Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:
Nee, mensen hebben het (nog) veel te goed.
Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
Ik?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:
Nee, mensen hebben het (nog) veel te goed.
Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Steeds meer immigranten, politici die horende doof en ziende blind zijn.
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.
Zullen Nederlanders ooit de barricades opgaan? Wat denken jullie?
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
En naast dat, amper woonruimte. Althans, betaalbare woonruimte.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.
Netto is het zelfs nihil wat er binnenkomt, als je de emigratie meerekent.
Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef GoedStout het volgende:
[..]
Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?
Je zou toch denken dat er bij de burgers ergens een grens is.
Ik betwijfel of het een kwestie van conditioneren is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.
Voor wat betreft die grens, je kent die metafoor met die kikker wel toch? Als je een kikker in kokend water zet springt hij er gelijk uit, als je het water langzaam opwarmt blijft hij zitten tot hij gekookt is.
Zo gaat dat nu ook. Als je mensen 10 jaar geleden het beeld gegeven had over hoe het over 20 jaar zou zijn, zouden mensen wellicht in opstand gekomen zijn. Als het echter beetje bij beetje gaat, blijft het bij hooguit wat onvrede. Zeker voor wat betreft de EU is dat het geval. Het is gewoon een kwestie van conditioneren.
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.quote:
Deja-vuquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.
Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
Nog zo eentje uit de oude doos: verdeel en heersquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.
Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
Je kan er niet mee omgaan.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:06 schreef GoedStout het volgende:
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
Een avondje een grimmige sfeer en een paar onnozele hooligans in Den Haag? Als dat al een close call was hebben we weinig te vrezen van onze eigen bevolking.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:12 schreef Monopoly het volgende:
Laatste keer dat het bijna massaal mis ging was na de moord op Fortuyn. Als het toen een buitenlander was geweest met een ander motief van v/d Graaff, dan was het toen best misgegaan denk ik.
Voorlopig zal het nog wel koest blijven.
Doorgaans zijn de "voedselbankgangers" de mensen met schulden. Dat komt vaak door de terugval van een hoger inkomen naar bijstandsniveau terwijl kosten niet gelijk zakken. Ook het te laat (of niet kunnen) opzeggen van abonnementen, het willen aanhouden van de auto, etc helpen daar niet aan mee. Ik zeg niet dat het altijd aan te rekenen is maar vaak is niet zozeer de te lage uitkering een probleem maar te hoge vaste lasten of niet een stap terug kunnen/willen doen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |