Omdat ik niet echt aan de bak kon komen heb ik tijdelijk gewerkt als telemarketeer en ben daarmee gestopt, omdat ik toch andere ambities heb.
Maar nu komt het pas!!!
Tijdens mijn bezoek aan de sociale dienst moest ik alle soorten gegevens laten zien en mezelf bloot totaal geven. Alle vragen, die ze stelden heb ik dan ook eerlijk beantwoord..
Ze vertelden mij, dat ik niet had moeten stopen, als telemarketeer, en dat het wordt afgetrokken van mijn bijstand (mocht ik die krijgen).
anti-beleid ()
[Dit bericht is gewijzigd door Muchismo_guy op 15-11-2002 22:38]
quote:Als je de regels klakkeloos toepast, dan wel..
Op vrijdag 15 november 2002 15:37 schreef gelly het volgende:
Verwijtbaar werkloos heet dat. Niet slim dus van je.
maar ik heb pas 2 maanden geleden een hbo studie afgerond. Men kan/mag/moet toch verwachten dat je eerst naar een passend baan zoekt.
quote:Uiteraard daar heb je ook gelijk in.. Tijdens het telemarketeren ging ik ook solliciteren en had verschillende sollicitatiegespreken in dezelfde week en dat terwijl ik in mijn proeftijd was bij het telemarketeren.
Op vrijdag 15 november 2002 15:44 schreef hotbeeb het volgende:
Je had toch tijdens het telemarketeeren naar een passende baan kunnen zoeken? Of verwacht jij 8 uur per dag bezig te zijn met solliciteren?
do the math.
p.s en het telemarketeren was een fulltime functie.
Want dat is het uiteindelijk, als je normaal gezond bent, kan je best halve weken werken en solliciteren tegelijk. We moeten immers luiheid niet gaan belonen met een uitkering!
En over eerlijkheid/liegen, liegen doen mensen niet voor niks, ze doen het alleen als er persoonlijk voordeel me te behalen is (belastingontduiking, noem maar op). Maar meestal betekent dat dan ook de staat (en dus medeburgers/belastingbetalers) oplichten, en daarmee kan ik ieg niet lekker slapen.
quote:bureaucratie moet verder gaan dan alleen maar regeltjes volgen.. want regels kunnen niet overal "zomaar" worden toegepast.
Op vrijdag 15 november 2002 15:48 schreef Chao.Khao het volgende:
wat een gezeik. Ben blij dat deze regels er zijn, zodat niet iedereen klakkeloos eventjes de bijstand in kan alstie ff geen zin heeft in werken.
quote:sorry hoor, maar kun je wel lezen wat ik tot nu toe aan reacties heb geschreven.
Op vrijdag 15 november 2002 16:03 schreef stuifzand het volgende:
sjeezus man, je kan toch gewoon gaan werken
Een bijstandsuitkering is voor als je echt geen werk kan vinden.
Ik vind het waardeloos dat je je baan opzegt en dan naar het CWI rent.
Net afgestudeerd aan het HBO, dus slim genoeg voor allerlei baantjes. En anders maar tijdelijk met minder genoegen nemen.
Dat zijn ook mijn belastingcenten die je daar op wilde gaan halen.
Ik heb tot nu toe altijd al gewerkt en heb er gewoon recht op (dus ook mijn belastingcenten). daarnaast werk ik op soms op uitzendbasis, zodat ik tenminste flexibel werk en daarnaast goed kan solliciteren.
quote:Kan me voorstellen dat je je oneerlijk bejegend voelt, maar zo kan iedereen natuurlijk voor zichzelf rechtvaardigen waarom hij/zij recht heeft op een volledige uitkering. Maar dan kan heel Nederland in de bijstand. En men moet ergens regels stellen. Ook al vind jij die onterecht.
Op vrijdag 15 november 2002 15:52 schreef Muchismo_guy het volgende:[..]
bureaucratie moet verder gaan dan alleen maar regeltjes volgen.. want regels kunnen niet overal "zomaar" worden toegepast.
Het is niet/nooit mijn bedoeling geweest om bijstand aan te vragen. Niet eens in me opgekomen, totdat iemand tegen mij zei dat ik me moest aanmelden als ik lang zonder werk zat. Na mijn studie had ik dan ook het idee meteen aan werk te komen. Helaas bleek dat niet het geval te zijn (maar ben wel druk bezig). Ik hoop ook zo snel mogelijk aan de slag te gaan, omdat ik gewoon graag wil werken.
quote:Ik hoop dat ik, voordat ik zelf kans maak op bijstand, al werk heb. het ging me gewoon om hoe er mee om wordt gegaan en hoe de regels zijn.
Op vrijdag 15 november 2002 16:12 schreef hotbeeb het volgende:[..]
Kan me voorstellen dat je je oneerlijk bejegend voelt, maar zo kan iedereen natuurlijk voor zichzelf rechtvaardigen waarom hij/zij recht heeft op een volledige uitkering. Maar dan kan heel Nederland in de bijstand. En men moet ergens regels stellen. Ook al vind jij die onterecht.
quote:Kennelijk heb je er dus geen recht op, blijkens de regels. En bovendien vind ik alleen het argument "ik heb er gewoon recht op" errug slap.
Op vrijdag 15 november 2002 16:08 schreef Muchismo_guy het volgende:[..]
Ik heb tot nu toe altijd al gewerkt en heb er gewoon recht op (dus ook mijn belastingcenten).
Dat is namelijk hetzelfde wat die Ph.Bijlhout zei in Barend en van Dorp. (op de vraag waarom ze die twee jaar wachtgeld van tig-duizend Euro accepteerde nadat ze 3 uur (!!!) staatssecretaris was geweest en toen op moest stappen omdat ze zelf gelogen (!!!) had)
Iedereen in heel Nederland vindt dat onzin, maar zij verweerd zich met "de regeling bestaat nu eenmaal, dus ik heb er recht op"
ik op zo'n instelling.
Je bent jong, hoog opgeleid, niet ziek en de baantjes liggen voor het oprapen (wellicht nog niet jouw baan/niveau, maar dat doet er niet toe).
Dan ben je in mijn ogen zwak en lui als je dan een uitkering gaat aanvragen. Zelfs als je daar recht op hebt.
En als jij al (!) jouw betaalde belastingscenten terug besteedt wil zien aan jouzelf, moet je maar een ministaat oprichten met 1 inwoner. Het is natuurlijk helemaal onzinnig om te denken dat iedereen in geldelijke zin precies evenveel van de staat zou moeten ontvangen als betalen
zo, my 2 cents
quote:Heb je tot nu wel "al" mijn berichten gelezen of staar je je blind op een zin waar je maar al te graag je mening op wil geven.
Op vrijdag 15 november 2002 17:09 schreef Chao.Khao het volgende:[..]
Kennelijk heb je er dus geen recht op, blijkens de regels. En bovendien vind ik alleen het argument "ik heb er gewoon recht op" errug slap.
Dat is namelijk hetzelfde wat die Ph.Bijlhout zei in Barend en van Dorp. (op de vraag waarom ze die twee jaar wachtgeld van tig-duizend Euro accepteerde nadat ze 3 uur (!!!) staatssecretaris was geweest en toen op moest stappen omdat ze zelf gelogen (!!!) had)
Iedereen in heel Nederland vindt dat onzin, maar zij verweerd zich met "de regeling bestaat nu eenmaal, dus ik heb er recht op"
ikop zo'n instelling.
Je bent jong, hoog opgeleid, niet ziek en de baantjes liggen voor het oprapen (wellicht nog niet jouw baan/niveau, maar dat doet er niet toe).
Dan ben je in mijn ogen zwak en lui als je dan een uitkering gaat aanvragen. Zelfs als je daar recht op hebt.
En als jij al (!) jouw betaalde belastingscenten terug besteedt wil zien aan jouzelf, moet je maar een ministaat oprichten met 1 inwoner. Het is natuurlijk helemaal onzinnig om te denken dat iedereen in geldelijke zin precies evenveel van de staat zou moeten ontvangen als betalen
zo, my 2 cents
Denk je dat ik het leuk vind om een bijstand te vragen? nee, niet echt. Op een gegeven moment (of je het wilt of niet) moet je, je toch aanmelden bij de cwi.
Dus ga aub niet een moralistisch preek houden over hoe en wat iemand moet/zou doen, totdat het jezelf overkomt.
quote:Tuurlijk, maar of dat op kosten van de staat moet?
Op vrijdag 15 november 2002 15:40 schreef Muchismo_guy het volgende:[..]
Als je de regels klakkeloos toepast, dan wel..
maar ik heb pas 2 maanden geleden een hbo studie afgerond. Men kan/mag/moet toch verwachten dat je eerst naar een passend baan zoekt.
Je moet geen ontslag nemen als je een uitkering/WW wil, dat weet elke nederlander wel dacht ik (blijkbaar niet).
Laat je altijd informeren door je persoonlijk financieel adviseur.
quote:Wat wil je dan, elke zaak apart gaan afhandelen bij de rechter ofzo?
Op vrijdag 15 november 2002 15:52 schreef Muchismo_guy het volgende:[..]
bureaucratie moet verder gaan dan alleen maar regeltjes volgen.. want regels kunnen niet overal "zomaar" worden toegepast.
Nofi, maar al meteen een baan nemen is natuurlijk gewoon stom als het geen baan op niveau is. Dat had je van te voren denk ik toch ook wel kunnen bedenken.
En als je kunt werken heb je GEEN recht op een uitkering!!! Jij bent gewoon verwijtbaar werkloos.
quote:Als je geen vaste baan hebt is een uitkering aanvragen wel het eerste wat je doet natuurlijk. D euitkering afzeggen kan altijd nog.
Op vrijdag 15 november 2002 16:13 schreef Muchismo_guy het volgende:
Even voor de duidelijkheid..
Het is niet/nooit mijn bedoeling geweest om bijstand aan te vragen. Niet eens in me opgekomen, totdat iemand tegen mij zei dat ik me moest aanmelden als ik lang zonder werk zat.
quote:Kan wel zijn, maar feit is dat ik geloof (op basis van *al* je berichten) dat jij niet hard genoeg gezocht hebt naar tijdelijk werk, desnoods als postbode ofzo (want ook nu nog is werk erg makkelijk te vinden - uitzendbureaus doen nog steeds goede zaken).
Op vrijdag 15 november 2002 19:16 schreef Muchismo_guy het volgende:[..]
Heb je tot nu wel "al" mijn berichten gelezen of staar je je blind op een zin waar je maar al te graag je mening op wil geven.
Denk je dat ik het leuk vind om een bijstand te vragen? nee, niet echt. Op een gegeven moment (of je het wilt of niet) moet je, je toch aanmelden bij de cwi.
Dus ga aub niet een moralistisch preek houden over hoe en wat iemand moet/zou doen, totdat het jezelf overkomt.
Maar daarin kan ik het natuurlijk mis hebben
quote:Als je bijstand vraagt, wil niet meteen zeggen dat je stopt met het soliciteren naar werk en geen uitzendbaantjes neemt.
Op zaterdag 16 november 2002 00:29 schreef Chao.Khao het volgende:[..]
Kan wel zijn, maar feit is dat ik geloof (op basis van *al* je berichten) dat jij niet hard genoeg gezocht hebt naar tijdelijk werk, desnoods als postbode ofzo (want ook nu nog is werk erg makkelijk te vinden - uitzendbureaus doen nog steeds goede zaken).
Maar daarin kan ik het natuurlijk mis hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |