abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155260337
Steeds meer immigranten, politici die horende doof en ziende blind zijn.
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.

Zullen Nederlanders ooit de barricades opgaan? Wat denken jullie?
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:56:21 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155260353
Op de lange termijn acht ik het ook niet ondenkbaar dat het niet gebeurd.
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:57:06 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_155260373
Onzin om nu in opstand te komen. Ik heb werkelijk niets om over te klagen. Ik ben het niet eens met alles dat de politiek doet, maar ey, ook dat is democratie: een ander de zin geven.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_155260446
Nee, mensen hebben het (nog) veel te goed.

Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:01:47 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260454
Wie weet, als we het eens slecht gaan krijgen. Maar tegen die tijd willen immigranten hier natuurlijk al niet meer komen dus hey waar rellen we dan nog eigenlijk om.
Ik ga naar huis.
pi_155260465
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
pi_155260480
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:

Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?
Je zou toch denken dat er bij de burgers ergens een grens is.
pi_155260488
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
Ik?
Ik werk me een ongeluk voor een mager loontje :')
pi_155260493
Denk op korte termijn niet...Men moet eerst nog meer negatieve dingen ervaren denk ik om wel de barricades op te gaan. We zijn te weinig eensgezind....
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_155260520
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:

Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_155260533
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Steeds meer immigranten, politici die horende doof en ziende blind zijn.
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.

Zullen Nederlanders ooit de barricades opgaan? Wat denken jullie?
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.

Netto is het zelfs nihil wat er binnenkomt, als je de emigratie meerekent.

Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
pi_155260537
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:

[..]

Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
En naast dat, amper woonruimte. Althans, betaalbare woonruimte.
pi_155260557
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.

Netto is het zelfs nihil wat er binnenkomt, als je de emigratie meerekent.

Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
pi_155260565
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef GoedStout het volgende:

[..]

Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?
Je zou toch denken dat er bij de burgers ergens een grens is.
Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.

Voor wat betreft die grens, je kent die metafoor met die kikker wel toch? Als je een kikker in kokend water zet springt hij er gelijk uit, als je het water langzaam opwarmt blijft hij zitten tot hij gekookt is.

Zo gaat dat nu ook. Als je mensen 10 jaar geleden het beeld gegeven had over hoe het over 20 jaar zou zijn, zouden mensen wellicht in opstand gekomen zijn. Als het echter beetje bij beetje gaat, blijft het bij hooguit wat onvrede. Zeker voor wat betreft de EU is dat het geval. Het is gewoon een kwestie van conditioneren.
pi_155260620
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.

Voor wat betreft die grens, je kent die metafoor met die kikker wel toch? Als je een kikker in kokend water zet springt hij er gelijk uit, als je het water langzaam opwarmt blijft hij zitten tot hij gekookt is.

Zo gaat dat nu ook. Als je mensen 10 jaar geleden het beeld gegeven had over hoe het over 20 jaar zou zijn, zouden mensen wellicht in opstand gekomen zijn. Als het echter beetje bij beetje gaat, blijft het bij hooguit wat onvrede. Zeker voor wat betreft de EU is dat het geval. Het is gewoon een kwestie van conditioneren.
Ik betwijfel of het een kwestie van conditioneren is.
De ongelijkheid stijgt sneller dan voorheen.
pi_155260625
Net een topic gezien over huxley vs orwell. Hallo Huxley. Daarom niet
pi_155260631
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:03 schreef Bosnimf1983 het volgende:
We zijn te weinig eensgezind....
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.

Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
pi_155260643
Laatste keer dat het bijna massaal mis ging was na de moord op Fortuyn. Als het toen een buitenlander was geweest met een ander motief van v/d Graaff, dan was het toen best misgegaan denk ik.

Voorlopig zal het nog wel koest blijven.
pi_155260649
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.

Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
Deja-vu :@
pi_155260654
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nog zo eentje uit de oude doos: verdeel en heers
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:13:21 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260665
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:06 schreef GoedStout het volgende:
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
Je kan er niet mee omgaan.
Ik ga naar huis.
pi_155260682
De politiek pakt de groepen aan die zich niet kunnen verdedigen:
ouderen, dementen, gehandicapten, etc
Die gaan zeker niet de barricades op :)
Door de als maar toenemende vraag naar meer geld voor de overheden (EU, Den Haag, gemeenten, etc) wegens hun incapabel en inefficient beleid, zullen ook andere groepen worden aangepakt:
werklozen uitkeringstrekkers. Deze kunnen echter op weinig sympathie rekenen van de rest van de bevolking.
Tenslotte zal men de "normale" burger met baan en huurhuis nog verder gaan aanpakken, dat gebeurt nu nog langzaam en ongemerkt, maar als de overheidstekorten verder oplopen dan zal men op de gebruikelijke manier de begroting weer kloppend maken :{

Of dat genoeg is om de barricaden op de gaan ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:14:18 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260689
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:12 schreef Monopoly het volgende:
Laatste keer dat het bijna massaal mis ging was na de moord op Fortuyn. Als het toen een buitenlander was geweest met een ander motief van v/d Graaff, dan was het toen best misgegaan denk ik.

Voorlopig zal het nog wel koest blijven.
Een avondje een grimmige sfeer en een paar onnozele hooligans in Den Haag? Als dat al een close call was hebben we weinig te vrezen van onze eigen bevolking.
Ik ga naar huis.
pi_155260691
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:

[..]

Doorgaans zijn de "voedselbankgangers" de mensen met schulden. Dat komt vaak door de terugval van een hoger inkomen naar bijstandsniveau terwijl kosten niet gelijk zakken. Ook het te laat (of niet kunnen) opzeggen van abonnementen, het willen aanhouden van de auto, etc helpen daar niet aan mee. Ik zeg niet dat het altijd aan te rekenen is maar vaak is niet zozeer de te lage uitkering een probleem maar te hoge vaste lasten of niet een stap terug kunnen/willen doen.

Een familielid moet momenteel (met 2 kinderen) ook rond komen van een bijstandsuitkering. Ik ga niet zeggen dat het een vetpot is, verre van zelfs, maar ze redt zich. En dat terwijl ze sinds 1-1-2015 zo'n 200 Euro minder te besteden heeft vanwege de kabinetsmaatregelen.
pi_155260697
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:13 schreef nietzman het volgende:

[..]

Je kan er niet mee omgaan.
Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')