Niet herkenbaar (gelukkig). Zonder luier laten slapen? Op een onderlegger uit je kraampakket bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:53 schreef Krisvc het volgende:
Help!![]()
L. huilt al de hele avond en is niet te troosten. De enige momenten dat ze stil is, is wanneer we haar verschonen en ze geen luier aan heeft, dan is ze stil en heb ik een lachende baby. Nu is de huid bij de luier ook erg rood. Ik gok dat het luieruitslag is. Ik heb er net een beetje talkpoeder op gegooid, maar het neemt het verdriet niet weg en ze moet natuurlijk toch die luier weer aan.
Is dit herkenbaar? Wat kan ik doen?
iets vaker verschonen, DIK sudo smeren, en bij erge pijn kun je overwegen om een paracetamol te geven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:53 schreef Krisvc het volgende:
Help!![]()
L. huilt al de hele avond en is niet te troosten. De enige momenten dat ze stil is, is wanneer we haar verschonen en ze geen luier aan heeft, dan is ze stil en heb ik een lachende baby. Nu is de huid bij de luier ook erg rood. Ik gok dat het luieruitslag is. Ik heb er net een beetje talkpoeder op gegooid, maar het neemt het verdriet niet weg en ze moet natuurlijk toch die luier weer aan.
Is dit herkenbaar? Wat kan ik doen?
wat gebeurt er als je haar huid op de arm zachtjes tussen je vingers samenknijpt? blijft hij gerimpeld staan, of plooit hij mooi glad terug?quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Fannetje, mag ik vragen hoe ze zich toen gedroeg? Ik hang nog wel erg aan het 'ze is gewoon vrolijk' maar er is wel een stemmetje in m'n hoofd dat dat niet helemaal vertrouwt. Misschien is ze wel heel vrolijk aan het uitdrogenofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 16-08-2015 22:30:40 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Precies dit. Echt precies hetzelfde. Ik zou gek worden wanneer ik echt 5 dagen per week thuis zou moeten zitten hoor. Ik heb mensen om me heen nodig. Gekke verhalen van leerlingen. Gewoon het gevoel hebben dat ik iets bijdraag aan hun ontwikkeling enzo.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:32 schreef Lijnloos het volgende:
Fap ik doe met je mee... Zo stom, bij Minke snakte ik na 8 weken weer naar mijn werk. Lekker met collega's kletsen over iets anders dan babys (wat soms toch weer neer kwam op kletsen over baby's maar ach...) en mijn hersenen weer gebruiken voor nuttige zaken. Maar nu wil ik helemaal niet. Niet dat ik denk dat ik een gezellige thuisblijfmoeder ben (heul nie) maar ik heb het achterlijke idee dat ik mijn werk helemaal niet meer kan, dat ze me door hebben als ik terug ben dat ik helemaa niks kandat ik door de mand val. Bullshit natuurlijk maar ik heb helemaal geen zin in 1 september... Vrijdag mag mijn mini-mannetje al wennen op het kdv, mixed feelings vooralsnog.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:50 schreef kwakz0r het volgende:
Had ik al gezegd dat Melba van opa en oma een Vtech Telefoon heeft gehad. Uit Frankrijk. In t Frans?maar Melba is er wel erg gek op dus
Oh, vandaar. Klinkt slim. Hopelijk werkt het ookquote:Op zondag 16 augustus 2015 17:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hij was en is nog steeds een lichtgewichtje. Nou zitten er in rijstebloem nauwelijks calorieen, dus daar hoef ik het niet voor te doen, maar door hem nu vast aan de structuur van pap te laten wennen, kan ik hem straks makkelijker aan de echte brinta krijgen hoop ik.
Toen gedroeg ze zich wel echt ziek hoor. Alleen maar slapen, huilen, jammeren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Fannetje, mag ik vragen hoe ze zich toen gedroeg? Ik hang nog wel erg aan het 'ze is gewoon vrolijk' maar er is wel een stemmetje in m'n hoofd dat dat niet helemaal vertrouwt. Misschien is ze wel heel vrolijk aan het uitdrogenofzo.
Dan had ze als kleuter deze weerstand moeten opbouwenquote:Op zondag 16 augustus 2015 22:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Die huid plooide nog prima terug, hebben we gecheckt voordat we haar weer in bed legden.
(Ik maak me zorgen, valt het op? M'n meisje is NOOIT ziek en nu sinds ze bij het KDV is gaan wennen is ze verkouden, heeft ze diarree, spuugt ze. Ik voel me echt een beetje schuldig, wat doe ik haar aan. Ik moest zonodig een dag extra werken. Als ik dat niet had gedaan had ze gewoon thuis kunnen blijven bij haar oma's. Zonder al die ziektekiemen.)
Voor wat t waard is... Saar is altijd thuis geweest of bij oma, maar gaat niet naar de opvang en heeft nu wel de waterpokken...en al een x keelontsteking gehad. Ze kunnen de ziektekiemen dus echt overal oppikken. Neemt niet weg dat ik je gevoel wel heel goed begrijp.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Die huid plooide nog prima terug, hebben we gecheckt voordat we haar weer in bed legden.
(Ik maak me zorgen, valt het op? M'n meisje is NOOIT ziek en nu sinds ze bij het KDV is gaan wennen is ze verkouden, heeft ze diarree, spuugt ze. Ik voel me echt een beetje schuldig, wat doe ik haar aan. Ik moest zonodig een dag extra werken. Als ik dat niet had gedaan had ze gewoon thuis kunnen blijven bij haar oma's. Zonder al die ziektekiemen.)
Razz, F is met 10 mnd ook zo ziek geweest, net toen we op vakantie warenquote:Op zondag 16 augustus 2015 22:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah, wat rot Razzquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Man gaat zo met A naar de dokter. Voordat ik naar school reed was ze alleen maar aan het huilen en zo slap als een zak aardappelen.
Ik heb alleen de flessen en de knuffeltjes gelabeld. Kleding vind ik niet zo nodig, want schone kleding zit bij ons in het tasje en als er iets vies is geworden, dan stoppen de juffen het ook in het tasje. Voor mijn grote had ik ook haar schoenen gelabeld, maar dat kwam omdat ze die telkens uittrok en weggooide.quote:Op maandag 17 augustus 2015 00:04 schreef faptist het volgende:
Over kdv gesproken..
Hebben jullie gelabeld en zo ja, wat (kleding, flesjes, knuffeltje?)
Ik laat me nu waarschijnlijk gek maken door de prachtige marketing van de blije doos..
Ziektekiemen op kdv.. Ik doe even net alsof ik dat niet gelezen heb..
Wij geven ook probiotica. Bij mijn oudste 2 gaven we ABC Dophilus maar dat is nu niet te krijgen door leveringsproblemen. Een goede vervanger is orthiflor start. We geven het nu sinds 3 dagen aan B en na 4 dagen zou je normaal wat effect verwachten. Infacol gaven we hier ook, geen resultaat.quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:53 schreef LuDann het volgende:
Super Mariposas, bedankt voor de link! Die Infacol het raam uit en aan de probiotica dus.
Dat advies alleen, in die laatste zin. Om je kint niet te veel te stimuleren door op te pakken.Knappe jongen die dat kan, lijkt me.
Nou, misschien wel. Maar de leidsters op het KDV van mijn meiden zijn eigenlijk altijd wel (al dan niet gemaakt) enthousiast bij nieuwe featuresquote:Op maandag 17 augustus 2015 09:47 schreef Skittles het volgende:
Is dat nou echt zo'n probleem, ja? Ik zou het niet aangeven. Ze zien zoveel kinderen.. om nou bij iedereen te jompelen en het allemaal fantastisch te vinden. Na twee kinderen zou ik als groepsleider het al helemaal zat zijn. Het is toch vrij normaal dat een baby dat uiteindelijk wel voor elkaar krijgt dat te kunnen?
app van het CB! GroeiGidsquote:Op maandag 17 augustus 2015 10:24 schreef Krisvc het volgende:
(Hoe maken jullie trouwens die mooie grafiekjes? Met stats? Is daar een app voor?)
Ohja, de foto's van JM ja, die zijn echt geweldig! Jullie zijn zo'n mooi lief gezinnetjequote:Op maandag 17 augustus 2015 10:25 schreef Crumpette het volgende:
Ontzettende +1 op SQ.
En JM wat een prachtige foto's!
W en ik zijn in de trein onderweg naar oma in het wilde oosten.en hij ligt heerlijk te tukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de festivalopbouwherrie zorgde hier voor een minidutje van krap een half uur![]()
![]()
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Crumpette op 17-08-2015 11:32:06 ]
Och, geniet gewoon even 1 dag van het niks doenquote:Op maandag 17 augustus 2015 11:25 schreef DJMO het volgende:
voor iedereen die het kan gebruiken..
ik zit met m'n ziel onder m'n armMichael slaapt, Jan en Geert zitten op school. Voor de vakantie had ik nu de deur uitgemoeten om Geert van de psz te halen, maar ik kan nog ruim twee uur aan m'n huishouden besteden, of tv kijken, of slapen, of gewoon niets doen. Kortweg: genoeg te doen, maar ik verveel me enzulks
Ja! Gewoon even weer mezelf zijn ipv 24/7 mama. Ik kijk er al wel weer naar uit om N. op te halen vanmiddag.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:24 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, veel plezier! (Jij had wel heel veel zin in weer werken toch?)
de hysterische bloemen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:43 schreef ingee het volgende:
Welkom Mydel!
Dierentuin, leuk SQ, gaan wij binnenkort ook eens doen. Gezien de reactie op voorbijlopende katten moet dat wel geweldig zijn! *kir ende koer* Maar eerst maar eens een kinderboerderij bezoeken.voor alle baby's danwel moeders die het nodig hebben!
Ik heb maar eens een zeer kleurrijk vloerkleed bij de Leenbakker gehaald als speelkleed, geïnspireerd door ehmm.. iemand hier ooit. Nu leg ik haar helemaal vooraan op haar rug en dan duurt het mooi een paar minuten voor ze al achteruit tijgerend de andere kant bereikt. Waar ze dan op het laminaat gaat liggen huilen.
Wel enorm veeeel gekreun en gepiep, ze heeft een heeeelll zwaaaarrrr leveeeennn.
Deden die van jullie dat ook in de tijgerfase?
Nu het huis babyproofen!
nah .. adhd he .. kan niet stilzittenquote:Op maandag 17 augustus 2015 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Och, geniet gewoon even 1 dag van het niks doen
Morgen weer in het gelid!
JM, uiteindelijk gaat het je veel opleveren denk ik. Maar je moet wel even door de eerste zure schil heen. Succes
Nee, hysterische vakjes heb ik. (Oke, dat klinkt helemaal niet hysterischquote:Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de hysterische bloemen?
Achteruit tijgerenze gaat hard joh!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vooruit hebben we nog niet. Daar wil ze wel heen, maat op magische wijze komt er juist steeds meer afstand tussen haar en haar speels/katten/voerbakjes![]()
![]()
[ Bericht 16% gewijzigd door ingee op 17-08-2015 12:08:22 ]
quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:03 schreef ingee het volgende:
[..]
Nee, hysterische vakjes heb ik. (Oke, dat klinkt helemaal niet hysterisch)
Even een foto zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tegen de kast, wat nu!
disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Zodat ze op niveau met de baby kunnen pratenquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:
Waarom vertellen ze er niet bij dat als je een kind krijgt je ouders ook weer in kinderen veranderen? Ouders vs. schoonouders strijd alom hier. Zucht.
Hey ho, niet zo snel gaan. Die van mij is niet zoveel jonger dan die van jou, en ze ligt potjandorie net in dat grote ledikant. Dat kan heul zo snel niet gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:21 schreef ingee het volgende:
JMhoop dat je wolken snel weer wat lichter worden!
Ik werd ook wakker vanochtend met een blije baby naast me in het ledikant, die haar slaapzak van onder het matras uitgewurmd had en mij eens lekker op handen en knieën zat te bestuderen.
Wanneer moet dat ding omlaag eigenlijk?
Ik wacht nogsteeds op de staan update. Maar volgens mij heeft F die ingewisseld voor tandenquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:03 schreef ingee het volgende:
Ja dat gaat echt zo snel ineens!
Die van Mydel is één dag ouder en tijgert vooruit, dus ik wacht vol spanning morgen af!![]()
Die van jou kan goed sarcastisch kijken en heeft een poppenposse. Zo ver zijn wij nog niet hoor!quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:33 schreef Fannetje het volgende:
Ik vind jullie baby's allemaal zo bizar snel.
De mijne rolt hooguit een keer op z'n zij of draait in de box al liggend om z'n as. Zitten doet hij nog als een drilpudding, staan nog helemaal niet. Op z'n buik liggen vindt hij nog steeds niet tof.
Maar goed, mijn dochter was ook zo'n traagje en dat is ook goedgekomen.
Staan? Met 5,5 maand? Da's wel erg rap hoorquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef Mydelirium het volgende:
[..]
Ik wacht nogsteeds op de staan update. Maar volgens mij heeft F die ingewisseld voor tanden
Ik had ook niet de illusie dat zij zichzelf optrok tot staan hoorquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:40 schreef ingee het volgende:
Nou ja, je hebt staan en staan natuurlijk. Mijnes is een master in neergezet worden en staan onder begeleiding. Zelf optrekken (of zelf gaan zitten uberhaupt) verwacht ik ook nog niet de eerste maanden.
En R.oos tandloos hier!
Ik ga mijn man er zo om sturen, even kijken wat hier verkrijgbaar is. Bij de apotheek hebben ze het niet, maar er zit hier in de buurt zo'n alternatieve drogist.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
Wij geven ook probiotica. Bij mijn oudste 2 gaven we ABC Dophilus maar dat is nu niet te krijgen door leveringsproblemen. Een goede vervanger is orthiflor start. We geven het nu sinds 3 dagen aan B en na 4 dagen zou je normaal wat effect verwachten. Infacol gaven we hier ook, geen resultaat.
Razz, jeetje ik hoop dat het allemaal meevalt, sterkte vandaag
Kwak wat stom! Ik zou het toch aangeven anders als je hem ophaalt, dat je dat niet zo fijn vond. Misschien waren ze heel druk? Ik zou het ook rot vinden
Kazy, succes bij het cb (en met de rit er naar toe)
Tante_Soesa ook succes!
Wij hebben het idee dat de krampen van B komen door de antibiotica. Vanaf dag 1 heeft ze dus al verschrikkelijke krampen en vanaf dag 1 krijgt ze die rommel. Gisteren hebben we de ab ipv in de ochtend pas in de avond gegeven. En de krampen verschoven inderdaad mee, ipv de hele avond en eerste deel van de nacht heeft ze nu alleen in het tweede deel van de nacht krampen gehad. Ik hoop echt dat we er donderdag mee mogen stoppen als we bij de kinderarts zijn geweest.
Gisteravond was wel heel erg wennen, zonder baby op de bank! Van schrik viel ik zelf in slaap![]()
Overdag gaat B wel steeds beter slapen en wordt ze rustiger. Het huilen is nu ook geen 6 uur achter elkaar meer dus er zit echt wel een stijgende lijn in. Inbakeren lijkt goed te helpen en op tijd in bed leggen ook (gapen = slapen). En verder is ze zoooo liefen mooi
En ze ruikt zo lekker
oh echt
de baby in de spiegelquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:53 schreef ingee het volgende:
We hebben een spiegel achter de box staan en die begint ze nu te ontdekken.
Kan het iedereen aanraden, o wat is ze dol op zichzelf!
Bijt -ie?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef Mydelirium het volgende:
[..]
Ik had ook niet de illusie dat zij zichzelf optrok tot staan hoor
En die tanden hadden ook nog Wel even mogen wachten van mij, voelde net bij het voeden dat ze toch flink scherp zijn![]()
Oh en ik heb net deze besteld![]()
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2015/B00%200286438%20004%2010%202017.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_BACK]&hmver=5&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Miscommunicatie tussen vader en schoonvader in een groepsapp (vader was blij dat hij een fles mocht geven, schoonvader verdrietig dat hij het niet kon), en nu zijn ze allemaal jaloers, mijn ouders boos uit de groep gestapt en wil mijn vader me niet spreken want hij is verdrietig en teleurgesteld?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:44 schreef LuDann het volgende:
Kriscv, dat klinkt rot, wat is er aan de hand dan?
Beterschapquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:00 schreef LuDann het volgende:
Buh, manlief heeft mijn urine even weggebracht, want koorts en pijn. Ik heb een blaasontsteking.Vind het geen fijn idee, antibiotica en borstvoeding.
Oh my, echt waar? Wat chanantquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Miscommunicatie tussen vader en schoonvader in een groepsapp (vader was blij dat hij een fles mocht geven, schoonvader verdrietig dat hij het niet kon), en nu zijn ze allemaal jaloers, mijn ouders boos uit de groep gestapt en wil mijn vader me niet spreken want hij is verdrietig en teleurgesteld?
Man, doe eens volwassen, als je ergens mee zit kan je erover praten met me. Dat werkt stukken beter dan mij met een schuldgevoel laten zitten om iets waar ik compleet buiten sta.
*Ademt uit* Babyknuffelen werkt heel erg goed tegen rotgevoelens.![]()
Klote van je blaasontsteking. Daar had je wel vaker last van toch?
Ah, dat klinkt echt behoorlijk kinderachtig inderdaad zeg. Beetje overdreven reactie van je vader als ik dat zo lees. Sterkte daarmee, dat moet stressvol zijn!quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Miscommunicatie tussen vader en schoonvader in een groepsapp (vader was blij dat hij een fles mocht geven, schoonvader verdrietig dat hij het niet kon), en nu zijn ze allemaal jaloers, mijn ouders boos uit de groep gestapt en wil mijn vader me niet spreken want hij is verdrietig en teleurgesteld?
Man, doe eens volwassen, als je ergens mee zit kan je erover praten met me. Dat werkt stukken beter dan mij met een schuldgevoel laten zitten om iets waar ik compleet buiten sta.
*Ademt uit* Babyknuffelen werkt heel erg goed tegen rotgevoelens.![]()
Klote van je blaasontsteking. Daar had je wel vaker last van toch?
Dank je wel.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
BeterschapWeten ze dat je bv geeft?
Je gatenBH is onderweg trouwens
[..]
Oh my, echt waar? Wat chanant![]()
Hoewel ik het wel herken, dit soort uitlatingen
Toen wij uit het ziekenhuis kwamen na de bevalling had ik tegen de ouders gezegd dat ze om 17:00 welkom waren en niet eerder. Mijn ouders waren er om 17:00. Mijn schoonouders om 16:55. Dat heeft best wat emoties opgeleverd![]()
Ja, zo'n "hey daar loopt de kat wat leuk ik kan vast wel door blijven drinken die tiet trekt wel mee naar rechts" movequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de baby in de spiegel
[..]
Bijt -ie?![]()
Ja lach er maar om. Je wil ze de kost niet geven. And to make matters worse heeft de buuv nu een TWEEDE kleinkindquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:20 schreef ingee het volgende:
Yay! De buurvrouw de loef afsteken met de features van je kleinkinderen en het aantal bezoekjes!
Dus of je even op wil schieten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja lach er maar om. Je wil ze de kost niet geven. And to make matters worse heeft de buuv nu een TWEEDE kleinkind
Oquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja lach er maar om. Je wil ze de kost niet geven. And to make matters worse heeft de buuv nu een TWEEDE kleinkind
dan ben ik al te laatquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef ingee het volgende:
[..]
OM
G
Gelukkig heeft mijn moeders oudere buurvrouwen met rijen kleinkinderen waar toch niet tegenop te
concurreren valt.
Schoonouders zijn wat ouder, dus als daarnaast nog kleinkinderen komen zal de druk hier ook wel opgevoerd worden.
(Anderhalf jaar ertussen is mooi, vind je ook niet? Dan hebben ze nog wat aan elkaar!)
Ach nee! Mauwtje is 10 maanden toch? En de eerste 2 weken krijg je gratis!quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan ben ik al te laathup ingee, broek uit!
quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:39 schreef ingee het volgende:
[..]
Ach nee! Mauwtje is 10 maanden toch? En de eerste 2 weken krijg je gratis!
Als je er NU voor gaat hoeft nr 2 niet eens zo veel te vroeg geboren te worden hoor!
daar ging m'n drinkenquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:05 schreef ingee het volgende:
Mijn schoonmoeder gaat gewoon mee in het bevalbad hoor.
Ik zie het probleem niet?
met een schepnetje?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:05 schreef ingee het volgende:
Mijn schoonmoeder gaat gewoon mee in het bevalbad hoor.
Ik zie het probleem niet?
Fijn Hilmo!
yay, wat goed!quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
daar ging m'n drinken![]()
mijn baby rolde net uit zichzelf van z'n rug naar buik![]()
Wat rot tochquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:06 schreef Mariposas het volgende:
L zit al weer de hele dag hysterisch te krijsen. Als na 4 dagen ziekenhuisopname de artsen zeggen dat er niets met hem aan de hand is, wat kan ik dan nog meer?alleen als ik met hem loop in de draagdoek is hij even stil, maar ik kan niet hele dagen rondlopen, en het is ook nog eens de hele dag kutweer vandaag. En aan de borst is hij stil, maar m'n tepels doen zeer van dat gesabbel de hele dag door, want hij gebruikt mij als speen (losse speen pakt hij niet). Klotezooi, en het is pas maandag.
O jee, dan blijft er echt niks over om te eten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:14 schreef Mariposas het volgende:
Ja, ik volg een dieet zonder appels, tomaten, koemelk, soja, citrus, peulvruchten, ei en nog een aantal groenten en fruit. En dan ben ik ook vegetariër dus vlees en vis eet ik ook niet. Dat dieet is al sowieso bijna niet te doen, en het helpt ook niet eens, al leek het eerst iets beter te gaan.
Nee, niet alle baby's hebben dit. Ben je al eens 'gewoon' bij de huisarts geweest? En wat SQ zegt, osteopaat? En hey, even een uurtje zonder gekrijs is toch al hemels (lijkt mij danquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:35 schreef Mariposas het volgende:
Mijn pink pakt hij meestal wel. De speen ook wel, maar dan moet ik m vasthouden. Heb er nu 3 geprobeerd. Ik kan niet de hele dag een speen vasthouden. En hij is te beweeglijk, speen geprobeerd te 'stutten' werkt ook niet.
En iemand met hem lopen in de draagdoek kan wel, maar dan zit ik alsnog 7 uur per dag met een huilend en krijsend kind.
Ik kan er gewoon niet bij dat dit simpelweg darmkrampjes zijn en dat alle baby's daar last van hebben. Die baby's huilen toch ook geen 8 uu per etmaal en slapen hooguit 8 uur per etmaal?
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik geloof er zelf al niet zo in. En 1 behandeling is ¤100 en ik ben er niet voor verzekerd. Vandaar dat ik dat (nog) niet heb gedaan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:54 schreef Dot. het volgende:
Osteopaat vond ik zo'n kwatsIk had heel mn hoop daarop gevestigd, maar het hielp helemaal niks en dan gingen allerlei mensen ook nog tegen me zeggen dat ik dan vast een slechte had uitgekozen.
Het valt te proberen, maar ik gun je niet de teleurstelling die ik had toen ik geen verschil zag, dus hierbij even mijn pessimistische blik
Hihi, kun je daar niet zo'n zwembadhaak voor gebruikenquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:50 schreef ingee het volgende:
Is er ook een babyterugrolstok ofzo?
Hoe kan ik nou m'n luie moeder bank pose aanhouden als ik er steeds af moet om dat kind terug te draaien?
Firstworldproblems.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar jullie zijn leuk en lieten me toch lachen door jullie posts![]()
Dank je wel daarvoor.
Zou ik zeker doen!quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:04 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik geloof er zelf al niet zo in. En 1 behandeling is ¤100 en ik ben er niet voor verzekerd. Vandaar dat ik dat (nog) niet heb gedaan.
Ga morgenochtend de huisarts bellen voor de maagzuurremmers en een grotere speen kopen.
Ik ben net gestart met dat spul (duur zeg!quote:
dat gok ik dan wel. Ik weet niet wat de omgevings/buitentemperatuur vandaag bij jullie deed?quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft het steeds zo warm, al twee dagen dat haar temperatuur steeds aan de bovenrand zit, 37,5. Ze is verder wel blij/helder/drinkt goed heeft goede luiers. Vandaag had ze een romper met lange mouwen, maillot en jurkje aan. Gewoon te warm gekleed?
Mjah, buiten niet zo warm, 18 graden of zo, maar binnen is het hier 22 ongeveer. Ook niet extreem. Ze is wel meer wakker en dan druk of aan het huilen omdat ik haar even weg leg omdat ik iets als was moet doen. Of ze ligt bij mij en dat is ook warm natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat gok ik dan wel. Ik weet niet wat de omgevings/buitentemperatuur vandaag bij jullie deed?
rompertje korte mouw, jurkje, en het maillotje + evt een vestje pas aan doen als je naar buiten gaatquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mjah, buiten niet zo warm, 18 graden of zo, maar binnen is het hier 22 ongeveer. Ook niet extreem. Ze is wel meer wakker en dan druk of aan het huilen omdat ik haar even weg leg omdat ik iets als was moet doen. Of ze ligt bij mij en dat is ook warm natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:29 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn Razz!!
Mevrcactus
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt smoezig
![]()
Ja. Afgelopen vrijdag vond ze het erg pittig want ze waren moe,huilden veel enz. Tsja welkom in mijn levenquote:
Wat een leukerd. Dat lachje wanneer hij erachter komt dat jij trots op hem bentquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:10 schreef Radyhyn het volgende:
Owja.. en bewijs dat ie kan zitten
http://s419.photobucket.c(...)zpsxna6pnoq.mp4.html
Hij heeft nu ook door dat hij wat verder kan tijgeren dan een 'rondje kleed'
Goed zo V!quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:10 schreef Radyhyn het volgende:
Owja.. en bewijs dat ie kan zitten
http://s419.photobucket.c(...)zpsxna6pnoq.mp4.html
Hij heeft nu ook door dat hij wat verder kan tijgeren dan een 'rondje kleed'
Dan wordt je incontinent als je bejaard bent! volgens mijn kraamverzorgster. Maar dat word je toch sowieso?quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:08 schreef faptist het volgende:
Ik heb die oefeningen nog nooit gedaan
oh dat moet je wel even in de gaten houden, misschien heb je een verzakkingquote:Op maandag 17 augustus 2015 22:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben maar van de week begonnen aan die bekkenbodemspiwren toen ik even het rampengebied in de spiegel bekeek - het lijkt alsof m'n baarmoeder er half uit hangt.
Ja dat las ik ook al toen ik ging googelen, al schijnt het nog bij te kunnen trekken. Heb over 2,5 week nacontrole dus zal het dan ter sprake brengen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh dat moet je wel even in de gaten houden, misschien heb je een verzakking
Nee, volgende week.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:17 schreef ingee het volgende:
Kwak, begonnen de scholen vandaag weer?
Want dan kan het ook goed zijn dat veel kindjes tegelijk weer terug kwamen na een tijdje en dat dat even hectisch is.
Ik doe t niet expres, komt r gewoon niet van. Al sinds ik klein ben trouwensquote:Op maandag 17 augustus 2015 22:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kwak, over die bekkenbodemspieren, ik heb wel eens gehoord dat het lang ophouden juist heel slecht is.
Goedemorgenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 05:29 schreef ingee het volgende:
Goedemorgen!
4:40 vond mijn baby een mooie tijd vandaag om het nieuwe geluidenrepetoire te testen.
Nu in nieslapenie modus.
Ik ben dit ontwend.
Hihi, ik hou niet van koffie, maar bedanktquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 05:59 schreef ingee het volgende:
Koffie?
Twee baby's met eigen ritmes lijkt me ook niet makkelijk!
Achterlijk duur ja! Tip: ik zag later dat het via bol.com en wat andere sites veel goedkoper te krijgen is (dat ben ik dus vergeten te zeggen tegen jequote:Op maandag 17 augustus 2015 19:30 schreef LuDann het volgende:
g! Hoe geven jullie het?
Ik ben heel benieuwd of het werkt. Mogelijk dat bij Wolk het feit dat het een keizersnede is geworden een rol speelt bij de krampjes. Niet in contact gekomen met bacteriën in het baringskanaal enzo.
Klopt!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Red Bullalsof je grenadinebraaksel drinkt
Nuttige bijdrages lever ik
Haha dat is gemeenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:03 schreef JufMariska het volgende:
Ghehehe! Dat je je man tegen je baby hoort zeggen "ohhh stinkdiertje!" en weet dat dat een poepluier betekent en dan ietsie langer over je make-up doet zodat je 'm niet hoeft te verschonen![]()
![]()
De rest van de dag doe ik weer alles hoor, hij is bijna de hele dag wegquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha dat is gemeenGister, na het auto-voorval, had Sjaak voor vrouw ook een kakjepakje van nek tot voeten bijna. Ik vond het haar verdiende loon
![]()
Vanmorgen bij mij zat het gewoon netjes in de luier.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:24 schreef Nikooos het volgende:
Mijn vrouw vond het gek dat ik zei dat mijn dochter op 2pac leekKnappeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is ze nou zo bruin joh?![]()
Superknap is zequote:
Mijn vrouw vond het gek dat ik zei dat mijn dochter op 2pac leekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer gaan we eens meeten?
Mijn vrouw vond het gek dat ik zei dat mijn dochter op 2pac leekoooowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wanneer is het uitverkoop bij Van Asten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wanneer gaan we eens meeten?
Altijd, volgens de winkel zelfquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:52 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Wanneer is het uitverkoop bij Van Asten?
Is dat werkbaar, tijdens de lessen kolven? Wat doen die leerlingen dan? Kunnen ze je rooster daar niet op aanpassen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:55 schreef Selvaria het volgende:
Nikooos![]()
Ik ging gisteravond om 9 uur even naast N. liggen op bed (zij in de co-sleeper gewoon even voor gezellig en werd om 1 uur wakker omdat ze gevoed wilde worden.Toen nog een speentje om 4 uur en daarna tegelijk met de wekker wakker om 6.15.
![]()
Net voor het eerst weer 1,5 (wat rot, op de helft weg om te kolven) les gegeven, wat heb ik dat gemist!!
Oh mag jij tijdens lestijd, wat goed! In t onderwijs wordt maar wat vaak gewoon verwacht dat je t in pauze of tussenuur doet in ruil voor wat taakuren (als je je directeur kunt overtuigen dat een extra tussenuur geen vrije tijd is).quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:55 schreef Selvaria het volgende:
Nikooos![]()
Ik ging gisteravond om 9 uur even naast N. liggen op bed (zij in de co-sleeper gewoon even voor gezellig en werd om 1 uur wakker omdat ze gevoed wilde worden.Toen nog een speentje om 4 uur en daarna tegelijk met de wekker wakker om 6.15.
![]()
Net voor het eerst weer 1,5 (wat rot, op de helft weg om te kolven) les gegeven, wat heb ik dat gemist!!
Het record staat hier op 5 luiers in 1 verschoning... Oh er komt nog wat! En nog wat! En nog wat...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beterschap aan alle zieken! Zag het bij mijn zus ook, het eerste jaar deden ze alle griepjes mee, daarna werd het beter. Moeten ze toch een keer doorheen denk ik..
Hier een prima nacht! 22u-04u-07u. Bij de laatste twee lukte het haar beide keren om net op het moment dat papa de luier had weggepakt te plassen. Tweede keer ook het bed en papa nat
Best welquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:01 schreef Skittles het volgende:
Was Suus een babysaurus, ja? Ik dacht dat ze ook een p50-kind was![]()
8 tanden staat de teller nu.
ik had ze wel gezien maar ik doe verwoede pogingen mezelf niet verplicht te voelen om op iedere post te reageren want ik kreeg daar een beetje stress vanquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ach dat manneke. Succes bij de huisarts, hoop dat die wat voor jullie kan betekenen
Mijn september baby heeft nog steeds maar 2 tandjes. En jongens, ik heb gister fantastische stats gepost en níemand heeft ze gezien![]()
. Mijn babysaurus is nu een onder-de-gemiddelde-lijn kind
![]()
. 8970 gram bij 73 cm. Én ze is 11 maanden oud alweer
Vanochtend ging ze lopend de groep op het kdv in
Neuh, dat geeft ook niet. Ik reageer zelf ook echt niet op alles, dat red ik ook niet. Maar er reageerde helemaal niemand en dan voel ik mezelf een soort van buitengeslotenbruggerquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had ze wel gezien maar ik doe verwoede pogingen mezelf niet verplicht te voelen om op iedere post te reageren want ik kreeg daar een beetje stress van
Maar ze doet t super! en lopen joh!
zo schattig vind ik datquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:09 schreef kwakz0r het volgende:
Je gemiddelde kinten stappend de kdv groep in
Melba pakt tegenwoordig zelf zijn reservespeen uit de bak als hij moe is. Supermakkelijk!
Het heeft een seconde in mijn hoofd gezeten tot ik hetquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik volg dit topic pas sinds Suus gemiddeld is zie ikIk had ook niet in de gaten dat ze een mega-baby was.
Wij gaan thuis het ritme omgooien in de hoop dat Sjaak langer slaapt in de ochtend. 6.00u vind ik acceptabel, alles daarvoor word ik gewoon niet vrolijk van. Morgen gaan we beginnen, vandaag modderen we nog aan.
Risu, je kunt je kint ook volsmeren met make-updan zie je de rode neus niet meer
Maar dat is toch oook niet vreemd JufM, ik heb dat ook... En als hij dan wakker is ben ik ook niet 60 min per uur met hem bezig maar wel blij dat hij er is, zeg maar. En soms even helemaal zat als ik hem voor de vierde kee in tien minuten uit de kattenbak visquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:17 schreef JufMariska het volgende:
Jeetje Risu, wat jij daar hebt met Y, dat is ik dus voor een groot deelIk ben héél blij dat hij net 1 1/2u (!) heeft getukt, kon ik wat nuttige dingen doen en een beetje opladen voor de volgende uurtjes met hem
Moedergeduld, i haz it not
Ik snap werkelijk niks van deze (en dit soort) posts. Waarom is het zo cool om daar ja en amen te zeggen om vervolgens op fok te doen alsof je hoog boven alles en iedereen daar staat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:53 schreef Ggirl het volgende:
Wat een knapperd Mariposas, en dat met 'huils'. Wat klinkt dat nog allemaal als ver van mijn bed.. Vorkjes en eten!
Hier net intake van het consternatiebureau gehad. Ik heb me goed in kunnen houden volgens vriend en lekker veel sociaal wenselijke antwoorden gegeven. Alleen bij de vraag; wat hebben jullie voor een opleiding gevolgd; heb ik eerst antwoord gegeven, en toen gevraagd wat dat eigenlijk te maken had met het monitoren van de groei en ontwikkeling van mijn kind..
Dat gezicht, onbetaalbaar..
Ben de discussie over het 'digitale dossier' zoals ze het in Jip en Janneke taal noemde maar uit de weg gegaan..
Maar goed, ik denk dan maar weer dat er zat mensen zijn waar ze zo 'moet' praten en ze dat verhaaltje natuurlijk dagelijks afsteekt!
+1quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niks van deze (en dit soort) posts. Waarom is het zo cool om daar ja en amen te zeggen om vervolgens op fok te doen alsof je hoog boven alles en iedereen daar staat?
1. Het is niet verplicht . Als je alles stom en dom en nutteloos vindt dan ga je toch niet? Of alleen voor prikken?
2. Waarom sociaal wenselijke antwoorden? Heb jij daar iets aan? Heeft je baby daar iets aan? Heeft zij daar iets aanDurf je niet gewoon het antwoord te geven dat daadwerkelijk klopt? Conflictvermijdend?
