abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155277162
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Met baby's die 'eten'...

pi_155277267
Help! ;(

L. huilt al de hele avond en is niet te troosten. De enige momenten dat ze stil is, is wanneer we haar verschonen en ze geen luier aan heeft, dan is ze stil en heb ik een lachende baby. Nu is de huid bij de luier ook erg rood. Ik gok dat het luieruitslag is. Ik heb er net een beetje talkpoeder op gegooid, maar het neemt het verdriet niet weg en ze moet natuurlijk toch die luier weer aan.

Is dit herkenbaar? Wat kan ik doen?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155277330
Mydel, welkom hier!! Wat een toffe foto ook :)

Razz, arme A! Misschien vannacht een extra beetje drinken als je bang bent voor uitdrogen?

Gevalletje, wat mooi dat Q daar zo rustig van werd. Misschien had hij het ook even nodig.
pi_155277400
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:53 schreef Krisvc het volgende:
Help! ;(

L. huilt al de hele avond en is niet te troosten. De enige momenten dat ze stil is, is wanneer we haar verschonen en ze geen luier aan heeft, dan is ze stil en heb ik een lachende baby. Nu is de huid bij de luier ook erg rood. Ik gok dat het luieruitslag is. Ik heb er net een beetje talkpoeder op gegooid, maar het neemt het verdriet niet weg en ze moet natuurlijk toch die luier weer aan.

Niet herkenbaar (gelukkig). Zonder luier laten slapen? Op een onderlegger uit je kraampakket bijvoorbeeld.
pi_155277500
Met zowel luier uitslag als ORS geen ervaring, maar sterkte Kris en Razz!
Lijkt mij trouwens dat ORS preventief geven niet zoveel kwaad kan toch? Het is eigenlijk gewoon water met suiker/zout/mineralen.
pi_155277524
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar haar wakker maken voor iets resulteert al-tijd in totale paniek, dus dat doe ik maar niet. Dat ze net onder de douche moest terwijl ze eigenlijk half sliep was al zo zielig

Ik houd nu maar even vast aan het rijtje: ze heeft geen koorts, ze is vrolijk, ze heeft de hele dag goed gedronken en gegeten en eigenlijk is alleen het avondeten en de avondfles er weer uitgekomen. Dat houdt in dat ze over de rest van de dag zeker 600ml vocht binnen heeft gekregen, en fruit en brood. Het lijkt me dat je daar, ondanks diarree, niet meteen van uitdroogt.

Morgenochtend bel ik de huisarts of ik morgen eind van de middag na m'n eerste schooldag even met haar langs kan gaan, voor de zekerheid. En dan haal ik meteen ORS, kunnen we dat morgenavond geven.
pi_155277702
Krisvc, hier helpt zinkolie heel goed tegen uitslag. Maar als je dat nu niet in huis hebt zou ik inderdaad haar lekker even zonder luier laten liggen, op een dikke handdoek of zo'n celstofmatje uit je kraampakket. En daarna lekker insmeren met Bepanthen (of Sudocrem, maar daar reageert A niet zo goed op). Ik geloof ook dat Soesa zweert bij strooien van maizena bij luieruitslag, als je dat in huis hebt kun je dat ook nog proberen. Sterkte :* !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 augustus 2015 @ 22:04:42 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155277779
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:53 schreef Krisvc het volgende:
Help! ;(

iets vaker verschonen, DIK sudo smeren, en bij erge pijn kun je overwegen om een paracetamol te geven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155277990
Razz, mijn Anne heeft ooit op het randje van uitdrogen gebalanceerd en toen gaven we haar ORS, gemengd met de flesvoeding. Ik vond het goor smaken maar zij dronk het gewoon op. Ze was toen wel jonger, een maand of 5.

En kris, Tim had in z'n tweede week enorme luieruitslag en een dikke laag sudocreme en schoonmaken met een nat washandje ipv billendoekjes hielp toen goed.

Welkom mydelireum! Leuk mannetje heb je!
pi_155278205
Thanks meiden!

Ik heb de luier uitgedaan en ze ligt nu ingesmeerd met Sudocreme na te jengelen (niet brullen _O_ ). Vanavond maar op het aankleedkussen tussen ons in, met een celstofmatje erop en zonder luier.
pi_155278240
Fannetje, mag ik vragen hoe ze zich toen gedroeg? Ik hang nog wel erg aan het 'ze is gewoon vrolijk' maar er is wel een stemmetje in m'n hoofd dat dat niet helemaal vertrouwt. Misschien is ze wel heel vrolijk aan het uitdrogen :') ofzo.
pi_155278362
Hoooo. Sudocreme heel dun insmeren! Huid moet kunnen ademen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 augustus 2015 @ 22:20:48 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155278397
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Fannetje, mag ik vragen hoe ze zich toen gedroeg? Ik hang nog wel erg aan het 'ze is gewoon vrolijk' maar er is wel een stemmetje in m'n hoofd dat dat niet helemaal vertrouwt. Misschien is ze wel heel vrolijk aan het uitdrogen :') ofzo.
wat gebeurt er als je haar huid op de arm zachtjes tussen je vingers samenknijpt? blijft hij gerimpeld staan, of plooit hij mooi glad terug?

rimpels: uitdroging = hap bellen
terugplooien: niks aan de hand, kan tot morgen wachten
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_155278529
Die huid plooide nog prima terug, hebben we gecheckt voordat we haar weer in bed legden.

(Ik maak me zorgen, valt het op :@ ? M'n meisje is NOOIT ziek en nu sinds ze bij het KDV is gaan wennen is ze verkouden, heeft ze diarree, spuugt ze. Ik voel me echt een beetje schuldig, wat doe ik haar aan. Ik moest zonodig een dag extra werken. Als ik dat niet had gedaan had ze gewoon thuis kunnen blijven bij haar oma's. Zonder al die ziektekiemen.)
pi_155278593
Sterkte met A Razz en met de billetjes..

Wij hebben de feauteaux van de shoot van afgelopen week O+ *; *O* w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 16-08-2015 22:30:40 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155278685
Brrr.. Ik ben even he-le-maal klaar met mijn schoonmoeder! Ze wilden vandaaf perse op bezoek komen, en ik had zoiets van oke, dan doe maar, ook al hadden we S middags ook al bezoek. Alleen Omdat ik weet hoe prettig vriend het vind dat hij ein-de-lijk ook eens een beetje aandacht krijgt van zijn ouders. Die hebben zich hier voor de geboorte van T. Één keer laten zien het afgelopen jaar, nu twee keer op twee weken.

Maar goed, T. Had net een fles gehad voordat ze binnen kwamen en lag lekker te slapen in de box. Na een half uur vond schoonmoeder t nodig om hem uit de box te plukken en eens lekker met hem gaan lopen rammelen. T. Die uit zijn slaap gehaald word vind dit natuurlijk niet leuk en begint wat te jengelen.. Duwt ze ook nog even fijn d'r nicotinevinger in zijn mond!
Toen heb ik mijn inmiddels ontroostbare zoon uit d'r armen geplukt en ben ik naar boven gelopen. Arme vriend kreeg toen de volle laag dat ik me 'niet zo aan moest stellen' en het niet normaal was dat bij ons alles 'steriel' was.. T. Zou er heus niet dood van gaan dat ze n vinger in zijn mond duwde..

Ondertussen zijn we twee uur verder, heb ik mijn kind eindelijk weer rustig en in slaap.. En baal ik alleen nog dat mijn lekker ruikende kind veranderd is in een lopende asbak.. Ik heb dan ook besloten dat hij morgenvroeg een bonusbadje krijgt!

En stiekem ben ik wel eens benieuwd, ik vermoed namelijk dat dit alles nog wel een staartje krijgt..

Oh, en sorry voor de ego-post, ik moest t gewoon ff ergens spuwen..
pi_155278733
Beuh Ggirl, wat een rottigheid zo... :*
pi_155278736
JM O+

Razz niet jezelf gek maken meis :*

(en verder niks gelezen oid :@ )
pi_155278803
Oh en dikke :* voor Ggirl
Daar mag je oprecht andere balen!
pi_155278848
Ggirl dat is wel heel suf ja -O- goed gedaan hoor, en dan komt er maar gedoe. Jouw kind!
JM die foto's O+ prachtig!
Dank BE. Ik ga maar slapen, dan is morgenochtend alles weer een beetje beter.
pi_155278960
Wauw JM, mooie foto's!
En Ggirl daar zou ik ook niet gelukkig van worden..
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:41:45 #22
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155279197
:* voor Loj en heel veel beterschap voor alle zieke ukkies en de ukkies die niet lekker in hun vel zitten :*

Soesje met speldje O+
Haai Vlegel en mama :W
JM leuke foto's O+
Ggirl.. jullie baby jullie regels.. daaag schoonmoeder :{w :6
Extra knuf voor Razz en A :*

Vic was van de week ook ziek. Koorts (1e keer ooit).. dunne luiers en mieps. De koorts was de volgende dag gelukkig weg en de dunne luiers ook. Maar nog niet lekker in zijn hum. Ik denk dat hij last heeft van zijn tanden. Weer 2 erbij. Hij heeft er nu 4 boven en 2 onder.. zier zo schattig uit O+
Ook kan hij nu van liggende positie zelf gaan zitten :)

Owowow.. en vakantie geboekt voor september!
Tis toch geen Denemarken geworden.. maar Mallorca! (heeeel wat anders :P).
Heb er zin in!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:45:55 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155279349
Luieruitslag
Dun sudocreme opsmeren. Huid moet ademen. het is stuk dus het heeft lucht nodig.
Jouw wondjes genezen toch ook sneller zonder pleister?
In de eerste maand deed Maizena hier de truc. snachts op haar bips/ beetje in de luier en smorgens was het vaak al zo goed als verdwenen.
Nu verschoon ik gewoon vaak haar luier en doe ik voor het slapen talkpoeder op haar kont.
En wanneer het rood (dreigt te worden) is doe ik er dus sudocreme op. Bepanthen deed hier niets.

Jm,

Prachtige liefdevolle foto's. Kan me voorstellen dat je er heel erg blij mee bent.

Ggirl
Oh ik snap je woede zo goed! Toen Ro anderhalve week oud was kregen wij kraamvisite. Myrie stak toen haar vinger in Ro's mond, omdat ze een beetje ging mopperen.
Dit was het moment waarop ik bevroor. Toen ze weg waren werd ik kwaad op man : Zag je dat niet? Waarom reageerde je niet .. etc..
Gelijk besloten dat het tijd werd voor een speen en sindsdien steekt niemand diens vinger meer in haar mondje.
Een dag later had Ro een groot ei in haar nek. Haar lymfeklieren waren opgezet, omdat het hard tegen ziektekiemen/bacterien moest vechten. Zo waardeloos. Heb die vriendin later ook opgebeld dat ze dat echt niet meer moest doen.. schrok zich rot. wist ze ook niet.. voor beide een leermoment geweest.
Goed gehandeld dus.

Razz
Ik snap dat je je druk maakt, maar volgens mij heb je er alles aan gedaan wat je kunt doen.
En mocht je je druk maken... Je kunt de HAP ook bellen voor advies he.

Gevalletje
Wat lief dat je aan M. dacht. Zal je vriendin ook vast waardevol vinden. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die na de dood van een kind er nog op terug komen.. bang om iets verkeerds te zeggen/ verdriet op te rakelen, etc..
Ik hoop dat ze gauw zwanger zijn van een gezond kindje.
Zo jammer dat je daar niets over te zeggen hebt. Ik weet nog goed hoe het was voordat ik Ro had. Leek wel alsof alle leeghoofden / drugsverslaafden kinderen kregen en ik niet. Hele donkere tijd was dat.. :o

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:32 schreef Lijnloos het volgende:
Fap ik doe met je mee... Zo stom, bij Minke snakte ik na 8 weken weer naar mijn werk. Lekker met collega's kletsen over iets anders dan babys (wat soms toch weer neer kwam op kletsen over baby's maar ach...) en mijn hersenen weer gebruiken voor nuttige zaken. Maar nu wil ik helemaal niet. Niet dat ik denk dat ik een gezellige thuisblijfmoeder ben (heul nie) maar ik heb het achterlijke idee dat ik mijn werk helemaal niet meer kan, dat ze me door hebben als ik terug ben dat ik helemaa niks kan :') dat ik door de mand val. Bullshit natuurlijk maar ik heb helemaal geen zin in 1 september... Vrijdag mag mijn mini-mannetje al wennen op het kdv, mixed feelings vooralsnog. :@
Precies dit. Echt precies hetzelfde. Ik zou gek worden wanneer ik echt 5 dagen per week thuis zou moeten zitten hoor. Ik heb mensen om me heen nodig. Gekke verhalen van leerlingen. Gewoon het gevoel hebben dat ik iets bijdraag aan hun ontwikkeling enzo.
Maar ik heb gewoon het idee dat ik er nog niet klaar voor ben. Mijn hoofd is nog niet ontzwangert.
Ik heb ook nog steeds achterlijk veel moeite met de meeste normale zinnen te maken, waardoor ik veel stotter of 'hoe noem je dat nou.. een eh.. eh.. schroevendraaier'. Ik word er zo onzeker van. Ik ben ook erg veel dingen vergeten qua vakkennis (theorie) en uiteraard kom ik er net achter dat ik aankomend jaar 5 (!) bovenbouw klassen krijg.. Wat alleen maar theorie is. Dus heb het idee dat ik nu eigenlijk heul veul moet bijleren.. wat ik dus niet doe, want; laatste weekje met ro en dan voel ik me daar weer schuldig over. Zucht.
Bij deze; ik ga me niet meer schuldig voelen. Ik heb verlof gehad en heb andere dingen aan mn hoofd gehad.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:50 schreef kwakz0r het volgende:

Had ik al gezegd dat Melba van opa en oma een Vtech Telefoon heeft gehad. Uit Frankrijk. In t Frans? :( maar Melba is er wel erg gek op dus O+

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

Hij was en is nog steeds een lichtgewichtje. Nou zitten er in rijstebloem nauwelijks calorieen, dus daar hoef ik het niet voor te doen, maar door hem nu vast aan de structuur van pap te laten wennen, kan ik hem straks makkelijker aan de echte brinta krijgen hoop ik.
Oh, vandaar. Klinkt slim. Hopelijk werkt het ook ;)
pi_155279391
GG, niet tof :{w Zou ik ook snel zat van zijn.

Welkom mydel! Prachtige foto O+
pi_155279566
quote:
Toen gedroeg ze zich wel echt ziek hoor. Alleen maar slapen, huilen, jammeren.
De huid plooide toen overigens nog prima terug, dus dat vind ik altijd een beetje tricky om daar volledig op te varen.

En wat betreft ziektekiemen op het Kdv, daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Anne ging pas met 20 mnd, Tim gaat over anderhalve week. Ben benieuwd wat hij daar allemaal gaat oppikken. Hij is sowieso al veel meet verkouden dan Anne was, maar dat is meestal met een tweede kind. Dus misschien valt het Kdv dan wel weer mee ;)

Mooie foto's JM. Jullie stralen zoveel geluk uit!
pi_155279716
Oh en GG ik werd plaatsvervangend boos. Wat kunnen sommige mensen toch onnadenkend zijn!

Rady, Mallorca is tof! Wij waren er vorig jaar in oktober. Heerlijk eiland.
pi_155279834
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Die huid plooide nog prima terug, hebben we gecheckt voordat we haar weer in bed legden.

(Ik maak me zorgen, valt het op :@ ? M'n meisje is NOOIT ziek en nu sinds ze bij het KDV is gaan wennen is ze verkouden, heeft ze diarree, spuugt ze. Ik voel me echt een beetje schuldig, wat doe ik haar aan. Ik moest zonodig een dag extra werken. Als ik dat niet had gedaan had ze gewoon thuis kunnen blijven bij haar oma's. Zonder al die ziektekiemen.)
Dan had ze als kleuter deze weerstand moeten opbouwen ;)

Melba was de eerste week ook flink ziek, meteen RS te pakken. Daarna een keer veel spugen. Toen advies ors gekregen en kleinere flessen. Ors voor de fles aan, omdat t dan helpt toch al wat aan te vullen zelfs als de fles eruit gaat.

Maarrr na een paar weekjes/maandjes werd het echt minder vaak snotterig enzo...
Kwak
pi_155279846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:24 schreef Razztwizzle het volgende:

Voor wat t waard is... Saar is altijd thuis geweest of bij oma, maar gaat niet naar de opvang en heeft nu wel de waterpokken...en al een x keelontsteking gehad. Ze kunnen de ziektekiemen dus echt overal oppikken. Neemt niet weg dat ik je gevoel wel heel goed begrijp. :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 17 augustus 2015 @ 00:04:00 #29
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155281550
Over kdv gesproken..
Hebben jullie gelabeld en zo ja, wat (kleding, flesjes, knuffeltje?)
Ik laat me nu waarschijnlijk gek maken door de prachtige marketing van de blije doos..

Ziektekiemen op kdv.. Ik doe even net alsof ik dat niet gelezen heb.. :@
pi_155282306
Wat zijn jullie ervaring met Infacol bij krampjes? Ik heb het in huis, maar een rondje googelen leert mij dat het krampjes erger kan maken?
  maandag 17 augustus 2015 @ 01:42:51 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155283235
Hier hielp het echt niets, LuDann.

Grr, ik lig nu al bijna een uur wakker na de voeding die ook al bijna een uur duurde, wat een zinloze verspilling van m'n slaaptijd. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155283356
Ah oké, thnks Mariposas. Ik ga het niet geven ook, vind het een vervelend idee iets kunstmatigs in mijn kind te stoppen ofzo. :@ Zo erg is het gelukkig namelijk niet en we zijn vaak niet eens zeker of huilen nu honger of kramp is. Is lastig nu ik probeer af en toe een voeding zo uit de borst te doen, geen idee wat ze binnenkrijgt.

