abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155345277
Loj :*

Hier gaan we om 21.00-21.30 naar boven en slaapt ze tussen 21.30 en 22.00, met uitschieters naar 22.30 uiteraard. Ze is wel steeds vroeger wakker nu 's ochtens (rond 7.00 uur) en daar baal ik van, want ze is dan nog wel moe. Maar ja, ik morrel liever niet aan haar middagslaapje, want dat heeft ze echt nog wel nodig... Of moet ik dat er toch afhalen? Want zo is het voor ML en mij best pittig.
Home is where the O+ is...
pi_155345522
Loj gecondoleerd

Cwen is zou het toch proberen kijken wat het doet. Hier vond ik het fijner om het lastige moment om 5 uur te hebben dan de strijd in de avond.

Maar ik heb misschien makkelijk praten met kinderen die beide bij 18 maanden stopte met hun middagslaapje.
pi_155345763
Cwen, misschien een tussenweg? M sliep s middags op een gegeven moment heel diep en vast. Toen we hem max 2 uur lieten slapen ging dat een stuk beter. De meiden slapen niet elke dag s middags. Als we weg zijn kunnen ze prima zonder maar thuis is het toch wel fijn.

Ik zou het gewoon proberen.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:07:23 #79
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155345917
Ik zou inderdaad ook gaan spelen met het middagslaapje. Als je niks probeert, weet je ook niet of het werkt.

Hier begint het avondritueel rond 18.15uur voor beide. Uiterlijk 20.00uur zijn ze allebei boven. Slapen (met name Piranha) is een ander verhaal :').
pi_155345937
Loj, gecondoleerd.

Die groepsverdeling op het kdv is niet helemaal lekker dan. Ik zou eens kijken of hij van groep kan wisselen. En anders richting gastouder. Misschien kun je eentje vinden die hem ook naar een psz kan brengen? (voor het grotere groep gevoel van de basissschool)

Daan gaat rond half 8 naar boven. Dus hij ligt rond kwart voor 8/10 voor 8 alleen onder de wol. Meestal slaapt hij 10 minuten later wel. En dan is hij iets na 7 uur wakker.
In de vakantie was het van 9 tot half 9 slapen zo'n beetje. ook wel lekker. Middagslaapjes zijn er hier uit sinds hij anderhalf is.

Cwen, ik weet van mijn oudste dat hij ook 's avonds laat naar bed ging en overdag nog sliep. Hij kon echt niet zonder dat middagslaapje tot 3,5. Dan at hij 's avonds niks, en was te moe om gezellig in bed te komen 's avonds. Inkorten van het slaapje maakte het ook erger. Na een week proberen zonder middagslaapje maar geaccepteerd dat hij er laat in lag. Al was dat niet na half 10 dacht ik..

Daan is echt op dreef deze week. Maandagochtend bij een spelletje monopoly; hij moest 5 euro betalen aan mij. Maar hij had geen 5 euro. Dus ik zeg pak maar eentje van 3. En hij pakt er zo eentje van 2 bij om aan mij te geven. Zelfde ook met andere sommetjes.
En hij schreef maandagavond op het cadeautje voor mijn man uit zichzelf een "p" van papa.
Gisteren stond hij in de woonkamer en zei "mama, chris is op school, hij is niet op zijn kamer daar" en wijst met zijn vingertje naar het plafond waar chris zijn kamer boven is. Zelfde kon hij met de andere kamers en papa op zolder.
Ook nog samen naar de supermarkt gefietst, hij op zijn fietsje zonder zijwieltjes. En hij deed alle linksen en rechtsen goed.
Mijn peuter heeft haast :o
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:25:56 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155346209
Wat goed die rekensommetjes! Anouk is niet van het tellen, als ze 2 bedoelt zegt ze 4, maar steekt wel 2 vingers op :D vanaf 4 telt ze wel zo tot pak hem beet 20?
Daar staat tegenover dat ze wel goed is in letters en vandaag 6 x een A heeft geschreven....op de muur :( :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_155346322
Daan telt tot 14 goed, daarna doet hij maar wat ;)

Wat goed, A's schrijven !!!
(kreeg je het eraf?)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:47:45 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155346535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan telt tot 14 goed, daarna doet hij maar wat ;)

Wat goed, A's schrijven !!!
(kreeg je het eraf?)
Zo goed als alles! Power sponsjes van Action! Maakt alles blinkend schoon ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:55:47 #84
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_155346640
Gecondoleerd en.sterkte loj.

Helaas iets wat we allemaal meemaken....

Wij zeggen.hier ook dat als iemans is overleden ze dan.een sterretje zijn.

Al.was ze er ook bij, bij de begrafenis van onze kat, in de tuin. Maar dat geeft niet. Zr weet nu tenminste waar die is

Cristel heeft ook weleens van die leuke uitspraken , en ze is zo bijdehand ❤
pi_155346780
Tot nu toe heeft Daan het niet meegekregen dat er iemand is overleden (laatste was hij nog geen jaar). Bij de oudste hebben we niet verteld dat de overledene ergens heen ging. Hij heeft het wel eens gevraagd waar iemand dan was. Toen heb ik geantwoord dat ik het niet wist, wel dat zijn lichaam op het kerkhof was. Dat oma en vriendjes moeder geloven dat iemands ziel (in kinderwoorden uitgelegd) in de hemel komt, maar dat ik niet denk dat zoiets bestaat. Dus dat ik denk dat het over is hierna. En daar was hij tevreden mee.
Ik probeer zo weinig mogelijk "praatjes" op te hangen tegen de kinderen. De keren dat ik het gedaan heb kreeg ik ze soms een jaar later om mijn oren omdat hij toen wel groot genoeg was om iets uit te leggen. Dan vertel ik liever dat ik het niet weet, of zo goed mogelijk wat ik wel weet.
Maar dat is ook omdat ik eens een kindje in paniek heb gezien om alle sterren in de avond. Arme ding was helemaal verdrietig dat er zoveel mensen dood waren ;(
pi_155347510
Cwen, I. sliep vorig jaar zomer ook met middagslaapje pas rond 22 uur. Toen het zo lang licht was vond ik dat ook geen probleem, gingen we er na het eten nog lekker op uit. Stukje fietsen of wandelen of nog even spelen in de tuin O+. Maar toen het herfst/winter werd, vonden we het vervelender worden. Ook omdat ik toen best wel zwanger was en doodmoe na een dag werken. En naar bed brengen ging ook heel moeilijk, daar was ik (want hij dronk nog aan de borst en vriend kon hem niet in slaap krijgen) zo een uur mee in de weer. Dus toen eerst het middagslaapje teruggebracht naar maximaal 1 of 1,5 uur (beetje opletten wanneer hij in lichte slaap was). Dat werkte een tijdje, maar sinds ik geloof december is het middagslaapje er helemaal af (met een enkele uitzondering als we een heel drukke dag/ avond hebben of als hij echt te vroeg wakker is). En nu gaan we rond 18.45 naar boven en slaapt hij eigenlijk altijd tussen 19 en 19.30 uur. De eerste weken was de koek rond 17 uur wel op, maar dat is iets waar we even doorheen moesten. Was ook zo toen we van 2 naar 1 slaapje gingen overdag. Nu mag hij, als wij gaan koken, altijd een half uurtje filmpjes kijken op de tv. Dat is net genoeg rust om ook de maaltijd nog gezellig door te komen. Meestal dan ;).

Dood vind ik ook een lastig onderwerp. Het hoort erbij, en ik merk dat hij er steeds vaker vragen over heeft (het helpt niet dat onze kat opeens, na 12 jaar, besloten heeft dat hij muisjes wil/kan vangen). En ik wil ook niet blijven zeggen dat je altijd beter wordt als je ziek bent, want dat is gewoon niet altijd zo. Maar ook niet onnodig angstig maken. Lastig om de balans te vinden bij wat je wel en niet vertelt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155347801
Ik vind het ook lastig. De hond van mijn schoonouders is van het voorjaar overleden en M heeft het daar nog best vaak over gehad. Ik heb zijn vragen naar waarheid beantwoord. Als hij meer wilde weten vroeg hij door. Kinderen weten zelf goed wat ze aankunnen volgens mij.

Maar dit ging om een hond, en dan niet eens van onszelf dus de emoties waren er ook niet echt.

Wat dat betreft was ik "blij" dat we het begrip dood op deze manier konden introduceren en niet met het verlies van een dierbare.

Staat er een beetje vreemd maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:30:35 #88
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_155348228
Cristel heeft hier alles grzien.van onze kat. Dat ie in een doosje lag en dood was (niet slapen...nee) ze heEft een tekening gemaakt . Rn zr was erbij toen er een gat werd gegraven en de doos in de grond ging. Ook toen er aarde op werd gegooit.

Later hebben ze steentjes gezocht voor op t grafje en er staat nu ook een kruis bij met naam en datum.

