukens.
https://www.google.nl/search?q=greeploos+greep
krijg je dan geen TAK! als je de deur opent en sluit?quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is ongeveer het idee inderdaad. Voor de deur heb ik magneten besteld, ga ik testen of die de deur dicht genoeg kunnen houden.
Magneten zitten in de zijkant van de deur. Niet aan de voor/achterkant. Dus ze houden theoretisch de deur dicht, maar "plakken" de deur niet vast tegen het kozijn.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
krijg je dan geen TAK! als je de deur opent en sluit?
Het staat overigens wel garant voor hoop spannende avonturen in een slaap kamerquote:Op woensdag 4 januari 2017 20:22 schreef bleiblei het volgende:
Haha, dat is wel tof, maar ik denk niet dat dat handig is als slaapkamer deur.
Dat je moet kloppen om de deur open te krijgen.
we hebben vast nog niet verteld dat we vanaf februari tot aan het moment dat de kamers op de eerste verdieping onder handen kunnen worden genomen een baby op onze slaapkamer hebben liggen?quote:Op woensdag 4 januari 2017 22:10 schreef Attitude het volgende:
[..]
Het staat overigens wel garant voor hoop spannende avonturen in een slaap kamer![]()
Helft van de ondeugende films begint hiermee
Eh nee.. maar dan kun je dat andere spelletje wel doen... Klop Klop wie is daar.quote:Op woensdag 4 januari 2017 22:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
we hebben vast nog niet verteld dat we vanaf februari tot aan het moment dat de kamers op de eerste verdieping onder handen kunnen worden genomen een baby op onze slaapkamer hebben liggen?
Ik weet niet of het bestaat, maar je zou een hele platte deurkruk moeten hebben die vrijwel tegen de deur aan zit en die precies tegengesteld zit aan een normale deurkruk (dus greep wijzend naar de open kant van de deur ipv naar de scharnierkant). Als deze dan niet te dik is kun je 'm uitfrezen uit het paneel dat op de deur komt. Met je vingers kun je dan achter de rand van het paneel de deurkruk omhoog doen om de deur te openen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is ongeveer het idee inderdaad. Voor de deur heb ik magneten besteld, ga ik testen of die de deur dicht genoeg kunnen houden.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef bleiblei het volgende:
Tjo, 1 na-laatste update van dit topic (als ik nog een keer tijd vind zal ik de resultaten van onze zolder laten zien).
Maareh, huis bijna af. Dus tijd voor een nieuwe.
Nieuwe huis gaan we niet zo intensief delen op Fok! zoals met ons huidige huis hebben gedaan.
Maar we hebben een blog gemaakt (dan hoeven we geen bekenden naar ons Fok! account te verwijzen).
Maar goed.. Die blog... Staat in onze (van SQ en mij) signature hieronder voor diegene die geïnteresseerd is.
En om deze reeks echt af te kunnen sluiten komt er dus nog een final update van onze belovedzolder
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |