abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155430967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:48 schreef LadyBlack het volgende:
Sonnetje, wat een ideale locatie van dat huisje! _O_
Ja was beter dan we verwacht hadden :D

Die met dat springkussen was trouwens niet 'onze' speeltuin.
Dit was de onze, vanaf het balkon :D

pi_155430970
Editten is lastig :')
pi_155431772
Son; ziet er mooi uit! Duitsland is O+__!

Gevalletje FOK!wet hier; zou gisteren nog plaatsen dat we hier geen dramanachten hebben, en verrek hij wordt om 23.00 hysterisch wakker :o Helemaal over z'n toeren, roepen dat hij bang was etc.
Gauw mee naar beneden, even wat drinken en bij mij in bed. Heb hem daar nog een half uur moeten kalmeren voordat hij lief tegen me aan kroop en ging slapen.

Vanmorgen zelf van bed gegaan en de tv aan gezet (Oh en de speelgoedkast overhoop gehaald :') )
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:01:33 #229
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155432960
@sonnetje.. daar zijn wij ook geweest.. vond het een heel mooi park en ook een leuke omgeving.
Prachtig appartement hadden wij ook, helemaal boven.

Onze kleine peuter slaapt de afgelopen week makkelijk tot half 10 smorgens.. met als gevolg dat we ons al een paar keer verslapen hebben, hij is normaal altijd onze wekker blijkbaar.

En dan doet hij dus ook nog een een middagslaapje van een uurtje..

@ spirit.. dat is hier met vlagen ook zo geweest.. Ik blijf dan op zijn kamertje zitten tot hij slaapt, maar ik hou de interactie dan wel tot een minimum.. Ben gewoon aanwezig, maar we spelen niet meer samen.
Heeft goed gewerkt.. na een paar dagen gaat hij gewoon weer lekker zelf slapen.
pi_155448858
Dank voor jullie reacties!! Ik heb zelf ook het idee dat ze "iets" eng vindt, en of dat haar kamer is of het idee dat mama weg is. Ik heb nu een nachtlampje aangezet en haar deur open laten staan en met wat tegenzin mag ik dan nu haar kamer af, mits ik zichtbaar voor haar op de bovenverdieping aanwezig blijf. Ik ben gesloopt en bij haar op de kamer blijven heb ik eerst gedaan, maar dat trek ik niet avond aan avond. Na een lange dag heb ik echt even rust nodig en tijd voor mezelf. Met de iPad in bed is dus een mooie tussenoplossing. Ze lag er nu laat in wegens bbq en zonder noemenswaardige middagslaap, maar volgens mij is ze met middagslaap ook wel moe genoeg... Even afwachten en uitproberen dus.
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:10:59 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155449169
Mijn tante heeft ook best lang op de bovenverdieping rondgescharreld, was opvouwen oid, toen haar dochters klein waren. Inderdaad het veilige idee dat mama wel in de buurt is.

Hopelijk is het van voorbijgaande aard, krijgt ze zo het vertrouwen weer terug.

En waarschijnlijk ten overvloede, maar gewoon uitspreken he; dat je naar je slaapkamer / beneden gaat, en dat je haar komt troosten als ze bang of verdrietig is. Wie weet hoeveel er van blijft hangen.
pi_155449407
Spirit, hopelijk is het een korte fase. :*

Sonnetje, leuke foto's O+
pi_155458327
Cwen hoe is het daar? Al iets verbetering?

Slaapangsten herken ik hier niet. Ze word wel eens snachts wakker maar dat is dan 9 vd 10 keer omdat haar luier bijna overstroomt.
Dus helaas geen tips!

Ik zit me al een uur rot te denken wat ik vandaag kan gaan doen met kaylee. Ik ben alleen met haar en geen auto tot mn beschikking. En op de eendjes in het dorp is ze wel aardig uitgekeken. (Btw de eensjes vinden ons niet eens leuk meer want die zwemmen dood leuk naar de overkant als we komen kijken haha)
We zijn woonachtig in t gooi dus als iemand nog tips heeft!
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:09:06 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_155458746
Samen fietsen? Naar speeltuintjes in de buurt of samen een ijsje eten of zo? Naar water om daar steentjes te gooien, met takjes en zand spelen etc. Bij iemand op visite in de buurt?

Son, leuke foto's!
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:15:51 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155458837
Stukkie fietsen en ergens een ijsje gaan eten :Y :9
pi_155459756
Fietsen blijft hier echt een hit met dit weer O+
pi_155460057
As we speak zitten we bij het theehuis te genieten van de drukte onder het genot van een koud drankje en een dennenkoek!
pi_155460385
Ik heb nog een vraag :@ Meer voor de ouders met kindjes die naar kdv / gastouder gaan. Komende jullie kindjes wel eens met "vervelende" verhalen? Isa komt net naar me toe met de melding dat XXX boos is. Toen ik vroeg waarom ze boos was, zei ze "Isa slapen nu!!". Nou slaapt ze dus slecht afgelopen week, op het kdv, dus ik kan me er iets bij voorstellen dat dit irritatie wekt. Wat ik niet vind kunnen, is dat die persoon daar boos om wordt. Ik bedoel, het is je werk, we betalen je ervoor, pluk haar desnoods uit bed als ze echt niet wil slapen. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel waarde ik moet hechten aan wat Isa zegt, want laatst had ze het erover dat papa haar had geslagen :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:42:45 #239
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155461051
Spirit, ik ben met zulke dingen vaak wel heel direct, en vraag het gewoon na op de psz, en het liefste waar Draak bij is. Vaak zie je dan wel aan de reactie van de leidster en aan je kind in hoeverre het verhaal waarheid is. Van daar uit beslis ik dan of ik er op doorga.
pi_155461097
Lastig Spirit. Ik zou het even aan de juf vragen wat er gebeurd is.
Hier gebeurt het vaak met de overdragen dat Riley meteen alles vertelt (niet geslapen, gevallen)

Aapie, gezellig O+
pi_155461230
Precies, wat nts zegt. Gewoon even navragen. En misschien expliciet zeggen dat ze niet hoeft te slapen als het niet gaat? Ik merk dat het helpt om daar duidelijkheid in te scheppen. Dan stoppen ze eerder met proberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155462711
Phaidra, dat ga ik ook zeker doen!! Bespreken en aangeven dat ze niet MOET slapen. Dat ik liever geen slaapje heb, dan dat ze haar 10 min met groot verdriet in bed laten liggen tot ze in slaap valt (wat man vorige week vertelde). Daarnaast kwam man ook met de info dat hij het gevoel kreeg dat XXX Isa niet zo leuk vindt en zich vaak negatief over haar uit laat. Hij brengt en haalt haar meestal, maar deze info zit mij echt niet lekker en dat ga ik zeker uitspreken. Ik ben gewoon heel benieuwd of mensen dit al eerder aan de hand hebben gehad, want voor ons is het een heel nieuwe situatie.
Sarcasme. Herken het.
pi_155466918
Deze situatie ken ik niet. Maar snap dat het je niet lekker zit. Goed dat je het gaat uitspreken :*
pi_155468155
Bah Spirit... wat naar dat het kdv niet de veilige plek lijkt te bieden die het eigenlijk zou moeten zijn. Ik hoop dat je het uitgesproken en opgelost krijgt :*

Hoe is het met de zieken? Cwen, al wat opgeknapt?

Het is zo stil hier in huis! :o Ben het echt niet meer gewend, kindloos huis, in het weekend, heel de dag door. Maar ze hebben het vast ontzettend naar hun zin bij oma en opa... morgenmiddag weer knuffelen!
pi_155472153
Hoe gaat het cwen?

Spirit, ik zou het gewoon bespreken. Of er iets bijzonders gebeurd is bij het slapen gaan. Dan isa gezegd heeft dat het vervelend was. En dat ze haar best uit bed mogen halen als ze niet snel gaat slapen.
Er kan vanalles zijn. Of het nou iets van de leidster is, of van je dochter, of een wisselwerking tussen beide: gewoon bespreken om het duidelijk te krijgen.
Ik had het zelfde met zijn 7 jarige nog vorig jaar. Juf heeft hem/mij toen uit kunnen leggen wat de situatie was, en dat er eigenlijk weinig aan de hand was, maar wel met veel impact.
Daan had vrijdag ook een incident op de PSZ. Hij wilde het laatste stukje banaan. Hij ging alleen voor zijn beurt en juf verwachte op dat plekje geen kindje. Ze was dus iets geschrokken. Ze reageerde nogal direct door meteen te zeggen dat het niet mocht. Een moe kind + een kind met bananen focus + directe reactie was genoeg voor een flinke huilbui. Als Daan niet moe was geweest, of als hij niet perse die banaan wilde of de juf iets milder had gereageerd. Dan was het anders gelopen. Nu dus brullen en geschrokken. Dat gebeurd gewoon. Als je er niet over kunt praten, dan is er wel iets mis ;)
pi_155473721
Shandaly, morgen weer lekker knuffelen. O+
Heb je vandaag leuke dingen gedaan.

Bij ons in het park hing een spandoek dat er deze zondag 'Cultuur borrelt' dag was. Met kinderactiviteiten. Wij daarheen. Was er maar 1 springkussen en een schminkkraampje :D En een bandje speelde muziek.
Maar Riley vond de springkussen geweldig. En elke keer als het muziek stopte, ging zij keihard klappen voor ze O+
pi_155474729
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:34 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly, morgen weer lekker knuffelen. O+
Heb je vandaag leuke dingen gedaan.
Uitslapen, luieren, bank hangen, film kijken... Niets dus.
En nu ga ik lekker borduren O+
pi_155476068
Luc klaagt al 3 dagen over pijn in zijn mond. De eerste 2 dagen had hij ook vrij hoge koorts en we probeerden wel in zijn mond te kijken maar dit stond hij niet toe. Eten deed hij weinig maar hij dronk wel goed dus ik dacht dat het niet eten meer aan de koorts etc lag.

Nu is de koorts sinds vandaag eindelijk weg, maar hij blijft klagen over pijn in zijn mond en hij eet amper. Ik mocht vandaag even in zijn mond kijken (5 seconden zo ongeveer :') ) en achterop zijn tong is het helemaal wit. Zodra hij gaat eten wordt het huilen en spuugt hij het uit. Mijn man dacht aften te zien maar weer dit ook niet zeker...
Iemand nog een tip hoe we zonder al te veel drama in zijn mond kunnen kijken of wat dit zou kunnen zijn? Morgen maar even met de huisarts bellen maar ik vrees dat Luc ook daar weigert zijn mond open te doen....

[ Bericht 5% gewijzigd door Skoap op 23-08-2015 20:40:59 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:13:14 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155478604
Lekkere luie dag Shandaly :)

Flink borrelende cultuur bij jullie, Omen :D Wat schattig dat Riley ging klappen als de muziek stopte O+

Oei Skoap dat klinkt niet fijn :{ Hier hielp het om samen in de spiegel te kijken en dan met een lampje in haar mond te schijnen, dat vond ze dusdanig interessant dat ze dan wel meewerkte. Alleen had Nora toen niet zoveel pijn.
Heb je niet toevallig ook blaasjes gezien op zijn handen of voeten?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:26:54 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155479291
Agos Skoap wat sneu -O-

En Spirit, dat zou mij ook niet zo lekker zitten hoor, gewoon een keer luchtig aansnijden.
En t geeft verder ook wel wat inzicht in jullie slaaptroubles denk ik..... Als ze 's middags niet wil slapen zou ik proberen haar wakker te houden.

Mijn peuter zat vanavond om 17:45 in slaap te vallen aan tafel, dus ben met haar naar boven gegaan. Daar leefde ze weer wat op, maar uiteindelijk was ze toch om 19:00 stil. Ongelooflijk dit :D

Morgenochtend moeten we in alle vroegte op, dus dat wordt grappig :O
Trein van 7:45, naar Schiphol, en dan op het vliegtuig naar Portugal! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')