Ze heeft het wel vaker over de dood. Als jij dood bent mama dan ga jr ook in een doos. Ja klopt. Vind het goed dat ze dit begrijpt. Niks raars aan
pi_155348509
Sofie heeft alles mee gekregen bij mijn schoonvader 2 jaar geleden. Ze was toen 2,5 ze weet nu alles nog. Ze kan zo alles weer vertellen. Een tante zei toen nog tegen dr dat opa lag te slapen. Sofie dr antwoord :" Nee hoor, opa slaapt niet. Hij is dood. Dan doe je het niet meer "
Tien we vlak na de begrafenis op de begraafplaats waren zat er op opa's graf een witte vlinder, die noemt ze nu opa vlinders.
*poef* nu is het weg
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:51:39 #90
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155348694
Nadat de (jaren geleden overleden) opa van vriend een tijd geleden ter sprake kwam is de dood hier ook een veelbesproken onderwerp. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn en er vertrouwen in de hebben dat hij niet meer informatie vraagt dan hij aan kan. En ik vind het heel mooi en verrassend met wat voor vragen en opmerkingen hij komt. Het zijn vooral de praktische dingen die hij zich afvraagt: hoe oude opa er nu uitziet (of we een keer kunnen gaan kijken en hem op kunnen graven :') ), wanneer oma dood gaat en wie er dan in haar huis gaat wonen, maar ook wanneer hij zelf dood gaat ("kan je een kalender maken mama, tot ik dood ga?" :X )
Oude (on)bekende.
pi_155349090
Wat goed van die rekensommetjes Deep. Hier telt ze van: "1, 3, 5" :D

En dood heeft Riley nog niet bewust meegemaakt. Vind ik wel een moeilijk onderwerp, waar ik zelf ook nooit te lang aan durft te denken
pi_155349246
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:51 schreef Mevr_Mus het volgende:
Nadat de (jaren geleden overleden) opa van vriend een tijd geleden ter sprake kwam is de dood hier ook een veelbesproken onderwerp. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn en er vertrouwen in de hebben dat hij niet meer informatie vraagt dan hij aan kan. En ik vind het heel mooi en verrassend met wat voor vragen en opmerkingen hij komt. Het zijn vooral de praktische dingen die hij zich afvraagt: hoe oude opa er nu uitziet (of we een keer kunnen gaan kijken en hem op kunnen graven :') ), wanneer oma dood gaat en wie er dan in haar huis gaat wonen, maar ook wanneer hij zelf dood gaat ("kan je een kalender maken mama, tot ik dood ga?" :X )
Opa opgraven :9 :X en ik zie die kalender helemaal voor me, luguber! Doe eens niet, S!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155349296
Musje :X :o O+

M vond het ook heel bijzonder dat er nog wel een foto van de hond bij opa en oma stond. "dat is fijn, nu kan ik toch nog even naar hem kijken"
pi_155352875
Meld! Hoi! Eens kijken of ik hier kan blijven zonder steeds te Heintje Davits-en zoals in het andere topic :')

MIJN BEEBIE IS 2 GEWORDEN VANDAAG!!!
pi_155353021
Gefeliciteerd met je baby dreumes Hilz!

Dood komt hier ook regelmatig ter sprake. Ik probeerde het eerst te vermijden. Isa plet nogal graag mieren en ik vertel haar steeds dat ze dat niet moet doen, want dan gaan ze stuk. Laatst zei ze ineens uit zichzelf: "Nee, niet stuk. Dood!". Geen idee hoe ze daar dan bij komt... Verder ging ze er niet op in, dus ik ook niet. Ik zou haar voor dat begrip liefst zo lang mogelijk beschermen :@

KJ, opa vlinders O+ Wat mooi.
Sarcasme. Herken het.
pi_155353086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:37 schreef Hilzillah het volgende:
Meld! Hoi! Eens kijken of ik hier kan blijven zonder steeds te Heintje Davits-en zoals in het andere topic :')

MIJN BEEBIE IS 2 GEWORDEN VANDAAG!!!
Gefeliciteeeerrd *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155353125
Gefeliciteerd Hillz!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155353129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:43 schreef Spirit82 het volgende:
Gefeliciteerd met je baby dreumes Hilz!
Peuter! Gefeliciteerd! *G*
pi_155353320
Gefeliciteerd Hilz *O*
pi_155354217
Sterkte Loj..

Gefeliciteerd Hilz!

Hier ook ''sterretjes'', Billy wil ook regelmatig even door z'n dakraam kijken of hij de poesjes ergens kan zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')