Vervelend dat je wakker ligt zeg. Hoe lang duurt een voeding normaal gesproken bij je?
  maandag 17 augustus 2015 @ 04:10:44 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155284420
Een uur zowat, veel te lang voor mij eigenlijk, raak daardoor uit m'n slaapritme. En nu na de volgende voeding krijg ik hem niet meer terug in bed, zucht. :')
pi_155284436
Wij hebben één keer Infacol gegeven, maar het toedienen leidde tot zo hard huilen dat we het niet meer de moeite vonden. Gelukkig waren zijn krampjes toch al niet extreem.

Keteltjes ritme (voor zover een baby van 9 weken dat heeft natuurlijk) is in de war. Vanavond sliep hij na een voeding ineens van 19:30 tot 22:15. 's Nachts kreeg ik hem daardoor moeilijker in slaap, en hij kwam net ook weer voor een nachtvoeding.

Ach, gisteren deed hij 22:30 - 5:30, dus dit overleven we ook wel weer.
pi_155284492
Een uur is ook vrij lang, of niet? Ik weet niet echt wat gebruikelijk is, ben er nog niet achter wanneer de mijnes klaar is. Ze valt of al snel in slaap of ze gaat gewoon rustig 2 uur door.

Infacol smaakt idd behoorlijk vies als ik dat zo lees het en der, luna. Succes met het ritme, morgen weer een betere nacht dan. :Y
pi_155284858
Nog niet bijgelezen, maar ik begin zo fris en fruitig aan mijn nieuwe werkdag! Zin in! *O* Ben benieuwd hoe ik het vind N. zo lang achter te laten ..
pi_155284884
Succes Selvaria!
Fap: wij hebben melkflesjes (er staat er daar nu 1 vast), poedertorentje (toen we nog bio/geen nutrilon gebruikten) en speen gemerkt. Knuffel weten ze, kleertjes zitten in zijn bakje. Het is maar klein ook, ze weten als het goed is wat van ons is :)

Lu: Infacol werkte bij ons wel aardig, een paar weken wel trouw gegeven dus.

De eerste tijd duurden bij ons de voedingen ook > een uur; 2x half uur drinken en tussendoor eerst nog verschonen (al gauw mee gestopt). Meestal sliepen we daarna wel weer snel.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:36:19 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155284919
Hier staat iets over onderzoeken naar infacol : http://q-box.be/node/244
pi_155284954
Hmm.. :{
pi_155284978
Super Mariposas, bedankt voor de link! Die Infacol het raam uit en aan de probiotica dus. :Y

Dat advies alleen, in die laatste zin. Om je kint niet te veel te stimuleren door op te pakken. ;( Knappe jongen die dat kan, lijkt me. :D

Selvaria veel succes & plezier op werk!
pi_155285072
quote:
Razz, F is met 10 mnd ook zo ziek geweest, net toen we op vakantie waren }:| De arts vertelde me toen dat je uitdroging ook kunt checken door de binnenkant van de wang te voelen. Als die vochtig is dat is ze niet uitgedroogd. Hoe lang duurt het nu al?
Wij kregen uiteindelijk anti-biotica en ORS, de ORS moest zelfs ipv de flessen hij wilde sws niet veel drinken en dit ging er echt heel moeilijk in :{ Hij was verder ook gewoon vrolijk, maar de diarree liep er gewoon uit :X we waren aan't kamperen, ALLES zat onder ;( Uiteindelijk duurde het bij hem een week voordat het over was. Hopelijk is je A'tje sneller weer opgeknapt, sterkte! :*
pi_155285324
Man gaat zo met A naar de dokter. Voordat ik naar school reed was ze alleen maar aan het huilen en zo slap als een zak aardappelen. ;(
  maandag 17 augustus 2015 @ 08:42:36 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155285346
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Man gaat zo met A naar de dokter. Voordat ik naar school reed was ze alleen maar aan het huilen en zo slap als een zak aardappelen. ;(
Ah, wat rot Razz ;(. Heel veel beterschap voor jullie! (en rot dat je nu net vandaag weer aan het werk moet lijkt mij)
pi_155285351
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:04 schreef faptist het volgende:
Over kdv gesproken..
Hebben jullie gelabeld en zo ja, wat (kleding, flesjes, knuffeltje?)
Ik laat me nu waarschijnlijk gek maken door de prachtige marketing van de blije doos..

Ziektekiemen op kdv.. Ik doe even net alsof ik dat niet gelezen heb.. :@
Ik heb alleen de flessen en de knuffeltjes gelabeld. Kleding vind ik niet zo nodig, want schone kleding zit bij ons in het tasje en als er iets vies is geworden, dan stoppen de juffen het ook in het tasje. Voor mijn grote had ik ook haar schoenen gelabeld, maar dat kwam omdat ze die telkens uittrok en weggooide. :')
pi_155285448
Ach gut Razz, veel beterschap aan je kleine A.
pi_155285455
Agossie Razz :'( Beterschap :*
pi_155285472
Ik heb niks gelabeld. Hij is ergens van knuffel geruild met een ander kindje maar dat is niet zo boeiend, met deze slaapt ie heel lief O+

Och Razz wat rot op je eerste werkdag een zieke baby achterlaten... :* komt vast goed maar toch naar.

Ik heb Melba net voor t eerst sinds de zomer naar de opvang gebracht. Geen huils bij hem, wel bij mij net in de auto :@ ik vond t stom dat ze helemaal niet vroegen hoe het met hem gegaan was de afgelopen weken. Alleen een 'je bent net op tijd voor de cracker'... Ook geen leuke reactie op dat hij in vijf weken zes tandjes heeft gekregen en nu kan kruipen, zitten en staan. Alleen dat bijna alle babys waterpokken hebben gehad en dat hij ze nog een keer gaat krijgen toen ik zei dat hij er gelukkig weinig last van had -O- en dit was altijd een hele lieve juf, snap er niks van... Meh ;(

[ Bericht 35% gewijzigd door kwakz0r op 17-08-2015 09:05:34 ]
Kwak
pi_155285479
Wij hebben de fles gelabeld en dat was het... er zitten ook maar erg weinig kinderen op ons kdv, dus we vinden het niet zo nodig.

Razz, ik hoop dat de huisarts iets kan betekenen voor A.!
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:03:06 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155285545
Ik heb helemaal niks gelabeld :D. Flessen hebben ze bij ons op het KDV (elk kindje krijgt elke dag een eigen fles, einde dag worden ze uitgekookt), kleding, speen en knuffeltje liggen allemaal in eigen mandje.

Kwak, dat is niet leuk nee -O-
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:07:47 #50
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155285599
Ow kwak, dat is ook wel heel onpersoonlijk ja ;(.

Razz, veel succes bij de dokter en beterschap voor A. :*.

Infacol hebben wij nooit gebruikt, door de 'sinaasappelsmaak' (sinaasappel is hoog allergeen en het is niet te achterhalen hoe ze deze smaak toegevoegd hebben, met een beetje pech maak je de krampen erger daardoor) en bij bv is de gebruiksaanwijzing een beetje vaag: 'voor elke voeding geven', tja, soms kwam hij 3x in een uur, moet ik dan 3 pipetjes in een uur erin doen? Ik vond het in ieder geval niks.

Wij hebben wel altijd gelabelt bij de go. Kleding, flessen, knuffels, tas.

De nacht was weer k.u.t. Meer zeg ik er niet over }:| :O.
pi_155285662
Ggirl: oh ik was ook boos geworden! Ik heb het hier steeds tussen neus en lippen door aangekondigd dat er geen vingers in mijn baby gestopt mochten worden. Tot nu toe gaat dat goed!

:* voor alle dames die weer moeten werken maar nog niet willen.

Beterschap voor alle zieke kindjes.

Zometeen mag ik voor het eerst naar het CB. Ik vind het wel spannend. Niet zozeer het CB maar het feit dat ik voor het eerst alleen met de auto wegga met M. Zal wel weer goed komen, maar toch :')

Oh en we hadden een bizar goede nacht: 23.00 in de wieg daarna 4.30 en 8.30 :o @Mari: ik ben ook uit mijn ritme na de nachtvoeding. Die duurt ong. 45 min en daarna gaat M. nog liggen keten in de wieg. Ik ben dan echt klaarwakker.
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:18:45 #52
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155285723
Oh, zo klinken de nachtvoedingen wel echt vermoeiend ja :Y. Bij ons was het in 7 minuten gedaan en dan sliep ze alweer :'). Ik had er dan ook niet zoveel moeite mee en lag snel weer te slapen. Nu met de fles had ik ook wel wat meer moeite met in slaap komen, je bent er dan toch ook helemaal uitgeweest. Gelukkig zijn wij er nu (al dan niet tijdelijk) vanaf :)

Spannend naar het CB! Ik mag straks ook. Met beide dames. Ben zooo benieuwd naar de stats! E. was een flink stuk groter dan S zag ik gister in het boekje (met 9 maanden was S. 8375 gram en E al 8970! Qua lengte scheelde het 2 cm evenals hoofdomtrek :').), leuk om te zien!

Hier ook weer een goede nacht, wel moesten we er een keertje uit want alle spenen en knuffels lagen naast het bed :')
pi_155285893
Succes / veel plezier Selvaria!

Krisvc :* wat rot
Hoop dat t snel beter gaat

Wauw JM O+ mooie foto's!!!

Razz :* kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Succes vandaag

Succes @ het cb!

Geen idee hoe lang mijn meiden zijn. Mt80 met 8mnd. Nu rompers
Mt 80/86. Laatste x meten en wegen was met 3 mnd. Daarna niet meer gedaan.

S pakt het Speelhuisje op en stapt vooruit :')
Tijd voor een loopkar denk ik.
pi_155285922
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:53 schreef LuDann het volgende:
Super Mariposas, bedankt voor de link! Die Infacol het raam uit en aan de probiotica dus. :Y

Dat advies alleen, in die laatste zin. Om je kint niet te veel te stimuleren door op te pakken. ;( Knappe jongen die dat kan, lijkt me. :D

Wij geven ook probiotica. Bij mijn oudste 2 gaven we ABC Dophilus maar dat is nu niet te krijgen door leveringsproblemen. Een goede vervanger is orthiflor start. We geven het nu sinds 3 dagen aan B en na 4 dagen zou je normaal wat effect verwachten. Infacol gaven we hier ook, geen resultaat.

Razz, jeetje ik hoop dat het allemaal meevalt, sterkte vandaag :*

Kwak wat stom! Ik zou het toch aangeven anders als je hem ophaalt, dat je dat niet zo fijn vond. Misschien waren ze heel druk? Ik zou het ook rot vinden :(

Kazy, succes bij het cb (en met de rit er naar toe :P)

Tante_Soesa ook succes!

Wij hebben het idee dat de krampen van B komen door de antibiotica. Vanaf dag 1 heeft ze dus al verschrikkelijke krampen en vanaf dag 1 krijgt ze die rommel. Gisteren hebben we de ab ipv in de ochtend pas in de avond gegeven. En de krampen verschoven inderdaad mee, ipv de hele avond en eerste deel van de nacht heeft ze nu alleen in het tweede deel van de nacht krampen gehad. Ik hoop echt dat we er donderdag mee mogen stoppen als we bij de kinderarts zijn geweest.
Gisteravond was wel heel erg wennen, zonder baby op de bank! Van schrik viel ik zelf in slaap :')

Overdag gaat B wel steeds beter slapen en wordt ze rustiger. Het huilen is nu ook geen 6 uur achter elkaar meer dus er zit echt wel een stijgende lijn in. Inbakeren lijkt goed te helpen en op tijd in bed leggen ook (gapen = slapen). En verder is ze zoooo lief O+ en mooi O+ En ze ruikt zo lekker O+ oh echt O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155286131
Is dat nou echt zo'n probleem, ja? Ik zou het niet aangeven. Ze zien zoveel kinderen.. om nou bij iedereen te jompelen en het allemaal fantastisch te vinden. Na twee kinderen zou ik als groepsleider het al helemaal zat zijn. Het is toch vrij normaal dat een baby dat uiteindelijk wel voor elkaar krijgt dat te kunnen?
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:52:10 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155286196
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:47 schreef Skittles het volgende:
Is dat nou echt zo'n probleem, ja? Ik zou het niet aangeven. Ze zien zoveel kinderen.. om nou bij iedereen te jompelen en het allemaal fantastisch te vinden. Na twee kinderen zou ik als groepsleider het al helemaal zat zijn. Het is toch vrij normaal dat een baby dat uiteindelijk wel voor elkaar krijgt dat te kunnen?
Nou, misschien wel. Maar de leidsters op het KDV van mijn meiden zijn eigenlijk altijd wel (al dan niet gemaakt) enthousiast bij nieuwe features :Y. Laatst vertelde juf L. ook dat ze gewoon zo trots was op S, omdat ze al loopt O+. En als ze kindjes lang niet hebben gezien (of naja, wat is lang, na 2 weken vakantie) dan worden ze echt enthousiast en vrolijk begroet. Ik vind dat leuk, mijn kinderen vinden dat leuk en dat zou toch eigenlijk ook wel een klein beetje erbij mogen horen vind ik. Helemaal als je een kindje 6 weken niet hebt gezien toch?
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:12:09 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_155286500
Zo, ik kom niet bijgelezen dus heb ik alleen dit topic gedaan :')

Beterschap kleine A :*
Selvaria weer werken, succes!
Knuffel voor Kwak, ze zullen het heus niet zo bedoelen ;) maandagochtendnadevakantiestress enzo :*

Ik had vier dagen weekend en dan FOK ik aanzienlijk minder :P
disclaimer
pi_155286702
Morning!

LuDann, wij gebruiken nu CinaBaby ipv Infacol en dat werkt hier als een tierelier.

Mariposas, heb je nog kunnen slapen?

Beterschap voor kleine A. :'(

Selvaria, veel plezier! (Jij had wel heel veel zin in weer werken toch? :D)

Fuente, ik hoop dat ze snel mag stoppen met de AB. Wat een rommel kan dat zijn, terwijl je weet dat het ze beter maakt.

Kwak, ik kan me voorstellen dat dat niet heel erg prettig voelt. Een beetje net doen alsof hij geen wereldprestaties heeft geleverd. :{w

Soesa, succes bij het CB!

(Hoe maken jullie trouwens die mooie grafiekjes? Met stats? Is daar een app voor?)

Hier uiteindelijk een goede nacht gehad. L. heeft de eerste helft van de nacht tussen ons in geslapen op het aankleedkussen met celstofmat zonder luier. Bij de voeding van 4 uur zag alles er weer goed uit en heeft ze met een luier (wat losser dan normaal) alsnog in d'r eigen bed liggen tukken tot 9 uur. En hoe ze het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet, maar ze werd vanochtend met d'r hoofd naar het voeteneind wakker. :')
pi_155286727
Ontzettende +1 op SQ.

En JM wat een prachtige foto's!

W en ik zijn in de trein onderweg naar oma in het wilde oosten. O+ en hij ligt heerlijk te tukken.
pi_155286728
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:24 schreef Krisvc het volgende:

(Hoe maken jullie trouwens die mooie grafiekjes? Met stats? Is daar een app voor?)
app van het CB! GroeiGids :)
pi_155287001
Razz hopelijk valt het mee uiteindelijk. Maar het lijkt mij niet lekker werken, sterkte!

Selvaria succes met je eerste werkdag!

Krisvc wat fijn dat het minder is! Hopelijk blijft het weg.

Fuente wat rot dat ze er zo'n last van heeft. Hopelijk mogen jullie snel stoppen met de AB.

En ik gebruik ook de groeiapp van t cb ervoor. Eind juli woog vlegel 7 kilo bij 67cm, lekker gemiddeld!
En nu ligt hij boos te wezen in de box omdat hij de confetti niet op mag eten :')

Er was toch een app om baby voetjes op te meten?
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:49:18 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_155287104
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:25 schreef Crumpette het volgende:
Ontzettende +1 op SQ.

En JM wat een prachtige foto's!

W en ik zijn in de trein onderweg naar oma in het wilde oosten. O+ en hij ligt heerlijk te tukken.
Ohja, de foto's van JM ja, die zijn echt geweldig! Jullie zijn zo'n mooi lief gezinnetje O+ O+

Veel plezier in 't oost'n crump O+
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:52:40 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_155287165
Wij waren vrijdag in de dierentuin met mijn familie! Mauw vond het allemaal prachtig. Beestjes heeft ze nog niet zo veel mee, behalve aapjes die in je buggy klimmen en geitjes die aan je teentjes likken, daar moet je vreselijk zenuwachtig van giechelen O+

De echte schaterlachs kwamen pas toen mama op een hometrainertje ging fietsen om alle lampjes aan te krijgen :') En daarna samen op het luchtspringkussen was het ook gieren van de pret.
Honderd meter voor de uitgang viel ze in slaap _O-
disclaimer
pi_155287282
Dierentuin O+ Treinslaaps O+
Mydelirium shoesize!

En thanks, fijn dat we het zo goed doen op foto ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de festivalopbouwherrie zorgde hier voor een minidutje van krap een half uur :') }:| :(
pi_155287672
Beterschap voor A razz :* Zo zit je op het werk ook niet lekker natuurlijk

JM :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2015 @ 11:25:15 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155287712
:* voor iedereen die het kan gebruiken..

ik zit met m'n ziel onder m'n arm :') Michael slaapt, Jan en Geert zitten op school. Voor de vakantie had ik nu de deur uitgemoeten om Geert van de psz te halen, maar ik kan nog ruim twee uur aan m'n huishouden besteden, of tv kijken, of slapen, of gewoon niets doen. Kortweg: genoeg te doen, maar ik verveel me enzulks :')

pi_155287717
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Crumpette op 17-08-2015 11:32:06 ]
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:31:46 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_155287825
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:25 schreef DJMO het volgende:
:* voor iedereen die het kan gebruiken..

ik zit met m'n ziel onder m'n arm :') Michael slaapt, Jan en Geert zitten op school. Voor de vakantie had ik nu de deur uitgemoeten om Geert van de psz te halen, maar ik kan nog ruim twee uur aan m'n huishouden besteden, of tv kijken, of slapen, of gewoon niets doen. Kortweg: genoeg te doen, maar ik verveel me enzulks :')
Och, geniet gewoon even 1 dag van het niks doen ;)
Morgen weer in het gelid!

JM, uiteindelijk gaat het je veel opleveren denk ik. Maar je moet wel even door de eerste zure schil heen. Succes :*
disclaimer
pi_155288060
Welkom Mydel! *O*

Dierentuin, leuk SQ, gaan wij binnenkort ook eens doen. Gezien de reactie op voorbijlopende katten moet dat wel geweldig zijn! *kir ende koer* Maar eerst maar eens een kinderboerderij bezoeken.

:* voor alle baby's danwel moeders die het nodig hebben!

Ik heb maar eens een zeer kleurrijk vloerkleed bij de Leenbakker gehaald als speelkleed, geïnspireerd door ehmm.. iemand hier ooit. Nu leg ik haar helemaal vooraan op haar rug en dan duurt het mooi een paar minuten voor ze al achteruit tijgerend de andere kant bereikt. Waar ze dan op het laminaat gaat liggen huilen. :')

Wel enorm veeeel gekreun en gepiep, ze heeft een heeeelll zwaaaarrrr leveeeennn. -O-
Deden die van jullie dat ook in de tijgerfase?

Nu het huis babyproofen! *O*
pi_155288071
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:24 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, veel plezier! (Jij had wel heel veel zin in weer werken toch? :D)
Ja! Gewoon even weer mezelf zijn ipv 24/7 mama. Ik kijk er al wel weer naar uit om N. op te halen vanmiddag. O+

:* voor JM, alle zieke kindjes en iedereen die het nodig heeft (niet zo goed bij kunnen lezen).
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:53:09 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_155288282
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:43 schreef ingee het volgende:
Welkom Mydel! *O*

Dierentuin, leuk SQ, gaan wij binnenkort ook eens doen. Gezien de reactie op voorbijlopende katten moet dat wel geweldig zijn! *kir ende koer* Maar eerst maar eens een kinderboerderij bezoeken.

:* voor alle baby's danwel moeders die het nodig hebben!

Ik heb maar eens een zeer kleurrijk vloerkleed bij de Leenbakker gehaald als speelkleed, geïnspireerd door ehmm.. iemand hier ooit. Nu leg ik haar helemaal vooraan op haar rug en dan duurt het mooi een paar minuten voor ze al achteruit tijgerend de andere kant bereikt. Waar ze dan op het laminaat gaat liggen huilen. :')

Wel enorm veeeel gekreun en gepiep, ze heeft een heeeelll zwaaaarrrr leveeeennn. -O-
Deden die van jullie dat ook in de tijgerfase?

Nu het huis babyproofen! *O*
de hysterische bloemen? O+

Achteruit tijgeren *O* ze gaat hard joh!
disclaimer
pi_155288330
Ingee jouw kint gaat echt hard :D! Bij W duurde het nog wel een dikke maand voor hij ook de vooruit vond :') veel plezier met redden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2015 @ 11:55:33 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155288339
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Och, geniet gewoon even 1 dag van het niks doen ;)
Morgen weer in het gelid!

JM, uiteindelijk gaat het je veel opleveren denk ik. Maar je moet wel even door de eerste zure schil heen. Succes :*
nah .. adhd he .. kan niet stilzitten _O-

'k had Jan iets beloofd, en vooruit; hij krijgt een eigen pc op z'n kamer (met draadloos internet, als z'n tijd er op zit, haal ik gewoon de dongle uit z'n pc >:) )

pi_155288507
SQ, dierentuin, leuk! Lijkt mij zo leuk als baby zijnde, dat je alles als nieuw en spannend ziet in zo'n dierentuin :D wij zijn van plan om volgend jaar een abonnement te nemen op Blijdorp, hopelijk vindt Vlegel het ook zo leuk :)

Thnx JM, en hopelijk gaat het snel wat beter :*

DJ, zelfde "probleem" hier. Vlegel heeft er al 2,5 uur op zitten, dat is al bijna meer dan normaal op een hele dag :')

Ingee dat doet Vlegel hier ook, maar dan vooruit. Inclusief theatrale huils met hoofd op z'n armen als de kat net wegloopt als hij er bijna is :')
Maar hij doet het wel overal op het laminaat, speelkleed wordt zorgvuldig vermeden want beperkingen daar doet meneer niet aan :{w
pi_155288511
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de hysterische bloemen? O+

Achteruit tijgeren *O* ze gaat hard joh!
Nee, hysterische vakjes heb ik. (Oke, dat klinkt helemaal niet hysterisch :') )

Even een foto zoeken.

SPOILER
De vooruit hebben we nog niet. Daar wil ze wel heen, maat op magische wijze komt er juist steeds meer afstand tussen haar en haar speels/katten/voerbakjes :o :( :')

[ Bericht 16% gewijzigd door ingee op 17-08-2015 12:08:22 ]
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:07:44 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_155288629
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:03 schreef ingee het volgende:

[..]

Nee, hysterische vakjes heb ik. (Oke, dat klinkt helemaal niet hysterisch :') )

Even een foto zoeken.

SPOILER
:o tegen de kast, wat nu!
disclaimer
pi_155288658
Dank lieverds!
Crump
SPOILER
pi_155288675
Jee Ingee, turbobaby :o
pi_155288706
Het CB en de rit er naartoe overleefd *O* Ik kon alleen geen parkeerplek vinden waardoor ik ondanks ruime planning alsnog aan de lage kant was
Stats nu zijn 4335 gr en 54 cm (was bij de geboorte 3608 gr en 51 cm). De arts vond haar een alerte en tevreden baby.

Zo, dan ga ik nu ook de groeiapp downloaden :)

Kris: fijn dat de nacht goed ging! Wel
knap dat ze zo rond kon draaien!

JM: :* en de foto's zijn inderdaad prachtig.

Ingee met een tijgerende R. *O*
pi_155288804
Inge, wauw! Je hebt een snelle! A. kan op steeds beter zitten, maar hij draait nog niet structureel (nu 3x gelukt ofzo, van rug naar buik) en ligt over het algemeen nog prima stil op zijn rug. Draait wel door al het spartelen om zijn as, maar dan houdt het wel op :P. Wel lekker rustig nog.

Razz, hoe was het bij de huisarts met A? Beterschap :*.

JM :*. Prachtige foto's zeg! O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155288890
Waarom vertellen ze er niet bij dat als je een kind krijgt je ouders ook weer in kinderen veranderen? Ouders vs. schoonouders strijd alom hier. Zucht. }:|
pi_155288948
JM :* hoop dat je wolken snel weer wat lichter worden!

Ik werd ook wakker vanochtend met een blije baby naast me in het ledikant, die haar slaapzak van onder het matras uitgewurmd had en mij eens lekker op handen en knieën zat te bestuderen. :')

Wanneer moet dat ding omlaag eigenlijk?
pi_155288950
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:
Waarom vertellen ze er niet bij dat als je een kind krijgt je ouders ook weer in kinderen veranderen? Ouders vs. schoonouders strijd alom hier. Zucht. }:|
Zodat ze op niveau met de baby kunnen praten O+ :')

Hier speelt het soms ook, ik negeer het altijd maar...
pi_155289487
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:21 schreef ingee het volgende:
JM :* hoop dat je wolken snel weer wat lichter worden!

Ik werd ook wakker vanochtend met een blije baby naast me in het ledikant, die haar slaapzak van onder het matras uitgewurmd had en mij eens lekker op handen en knieën zat te bestuderen. :')

Wanneer moet dat ding omlaag eigenlijk?
Hey ho, niet zo snel gaan. Die van mij is niet zoveel jonger dan die van jou, en ze ligt potjandorie net in dat grote ledikant. Dat kan heul zo snel niet gaan. :'(
pi_155289889
Ja dat gaat echt zo snel ineens!
Die van Mydel is één dag ouder en tijgert vooruit, dus ik wacht vol spanning morgen af! *O* ;)
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:04:13 #86
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155289907
Snelle R :D! Knap zeg!

Soesje goedgekeurd! Nieuwe stats:

Nu weer snel werken, wat een exercitie; zo'n cb bezoek met 2 kinderen :')
pi_155290389
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:03 schreef ingee het volgende:
Ja dat gaat echt zo snel ineens!
Die van Mydel is één dag ouder en tijgert vooruit, dus ik wacht vol spanning morgen af! *O* ;)
Ik wacht nogsteeds op de staan update. Maar volgens mij heeft F die ingewisseld voor tanden :P
pi_155290670
Ik vind jullie baby's allemaal zo bizar snel.
De mijne rolt hooguit een keer op z'n zij of draait in de box al liggend om z'n as. Zitten doet hij nog als een drilpudding, staan nog helemaal niet. Op z'n buik liggen vindt hij nog steeds niet tof.

Maar goed, mijn dochter was ook zo'n traagje en dat is ook goedgekomen. ;)
pi_155290806
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:33 schreef Fannetje het volgende:
Ik vind jullie baby's allemaal zo bizar snel.
De mijne rolt hooguit een keer op z'n zij of draait in de box al liggend om z'n as. Zitten doet hij nog als een drilpudding, staan nog helemaal niet. Op z'n buik liggen vindt hij nog steeds niet tof.

Maar goed, mijn dochter was ook zo'n traagje en dat is ook goedgekomen. ;)
Die van jou kan goed sarcastisch kijken en heeft een poppenposse. Zo ver zijn wij nog niet hoor!
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:38:21 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_155290814
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Ik wacht nogsteeds op de staan update. Maar volgens mij heeft F die ingewisseld voor tanden :P
Staan? Met 5,5 maand? Da's wel erg rap hoor ;)
disclaimer
pi_155290881
Nou ja, je hebt staan en staan natuurlijk. Mijnes is een master in neergezet worden en staan onder begeleiding. Zelf optrekken (of zelf gaan zitten uberhaupt) verwacht ik ook nog niet de eerste maanden.

En R.oos tandloos hier!
pi_155290962
Je kunt niet alles hebben Ingee ;)
Hier ook nog tandloos, maar ik verwacht ook nog niks op dat gebied. Anne had haar eerste tand met 8,5 mnd en de tweede pas na haar verjaardag :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:43:58 #93
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155290984
Mijne snellejelle stond met 7,5 maand stevig.

Enne, ze heeft nog steeds 2 ienieminietandjes O+. Ze kunnen ook niet met alles snel zijn ;)! En het gaat al hard genoeg!
pi_155291062
Mijn kint heeft de feature 'poes aaien' nu ook onder de knie. O+ Hiervoor was het een kwestie van grijpen en vasthouden })
pi_155291219
We hebben een spiegel achter de box staan en die begint ze nu te ontdekken. :D
Kan het iedereen aanraden, o wat is ze dol op zichzelf! :')
pi_155291760
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:40 schreef ingee het volgende:
Nou ja, je hebt staan en staan natuurlijk. Mijnes is een master in neergezet worden en staan onder begeleiding. Zelf optrekken (of zelf gaan zitten uberhaupt) verwacht ik ook nog niet de eerste maanden.

En R.oos tandloos hier!
Ik had ook niet de illusie dat zij zichzelf optrok tot staan hoor ;)

En die tanden hadden ook nog Wel even mogen wachten van mij, voelde net bij het voeden dat ze toch flink scherp zijn :X ;(

Oh en ik heb net deze besteld O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Mydelirium op 17-08-2015 14:21:32 ]
pi_155292828
Van mijn kant ook nog even een complimentje waar het de prachtige foto's aangaat, JM.

Klinkt gezellig, SQ, de dierentuin! Is iets waar wij beiden erg naar uitkijken, dat dat soort uitjes kunnen. :Y

Kazy, fijn dat het bezoekje aan het CB goed ging. Lijkt me spannend, zo'n eerste keer.

Kriscv, dat klinkt rot, wat is er aan de hand dan?

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

Wij geven ook probiotica. Bij mijn oudste 2 gaven we ABC Dophilus maar dat is nu niet te krijgen door leveringsproblemen. Een goede vervanger is orthiflor start. We geven het nu sinds 3 dagen aan B en na 4 dagen zou je normaal wat effect verwachten. Infacol gaven we hier ook, geen resultaat.

Razz, jeetje ik hoop dat het allemaal meevalt, sterkte vandaag :*

Kwak wat stom! Ik zou het toch aangeven anders als je hem ophaalt, dat je dat niet zo fijn vond. Misschien waren ze heel druk? Ik zou het ook rot vinden :(

Kazy, succes bij het cb (en met de rit er naar toe :P)

Tante_Soesa ook succes!

Wij hebben het idee dat de krampen van B komen door de antibiotica. Vanaf dag 1 heeft ze dus al verschrikkelijke krampen en vanaf dag 1 krijgt ze die rommel. Gisteren hebben we de ab ipv in de ochtend pas in de avond gegeven. En de krampen verschoven inderdaad mee, ipv de hele avond en eerste deel van de nacht heeft ze nu alleen in het tweede deel van de nacht krampen gehad. Ik hoop echt dat we er donderdag mee mogen stoppen als we bij de kinderarts zijn geweest.
Gisteravond was wel heel erg wennen, zonder baby op de bank! Van schrik viel ik zelf in slaap :')

Overdag gaat B wel steeds beter slapen en wordt ze rustiger. Het huilen is nu ook geen 6 uur achter elkaar meer dus er zit echt wel een stijgende lijn in. Inbakeren lijkt goed te helpen en op tijd in bed leggen ook (gapen = slapen). En verder is ze zoooo lief O+ en mooi O+ En ze ruikt zo lekker O+ oh echt O+
Ik ga mijn man er zo om sturen, even kijken wat hier verkrijgbaar is. Bij de apotheek hebben ze het niet, maar er zit hier in de buurt zo'n alternatieve drogist.

Jeetje, ik hoop dat er dan iets aan die antibiotica gedaan kan worden zeg! Lijkt me heel naar, zoveel krampjes.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:57:39 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_155293232
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:53 schreef ingee het volgende:
We hebben een spiegel achter de box staan en die begint ze nu te ontdekken. :D
Kan het iedereen aanraden, o wat is ze dol op zichzelf! :')
de baby in de spiegel O+

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Ik had ook niet de illusie dat zij zichzelf optrok tot staan hoor ;)

En die tanden hadden ook nog Wel even mogen wachten van mij, voelde net bij het voeden dat ze toch flink scherp zijn :X ;(

Oh en ik heb net deze besteld O+
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2015/B00%200286438%20004%2010%202017.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_BACK]&hmver=5&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Bijt -ie? :X ;(
disclaimer
pi_155293336
Buh, manlief heeft mijn urine even weggebracht, want koorts en pijn. Ik heb een blaasontsteking. }:| Vind het geen fijn idee, antibiotica en borstvoeding.
pi_155293420
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:44 schreef LuDann het volgende:
Kriscv, dat klinkt rot, wat is er aan de hand dan?

Miscommunicatie tussen vader en schoonvader in een groepsapp (vader was blij dat hij een fles mocht geven, schoonvader verdrietig dat hij het niet kon), en nu zijn ze allemaal jaloers, mijn ouders boos uit de groep gestapt en wil mijn vader me niet spreken want hij is verdrietig en teleurgesteld?

Man, doe eens volwassen, als je ergens mee zit kan je erover praten met me. Dat werkt stukken beter dan mij met een schuldgevoel laten zitten om iets waar ik compleet buiten sta.

*Ademt uit* Babyknuffelen werkt heel erg goed tegen rotgevoelens. *;

Klote van je blaasontsteking. Daar had je wel vaker last van toch?
pi_155293431
Mnoh, pousse aaien O+ En spiegel O+
En de shoes voor mini-Mydel O+

Mr Blauwe Bes en ik hebben een koffiedate bij de lokale Doppio, hij is alvast net zo afgeleid door alles en iedereen als z'n vader :X
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:06:33 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_155293506
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:00 schreef LuDann het volgende:
Buh, manlief heeft mijn urine even weggebracht, want koorts en pijn. Ik heb een blaasontsteking. }:| Vind het geen fijn idee, antibiotica en borstvoeding.
Beterschap :* Weten ze dat je bv geeft?
Je gatenBH is onderweg trouwens :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Miscommunicatie tussen vader en schoonvader in een groepsapp (vader was blij dat hij een fles mocht geven, schoonvader verdrietig dat hij het niet kon), en nu zijn ze allemaal jaloers, mijn ouders boos uit de groep gestapt en wil mijn vader me niet spreken want hij is verdrietig en teleurgesteld?

Man, doe eens volwassen, als je ergens mee zit kan je erover praten met me. Dat werkt stukken beter dan mij met een schuldgevoel laten zitten om iets waar ik compleet buiten sta.

Oh my, echt waar? Wat chanant :') ;(
Hoewel ik het wel herken, dit soort uitlatingen :')
Toen wij uit het ziekenhuis kwamen na de bevalling had ik tegen de ouders gezegd dat ze om 17:00 welkom waren en niet eerder. Mijn ouders waren er om 17:00. Mijn schoonouders om 16:55. Dat heeft best wat emoties opgeleverd :') :')
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:08:37 #103
409579 LuDann
All the way
pi_155293551
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt echt behoorlijk kinderachtig inderdaad zeg. Beetje overdreven reactie van je vader als ik dat zo lees. Sterkte daarmee, dat moet stressvol zijn!

Ik heb regelmatig blaasontstekingen inderdaad, die soms uitlopen op een nierbekkenontsteking. Ik hoop dat ik op tijd aan de kuur ben begonnen, want heb wel al pijn in mijn zij. Had die pijn alleen niet op tijd opgemerkt met de wond van de KS erbij.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:08 #104
409579 LuDann
All the way
pi_155293593
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Beterschap :* Weten ze dat je bv geeft?
Je gatenBH is onderweg trouwens :)

[..]

Oh my, echt waar? Wat chanant :') ;(
Hoewel ik het wel herken, dit soort uitlatingen :')
Toen wij uit het ziekenhuis kwamen na de bevalling had ik tegen de ouders gezegd dat ze om 17:00 welkom waren en niet eerder. Mijn ouders waren er om 17:00. Mijn schoonouders om 16:55. Dat heeft best wat emoties opgeleverd :') :')
Dank je wel. :) B_N heeft dat doorgegeven ja, heb om die reden vaker per dag een gift in plaats van 1 keer per dag een pil. Hoop dat dat sexy stuk ondergoed snel binnen is. *O*

Oh my, je (schoon)ouders... :X
pi_155293663
Ik snap het gewoon niet, maar dat werd me ook niet in dank afgenomen toen ik dat zei. :') Tja, ik ga er ook niet om liegen en zeggen dat ik het begrijp. Anyhow, ik kan niet wachten tot m'n eigen kint groot genoeg is en ik onredelijke oma kan worden. :9 Grannyfittie, jwz.

Ik hoop dat je er snel genoeg bij bent. Ik heb 1x een nierbekkenontsteking gehad en dat vond ik net zo'n pretje als bevallen. :X
pi_155293816
Huh? Jouw vader heeft wél een fles gegeven en nu is hij teleurgesteld? :o

Wat wil hij nog meer? BV geven?

Ik geloof dat zwangere en bevallen vrouwen niet de enige hormonale wezens zijn, grootouders kunnen er soms ook wat van zeg! :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:18:45 #107
409579 LuDann
All the way
pi_155293824
Grannyfittie. _O-
pi_155293870
Yay! De buurvrouw de loef afsteken met de features van je kleinkinderen en het aantal bezoekjes! *O*
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:22:34 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155293944
Och Kris... wat vervelend. Ik herken het wel hoor, mijn moeder had er ook wat last van. Maar ze heeft het me een keer uitgelegd hoe het voor haar voelde. Het krijgen van een kleinkind voelde voor haar haast hetzelfde als zelf (weer) een kind krijgen. Alleen, nu moet ze dat kind delen met nog 2 ouderparen...

Neemt niet weg dat ik er een hekel aan heb als volwassenen zo gaan doen hoor :')
pi_155293946
"Ik heb met 3 maanden er lekker al haring ingevrot"
"Nou, mijnes heb ik lekker advocaat laten lepelen, lepeltje ging er zo in."
"Wat, jij gedrocht, ik trek je pruik van je kop!"
"Kappen hoor, ik sla je kunstgebit zo in een glas water"
pi_155293969
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de baby in de spiegel O+

[..]

Bijt -ie? :X ;(
Ja, zo'n "hey daar loopt de kat wat leuk ik kan vast wel door blijven drinken die tiet trekt wel mee naar rechts" move }:| :'(

En al die (schoon) ouders! Daar vallen die van mij bij in het niet.

Beterschap LuDann!
pi_155294002
Kris _O-
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:27:27 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_155294127
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:20 schreef ingee het volgende:
Yay! De buurvrouw de loef afsteken met de features van je kleinkinderen en het aantal bezoekjes! *O*
Ja lach er maar om. Je wil ze de kost niet geven. And to make matters worse heeft de buuv nu een TWEEDE kleinkind ;(
disclaimer
pi_155294220
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja lach er maar om. Je wil ze de kost niet geven. And to make matters worse heeft de buuv nu een TWEEDE kleinkind ;(
Dus of je even op wil schieten. }:|
pi_155294326
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O :o M :o G :o

Gelukkig heeft mijn moeders oudere buurvrouwen met rijen kleinkinderen waar toch niet tegenop te
concurreren valt.

Schoonouders zijn wat ouder, dus als daarnaast nog kleinkinderen komen zal de druk hier ook wel opgevoerd worden. :')

(Anderhalf jaar ertussen is mooi, vind je ook niet? Dan hebben ze nog wat aan elkaar! :') )
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:33:41 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_155294361
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef ingee het volgende:

[..]

O :o M :o G :o

Gelukkig heeft mijn moeders oudere buurvrouwen met rijen kleinkinderen waar toch niet tegenop te
concurreren valt.

Schoonouders zijn wat ouder, dus als daarnaast nog kleinkinderen komen zal de druk hier ook wel opgevoerd worden. :')

(Anderhalf jaar ertussen is mooi, vind je ook niet? Dan hebben ze nog wat aan elkaar! :') )
dan ben ik al te laat :') hup ingee, broek uit!
disclaimer
pi_155294543
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dan ben ik al te laat :') hup ingee, broek uit!
Ach nee! Mauwtje is 10 maanden toch? En de eerste 2 weken krijg je gratis!
Als je er NU voor gaat hoeft nr 2 niet eens zo veel te vroeg geboren te worden hoor!
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:41:07 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_155294583
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:39 schreef ingee het volgende:

[..]

Ach nee! Mauwtje is 10 maanden toch? En de eerste 2 weken krijg je gratis!
Als je er NU voor gaat hoeft nr 2 niet eens zo veel te vroeg geboren te worden hoor!
:') ik zit net tussen ei en o, dus dat wordt toch aardig prematuur dan :P
disclaimer
pi_155294688
Over nummer 2 hebben ze het hier gelukkig nog niet.
Nummer 1 was al onverwacht voor ze (je zou denken dat eind 20, een gezinswoning en getrouwd ze toch zou voorbereiden op zoiets).

Heb wel al meerdere tips gekregen over hoe we ervoor kunnen zorgen dat de volgende een meisje wordt, en het vriendelijke doch dringende verzoek of oma aanwezig mag zijn bij die geboorte; anders maakt ze nooit meer zoiets mee natuurlijk!

}:|
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:48:13 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_155294857
Ja leuk, ik zou een verloskamer met tribune reserveren!
disclaimer
pi_155295122
Ja en dan ruzie maken zeker over wie het dichtst bij zit en de special effects het beste ziet :{w
pi_155295214
Ik val even binnen. Met een nieuwtje waar ik erg van stond te kijken. Wisten jullie dat als je werkloos wordt en je kind ging naar de kinderopvang, dat je qua kinderopvangtoeslag recht houdt op 6 maanden toeslag? En als je dan nog uren over hebt (wij enorm veel uren namelijk omdat we maar 1 dag in de week gebruik maakten), mag je die na die 6 maanden nog verder opgebruiken tot december! *O*

Ik had de opvang al opgezegd, maar het is toch wel heel erg fijn dat hij heen kan blijven gaan. Volledig die kosten dragen zou wat krap worden maar nu kan het wel gewoon. Fijn voor baby en fijn voor ons. Dan brengen we hem in plaats van een dag, maar een half dagje.
pi_155295561
Mijn schoonmoeder gaat gewoon mee in het bevalbad hoor.
Ik zie het probleem niet?

Fijn Hilmo! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2015 @ 16:05:33 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155295579
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:05 schreef ingee het volgende:
daar ging m'n drinken _O-

mijn baby rolde net uit zichzelf van z'n rug naar buik :o *O*

maandag 17 augustus 2015 @ 16:05:52 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_155295588
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:05 schreef ingee het volgende:

Fijn Hilmo! *O*
met een schepnetje?
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:06:11 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_155295598
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

daar ging m'n drinken _O-

mijn baby rolde net uit zichzelf van z'n rug naar buik :o *O*
yay, wat goed! *O*
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:06:41 #127
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155295618
L zit al weer de hele dag hysterisch te krijsen. Als na 4 dagen ziekenhuisopname de artsen zeggen dat er niets met hem aan de hand is, wat kan ik dan nog meer? :'( alleen als ik met hem loop in de draagdoek is hij even stil, maar ik kan niet hele dagen rondlopen, en het is ook nog eens de hele dag kutweer vandaag. En aan de borst is hij stil, maar m'n tepels doen zeer van dat gesabbel de hele dag door, want hij gebruikt mij als speen (losse speen pakt hij niet). Klotezooi, en het is pas maandag. ;(
pi_155295635
Placenta vangen! :Y)
pi_155295707
Heb je al wat geprobeerd zonder allergenen Mariposas? :*
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:14:20 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155295876
Ja, ik volg een dieet zonder appels, tomaten, koemelk, soja, citrus, peulvruchten, ei en nog een aantal groenten en fruit. En dan ben ik ook vegetariër dus vlees en vis eet ik ook niet. Dat dieet is al sowieso bijna niet te doen, en het helpt ook niet eens, al leek het eerst iets beter te gaan.
pi_155295914
Mari, kan iemand even een uurtje met hem lopen voor je in de draagdoek? :*
pi_155296018
Mariposas :*

Hier een ik-wil-alleen-op-mama-slapen-baby.
Oh, ze begint acuut wat te grommen, dan zal ze zo wel willen drinken ;)
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:18:26 #133
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155296029
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:06 schreef Mariposas het volgende:
L zit al weer de hele dag hysterisch te krijsen. Als na 4 dagen ziekenhuisopname de artsen zeggen dat er niets met hem aan de hand is, wat kan ik dan nog meer? :'( alleen als ik met hem loop in de draagdoek is hij even stil, maar ik kan niet hele dagen rondlopen, en het is ook nog eens de hele dag kutweer vandaag. En aan de borst is hij stil, maar m'n tepels doen zeer van dat gesabbel de hele dag door, want hij gebruikt mij als speen (losse speen pakt hij niet). Klotezooi, en het is pas maandag. ;(
Wat rot toch -O-. Pakt hij ook je pink niet? En een ander soort speen? :*. Bij E. hebben we behoorlijk wat speentjes geprobeerd voordat we de juiste hadden (de eerste die ik had geprobeerd :'), maar dat terzijde).
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:28:03 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_155296394
Och mariposas toch, ik heb met je te doen ;( waren jullie nou al bij de osteopaat geweest?
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:35:21 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155296659
Mijn pink pakt hij meestal wel. De speen ook wel, maar dan moet ik m vasthouden. Heb er nu 3 geprobeerd. Ik kan niet de hele dag een speen vasthouden. En hij is te beweeglijk, speen geprobeerd te 'stutten' werkt ook niet.
En iemand met hem lopen in de draagdoek kan wel, maar dan zit ik alsnog 7 uur per dag met een huilend en krijsend kind.
Ik kan er gewoon niet bij dat dit simpelweg darmkrampjes zijn en dat alle baby's daar last van hebben. Die baby's huilen toch ook geen 8 uu per etmaal en slapen hooguit 8 uur per etmaal?
pi_155296699
Mariposas :* Helaas is het heel herkenbaar voor me en het is echt zo ontzettend zwaar. Zijn er misschien oma's of vriendinnen in de buurt die even een uurtje met hem kunnen wandelen om je even lucht te geven?

En ga anders even langs de huisarts om te vragen of je maagzuurremmers kunt krijgen voor hem. Dat scheelde bij ons wel iets en de kinderartsen wilden het niet geven, omdat ze er toch wel overheen groeien.

Een grotere Avent speen (6+ maanden) was bij Stip trouwens de truc, dus dat zou misschien ook nog wel een optie kunnen zijn?
pi_155296792
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:14 schreef Mariposas het volgende:
Ja, ik volg een dieet zonder appels, tomaten, koemelk, soja, citrus, peulvruchten, ei en nog een aantal groenten en fruit. En dan ben ik ook vegetariër dus vlees en vis eet ik ook niet. Dat dieet is al sowieso bijna niet te doen, en het helpt ook niet eens, al leek het eerst iets beter te gaan.
O jee, dan blijft er echt niks over om te eten.
Hoe reageert hij als je hem zachtjes masseert of aait? R had ook veel moeite met bepaalde aanrakingen in het begin weet ik nog, misschien toch iets wat bekneld zat ofzo.

En zorg voor jezelf! Heel belangrijk! Laat iemand het even overnemen voor het te ver gaat. We weten allemaal hoe he eigen huilende baby op de zenuwen kan werken en er zijn heus mensen die je willen helpen. :*
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:42:05 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155296870
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:35 schreef Mariposas het volgende:
Mijn pink pakt hij meestal wel. De speen ook wel, maar dan moet ik m vasthouden. Heb er nu 3 geprobeerd. Ik kan niet de hele dag een speen vasthouden. En hij is te beweeglijk, speen geprobeerd te 'stutten' werkt ook niet.
En iemand met hem lopen in de draagdoek kan wel, maar dan zit ik alsnog 7 uur per dag met een huilend en krijsend kind.
Ik kan er gewoon niet bij dat dit simpelweg darmkrampjes zijn en dat alle baby's daar last van hebben. Die baby's huilen toch ook geen 8 uu per etmaal en slapen hooguit 8 uur per etmaal?
Nee, niet alle baby's hebben dit. Ben je al eens 'gewoon' bij de huisarts geweest? En wat SQ zegt, osteopaat? En hey, even een uurtje zonder gekrijs is toch al hemels (lijkt mij dan :@ )?
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:43:14 #139
409579 LuDann
All the way
pi_155296900
Jeetje Mariposas, wat vreselijk rot. :{
pi_155296996
Ik lurk een beetje mee, alvast wennen aan wie hier posten :+. Maar een osteopaat bellen Mariposas. Dat kan heel goed werken :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155297066
Mariposas sterkte! :*
Je zal het vast al wel geprobeerd hebben, maar vindt hij heen en weer gewipt worden in een wippertje ook niks? Als niks goed was bij F, zelfs wij niet, werd hij daar wel nog rustig van..
pi_155297258
Osteopaat vond ik zo'n kwats :@ Ik had heel mn hoop daarop gevestigd, maar het hielp helemaal niks en dan gingen allerlei mensen ook nog tegen me zeggen dat ik dan vast een slechte had uitgekozen.

Het valt te proberen, maar ik gun je niet de teleurstelling die ik had toen ik geen verschil zag, dus hierbij even mijn pessimistische blik :@
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:04:51 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155297568
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:54 schreef Dot. het volgende:
Osteopaat vond ik zo'n kwats :@ Ik had heel mn hoop daarop gevestigd, maar het hielp helemaal niks en dan gingen allerlei mensen ook nog tegen me zeggen dat ik dan vast een slechte had uitgekozen.

Het valt te proberen, maar ik gun je niet de teleurstelling die ik had toen ik geen verschil zag, dus hierbij even mijn pessimistische blik :@
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik geloof er zelf al niet zo in. En 1 behandeling is ¤100 en ik ben er niet voor verzekerd. Vandaar dat ik dat (nog) niet heb gedaan.
Ga morgenochtend de huisarts bellen voor de maagzuurremmers en een grotere speen kopen.
pi_155297638
Ik ben niet voor m'n kind geweest, maar voor mezelf en bij mij werkte het perfect!

Poging waard lijkt mij, maar kan me goed voorstellen dat het een grote teleurstelling kan zijn, zeker als je de wonderverhalen soms leest.

Maar die zijn er ook over allergieën, het is maar net wat bij jouw kind toevallig het problem blijkt en de oplossing is natuurlijk.

Edit - ik ben er dan wel voor verzekerd. Had altijd minimale polis en max. eigen risico, maar heb dat aangepast met kind op komst.
pi_155297738
Mari, wat zwaar en heftig :{ Ik woon te ver om iets van hulp te kunnen bieden, maar stuur je een dikke :*

En schoonmoeders :{w
pi_155298920
Is er ook een babyterugrolstok ofzo?

Hoe kan ik nou m'n luie moeder bank pose aanhouden als ik er steeds af moet om dat kind terug te draaien? :(

Firstworldproblems.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:55:29 #147
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155299104
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:50 schreef ingee het volgende:
Is er ook een babyterugrolstok ofzo?

Hoe kan ik nou m'n luie moeder bank pose aanhouden als ik er steeds af moet om dat kind terug te draaien? :(

Firstworldproblems.
Hihi, kun je daar niet zo'n zwembadhaak voor gebruiken ;)
pi_155299310
:* Mariposas. Heb je al verschillende spenen geprobeerd?
Ik vind het zo ontzettend kut voor je! :*

*O* *O* voor rollende baby's!

Die (schoon) ouders die zoveel moeite hebben om zich volwassen te gedragen, ik blijf dat toch bijzonder vinden.
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:03:33 #149
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155299369
Ro is vandaag voor het eerst naar het kdv geweest.
Uiteraard was ik te laat, omdat ik het weggaan maar bleef uitstellen :@
Eenmaal binnen waren er 2 leidsters waarvan eentje zei : ' wat een apart hoofdje'.

Say what now? Innerlijk ging er een scheldkanonnade af ' Apart hoofdje? APART HOOFDJE? Ik zal jou gvd eens een apart hoofdje geven met je lelijke *&^%$%^&', maar gelukkig kon ik gewoon lief lachen en zeggen dat ze inderdaad een prachtig meisje is..
Toen begon mn 2 uur wachttijd. Ik had bedacht heel het huis te gaan schrobben/stofzuigen, maar de realiteit bracht me naar een baby winkel waar ik een veul te dure handdoek en pyjama (voor 2 jarige haha) heb gekocht. Vervolgens naar de bakker waar ik eigenlijk alleen een broodje wilde halen en met 4 gebakjes, 1 ons bitterkoekjes -man's favo- , 2 broden -want ik had er nog maar 2 in de vriezer? en 'het broodje'.

Op de weg naar het centrum stond er file in de dorpsstraat. Mijn oog gleed langs de 1e verdieping van een huis waar ik een dreumes tegen een raam aan zag staan. Sjorrend aan zo'n raamsluiting die je omhoog moet duwen. Mijn hart stond stil. Ik heb een halve minuut mezelf afgevraagd. ' wat nu.. doorrijden..de moeder zal er wel achter staan.. doorrijden.. de moeder zal er echt wel bij zijn.. doorrijden. .. verdomme staat dat jochie er nu nog steeds? auto aan de kant; aangebeld.. geen gehoor.. op het raam geklopt. Komt er een oververmoeide vrouw naar buiten die haar excuses maakte voor het te laat naar de deur komen, omdat ze zo weinig nachtrust had. ik vertel haar dat haar zoontje boven tegen het raam aan staat en dat hij aan de raamsluiting zit.. Zij: Oh... ja hij heeft een nieuwe raamsluiting hoor. Alsof dat het verschil maakte..
:o

2 uur waren zo om. Ro weer opgehaald. Lag ze heeeeeerlijk te slapen in zo'n soort hangmat.
En ik kreeg een schrifje waarin ze een lief verhaaltje hadden opgeschreven..
maar die bruinharige leidster.. die heeft echt volledig bij me afgedaan. :')
I
pi_155299395
Gevonden!

SPOILER
pi_155299813
Over-de-zeikpost:
SPOILER
Maar jullie zijn leuk en lieten me toch lachen door jullie posts :*
Dank je wel daarvoor.
pi_155300085
Bweuh MwC, welkom bij de 'autoschade is ruk en kost ook als alles geregeld lijkt nog mijoenmiljard tijd'-club }:| -O- :{w

En die leidster... Wat hebben jullie het toch te stellen met jullie kdv's! En wat ben ik dan blij met de onze O+ :@
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:02:42 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_155301310
Ah, wij moeten ook twee nieuwe deuren in onze auto omdat blei een lantaarnpaal niet zag. Gezellig clubje O+
disclaimer
pi_155301730
M heeft het steeds zo warm, al twee dagen dat haar temperatuur steeds aan de bovenrand zit, 37,5. Ze is verder wel blij/helder/drinkt goed heeft goede luiers. Vandaag had ze een romper met lange mouwen, maillot en jurkje aan. Gewoon te warm gekleed?
pi_155301734
Onze auto heeft dus niets, dat is de grap.

Mgoed.

KDV: ons kdv is super! Leidsters heel erg begaan, heel enthousiast als ik iets vertel (of ze faken het, maar dan wel heel erg goed) en Sjaak ziet er altijd verzorgd uit als ik hem ophaal. Er huilt ook bijna nooit iemand, ook niet als het etenstijd of speeltijd etc is. Ik ben echt super tevreden.
Vandaag hadden ze ons bijna gebeld om Sjaak op te komen halen, want hij had echt zijn dag niet. En ze mogen geen pcm geven. Vanmorgen heb ik hem nog snel een pcm gegeven bij het afzetten, maar die heeft niet de hele dag gewerkt. Gelukkig viel hij toen in slaap. Hij heeft 3 dutjes gedaan van 2,5 uur daar...

Mariposas, nee, het is zeker niet normaal als je kind zoveel huilt/krijst. Ik hoop dat de maagzuurremmers iets kunnen doen als je die krijgt.
pi_155301807
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:04 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik geloof er zelf al niet zo in. En 1 behandeling is ¤100 en ik ben er niet voor verzekerd. Vandaar dat ik dat (nog) niet heb gedaan.
Ga morgenochtend de huisarts bellen voor de maagzuurremmers en een grotere speen kopen.
Zou ik zeker doen!

En verder had/heb ik helemaal niets met osteopaten enzo.
Ik had met m'n peuter ook een lastige start en uit wanhoop hebben we het op een gegeven moment toch geprobeerd.
En echt er was geen enorme verbetering, maar het was mijn ¤100,- zeker waard!
Verder gewoon :*

Ah autopech mensen :*

En verder heb ik niet gelezen.... Vandaag weer een soort van gewerkt. Volgende week gaan we echt weer beginnen :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:30:55 #157
409579 LuDann
All the way
pi_155302211
Oh faptist, ik moest wel even grinniken om je hoor. Kan me helemaal voorstellen dat die leidster afgedaan heeft.

Dikke knuffel voor MC, ik zou ook geïrriteerd raken door zoiets. Even lekker uithuilen kan dan al een hoop opluchten.
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:33 schreef Fuente het volgende:

Ik ben net gestart met dat spul (duur zeg! :o ). Ik vind 2 schepjes alleen zoveel lijken zeg! Hoe geven jullie het?

Ik ben heel benieuwd of het werkt. Mogelijk dat bij Wolk het feit dat het een keizersnede is geworden een rol speelt bij de krampjes. Niet in contact gekomen met bacteriën in het baringskanaal enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 17-08-2015 19:37:32 ]
pi_155302844
Fap :D gnorf. Maar 'een apart hoofd' is ook gewoon stom :') .

Autoschade is ook stom Cactus!

Manlief was dus met A naar de huisarts geweest. Ze was ziek maar niet uitgedroogd. Omdat de ochtendfles er goed inbleef hoefden we nog geen ORS te geven. Ze heeft 2x3 uur geslapen vandaag (Beppe kon alle was wegvouwen en voor ons koken O+ O+ ) en toen ik thuiskwam had ze alweer praatjes voor 10. En weer een wat dikkere poepluier *O* en het avondeten zit er tot nu toe nog in *O* Dus ik ben denk ik een overbezorgde mama geweest dat ik man zo stante pede met haar naar de dokter stuurde :@ maar goed, ik maakte me echt zorgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 19:51:27 ]
pi_155303067
Razz, daar zijn huisartsen toch (ook) voor? Moeders die bezorgd zijn (nee, niet overbezorgd). Ik stuur vrouw met Sjaak morgenvroeg, voor de tweede keer met de oorontsteking. Zolang mijn kind niet kan praten, ga ik naar de huisarts bij een vermoeden.

Maar wel *O* dat A. weer wat beter lijkt!
pi_155303210
Mariposas :* kan ik iets voor je doen? Ik ben vanaf woensdag weer in DH.
pi_155304339
Fijn Razz!!

Mevrcactus :*

}:| }:| }:| }:| }:|
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2015 @ 20:42:29 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155304897
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft het steeds zo warm, al twee dagen dat haar temperatuur steeds aan de bovenrand zit, 37,5. Ze is verder wel blij/helder/drinkt goed heeft goede luiers. Vandaag had ze een romper met lange mouwen, maillot en jurkje aan. Gewoon te warm gekleed?
dat gok ik dan wel. Ik weet niet wat de omgevings/buitentemperatuur vandaag bij jullie deed?

pi_155305022
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat gok ik dan wel. Ik weet niet wat de omgevings/buitentemperatuur vandaag bij jullie deed?
Mjah, buiten niet zo warm, 18 graden of zo, maar binnen is het hier 22 ongeveer. Ook niet extreem. Ze is wel meer wakker en dan druk of aan het huilen omdat ik haar even weg leg omdat ik iets als was moet doen. Of ze ligt bij mij en dat is ook warm natuurlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2015 @ 20:50:07 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155305235
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Mjah, buiten niet zo warm, 18 graden of zo, maar binnen is het hier 22 ongeveer. Ook niet extreem. Ze is wel meer wakker en dan druk of aan het huilen omdat ik haar even weg leg omdat ik iets als was moet doen. Of ze ligt bij mij en dat is ook warm natuurlijk.
rompertje korte mouw, jurkje, en het maillotje + evt een vestje pas aan doen als je naar buiten gaat ;)

maandag 17 augustus 2015 @ 21:04:14 #165
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155305844
Wat fijn dat A zich wat beter voelt Razz :)
Zoë wat ruk van de go :(
Knufs voor iedereen die het nodig heeft :*

Ik kom zo slecht toe aan bijlezen heel de tijd :{

SPOILER
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:10:53 #166
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155306081
Owja.. en bewijs dat ie kan zitten ;)
http://s419.photobucket.c(...)zpsxna6pnoq.mp4.html

Hij heeft nu ook door dat hij wat verder kan tijgeren dan een 'rondje kleed' :D
pi_155306111
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:29 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn Razz!!

Mevrcactus :*

}:| }:| }:| }:| }:|
SPOILER
}:| Klinkt smoezig }:|
pi_155306337
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:11 schreef ingee het volgende:

[..]

}:| Klinkt smoezig }:|
Ja. Afgelopen vrijdag vond ze het erg pittig want ze waren moe,huilden veel enz. Tsja welkom in mijn leven :P
SPOILER
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:19:25 #169
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155306469
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:10 schreef Radyhyn het volgende:

Wat een leukerd. Dat lachje wanneer hij erachter komt dat jij trots op hem bent O+
pi_155306803
Mariposas, bij ons accepteerde B ook geen spenen, uiteindelijk wel de soothie speen (gekocht bij NeoBaby.nl) wij gebruiken hem icm met een speenknuffel (via dezelfde site) en dat bevalt erg goed.
pi_155307284
Wij hebben twee van die Soothies van Avent liggen. Ooit 1x geprobeerd om bij Sjaak naar binnen te krijgen. Hij lachte ons nog net niet uit. Mogen wat mij betreft voor verzendkosten naar je toe om te proberen.
pi_155307812
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:10 schreef Radyhyn het volgende:

Goed zo V! *O*
Voedingskussen er achter is ook wel slim trouwens, dat kan ik ook wel eens doen.

Las ik nog meer?
De autopechclub! Ik niet natuurlijk ( :D ) maar M kan er ook wat van. Nu staat er een nieuwe (tweedehandse) auto op de planning, dus hoop dat die heel blijft.

O ja, vraag van vandaag:
Wie oefent er nog trouw de bekkenbodemspieren? :@
(Heel belangrijk zei mijn mamagymjuf net, ehm ja, dat was ik al weer een maand of 5 vergeten. :@ )
pi_155307995
IMA, lijkt me lastig met kleding nu.
Wij gingen heel geleidelijk van 'pak je baby helemaal in' naar 'hee een bloot armpje :o ' naar ' *O* zomer! *O* alles bloot', maar jullie moeten één keer door natuurlijk.
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:05:46 #174
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155308419
Ik ben maar van de week begonnen aan die bekkenbodemspiwren toen ik even het rampengebied in de spiegel bekeek - het lijkt alsof m'n baarmoeder er half uit hangt. :{
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:08:44 #175
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155308521
Ik heb die oefeningen nog nooit gedaan :o
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:12:18 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155308690
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:08 schreef faptist het volgende:
Ik heb die oefeningen nog nooit gedaan :o
Dan wordt je incontinent als je bejaard bent! volgens mijn kraamverzorgster. Maar dat word je toch sowieso? :?
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:13:08 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_155308725
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben maar van de week begonnen aan die bekkenbodemspiwren toen ik even het rampengebied in de spiegel bekeek - het lijkt alsof m'n baarmoeder er half uit hangt. :{
oh dat moet je wel even in de gaten houden, misschien heb je een verzakking -O-
disclaimer
pi_155308735
Bekkenbodemspieren trainen. Eh. Telt om elf uur moeten plassen en dan om vier uur nog niet geweest zijn ook? :@

Wat rot dat ze stopt Zoe... En vaag verhaal idd.

Ik was dus echt jubelend tevreden over ons kdv. Ik snap echt niet wat er veranderd is, leek wel of ik m bij een ander kdv achterliet. Vind t moeilijk om er iets van te zeggen. Wat Skittles zei, ik snap wel dat ze die mijlpalen niet bijzonder vinden ofzo, maar het is wel mijn allerdierbaarste die ik daar drie dagen per week achterlaat, en dan verwacht ik toch wel een soort interesse in zijn ontwikkeling. -O-

Vind t gewoon suf. Maar misschien verdwijnt dit gevoel ook wel weer.
Kwak
pi_155308906
Kwak, begonnen de scholen vandaag weer?
Want dan kan het ook goed zijn dat veel kindjes tegelijk weer terug kwamen na een tijdje en dat dat even hectisch is. :*
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:23:21 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155309121
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh dat moet je wel even in de gaten houden, misschien heb je een verzakking -O-
Ja dat las ik ook al toen ik ging googelen, al schijnt het nog bij te kunnen trekken. Heb over 2,5 week nacontrole dus zal het dan ter sprake brengen.

Dat is het nadeel als je een week na de bevalling al voelt alsof je nooit zwanger bent geweest, dan ga je je er ook naar gedragen en weer met dingen sjouwen. :X
pi_155309248
Kwak, over die bekkenbodemspieren, ik heb wel eens gehoord dat het lang ophouden juist heel slecht is.
pi_155309594
Hou je met moeite 5 uur lang je plas op, denk je dan in ieder geval nog gesport te hebben, is het nog zinloos ook. ;(
pi_155309784
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:17 schreef ingee het volgende:
Kwak, begonnen de scholen vandaag weer?
Want dan kan het ook goed zijn dat veel kindjes tegelijk weer terug kwamen na een tijdje en dat dat even hectisch is. :*
Nee, volgende week.
Kwak
pi_155309845
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kwak, over die bekkenbodemspieren, ik heb wel eens gehoord dat het lang ophouden juist heel slecht is.
Ik doe t niet expres, komt r gewoon niet van. Al sinds ik klein ben trouwens :@
Kwak
pi_155309976
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, volgende week.
Oh, dan :(

(Tenzij de hele populatie ouders docent is ;) )
pi_155310480
Ha, ik moest er toevallig vanmiddag aan denken dat ik de bekkenbodemspieren sinds de kraamweek niet meer had gedaan. Ik moest van de kraamverzorgster van die oefeningen doen (met nog wat andere), want anders word je incontinent en zulks. Braaf gedaan, maar vond het niet ech prettig voelen. Volgende dag: 'Goh, je wond ziet nogal rood, wat heb je allemaal gedaan gisteren?' :( Ben er accuut mee gestopt :')
pi_155310573
Nou, ik ben weer alle 4 verdiepingen op en af geweest hoor met m'n bekkenbodem.
Op dat soort momenten zou ik toch een man willen zijn. ;)
  maandag 17 augustus 2015 @ 23:30:42 #188
409579 LuDann
All the way
pi_155311758
Ik moet ook mijn bekkenbodemspieren trainen, ondanks KS. Het nadeel van tot 10 centimeter ontsluiting komen. Tis nie eerluk. ;(
pi_155314356
FamilyKotsFestijn, nacht 3.
Ik begin nu ook.
Kut KDV.
pi_155314647
sterkte Razz!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:43:44 #191
409579 LuDann
All the way
pi_155314776
Hier is manlief net voor het eerst met dochter onder de douche geweest, want ook kotsfestijn. Dat er zo veel kots in zo'n kleine baby past! :o

Sterkte Razz. :*
pi_155315815
Goedemorgen!

4:40 vond mijn baby een mooie tijd vandaag om het nieuwe geluidenrepetoire te testen.
Nu in nieslapenie modus.

Ik ben dit ontwend. :(
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 05:56:45 #193
360012 Shopaholic1984
pi_155315849
Hier al vanaf 3 uur wakker. L was even wakker, speen gegeven en slaapt weer. N om 4 uur wakker, speen gegeven en slaapt weer. Maar ik kom niet terug in slaap :( Frustrerend! De meiden slapen allebei keurig en ik niet.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 05:57:33 #194
360012 Shopaholic1984
pi_155315852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 05:29 schreef ingee het volgende:
Goedemorgen!

4:40 vond mijn baby een mooie tijd vandaag om het nieuwe geluidenrepetoire te testen.
Nu in nieslapenie modus.

Ik ben dit ontwend. :(
Goedemorgen :*
pi_155315854
Koffie?

Twee baby's met eigen ritmes lijkt me ook niet makkelijk!
pi_155315857
Razz en LuD, ik hoop toch zo dat het meevalt bij jullie :*
Eerste dagen KDV zijn gewoon stom (Sjaak pikte toen de waterpokken op).

Inge, welkom bij de geneugten des moeders ;) 4.30u was hier weer het nieuwe 6.00u. Toen hebben we Sjaak op vrouw gelegd en heeft hij toch nog 1 cyclus geslapen. Nu is hij echt echt wakker. Ik weet ook niet waarom ik nog een wekker zet hoor. Die gaat pas over 30 minuten.
Goedemorgen Shop :D
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 06:38:16 #197
360012 Shopaholic1984
pi_155315911
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 05:59 schreef ingee het volgende:
Koffie?

Twee baby's met eigen ritmes lijkt me ook niet makkelijk!
Hihi, ik hou niet van koffie, maar bedankt ;) Ik zal vandaag luciferstokjes nodig hebben denk ik. We kunnen niet eens lekker blijven liggen vandaag. 9:00 kennismaking met een gastouder. Meiden hebben net gedronken en liggen weer in bed. Moet ik ze straks waarschijnlijk nog wakker maken ook. Ik hoop dat ik nog een uurtje slaap kan pakken nu....
's Nachts hebben ze trouwens pech hoor Ingee. Als er 1 honger heeft, maak ik de ander ook wakker voor voeding. Overdag maakt me dat niet zoveel uit, maar ik ga niet in de nacht iedere keer apart er uit. Ik prop ze dan in hetzelfde ritme. Alleen jammer dat ze inderdaad niet tegelijk even huilen voor een speen. Of gewoon helemaal niet huilen, dat zou beter zijn. Alleen huilen voor honger!

O en goedemorgen MwC :)
pi_155316012
-O- herkenbaar shop
Heb vaak wakker gelegen terwijl de meiden sliepen. En als ik eindelijk sliep werden ze wakker :9
Nu met 9mnd gaat het redelijk. 1x fles snachts (ergens tussen 3-6) en verder een paar keer speen.

Kwakz0r -O- Wat jammer dat het zo ging. Hoop dat ze de volgende keer weer gezelliger en geïnteresseerd zijn. Je laat toch je baby daar.

Beterschap Razz :* wat rot zo

En bekkenbodem.. Tsja.
Ben trouwens begonnen met de pil :r ben nu al 4weken aan het bloeden. Rot ding.

En
:')
Baby's werden wakker dus ik kleed me snel aan..gezicht wassen etc..vallen ze weer in slaap.
Peuter slaapt ook nog.
Zit ik dan :+
pi_155316108
Hier ook kaknacht :( 2 uurtjes slaap met baby in mijn bed. Tot zo ver het logeren bij opa en oma.
pi_155316211
*deelt koffie rond* c_/ En thee enzo. En roosvicee :*
pi_155316240
Maak er maar een red bull van :P

(En nee, lag niet aan slecht slapende kinderen, maar aan een teveel nadenkende mama :') )
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:27:35 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_155316397
Mogge! Rady, wat een leuk filmpje! Jouw enthousiasme O+!
Hij gaat gewoon zitten joh *O* wat goed!
disclaimer
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:36:31 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155316499
Red Bull ;( alsof je grenadinebraaksel drinkt ;(

Nuttige bijdrages lever ik O+
pi_155316536
Mountain Dew O+
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:42:28 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155316565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mountain Dew O+
Ewl ;( reeses O+
pi_155316593
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:30 schreef LuDann het volgende:
g! Hoe geven jullie het?

Ik ben heel benieuwd of het werkt. Mogelijk dat bij Wolk het feit dat het een keizersnede is geworden een rol speelt bij de krampjes. Niet in contact gekomen met bacteriën in het baringskanaal enzo.

Achterlijk duur ja! Tip: ik zag later dat het via bol.com en wat andere sites veel goedkoper te krijgen is (dat ben ik dus vergeten te zeggen tegen je :@ ). B krijgt flesvoeding dus wij doen die 2 schepjes in haar eerste fles 's morgens. Volgens mij kun je het ook mengen met wat water en dan met een spuitje geven. Jij kolft toch ook? Je kan het ook aan afgekolfde melk toevoegen. Voor zover wij merken verandert de structuur van de melk niet met de poeder.

Fap fijn dat het goed ging op het kdv! En rare leidster zeg, wie zegt nou zoiets :')

Mariposas :* Ik heb geen idee wat je allemaal wel en niet geprobeerd hebt, maar heb je al eens ingebakerd? Geeft hier wel wat rust bij B, tenzij ze echt haar dag niet heeft, dan is het ook draagdoek en huilen en meer van zulks. Bij mijn middelste (die huilde ongeveer evenveel als jouw uk) zijn we wel naar een osteopaat gegaan. Ja het is zweef, ja het werkt niet altijd, en het is duur. Maar soms werkt het wel. Bij ons kwam daar een omslagpunt en werd M veel rustiger en ging ze meer slapen. Dat was in 2 behandelingen klaar. Het kost inderdaad tussen de 75 en 100 euro, maar na een eerste behandeling zou je wel verschil moeten merken. Sterkte :*

MC, wat een baaldag! Hopelijk gaat het vandaag allemaal wat beter :*

Razz sterkte en beterschap :*

Hier was het gisteren onrustig. B deed steeds 10 minuten slapen- huilen. Niet veel geslapen dus. In de avond echt weer mega krampen, bwooh zo zielig! Maar daardoor was ze denk ik bekaf want ze sliep van 23:30 tot 5:30, onze beste nacht ever! Het is zo'n prulleke.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155316642
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Red Bull ;( alsof je grenadinebraaksel drinkt ;(

Nuttige bijdrages lever ik O+
Klopt!
Maar het geeft je vleugels :P
pi_155316816
Ghehehe! Dat je je man tegen je baby hoort zeggen "ohhh stinkdiertje!" en weet dat dat een poepluier betekent en dan ietsie langer over je make-up doet zodat je 'm niet hoeft te verschonen :D ;) *O*
pi_155316955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:03 schreef JufMariska het volgende:
Ghehehe! Dat je je man tegen je baby hoort zeggen "ohhh stinkdiertje!" en weet dat dat een poepluier betekent en dan ietsie langer over je make-up doet zodat je 'm niet hoeft te verschonen :D ;) *O*
Haha dat is gemeen ;) Gister, na het auto-voorval, had Sjaak voor vrouw ook een kakjepakje van nek tot voeten bijna. Ik vond het haar verdiende loon ;)
Vanmorgen bij mij zat het gewoon netjes in de luier.
pi_155316962
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:50 schreef Loj het volgende:

[..]

Klopt!
Maar het geeft je vleugels :P
Ik pak wel maandverband...

Red Bull, bah...
pi_155317088
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha dat is gemeen ;) Gister, na het auto-voorval, had Sjaak voor vrouw ook een kakjepakje van nek tot voeten bijna. Ik vond het haar verdiende loon ;)
Vanmorgen bij mij zat het gewoon netjes in de luier.
De rest van de dag doe ik weer alles hoor, hij is bijna de hele dag weg ;)

Volgens mij zien we tand nr 5 aankomen *)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:24:08 #212
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_155317129
Mijn vrouw vond het gek dat ik zei dat mijn dochter op 2pac leek :@

SPOILER
pi_155317217
Balen van alle slechte nachten. :(

L. was gisteravond denk ik een beetje overprikkeld door lange en drukke kraamvisite (maar wel heel gezellige *; ). Tot half 1 knuffelen was de truc en toen is ze toch in slaap gevallen. Ik dacht om 4 uur dat ik haar hoorde, maar toen ik keek lag ze in diepe slaap. Fantoomhuiltjes gok ik. :') Half 6 vond ze een mooie tijd om te eten.
pi_155317317
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:24 schreef Nikooos het volgende:

SPOILER
Knappe O+

Is ze nou zo bruin joh? :D
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:42:17 #215
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_155317390
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

Knappe O+

Is ze nou zo bruin joh? :D
Superknap is ze O+

Dat bruine heeft ze van mij. Ik word nog regelmatig door vreemden omschreven als indo, terwijl ik (naar mijn weten) gewoon helemaal Nederlands ben.

Maar ik word snel bruin en hou het kleurtje best lang vast en dat heeft mijn dochter overgenomen. Ziet er best goed uit al zeg ik het zelf :P
pi_155317501
quote:

SPOILER
O+

Wanneer gaan we eens meeten :D?
pi_155317547
quote:

SPOILER
oooow O+
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:52:14 #218
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_155317562
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

O+

Wanneer gaan we eens meeten :D?
Wanneer is het uitverkoop bij Van Asten? :+
pi_155317620
Nikooos O+

Ik ging gisteravond om 9 uur even naast N. liggen op bed (zij in de co-sleeper gewoon even voor gezellig en werd om 1 uur wakker omdat ze gevoed wilde worden. :D Toen nog een speentje om 4 uur en daarna tegelijk met de wekker wakker om 6.15. :D

Net voor het eerst weer 1,5 (wat rot, op de helft weg om te kolven :( ) les gegeven, wat heb ik dat gemist!! O+
pi_155317705
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:52 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Wanneer is het uitverkoop bij Van Asten? :+
Altijd, volgens de winkel zelf :')
pi_155317726
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:55 schreef Selvaria het volgende:
Nikooos O+

Ik ging gisteravond om 9 uur even naast N. liggen op bed (zij in de co-sleeper gewoon even voor gezellig en werd om 1 uur wakker omdat ze gevoed wilde worden. :D Toen nog een speentje om 4 uur en daarna tegelijk met de wekker wakker om 6.15. :D

Net voor het eerst weer 1,5 (wat rot, op de helft weg om te kolven :( ) les gegeven, wat heb ik dat gemist!! O+
Is dat werkbaar, tijdens de lessen kolven? Wat doen die leerlingen dan? Kunnen ze je rooster daar niet op aanpassen?
pi_155317758
Beterschap aan alle zieken! Zag het bij mijn zus ook, het eerste jaar deden ze alle griepjes mee, daarna werd het beter. Moeten ze toch een keer doorheen denk ik..

Hier een prima nacht! 22u-04u-07u. Bij de laatste twee lukte het haar beide keren om net op het moment dat papa de luier had weggepakt te plassen. Tweede keer ook het bed en papa nat :+
pi_155317764
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:55 schreef Selvaria het volgende:
Nikooos O+

Oh mag jij tijdens lestijd, wat goed! In t onderwijs wordt maar wat vaak gewoon verwacht dat je t in pauze of tussenuur doet in ruil voor wat taakuren (als je je directeur kunt overtuigen dat een extra tussenuur geen vrije tijd is).
Kwak
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:10:43 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_155317822
Mnoh Nikoos! Wat een popje! Maar inderdaad, de paaseistrik moet gaan hoor :D
Lekker zomers kind O+
disclaimer
pi_155318000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beterschap aan alle zieken! Zag het bij mijn zus ook, het eerste jaar deden ze alle griepjes mee, daarna werd het beter. Moeten ze toch een keer doorheen denk ik..

Hier een prima nacht! 22u-04u-07u. Bij de laatste twee lukte het haar beide keren om net op het moment dat papa de luier had weggepakt te plassen. Tweede keer ook het bed en papa nat :+
Het record staat hier op 5 luiers in 1 verschoning... Oh er komt nog wat! En nog wat! En nog wat...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:28:38 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155318251
Wat een ontzettende leukerd, Nikooos! O+

Fantoomhuiltjes, herkenbaar. Ik ga maar een babyfoon kopen, want ik slaap niet echt relaxt. De deur van de babykamer moet namelijk dicht, want ik ben bang dat de kat in het wiegje met Lucas gaat liggen. Ik heb regelmatig dat ik of uit een megadiepe slaap wakker wordt van heel hard gehuil, of ik ga kijken en Lucas ligt vredig te slapen. :')

Zo langs de huisarts. Hij ligt nog wat na te snikken in de draagdoek. ;(
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:37:15 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155318462
Hij is wel heel knap als hij huilt O+ maar zo sneu, voor jou en hem ;(. Succes zo!
pi_155318550
Ach manneke toch. :* Ik hoop dat de huisarts kan helpen!

Lexiheksie wist mamma net onder de douche vandaan te huilen en lag weer diep in coma toen ik binnen 2 minuten afgedroogd bij haar stond. Trollkind.
pi_155318650
Och mari, wat sneu

hah oh ja,goede oude tijd, die vele luiers.

Beterschap aan iedereen die het nodig heeft :*

Hier woensdag na 7 weken weer naar kdv. Benieuwd of hij ziek wordt. Hij kan nu echt mee gaan eten en ontbijt daar krijgen O+

Hoeveel tanden hebben okt baby's nu? Hier komt de 7e nu op.

Eten lijkt ineens omgeslagen te zijn *O* groente wil hij proeven, gisfer best wat happen pasta meegegeten. Wel met saus van ons maar goed. Ik ben zo blij en geniet zo ervan O+

1 slaapje overdag, tijd is enorm variabel maar ach, word je flexibel van :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 18-08-2015 10:56:39 ]
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:47:00 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155318689
Ach dat manneke ;(. Succes bij de huisarts, hoop dat die wat voor jullie kan betekenen :*

Mijn september baby heeft nog steeds maar 2 tandjes. En jongens, ik heb gister fantastische stats gepost en níemand heeft ze gezien :'( ;). Mijn babysaurus is nu een onder-de-gemiddelde-lijn kind :D :'). 8970 gram bij 73 cm. Én ze is 11 maanden oud alweer *O*

Vanochtend ging ze lopend de groep op het kdv in O+
pi_155318960
Zoo Soesa, dat gaat hard! En grappig hoe de curve dan is veranderd he.
pi_155319040
Was Suus een babysaurus, ja? Ik dacht dat ze ook een p50-kind was :D

8 tanden staat de teller nu.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:04:51 #233
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155319138
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:01 schreef Skittles het volgende:
Was Suus een babysaurus, ja? Ik dacht dat ze ook een p50-kind was :D

8 tanden staat de teller nu.
Best wel :Y, ze bivakkeerde een tijdje op de +2,5 lijn :Y)

SPOILER
pi_155319240
Je gemiddelde kint O+ en stappend de kdv groep in O+

Melba pakt tegenwoordig zelf zijn reservespeen uit de bak als hij moe is. Supermakkelijk! _O-
Kwak
pi_155319330
Hahahah dat is ook lief en knap kwak!

Oh met vorkje zijn we begonnen omdat ik dat hier ook zag. Eerst mee slaan maar nu snapt bij het al. 2 dagen had het nodig :o :D vorkje met brood ofzo geven, hij hapt het af, vorkje zien terug te krijgen :') }:| en nieuw hapje.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:19:53 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_155319430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ach dat manneke ;(. Succes bij de huisarts, hoop dat die wat voor jullie kan betekenen :*

Mijn september baby heeft nog steeds maar 2 tandjes. En jongens, ik heb gister fantastische stats gepost en níemand heeft ze gezien :'( ;). Mijn babysaurus is nu een onder-de-gemiddelde-lijn kind :D :'). 8970 gram bij 73 cm. Én ze is 11 maanden oud alweer *O*

Vanochtend ging ze lopend de groep op het kdv in O+
ik had ze wel gezien maar ik doe verwoede pogingen mezelf niet verplicht te voelen om op iedere post te reageren want ik kreeg daar een beetje stress van :')

Maar ze doet t super! en lopen joh!
disclaimer
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:21:43 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155319470
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik had ze wel gezien maar ik doe verwoede pogingen mezelf niet verplicht te voelen om op iedere post te reageren want ik kreeg daar een beetje stress van :')

Maar ze doet t super! en lopen joh!
Neuh, dat geeft ook niet. Ik reageer zelf ook echt niet op alles, dat red ik ook niet. Maar er reageerde helemaal niemand en dan voel ik mezelf een soort van buitengeslotenbrugger :@ :')

Hilmo, wat knap *O*. En fijn van het eten joh!
pi_155319476
Wat een droppie Nikooos!

Sterkte Mari en succes bij de huisarts. Ik leef met jullie mee :*

Vele luiers: herkenbaar! Record staat hier op 3 waarbij ze in de laatste 3 rondes poep deed :Y)

Trollkind voor Kris :D
Hier net voor het eerst gedoucht terwijl ik alleen thuis ben met M. *mijlpaal* (:')) Toen ik klaar was, hoorde ik gehuil maar dat was inderdaad ook een fantoomhuiltje.

Mooie stats Soesa! En wat leuk dat ze stappend het kdv binnen ging O+

Verders beterschap voor alle zieke kindjes en mama's!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:24:20 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_155319524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:09 schreef kwakz0r het volgende:
Je gemiddelde kint O+ en stappend de kdv groep in O+

Melba pakt tegenwoordig zelf zijn reservespeen uit de bak als hij moe is. Supermakkelijk! _O-
zo schattig vind ik dat O+ speentje pakken als je moe bent!
Mauw heeft een speentje aan een koordje in haar speelgoedkrat. Soms vindt ze die. Soms vindt ze die als ze er al bovenop zit, dan is dat koordje dus heel kort, en zit ze met dr hoofd bijna tegen haar kruis op die speen te zuigen :') O+

Hilmo, zelf de vork pakken en afhappen? Dat is superknap!
disclaimer
pi_155319736
Kwak, ik heb een hele fijne teamleider (+directeur) die zich echt goed (en zonder gezeur O+ )aan de wet houden wat dat betreft.

IMA, een onderwijsassistent neemt mijn klassen dan over. Ik vind dat wel lastig want mijn lessen worden daar wel wat gehaaster en rommeliger van (vanochtend in 20 minuten kennis gemaakt en opgestart met mijn mentorklas..), maar het moet maar even zo.

Och Mariposas, hij is inderdaad wel een knappe huilerd, maar wat sneu. ;(

Kris, herkenbaar. :') Andersom ook vaak, dan ben ik heerlijk rustig aan het douchen en geniet ik daarna nog even van de rust, maar zodra ik de douchedeur open doe begint ze te snikken. :')
pi_155319822
SQ, wat cute!
En Soes, dat is een keurig eigen lijntje!

Oktoberbaby hier met 4 tanden en een beginnetje *)

En vorkje zelf vasthouden doen we nog maar niet, want gevaarlijk voor oogjes, keeltje en ouders binnen zwaai-afstand :')

Fijn dat hij eet Hilmo :Y)
pi_155319988
Hoi. Zieke kindjes :'(

Mijn kind gaat niet eens naar een kdv, en toch lijkt ze verkouden te worden, komt vast door snotneusneefje D die zaterdag half over haar heen nieste. :') (ja die gaat wel naar een kdv)
Helaas, morgen op de foto voor een ID kaart... Nou heeft ze een rode neus. Hoop dat die morgen weg is, want dat staat zo sneu, 5 jaar een ID kaart met rode neus. :(
Dan ga ik dus gewoon een week later wel hoor.

Ik had de stats van soesje gisteren wel gezien, maar te brak/lui om te reageren. Ik vond het een mooi lijntje. Lekkere spekbaby naar mooi gemiddeld.

Dat hele kdv gebeuren, ben blij dat de mijne lekker bij mij is. Ik ben echt een moedertje, vind het heerlijk om met haar bezig te zijn en krijg er geen genoeg van. Soms gaat ze stiekem iets te laat naar bed want dan wil ik nog even knuffelen. :@
Ik ben superblij dat ik gewoon thuis kan blijven. Van een kdv wat niks van mijn omg new features baby zegt, vind ik wel een beetje :{ elke baby is bijzonder, maakt niet uit dat je het al 100 keer gezien hebt.

Oh ik hoor het meisje weer, lekker knuffelen! *O*
pi_155320137
Wat een knapperd Mariposas, en dat met 'huils'. Wat klinkt dat nog allemaal als ver van mijn bed.. Vorkjes en eten!

Hier net intake van het consternatiebureau gehad. Ik heb me goed in kunnen houden volgens vriend en lekker veel sociaal wenselijke antwoorden gegeven. Alleen bij de vraag; wat hebben jullie voor een opleiding gevolgd; heb ik eerst antwoord gegeven, en toen gevraagd wat dat eigenlijk te maken had met het monitoren van de groei en ontwikkeling van mijn kind..

Dat gezicht, onbetaalbaar..
Ben de discussie over het 'digitale dossier' zoals ze het in Jip en Janneke taal noemde maar uit de weg gegaan..
Maar goed, ik denk dan maar weer dat er zat mensen zijn waar ze zo 'moet' praten en ze dat verhaaltje natuurlijk dagelijks afsteekt!
pi_155320209
Mja weet je, die leidster had vast haar dag niet. Net als ik gisteren. Ik ben over t algemeen heel tevreden over ze, en Melba geniet van het kdv, eet en slaapt er goed, speelt met kindjes O+

Ik ben heel blij dat hij naar het kdv gaat, dat ik daardoor kan werken en een blijere mama ben :Y

En ach, die ziektekiemen, weerstand moeten ze toch een keer opbouwen, en dat begint zodra ze vaker andere kindjes zien. Dus op kdv of peuterzaal of basisschool (ik zei basisschool :'( dat duurt nog zooooooo lang) dat maakt me dan niet zoveel uit.
Kwak
pi_155320258
Ik volg dit topic pas sinds Suus gemiddeld is zie ik :D Ik had ook niet in de gaten dat ze een mega-baby was.

Wij gaan thuis het ritme omgooien in de hoop dat Sjaak langer slaapt in de ochtend. 6.00u vind ik acceptabel, alles daarvoor word ik gewoon niet vrolijk van. Morgen gaan we beginnen, vandaag modderen we nog aan.

Risu, je kunt je kint ook volsmeren met make-up :D dan zie je de rode neus niet meer ^O^
pi_155320409
Ja die ziektekiemen krijgt ze straks volop van de psz. Dat je een peuter met snotneus hebt rondlopen, altijd. En een eventuele tweede is dan ook niet meer 'veilig' dus.

Het consternatiebureau krijgt van mij ook niet alle info hoor. Ik laat bewust niet vallen dat ze nog geen vast voedsel krijgt. Volgende afspraak is pas met 6,5 maand. Dan kunnen ze er toch niks meer aan veranderen. :+ (niet dat ze dat kunnen, ik doe lekker wat ik wil)

Doet me eraan denken dat mijn moeder nog steeds vraagt wanneer ze weer moet eten, maar gelukkig niet meer tegen haar zegt dat ze ergens geen recht op heeft. Dat vond ik zo'n irritatiepunt.

En ik voelde me supertrots op mezelf en volwassen en een meter groeien en zulks, toen mijn moeder zei dat een nichtje in de keuken slagroom aan het kloppen was en ze vast wel een likje mocht als ze het lief vroeg, waarop ik luid zei dat ze ik dat dus NIET wil hebben, ze krijgt ALLEEN borstvoeding. En dat werd niet alleen geaccepteerd, de visite die er zat, riep ook dat ik groot gelijk had, want mijn kind.
Beetje jammer van die vingers alleen. Echt, waarom nou weer. Altijd, vaste prik. Volgende keer stop ik mijn vinger in haar mond. Liefst ongewassen. 'Heb jij al tandjes?'
pi_155320448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik volg dit topic pas sinds Suus gemiddeld is zie ik :D Ik had ook niet in de gaten dat ze een mega-baby was.

Wij gaan thuis het ritme omgooien in de hoop dat Sjaak langer slaapt in de ochtend. 6.00u vind ik acceptabel, alles daarvoor word ik gewoon niet vrolijk van. Morgen gaan we beginnen, vandaag modderen we nog aan.

Risu, je kunt je kint ook volsmeren met make-up :D dan zie je de rode neus niet meer ^O^
Het heeft een seconde in mijn hoofd gezeten tot ik het :') zo wegwuifde. :P
Maar het lijkt nu al iets minder, na het slaapje. We zullen zien.
pi_155320595
Foto op het paspoort is z/w! :+ dus.

Risu kies je bewust om thuis te blijven en voor het 1verdienersmodel enzo?
pi_155320612
Jeetje Risu, wat jij daar hebt met Y, dat is ik dus voor een groot deel :@ Ik ben héél blij dat hij net 1 1/2u (!) heeft getukt, kon ik wat nuttige dingen doen en een beetje opladen voor de volgende uurtjes met hem :') Moedergeduld, i haz it not :{
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:27:42 #250
348178 NotTheSame
pi_155320805
Ow goed ik zit me hier te bescheuren van het lachen. Piranha is aan het drinken, en ineens laat hij los. Ik vraag: Ben je klaar? En dan maar gauw weer aanhappen want o wee dadelijk doet mama de beha dicht. En dat keer 10 al ofzo :') _O-.
pi_155320845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:17 schreef JufMariska het volgende:
Jeetje Risu, wat jij daar hebt met Y, dat is ik dus voor een groot deel :@ Ik ben héél blij dat hij net 1 1/2u (!) heeft getukt, kon ik wat nuttige dingen doen en een beetje opladen voor de volgende uurtjes met hem :') Moedergeduld, i haz it not :{
Maar dat is toch oook niet vreemd JufM, ik heb dat ook... En als hij dan wakker is ben ik ook niet 60 min per uur met hem bezig maar wel blij dat hij er is, zeg maar. En soms even helemaal zat als ik hem voor de vierde kee in tien minuten uit de kattenbak vis :+

We moeten onszelf ook niet zulke hoge eisen opleggen denk ik...
Kwak
pi_155320855
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo ben als risu en zou willen dat ik dat wat meer had!
Vind Vlegel echt geweldig maar kan haast niet wachten totdat ik weer meer kan werken dan nu :@
Je bent niet de enige JM!

En succes met alle zieken :*
En koffie voor de nachtbrakers. F deed hier mee, elke 1.5 uur wakker :?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:37:00 #253
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155321009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:53 schreef Ggirl het volgende:
Wat een knapperd Mariposas, en dat met 'huils'. Wat klinkt dat nog allemaal als ver van mijn bed.. Vorkjes en eten!

Hier net intake van het consternatiebureau gehad. Ik heb me goed in kunnen houden volgens vriend en lekker veel sociaal wenselijke antwoorden gegeven. Alleen bij de vraag; wat hebben jullie voor een opleiding gevolgd; heb ik eerst antwoord gegeven, en toen gevraagd wat dat eigenlijk te maken had met het monitoren van de groei en ontwikkeling van mijn kind..

Dat gezicht, onbetaalbaar..
Ben de discussie over het 'digitale dossier' zoals ze het in Jip en Janneke taal noemde maar uit de weg gegaan..
Maar goed, ik denk dan maar weer dat er zat mensen zijn waar ze zo 'moet' praten en ze dat verhaaltje natuurlijk dagelijks afsteekt!
Ik snap werkelijk niks van deze (en dit soort) posts. Waarom is het zo cool om daar ja en amen te zeggen om vervolgens op fok te doen alsof je hoog boven alles en iedereen daar staat?

1. Het is niet verplicht . Als je alles stom en dom en nutteloos vindt dan ga je toch niet? Of alleen voor prikken?

2. Waarom sociaal wenselijke antwoorden? Heb jij daar iets aan? Heeft je baby daar iets aan? Heeft zij daar iets aan :? Durf je niet gewoon het antwoord te geven dat daadwerkelijk klopt? Conflictvermijdend?

3. Je wil ze de kost niet geven die erg laag opgeleid zijn en dus vaak op een andere manier moeten worden aangesproken dan de advocate die het uur erna komt. Ze kunnen moeilijk een schatting maken op basis van voornaam.
pi_155321073
Ik vind het thuiszitten echt verschrikkelijk ;( word er zelf ook niet leuker op. Merk dat ik steeds meer van dutje naar dutje leef :') en dat vind ik dan weer niet eerlijk tegenover mijn kind dat 80% van de tijd heel makkelijk is. Hoop dat ik snel een stage vind, ben ervan overtuigd dat ik dan een leukere moeder ben :Y

Ik ben jarig vandaag *O* als S wakker wordt gaan we naar mijn ouders om het te vieren :P :W
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:42:38 #255
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155321136
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niks van deze (en dit soort) posts. Waarom is het zo cool om daar ja en amen te zeggen om vervolgens op fok te doen alsof je hoog boven alles en iedereen daar staat?

1. Het is niet verplicht . Als je alles stom en dom en nutteloos vindt dan ga je toch niet? Of alleen voor prikken?

2. Waarom sociaal wenselijke antwoorden? Heb jij daar iets aan? Heeft je baby daar iets aan? Heeft zij daar iets aan :? Durf je niet gewoon het antwoord te geven dat daadwerkelijk klopt? Conflictvermijdend?

3. Je wil ze de kost niet geven die erg laag opgeleid zijn en dus vaak op een andere manier moeten worden aangesproken dan de advocate die het uur erna komt. Ze kunnen moeilijk een schatting maken op basis van voornaam.
+1

Volgens mij was de vraag over achtergrond en opleidingsniveau ook voor de statistieken bedoeld, en heeft dat inderdaad helemaal niets met de groei en ontwikkeling van je kind te maken. Bij ons is dat ook gewoon verteld.

Ik ga er ook maar altijd van uit dat zij het beste met je voor hebben, ook al kunnen hun gedachtes anders zijn dat het mijne...
pi_155321387
Gefeliciteerd krijgertje!!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:51:54 #257
409579 LuDann
All the way
pi_155321423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:45 schreef Fuente het volgende:

[..]

Achterlijk duur ja! Tip: ik zag later dat het via bol.com en wat andere sites veel goedkoper te krijgen is (dat ben ik dus vergeten te zeggen tegen je :@ ). B krijgt flesvoeding dus wij doen die 2 schepjes in haar eerste fles 's morgens. Volgens mij kun je het ook mengen met wat water en dan met een spuitje geven. Jij kolft toch ook? Je kan het ook aan afgekolfde melk toevoegen. Voor zover wij merken verandert de structuur van de melk niet met de poeder.

Fap fijn dat het goed ging op het kdv! En rare leidster zeg, wie zegt nou zoiets :')

Mariposas :* Ik heb geen idee wat je allemaal wel en niet geprobeerd hebt, maar heb je al eens ingebakerd? Geeft hier wel wat rust bij B, tenzij ze echt haar dag niet heeft, dan is het ook draagdoek en huilen en meer van zulks. Bij mijn middelste (die huilde ongeveer evenveel als jouw uk) zijn we wel naar een osteopaat gegaan. Ja het is zweef, ja het werkt niet altijd, en het is duur. Maar soms werkt het wel. Bij ons kwam daar een omslagpunt en werd M veel rustiger en ging ze meer slapen. Dat was in 2 behandelingen klaar. Het kost inderdaad tussen de 75 en 100 euro, maar na een eerste behandeling zou je wel verschil moeten merken. Sterkte :*

MC, wat een baaldag! Hopelijk gaat het vandaag allemaal wat beter :*

Razz sterkte en beterschap :*

Hier was het gisteren onrustig. B deed steeds 10 minuten slapen- huilen. Niet veel geslapen dus. In de avond echt weer mega krampen, bwooh zo zielig! Maar daardoor was ze denk ik bekaf want ze sliep van 23:30 tot 5:30, onze beste nacht ever! Het is zo'n prulleke.
Ik heb het vanochtend met een beetje moedermelk gemengd in een cupje gegeven (zodat als ze nou weer een volle fles uitspuugt ze in ieder geval dit spul binnen heeft) , maar dat spul verdikt het wel erg op zo'n klein beetje melk. Maar goed, het zit er in, de tweede dag nu. Ik ben benieuwd of jullie vanavond verschil merken! Ben je al geweest om de antibiotica te bespreken? Wolk krijgt nu via mij antibiotica dus ben extra blij net hiermee begonnen te zijn.
pi_155321465
Om even iets meer aan te geven hoe ik me nu voel:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 18-08-2015 13:02:13 ]
pi_155321489
Oh en geVEELiciteerd Krijgerr!!
pi_155321604
JM, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het enorm rot vind dat je je zo voelt! Voor zover ik weet ben je een ontzettend leuk mens en heb je twee hele leuke gozers en ik gun je van harte dat je daar weer lekker van kunt genieten straks. Veel succes de hulp die je daarbij gezocht hebt :*
pi_155321742
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer het 'ja en amen' zeggen of het 'conflictvermijdende' en ik begrijp dat je mijn post wellicht niet helemaal begrijpt.

Bij mij krijgt iedereen een eerlijke kans, zo ook het consultatiebureau. Ze doen vast en zeker zeer nuttige dingen en ik wil natuurlijk het beste voor mijn kind, zoals iedereen.

Ik ging voorheen alleen af op de verhalen van anderen, want zelf nog geen kinderen. En nee, ik heb niets aan die sociaal wenselijke antwoorden, mijn baby niet, en de verpleegkundige niet. Maar goed, wat heeft zo'n mens voor een lef om te vragen of we een koophuis hebben, of we last vd crisis hebben, of we allebei een goed betaalde baan hebben, of er voldoende vangnet is. Dan zeg ik overal ja en amen op (al was het werkelijk anders) Gewoon omdat ik van mening ben dat ze er geen flikker mee te maken heeft! Als ik denk/vind dat ik ergens hulp bij nodig heb dan vraag ik die wel zelf.

En het is niet verplicht, dat weet ik.. Al vinden ze zelf van wel. In de folder die ze hier gelaten heeft staat letterlijk 'tijdens de wettelijk vastgelegde contactmomenten' en doen ze naar mijn mening dus voorkomen alsof het wel verplicht is.

Volgende keer de kennismaking met de arts, en daar laten we van afhangen of het alleen de prikjes worden, waar vriends voorkeur naar uitgaat, of toch het 'hele pakket', want nogmaals, een ander ziet soms toch andere dingen / de dingen anders en je wilt het toch beste voor je kind..
pi_155321842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:53 schreef JufMariska het volgende:
Om even iets meer aan te geven hoe ik me nu voel:
SPOILER
Ik wilde je gevoel ook niet kleineren o.i.d. (niet het goede woord maar kan het even niet anders omschrijven) :@

SPOILER
pi_155321871
Dankjewel, lief van jou/jullie!
pi_155321883
Ik ben ook wel blij als ze even slaapt hoor. Maar het vertekent een beetje want mijn kind is dus echt super makkelijk en ligt gerust een uur in de box met zichzelf te spelen terwijl ik even gauw ga douchen, wasje wegvouwen weet ik wat voor klusje en dan ineens och ja.. Kind mag wel weer eens naar bed, die dan als ze weer wakker is, gewoon een half uur om zich heen kijkt voor ze een piepje geeft. En dan ben ik blij als ik net even ga kijken terwijl ze toevallig wakker wordt. Naar bed gaan is ook super easy, voeding erin en weg is ze.
Morgen komt de babyfoon en ik ben blij dat ik er een met camera heb gekozen, dan ligt ze straks niet meer langer in bed dan nodig. Dan zie ik sneller dat ze wakker is.

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je dat minder hebt, of als je het fijn vindt om weer even te werken, zonder kind.
Ik heb niet bewust gekozen om thuis te blijven. Mijn contract werd niet verlengd en aangezien ik in de talen zit, is het weer gaan werken een drempel die steeds hoger wordt. De afstand met de arbeidsmarkt wordt gewoon groter, naarmate je langer thuis zit. Dus dat man nu een vast contract heeft bij een goed betalende, flexibele baas, geeft mij een hoop meer vrijheid. En ik ben gelukkig in dit leven, maar ik snap ook dat andere er gek van zouden worden als het zo zou moeten.
Alleen wel jammer dat ik me steeds moet 'verantwoorden' naar andere toe over deze keuze.
pi_155321937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb het vanochtend met een beetje moedermelk gemengd in een cupje gegeven (zodat als ze nou weer een volle fles uitspuugt ze in ieder geval dit spul binnen heeft) , maar dat spul verdikt het wel erg op zo'n klein beetje melk. Maar goed, het zit er in, de tweede dag nu. Ik ben benieuwd of jullie vanavond verschil merken! Ben je al geweest om de antibiotica te bespreken? Wolk krijgt nu via mij antibiotica dus ben extra blij net hiermee begonnen te zijn.
Lijkt me dan wel een goede oplossing om dat apart te geven ivm spugen ja :Y
Wij moeten donderdag naar de kinderarts en hopen dan te kunnen stoppen met de ab. Inmiddels lijkt ze dus spruw te hebben (kan ook door de ab komen) dus ik bel vanmiddag de huisarts. Baal als een stekker, rot ab!

Hopelijk werkt het bij jullie snel :* Wij hebben vandaag het idee dat ze een stuk rustiger aan het worden is, heerlijk slapen en gezellig als ze wakker is :)
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:11:31 #266
360012 Shopaholic1984
pi_155321945
Ff tussendoor -->
Wie keek er kerels met een kleintje?
Nu komt op NPO3 van luizenleven naar luiers. Beetje zelfde concept. Ben nu 1e aflevering online aan het kijken.

:* voor iedereen die het nodig heeft.
pi_155321988
JM wat naar.... en wat herkenbaar van na mijn oudste. Oh ik vond het helemaal niet zo leuk als ze wakker was en ik vond het helemaal niet erg als ze uit logeren was of toen ik eindelijk weer mocht werken en even niet bij haar hoefde. Ik voelde me een knap waardeloze moeder en genoot er totaal niet van. Hier uiteindelijk ook met therapie en alles beter geworden. Maar wat een nare tijd. En ik vind het rot voor je dat jij je nu zo voelt. Je doet je best, je kindje is tevreden, je zoekt hulp en meer kun je even niet doen :*
Sara
Merel
Ukje
pi_155322070
Helaas herkenbaar JM, al vermoed ik dat het hier in iets mindere mate is :*
pi_155322231
Oh Risu, ik hoop niet dat ik je het gevoel gaf je te moeten verantwoorden! Het lijkt me heerlijk als je zo kunt genieten van lekker rondkeutelen in huis (en je inkomen niet nodig is :-) Hoewel ik enorm geniet van mijn werk!) en van je uk! En ik heb ook echt een superlief, leuk, knap en behoorlijk makkelijk kindeke, dat weet ik heus.. Maarja, die donderwolken zitten nou eenmaal in mijn hoofd. En ik hoor meer om me heen dat deze periode pittig is, maand of 9/10. Maar dit is al veel langer aan de hand helaas. Ik kom er wel weer, maar intussen is duidelijk dat dat niet vanzelf gaat gebeuren! Schouders er onder, hoppa.

Ik ga nu ff wandelen met mijn mopperende uk, die is het ff niet eens met mijn fok-gedrag :+
pi_155322290
SPOILER
pi_155322404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:24 schreef Risu het volgende:
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:33:10 #272
348178 NotTheSame
pi_155322550
JM, meissie, dikke knuffel.

Wat betreft de CB-discussie: ik laat ze meestal ook wat aan ouwehoeren, of ik trek zelf eerst m'n bek open nog voordat ze kan oordelen. Ik heb gewoon geen zin om temidden van mijn kinderen een discussie te voeren over MIJN opvoedingsvisie. Ik kom om te wegen, meten en de prikken en thats it, en dat weten ze daar ook. Ik ben tijdens het huisbezoek bestempeld als een hippie met m'n dragen, bv en Rapley. Dan ben je wat mij betreft gewoon uitgelult voor de rest van de controles. Als ik advies wel vraag ik het hier wel ;).
pi_155322687
Ik voel het vaak ook zo, en mijn dochter is pas 12 dagen... het is echt zo ontzettend wennen. Ineens ben ik van een zelfstandige werkende vrouw veranderd in een melkmachine die alleen maar leeft voor iemand anders. :{
Ze zeggen wel dat je er zoveel voor terugkrijgt, maar het is nu nog zo eenzijdig; ze reageert nog niet echt op wat we doen. Natuurlijk af en toe schattige gezichtjes trekken, maar dat weegt voor mijn gevoel nog niet op tegen de opofferingen zegmaar. En dan is ze nog een heel rustig meisje dat vrij veel slaapt (al is 6 à 7 uur slapen per dag minder dan ideaal). Ik zie er echt naar uit dat er meer interactie tussen ons ontstaat.
En dan ben ik ook nog afhankelijk van mijn man, want ik moest het heel rustig aan doen vanwege mijn hechtingen en ik mag nu natuurlijk nog niet tillen enzo. Gelukkig gaat dat nu beter, dus ik kaan weer wat vaker de deur uit. Nu m'n zere tepels nog oplossen en hopelijk voel ik me dan lichamelijk in elk geval wat beter.
Ik vind het heerlijk als ze slaapt en ik iets voor mezelf kan doen (ik ben zzp'er, dus werk thuis). Ik heb ook in september een belangrijke sollicitatie waar ik me goed op moet voorbereiden, dus daar moet ik echt tijd voor maken. En tegelijktertijd voel ik me dan schuldig dat ik niet meer met haar bezig ben / wil zijn, en ben ik bang dat ze zich meer aan mijn man gaat hechten dan aan mij. Alsof ik nu al een valse start gemaakt heb en het nooit meer goed gaat komen.
pfff... het zullen wel kraamtranen zijn, maar jeetje zeg... :{ :'(
pi_155322777
Saskia, zeker die eerste tijd is ook heftig! Heel begrijpelijk en herkenbaar hoor :* Wordt allemaal echt veel beter (says who :') ;) )
En mocht je 's willen sparren over zzp-en met uk: bericht gerust!
pi_155322824
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:41 schreef JufMariska het volgende:
Saskia, zeker die eerste tijd is ook heftig! Heel begrijpelijk en herkenbaar hoor :* Wordt allemaal echt veel beter (says who :') ;) )
En mocht je 's willen sparren over zzp-en met uk: bericht gerust!
Thanks, will do :)
pi_155323414
:* voor JM en andere mamas met een zwaar gemoed.

Ggirl, ik kan me niet voorstellen dat het CB zit te wachten op een eerlijke kans van ouders, eerlijk gezegd. Die mensen werken daar omdat ze willen helpen he, the greater good enzo. +1 op Spees. Ze zullen best eens de plank mis slaan, maar voor het gros van de bevolking lijken ze me een baken op woelige baren.

Saskia de eerste tijd is ook heel heftig! Ik vond het ook een nogal beklemmend gevoel dat mijn baby voor alles inclusief al zijn voeding van mij afhankelijk was.. zeker terwijl ik gewoon dik in de kreukels lag. Mantra blijft: het wordt beter O+. Wat zzp'en betreft.. dat is verrekte lastig. -O-

Risu ik vroeg het ook niet omdat je je moet verantwoorden he! :) ik ben zelf ook vooral thuis en ik vroeg me eigenlijk af of er ook nog net als ik mensen waren hier die thuis zijn en daar niet van balen cq voor kiezen :7.
pi_155323733
Krijgertje, gefeliciteerd! w/

Risu, fijn toch juist dat het zo kan, en dat jij dat ook zo wil? Vooraf leek het mij ook heerlijk om thuis te zitten met baby, maar in werkelijkheid ben ik daar gewoon wat minder geschikt voor. Al wordt het wel steeds leuker met meer interactie en rapley etc.
Scheelt denk ik ook dat het huishoudgen duidelijk bij mij ontbreekt en ik me daar echt niet mee kan vermaken :')
En dat verdedigen ken ik; hier in m'n omgeving wordt ook met regelmaat gevraagd hoe we dat gaan doen als we gaan scheiden :') en in gemeenschap van goederen getrouwd, en ik werk geen 36 uur meer! Hoe moet ik mijzelf gaan redden, niemand die het weet :') 8)7

Saskia, het is ook pittig die eerste periode! Ik was blij dat man vaak vrije dagen op nam om thuis te zijn, gaf wat meer ruimte gevoelsmatig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mydelirium op 18-08-2015 17:27:51 ]
pi_155323872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:37 schreef SaskiaR het volgende:
pfff... het zullen wel kraamtranen zijn, maar jeetje zeg... :{ :'(
Ja, dat zijn het zeker! Echt, die hormonen doen nog heel veel met je. Ik herken ook dat het in het begin zo overweldigend is, en hoe ga je dat in godsnaam allemaal combineren, met werk, en jezelf zijn en alles? Komt goed, denk nog niet teveel vooruit, blijf in het nu. Het is ook waar dat die interactie in het begin gewoon nauwelijks aanwezig is, maar op een gegeven moment ga je wel zien dat die oogjes jou echt zoeken. Ik weet nog dat ik met I op het cb was en toen ze op de weegschaal lag, keek ze me echt strak aan met van die oogjes die vroegen om geruststelling. En dan voel je je echt op en top mama, zo'n kleintje weet al snel dat ze het van jou moet hebben (en ook dat is wel overweldigend, want wat een verantwoordelijkheid pfff!) Ze herkent jouw stem bijvoorbeeld al uit duizenden he, want die heeft ze al heel veel gehoord, en je geur natuurlijk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:21:57 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155323912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

Megababy is misschien ook een groot woord :P. Ze was gewoon een echte spekbaby O+. Al zag je dat er niet echt vanaf, vond & vind ik. Dit was ze op haar zwaarst ;):

SPOILER
Wat CB betreft +1 op Crump en Spees. Ik vond het altijd leuk om heen te gaan (gister was ff minder maar goed) en heb het écht nooit als vervelend/bemoeizuchtig/dom/irritant younameit ervaren. Misschien ook omdat ik het al van te voren geen consternatiebureau noemde ;)

JM, gewoon even een knuffel :*. Ik heb geen ervaring met depressies maar het klinkt echt ongelooflijk heftig en naar. Dat je om hulp vraagt vind ik zo knap van je!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 18-08-2015 14:32:35 ]
pi_155323951
JM, hopelijk komt er snel vooruitgang met wat hulp. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155324020
Spekbaby's O+
Vindt het wel meevallen tante soesa, lekkere wangetjes :)
pi_155324035
Ze is gewoon heel mooi in verhouding Soesa :Y vandaar dat ik haar ook niet als groot ervaarde, denk ik :D

+1 op Crump Spees en Soesa over het consultatiebureau.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:32:53 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_155324160
Dikke knuffel voor JM. Ik hoop zo dat je je snel weer fijn voelt, ik vind het zo rot om te lezen ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:03 schreef Ggirl het volgende:

Ik ging voorheen alleen af op de verhalen van anderen, want zelf nog geen kinderen. En nee, ik heb niets aan die sociaal wenselijke antwoorden, mijn baby niet, en de verpleegkundige niet. Maar goed, wat heeft zo'n mens voor een lef om te vragen of we een koophuis hebben, of we last vd crisis hebben, of we allebei een goed betaalde baan hebben, of er voldoende vangnet is. Dan zeg ik overal ja en amen op (al was het werkelijk anders) Gewoon omdat ik van mening ben dat ze er geen flikker mee te maken heeft! Als ik denk/vind dat ik ergens hulp bij nodig heb dan vraag ik die wel zelf.
Geloof me, dat vragen ze niet uit bemoeizucht. Dat vragen ze omdat ze een hele belangrijke signaleringsfunctie hebben. Heb je enig idee hoeveel kinderen het niét goed hebben thuis? Hoeveel kinderen gebukt gaan onder verkeerde keuzes van hun ouders? Maar ik ben blij voor jullie dat het bij jullie niet nodig is. Koester dat.

quote:
En het is niet verplicht, dat weet ik.. Al vinden ze zelf van wel. In de folder die ze hier gelaten heeft staat letterlijk 'tijdens de wettelijk vastgelegde contactmomenten' en doen ze naar mijn mening dus voorkomen alsof het wel verplicht is.
Waar je wettelijk RECHT op hebt ;) Niet waar je wettelijk met het mes op je strot heen moet.

quote:
Volgende keer de kennismaking met de arts, en daar laten we van afhangen of het alleen de prikjes worden, waar vriends voorkeur naar uitgaat, of toch het 'hele pakket', want nogmaals, een ander ziet soms toch andere dingen / de dingen anders en je wilt het toch beste voor je kind..
Probeer gewoon eens open te staan zou ik zeggen. Het komt een beetje over alsof je al besloten had dat het allemaal kut was voor je uberhaupt contact had gehad en je dus ook alles wat ze tegen je gezegd hebben op die manier vertaalt. Nogmaals, ze zijn er om je te helpen. Niet om je te fucken.
disclaimer
pi_155324229
Ik bedoelde verantwoorden naar mensen om me heen, niet zozeer hier.
Scheiden was ik niet van plan, en zo wel, dan zien we dat dan wel weer.

Saskia, dat je er veel voor terug krijgt is echt wel waar, alleen is het in die eerste dagen altijd veel meer geven dan terugkrijgen. Dat is bij alle baby's. Straks komt het eerste lachje, en dat is het begin. (Een week of 5-6) Vanaf dat moment gaat het langzaam meer naar leuke dingen doen met baby ipv alleen maar de verzorging. In het begin doe je alles voor dat ene kleine lachje, en voor je het weet schateren ze om niks. O+ En dan roep je dat de tijd moet stoppen, want mijn kleine baby! :'(
Gisteren viel ze bij me op schoot in slaap, dan zit ik nog even 5 minuten langer dan nodig naar haar te kijken voor ik haar in bed leg, terwijl ik in het begin helemaal gek werd omdat ze alleen maar op me sliep en ik niks kon doen. Ik voelde me ook echt een koe, zeker omdat ik ook verder niks kon. Nu vind ik het heerlijk even met haar alleen te zitten voor een voeding. Misschien daarom ook pas met 6 maanden vast voedsel, want dat is het begin van het einde van die gezellige momentjes, en ook al kan dat nog wel een jaar duren, ik vind het toch wel even een 'slik' momentje.
pi_155324405
Een soesje om op te vreten. O+ Ziet er niet te dik uit hoor, lekkere wangetjes wel.
Mijn man vraagt weleens of Y niet te dik is. Ze hangt nu op -1 dus naah, denk het niet. :P
Maar ik snap het wel, hij is baby's niet gewend, en weet dat mijn ouders een zwaar overgewicht hebben. Dus als hij dan die lekkere spekbeentjes ziet, wil hij zeker weten dat het goed is.
pi_155324555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:35 schreef Risu het volgende:
Ik bedoelde verantwoorden naar mensen om me heen, niet zozeer hier.

Dat bedoelde ik ook ;)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:11:29 #287
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155325039
Dikke knuffel voor JM!
SPOILER
Saskia, sommige mensen hebben ook veel meer dat zorgen voor baby;s instinct in zich, denk ik. Ik heb dat in elk geval niet. Ook als L geen huilbaby was had ik er niet veel aan gevonden. Alleen dat had ik in elk geval wel wat rust.

Ik heb vanochtend Ranitidine gekregen voor L. Hopelijk biedt dat effect en kan ik ook gaan genieten van mijn baby in plaats van jaloers jullie verhalen lezen en mijn verlofdagen aftellen.
pi_155325193
Ik hoop dat de medicijnen wat gaan doen Mariposas! :*

Iemand nog een tip voor babyslaapzakken zonder polyester vulling voor de koudere dagen?

[ Bericht 25% gewijzigd door Crumpette op 18-08-2015 15:26:29 ]
pi_155325880
Aden & Anais? Hebben wij nu een zomerversie van. Kost wat, maar dan heb je ook wat O+
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:47:10 #290
360012 Shopaholic1984
pi_155325933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Dikke knuffel voor JM!
SPOILER
Saskia, sommige mensen hebben ook veel meer dat zorgen voor baby;s instinct in zich, denk ik. Ik heb dat in elk geval niet. Ook als L geen huilbaby was had ik er niet veel aan gevonden. Alleen dat had ik in elk geval wel wat rust.

Ik heb vanochtend Ranitidine gekregen voor L. Hopelijk biedt dat effect en kan ik ook gaan genieten van mijn baby in plaats van jaloers jullie verhalen lezen en mijn verlofdagen aftellen.
Ik hoop dat de medicijnen aanslaan! Kan echt verschil uitmaken. N heeft het ook en ik vond haar gelijk een ander kind. hoop dat je van kleine L kan gaan genieten en ook nog even van je verlof!!!
pi_155325963
Hopelijk gaat het helpen Mariposas :Y

Mijn baby's waren ook van die spekbaby's, heerlijk vond ik dat! En echt, ze lopen het er weer af. Hier wel in ieder geval. B is ook flink (4215 bij geboorte) maar ook lang (53 cm). Ze is mijn smalste baby ooit, gewoon geen spekbeentjes }:| Maar daar wordt aan gewerkt :Y)
Sara
Merel
Ukje
pi_155325972
Oh en B heeft dus inderdaad spruw. En bedankt antibiotica :(
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:57:16 #293
409579 LuDann
All the way
pi_155326155
quote:

SPOILER
Paaseistrik! O+

En mooie baby zeg, noh!
pi_155326158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Dikke knuffel voor JM!
SPOILER

Duimduim voor de medicatie!! Enne... Mijn ouders, ik zal het ze vragen ;) We wonen wat onhandig ver uit elkaar he?!
pi_155326378
Mariposas :* ik duim voor jullie!
Peuter krijgt sinds ze 11/12mnd is Ranitidine (vanaf 9mnd pas doorverwijzing gekregen van onze superbehulpzame ex-ha }:| )
Voor s.ophie kregen we het toen ze 14dgn oud was. Herkende de symptomen gelijk. Was na 2 dagen echt een heel ander kind.
Hoop voor jullie dat de medicatie helpt!

JM :*!!!
pi_155326400
Oh..ja mijn dag bestaat uit troosten, voeden,schoonmaken, nieuwe GO zoeken, peuter vermaken en ..zucht... c_/ eindelijk
pi_155328776
:* voor Mariposas en JM.

Oooh Nikooos je meisje O+

Ketel groeit nog steeds als een malle. Gisteren was hij 9 weken en hij past inmiddels al in 68! Niet te doen. Ik vind het ergens wel jammer dat dat echte kleine baby-achtige er zo wel snel vanaf is.

We waren bij mijn ouders voor mijn moeders verjaardag en hij was ook in feeststemming. :D Ook al deed hij drie keer kakjepakje. :')

SPOILER: Met dank aan kwakz0r ;)
pi_155328813
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:18 schreef Crumpette het volgende:
Ik hoop dat de medicijnen wat gaan doen Mariposas! :*

Iemand nog een tip voor babyslaapzakken zonder polyester vulling voor de koudere dagen?
Bambino merino? Is ook wel 'iets' duurder, maar de binnenkant is van merinowol en de buitenkant van katoen.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:36:02 #299
360012 Shopaholic1984
pi_155329068
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:26 schreef lunapuella het volgende:
:* voor Mariposas en JM.

Oooh Nikooos je meisje O+

Ketel groeit nog steeds als een malle. Gisteren was hij 9 weken en hij past inmiddels al in 68! Niet te doen. Ik vind het ergens wel jammer dat dat echte kleine baby-achtige er zo wel snel vanaf is.

We waren bij mijn ouders voor mijn moeders verjaardag en hij was ook in feeststemming. :D Ook al deed hij drie keer kakjepakje. :')

SPOILER: Met dank aan kwakz0r ;)
O+
WoW maat 68 al! Dat gaat echt heel hard!
pi_155329656
Woah, ketel!!

Om het plaatje ff af te maken gaat het niet zo goed met Kleine Poes -O- Wat ze heeft weet ik nog niet, sneu en slapjes en lusteloos. Zo naar de DA :{
pi_155329661
Oh daaaaag :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')