abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155277162
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Met baby's die 'eten'...

pi_155277267
Help! ;(

L. huilt al de hele avond en is niet te troosten. De enige momenten dat ze stil is, is wanneer we haar verschonen en ze geen luier aan heeft, dan is ze stil en heb ik een lachende baby. Nu is de huid bij de luier ook erg rood. Ik gok dat het luieruitslag is. Ik heb er net een beetje talkpoeder op gegooid, maar het neemt het verdriet niet weg en ze moet natuurlijk toch die luier weer aan.

Is dit herkenbaar? Wat kan ik doen?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155277330
Mydel, welkom hier!! Wat een toffe foto ook :)

Razz, arme A! Misschien vannacht een extra beetje drinken als je bang bent voor uitdrogen?

Gevalletje, wat mooi dat Q daar zo rustig van werd. Misschien had hij het ook even nodig.
pi_155277400
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:53 schreef Krisvc het volgende:
Help! ;(

L. huilt al de hele avond en is niet te troosten. De enige momenten dat ze stil is, is wanneer we haar verschonen en ze geen luier aan heeft, dan is ze stil en heb ik een lachende baby. Nu is de huid bij de luier ook erg rood. Ik gok dat het luieruitslag is. Ik heb er net een beetje talkpoeder op gegooid, maar het neemt het verdriet niet weg en ze moet natuurlijk toch die luier weer aan.

Niet herkenbaar (gelukkig). Zonder luier laten slapen? Op een onderlegger uit je kraampakket bijvoorbeeld.
pi_155277500
Met zowel luier uitslag als ORS geen ervaring, maar sterkte Kris en Razz!
Lijkt mij trouwens dat ORS preventief geven niet zoveel kwaad kan toch? Het is eigenlijk gewoon water met suiker/zout/mineralen.
pi_155277524
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar haar wakker maken voor iets resulteert al-tijd in totale paniek, dus dat doe ik maar niet. Dat ze net onder de douche moest terwijl ze eigenlijk half sliep was al zo zielig

Ik houd nu maar even vast aan het rijtje: ze heeft geen koorts, ze is vrolijk, ze heeft de hele dag goed gedronken en gegeten en eigenlijk is alleen het avondeten en de avondfles er weer uitgekomen. Dat houdt in dat ze over de rest van de dag zeker 600ml vocht binnen heeft gekregen, en fruit en brood. Het lijkt me dat je daar, ondanks diarree, niet meteen van uitdroogt.

Morgenochtend bel ik de huisarts of ik morgen eind van de middag na m'n eerste schooldag even met haar langs kan gaan, voor de zekerheid. En dan haal ik meteen ORS, kunnen we dat morgenavond geven.
pi_155277702
Krisvc, hier helpt zinkolie heel goed tegen uitslag. Maar als je dat nu niet in huis hebt zou ik inderdaad haar lekker even zonder luier laten liggen, op een dikke handdoek of zo'n celstofmatje uit je kraampakket. En daarna lekker insmeren met Bepanthen (of Sudocrem, maar daar reageert A niet zo goed op). Ik geloof ook dat Soesa zweert bij strooien van maizena bij luieruitslag, als je dat in huis hebt kun je dat ook nog proberen. Sterkte :* !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 augustus 2015 @ 22:04:42 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155277779
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:53 schreef Krisvc het volgende:
Help! ;(

iets vaker verschonen, DIK sudo smeren, en bij erge pijn kun je overwegen om een paracetamol te geven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155277990
Razz, mijn Anne heeft ooit op het randje van uitdrogen gebalanceerd en toen gaven we haar ORS, gemengd met de flesvoeding. Ik vond het goor smaken maar zij dronk het gewoon op. Ze was toen wel jonger, een maand of 5.

En kris, Tim had in z'n tweede week enorme luieruitslag en een dikke laag sudocreme en schoonmaken met een nat washandje ipv billendoekjes hielp toen goed.

Welkom mydelireum! Leuk mannetje heb je!
pi_155278205
Thanks meiden!

Ik heb de luier uitgedaan en ze ligt nu ingesmeerd met Sudocreme na te jengelen (niet brullen _O_ ). Vanavond maar op het aankleedkussen tussen ons in, met een celstofmatje erop en zonder luier.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155278240
Fannetje, mag ik vragen hoe ze zich toen gedroeg? Ik hang nog wel erg aan het 'ze is gewoon vrolijk' maar er is wel een stemmetje in m'n hoofd dat dat niet helemaal vertrouwt. Misschien is ze wel heel vrolijk aan het uitdrogen :') ofzo.
pi_155278362
Hoooo. Sudocreme heel dun insmeren! Huid moet kunnen ademen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 augustus 2015 @ 22:20:48 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155278397
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Fannetje, mag ik vragen hoe ze zich toen gedroeg? Ik hang nog wel erg aan het 'ze is gewoon vrolijk' maar er is wel een stemmetje in m'n hoofd dat dat niet helemaal vertrouwt. Misschien is ze wel heel vrolijk aan het uitdrogen :') ofzo.
wat gebeurt er als je haar huid op de arm zachtjes tussen je vingers samenknijpt? blijft hij gerimpeld staan, of plooit hij mooi glad terug?

rimpels: uitdroging = hap bellen
terugplooien: niks aan de hand, kan tot morgen wachten
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155278529
Die huid plooide nog prima terug, hebben we gecheckt voordat we haar weer in bed legden.

(Ik maak me zorgen, valt het op :@ ? M'n meisje is NOOIT ziek en nu sinds ze bij het KDV is gaan wennen is ze verkouden, heeft ze diarree, spuugt ze. Ik voel me echt een beetje schuldig, wat doe ik haar aan. Ik moest zonodig een dag extra werken. Als ik dat niet had gedaan had ze gewoon thuis kunnen blijven bij haar oma's. Zonder al die ziektekiemen.)
pi_155278593
Sterkte met A Razz en met de billetjes..

Wij hebben de feauteaux van de shoot van afgelopen week O+ *; *O* w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 16-08-2015 22:30:40 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155278685
Brrr.. Ik ben even he-le-maal klaar met mijn schoonmoeder! Ze wilden vandaaf perse op bezoek komen, en ik had zoiets van oke, dan doe maar, ook al hadden we S middags ook al bezoek. Alleen Omdat ik weet hoe prettig vriend het vind dat hij ein-de-lijk ook eens een beetje aandacht krijgt van zijn ouders. Die hebben zich hier voor de geboorte van T. Één keer laten zien het afgelopen jaar, nu twee keer op twee weken.

Maar goed, T. Had net een fles gehad voordat ze binnen kwamen en lag lekker te slapen in de box. Na een half uur vond schoonmoeder t nodig om hem uit de box te plukken en eens lekker met hem gaan lopen rammelen. T. Die uit zijn slaap gehaald word vind dit natuurlijk niet leuk en begint wat te jengelen.. Duwt ze ook nog even fijn d'r nicotinevinger in zijn mond!
Toen heb ik mijn inmiddels ontroostbare zoon uit d'r armen geplukt en ben ik naar boven gelopen. Arme vriend kreeg toen de volle laag dat ik me 'niet zo aan moest stellen' en het niet normaal was dat bij ons alles 'steriel' was.. T. Zou er heus niet dood van gaan dat ze n vinger in zijn mond duwde..

Ondertussen zijn we twee uur verder, heb ik mijn kind eindelijk weer rustig en in slaap.. En baal ik alleen nog dat mijn lekker ruikende kind veranderd is in een lopende asbak.. Ik heb dan ook besloten dat hij morgenvroeg een bonusbadje krijgt!

En stiekem ben ik wel eens benieuwd, ik vermoed namelijk dat dit alles nog wel een staartje krijgt..

Oh, en sorry voor de ego-post, ik moest t gewoon ff ergens spuwen..
pi_155278733
Beuh Ggirl, wat een rottigheid zo... :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155278736
JM O+

Razz niet jezelf gek maken meis :*

(en verder niks gelezen oid :@ )
pi_155278803
Oh en dikke :* voor Ggirl
Daar mag je oprecht andere balen!
pi_155278848
Ggirl dat is wel heel suf ja -O- goed gedaan hoor, en dan komt er maar gedoe. Jouw kind!
JM die foto's O+ prachtig!
Dank BE. Ik ga maar slapen, dan is morgenochtend alles weer een beetje beter.
pi_155278960
Wauw JM, mooie foto's!
En Ggirl daar zou ik ook niet gelukkig van worden..
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:41:45 #22
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155279197
:* voor Loj en heel veel beterschap voor alle zieke ukkies en de ukkies die niet lekker in hun vel zitten :*

Soesje met speldje O+
Haai Vlegel en mama :W
JM leuke foto's O+
Ggirl.. jullie baby jullie regels.. daaag schoonmoeder :{w :6
Extra knuf voor Razz en A :*

Vic was van de week ook ziek. Koorts (1e keer ooit).. dunne luiers en mieps. De koorts was de volgende dag gelukkig weg en de dunne luiers ook. Maar nog niet lekker in zijn hum. Ik denk dat hij last heeft van zijn tanden. Weer 2 erbij. Hij heeft er nu 4 boven en 2 onder.. zier zo schattig uit O+
Ook kan hij nu van liggende positie zelf gaan zitten :)

Owowow.. en vakantie geboekt voor september!
Tis toch geen Denemarken geworden.. maar Mallorca! (heeeel wat anders :P).
Heb er zin in!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:45:55 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155279349
Luieruitslag
Dun sudocreme opsmeren. Huid moet ademen. het is stuk dus het heeft lucht nodig.
Jouw wondjes genezen toch ook sneller zonder pleister?
In de eerste maand deed Maizena hier de truc. snachts op haar bips/ beetje in de luier en smorgens was het vaak al zo goed als verdwenen.
Nu verschoon ik gewoon vaak haar luier en doe ik voor het slapen talkpoeder op haar kont.
En wanneer het rood (dreigt te worden) is doe ik er dus sudocreme op. Bepanthen deed hier niets.

Jm,

Prachtige liefdevolle foto's. Kan me voorstellen dat je er heel erg blij mee bent.

Ggirl
Oh ik snap je woede zo goed! Toen Ro anderhalve week oud was kregen wij kraamvisite. Myrie stak toen haar vinger in Ro's mond, omdat ze een beetje ging mopperen.
Dit was het moment waarop ik bevroor. Toen ze weg waren werd ik kwaad op man : Zag je dat niet? Waarom reageerde je niet .. etc..
Gelijk besloten dat het tijd werd voor een speen en sindsdien steekt niemand diens vinger meer in haar mondje.
Een dag later had Ro een groot ei in haar nek. Haar lymfeklieren waren opgezet, omdat het hard tegen ziektekiemen/bacterien moest vechten. Zo waardeloos. Heb die vriendin later ook opgebeld dat ze dat echt niet meer moest doen.. schrok zich rot. wist ze ook niet.. voor beide een leermoment geweest.
Goed gehandeld dus.

Razz
Ik snap dat je je druk maakt, maar volgens mij heb je er alles aan gedaan wat je kunt doen.
En mocht je je druk maken... Je kunt de HAP ook bellen voor advies he.

Gevalletje
Wat lief dat je aan M. dacht. Zal je vriendin ook vast waardevol vinden. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die na de dood van een kind er nog op terug komen.. bang om iets verkeerds te zeggen/ verdriet op te rakelen, etc..
Ik hoop dat ze gauw zwanger zijn van een gezond kindje.
Zo jammer dat je daar niets over te zeggen hebt. Ik weet nog goed hoe het was voordat ik Ro had. Leek wel alsof alle leeghoofden / drugsverslaafden kinderen kregen en ik niet. Hele donkere tijd was dat.. :o

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:32 schreef Lijnloos het volgende:
Fap ik doe met je mee... Zo stom, bij Minke snakte ik na 8 weken weer naar mijn werk. Lekker met collega's kletsen over iets anders dan babys (wat soms toch weer neer kwam op kletsen over baby's maar ach...) en mijn hersenen weer gebruiken voor nuttige zaken. Maar nu wil ik helemaal niet. Niet dat ik denk dat ik een gezellige thuisblijfmoeder ben (heul nie) maar ik heb het achterlijke idee dat ik mijn werk helemaal niet meer kan, dat ze me door hebben als ik terug ben dat ik helemaa niks kan :') dat ik door de mand val. Bullshit natuurlijk maar ik heb helemaal geen zin in 1 september... Vrijdag mag mijn mini-mannetje al wennen op het kdv, mixed feelings vooralsnog. :@
Precies dit. Echt precies hetzelfde. Ik zou gek worden wanneer ik echt 5 dagen per week thuis zou moeten zitten hoor. Ik heb mensen om me heen nodig. Gekke verhalen van leerlingen. Gewoon het gevoel hebben dat ik iets bijdraag aan hun ontwikkeling enzo.
Maar ik heb gewoon het idee dat ik er nog niet klaar voor ben. Mijn hoofd is nog niet ontzwangert.
Ik heb ook nog steeds achterlijk veel moeite met de meeste normale zinnen te maken, waardoor ik veel stotter of 'hoe noem je dat nou.. een eh.. eh.. schroevendraaier'. Ik word er zo onzeker van. Ik ben ook erg veel dingen vergeten qua vakkennis (theorie) en uiteraard kom ik er net achter dat ik aankomend jaar 5 (!) bovenbouw klassen krijg.. Wat alleen maar theorie is. Dus heb het idee dat ik nu eigenlijk heul veul moet bijleren.. wat ik dus niet doe, want; laatste weekje met ro en dan voel ik me daar weer schuldig over. Zucht.
Bij deze; ik ga me niet meer schuldig voelen. Ik heb verlof gehad en heb andere dingen aan mn hoofd gehad.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:50 schreef kwakz0r het volgende:

Had ik al gezegd dat Melba van opa en oma een Vtech Telefoon heeft gehad. Uit Frankrijk. In t Frans? :( maar Melba is er wel erg gek op dus O+

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

Hij was en is nog steeds een lichtgewichtje. Nou zitten er in rijstebloem nauwelijks calorieen, dus daar hoef ik het niet voor te doen, maar door hem nu vast aan de structuur van pap te laten wennen, kan ik hem straks makkelijker aan de echte brinta krijgen hoop ik.
Oh, vandaar. Klinkt slim. Hopelijk werkt het ook ;)
pi_155279391
GG, niet tof :{w Zou ik ook snel zat van zijn.

Welkom mydel! Prachtige foto O+
pi_155279566
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Toen gedroeg ze zich wel echt ziek hoor. Alleen maar slapen, huilen, jammeren.
De huid plooide toen overigens nog prima terug, dus dat vind ik altijd een beetje tricky om daar volledig op te varen.

En wat betreft ziektekiemen op het Kdv, daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Anne ging pas met 20 mnd, Tim gaat over anderhalve week. Ben benieuwd wat hij daar allemaal gaat oppikken. Hij is sowieso al veel meet verkouden dan Anne was, maar dat is meestal met een tweede kind. Dus misschien valt het Kdv dan wel weer mee ;)

Mooie foto's JM. Jullie stralen zoveel geluk uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')