3. Je wil ze de kost niet geven die erg laag opgeleid zijn en dus vaak op een andere manier moeten worden aangesproken dan de advocate die het uur erna komt. Ze kunnen moeilijk een schatting maken op basis van voornaam.
Ik heb het vanochtend met een beetje moedermelk gemengd in een cupje gegeven (zodat als ze nou weer een volle fles uitspuugt ze in ieder geval dit spul binnen heeft) , maar dat spul verdikt het wel erg op zo'n klein beetje melk. Maar goed, het zit er in, de tweede dag nu. Ik ben benieuwd of jullie vanavond verschil merken! Ben je al geweest om de antibiotica te bespreken? Wolk krijgt nu via mij antibiotica dus ben extra blij net hiermee begonnen te zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Achterlijk duur ja! Tip: ik zag later dat het via bol.com en wat andere sites veel goedkoper te krijgen is (dat ben ik dus vergeten te zeggen tegen je). B krijgt flesvoeding dus wij doen die 2 schepjes in haar eerste fles 's morgens. Volgens mij kun je het ook mengen met wat water en dan met een spuitje geven. Jij kolft toch ook? Je kan het ook aan afgekolfde melk toevoegen. Voor zover wij merken verandert de structuur van de melk niet met de poeder.
Fap fijn dat het goed ging op het kdv! En rare leidster zeg, wie zegt nou zoiets![]()
MariposasIk heb geen idee wat je allemaal wel en niet geprobeerd hebt, maar heb je al eens ingebakerd? Geeft hier wel wat rust bij B, tenzij ze echt haar dag niet heeft, dan is het ook draagdoek en huilen en meer van zulks. Bij mijn middelste (die huilde ongeveer evenveel als jouw uk) zijn we wel naar een osteopaat gegaan. Ja het is zweef, ja het werkt niet altijd, en het is duur. Maar soms werkt het wel. Bij ons kwam daar een omslagpunt en werd M veel rustiger en ging ze meer slapen. Dat was in 2 behandelingen klaar. Het kost inderdaad tussen de 75 en 100 euro, maar na een eerste behandeling zou je wel verschil moeten merken. Sterkte
MC, wat een baaldag! Hopelijk gaat het vandaag allemaal wat beter
Razz sterkte en beterschap
Hier was het gisteren onrustig. B deed steeds 10 minuten slapen- huilen. Niet veel geslapen dus. In de avond echt weer mega krampen, bwooh zo zielig! Maar daardoor was ze denk ik bekaf want ze sliep van 23:30 tot 5:30, onze beste nacht ever! Het is zo'n prulleke.
[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 18-08-2015 13:02:13 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Het is niet zo zeer het 'ja en amen' zeggen of het 'conflictvermijdende' en ik begrijp dat je mijn post wellicht niet helemaal begrijpt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niks van deze (en dit soort) posts. Waarom is het zo cool om daar ja en amen te zeggen om vervolgens op fok te doen alsof je hoog boven alles en iedereen daar staat?
1. Het is niet verplicht . Als je alles stom en dom en nutteloos vindt dan ga je toch niet? Of alleen voor prikken?
2. Waarom sociaal wenselijke antwoorden? Heb jij daar iets aan? Heeft je baby daar iets aan? Heeft zij daar iets aanDurf je niet gewoon het antwoord te geven dat daadwerkelijk klopt? Conflictvermijdend?
3. Je wil ze de kost niet geven die erg laag opgeleid zijn en dus vaak op een andere manier moeten worden aangesproken dan de advocate die het uur erna komt. Ze kunnen moeilijk een schatting maken op basis van voornaam.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:53 schreef JufMariska het volgende:
Om even iets meer aan te geven hoe ik me nu voel:Ik wilde je gevoel ook niet kleineren o.i.d. (niet het goede woord maar kan het even niet anders omschrijven)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me dan wel een goede oplossing om dat apart te geven ivm spugen jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb het vanochtend met een beetje moedermelk gemengd in een cupje gegeven (zodat als ze nou weer een volle fles uitspuugt ze in ieder geval dit spul binnen heeft) , maar dat spul verdikt het wel erg op zo'n klein beetje melk. Maar goed, het zit er in, de tweede dag nu. Ik ben benieuwd of jullie vanavond verschil merken! Ben je al geweest om de antibiotica te bespreken? Wolk krijgt nu via mij antibiotica dus ben extra blij net hiermee begonnen te zijn.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:24 schreef Risu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Thanks, will doquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:41 schreef JufMariska het volgende:
Saskia, zeker die eerste tijd is ook heftig! Heel begrijpelijk en herkenbaar hoorWordt allemaal echt veel beter (says who
![]()
)
En mocht je 's willen sparren over zzp-en met uk: bericht gerust!
Ja, dat zijn het zeker! Echt, die hormonen doen nog heel veel met je. Ik herken ook dat het in het begin zo overweldigend is, en hoe ga je dat in godsnaam allemaal combineren, met werk, en jezelf zijn en alles? Komt goed, denk nog niet teveel vooruit, blijf in het nu. Het is ook waar dat die interactie in het begin gewoon nauwelijks aanwezig is, maar op een gegeven moment ga je wel zien dat die oogjes jou echt zoeken. Ik weet nog dat ik met I op het cb was en toen ze op de weegschaal lag, keek ze me echt strak aan met van die oogjes die vroegen om geruststelling. En dan voel je je echt op en top mama, zo'n kleintje weet al snel dat ze het van jou moet hebben (en ook dat is wel overweldigend, want wat een verantwoordelijkheid pfff!) Ze herkent jouw stem bijvoorbeeld al uit duizenden he, want die heeft ze al heel veel gehoord, en je geur natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:37 schreef SaskiaR het volgende:
pfff... het zullen wel kraamtranen zijn, maar jeetje zeg...![]()
Megababy is misschien ook een groot woordquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik volg dit topic pas sinds Suus gemiddeld is zie ikIk had ook niet in de gaten dat ze een mega-baby was.
Wij gaan thuis het ritme omgooien in de hoop dat Sjaak langer slaapt in de ochtend. 6.00u vind ik acceptabel, alles daarvoor word ik gewoon niet vrolijk van. Morgen gaan we beginnen, vandaag modderen we nog aan.
Risu, je kunt je kint ook volsmeren met make-updan zie je de rode neus niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat CB betreft +1 op Crump en Spees. Ik vond het altijd leuk om heen te gaan (gister was ff minder maar goed) en heb het écht nooit als vervelend/bemoeizuchtig/dom/irritant younameit ervaren. Misschien ook omdat ik het al van te voren geen consternatiebureau noemde
JM, gewoon even een knuffel. Ik heb geen ervaring met depressies maar het klinkt echt ongelooflijk heftig en naar. Dat je om hulp vraagt vind ik zo knap van je!
[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 18-08-2015 14:32:35 ]
Geloof me, dat vragen ze niet uit bemoeizucht. Dat vragen ze omdat ze een hele belangrijke signaleringsfunctie hebben. Heb je enig idee hoeveel kinderen het niét goed hebben thuis? Hoeveel kinderen gebukt gaan onder verkeerde keuzes van hun ouders? Maar ik ben blij voor jullie dat het bij jullie niet nodig is. Koester dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:03 schreef Ggirl het volgende:
Ik ging voorheen alleen af op de verhalen van anderen, want zelf nog geen kinderen. En nee, ik heb niets aan die sociaal wenselijke antwoorden, mijn baby niet, en de verpleegkundige niet. Maar goed, wat heeft zo'n mens voor een lef om te vragen of we een koophuis hebben, of we last vd crisis hebben, of we allebei een goed betaalde baan hebben, of er voldoende vangnet is. Dan zeg ik overal ja en amen op (al was het werkelijk anders) Gewoon omdat ik van mening ben dat ze er geen flikker mee te maken heeft! Als ik denk/vind dat ik ergens hulp bij nodig heb dan vraag ik die wel zelf.
Waar je wettelijk RECHT op hebtquote:En het is niet verplicht, dat weet ik.. Al vinden ze zelf van wel. In de folder die ze hier gelaten heeft staat letterlijk 'tijdens de wettelijk vastgelegde contactmomenten' en doen ze naar mijn mening dus voorkomen alsof het wel verplicht is.
Probeer gewoon eens open te staan zou ik zeggen. Het komt een beetje over alsof je al besloten had dat het allemaal kut was voor je uberhaupt contact had gehad en je dus ook alles wat ze tegen je gezegd hebben op die manier vertaalt. Nogmaals, ze zijn er om je te helpen. Niet om je te fucken.quote:Volgende keer de kennismaking met de arts, en daar laten we van afhangen of het alleen de prikjes worden, waar vriends voorkeur naar uitgaat, of toch het 'hele pakket', want nogmaals, een ander ziet soms toch andere dingen / de dingen anders en je wilt het toch beste voor je kind..
Dat bedoelde ik ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:35 schreef Risu het volgende:
Ik bedoelde verantwoorden naar mensen om me heen, niet zozeer hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saskia, sommige mensen hebben ook veel meer dat zorgen voor baby;s instinct in zich, denk ik. Ik heb dat in elk geval niet. Ook als L geen huilbaby was had ik er niet veel aan gevonden. Alleen dat had ik in elk geval wel wat rust.
Ik heb vanochtend Ranitidine gekregen voor L. Hopelijk biedt dat effect en kan ik ook gaan genieten van mijn baby in plaats van jaloers jullie verhalen lezen en mijn verlofdagen aftellen.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Dikke knuffel voor JM!Ik hoop dat de medicijnen aanslaan! Kan echt verschil uitmaken. N heeft het ook en ik vond haar gelijk een ander kind. hoop dat je van kleine L kan gaan genieten en ook nog even van je verlof!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saskia, sommige mensen hebben ook veel meer dat zorgen voor baby;s instinct in zich, denk ik. Ik heb dat in elk geval niet. Ook als L geen huilbaby was had ik er niet veel aan gevonden. Alleen dat had ik in elk geval wel wat rust.
Ik heb vanochtend Ranitidine gekregen voor L. Hopelijk biedt dat effect en kan ik ook gaan genieten van mijn baby in plaats van jaloers jullie verhalen lezen en mijn verlofdagen aftellen.
Mijn vrouw vond het gek dat ik zei dat mijn dochter op 2pac leekPaaseistrik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En mooie baby zeg, noh!
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Dikke knuffel voor JM!Duimduim voor de medicatie!! Enne... Mijn ouders, ik zal het ze vragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saskia, sommige mensen hebben ook veel meer dat zorgen voor baby;s instinct in zich, denk ik. Ik heb dat in elk geval niet. Ook als L geen huilbaby was had ik er niet veel aan gevonden. Alleen dat had ik in elk geval wel wat rust.
Ik heb vanochtend Ranitidine gekregen voor L. Hopelijk biedt dat effect en kan ik ook gaan genieten van mijn baby in plaats van jaloers jullie verhalen lezen en mijn verlofdagen aftellen.We wonen wat onhandig ver uit elkaar he?!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
SPOILER: Met dank aan kwakz0r ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bambino merino? Is ook wel 'iets' duurder, maar de binnenkant is van merinowol en de buitenkant van katoen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:18 schreef Crumpette het volgende:
Ik hoop dat de medicijnen wat gaan doen Mariposas!
Iemand nog een tip voor babyslaapzakken zonder polyester vulling voor de koudere dagen?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:26 schreef lunapuella het volgende:
voor Mariposas en JM.
Oooh Nikooos je meisje
Ketel groeit nog steeds als een malle. Gisteren was hij 9 weken en hij past inmiddels al in 68! Niet te doen. Ik vind het ergens wel jammer dat dat echte kleine baby-achtige er zo wel snel vanaf is.
We waren bij mijn ouders voor mijn moeders verjaardag en hij was ook in feeststemming.Ook al deed hij drie keer kakjepakje.
SPOILER: Met dank aan kwakz0r ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
WoW maat 68 al! Dat gaat echt heel hard!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |